Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Přeslechy činelů v přechodech!!!
[fikus]
Přeslechy činelů v přechodech!!! -
Nahrávání
Zdravím,mixuju nahrávku a lezou mi dost často do přechodů činely...když je to na začátku-konci ostře střihnu a s lehkym fade inem-fade outem vše celkem ok.V některých případech ale proleze činel přes celou dobu hraní přechodu!
Vyzkoušel jsem pár"gejtů"leč nůspěšně,ani samotné ořezání přechodů"na kost"nepomohlo...naemá někdo nějaký trik?uvažuju už o nahrazení drumagogem,páč to v nahrávce dosti nepřirozeně vyčuhuje.kdyžtak přihodim i ukázku.
Přeslechy činelů v přechodech!!! -

Zdravím,mixuju nahrávku a lezou mi dost často do přechodů činely...když je to na začátku-konci ostře střihnu a s lehkym fade inem-fade outem vše celkem ok.V některých případech ale proleze činel přes celou dobu hraní přechodu!
Vyzkoušel jsem pár"gejtů"leč nůspěšně,ani samotné ořezání přechodů"na kost"nepomohlo...naemá někdo nějaký trik?uvažuju už o nahrazení drumagogem,páč to v nahrávce dosti nepřirozeně vyčuhuje.kdyžtak přihodim i ukázku.
Seznam příspěvků:
[pavlii]
Re:
Mhm - za normálních okolností mě to nikdy netrápilo, nahrávání mikrofony Beyerdynamic pro bicí. Přechody jsem vždycky prostříhával jen na těch pár úderů/sérií úderů, co v nahrávce jsou.
Pouze jednou jsem narazil na nepoužitelnost, byť přezníval struník virblu a nikoli plechy: bylo to markantní sólo jen na přechody. Provedli jsme nahrávku jen toho sóla pak separátně a bicmenka si zajistila, aby hrály jen přechody ;-) v mixu to pak už byla hračka. Nicméně není to použitelné na LIVE (dotaz nebyl specifikován).
Re:
Mhm - za normálních okolností mě to nikdy netrápilo, nahrávání mikrofony Beyerdynamic pro bicí. Přechody jsem vždycky prostříhával jen na těch pár úderů/sérií úderů, co v nahrávce jsou.
Pouze jednou jsem narazil na nepoužitelnost, byť přezníval struník virblu a nikoli plechy: bylo to markantní sólo jen na přechody. Provedli jsme nahrávku jen toho sóla pak separátně a bicmenka si zajistila, aby hrály jen přechody ;-) v mixu to pak už byla hračka. Nicméně není to použitelné na LIVE (dotaz nebyl specifikován).
[fikus]
Re:
Jde o studiovou nahrávku,pochybuji že by to šlo ještě přehrát...tady přihazuju pár sekund ukázky stop přechodů.
http://leteckaposta.cz/750896432
Re:
Jde o studiovou nahrávku,pochybuji že by to šlo ještě přehrát...tady přihazuju pár sekund ukázky stop přechodů.
http://leteckaposta.cz/750896432
[Sandon]
Re: fikus
Preslech je dost bezna vec a navic: cim horsi bubenik a tim vetsi preslechy (vsude). Da se s tim delat jen to, co pises: vystrihat + fadeouty a nebo nahradit samplem.
Vyvarovat se tomu da priste tak, ze bubenik upravi rozestaveni soupravy (cinely co nejdal od tomu), vhodny a spravne rozestaveny mikrofony a predevsim bubenik, kterej umi hrat a ma dobrou techniku hry - to je zaklad!!!
To znamena, ze pri hrani prechodu to 'nesudla', ale zahraje s peknym znelym a hlasitym uderem... Muzes byt v klidu - smichal jsem uz x nahravek a vynikajici bubenik byl zatim jeden (!). Vybornej taky jeden, ostatni uz byli o tridu a vic horsi... Ten vynikajici bubenik nemel v tomech prakticky zadny cinely - coz bylo taky prave diky rozestaveni bubnu a cinelu a zkusenosti pri nahravani...
Re: fikus
Preslech je dost bezna vec a navic: cim horsi bubenik a tim vetsi preslechy (vsude). Da se s tim delat jen to, co pises: vystrihat + fadeouty a nebo nahradit samplem.
Vyvarovat se tomu da priste tak, ze bubenik upravi rozestaveni soupravy (cinely co nejdal od tomu), vhodny a spravne rozestaveny mikrofony a predevsim bubenik, kterej umi hrat a ma dobrou techniku hry - to je zaklad!!!
To znamena, ze pri hrani prechodu to 'nesudla', ale zahraje s peknym znelym a hlasitym uderem... Muzes byt v klidu - smichal jsem uz x nahravek a vynikajici bubenik byl zatim jeden (!). Vybornej taky jeden, ostatni uz byli o tridu a vic horsi... Ten vynikajici bubenik nemel v tomech prakticky zadny cinely - coz bylo taky prave diky rozestaveni bubnu a cinelu a zkusenosti pri nahravani...
[pavlii]
Re: 12.8.2013 15:34 [Sandon]
Zase na druhou stranu - že bych kdy nahrával nějaké jiné než standardní rozestavění bicí soupravy se říct nedá a že bych tam měl nějaký typ přeslechu viz ukázka taky ne.... Takže spíš bych to zúžil na použité mikrofony a tu techniku nahrávání.
Ohledně bicmena - nebavím se o případech, že cvrnká paličkama o plechy/jiné části bicích v okamžicích, kdy nemá. To je pak peklo a nepomůže asi nic; kromě výměny bicmena :-D
Re: 12.8.2013 15:34 [Sandon]
Zase na druhou stranu - že bych kdy nahrával nějaké jiné než standardní rozestavění bicí soupravy se říct nedá a že bych tam měl nějaký typ přeslechu viz ukázka taky ne.... Takže spíš bych to zúžil na použité mikrofony a tu techniku nahrávání.
Ohledně bicmena - nebavím se o případech, že cvrnká paličkama o plechy/jiné části bicích v okamžicích, kdy nemá. To je pak peklo a nepomůže asi nic; kromě výměny bicmena :-D
[fikus]
Re:
Díky za postřehu,pokusim se o čarování...kdyžtak konkrétní"jalové"přechody zlehka potlumím at to tam tak blbě"nesvítí"to taky jakž takž maskuje.
Re:
Díky za postřehu,pokusim se o čarování...kdyžtak konkrétní"jalové"přechody zlehka potlumím at to tam tak blbě"nesvítí"to taky jakž takž maskuje.
[Sandon]
Re: 12.8.2013 15:43 [pavlii]
Ja netusim, jaky zanry nahravas, ale u metalu a nejakych narezu je blbe zahranej floor-tom s naprosto ohlusujicim ridem (nedejboze cinou :)) 5cm od bubnu naprosto bezna zalezitost :-) Pouzite mikrofony a jejich rozestaveni nehraje uplne tu hlavni roli.
Je to souhra vic veci - a bubenici jsou v 95% pripadu jeste vetsi hovada, nez kytaristi... takze bezne prijede frajer, kterej neumi ani soupravu poradne naladit a kdyz uz ta souprava je nahodou slusna a on umi i slusne hrat, tak ma na bicich 5let stary blany...atd atd.
Ja micham nejcastei tvrdsi styly - a treba v metalu je potreba hrat vsechno s mnohem vetsi razanci, dbat na vyrovnanost uderu, mit precizni attack...protoze pak sebemensi chybka dela dojem, ze jsi se na buben netrefil (typicky 'zasmudlany' rychly brejky na tomech). To pak jen lovis, kde co je slabeji atd. Bubenik hraje nejakou tezkou pasaz a okamzite zacne ubirat na sile (zmeni se zvuk, bubny ztrati citelnost a attack) a hraje nevyrovnane (kazda rana zni jak od jinyho cloveka) a v rychlych uderech vypousti obcas i uder uplne...
Tohle resim pri kazdym michani - vsechny kapely chteji, aby jejich nahravka hrala jako Nightwish za nekolik mega euro, ale hudebni vykony ani vybaveni tomu zdaleka neodpovidaji.
Mam zaznam bicich, kde kapela hraje takovej pop-rock, bubenik nehraje extra razantne, nazvuceni bylo naprosto fantastickou kolekci mikraku (paskace, kondiky, PZM, dynamika byla snad jen na snaru a to jeste jako jeden ze 3 mikraku :))) - vsechny tomy byly elektretovyma Neumannama KM 184 - z cehoz jsem mel hruzu prave kvuli preslechum!!! A dopadlo to fantasticky, protoze u takove muziky preslechy a rozestaveni prechodu a cinelu vubec neresis... nijak se to neprojevi...
Ale zkus to v nejakym narezu, kde musi byt tomy hodne vytazeny a s notnou davkou EQ (at uz kvuli spatnymu nastroji, uderu nebo proste jen nevhodnymu zvuku), aby to vyznelo...a jsi v tehle preslechove pasti...typicky je, ze potrebujes odflakle zahrany rany na tomy "nakopnout" nejakym EQ na vyssich stredech, kvuli "spicce" - tam ti to preslechy z cinelu ani nedovoli...
Bavil jsem se o tom se zvukarem, co ma velky zkusenosti a on mi rikal, ze prave ten muj oblibenej vynikajici bubenik s rozestavenim soupravy hodne laboroval...i na zaklade prave velice castyho nahravani v tom samym studiu - tim se da docilit uplne neuveritelnych vysledku a nekdy staci fakt malinko.
Problem je, ze te to malokterej bubenik necha udelat (a nejcasteji je to prave ten, kterej na bici moc neumi).
Podle me je zaklad, aby muzikanti poslouchali, co jim zvukar rika - pokud jsou to relevantni nazory samozrejme - protoze to muze vysledku jen prospet. To samy kytaristi, kteri si neumi nastavit zvuk atd. S klavesakama, basakama a zpevakama vetsinou problem neni :-))))
Re: 12.8.2013 15:43 [pavlii]
Ja netusim, jaky zanry nahravas, ale u metalu a nejakych narezu je blbe zahranej floor-tom s naprosto ohlusujicim ridem (nedejboze cinou :)) 5cm od bubnu naprosto bezna zalezitost :-) Pouzite mikrofony a jejich rozestaveni nehraje uplne tu hlavni roli.
Je to souhra vic veci - a bubenici jsou v 95% pripadu jeste vetsi hovada, nez kytaristi... takze bezne prijede frajer, kterej neumi ani soupravu poradne naladit a kdyz uz ta souprava je nahodou slusna a on umi i slusne hrat, tak ma na bicich 5let stary blany...atd atd.
Ja micham nejcastei tvrdsi styly - a treba v metalu je potreba hrat vsechno s mnohem vetsi razanci, dbat na vyrovnanost uderu, mit precizni attack...protoze pak sebemensi chybka dela dojem, ze jsi se na buben netrefil (typicky 'zasmudlany' rychly brejky na tomech). To pak jen lovis, kde co je slabeji atd. Bubenik hraje nejakou tezkou pasaz a okamzite zacne ubirat na sile (zmeni se zvuk, bubny ztrati citelnost a attack) a hraje nevyrovnane (kazda rana zni jak od jinyho cloveka) a v rychlych uderech vypousti obcas i uder uplne...
Tohle resim pri kazdym michani - vsechny kapely chteji, aby jejich nahravka hrala jako Nightwish za nekolik mega euro, ale hudebni vykony ani vybaveni tomu zdaleka neodpovidaji.
Mam zaznam bicich, kde kapela hraje takovej pop-rock, bubenik nehraje extra razantne, nazvuceni bylo naprosto fantastickou kolekci mikraku (paskace, kondiky, PZM, dynamika byla snad jen na snaru a to jeste jako jeden ze 3 mikraku :))) - vsechny tomy byly elektretovyma Neumannama KM 184 - z cehoz jsem mel hruzu prave kvuli preslechum!!! A dopadlo to fantasticky, protoze u takove muziky preslechy a rozestaveni prechodu a cinelu vubec neresis... nijak se to neprojevi...
Ale zkus to v nejakym narezu, kde musi byt tomy hodne vytazeny a s notnou davkou EQ (at uz kvuli spatnymu nastroji, uderu nebo proste jen nevhodnymu zvuku), aby to vyznelo...a jsi v tehle preslechove pasti...typicky je, ze potrebujes odflakle zahrany rany na tomy "nakopnout" nejakym EQ na vyssich stredech, kvuli "spicce" - tam ti to preslechy z cinelu ani nedovoli...
Bavil jsem se o tom se zvukarem, co ma velky zkusenosti a on mi rikal, ze prave ten muj oblibenej vynikajici bubenik s rozestavenim soupravy hodne laboroval...i na zaklade prave velice castyho nahravani v tom samym studiu - tim se da docilit uplne neuveritelnych vysledku a nekdy staci fakt malinko.
Problem je, ze te to malokterej bubenik necha udelat (a nejcasteji je to prave ten, kterej na bici moc neumi).
Podle me je zaklad, aby muzikanti poslouchali, co jim zvukar rika - pokud jsou to relevantni nazory samozrejme - protoze to muze vysledku jen prospet. To samy kytaristi, kteri si neumi nastavit zvuk atd. S klavesakama, basakama a zpevakama vetsinou problem neni :-))))
[fikus]
Re: 12.8.2013 20:28 [Sandon]
Díky za zajímavej výklad,porad ale co s těma přechodama...jde o metálek!!!
Re: 12.8.2013 20:28 [Sandon]
Díky za zajímavej výklad,porad ale co s těma přechodama...jde o metálek!!!
[Sandon]
Re: 13.8.2013 17:49 [fikus]
vsak pisu (to cos sam navrhoval):
- bud editovat fade-outy a nejak z toho vybruslit s preslechem (napriklad pouzit blizkej mikrak spis pro "telo" (basy stredy) a attack spis z overheadu)
- nebo kompletne nahradit samplem (nebo treba aspon podporit samplem - treba pouzit navyskovanej a gejtem zkracenej sampl (jeho kratkej zacatek) jen k vyvoreni attacku bubnu)
Taky se da pouzit nejakej "transient designer"...ten umi zvyraznit attack a vyssi harmonicky, ale neovlivni tolik "sum" z cinelu (SPL Transient Designer, Oxford, Magix am-pulse (pouzivam, je supr), nebo free verzi toho am-pulse s nazvem Dominion)
Tyhle "vecicky" jsou super i na jiny bubny, hlavne na snare, kdyz potrebujes poradnou "pecku"...ale pouzivat s rozvahou...!
http://bedroomproducersblog.com/2012/01/05/bpb-freeware-studio-best-free-transient-shaper-vstau-plugins/
Bohuzel s nahranym matrosem uz moc neudelas :-/
Tohle musis resit uz pri nahravani - nastavit mikraky a cinely a bubny tak, aby byl co nejmensi preslech...a je*bat bubenika za to, kdyz hraje jako lama :-)))) Musi se presne trefovat a vyloudit z tech skopku poradnej ton!
To je to tajemstvi, zadny efekty tohle nenahradi :-/
Re: 13.8.2013 17:49 [fikus]
vsak pisu (to cos sam navrhoval):
- bud editovat fade-outy a nejak z toho vybruslit s preslechem (napriklad pouzit blizkej mikrak spis pro "telo" (basy stredy) a attack spis z overheadu)
- nebo kompletne nahradit samplem (nebo treba aspon podporit samplem - treba pouzit navyskovanej a gejtem zkracenej sampl (jeho kratkej zacatek) jen k vyvoreni attacku bubnu)
Taky se da pouzit nejakej "transient designer"...ten umi zvyraznit attack a vyssi harmonicky, ale neovlivni tolik "sum" z cinelu (SPL Transient Designer, Oxford, Magix am-pulse (pouzivam, je supr), nebo free verzi toho am-pulse s nazvem Dominion)
Tyhle "vecicky" jsou super i na jiny bubny, hlavne na snare, kdyz potrebujes poradnou "pecku"...ale pouzivat s rozvahou...!
http://bedroomproducersblog.com/2012/01/05/bpb-freeware-studio-best-free-transient-shaper-vstau-plugins/
Bohuzel s nahranym matrosem uz moc neudelas :-/
Tohle musis resit uz pri nahravani - nastavit mikraky a cinely a bubny tak, aby byl co nejmensi preslech...a je*bat bubenika za to, kdyz hraje jako lama :-)))) Musi se presne trefovat a vyloudit z tech skopku poradnej ton!
To je to tajemstvi, zadny efekty tohle nenahradi :-/
[paax]
Re: 13.8.2013 21:04 [Sandon]
Moře CZUG "bubeníků" se u toho jebání pak sesype a mají pak z tebe trauma na celý život. :-))) Nejlepší takové vůbec nenahrávat, ať se s němi jebe někdo jiný, nebo ať si naprogramují MIDI! :-) Šlus.
Sám víš, že takových o kterých píšeš je minimum. Jedinou výjimku tvoří pankáči :-) a i takového přesamplovat a fertig.
Re: 13.8.2013 21:04 [Sandon]
Moře CZUG "bubeníků" se u toho jebání pak sesype a mají pak z tebe trauma na celý život. :-))) Nejlepší takové vůbec nenahrávat, ať se s němi jebe někdo jiný, nebo ať si naprogramují MIDI! :-) Šlus.
Sám víš, že takových o kterých píšeš je minimum. Jedinou výjimku tvoří pankáči :-) a i takového přesamplovat a fertig.
[Sandon]
Re: 13.8.2013 22:27 [paax]
Uplnym loserum se vyhybam, ale i fakt slusni bubenici maji obcas dost nepochopitelny "vypadky". Z veci, co jsem delal, byl zatim akorat jeden clovek, kterej me absolutne dostal a resil jsem spis svoji nezkusenost s tim, jak bici poradne zpracovat, protoze kvalita zaznamu a vykon bubenika byly naprosto famozni.
U ostatnich jsem musel obcas vic ci min "carovat", ne nejak drasticky, ale musel... v zajmu toho, aby nahravka znela, jak "ma". Castecne to prameni z toho, ze jsem u nahravani bicich tech projektu/kapel nikdy nebyl osobne a dostal jsem se k tomu az "po funuse". Predpokladam, ze kdybych byl u nahravani a vedel dopredu, co a jak bude, tak bych si urcity veci pohlidal...jako napriklad to, ze bubenik krasne dava uder pres rafek a najednou zacne hrat dva kopaky a bubinek hned zni totalne amatersky (bez rafku samozrejme)... to bych bubenika okamzite donutil prehrat tu pasaz poradne. Takze potom nastupujou ruzny techniky, jakoze treba udelam samply z dobrych uderu toho bubenika a pouziju je na kritickou pasaz atd...
Samozrejme ze se to da udelat bez kouzel, ale pak ta nahravka proste nezni, jak ma a je z toho dalsi polovicata CZUG nedodelavka... Kdybys videl, co jsem absolvoval pri michani prvnich ST (GJV), tak by sis asi tukal na celo - to byla jedna ze dvou vyjimek, kde jsem si na bicich fakt tvrde makl a tam to byla dokonala souhra blbe zaznamenanych bici a dost spatnyho vykonu (ale aspon jsem se naucil poradne editovat a resamplovat bici :)))
Me to vzdycky tak strasne stve, ze treba i dobra kapela nektery veci tak strasne podceni, ze mi je lito s tim neco neudelat, aby ten vysledek byl co nejlepsi...i za cenu starosti navic... a zrovna na bicich zvuk rockove kapely pro me stoji a pada - kdyz zni bubny na prd, tak zbytek uz muze byt sebelepsi, ale vysledek je celkove blbej.
Re: 13.8.2013 22:27 [paax]
Uplnym loserum se vyhybam, ale i fakt slusni bubenici maji obcas dost nepochopitelny "vypadky". Z veci, co jsem delal, byl zatim akorat jeden clovek, kterej me absolutne dostal a resil jsem spis svoji nezkusenost s tim, jak bici poradne zpracovat, protoze kvalita zaznamu a vykon bubenika byly naprosto famozni.
U ostatnich jsem musel obcas vic ci min "carovat", ne nejak drasticky, ale musel... v zajmu toho, aby nahravka znela, jak "ma". Castecne to prameni z toho, ze jsem u nahravani bicich tech projektu/kapel nikdy nebyl osobne a dostal jsem se k tomu az "po funuse". Predpokladam, ze kdybych byl u nahravani a vedel dopredu, co a jak bude, tak bych si urcity veci pohlidal...jako napriklad to, ze bubenik krasne dava uder pres rafek a najednou zacne hrat dva kopaky a bubinek hned zni totalne amatersky (bez rafku samozrejme)... to bych bubenika okamzite donutil prehrat tu pasaz poradne. Takze potom nastupujou ruzny techniky, jakoze treba udelam samply z dobrych uderu toho bubenika a pouziju je na kritickou pasaz atd...
Samozrejme ze se to da udelat bez kouzel, ale pak ta nahravka proste nezni, jak ma a je z toho dalsi polovicata CZUG nedodelavka... Kdybys videl, co jsem absolvoval pri michani prvnich ST (GJV), tak by sis asi tukal na celo - to byla jedna ze dvou vyjimek, kde jsem si na bicich fakt tvrde makl a tam to byla dokonala souhra blbe zaznamenanych bici a dost spatnyho vykonu (ale aspon jsem se naucil poradne editovat a resamplovat bici :)))
Me to vzdycky tak strasne stve, ze treba i dobra kapela nektery veci tak strasne podceni, ze mi je lito s tim neco neudelat, aby ten vysledek byl co nejlepsi...i za cenu starosti navic... a zrovna na bicich zvuk rockove kapely pro me stoji a pada - kdyz zni bubny na prd, tak zbytek uz muze byt sebelepsi, ale vysledek je celkove blbej.
[pavlii]
Re:
Mě přijde - poslech jsem si to pro jistotu ještě jednou - že to děsně hrotíte. Tohle jde přece krásně ručně prostříhat a přeslechy jsou fuč. Na pár místech se prostě "šmikne" do doznění škopku, ale to je přece normální, to na těch kontaktních stopách být nemusí, páč ho stejně přezvučí OH stopy.
Re:
Mě přijde - poslech jsem si to pro jistotu ještě jednou - že to děsně hrotíte. Tohle jde přece krásně ručně prostříhat a přeslechy jsou fuč. Na pár místech se prostě "šmikne" do doznění škopku, ale to je přece normální, to na těch kontaktních stopách být nemusí, páč ho stejně přezvučí OH stopy.
[torst2]
Re: All
názor AGRO CZUDG motyky : Jsou ty přeslechy fakt takovej problém? Proč to tolik čistit, gateovat? Ať zní souprava přirozeně, jako v reálu...
Re: All
názor AGRO CZUDG motyky : Jsou ty přeslechy fakt takovej problém? Proč to tolik čistit, gateovat? Ať zní souprava přirozeně, jako v reálu...
[pavlii]
Re: 14.8.2013 8:09 [torst2]
Jasan - já k tomu přistupuju tak, že kontaktní stopy by měly nést (ideálně) jen svůj obsah; vše ostatní se stejně vezme z OH. Takže například když máme majk na pravým tomu, je (nejen podle mě) blbost mít v té stopě cokoli jiného s jakoukoli, byť minimální, intenzitou.
Re: 14.8.2013 8:09 [torst2]
Jasan - já k tomu přistupuju tak, že kontaktní stopy by měly nést (ideálně) jen svůj obsah; vše ostatní se stejně vezme z OH. Takže například když máme majk na pravým tomu, je (nejen podle mě) blbost mít v té stopě cokoli jiného s jakoukoli, byť minimální, intenzitou.
[torst2]
Re: pavlii
jasně, potřebuješ efektovat zvuk Tomu (EQ, komprese) a vadí, když je spolu s tomem v téže stopě stejně efektovaná např HH, která samostatně vyžaduje jiné nastavení. Chápu. To je to peklo přesného HDR recordingu. Zeppelini nahráli bubny 4 ma mikrákama do sterea a bylo hotovo ...
Re: pavlii
jasně, potřebuješ efektovat zvuk Tomu (EQ, komprese) a vadí, když je spolu s tomem v téže stopě stejně efektovaná např HH, která samostatně vyžaduje jiné nastavení. Chápu. To je to peklo přesného HDR recordingu. Zeppelini nahráli bubny 4 ma mikrákama do sterea a bylo hotovo ...
[pavlii]
Re: 14.8.2013 8:25 [torst2]
jj :-) počkáme, co na naše revoluční názory poví zbytek neometalové scény 8)
Re: 14.8.2013 8:25 [torst2]
jj :-) počkáme, co na naše revoluční názory poví zbytek neometalové scény 8)
[fbm]
Re: torst
to je kombinacni peklo zoufalych vykonu a prehnanych ocekavani (klasika CZUG)
ten Zepelin tos mylsel vazne? Srovnavat Bonhama s nasima kašpárkama s vyšperkovanýma amátkama?
muj soukromy nazor je, ze trapit se ma s nahravkou jenom jestli to ma smysl anebo kdyz to nekdo zaplati.
sandon to vypsal uz nekolikrat presne - bubenik, kvalita soupravy a jeji nastaveni. Kdyz je tohle vsechno OK, pak staci i ty 4 mikraky.
Re: torst
to je kombinacni peklo zoufalych vykonu a prehnanych ocekavani (klasika CZUG)
ten Zepelin tos mylsel vazne? Srovnavat Bonhama s nasima kašpárkama s vyšperkovanýma amátkama?
muj soukromy nazor je, ze trapit se ma s nahravkou jenom jestli to ma smysl anebo kdyz to nekdo zaplati.
sandon to vypsal uz nekolikrat presne - bubenik, kvalita soupravy a jeji nastaveni. Kdyz je tohle vsechno OK, pak staci i ty 4 mikraky.
[pavlii]
Re: 14.8.2013 8:49 [fbm]
Naprostý souhlas. Ale tady byla položená konkrétní otázka nad konkrétním příkladem a mě by zajímalo, jestli tady je něco, čemu nerozumím, nebo proč je okolo toho tolik vzruchu. Jak jsem napsal několikrát - zde podaná ukázka je na pár ručních šmiků a problém je fuč. Jestli tam jsou ale obecně zvuky "navíc", tak s těma se pochopitelně nedá dělat nic, páč budou v OH stopách. Se zde prezentovaným úsekem materiálu nevidím zatím žádný haló-prob :-)
Re: 14.8.2013 8:49 [fbm]
Naprostý souhlas. Ale tady byla položená konkrétní otázka nad konkrétním příkladem a mě by zajímalo, jestli tady je něco, čemu nerozumím, nebo proč je okolo toho tolik vzruchu. Jak jsem napsal několikrát - zde podaná ukázka je na pár ručních šmiků a problém je fuč. Jestli tam jsou ale obecně zvuky "navíc", tak s těma se pochopitelně nedá dělat nic, páč budou v OH stopách. Se zde prezentovaným úsekem materiálu nevidím zatím žádný haló-prob :-)
[torst2]
Re: fbm
jestli kolegové místních majitelů Bugin a Randallů nahrávaj na Amati, je to smutné.
Re: fbm
jestli kolegové místních majitelů Bugin a Randallů nahrávaj na Amati, je to smutné.
[Sandon]
Re: 14.8.2013 8:55 [pavlii]
Jak uz jsem psal: jsou kapely/styly, kde to naprosto nevadi a naopak. Ukazku jsem si poslechl a preslech tam je nezanedbatelnej. Napsal jsem svoje nazory a prodiskutoval s fikusem jeho problem. Samozrejme nemame k dispozici vsechny stopy a nevime, co s tim jde/nejde delat v ramci soupravy a celkovyho mixu. Ja osobne tady nic "nehrotim" a ani jsem nepsal, ze to je/neni problem. Psal jsem jen rady, jak se tomu da priste vyhnout a jak se to da do urcite miry eliminovat v uz nahranych stopach (ale na to prisel fikus sam, tak jsem mu to jen potvrdil, ze nic lepsiho se asi neda vymyslet). Posoudit to musi ten, kdo to micha.
Jeste k tomu "nekolik smiku" - z ukazky neni naprosto vubec poznat, kolik prace to da. Kdyz jsem michal Forgotten Silence, tak jsem odmitl rucne editovat tomy (i kdyz bezne to delam, pokud je to casove unosny), protoze v jedne 8 minutove pisnicce mas cca 1000 uderu na 5 ruznych tomu (a asi milion uderu na snare a kopaky :-)))
Kdyby slo o nejakej rock, kde bubenik bouchne na tom 5x za song, tak to neni treba resit. Mozna bych se spolehl i na noise-gate. Coz ovsem jde malokdy - prave proto, ze bubenici maji rozptyl v uderech na tomy znacnej a gate se neda nastavit tak, aby 100% uderu proslo a ruch (predevsim huceni blan u tomu) se potlacil.
torst:
LedZep maji v 90% nahravek podle me naprosto nadcasovej zvuk bicich - ale tezko by se takovej zvuk prosadil v nejake hustsi aranzi nebo modernim narezu... Krome toho plati co psal fbm - Bonham mel luxusni techniku a nastroj a ty 4 mikraky staly jako 2 soupravy vetsiny soucasnych UG "borcu" :-) Kdyz Bonham zahraje uder na snare, tak padaji obkladacky ze zdi a v brejku na tomy slysis kazdej uder...
Mimochodem, nic neni dokonaly - poslechni si "Since I've Been Loving You", je tam krasne slyset vrzani slapky, krasnej dobovej detail ;-)
Re: 14.8.2013 8:55 [pavlii]
Jak uz jsem psal: jsou kapely/styly, kde to naprosto nevadi a naopak. Ukazku jsem si poslechl a preslech tam je nezanedbatelnej. Napsal jsem svoje nazory a prodiskutoval s fikusem jeho problem. Samozrejme nemame k dispozici vsechny stopy a nevime, co s tim jde/nejde delat v ramci soupravy a celkovyho mixu. Ja osobne tady nic "nehrotim" a ani jsem nepsal, ze to je/neni problem. Psal jsem jen rady, jak se tomu da priste vyhnout a jak se to da do urcite miry eliminovat v uz nahranych stopach (ale na to prisel fikus sam, tak jsem mu to jen potvrdil, ze nic lepsiho se asi neda vymyslet). Posoudit to musi ten, kdo to micha.
Jeste k tomu "nekolik smiku" - z ukazky neni naprosto vubec poznat, kolik prace to da. Kdyz jsem michal Forgotten Silence, tak jsem odmitl rucne editovat tomy (i kdyz bezne to delam, pokud je to casove unosny), protoze v jedne 8 minutove pisnicce mas cca 1000 uderu na 5 ruznych tomu (a asi milion uderu na snare a kopaky :-)))
Kdyby slo o nejakej rock, kde bubenik bouchne na tom 5x za song, tak to neni treba resit. Mozna bych se spolehl i na noise-gate. Coz ovsem jde malokdy - prave proto, ze bubenici maji rozptyl v uderech na tomy znacnej a gate se neda nastavit tak, aby 100% uderu proslo a ruch (predevsim huceni blan u tomu) se potlacil.
torst:
LedZep maji v 90% nahravek podle me naprosto nadcasovej zvuk bicich - ale tezko by se takovej zvuk prosadil v nejake hustsi aranzi nebo modernim narezu... Krome toho plati co psal fbm - Bonham mel luxusni techniku a nastroj a ty 4 mikraky staly jako 2 soupravy vetsiny soucasnych UG "borcu" :-) Kdyz Bonham zahraje uder na snare, tak padaji obkladacky ze zdi a v brejku na tomy slysis kazdej uder...
Mimochodem, nic neni dokonaly - poslechni si "Since I've Been Loving You", je tam krasne slyset vrzani slapky, krasnej dobovej detail ;-)
[Notorius]
Re: Sandon 12:45
ad "Since I've Been Loving You"
Přesně! Znal jsem ten song dřív jen z několikrát přehrané kazety a live verze. Pak jsem si koupil CD a natěšenej to pustil do sluchátek a říkám, co to do prdele je?! :-D Dost mě to tam teda vadí. to si raději dám nějakou živou verzi, třeba z BBC Sessions. Jinak samozřejme souhlas s tím zvukem bicích LedZep, dost na něm měl teda taky podíl J.Page, kterej rytmickou sekci považoval za nejdůležitějsí. Sorry za off topic. :-)
Re: Sandon 12:45
ad "Since I've Been Loving You"
Přesně! Znal jsem ten song dřív jen z několikrát přehrané kazety a live verze. Pak jsem si koupil CD a natěšenej to pustil do sluchátek a říkám, co to do prdele je?! :-D Dost mě to tam teda vadí. to si raději dám nějakou živou verzi, třeba z BBC Sessions. Jinak samozřejme souhlas s tím zvukem bicích LedZep, dost na něm měl teda taky podíl J.Page, kterej rytmickou sekci považoval za nejdůležitějsí. Sorry za off topic. :-)
[paax]
Re:
No, podobné vrzání je i na šlapce https://www.youtube.com/watch?v=wDZFf0pm0SE
Poznal jsem to ale když jsem si mixoval ty tracky, co byly, nebo ještě jsou na netu. U těch zepelínů to je tedy daleko horší :-).
Re:
No, podobné vrzání je i na šlapce https://www.youtube.com/watch?v=wDZFf0pm0SE
Poznal jsem to ale když jsem si mixoval ty tracky, co byly, nebo ještě jsou na netu. U těch zepelínů to je tedy daleko horší :-).
[pavlii]
Re: 14.8.2013 12:45 [Sandon]
:-) já se taky pořád točím na tom vzorku, okolo kterého se diskutuje. Zajímalo by mě, který z "nezanedbatelných přeslechů" se z tohohle nedá odstranit během pár vteřin práce s nůžkama - mě půlka ukázky trvala necelou minutu a přeslechy jsou fuč (a to je potřeba zdůraznit, co jsi psal, že tohle je ukázka už procesovaná; nicméně si troufám tvrdit, že u zdrojových stop ta práce bude s o malinko lepším výsledkem a samozřejmě to zabere o pár minutek víc času).
Jinak přeslechy byly, jsou a budou a dost by mě zajímalo, jak vypadá "ideální" stopa, když se tady o tom už bavíme. Pokud bubeník bude fakt dobrý hráč, tak v kontaktním mikrofonu tomu stejně bude slyšet všechno ostatní (kopák, virbl, plechy, ...) a ta práce je tam stejná, jako když bicmen zavadí o něco na soupravě při hře. Rozdíl je jen ve výsledku - ten druhý tam bude mít navíc ten balast, protože toho se stejně nijak nezbavíš (leda to nechat přetočit nebo bicí přetriggerovat).
Odhalte mi kdyžtak, co mi pořád uniká.
Re: 14.8.2013 12:45 [Sandon]
:-) já se taky pořád točím na tom vzorku, okolo kterého se diskutuje. Zajímalo by mě, který z "nezanedbatelných přeslechů" se z tohohle nedá odstranit během pár vteřin práce s nůžkama - mě půlka ukázky trvala necelou minutu a přeslechy jsou fuč (a to je potřeba zdůraznit, co jsi psal, že tohle je ukázka už procesovaná; nicméně si troufám tvrdit, že u zdrojových stop ta práce bude s o malinko lepším výsledkem a samozřejmě to zabere o pár minutek víc času).
Jinak přeslechy byly, jsou a budou a dost by mě zajímalo, jak vypadá "ideální" stopa, když se tady o tom už bavíme. Pokud bubeník bude fakt dobrý hráč, tak v kontaktním mikrofonu tomu stejně bude slyšet všechno ostatní (kopák, virbl, plechy, ...) a ta práce je tam stejná, jako když bicmen zavadí o něco na soupravě při hře. Rozdíl je jen ve výsledku - ten druhý tam bude mít navíc ten balast, protože toho se stejně nijak nezbavíš (leda to nechat přetočit nebo bicí přetriggerovat).
Odhalte mi kdyžtak, co mi pořád uniká.
[Amorph]
Re:
me ty preslechy v ukazce neprijdou nijak brutalni, ale dulezity je jestli to pak v mixu vylejza moc nebo ne. U tomu jsem taky pro rucni strihani, vetsinou toho neni moc a je to vzdycky presnejsi a prirozenejsi nez gate.
Re:
me ty preslechy v ukazce neprijdou nijak brutalni, ale dulezity je jestli to pak v mixu vylejza moc nebo ne. U tomu jsem taky pro rucni strihani, vetsinou toho neni moc a je to vzdycky presnejsi a prirozenejsi nez gate.
[fikus]
Re:
Koukam velká diskuse se zde rozjela...díky za různé názorové proudy.V podstatě s vámi souhlasím,taky se této"vědě"věnuji nějaký ten pátek tak jsem rád že si v podstatě rozumíme.Toto téma jsem zde hodil hlavně proto,páč pár těch úderů z nahrávky opravdu dosti vyčuhuje"i když pár lidí na poslech nic nenamítalo"jinak bych to nijak neřešil.Jinak ten bubeník hraje jinak dost dobře,že tu byly dohady o různých bastlířích na bubny.Kterých jsem samozřejmě taky pár slyšel-jak když se sypou brambory...z celkového součtu 6 nahraných věcí jsou kritik přechody asi tak 10ks a to přechodama nešetřil.Díky za zajímavou diskusi.
Re:
Koukam velká diskuse se zde rozjela...díky za různé názorové proudy.V podstatě s vámi souhlasím,taky se této"vědě"věnuji nějaký ten pátek tak jsem rád že si v podstatě rozumíme.Toto téma jsem zde hodil hlavně proto,páč pár těch úderů z nahrávky opravdu dosti vyčuhuje"i když pár lidí na poslech nic nenamítalo"jinak bych to nijak neřešil.Jinak ten bubeník hraje jinak dost dobře,že tu byly dohady o různých bastlířích na bubny.Kterých jsem samozřejmě taky pár slyšel-jak když se sypou brambory...z celkového součtu 6 nahraných věcí jsou kritik přechody asi tak 10ks a to přechodama nešetřil.Díky za zajímavou diskusi.
[Sandon]
Re: 15.8.2013 10:55 [fikus]
To o tech bubenicich byla obecna diskuse, ne konkretne k tvymu pripadu ;-)
Navic ze zagejtovane ukazky (navic samotne stopy tomu) nepozname, co to dela v mixu...takze jak jsem psal vyse ;-)
pavlii:
skoda, ze jsem to nevedel driv, klidne bych ti za editovani bubnu nekterych projektu rad zaplatil (jaka to byla mr...ehm, hrozna prace)
:-D
nastesti ted uz zpracovavam jen bubny nahrany i s triggerama, takze strihani tomu je minulost (a pripadny opravy samplem taky) - triggery jsou naprosto spolehlivej signal pro noisegate a nemusi se nic resit rucne... i kdyz preferuju jako amorph rucni editovani, u nekterych projektu by to trvalo tydny...!!!
jen pro zajimavost http://bandzone.cz/forgottensilence dej si treba tracky 3,4,5 ... znas nejakyho bubenika, kterej hraje vic tomu? :-)))
Re: 15.8.2013 10:55 [fikus]
To o tech bubenicich byla obecna diskuse, ne konkretne k tvymu pripadu ;-)
Navic ze zagejtovane ukazky (navic samotne stopy tomu) nepozname, co to dela v mixu...takze jak jsem psal vyse ;-)
pavlii:
skoda, ze jsem to nevedel driv, klidne bych ti za editovani bubnu nekterych projektu rad zaplatil (jaka to byla mr...ehm, hrozna prace)
:-D
nastesti ted uz zpracovavam jen bubny nahrany i s triggerama, takze strihani tomu je minulost (a pripadny opravy samplem taky) - triggery jsou naprosto spolehlivej signal pro noisegate a nemusi se nic resit rucne... i kdyz preferuju jako amorph rucni editovani, u nekterych projektu by to trvalo tydny...!!!
jen pro zajimavost http://bandzone.cz/forgottensilence dej si treba tracky 3,4,5 ... znas nejakyho bubenika, kterej hraje vic tomu? :-)))
[kremator]
Re: 15.8.2013 12:56 [Sandon]
Mírné technické OT - jak nahráváš ty triggery? Do MIDI, nebo jako audio stopu?
Re: 15.8.2013 12:56 [Sandon]
Mírné technické OT - jak nahráváš ty triggery? Do MIDI, nebo jako audio stopu?
[pavlii]
Re: 15.8.2013 12:56 [Sandon]
Kua žes to nenapsal dřív - love by se hodily :-D BZ poslechnu, ať mám větší obzory...
Je to mazec - ale tady (a opět to pro mě platí obecně) by se pochopitelně nejednalo o prostříhávání mezi jednotlivými údery v těch rychlých sériích...
No prostě na audio střih jsem kdykoli k dispozici, ať to zazní veřejně ;-) a nebude se nikdo po pár letech vymlouvat, haha!
Re: 15.8.2013 12:56 [Sandon]
Kua žes to nenapsal dřív - love by se hodily :-D BZ poslechnu, ať mám větší obzory...
Je to mazec - ale tady (a opět to pro mě platí obecně) by se pochopitelně nejednalo o prostříhávání mezi jednotlivými údery v těch rychlých sériích...
No prostě na audio střih jsem kdykoli k dispozici, ať to zazní veřejně ;-) a nebude se nikdo po pár letech vymlouvat, haha!
[Sandon]
Re: 15.8.2013 13:56 [pavlii]
jednotlive udery ne, samozrejme...ale tech stop je pet a kdyz zahraje nejakej zbesilej brejk, tak zjistis, ze na kazde stope mas za sebou max 2-3 udery a to v nekolika seriich...a mezi tim pekne cinely ;-)
no, dneska uz si editovani snazim ulehcit a zefektivnit... ale ty 2 starsi projekty, ty mi malem prelezly pres hlavu...
kazdopadne fakt zalezi na muzice a bubenikovi...
krema:
jako audio - MIDI neni moc presny a na prevod do MIDI se pak da pouzit nejakej jednoduchej a spolehlivej plugin (treba KT drum trigger je free)
jako vlastni trigger slusne poslouzi i laciny piezo segmenty za par Kc...i kdyz obcas to zlobi a muze byt problem s pripevnenim... kolega zvukar, co mi to nahrava, si z plechu ohnul takovy drzacky ala cerveny triggery DDrum a prej pohoda...
super je, ze kdyz to nepouzijes na samply, tak to krasne funguje i s noise gatem a da se to pomerne dobre "cist" a nebo filtrovat (obcas tam precejen je preslech, treba hlubokej kotel obcas dela "duchy")
Re: 15.8.2013 13:56 [pavlii]
jednotlive udery ne, samozrejme...ale tech stop je pet a kdyz zahraje nejakej zbesilej brejk, tak zjistis, ze na kazde stope mas za sebou max 2-3 udery a to v nekolika seriich...a mezi tim pekne cinely ;-)
no, dneska uz si editovani snazim ulehcit a zefektivnit... ale ty 2 starsi projekty, ty mi malem prelezly pres hlavu...
kazdopadne fakt zalezi na muzice a bubenikovi...
krema:
jako audio - MIDI neni moc presny a na prevod do MIDI se pak da pouzit nejakej jednoduchej a spolehlivej plugin (treba KT drum trigger je free)
jako vlastni trigger slusne poslouzi i laciny piezo segmenty za par Kc...i kdyz obcas to zlobi a muze byt problem s pripevnenim... kolega zvukar, co mi to nahrava, si z plechu ohnul takovy drzacky ala cerveny triggery DDrum a prej pohoda...
super je, ze kdyz to nepouzijes na samply, tak to krasne funguje i s noise gatem a da se to pomerne dobre "cist" a nebo filtrovat (obcas tam precejen je preslech, treba hlubokej kotel obcas dela "duchy")