Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Fade in, fade out a cross fade - jaké typy používa
[kremator]
Fade in, fade out a cross fade - jaké typy používa -
Nahrávání
Trochu si hraju s mixováním a editací audia v Cubase. U všech fade in/out/crossfade je několik možností. Je mi celkem jasné, co který dělá - ale zajímalo by mě, kde se jednotlivé typy nejvíc používají. Dovedl by to někdo sesumírovat do jednoho odstavce?:)
Fade in, fade out a cross fade - jaké typy používa -

Trochu si hraju s mixováním a editací audia v Cubase. U všech fade in/out/crossfade je několik možností. Je mi celkem jasné, co který dělá - ale zajímalo by mě, kde se jednotlivé typy nejvíc používají. Dovedl by to někdo sesumírovat do jednoho odstavce?:)
Seznam příspěvků:
[kremator]
Re:
Trochu mi to ořízlo nadpis:) Jinak mě by přišlo logické používat hlavně logaritmické/exponenciální "fejdy", jelikož vnímaná hlasitost je logaritmického charakteru...
Re:
Trochu mi to ořízlo nadpis:) Jinak mě by přišlo logické používat hlavně logaritmické/exponenciální "fejdy", jelikož vnímaná hlasitost je logaritmického charakteru...
[Amorph]
Re:
u crossfejdu pouzivam v podstate vzdycky equal power, protoze chci aby se nemenila hlasitost. U fade in/ out je to ruzne pro kazdou situaci, proste podle sluchu, co tam nejlip sedne.
Re:
u crossfejdu pouzivam v podstate vzdycky equal power, protoze chci aby se nemenila hlasitost. U fade in/ out je to ruzne pro kazdou situaci, proste podle sluchu, co tam nejlip sedne.
[kremator]
Re: 25.1.2012 23:02 [Amorph]
Equal power, jasně - to zní (a v křivkách i vypadá) logicky.
Proč se na to ptám - jeden člověk mi poradil, že v mikrofonech u kotlů je lepší vystřihnout přeslechy, zvlášť když náš bubeník moc na přechody nehraje:) Takže pasáže s přeslechy vysekám, ale jaké tam dát fade in/out-y? Lineární se mi prostě nelíbí.
Re: 25.1.2012 23:02 [Amorph]
Equal power, jasně - to zní (a v křivkách i vypadá) logicky.
Proč se na to ptám - jeden člověk mi poradil, že v mikrofonech u kotlů je lepší vystřihnout přeslechy, zvlášť když náš bubeník moc na přechody nehraje:) Takže pasáže s přeslechy vysekám, ale jaké tam dát fade in/out-y? Lineární se mi prostě nelíbí.
[Amorph]
Re:
na tohle ja davam vetsinou linearni, v rockovem nebo metalovem mixu je to pak stejne celkem jedno
Re:
na tohle ja davam vetsinou linearni, v rockovem nebo metalovem mixu je to pak stejne celkem jedno
[Sandon]
Re:
Ja pouzivam v 99% linearni fade (i na tomy), ale pokud se ti to nelibi, tak zaexperimentuj podle chuti...
Obcas pouziju nejakej "krivej" fade, nebo hlavne krivej crossfade - tam to zalezi na situaci...nekdy i na ty tomy, kdyz u linearniho je porad moc poreslechu z cinelu treba....
A super je, ze jde prave zrusit "equal power" a tim padem jde treba jeden event ukoncit fade-outem a pres nej prasknout dalsi, kterej ho lehce presahuje a zacina bez fade-in ("jednotkovym skokem") - to jsem parkrat vyuzil pri editaci bicich, moc sikovna vec!
Re:
Ja pouzivam v 99% linearni fade (i na tomy), ale pokud se ti to nelibi, tak zaexperimentuj podle chuti...
Obcas pouziju nejakej "krivej" fade, nebo hlavne krivej crossfade - tam to zalezi na situaci...nekdy i na ty tomy, kdyz u linearniho je porad moc poreslechu z cinelu treba....
A super je, ze jde prave zrusit "equal power" a tim padem jde treba jeden event ukoncit fade-outem a pres nej prasknout dalsi, kterej ho lehce presahuje a zacina bez fade-in ("jednotkovym skokem") - to jsem parkrat vyuzil pri editaci bicich, moc sikovna vec!
[pavlii]
Re:
Já nedávám žádné, respektive mám zaškrtnutou automatickou aplikace fade-in/out při střihu v délce asi 200 samplů a myslím, že nikde není popsáno, jaký má ta křivka tvar (tipyuju lineár). Nicméně pro tyhle případy je to putna.
Re:
Já nedávám žádné, respektive mám zaškrtnutou automatickou aplikace fade-in/out při střihu v délce asi 200 samplů a myslím, že nikde není popsáno, jaký má ta křivka tvar (tipyuju lineár). Nicméně pro tyhle případy je to putna.
[kremator]
Re: 26.1.2012 12:05 [pavlii]
Takže cca 4,5 ms, jestli dobře počítám. Já mám na střihy (v kytarách) auto crossfade 10 ms a křivka "equal power". Zatím jsem nikdy neměl problém, že bych slyšel místo střihu.
Re: 26.1.2012 12:05 [pavlii]
Takže cca 4,5 ms, jestli dobře počítám. Já mám na střihy (v kytarách) auto crossfade 10 ms a křivka "equal power". Zatím jsem nikdy neměl problém, že bych slyšel místo střihu.