



8/10 - Od ostatních zkreslovacích krabiček se OS-2 odlišuje potenciometrem Color. Ten má dvě krajní polohy - OD (over drive) a DS (distortion) a pozor, není to přepínač, ale opět potenciometr, takže může mezi oběma zvuky plynule přelaďovat a jakoby mixovat v celém zkreslovacím spektru. To je opravdu široké. Čistý Overdrive jsem porovnával se zvukem BOSS Superdrive SD1. Je téměř totožný, pravda, určitá lehounká jedovatost se u OS-2 najde. Čistý distortion je spíše fuzz, je hodně vysušený, dunivě syčivý, těžko popsat. V reálné muzice jsem ho nevyužil, tento zvuk kytary je už extrémně přehulený a ve spektru kapely se neprosadí. Jinak knoflíkem Color přejíždíte plynule od Overdrive přes nabuzenější tubescreamer k Turbo Overdrivu až téměř k Distortionu DS-1 a Heavy Metalu HM-2. To se nacházíme zhruba na polovině dráhy knoflíku Color. Tuto polohu jsem využíval nejvíc, tady OS-2 hraje univerzálním kytarovým zkreslením. Spíš vyšším, ale pořád použitelným, přirozeným. Dále doprava se pak zvuk přibližuje Metal Zonu MT-2. Opět jsem měl možnost přímého porovnání. MT-2 je určitě hutnější, plnější sound. Ale zase ignoruje vlastnosti nástroje, MT-2 produkuje specifický metalový hukot, ať do vstupu připojíš cokoliv. Oproti tomu OS-2 hraje ve všech nastaveních spíše tence, jakoby "nedobustřeně", ale zase věrně reprodukuje zvukový profil kytary. Samozřejmě, vícepásmový equalizer by nebyl na závadu. Ovladač Drive je lepší dát na maximum, kromě míry zkreslení tak lehce přidáte i basy. Trochu to pomůže. Před koncem dráhy knoflíku Color mi OS-2 připomíná simulaci zvuku Mesa Rectifier. Dál už to opravdu nejde, pak už slyšíte jen startující Pershingy :) Skoro mi tak OS-2 připadá jako jednoduchý předchůdce dnešních digitálních modelerů zkreslovacích krabiček (Měl jsem možnost si na krámě zahrát i na originální BOSS simulátor kreslících krabiček Drive Zone OD-20. Složitý, drahý, digitální, zvukově problematický. Nedoporučuju). Samozřejmě, věrnost zvuku ostatních boosterů není vždy taková, jako podobnost SD-1, pohybuje se okolo 70-80% originálu. OS-2 má ještě jednu přednost, oproti BOSS Distortionům DS-1, DS-2 a DF-2, které jsem také kdysi zkoušel. A to dostatečnou výstupní hlasitost. Když jsem totiž některý z uvedených zkreslovačů chtěl použít k čistému combu jako přepínač clean/drive, ani maximální Level nebyl dostatečně silný na to, aby odpovídal síle nezkresleného zvuku a neztrácel se v kapele. U OS-2 to problém není. Jeho celková hlasitost je vcelku dostačující. I když, abych docílil požadovaného poměru clean/dist, musel jsem Level nastavovat taky na maximum. Krabičku jsem používal k tranzistorovému Soltonu Chorus 50 i k lampové hlavě ESH. Lepší výsledek je s lampou. BOSSy hrajou ostřeji, tranzistorověji a to plasticita lamp dobře stráví. Tranzistorové combo přeci jen přenese i tu bzučivost obsaženou ve zkreslení.