Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Tadeas Vercak - Paganini
[tadunv]
Tadeas Vercak - Paganini -
Interpreti
Kdyby to někoho po letech zajímalo :-)
http://www.youtube.com/watch?v=wC2xXQoUYD0&feature=share
Tadeas Vercak - Paganini -

Kdyby to někoho po letech zajímalo :-)
http://www.youtube.com/watch?v=wC2xXQoUYD0&feature=share
Seznam příspěvků:
[Sandon]
Re:
Moc pekny. Obdivuju tu pravacku, ty skoky jsou mistama dost krkolomny. Bez trsatka by to bylo asi jednodussi, co?
Re:
Moc pekny. Obdivuju tu pravacku, ty skoky jsou mistama dost krkolomny. Bez trsatka by to bylo asi jednodussi, co?
[fbm]
Re:
tempest: este ze nevolas clips, clips ;)
to je nostalgicky zavan historie, pamatuju si kolem toho krasnou medialni bublinu, ze pry Tadun si zavedl cvicebni plan a jel sest(?) hodin denne aby pokoril paganiniho capricia. Co na tom ze to pak v nejakem rozhovoru dementoval, pribeh je to silny :)
tesil jsem se na to, a pak byl zklamany, protoze od paganiniho na elektrickou kytaru jsem cekal neco jineho nez drnkani na clean sound, vpodstate se neodlisujici od klasicke kytary. No co, uz od mladi sem mel ctit svoji zasadu, nepredjimej abys neprojimal. I tento poslech po letech potvrdil prvotni dojmy.
Je to kus poctive prace, takovy donkichotsky boj, ale na druhou stranu, myslim ze te to samotneho dostatecne obohatilo ne? A o to asi jde predevsim.... protoze cesta JE cil :)
Re:
tempest: este ze nevolas clips, clips ;)
to je nostalgicky zavan historie, pamatuju si kolem toho krasnou medialni bublinu, ze pry Tadun si zavedl cvicebni plan a jel sest(?) hodin denne aby pokoril paganiniho capricia. Co na tom ze to pak v nejakem rozhovoru dementoval, pribeh je to silny :)
tesil jsem se na to, a pak byl zklamany, protoze od paganiniho na elektrickou kytaru jsem cekal neco jineho nez drnkani na clean sound, vpodstate se neodlisujici od klasicke kytary. No co, uz od mladi sem mel ctit svoji zasadu, nepredjimej abys neprojimal. I tento poslech po letech potvrdil prvotni dojmy.
Je to kus poctive prace, takovy donkichotsky boj, ale na druhou stranu, myslim ze te to samotneho dostatecne obohatilo ne? A o to asi jde predevsim.... protoze cesta JE cil :)
[tadunv]
Re:
Tabs už odvlál čas bohužel ... :-)
Otázku trsátka jsem hodně zvažoval a nakonec jsem se rozhodl pro něj z prostého důvodu, že trsátkem se mě o moc lépe dařilo dosáhnout zvukové vyrovnanosti. A klasické kytary bych asi zvolil spíše hru prsty, ale pro mě byl zrovna tentok - spíše do jazzu položenej zvuk, důležitější.
Já myslím, že žádná moc "bublina" nebyla :-) ono to ani nikoho moc nezajímalo :-))) ale šest hodin denně na to opravdu by nestačilo, či možná, kdyby měl člověk k dispozici tablaturu od jiného kytaristy už hotovou. Což byl důvod, proč jsem si vybral tohle caprice. Nenašel jsem kytaristu, co by na něm pracoval. Na jiných ano, ale na čísle dvě nikoho.
Je opravdu obohacující "překládat" to z houslových not do kytary, protože člověk musí neustále řešit vcelku složité problémy prstokladu, přednesu a zvuku. A to byl důvod asi taky tvého "zklamání" protože já ty "heavymetalové" pokusy o zpracování vážné hudby naprosto nesnáším, protože zkreslení heavymetalové kytary z vážné hudby odvádí to nejpodstatnější a to je dynamika. Tím nechci říci, že by Caprice 2 bylo nějak významně dynamické, ale ve zkresleném zvuku je to jenom změť tónů, který od sebe těžko rozlišit. A myslím, že tohle pojetí se od klasické kytary odlišuje vcelku hodně :-)
No ... jen jsem to tudle objevil v archivu a pobavilo mě to :-) navíc se k tomu nynčko vracím k těmto věcem s hlavou o patnáct let starší :-)
Re:
Tabs už odvlál čas bohužel ... :-)
Otázku trsátka jsem hodně zvažoval a nakonec jsem se rozhodl pro něj z prostého důvodu, že trsátkem se mě o moc lépe dařilo dosáhnout zvukové vyrovnanosti. A klasické kytary bych asi zvolil spíše hru prsty, ale pro mě byl zrovna tentok - spíše do jazzu položenej zvuk, důležitější.
Já myslím, že žádná moc "bublina" nebyla :-) ono to ani nikoho moc nezajímalo :-))) ale šest hodin denně na to opravdu by nestačilo, či možná, kdyby měl člověk k dispozici tablaturu od jiného kytaristy už hotovou. Což byl důvod, proč jsem si vybral tohle caprice. Nenašel jsem kytaristu, co by na něm pracoval. Na jiných ano, ale na čísle dvě nikoho.
Je opravdu obohacující "překládat" to z houslových not do kytary, protože člověk musí neustále řešit vcelku složité problémy prstokladu, přednesu a zvuku. A to byl důvod asi taky tvého "zklamání" protože já ty "heavymetalové" pokusy o zpracování vážné hudby naprosto nesnáším, protože zkreslení heavymetalové kytary z vážné hudby odvádí to nejpodstatnější a to je dynamika. Tím nechci říci, že by Caprice 2 bylo nějak významně dynamické, ale ve zkresleném zvuku je to jenom změť tónů, který od sebe těžko rozlišit. A myslím, že tohle pojetí se od klasické kytary odlišuje vcelku hodně :-)
No ... jen jsem to tudle objevil v archivu a pobavilo mě to :-) navíc se k tomu nynčko vracím k těmto věcem s hlavou o patnáct let starší :-)
[fbm]
Re:
ale zajimalo, treba me jo ;)
prevody housli do kytary zname, http://paladran.com/files/paladran-02-rustem.mp3
je to podstatne slozitejsi nez nejake klasicke honeni
jinak ja jsem nemel na mysli primo heavymetalove pokusy, ale proste nejake jine. Samozrejme je jasne, ze clean el.kytara je odlisna od klasicke, ale jak jsem psal, tak pro moje ucho je to rozdil maly. A nejakou zasadni dynamiku tam neslysim ;)
Ale nechci aby to vyznelo negativne, jenom komentuju,... velky respekt a poklona.
Mam rad takovehle projekty "proti proudu"
Re:
ale zajimalo, treba me jo ;)
prevody housli do kytary zname, http://paladran.com/files/paladran-02-rustem.mp3
je to podstatne slozitejsi nez nejake klasicke honeni
jinak ja jsem nemel na mysli primo heavymetalove pokusy, ale proste nejake jine. Samozrejme je jasne, ze clean el.kytara je odlisna od klasicke, ale jak jsem psal, tak pro moje ucho je to rozdil maly. A nejakou zasadni dynamiku tam neslysim ;)
Ale nechci aby to vyznelo negativne, jenom komentuju,... velky respekt a poklona.
Mam rad takovehle projekty "proti proudu"
[Tempest]
Re: fbm
na jeden projekt "proti proudu" se muzes tesit ^^
p.s. jeste sem zapomnel napsat: "can you upload it in half tempo?" :oo
Re: fbm
na jeden projekt "proti proudu" se muzes tesit ^^
p.s. jeste sem zapomnel napsat: "can you upload it in half tempo?" :oo
[tadunv]
Re:
fmb: To je absolutně ok. A s tou dynamikou ... no ... bylo mě 26, dneska bych to pojmul v lyričtější notě :-)))
na halftime máš spoustu krabiček či plugin v compu :-)
sandon: ještě k tomu trsátku. Tohle je strašně prospěšný pro pravou ruku a je to i velmi efektní pro práci s melodiíí - myslím ten styl - řekněme technicky skoků ob struny - v Tender Surrender od Vaie je v sóle v cca 2:37 použitej v podstatě identickej takt z Caprice 2 jako ukončení moc hezkýho legatovýho laufu. A má to ve spoustě jiných skladeb. V klasický kytaře - u nás to hodně používá Štěpán Rak - je tahle technika dovedená do absolutní dokonalosti a podle mě se v tomtok Paganini inspiroval z kytary, kdy je vždy hrán jeden tón např v triolách a k němu vedena melodie v base či naopak, kdy vyšší tón plní funkci "basu" a melodie je vedena níže. Vytváří to dojem dvou nástrojů. Navíc to dává skladbě/sólu dvě tempa, kdy "tremolo" na jedné struně/tónu může být např ve dvaatřicetinách a melodie v šestnáctkách nebo osminkách. Či "tremolo" v triolách atp atd. To asi není třeba moc rozvádět.
Re:
fmb: To je absolutně ok. A s tou dynamikou ... no ... bylo mě 26, dneska bych to pojmul v lyričtější notě :-)))
na halftime máš spoustu krabiček či plugin v compu :-)
sandon: ještě k tomu trsátku. Tohle je strašně prospěšný pro pravou ruku a je to i velmi efektní pro práci s melodiíí - myslím ten styl - řekněme technicky skoků ob struny - v Tender Surrender od Vaie je v sóle v cca 2:37 použitej v podstatě identickej takt z Caprice 2 jako ukončení moc hezkýho legatovýho laufu. A má to ve spoustě jiných skladeb. V klasický kytaře - u nás to hodně používá Štěpán Rak - je tahle technika dovedená do absolutní dokonalosti a podle mě se v tomtok Paganini inspiroval z kytary, kdy je vždy hrán jeden tón např v triolách a k němu vedena melodie v base či naopak, kdy vyšší tón plní funkci "basu" a melodie je vedena níže. Vytváří to dojem dvou nástrojů. Navíc to dává skladbě/sólu dvě tempa, kdy "tremolo" na jedné struně/tónu může být např ve dvaatřicetinách a melodie v šestnáctkách nebo osminkách. Či "tremolo" v triolách atp atd. To asi není třeba moc rozvádět.
[Tempest]
Re: tadunv
jasne ja vim, to jsem psal specialne pro fbm :) skoda tech tabu, prave sem tusil jaky legrace si s tim clovek musel uzit, aby to dostal z not.
Re: tadunv
jasne ja vim, to jsem psal specialne pro fbm :) skoda tech tabu, prave sem tusil jaky legrace si s tim clovek musel uzit, aby to dostal z not.
[Sandon]
Re: tadun
Tak to jsem predpokladal, ze sis trsatko nebral do ruky jen abys to mel tezsi ;-)
O prospesnosti string skippingu pro pravou ruku bych si nedovolil pochybovat ani (malou :-D) sekundu...!
Re: tadun
Tak to jsem predpokladal, ze sis trsatko nebral do ruky jen abys to mel tezsi ;-)
O prospesnosti string skippingu pro pravou ruku bych si nedovolil pochybovat ani (malou :-D) sekundu...!