Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Poradte, potrebujem nahrat demo
[jmm]
Poradte, potrebujem nahrat demo -
Nahrávání
Mame k dispozici komp, a dva mikrofony:)) Zvukovka
SB live:)) jak nazvucit bici a jak to nejlip nahrat???
Poradte, potrebujem nahrat demo -

Mame k dispozici komp, a dva mikrofony:)) Zvukovka
SB live:)) jak nazvucit bici a jak to nejlip nahrat???
Seznam příspěvků:
[Sandon]
Re:
Tak to teda ani nahodou :-( To je fakt malo. Vsadim se, ze ty mikraky staly tak 500,- (oba dohromady) Bohuzel jsou veci, na kterych se neda setrit - a jednou z nich jsou dobry mikrofony (to uz ted vim taky :o). Cili - vemte nejakyho zvukare s mikrakama a mixem. At vas nazvuci (ale ne do aparatu, ale do kompu - do monitorovacich repraku, treba z domu) Budete muset nahravat nazivo vsechny nastroje. Nebo aspon bici, ale smichany do 2 kanalu (stereo). Pak se daji v komu pridavat dalsi nastroje, ale bez dobrejch mikraku (ktery se musi zapojit pres predzesilovac a nebo aspon mixpult - a to do line-in na zvukovce - nikdy ne do mic-in (ten je k nicemu)!!!) to nebude dobry.
Re:
Tak to teda ani nahodou :-( To je fakt malo. Vsadim se, ze ty mikraky staly tak 500,- (oba dohromady) Bohuzel jsou veci, na kterych se neda setrit - a jednou z nich jsou dobry mikrofony (to uz ted vim taky :o). Cili - vemte nejakyho zvukare s mikrakama a mixem. At vas nazvuci (ale ne do aparatu, ale do kompu - do monitorovacich repraku, treba z domu) Budete muset nahravat nazivo vsechny nastroje. Nebo aspon bici, ale smichany do 2 kanalu (stereo). Pak se daji v komu pridavat dalsi nastroje, ale bez dobrejch mikraku (ktery se musi zapojit pres predzesilovac a nebo aspon mixpult - a to do line-in na zvukovce - nikdy ne do mic-in (ten je k nicemu)!!!) to nebude dobry.
[jmm]
Re:
Hmmm no mikrofony mame dva shure za 800 za kus... ale zadny mix zatim nemame:((( ale asi si ted naky budeme kupovat az dojdou splatky na repraky.... dik moc za radu... my to nejak spachame snad:)
Re:
Hmmm no mikrofony mame dva shure za 800 za kus... ale zadny mix zatim nemame:((( ale asi si ted naky budeme kupovat az dojdou splatky na repraky.... dik moc za radu... my to nejak spachame snad:)
[Sandon]
Re: jmm
Pokud se chcete vyhnout zbytecne namaze, radsi se domluvte s nejakym zvukarem, kterej vas nazvuci lip. Takhle to fakt bude hruza. Jinak: nic proti sbirani zkusenosti! Taky sem delal ruzny silenosti (ale az takovy zase ne ) :o))))))
Re: jmm
Pokud se chcete vyhnout zbytecne namaze, radsi se domluvte s nejakym zvukarem, kterej vas nazvuci lip. Takhle to fakt bude hruza. Jinak: nic proti sbirani zkusenosti! Taky sem delal ruzny silenosti (ale az takovy zase ne ) :o))))))
[jmm]
Re:
No mame moznost jednoho zvukare, ale ten zatim zvucil jen spanelku a takove hlouposti... ja myslim ze to zvladneme:)) Uvidime:)) Kdyz se to nepovede, tak zkusime zvukare:)) Jinak se ted paradne zase rozjizdime:)) Krize zazehnana...:)) V pohodce:)) A sehnal jsem zooma 505II za 2000,- :))A nerikej mi ZOOM nebrat:)) ja ho beru... zatim mi uplne postaci:)
Re:
No mame moznost jednoho zvukare, ale ten zatim zvucil jen spanelku a takove hlouposti... ja myslim ze to zvladneme:)) Uvidime:)) Kdyz se to nepovede, tak zkusime zvukare:)) Jinak se ted paradne zase rozjizdime:)) Krize zazehnana...:)) V pohodce:)) A sehnal jsem zooma 505II za 2000,- :))A nerikej mi ZOOM nebrat:)) ja ho beru... zatim mi uplne postaci:)
[Sandon]
Re: jmm
Ber si co chce :o) Budu vam s tim demem drzet palce. Stejne to budete delat este x-krat, takze zkusenosti budete mit az az :o))))))))
Re: jmm
Ber si co chce :o) Budu vam s tim demem drzet palce. Stejne to budete delat este x-krat, takze zkusenosti budete mit az az :o))))))))
[jmm]
Re:
diiik:)) budeme to potrebovat:))))
jinak nake nahravky mame... na http://vysokenapeti.zde.cz :)) nahravali jsme to pres jakysi mix a pak do kompu, bici a zpev zvuceny jednim mikrofonem dohromady, basak klecel u kopaku a spival do nejh:)) ja mel 40ti stupnovou horecku:)) je tam dost chyb... to se nedalo:)))
Re:
diiik:)) budeme to potrebovat:))))
jinak nake nahravky mame... na http://vysokenapeti.zde.cz :)) nahravali jsme to pres jakysi mix a pak do kompu, bici a zpev zvuceny jednim mikrofonem dohromady, basak klecel u kopaku a spival do nejh:)) ja mel 40ti stupnovou horecku:)) je tam dost chyb... to se nedalo:)))
[Levi]
Re: jmm
A ty vase mikraky- jakej je to typ? asi jeden instrumentalni a jeden vokalni ze....? Ale jinak taky jde o to, kde nahravate- nam se stalo ze byl v nahravce slyset sum z ulice.. a to neni pro dobro veci :-)
Re: jmm
A ty vase mikraky- jakej je to typ? asi jeden instrumentalni a jeden vokalni ze....? Ale jinak taky jde o to, kde nahravate- nam se stalo ze byl v nahravce slyset sum z ulice.. a to neni pro dobro veci :-)
[jmm]
Re:
no jeden je shure za 1000 kc a druhy je nakej nevim jaky za 2000 kc... oba pouzivame na zpev... a sum z ulice, no nekde by se i hodil jako podbarveni:)) cus... a kukni se na mp3, co na ne rikas?...
Re:
no jeden je shure za 1000 kc a druhy je nakej nevim jaky za 2000 kc... oba pouzivame na zpev... a sum z ulice, no nekde by se i hodil jako podbarveni:)) cus... a kukni se na mp3, co na ne rikas?...
[jmm]
Re:
HEj tak uz mame komp ve zkusebne, po tom co me kopal mikrofon a vyhodili jsme prodluzkou skratlou pojistky, tak jsme se dostali k nahravani... jde to v poho, nahrali jsme na kazetak vsechno... a pak nahravame po stopach, ja si dam sluchatka a nahraju to podle kazetaku... ale pak je dost slozite ty stopy sladit aby zacaly akorat a nehrala kytara o kus pozdejc... no ani o kousicek pokud mozno:)) Nevi te jak to udelat??? popr. v cem???
Re:
HEj tak uz mame komp ve zkusebne, po tom co me kopal mikrofon a vyhodili jsme prodluzkou skratlou pojistky, tak jsme se dostali k nahravani... jde to v poho, nahrali jsme na kazetak vsechno... a pak nahravame po stopach, ja si dam sluchatka a nahraju to podle kazetaku... ale pak je dost slozite ty stopy sladit aby zacaly akorat a nehrala kytara o kus pozdejc... no ani o kousicek pokud mozno:)) Nevi te jak to udelat??? popr. v cem???
[Sandon]
Re: jmm
V cem to nahravate? Pokud delate vsechno dobre, nemuzete mit problemy se synchronizaci stop!!!
Re: jmm
V cem to nahravate? Pokud delate vsechno dobre, nemuzete mit problemy se synchronizaci stop!!!
[jmm]
Re:
Uz nam to de, nahravame to v cool editu... Je to vcelku v poho... akorad nas to nahravani po stopach nebavi... je to nuda...
Re:
Uz nam to de, nahravame to v cool editu... Je to vcelku v poho... akorad nas to nahravani po stopach nebavi... je to nuda...
[Sandon]
Re: jmm
uz sem ti psal, ze staci slusnej zvukar s vybavou a nazvuci vas live, nebo half-live (nastroje a pak dohrat zpev)... kdyz si nedas rict :o)))))
Re: jmm
uz sem ti psal, ze staci slusnej zvukar s vybavou a nazvuci vas live, nebo half-live (nastroje a pak dohrat zpev)... kdyz si nedas rict :o)))))
[Sandon]
Re: Daemoon
Coz o to, hlasitosti se daji nastavit na stopach (coz je mimochodem lepsi nez ty zvlastni screeny s mixpultem), ale jak tam narvat efekty a poprat se s EQ? :o)
Re: Daemoon
Coz o to, hlasitosti se daji nastavit na stopach (coz je mimochodem lepsi nez ty zvlastni screeny s mixpultem), ale jak tam narvat efekty a poprat se s EQ? :o)
[jmm]
Re:
Vy hovaaadka, dyt poklikanim na jednotlivou stopu se objevi editace toho wavu, a muzete aplikovat efekty... Je pravda, ze po aplikovani nekolika filtru se uz tezko vratite k puvodni verzi, nebo tak, ale nam to vyhovuje... :)) A mozna to nekdy live nahrajem, ale na to zase nemame zvukare a apec.... no teda mame, ted mame zesik a repraky 2x300W :)))
Re:
Vy hovaaadka, dyt poklikanim na jednotlivou stopu se objevi editace toho wavu, a muzete aplikovat efekty... Je pravda, ze po aplikovani nekolika filtru se uz tezko vratite k puvodni verzi, nebo tak, ale nam to vyhovuje... :)) A mozna to nekdy live nahrajem, ale na to zase nemame zvukare a apec.... no teda mame, ted mame zesik a repraky 2x300W :)))
[Sandon]
Re: jmm
Prave z toho duvodu je idealni nedestruktivni editovani a plug-in efekty - proto pisu, ze se v tom neda rozumne michat (zalezi co z toho chces dostat)
Re: jmm
Prave z toho duvodu je idealni nedestruktivni editovani a plug-in efekty - proto pisu, ze se v tom neda rozumne michat (zalezi co z toho chces dostat)
[Daemoon]
Re: jmm
V Cool Editu nemuzes mixovat v realnym case. delal jsem v tom mix a je to o nicem, furt muzes upravovat jenom jeden wav. Je to na prd a neda se s tim rozumne delat. Udajne nova verze 2.0 uz to ma,ale nevidel jsem to.Howgh.
Re: jmm
V Cool Editu nemuzes mixovat v realnym case. delal jsem v tom mix a je to o nicem, furt muzes upravovat jenom jeden wav. Je to na prd a neda se s tim rozumne delat. Udajne nova verze 2.0 uz to ma,ale nevidel jsem to.Howgh.
[jmm]
Re:
Tak ja to uz videl, cooledit pro 2.0 je super. Akorat to ma celkem dost velke naroky na komp, se svym celerem 333 128MB ram to moc nerozchodim... jako jede to, ale seka se to...
Re:
Tak ja to uz videl, cooledit pro 2.0 je super. Akorat to ma celkem dost velke naroky na komp, se svym celerem 333 128MB ram to moc nerozchodim... jako jede to, ale seka se to...
[Sandon]
Re:
Zkus Vegas Pro, nebo Vegas Video - vybornej soft, jednoduchy a intuitivni ovladani. Akorat nema MIDI, ale to ten CEPro taky ne...
Re:
Zkus Vegas Pro, nebo Vegas Video - vybornej soft, jednoduchy a intuitivni ovladani. Akorat nema MIDI, ale to ten CEPro taky ne...
[thrash]
Re: Sandon
Sandone reaguji na tvůj starý příspěvek z 12.4.2002:
Za dřívějších dob, kdy jsem míval slušnej comp a prachobyčejnej SB.No ale jde mi o toto:
při zapojení kytary do line-in mi žádnej zvuk nevylezl a samozřejmě, že přes mic-in mi to snímalo hrozzzzně.hrával jsem přes fxbox /zzzzz to bylo hrozný/ pak přes revalver /ty patche se nedali,musel jsem upravovat hooodně/.Samozřejmě, že realtimový VST amplitube nebyl k použití.Ta latence byla jako echo 2s :-)))
ale ten line-in nešel.Potřeboval bych trochu poradit.
Re: Sandon
Sandone reaguji na tvůj starý příspěvek z 12.4.2002:
Za dřívějších dob, kdy jsem míval slušnej comp a prachobyčejnej SB.No ale jde mi o toto:
při zapojení kytary do line-in mi žádnej zvuk nevylezl a samozřejmě, že přes mic-in mi to snímalo hrozzzzně.hrával jsem přes fxbox /zzzzz to bylo hrozný/ pak přes revalver /ty patche se nedali,musel jsem upravovat hooodně/.Samozřejmě, že realtimový VST amplitube nebyl k použití.Ta latence byla jako echo 2s :-)))
ale ten line-in nešel.Potřeboval bych trochu poradit.
[Sandon]
Re: thrash
nevim ted presne, na co se ptas, ale jestli chces hrat primo do PC z kytary, chce to predzedilovac. Nejakej malej mixacek, nebo bypassnutej (multi)efekt (ale bez true bypassu, aby ti to fungovalo jako predzesik)... proste neco, co zesili kytaru natolik, aby mela linkovej signal... mikrofonni vstup nebrat... :o)
Re: thrash
nevim ted presne, na co se ptas, ale jestli chces hrat primo do PC z kytary, chce to predzedilovac. Nejakej malej mixacek, nebo bypassnutej (multi)efekt (ale bez true bypassu, aby ti to fungovalo jako predzesik)... proste neco, co zesili kytaru natolik, aby mela linkovej signal... mikrofonni vstup nebrat... :o)
[thrash]
Re: sandon
no jsou samozřejmě dvě možnosti:
:-)))))
můžu mít výstup z mulťáku do line-in ááánebo čisťoukým zvukem do line-in.jenomže mi to do lajnu nehráálo vůbec.proč?musel jsem přes ten mikrofonní vstup.to bylo maso.
Re: sandon
no jsou samozřejmě dvě možnosti:
:-)))))
můžu mít výstup z mulťáku do line-in ááánebo čisťoukým zvukem do line-in.jenomže mi to do lajnu nehráálo vůbec.proč?musel jsem přes ten mikrofonní vstup.to bylo maso.
[Sandon]
Re: thrash
mas spravne nastaveny ovladaci panel mixeru? je to ten lepracek vedle hodin na liste ve Woknows... musis v Moznostech->Vlastnosti->Zaznam VYBRAT a nastavit uroven line-in misto mic! nekdy je line-in oznaceno treba "vnejsi zdroj" apod. Pokud to mas OK, tak je chyba jinde :-(
Re: thrash
mas spravne nastaveny ovladaci panel mixeru? je to ten lepracek vedle hodin na liste ve Woknows... musis v Moznostech->Vlastnosti->Zaznam VYBRAT a nastavit uroven line-in misto mic! nekdy je line-in oznaceno treba "vnejsi zdroj" apod. Pokud to mas OK, tak je chyba jinde :-(
[jameki]
nahrávání dema
Já nahrávám dema do Samplitude a přes mikrofony z PA soundu a ten zvuk je vcelku dobrej až mě to překvapilo. Bicí sem nahrál dvěma mikrofony do jedný stopy a taky to bylo lepší než jsem čekal. Chce to jen zkoušet a experimentovat se zvukem a posatvením mikrofonů
nahrávání dema
Já nahrávám dema do Samplitude a přes mikrofony z PA soundu a ten zvuk je vcelku dobrej až mě to překvapilo. Bicí sem nahrál dvěma mikrofony do jedný stopy a taky to bylo lepší než jsem čekal. Chce to jen zkoušet a experimentovat se zvukem a posatvením mikrofonů
[kremator]
Jak nahrát demo (hlavně bicí)
Zabývám se myšlenkou, že před studiem by se měla s kapelou udělat nahrávka a la studio - doladit aranže, doladit tempa, atd. - tak, aby při nahrávání naostro nevznikl problém, kdo tam vlastně co hraje - posledně jsme zjistili, že každý kytarista hraje určité pasáže mírně odlišně a ve výsledku to byl bordel - tak jsme to museli druhého kytaristu přeučit. No a to je zbytečný čas navíc. Při hraní to člověk nepozná, ale na nahrávce to vyleze.
Nedavno jsem zkoušel dělat demo s mixákem - bicí byly snímané stereo mikrofonem + mikrofon v kopáku (zpěvový:) a kytary každá jedním mikrofonem u bedny. To vše smíchané do dvou stop. Výsledek byl překvapivě dobrý, použitelný - ale teď chci nahrát komplet kapelu postupně do stop. To znamená jako první nahrát bicí plus jeden kytarový šmír najednou - a to mi vychází na 4 současně nahrávané stopy. Tedy stereo mikrofon (resp. dva overheady), mikrofon v kopáku a kytara linkou přes simulátor jako šmír. Je tohle logicky správný postup? Nebo byste navrhovali něco udělat jinak? Zvukovku se dvěma vstupy nejspíš kvůli tomu brzy upgraduju na 4 (Fast Track Pro na Focusrite Saffire Pro 24:)
Jak nahrát demo (hlavně bicí)
Zabývám se myšlenkou, že před studiem by se měla s kapelou udělat nahrávka a la studio - doladit aranže, doladit tempa, atd. - tak, aby při nahrávání naostro nevznikl problém, kdo tam vlastně co hraje - posledně jsme zjistili, že každý kytarista hraje určité pasáže mírně odlišně a ve výsledku to byl bordel - tak jsme to museli druhého kytaristu přeučit. No a to je zbytečný čas navíc. Při hraní to člověk nepozná, ale na nahrávce to vyleze.
Nedavno jsem zkoušel dělat demo s mixákem - bicí byly snímané stereo mikrofonem + mikrofon v kopáku (zpěvový:) a kytary každá jedním mikrofonem u bedny. To vše smíchané do dvou stop. Výsledek byl překvapivě dobrý, použitelný - ale teď chci nahrát komplet kapelu postupně do stop. To znamená jako první nahrát bicí plus jeden kytarový šmír najednou - a to mi vychází na 4 současně nahrávané stopy. Tedy stereo mikrofon (resp. dva overheady), mikrofon v kopáku a kytara linkou přes simulátor jako šmír. Je tohle logicky správný postup? Nebo byste navrhovali něco udělat jinak? Zvukovku se dvěma vstupy nejspíš kvůli tomu brzy upgraduju na 4 (Fast Track Pro na Focusrite Saffire Pro 24:)
[rain]
Re:
Nápad je to chvalitebný - ušetří to spoustu práce ve studiu a tedy nakonec peněz.
My jsme to teda provedli takto:
Ve zkušebně máme mix (Behringer SX2442, ale to je fuk) a comp s obyčejnou zvukovkou (tedy stereo vstup).
Bicí je třeba nazvučit přes mix do stereo stopy - my to máme: jeden mic v kopáku, druhý u šroťáku a dva jako overheady (rozhozené na R/L cca 75%)- vychytat poměry, eq, umístění mikro - dá to docela fušku, páč potom se s tím dá něco dělat jen za pomocí eq, compresoru nebo nejlépe multibandcompresoru... jinak mikra jsou staré Tesly AMD a sada od Behringra za 1200,- :-) třeba v kopáku ho mám zamotaný do pásu molitanu tak, že trčí jen ta kopulka, a ten je narvaný do té díry v bláně...
No a pak už to jede... Nejlépe by bicmen měl umět hrát do kliku, nebo aspoň do předpřipraveného podkladu (aspoň kytary nahrané do kliku) - to mu pustím do sluchadel(signál z mixu, naroutovaný z AUX sběrnice), pokud to nejde (někdy to prostě nejdeanejde :-)), tak mu to přes mulťák (RP100 do mixu) zahraju naživo do sluchátek a sám si zapojím sluchátka přímo do mulťáku. Takže mám komplet bicí ve stereo stopě a zbytek už klasika...
K tomu zapojení - my máme do toho mixu ve zkušebně trvale nazvučené komplet všecko, je to dobré na kontrolu toho co člověk vlastně hraje atd. Výstup ze zvukovky mám každý kanál (L/R) do jedné šavle na mixu a na ovládacím panelu zvukovky si v případě potřeby rozhodím MIDI (klik) třeba do leva a Wav (muziku) do prava a pak si můžu do sluchátek nebo odposlechu namíchat co potřebuju - pult má 4 Auxy, takže to jde v pohodě... Nevím co bych dál poradil, kdyžtak se ptej, fakt jsme s tím hodně laborovali i přez skromné vybavení.
Re:
Nápad je to chvalitebný - ušetří to spoustu práce ve studiu a tedy nakonec peněz.
My jsme to teda provedli takto:
Ve zkušebně máme mix (Behringer SX2442, ale to je fuk) a comp s obyčejnou zvukovkou (tedy stereo vstup).
Bicí je třeba nazvučit přes mix do stereo stopy - my to máme: jeden mic v kopáku, druhý u šroťáku a dva jako overheady (rozhozené na R/L cca 75%)- vychytat poměry, eq, umístění mikro - dá to docela fušku, páč potom se s tím dá něco dělat jen za pomocí eq, compresoru nebo nejlépe multibandcompresoru... jinak mikra jsou staré Tesly AMD a sada od Behringra za 1200,- :-) třeba v kopáku ho mám zamotaný do pásu molitanu tak, že trčí jen ta kopulka, a ten je narvaný do té díry v bláně...
No a pak už to jede... Nejlépe by bicmen měl umět hrát do kliku, nebo aspoň do předpřipraveného podkladu (aspoň kytary nahrané do kliku) - to mu pustím do sluchadel(signál z mixu, naroutovaný z AUX sběrnice), pokud to nejde (někdy to prostě nejdeanejde :-)), tak mu to přes mulťák (RP100 do mixu) zahraju naživo do sluchátek a sám si zapojím sluchátka přímo do mulťáku. Takže mám komplet bicí ve stereo stopě a zbytek už klasika...
K tomu zapojení - my máme do toho mixu ve zkušebně trvale nazvučené komplet všecko, je to dobré na kontrolu toho co člověk vlastně hraje atd. Výstup ze zvukovky mám každý kanál (L/R) do jedné šavle na mixu a na ovládacím panelu zvukovky si v případě potřeby rozhodím MIDI (klik) třeba do leva a Wav (muziku) do prava a pak si můžu do sluchátek nebo odposlechu namíchat co potřebuju - pult má 4 Auxy, takže to jde v pohodě... Nevím co bych dál poradil, kdyžtak se ptej, fakt jsme s tím hodně laborovali i přez skromné vybavení.
[rain]
Re:
Ještě k tomu zvučení bicích - něco našteluješ, bubeník musí něco zahrát - to se nahraje, poslechne, zas něco pošteluje....bubeník je otrávený co furt chcu atd..., tak si to radši předem udělám sám a na to se mi skvěle osvědčila bezdrátová klávesnice - nemusím se furt štrachat zpoza bicích ke kompu přehrát/smazat/nahrát vzorek - to jen takový postřeh ;-)
Re:
Ještě k tomu zvučení bicích - něco našteluješ, bubeník musí něco zahrát - to se nahraje, poslechne, zas něco pošteluje....bubeník je otrávený co furt chcu atd..., tak si to radši předem udělám sám a na to se mi skvěle osvědčila bezdrátová klávesnice - nemusím se furt štrachat zpoza bicích ke kompu přehrát/smazat/nahrát vzorek - to jen takový postřeh ;-)
[kremator]
Re: rain
Overheady a mikrofon na kopák, když budou v samostatných stopách, moc práce s nastavením nedají - hlavně si musím pohlídat úrovně. Bubeník je v pohodě, takže toho bych se nebál:) Ale díky za postřeh:)
Re: rain
Overheady a mikrofon na kopák, když budou v samostatných stopách, moc práce s nastavením nedají - hlavně si musím pohlídat úrovně. Bubeník je v pohodě, takže toho bych se nebál:) Ale díky za postřeh:)
[Gregorien]
Re:
panove zbycne resit nejake akusticke nahravani... at se nauci delat v midi, sezene si nejaky solidni VSTi a neni co resit.. na demo je to bohate dostacujici
Re:
panove zbycne resit nejake akusticke nahravani... at se nauci delat v midi, sezene si nejaky solidni VSTi a neni co resit.. na demo je to bohate dostacujici
[pavlii]
Re:
2Gregorien: ale zase na druhou stranu - akustika je akustika (ale chce to jaksi podstatně větší skill žeano; klikat MIDI notičky umí každej druhej....).
Re:
2Gregorien: ale zase na druhou stranu - akustika je akustika (ale chce to jaksi podstatně větší skill žeano; klikat MIDI notičky umí každej druhej....).
[paax]
Re:
No, jenže pokud chápu krematora, chce udělat prostě předprodukční nahrávku!
My si taky nahráváme zkoušky, prostě dám mikrák na šrot, na kopák, jeden nad sadu a pak ke každému boxu jeden majk a basu linkou...6-7 stop, doma narychlo smíchám a hned jde poznat co je tam špatně :-), samozřejmě to dám všem z kapely va 3 variantách. Verze pouze s bicíma, pak jen kytary a vše dokupy.
Já pak třeba podle těch bicích doma hraju místo pruby, když není.
Re:
No, jenže pokud chápu krematora, chce udělat prostě předprodukční nahrávku!
My si taky nahráváme zkoušky, prostě dám mikrák na šrot, na kopák, jeden nad sadu a pak ke každému boxu jeden majk a basu linkou...6-7 stop, doma narychlo smíchám a hned jde poznat co je tam špatně :-), samozřejmě to dám všem z kapely va 3 variantách. Verze pouze s bicíma, pak jen kytary a vše dokupy.
Já pak třeba podle těch bicích doma hraju místo pruby, když není.
[pavlii]
Re:
2kremator & původní dotaz: není to špatný nápad a může mít něco do sebe. Zase na druhou stranu bych řekl, že pokud je kapelka sehraná a mají skladby nacvičené, tak to nemusí přinést ten žádaný efekt ve smyslu, že to neukáže nic. Vycházím z toho, že se muzikanti znaj a vědí, jak ta která skladba má hrát. Pak je to jen o schopnostech zvukaře to správně nasnímat a posléze i míchnout. Ale je-li na to vybavení nebo schopný kamarád s vybavením, tak to rozhodně nemusí být samoúčelné.
Re:
2kremator & původní dotaz: není to špatný nápad a může mít něco do sebe. Zase na druhou stranu bych řekl, že pokud je kapelka sehraná a mají skladby nacvičené, tak to nemusí přinést ten žádaný efekt ve smyslu, že to neukáže nic. Vycházím z toho, že se muzikanti znaj a vědí, jak ta která skladba má hrát. Pak je to jen o schopnostech zvukaře to správně nasnímat a posléze i míchnout. Ale je-li na to vybavení nebo schopný kamarád s vybavením, tak to rozhodně nemusí být samoúčelné.
[rain]
Re:
Já jsem jednoznačně pro nahrávání ve zkušebně. Jak správně říká paax - předprodukce - pomůže to včas odhalit plno problémů které by se museli řešit za peníze ve studiu a taky to zchladí leckterou přehnaně sebevědomou hlavu :-) a některé věci jsou prostě slyšet až z nahrávky...
Dřív jsme akorát měli kazeťák, teď máme PC.
Re:
Já jsem jednoznačně pro nahrávání ve zkušebně. Jak správně říká paax - předprodukce - pomůže to včas odhalit plno problémů které by se museli řešit za peníze ve studiu a taky to zchladí leckterou přehnaně sebevědomou hlavu :-) a některé věci jsou prostě slyšet až z nahrávky...
Dřív jsme akorát měli kazeťák, teď máme PC.
[kremator]
Re:
Výborně, jsem rád, že jsme na správné cestě. Kdybych to dělal s MIDI/VST, tak to nesplní ten účel - prostě si vyjasnit, co kdo kde hraje. Problém je právě v tom, že já slyším, když tam někdo někde něco ojebává - ale dokaž mu to:) Proto ta nahrávka. Aby se nikdo nemohl vymlouvat, že to hrál dobře. A taky už jsme z takových primitivních nahrávek zkoušek zjistili řadu zajímavých věcí (byť třeba jenom z DV kamery) - na té nahrávce je jasně slyšet, že je něco špatně.
Drobný problém je, že nemám mix - lepší zvukovka se hodí, takže mix nebude potřeba. A navíc si s tím můžu doma pohrát - kraviny jako reamping, sóla, přehrát určité pasáže (kytaru budu brát čistou a zvuk bude 8505 a keFIR, takže nebude problém vychytat stejný zvuk). Radši to budu mít postupně nahrané ve stopách než jenom záznam zkoušky - střihy, opravy, vše co k tomu patří. U toho se to člověk naučí naprosto skvěle zahrát:)
Re:
Výborně, jsem rád, že jsme na správné cestě. Kdybych to dělal s MIDI/VST, tak to nesplní ten účel - prostě si vyjasnit, co kdo kde hraje. Problém je právě v tom, že já slyším, když tam někdo někde něco ojebává - ale dokaž mu to:) Proto ta nahrávka. Aby se nikdo nemohl vymlouvat, že to hrál dobře. A taky už jsme z takových primitivních nahrávek zkoušek zjistili řadu zajímavých věcí (byť třeba jenom z DV kamery) - na té nahrávce je jasně slyšet, že je něco špatně.
Drobný problém je, že nemám mix - lepší zvukovka se hodí, takže mix nebude potřeba. A navíc si s tím můžu doma pohrát - kraviny jako reamping, sóla, přehrát určité pasáže (kytaru budu brát čistou a zvuk bude 8505 a keFIR, takže nebude problém vychytat stejný zvuk). Radši to budu mít postupně nahrané ve stopách než jenom záznam zkoušky - střihy, opravy, vše co k tomu patří. U toho se to člověk naučí naprosto skvěle zahrát:)
[paax]
Re: kremator
Já prodal tak před 3mi roky ADA8000 od Uliho a koupil jsem si tohle http://www.alesis.com/contentmgr/showdetails.php/id/1173/tt/5 tenkrát tuším za 11k. Umí to zaznamenat 16 potažmo 20 stop, rovnou to funguje i jako zvukovka. Dělají i menší provedení, na takové ty naše nehrávání to je luxus!
Prostě přinesu na prubu, bum bum a už to jede :-)
Dělají i 8mičku myslím...
Re: kremator
Já prodal tak před 3mi roky ADA8000 od Uliho a koupil jsem si tohle http://www.alesis.com/contentmgr/showdetails.php/id/1173/tt/5 tenkrát tuším za 11k. Umí to zaznamenat 16 potažmo 20 stop, rovnou to funguje i jako zvukovka. Dělají i menší provedení, na takové ty naše nehrávání to je luxus!
Prostě přinesu na prubu, bum bum a už to jede :-)
Dělají i 8mičku myslím...
[kremator]
Re: paax
Ten už se asi nevyrábí - u Thomanna mají teď multimix 16 USB2.0 - všechny menší jsou jenom pulty s dvoukanálovou zvukovkou. Já mám políčeno na tohle: http://www.audiotek.cz/Focusrite-Saffire-PRO-24/SAFFIRE-serie/:3:37180 - v základu 4 vstupy, 6 výstupů a DSP mixer "bez latence". Má tady ADAT in, takže se vstupy dají rozšířit na celkem 10 mikro + 2x linka - a to je víc než kdy budu potřebovat - na nahrávání komplet bicích nemám um, čas a ani mikrofony:)
Re: paax
Ten už se asi nevyrábí - u Thomanna mají teď multimix 16 USB2.0 - všechny menší jsou jenom pulty s dvoukanálovou zvukovkou. Já mám políčeno na tohle: http://www.audiotek.cz/Focusrite-Saffire-PRO-24/SAFFIRE-serie/:3:37180 - v základu 4 vstupy, 6 výstupů a DSP mixer "bez latence". Má tady ADAT in, takže se vstupy dají rozšířit na celkem 10 mikro + 2x linka - a to je víc než kdy budu potřebovat - na nahrávání komplet bicích nemám um, čas a ani mikrofony:)