Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6522 témat | 261 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3117 uživatelů
Téma: Zvukaři a jejich aparatura - neprofesionalita
[infernal]
Zvukaři a jejich aparatura - neprofesionalita - Nástroje
Co s týče hraní ny kytaru,vždy jsem se pohyboval v undergroundových kapelách,které většinou vystupovaly na různých menších koncertech a festivalech.Je zajímavé,že když hraje nějaká mladší skupina,neznámá atd. leze ze zvukařovy aparatury SHIT zvuk, nehledě na zvuk na samotném pódiu,kde málo vyhraná kapela ještě navíc ani své nástroje pořádně neslyší. Takhle třeba hrají 3-4 kapely aniž by se zvuk změnil a myslím,že k tomu má zvukař dost času.Pak přijde hlavní kapela večera a ejhle najednou je hudba ze stejného aparátu o čtvrtinu hlasitější, jednotlivé nástroje jsou čitelnější.To nemluvím o tom, že když si objednáte zvukaře tak ať je vše připraveno a nazvučeno v 16:00 tak se musí počítat,že zvukař, který nijak nespěchá s příjezdem, to nazvuří kolem 18:00
Zvukaři a jejich aparatura - neprofesionalita - Nástroje
Co s týče hraní ny kytaru,vždy jsem se pohyboval v undergroundových kapelách,které většinou vystupovaly na různých menších koncertech a festivalech.Je zajímavé,že když hraje nějaká mladší skupina,neznámá atd. leze ze zvukařovy aparatury SHIT zvuk, nehledě na zvuk na samotném pódiu,kde málo vyhraná kapela ještě navíc ani své nástroje pořádně neslyší. Takhle třeba hrají 3-4 kapely aniž by se zvuk změnil a myslím,že k tomu má zvukař dost času.Pak přijde hlavní kapela večera a ejhle najednou je hudba ze stejného aparátu o čtvrtinu hlasitější, jednotlivé nástroje jsou čitelnější.To nemluvím o tom, že když si objednáte zvukaře tak ať je vše připraveno a nazvučeno v 16:00 tak se musí počítat,že zvukař, který nijak nespěchá s příjezdem, to nazvuří kolem 18:00
Seznam příspěvků:
[paax]
Re: Georg
Tak to je už extrémní extrém :-))) jako stát se to může, ale řekl bych, že v tomto případě je už asi něco špatně :-)))
Re: Georg
Tak to je už extrémní extrém :-))) jako stát se to může, ale řekl bych, že v tomto případě je už asi něco špatně :-)))
[kash-py]
Re: paax
:-)))))))))))) ... ale ja rozumim tomu, co Georg napsal. My jsme taky jednou hrali v nejakym klubu, kde byla tak priserna koule, ze i na podiu bylo pomerne slozity se orientovat, protoze uz jen podle samotnych bicich si mel problem rozeznat, kde je virbl, zatimco kopak slyset nebyl samozrejme vubec.
Odposlechy ... to je kapitola sama pro sebe .. obecne si myslim, ze cim min veci je v odposlechovejch cestach, tim lip. Uplna kravina pak je, kdyz si tam kazdej naporouci co chce (vcetne basy) a pak se strasne divi, ze na podiu vznika koule, protoze se uz nikdo neslysi .. je to takovej lavinovej efekt a vetsinou se to stava na festakach, kdy je dobrej aparat (dost odposlechovejch cest) a kapela samou radosti, ze je odposlechu vic nez jeden, si naporouci "Plnej chod" :-))
Re: paax
:-)))))))))))) ... ale ja rozumim tomu, co Georg napsal. My jsme taky jednou hrali v nejakym klubu, kde byla tak priserna koule, ze i na podiu bylo pomerne slozity se orientovat, protoze uz jen podle samotnych bicich si mel problem rozeznat, kde je virbl, zatimco kopak slyset nebyl samozrejme vubec.
Odposlechy ... to je kapitola sama pro sebe .. obecne si myslim, ze cim min veci je v odposlechovejch cestach, tim lip. Uplna kravina pak je, kdyz si tam kazdej naporouci co chce (vcetne basy) a pak se strasne divi, ze na podiu vznika koule, protoze se uz nikdo neslysi .. je to takovej lavinovej efekt a vetsinou se to stava na festakach, kdy je dobrej aparat (dost odposlechovejch cest) a kapela samou radosti, ze je odposlechu vic nez jeden, si naporouci "Plnej chod" :-))
[paax]
Re: kash-py
jj, věřím že se to může stát, ale říkám pak už je něco špatně a asi bych se šel nějak domluvit se zvukařem nebo prostě něco :-)) to že nejde slyšet kopák může být kapele relativně včetně bubeníka jedno, hlavní je šrot a hajtka (tedy pro mě). Ale hrát v takovém extrémním hluku už by bylo na Otíkové sluchátka a zvukařovi rohlík do huby.
Taky si myslím, že do odposlechů co nejméně věcí, ale to podle dané situace. Já nemám nějak moc koncertů na své pažbě, ale vše se odvíjí od dané situace a daného prostoru a času :-)). Tak kde koule nehrozí (na otevřených prostranstvívch), je podle mě jedno co si kdo dá do svého odposlechu, pokud jsou od sebe dost daleko, ale tohle je jen teorie :-))) nikdy jsem to nezažil.
Re: kash-py
jj, věřím že se to může stát, ale říkám pak už je něco špatně a asi bych se šel nějak domluvit se zvukařem nebo prostě něco :-)) to že nejde slyšet kopák může být kapele relativně včetně bubeníka jedno, hlavní je šrot a hajtka (tedy pro mě). Ale hrát v takovém extrémním hluku už by bylo na Otíkové sluchátka a zvukařovi rohlík do huby.
Taky si myslím, že do odposlechů co nejméně věcí, ale to podle dané situace. Já nemám nějak moc koncertů na své pažbě, ale vše se odvíjí od dané situace a daného prostoru a času :-)). Tak kde koule nehrozí (na otevřených prostranstvívch), je podle mě jedno co si kdo dá do svého odposlechu, pokud jsou od sebe dost daleko, ale tohle je jen teorie :-))) nikdy jsem to nezažil.
[kash-py]
Re: paax
Ja taky tech koncertu nemam zas tolik, ale projel jsem uz dost klubu a na nejakym tom festu (at malym ci velkym) jsem taky hral a je to fakt hlavne o prostoru a tedy o akustickejch vlasnostech. Na OpenAir je to v pohode, ale kluby .. to je u nas obcas dost velkej pruser.
A kopak ... jsem radeji, kdyz ho slysim, ale uz jsem hral hodnekrat, kdy to nebylo obcas mozny a taky se to nejak odehralo .. jen musi clovek zapojit vic mozkovejch zavitu do prace a min pred koncertem chlastat :-)
Re: paax
Ja taky tech koncertu nemam zas tolik, ale projel jsem uz dost klubu a na nejakym tom festu (at malym ci velkym) jsem taky hral a je to fakt hlavne o prostoru a tedy o akustickejch vlasnostech. Na OpenAir je to v pohode, ale kluby .. to je u nas obcas dost velkej pruser.
A kopak ... jsem radeji, kdyz ho slysim, ale uz jsem hral hodnekrat, kdy to nebylo obcas mozny a taky se to nejak odehralo .. jen musi clovek zapojit vic mozkovejch zavitu do prace a min pred koncertem chlastat :-)
[TomasFP]
Re: paax
obecne nejvetsi problemy s odposlechama zpusobuje zpevak, kdyz mas dobry zpevaka se silnym hlasem, tak prakticky nemas s problem si dat do odpohluchu i neco dasiho, ale problem je, kdyz ma zpevak slabej hlas, a zvukar musi tavit kompresory, a byl ten zpev vubec venku rozumne slyset, tak se ti do vodposlechu dostane hafo bordelu z preslechu a celkove sou o moc vic citlivy na zpetnou vazbu od mikraku.
Re: paax
obecne nejvetsi problemy s odposlechama zpusobuje zpevak, kdyz mas dobry zpevaka se silnym hlasem, tak prakticky nemas s problem si dat do odpohluchu i neco dasiho, ale problem je, kdyz ma zpevak slabej hlas, a zvukar musi tavit kompresory, a byl ten zpev vubec venku rozumne slyset, tak se ti do vodposlechu dostane hafo bordelu z preslechu a celkove sou o moc vic citlivy na zpetnou vazbu od mikraku.
[kash-py]
Re: TomasFP
Presne tak .. kdyz jsem kdysi zvucil, tak mi zpevak rikal, ze se porad neslysi z toho odposlechu a z beden taky nejak nebyl slyset ... kdyz ale na jeho mikrofon zazpival basak, tak to vsem malem utrhlo palice, jak mel krasne pruzracnej hlas. ... Po koncerte jsem zpevakovi rekl, at se na zpivani vysere nebo at zajde k uciteli.
Re: TomasFP
Presne tak .. kdyz jsem kdysi zvucil, tak mi zpevak rikal, ze se porad neslysi z toho odposlechu a z beden taky nejak nebyl slyset ... kdyz ale na jeho mikrofon zazpival basak, tak to vsem malem utrhlo palice, jak mel krasne pruzracnej hlas. ... Po koncerte jsem zpevakovi rekl, at se na zpivani vysere nebo at zajde k uciteli.
[MGM]
Re:
Budeme hrát asi v Ostravě na Benátkách takovou nedělní akci, 3 kapely... koho doporučíte jako zvukaře ? Prachů bude málo :-(
Re:
Budeme hrát asi v Ostravě na Benátkách takovou nedělní akci, 3 kapely... koho doporučíte jako zvukaře ? Prachů bude málo :-(
[infernal]
Re: TomasFP, kash-py
ať tak či tak, ten zpěvák byl dán, ať už měl hlas jakýkoli....
Zvuk, odposlechy apod. je práce zvukařů nikoho jiného, to je ryze český problém vymlouvat se na cokoli
Dělám teď s kolegou, který v americe dělal stage managera v Nashwillu (spoluprace s ACDC, Ozzy, MAnowar, Kiss, def leppard ...zhruha asi 500 koncertů známějších kapel) a ten pernamentně nechápe, že češi mají s něčím problém...
Lidi na koncert nechodi kvuli zvukarovi, ale kvuli kapely.... USA nijek nemusim, ale jedno vim jiste : rikat ze zpevak ma spatny hlas a proto se spatne zvuci, to by si tam zvukar nedovolil.
Re: TomasFP, kash-py
ať tak či tak, ten zpěvák byl dán, ať už měl hlas jakýkoli....
Zvuk, odposlechy apod. je práce zvukařů nikoho jiného, to je ryze český problém vymlouvat se na cokoli
Dělám teď s kolegou, který v americe dělal stage managera v Nashwillu (spoluprace s ACDC, Ozzy, MAnowar, Kiss, def leppard ...zhruha asi 500 koncertů známějších kapel) a ten pernamentně nechápe, že češi mají s něčím problém...
Lidi na koncert nechodi kvuli zvukarovi, ale kvuli kapely.... USA nijek nemusim, ale jedno vim jiste : rikat ze zpevak ma spatny hlas a proto se spatne zvuci, to by si tam zvukar nedovolil.
[Ioannes]
Re:
To Infernal.
Ale zakony fyziky neoseres, at zvucis tady, ci v Americe. Kdyz ma zpevak (ci zpevacka) slabej hlas, tak nakourenim mikrofonu to zacne chytat zpetnou vazbu.
Jestli proste jen v USA se do toho zpevaci vice neopiraji..;o)))
Re:
To Infernal.
Ale zakony fyziky neoseres, at zvucis tady, ci v Americe. Kdyz ma zpevak (ci zpevacka) slabej hlas, tak nakourenim mikrofonu to zacne chytat zpetnou vazbu.
Jestli proste jen v USA se do toho zpevaci vice neopiraji..;o)))
[infernal]
Re: Ioannes
kdyz neco delas, tak to musis umet - o kolika zvukarich u nas muzes rict ze jsou profici ? vetsina z nich umi jen povesit mikrofony a pak si hrajou s knoflikama na mixu. O nejakych zkusenostech bych pomlcel. to ze ma zvukar za sebou x koncertu, nemusi vypovidat o jeho kvalite.
Na poli UG ti zvukari nereknou "dam ti k boxu ten a ten mikrofon, protoze je v tomto salu lepsi, nez tamten", uz proto, ze ho nemaji a vetsinou ani nikdy nezkouseli exporimantovat...
Re: Ioannes
kdyz neco delas, tak to musis umet - o kolika zvukarich u nas muzes rict ze jsou profici ? vetsina z nich umi jen povesit mikrofony a pak si hrajou s knoflikama na mixu. O nejakych zkusenostech bych pomlcel. to ze ma zvukar za sebou x koncertu, nemusi vypovidat o jeho kvalite.
Na poli UG ti zvukari nereknou "dam ti k boxu ten a ten mikrofon, protoze je v tomto salu lepsi, nez tamten", uz proto, ze ho nemaji a vetsinou ani nikdy nezkouseli exporimantovat...
[Sandon]
Re: infernal
To nemuzes pausalizovat - v CR je taky nekolik skvelych zvukaru a urcite by kazdej byl rad za spolupraci s takovyma lidma. Nicmene je to o penezich, takze tohle kolegovi muzes rict jako vysvetleni "ceskeho" problemu :-) Vsimni si kolik lidi tu vlastne pise o nejakych problemech na velkych akcich s aparaturou za miliony. Pochybuju, ze tvuj kolega resil AC/DC, Ozzyho, Manowar atd. v malych klubech s mizernou aparaturou (a casto jeste mizernejsim zvukarem).
Ja mam docela velkou zkusenost s hranim na ruznych mistech a napr. v Polsku neni problem s aparaturou (byva srovnatelna a nekdy i lepsi nez v Cechach, malokdy shit), ale se zvukarema. Reknes monitorovymu zvukari, at to necha nastaveny jak jsme to udelali pri zvukovce, ale on se proste nudi a musi necim kroutit, takze je to v haji. A to fakt tyhle odehrany akce (vetsinou open-airy s velkym podiem a aparaturou) muzu pocitat na desitky - pripada mi, ze takovej pristup je v Polsku nejakej narodni zvyk. Ale tohle jsem zazil bohuzel obcas i v Holandsku a Dansku :-/ Super aparatura a neschopni lidi.
Nas zvukar ted byl s nama v Polsku a ucil majitele aparatury zachazet s jeho vlastnim digitalnim pultem, i kdyz ten pult videl poprve v zivote! A je znamej fakt, ze snad ani dve ruzny znacky digitalnich pultu nemaji stejny ovladani. Proste schopnej clovek ozvuci slusne i na mizernou aparaturu, ale opacne bohuzel ne.
Re: infernal
To nemuzes pausalizovat - v CR je taky nekolik skvelych zvukaru a urcite by kazdej byl rad za spolupraci s takovyma lidma. Nicmene je to o penezich, takze tohle kolegovi muzes rict jako vysvetleni "ceskeho" problemu :-) Vsimni si kolik lidi tu vlastne pise o nejakych problemech na velkych akcich s aparaturou za miliony. Pochybuju, ze tvuj kolega resil AC/DC, Ozzyho, Manowar atd. v malych klubech s mizernou aparaturou (a casto jeste mizernejsim zvukarem).
Ja mam docela velkou zkusenost s hranim na ruznych mistech a napr. v Polsku neni problem s aparaturou (byva srovnatelna a nekdy i lepsi nez v Cechach, malokdy shit), ale se zvukarema. Reknes monitorovymu zvukari, at to necha nastaveny jak jsme to udelali pri zvukovce, ale on se proste nudi a musi necim kroutit, takze je to v haji. A to fakt tyhle odehrany akce (vetsinou open-airy s velkym podiem a aparaturou) muzu pocitat na desitky - pripada mi, ze takovej pristup je v Polsku nejakej narodni zvyk. Ale tohle jsem zazil bohuzel obcas i v Holandsku a Dansku :-/ Super aparatura a neschopni lidi.
Nas zvukar ted byl s nama v Polsku a ucil majitele aparatury zachazet s jeho vlastnim digitalnim pultem, i kdyz ten pult videl poprve v zivote! A je znamej fakt, ze snad ani dve ruzny znacky digitalnich pultu nemaji stejny ovladani. Proste schopnej clovek ozvuci slusne i na mizernou aparaturu, ale opacne bohuzel ne.
[Georg]
Re:
Zvukaři se dělí do dvou základních skupin: zvukaři a majitelé aparatury
To MGM: zvukaře bych doporučil Ivo Vlkoše, ale nevím kolik si za to veme, zkus mu zavolat 608424411
Re:
Zvukaři se dělí do dvou základních skupin: zvukaři a majitelé aparatury
To MGM: zvukaře bych doporučil Ivo Vlkoše, ale nevím kolik si za to veme, zkus mu zavolat 608424411
[TomasFP]
Re: Infernal
... kdyz zvucis profi nebo poloprofi kapely, tak je to s odposlechama vetsinou v poho, muzikanti to maj vetsinou zmaknuty, takze kdyz ti podium nedovoli vetsi hlasitost (odrazy od stropu sou fakt svinstvo), tak si potahnou apce a no problem (a pokud ma zpevak slabej hlas, tak s tim pocitaj, a zaridej se podle toho), jenze s kapelama, co se clovek normalne potkava, to funguje krapet jinak.... je naprosto bezny, ze se kytaristi narvou tak, aby prervali totalne bubenika, a jeste to chtej voprat do vodposlechu, protoze jim hrozne vadi, ze se slysej zezadu :) a to samozdrejme vyvola retezovou reakci, pak uz jenom clovek dekuje bohu za antifeedback od DBX, protoze diky nemu se do vodposlechu da dostat aspon trochu toho zpevu... samozdrejme dalo by se premejslet o sirokopasmovejch odposlechach a zpevovejch mikrofonech s velkou odolnosti proti zpetny vazbe (jako audix a beta 58), ktery by ledacos vyresily, jenze kdyz vidis jak s podiovkou muzikanti zachazej (omlaceny mikrofony, zprohejbany plechy na odposlechach, vsechno prolity pivem atd. atd.), tak ty prachy radsi investujes jinam. Velky firmy sou v poho.. ty se muzou festovne smluvne pojistit, a pak se soudit s poradatelem o nahradu skody.
btw. u toho slabyho zpevu (pokud kapela nepomuze nastavenim optimalniho volume) je vazbeni odposlechu jenom zacatek, kdyz pak zpev vytahujes kompresorama nad kapelu (aby bylo vubec tomu zpevu rozumet aspon ven), a vygejtujes ho (by si omezil dalsi vazbeni), tak ti jeste zacne kolisat celkova hlasitost kapely v zavislosti na zpevu, protoze logicky nasnimas mikrakem i preslechy, a situace ze jsou preslechy hlasitejsi nez zpev byva celkem bezna :)
a uznavam, je to o lidech, a to (v pripade odposlechu) hlavne o kapele :) jo a navic, v USA te tolik nesere kdyz das za odposlech od JBL 70litru, tyhle podminky se proste nedaj srovnavat, o JBL SRX700 se muzes v USA bavit jako o beznym klubovym P.A., u nas ses rad za JBL JRX100
Re: Infernal
... kdyz zvucis profi nebo poloprofi kapely, tak je to s odposlechama vetsinou v poho, muzikanti to maj vetsinou zmaknuty, takze kdyz ti podium nedovoli vetsi hlasitost (odrazy od stropu sou fakt svinstvo), tak si potahnou apce a no problem (a pokud ma zpevak slabej hlas, tak s tim pocitaj, a zaridej se podle toho), jenze s kapelama, co se clovek normalne potkava, to funguje krapet jinak.... je naprosto bezny, ze se kytaristi narvou tak, aby prervali totalne bubenika, a jeste to chtej voprat do vodposlechu, protoze jim hrozne vadi, ze se slysej zezadu :) a to samozdrejme vyvola retezovou reakci, pak uz jenom clovek dekuje bohu za antifeedback od DBX, protoze diky nemu se do vodposlechu da dostat aspon trochu toho zpevu... samozdrejme dalo by se premejslet o sirokopasmovejch odposlechach a zpevovejch mikrofonech s velkou odolnosti proti zpetny vazbe (jako audix a beta 58), ktery by ledacos vyresily, jenze kdyz vidis jak s podiovkou muzikanti zachazej (omlaceny mikrofony, zprohejbany plechy na odposlechach, vsechno prolity pivem atd. atd.), tak ty prachy radsi investujes jinam. Velky firmy sou v poho.. ty se muzou festovne smluvne pojistit, a pak se soudit s poradatelem o nahradu skody.
btw. u toho slabyho zpevu (pokud kapela nepomuze nastavenim optimalniho volume) je vazbeni odposlechu jenom zacatek, kdyz pak zpev vytahujes kompresorama nad kapelu (aby bylo vubec tomu zpevu rozumet aspon ven), a vygejtujes ho (by si omezil dalsi vazbeni), tak ti jeste zacne kolisat celkova hlasitost kapely v zavislosti na zpevu, protoze logicky nasnimas mikrakem i preslechy, a situace ze jsou preslechy hlasitejsi nez zpev byva celkem bezna :)
a uznavam, je to o lidech, a to (v pripade odposlechu) hlavne o kapele :) jo a navic, v USA te tolik nesere kdyz das za odposlech od JBL 70litru, tyhle podminky se proste nedaj srovnavat, o JBL SRX700 se muzes v USA bavit jako o beznym klubovym P.A., u nas ses rad za JBL JRX100
[houdek.z]
Re: Přesně tak - majitele vs zvukaři
Tohle se mi potvrdilo pred 14 dny, kdyz jsme koncertovali v patek v Nemecku a v sobotu u nas (Jeste s jednou spratelenou Skackovou 12ti clennou kapelu ze Zwieslu). V Nemecku zvucil mistni "amater - zvukar" s par bedynkama a starym Behringerackym pultem. Zadny dlouhy srani, zvuk jak vino, vedel presne kam sahnout. Absolutne jsem nechapal kdyz vylezl ten ska orchestr na podium 5x5m. Bez zvukovky, parkrat brnkli a hrali, okamzite bylo vsemu rozumet, perfekte citelny (obsazeni: 2 kytary, basa, zpev, bonga, saxofon, 2 pozouny, 3 trumpety, bici.) bez zadnejch preslechu. Druhej den u nas zvucil nemistni "profesional - majitel". Mixpult Midas za ctvrt mega, kterej je u nas v republice par kousku, monitor prostoru pomoci bilyho sumu, aparatura jak krava. Prvi kapela byla v pohode, ale kdyz vylezli ctyri typci s akustikama, nastalo pulhodinovy peklo s vazbenim, to nakonec nejak dopadlo, ale vyrobil se pro nas dost neprijemnej casovej posun. Vzhledem k tomu ze zpevak musel odjet v pul jedenacty a my lezli na podium neco po desaty meli jsem docela fofr se stavenim. Celou dobu produkce nas provazela hluboka vazba nejspis z nejakyho odposlechu. Ani nechci vedet jak to znelo pod podiem. Posledni hrali Skackari. Prvnich pet songu - absolutni nestesti, zvukar si snad moh ukroutit knofliky. Nebyly slyset kytary, pak najednou zmizel zpev nebo mu odpadly vejsky takze jenom huhlal (Zpevak nakonec hulakal do nastrojovek u bong), sem tam nejaka vysoka vazba a celkovej zvuk prehulenej a prebasovanej. Jeste ze kluci meli dost pisnicek a nechvatali, takze v prubehu koncertu se zvuk trochu vylepsil.
Re: Přesně tak - majitele vs zvukaři
Tohle se mi potvrdilo pred 14 dny, kdyz jsme koncertovali v patek v Nemecku a v sobotu u nas (Jeste s jednou spratelenou Skackovou 12ti clennou kapelu ze Zwieslu). V Nemecku zvucil mistni "amater - zvukar" s par bedynkama a starym Behringerackym pultem. Zadny dlouhy srani, zvuk jak vino, vedel presne kam sahnout. Absolutne jsem nechapal kdyz vylezl ten ska orchestr na podium 5x5m. Bez zvukovky, parkrat brnkli a hrali, okamzite bylo vsemu rozumet, perfekte citelny (obsazeni: 2 kytary, basa, zpev, bonga, saxofon, 2 pozouny, 3 trumpety, bici.) bez zadnejch preslechu. Druhej den u nas zvucil nemistni "profesional - majitel". Mixpult Midas za ctvrt mega, kterej je u nas v republice par kousku, monitor prostoru pomoci bilyho sumu, aparatura jak krava. Prvi kapela byla v pohode, ale kdyz vylezli ctyri typci s akustikama, nastalo pulhodinovy peklo s vazbenim, to nakonec nejak dopadlo, ale vyrobil se pro nas dost neprijemnej casovej posun. Vzhledem k tomu ze zpevak musel odjet v pul jedenacty a my lezli na podium neco po desaty meli jsem docela fofr se stavenim. Celou dobu produkce nas provazela hluboka vazba nejspis z nejakyho odposlechu. Ani nechci vedet jak to znelo pod podiem. Posledni hrali Skackari. Prvnich pet songu - absolutni nestesti, zvukar si snad moh ukroutit knofliky. Nebyly slyset kytary, pak najednou zmizel zpev nebo mu odpadly vejsky takze jenom huhlal (Zpevak nakonec hulakal do nastrojovek u bong), sem tam nejaka vysoka vazba a celkovej zvuk prehulenej a prebasovanej. Jeste ze kluci meli dost pisnicek a nechvatali, takze v prubehu koncertu se zvuk trochu vylepsil.
[paax]
Re:
jj, není to zase až tak o té technice, ale když se propojí tyhle 2 věci dokupy, pak je to paráda. Třeba Kinga D. zvučila taková šikovná slečna (25let bych tipnul) + ještě další partie lidí obsluhující nějaký minimixák nebo světelné efekty. Každopádně zvučení Kinga trvalo asi 3 minuty. Abych byl přesný, na každý buben dal technik asi 3-5 úderů :-)), kytary byly připravené a doladili se během hraní. Zvuk byl super ! Paradox je, že za to mnohdy může kapela samotná a když se potkají s nešťastným zvukařem vzniká bordel. Tihle profi kytarysti ví přesně, kolik čeho a nedávají gain doplna atd. Před něma hráli mladí kluci, s M/B a zvuk byl neštěstí ala amatérské podia na Ostravsku. Přitom zvukař byl stejný. Zvuk si dělá hlavně kapela sama, pokud se tam vyskytuje 5 egoistů, co chtějí ukázat jak jim to hraje a jak jsou dobří s gainem a vol. naplno, neudělá s tím nic ani sebelepší zvukař, leda že by přišel na podium a řekl, hoši všechno stáhnout ! Ale kdo by ho poslouchal že ? když máme aparáty za x tisícovek, to jsem rovnou mohl hrát na kombo... atd. Čili 60% kapela 35% zvukař a 5% akustika, tak vidím poměr já.
Re:
jj, není to zase až tak o té technice, ale když se propojí tyhle 2 věci dokupy, pak je to paráda. Třeba Kinga D. zvučila taková šikovná slečna (25let bych tipnul) + ještě další partie lidí obsluhující nějaký minimixák nebo světelné efekty. Každopádně zvučení Kinga trvalo asi 3 minuty. Abych byl přesný, na každý buben dal technik asi 3-5 úderů :-)), kytary byly připravené a doladili se během hraní. Zvuk byl super ! Paradox je, že za to mnohdy může kapela samotná a když se potkají s nešťastným zvukařem vzniká bordel. Tihle profi kytarysti ví přesně, kolik čeho a nedávají gain doplna atd. Před něma hráli mladí kluci, s M/B a zvuk byl neštěstí ala amatérské podia na Ostravsku. Přitom zvukař byl stejný. Zvuk si dělá hlavně kapela sama, pokud se tam vyskytuje 5 egoistů, co chtějí ukázat jak jim to hraje a jak jsou dobří s gainem a vol. naplno, neudělá s tím nic ani sebelepší zvukař, leda že by přišel na podium a řekl, hoši všechno stáhnout ! Ale kdo by ho poslouchal že ? když máme aparáty za x tisícovek, to jsem rovnou mohl hrát na kombo... atd. Čili 60% kapela 35% zvukař a 5% akustika, tak vidím poměr já.
[kash-py]
Re: all
Vicemene souhlas. Hlavne se priklanim k tomu, ze majoritne se na zvuku podili kapela samotna, potom az zvukar. Ale tak akustika mistnosti ovlivnuje obe veliciny .. kapelu i zvukare, takze tam bych to spis videl na nejaky to procento (rekneme 20%) na oba, ale je to dynamicky ... jak rika paax .. kdyz se sejdou egoisti, je to v haji.
Re: all
Vicemene souhlas. Hlavne se priklanim k tomu, ze majoritne se na zvuku podili kapela samotna, potom az zvukar. Ale tak akustika mistnosti ovlivnuje obe veliciny .. kapelu i zvukare, takze tam bych to spis videl na nejaky to procento (rekneme 20%) na oba, ale je to dynamicky ... jak rika paax .. kdyz se sejdou egoisti, je to v haji.
[infernal]
Re: all
nesouhlas :-) hlavne pokud se zacnete ohanet najakyma procentama. jak muze kapela 60% ovlivnit zvuk ? Docela jednoduse bych dokazal demonstrovat, ze tomu tak neni. Nechal bych kapelu at si nastavi tech svych 60 procent, a pak bych coby v roli zvukare upravil zvuk tak, ze by se procentualni pomer minimalne obratil...
Re: all
nesouhlas :-) hlavne pokud se zacnete ohanet najakyma procentama. jak muze kapela 60% ovlivnit zvuk ? Docela jednoduse bych dokazal demonstrovat, ze tomu tak neni. Nechal bych kapelu at si nastavi tech svych 60 procent, a pak bych coby v roli zvukare upravil zvuk tak, ze by se procentualni pomer minimalne obratil...
[paax]
Re: infernal
to není dogma, ostatně jako všechno v muzice. Taky může být případ, kdy kapela zní šitovně už v základu a zvukař z toho udělá parádní zvuk, ale ty procenta bych chápal jako výsledný průměr z koncertů, které jsem slyšel a mohl posoudit, né jako paušál, který platí pro všechny !
Re: infernal
to není dogma, ostatně jako všechno v muzice. Taky může být případ, kdy kapela zní šitovně už v základu a zvukař z toho udělá parádní zvuk, ale ty procenta bych chápal jako výsledný průměr z koncertů, které jsem slyšel a mohl posoudit, né jako paušál, který platí pro všechny !
[kash-py]
Re: infernal
Taky jsem to nemyslel jako pausal, spise jako jev, ze i kapela ovlivni (a to sakra hodne), co ve finale poleze z PA. Ale mas pravdu, ze mluvit v procentech je nesmysl.
Re: infernal
Taky jsem to nemyslel jako pausal, spise jako jev, ze i kapela ovlivni (a to sakra hodne), co ve finale poleze z PA. Ale mas pravdu, ze mluvit v procentech je nesmysl.
[trash]
Re: infernal
Pokud budeš chtít ten zvuk za každou cenu zmršit, tak to samozřejmě dokážeš a kapela může na podiu dělat co chce, ale za předpokladu , že se zvukař snaží nazvučit to dobře , tak má kapela na výsledný zvuk největší vliv - proto když zvučím, tak začínám tím , že si udělám pořádek na podiu - uberu jim gainy, nastavím korekce a pak s tím teprve můžu dělat něco venku.
Re: infernal
Pokud budeš chtít ten zvuk za každou cenu zmršit, tak to samozřejmě dokážeš a kapela může na podiu dělat co chce, ale za předpokladu , že se zvukař snaží nazvučit to dobře , tak má kapela na výsledný zvuk největší vliv - proto když zvučím, tak začínám tím , že si udělám pořádek na podiu - uberu jim gainy, nastavím korekce a pak s tím teprve můžu dělat něco venku.
[infernal]
Re: trash
jak to myslis - uberu jim gainy ? Kdyz rekneme mam "svuj zvuk" s gainem na osmičce, takže ty mi ho ubereš na pětku ???
Re: trash
jak to myslis - uberu jim gainy ? Kdyz rekneme mam "svuj zvuk" s gainem na osmičce, takže ty mi ho ubereš na pětku ???
[trash]
Re: infernal
ne , myslel jsem gainy - pokud to budeš mít na 8 a ven nepoleze hejno rozzuřených včel , tak ti na gain nešáhnu - bohužel moje zkušenosti jsou jiný - většina mladých kluků z naší (a nejen z naší) UG zcény bohužel nemá o kyt. zvuku ani ponětí a pak se svádí všechno na zvukaře - proto začínám řešit problém tam , kde vzniká a kde se s tím dá ještě něco dělat - satanžel na mixu nějak chybí tlačítko " odvčelení".
Re: infernal
ne , myslel jsem gainy - pokud to budeš mít na 8 a ven nepoleze hejno rozzuřených včel , tak ti na gain nešáhnu - bohužel moje zkušenosti jsou jiný - většina mladých kluků z naší (a nejen z naší) UG zcény bohužel nemá o kyt. zvuku ani ponětí a pak se svádí všechno na zvukaře - proto začínám řešit problém tam , kde vzniká a kde se s tím dá ještě něco dělat - satanžel na mixu nějak chybí tlačítko " odvčelení".
[infernal]
Re: trash
já osobně teda na Valvestatu mám gain na maximu, teda 10. Tenhle gain + konkrétně nastavené korekce je zvuk který se mi líbí, který je dobrý ve zkušebně, prostě ze všech zvuků, které mi zesilovač poskytne je tento nejlepší. Pokud si gain stáhnu, už to prostě pro mě není tak dobrý zvuk.
Tak, a teď by se tedy mohlo stát, že jako zvukaře potkám zrovna tebe a ty mi ten gain stáhneš ?
Re: trash
já osobně teda na Valvestatu mám gain na maximu, teda 10. Tenhle gain + konkrétně nastavené korekce je zvuk který se mi líbí, který je dobrý ve zkušebně, prostě ze všech zvuků, které mi zesilovač poskytne je tento nejlepší. Pokud si gain stáhnu, už to prostě pro mě není tak dobrý zvuk.
Tak, a teď by se tedy mohlo stát, že jako zvukaře potkám zrovna tebe a ty mi ten gain stáhneš ?
[infernal]
Re:
zda se mi ale ze ted trochu mluvis o necem jinem - samozrejme pokud si kapela udela blby zvuk, tak uz to zvukar nenapravi,
ale o to v puvodnim threadu neslo - tam slo o to, ze zvukar by hlavne nemel ten zvuk zkazit, coz se podle me deje v nasich podminkach dost casto...
Re:
zda se mi ale ze ted trochu mluvis o necem jinem - samozrejme pokud si kapela udela blby zvuk, tak uz to zvukar nenapravi,
ale o to v puvodnim threadu neslo - tam slo o to, ze zvukar by hlavne nemel ten zvuk zkazit, coz se podle me deje v nasich podminkach dost casto...
[infernal]
Re:
a jeste beru zpet ty procenta atd., je samozrejme pravda ze primarne si musi kapela zvuk na podiu nastavit sama, o tom zadna. Spatne jsem se vyjadril.
Re:
a jeste beru zpet ty procenta atd., je samozrejme pravda ze primarne si musi kapela zvuk na podiu nastavit sama, o tom zadna. Spatne jsem se vyjadril.
[fbm]
Re:
:))) samozrejme ze zalezi nejvic na kapele samotne!!! a s tim muzete po cimrmanovsku nesouhalsit, ale to je tak vsechno co proti tomu muzete delat :)) ...samozrejme existuji zvukari kreteni, ale podle mych zkusenosti je jich daleko min nez muzikantu kretenu :)))
ad degainizace - tleskam trashovi za hyperasertivni pristup :)))) ja bych vetsine techle kytaristu nejen gain stahl, ale v okmaziku kdyby neco pyskovali, tak jeste nakopal do pr*dele :)))
Re:
:))) samozrejme ze zalezi nejvic na kapele samotne!!! a s tim muzete po cimrmanovsku nesouhalsit, ale to je tak vsechno co proti tomu muzete delat :)) ...samozrejme existuji zvukari kreteni, ale podle mych zkusenosti je jich daleko min nez muzikantu kretenu :)))
ad degainizace - tleskam trashovi za hyperasertivni pristup :)))) ja bych vetsine techle kytaristu nejen gain stahl, ale v okmaziku kdyby neco pyskovali, tak jeste nakopal do pr*dele :)))
[kremator]
Re: all
Ještě nechápu, co mají zvukaři proti hlasitým aparátům na pódiu. Dřív se takhle hrávalo běžně, že do PA šel třeba jenom zpěv. Zvláště když jsou odposlechy totálně nahouby...A když mu to vadí, tak ať poprosí o stažení, klidně vyhovím. Ale ne že po akci bude říkat...vy jste to měli nahulený. Po zvukovce už na aparát ani nešáhnu.
Na svůj gain bych si šahat nenechal, stejně tak na korekce...naštěstí k tomu zvukaři nemají důvod:)
Re: all
Ještě nechápu, co mají zvukaři proti hlasitým aparátům na pódiu. Dřív se takhle hrávalo běžně, že do PA šel třeba jenom zpěv. Zvláště když jsou odposlechy totálně nahouby...A když mu to vadí, tak ať poprosí o stažení, klidně vyhovím. Ale ne že po akci bude říkat...vy jste to měli nahulený. Po zvukovce už na aparát ani nešáhnu.
Na svůj gain bych si šahat nenechal, stejně tak na korekce...naštěstí k tomu zvukaři nemají důvod:)
[trash]
Re: infernal
valvestate znám , takže vím kolik je tam 10 , ale nevím nic o tvé kytaře , u mé kytary hrál nejlíp asi těsně za 5 , takže pokud bys měl mou kytaru , tak bych ti gain ubral , ty bys řekl, že ho chceš mít na 10 , že seš na to tak zvyklej a že to je tvůj zvuk , já bych ti řekl, že to při mým nastavení bude hrát líp do lidí a ty bys to buď zkusil , nebo mě poslal do prdele ( jsem zvyklý na obojí ). Pokud bys mě poslal do prdele , už bych tě nepřemlouval a nechal tě hrát , tak jak to máš a snažil bych se z toho dostat maximum , tak ,jak to je. Jen bych rád doplnil , že se mně často stává , že kapely , který zvučím podruhý a víc, už za mnou samy chodí , abych jim ten zvuk nastavil , což je pro mě taková odměna za to moje snažení.
Re: infernal
valvestate znám , takže vím kolik je tam 10 , ale nevím nic o tvé kytaře , u mé kytary hrál nejlíp asi těsně za 5 , takže pokud bys měl mou kytaru , tak bych ti gain ubral , ty bys řekl, že ho chceš mít na 10 , že seš na to tak zvyklej a že to je tvůj zvuk , já bych ti řekl, že to při mým nastavení bude hrát líp do lidí a ty bys to buď zkusil , nebo mě poslal do prdele ( jsem zvyklý na obojí ). Pokud bys mě poslal do prdele , už bych tě nepřemlouval a nechal tě hrát , tak jak to máš a snažil bych se z toho dostat maximum , tak ,jak to je. Jen bych rád doplnil , že se mně často stává , že kapely , který zvučím podruhý a víc, už za mnou samy chodí , abych jim ten zvuk nastavil , což je pro mě taková odměna za to moje snažení.
[fbm]
Re:
a treba jim tenhle pristup pomuze si uvedomit co je to opravdovy agresivni zvuk, a ne hejna divejch vcel....sorry infernale, valvestate gain 10 + V styl EQ to je presne to proti cemu ja tady brojim uz asi 5 let, od te doby kdy sem si nehral na borce ale po koncerte ve Vidni sem si nechal poradit od zvukare, a stal se ze me lowhigainista, drivou vetisnou zvukaru obliben az milovan a zvuk sem mel kur*va lepsi nez ty pohadky vcelich medvidku :)))
Re:
a treba jim tenhle pristup pomuze si uvedomit co je to opravdovy agresivni zvuk, a ne hejna divejch vcel....sorry infernale, valvestate gain 10 + V styl EQ to je presne to proti cemu ja tady brojim uz asi 5 let, od te doby kdy sem si nehral na borce ale po koncerte ve Vidni sem si nechal poradit od zvukare, a stal se ze me lowhigainista, drivou vetisnou zvukaru obliben az milovan a zvuk sem mel kur*va lepsi nez ty pohadky vcelich medvidku :)))
[infernal]
Re: fbm
kretenu zvukaru daleko min nez muzikantu kretenu bezvyhradne souhlasim. Kdybych pocital jednoho zvukare na jednu kapelu, tak je jich minimalne 4-5 krat min :-))
Re: fbm
kretenu zvukaru daleko min nez muzikantu kretenu bezvyhradne souhlasim. Kdybych pocital jednoho zvukare na jednu kapelu, tak je jich minimalne 4-5 krat min :-))
[fbm]
Re:
;o) no nejenom takhle, kdyz mas rad ty cisla....tak v procentualní podil kretenu v muzikantech je rozhodne vyssi nez kretenu ve zvukarich ;o)
Re:
;o) no nejenom takhle, kdyz mas rad ty cisla....tak v procentualní podil kretenu v muzikantech je rozhodne vyssi nez kretenu ve zvukarich ;o)
[infernal]
Re: trash
ad valvestate - mam 4 kytary a vzdy gain na 10. Nejsou tam aktivni snimace na tech kytarach. Na vsech mi zni tahle kombinace nejlip, ale netocim gainem doprava ze zvyku, to zas ne.
Re: trash
ad valvestate - mam 4 kytary a vzdy gain na 10. Nejsou tam aktivni snimace na tech kytarach. Na vsech mi zni tahle kombinace nejlip, ale netocim gainem doprava ze zvyku, to zas ne.
[infernal]
Re: fbm
"V" styl ne. Ten taky neuznavam (nyni, kdysi ano, ale to fakt neměl v kapele ten říz). Ne bugině jsem si taky gain postahoval, ale na valvestatu ne..
Re: fbm
"V" styl ne. Ten taky neuznavam (nyni, kdysi ano, ale to fakt neměl v kapele ten říz). Ne bugině jsem si taky gain postahoval, ale na valvestatu ne..
[Sandon]
Re:
Tak drsne jako trash bych na to teda nesel - podle me ma kremator i infernal pravdu: proc nekomu sahat na zvuk? Ten clovek je na to zvykly a kdyz mu uberu gain na 1/2, tak potom nic nezahraje. Zvlast kdyz se tohle predevsim tyka mladych muzikantu bez velkych zkusenosti a je to pred koncertem - vsichni maji nervy nadranc a najednou takovejhle zasah. Na tyhle veci si musi clovek podle me chvili zvykat. Spis bych rekl: "Hele kluci, tohle a tohle nefunguje, kdyz si uberete gain a upravite zvuk tak a tak, tak se zvuk celkove zlepsi". A nechal bych to na nich, jestli do toho pujdou hned na fleku nebo postupne ;-)
Ja treba jsem nikdy nehral nejak extremne nahlas, ale byl jsem ochotnej na zadost zvukare ubrat hlasitost aparatu - i za cenu, ze se mi hralo o neco hur (zadny zkresleni, jen cistej sound na lampovym kombu a to uz tak dost potichu :-) Ale pod urcitou mez bych nikdy nesel ani kdyby se zvukar na hlavu postavil. Proste by se mi nehralo dobre. To at to radeji par lidem to kombo tu hlavu urizne :-)
Momentalne je ale uz jina situace, takze tyhle problemy resit nemusim a vsichni jsou spokojeni ;-)
Re:
Tak drsne jako trash bych na to teda nesel - podle me ma kremator i infernal pravdu: proc nekomu sahat na zvuk? Ten clovek je na to zvykly a kdyz mu uberu gain na 1/2, tak potom nic nezahraje. Zvlast kdyz se tohle predevsim tyka mladych muzikantu bez velkych zkusenosti a je to pred koncertem - vsichni maji nervy nadranc a najednou takovejhle zasah. Na tyhle veci si musi clovek podle me chvili zvykat. Spis bych rekl: "Hele kluci, tohle a tohle nefunguje, kdyz si uberete gain a upravite zvuk tak a tak, tak se zvuk celkove zlepsi". A nechal bych to na nich, jestli do toho pujdou hned na fleku nebo postupne ;-)
Ja treba jsem nikdy nehral nejak extremne nahlas, ale byl jsem ochotnej na zadost zvukare ubrat hlasitost aparatu - i za cenu, ze se mi hralo o neco hur (zadny zkresleni, jen cistej sound na lampovym kombu a to uz tak dost potichu :-) Ale pod urcitou mez bych nikdy nesel ani kdyby se zvukar na hlavu postavil. Proste by se mi nehralo dobre. To at to radeji par lidem to kombo tu hlavu urizne :-)
Momentalne je ale uz jina situace, takze tyhle problemy resit nemusim a vsichni jsou spokojeni ;-)
[TomasFP]
Re:
zajimavy nazory :) ... ale informace o tom, ze zvukar muze zvuk kapely zlepsit je dost zcestna, dobrej zvukar ti prenese P.A.-ckem presne ten zvuk, co ti leze z aparatu.... jeste tak muzes trochu pomoct bicim pouzitim comresoru a gatu, ale to je tak vsechno... co se hlasitosti na podiu tyce, tak kazdej styl ma svoje, kdyz hrajes HC, mas narvany kytary, razantniho bubenika a zpevaka co umi poradne zarvat, tak to vubec nevadi, a do vodposlechu soupnes jenom zpev... ale cim vic mas nastroju komplikovanejch na ozvuceni (treba dechy, housle, harmoniku atp.), tak uz se musi s tim volume a aranzema opatrnejc, protoze musej dostat prostor ven, a navic se ty lidi potrebujou z vodposlechu slyset (a treba harmonika je kurva nachylna na vazbu). .....a nekoho nasilim nutit ke zmene zvuku je blbost... radi poradime, ale kdyz nechcete, tak se z toho nepo :)
Re:
zajimavy nazory :) ... ale informace o tom, ze zvukar muze zvuk kapely zlepsit je dost zcestna, dobrej zvukar ti prenese P.A.-ckem presne ten zvuk, co ti leze z aparatu.... jeste tak muzes trochu pomoct bicim pouzitim comresoru a gatu, ale to je tak vsechno... co se hlasitosti na podiu tyce, tak kazdej styl ma svoje, kdyz hrajes HC, mas narvany kytary, razantniho bubenika a zpevaka co umi poradne zarvat, tak to vubec nevadi, a do vodposlechu soupnes jenom zpev... ale cim vic mas nastroju komplikovanejch na ozvuceni (treba dechy, housle, harmoniku atp.), tak uz se musi s tim volume a aranzema opatrnejc, protoze musej dostat prostor ven, a navic se ty lidi potrebujou z vodposlechu slyset (a treba harmonika je kurva nachylna na vazbu). .....a nekoho nasilim nutit ke zmene zvuku je blbost... radi poradime, ale kdyz nechcete, tak se z toho nepo :)
[trash]
Re:
Ono to takhle vypadá drsně , samozřejmě , že se prvně slušně zeptám , jestli mu můžu nastavit zvuk , aby šel ven dobře a pak mu na to teprve šahám a je na něm jestli s tím pak bude tak hrát. Mám štěstí v tom , že nejsem ješitnej , ani urážlivej , takže když mě někdo pošle do prdele , nic si z toho nedělám a rozhodně to pro mě není důvod , abych jim to naschvál zvučil blbě - vždycky se snažím z toho dostat maximum. Když někde hrajeme , tak zvučení mé kytary trvá asi 10s a zvukař je spokojenej.
Re:
Ono to takhle vypadá drsně , samozřejmě , že se prvně slušně zeptám , jestli mu můžu nastavit zvuk , aby šel ven dobře a pak mu na to teprve šahám a je na něm jestli s tím pak bude tak hrát. Mám štěstí v tom , že nejsem ješitnej , ani urážlivej , takže když mě někdo pošle do prdele , nic si z toho nedělám a rozhodně to pro mě není důvod , abych jim to naschvál zvučil blbě - vždycky se snažím z toho dostat maximum. Když někde hrajeme , tak zvučení mé kytary trvá asi 10s a zvukař je spokojenej.
[paax]
Re:
hi gain do studia, naživo lo-gain :-)), jsem se vždy divil, že 800 hrajou naživo suprově, ale ve studiu z toho leze šit. Trashův způsob je idaální i pro něj, pokud kytarysta je relativně nezkušený a dá si poradit, zkušený kytarysta ví, že méně znamený více, ale šáhnout mi na korekce v ampu, to bych byl nepříčetný. Gain jsem ochoten kdykoli stáhnout, taky to sám sobě dělám i na zkoušce.
Re:
hi gain do studia, naživo lo-gain :-)), jsem se vždy divil, že 800 hrajou naživo suprově, ale ve studiu z toho leze šit. Trashův způsob je idaální i pro něj, pokud kytarysta je relativně nezkušený a dá si poradit, zkušený kytarysta ví, že méně znamený více, ale šáhnout mi na korekce v ampu, to bych byl nepříčetný. Gain jsem ochoten kdykoli stáhnout, taky to sám sobě dělám i na zkoušce.
[trash]
Re:
Samozřejmě , že jsem nejšťastnější , když na nic šahat nemusím - Rootu , Torru , Debustrolu jsem nikdy na korekce šahat nemusel , protože jim to hrálo výborně , stanžel mnohem častěji zvučím začínající kapely , tak se holt musím víc snažit , aby z toho lezlo ven něco smysluplnýho. Dokonce jsem se kvůli tomu musel naučit i ladit bicí , protože většina UG bubeníků vůbec netuší , že se jejich nástroj taky ladí , ale to už je zase jiná pohádka :-))
Re:
Samozřejmě , že jsem nejšťastnější , když na nic šahat nemusím - Rootu , Torru , Debustrolu jsem nikdy na korekce šahat nemusel , protože jim to hrálo výborně , stanžel mnohem častěji zvučím začínající kapely , tak se holt musím víc snažit , aby z toho lezlo ven něco smysluplnýho. Dokonce jsem se kvůli tomu musel naučit i ladit bicí , protože většina UG bubeníků vůbec netuší , že se jejich nástroj taky ladí , ale to už je zase jiná pohádka :-))
[pavlucha]
Parádní zážitek... ;)
Přátelé, v sobotu jsem zažil věci nevídané. :)
V Českém Brodě v Liďáku - což je moc pěkný velký klub s pořešenou akustikou na podiu i na sále, to se často nevidí - jsme odehráli náš semiakustický set před Děda Mládek atd.
My jsme v pohodě odehráli, z ne zrovna přesvědčivého P.A. to panu zvukařovi do sálu hrálo prý nakonec průměrně rozumně, což jsme při pracnějším vleklejším zvučení a zpěvákově masochistickém výletu do sálu s handkou v ruce ani nečekali.
Ovšem to, co se dělo po našem setu, byla opravdová noční můra pro všechny zúčastněné. Něco takového mohlo být k vidění leda tak ještě v dřevních komoušských dobách a ne v roce 2012, chvílema jsem hledal skrytou kameru.
Pan zvukař Karel naprosto dokonale a nepochopitelně nezvládnul nazvučit Mládkovce, evidentně netušil, v které šavli na mixu má jaký mikrofon, kde linky z nástrojů, kde má odposlechové cesty, měl v tom nehoráznej bordel, byl úplně mimo. Rozhození Mládkovci cca po 70 minutách! marného zvučení zkusili začít hrát a na podiu evidentně neměli v odposlechách skoro nic a ještě úplně blbě, ven jen ukrutně řvalo banjo (banjista má hustou pravačku, tojo, táhnul kapelu jak drak), někde pod banjem se ztrácelo několik zpěvů, které aspoň vůbec hrály a basa lezla jen z komba na podiu. Pak během skladeb různě vypadávaly nástroje, tu banjo zalezlo (jaká úleva), tu vylezla kytara a hned zas vypadla, tu něco nabralo vazbu... no luxus. Chlapi na podiu nějakou dobu drželi a proficky se snažili, ale pak zahlásili pauzu, evidentně už nemohli dál. A pak začala nejúžasnější groteska. Pan pořadatel, místo toho aby zvukaře Karla na místě rituálně setnul, jal se s obdivuhodným sebeovládáním zachraňovat situaci a zvučit jednotlivé mikrofony jeden po druhém, aby pomohl nešťastnému Karlovi zorientovat se na mixu. Věty "Karle dobrý tyvole už na to nešahej kurva!" a hlavně naprosto výstižně strhující "Karle teď jsem valcha!" se zřejmě zapíšou v našem potrfoliu hlášek na přední místa.
Pak už Mládkovci mohli vcelku jakžtakž hrát, i když v nich a pořadateli emoce hodně vřely, vzali to sportovně, všechna čest.
Karel překvapivě přežil, nicméně odhaduju, že už v Liďáku asi nikdy zvučit nebude.
Parádní zážitek... ;)
Přátelé, v sobotu jsem zažil věci nevídané. :)
V Českém Brodě v Liďáku - což je moc pěkný velký klub s pořešenou akustikou na podiu i na sále, to se často nevidí - jsme odehráli náš semiakustický set před Děda Mládek atd.
My jsme v pohodě odehráli, z ne zrovna přesvědčivého P.A. to panu zvukařovi do sálu hrálo prý nakonec průměrně rozumně, což jsme při pracnějším vleklejším zvučení a zpěvákově masochistickém výletu do sálu s handkou v ruce ani nečekali.
Ovšem to, co se dělo po našem setu, byla opravdová noční můra pro všechny zúčastněné. Něco takového mohlo být k vidění leda tak ještě v dřevních komoušských dobách a ne v roce 2012, chvílema jsem hledal skrytou kameru.
Pan zvukař Karel naprosto dokonale a nepochopitelně nezvládnul nazvučit Mládkovce, evidentně netušil, v které šavli na mixu má jaký mikrofon, kde linky z nástrojů, kde má odposlechové cesty, měl v tom nehoráznej bordel, byl úplně mimo. Rozhození Mládkovci cca po 70 minutách! marného zvučení zkusili začít hrát a na podiu evidentně neměli v odposlechách skoro nic a ještě úplně blbě, ven jen ukrutně řvalo banjo (banjista má hustou pravačku, tojo, táhnul kapelu jak drak), někde pod banjem se ztrácelo několik zpěvů, které aspoň vůbec hrály a basa lezla jen z komba na podiu. Pak během skladeb různě vypadávaly nástroje, tu banjo zalezlo (jaká úleva), tu vylezla kytara a hned zas vypadla, tu něco nabralo vazbu... no luxus. Chlapi na podiu nějakou dobu drželi a proficky se snažili, ale pak zahlásili pauzu, evidentně už nemohli dál. A pak začala nejúžasnější groteska. Pan pořadatel, místo toho aby zvukaře Karla na místě rituálně setnul, jal se s obdivuhodným sebeovládáním zachraňovat situaci a zvučit jednotlivé mikrofony jeden po druhém, aby pomohl nešťastnému Karlovi zorientovat se na mixu. Věty "Karle dobrý tyvole už na to nešahej kurva!" a hlavně naprosto výstižně strhující "Karle teď jsem valcha!" se zřejmě zapíšou v našem potrfoliu hlášek na přední místa.
Pak už Mládkovci mohli vcelku jakžtakž hrát, i když v nich a pořadateli emoce hodně vřely, vzali to sportovně, všechna čest.
Karel překvapivě přežil, nicméně odhaduju, že už v Liďáku asi nikdy zvučit nebude.
[pavlucha]
Re:
Taky jsem si říkal proč si nevozej svýho člověka, jejich blbost... odhaduju, že z nějakých mrzáckých 17-18ti litrů už jim na něj nezbude ať dělaj co dělaj... >;)
Re:
Taky jsem si říkal proč si nevozej svýho člověka, jejich blbost... odhaduju, že z nějakých mrzáckých 17-18ti litrů už jim na něj nezbude ať dělaj co dělaj... >;)
[fbm]
Re:
ale no tak, dyt je to nefalsovana holirna a je jich navic jak psu.....
a rekl bych ze spoustu akci hrajou na ruznych plesech, rautech, oslavach atd.... kde si se zvukarem muzou tak akorat vytrit rit, protoze to nikoho nezajima :) Tak na co platit este jeden hladovy krk, kdyz o hudbu vlastne vubec nejde ;)
Re:
ale no tak, dyt je to nefalsovana holirna a je jich navic jak psu.....
a rekl bych ze spoustu akci hrajou na ruznych plesech, rautech, oslavach atd.... kde si se zvukarem muzou tak akorat vytrit rit, protoze to nikoho nezajima :) Tak na co platit este jeden hladovy krk, kdyz o hudbu vlastne vubec nejde ;)
[vasek]
Re:
no tohle je zrovna kapela, která svýho zvukaře potřebuje. Je rozdíl jezdit v jejich obsazení anebo bicí-basa-kytara. Ale ten jejich mohl mít třeba lepší kšeft, holt už mají doby největší slávy za sebou...
Re:
no tohle je zrovna kapela, která svýho zvukaře potřebuje. Je rozdíl jezdit v jejich obsazení anebo bicí-basa-kytara. Ale ten jejich mohl mít třeba lepší kšeft, holt už mají doby největší slávy za sebou...
[Mr.Syphon]
Re: 13.3.2012 17:10 [pavlucha]
no potom co Mersi odjel do ameriky a Zdeny Podskalský oženil, už to nikdy nebylo úplně vono:-))
já je pamatuju naživo vždycky našláplý jako kráva( i bez zvukaře), ale to už je pár let........
Re: 13.3.2012 17:10 [pavlucha]
no potom co Mersi odjel do ameriky a Zdeny Podskalský oženil, už to nikdy nebylo úplně vono:-))
já je pamatuju naživo vždycky našláplý jako kráva( i bez zvukaře), ale to už je pár let........