Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Jakou cenově dostupnější Mesa Boogie?
[Andre15]
Jakou cenově dostupnější Mesa Boogie? -
Nástroje > Zesilovače > Koupě zesilovače
Ahoj, chtěl bych se zeptat jakou Mesinu byste mi doporučili z té nižší cenové relace. Nejvíc mě oslovil Rect. Single a nebo F-50. Jde hlavně o to, aby byly cenově tak nějak přijatelný a to i z pohledu přelampování, abych za přelamp nedával 10 klacků, jen to hvízdne. Hraju takovou všehochuť, od blues přes klasickej rock až po některý tvrdší sklaby, např. Dream Theater. Byl bych moc vděčnej za vaše názory. Jestli chcete něco upřesnit, stačí napsat. Díky, s pozdravem, Ondra
Jakou cenově dostupnější Mesa Boogie? -

Ahoj, chtěl bych se zeptat jakou Mesinu byste mi doporučili z té nižší cenové relace. Nejvíc mě oslovil Rect. Single a nebo F-50. Jde hlavně o to, aby byly cenově tak nějak přijatelný a to i z pohledu přelampování, abych za přelamp nedával 10 klacků, jen to hvízdne. Hraju takovou všehochuť, od blues přes klasickej rock až po některý tvrdší sklaby, např. Dream Theater. Byl bych moc vděčnej za vaše názory. Jestli chcete něco upřesnit, stačí napsat. Díky, s pozdravem, Ondra
Seznam příspěvků:
[kremator]
Re:
Já jsem zase viděl nějakého slavného US bluesmana, co hraje na DR:) Jméno si nevybavím.
Re:
Já jsem zase viděl nějakého slavného US bluesmana, co hraje na DR:) Jméno si nevybavím.
[Kinx]
Re: Sandon
Bina taky mel obdobi kdy adoroval Solton Chorus 50 a hral na nej na koncertech, to z toho prece nedela nejakej etalon cistyho zvuku ;)
me osobne teda cistej na rectech moc nebere, vic me bavi cistyho zvuku na tehlech aparatech dosahovat stazenim volume potaku (zni mi to nejak prirozeneji).
Re: Sandon
Bina taky mel obdobi kdy adoroval Solton Chorus 50 a hral na nej na koncertech, to z toho prece nedela nejakej etalon cistyho zvuku ;)
me osobne teda cistej na rectech moc nebere, vic me bavi cistyho zvuku na tehlech aparatech dosahovat stazenim volume potaku (zni mi to nejak prirozeneji).
[Sandon]
Re: Kinx
A ja jsem snad psal neco o etalonu? Reagoval jsem na battyho "neumim si predstavit, ze bych s ni hral blues nebo neco takovyho." Tak klidek, mladej ;-)
Ja ani nevim, jak hraje cistej na rectu, orange/vintage znam jen z rychliku... ja jsem si vzdycky nejradsi hral na red/silicone/bold, gain 2/3-3/4 :)
Re: Kinx
A ja jsem snad psal neco o etalonu? Reagoval jsem na battyho "neumim si predstavit, ze bych s ni hral blues nebo neco takovyho." Tak klidek, mladej ;-)
Ja ani nevim, jak hraje cistej na rectu, orange/vintage znam jen z rychliku... ja jsem si vzdycky nejradsi hral na red/silicone/bold, gain 2/3-3/4 :)
[batty]
Re: Sandon
Ja nepsal o cistym kanalu, ale o zkreslenym, kterej by podle tebe mel bejt prakticky identickej. Neumim si potom moc vysvetlit, ze na Soldanu umi zkreslenej kanal i cisty zvuky a korekce jsou pouzitelny v celym rozsahu, zatimco dual jen jeden zvuk.
red/silicone/bold jak pises ma snad nastaveny kazdej rozumnej tvor:))
Re: Sandon
Ja nepsal o cistym kanalu, ale o zkreslenym, kterej by podle tebe mel bejt prakticky identickej. Neumim si potom moc vysvetlit, ze na Soldanu umi zkreslenej kanal i cisty zvuky a korekce jsou pouzitelny v celym rozsahu, zatimco dual jen jeden zvuk.
red/silicone/bold jak pises ma snad nastaveny kazdej rozumnej tvor:))
[batty]
Re: Sandon
"Vsak proc ne...akorat zrovna koukam na schema SLO/DR a krome toho, ze prakticky cela cesta je skoro identicka (az moc napadne, podle me je Recto preamp kopirka SLO), tak ten tonestack je prakticky identickej - takze korekce jsou posazeny prave temer na chlup stejne"
Kouknul jsem na schema korekci myho soldana a dDR a jsou teda vyrazne jiny. Soldano ma klasicky marshallsky korekce s par drobnejma odlisnostma v hodnotach soucastek. U Duala(red i orange) jsou oproti Marshallu vetsi rozdily v hodnodtach soucastech a hlavne ta presence zmeni chovani a ovlivnovani korekci.
Re: Sandon
"Vsak proc ne...akorat zrovna koukam na schema SLO/DR a krome toho, ze prakticky cela cesta je skoro identicka (az moc napadne, podle me je Recto preamp kopirka SLO), tak ten tonestack je prakticky identickej - takze korekce jsou posazeny prave temer na chlup stejne"
Kouknul jsem na schema korekci myho soldana a dDR a jsou teda vyrazne jiny. Soldano ma klasicky marshallsky korekce s par drobnejma odlisnostma v hodnotach soucastek. U Duala(red i orange) jsou oproti Marshallu vetsi rozdily v hodnodtach soucastech a hlavne ta presence zmeni chovani a ovlivnovani korekci.
[batty]
Re:
Oprava: V soldanu jsou klasicky korekce z Bassmanna
http://www.ampbooks.com/home/classic-circuits/bassman-tonestack-intro/
Re:
Oprava: V soldanu jsou klasicky korekce z Bassmanna
http://www.ampbooks.com/home/classic-circuits/bassman-tonestack-intro/
[Sandon]
Re: batty
Ted si nevybavuju, co mas ty, ale u SLO/DR to plati, jak jsem psal. Pasivni presence v cervenym kanalu v Rectu fungujou jako tonova clona na kytare. Delal jsem si i modely v Simetrixu, jak to funguje.DR pouziva jeste navic par RC clenu, ktery se ruzne zapinaji treba u cleanu apod., bypass masteru u orange kanalu a tak...ale tone stack je stejnej jako ma marshall (a 99% higainu) a potaky se ovlivnujou uplne stejne... Kdyz se zmeni kondik nebo odpor u treble, posouva to trochu vykousnuti stredu, ale zapojeni je porad to samy (na rozdil treba od Voxe nebo Fenderu).
Re: batty
Ted si nevybavuju, co mas ty, ale u SLO/DR to plati, jak jsem psal. Pasivni presence v cervenym kanalu v Rectu fungujou jako tonova clona na kytare. Delal jsem si i modely v Simetrixu, jak to funguje.DR pouziva jeste navic par RC clenu, ktery se ruzne zapinaji treba u cleanu apod., bypass masteru u orange kanalu a tak...ale tone stack je stejnej jako ma marshall (a 99% higainu) a potaky se ovlivnujou uplne stejne... Kdyz se zmeni kondik nebo odpor u treble, posouva to trochu vykousnuti stredu, ale zapojeni je porad to samy (na rozdil treba od Voxe nebo Fenderu).
[batty]
Re: Sandon
Mam SP77 a korekce jsou tam podle schematu uplne stejny jako ve SLO100. Ty si tady tvrdil ze ty preamp sekce jsou prakticky identicky nebo: "tak ten tonestack je prakticky identickej - takze korekce jsou posazeny prave temer na chlup stejne :-)))" a to je IMHO pekna blbost, protoze kdyz vynechame par obskurnich korekci(stary fendery/mesy, vox a baxandall u starejch orange), tak maj vsechny ostatni aparaty korekce z fender bassman. Ale zrovna Recto se z techhle bassman klonu odlisuje nejvic(SLO minimalne). Ma 4 korekce, takze to jejich ovlivnovani bude jiny a treba u vejsek ma vyrazne jiny hodnoty soucastek.
Ale at je to jak je, me to v realu proste na kazdym z techto zesiku funguje trochu jinak.
Re: Sandon
Mam SP77 a korekce jsou tam podle schematu uplne stejny jako ve SLO100. Ty si tady tvrdil ze ty preamp sekce jsou prakticky identicky nebo: "tak ten tonestack je prakticky identickej - takze korekce jsou posazeny prave temer na chlup stejne :-)))" a to je IMHO pekna blbost, protoze kdyz vynechame par obskurnich korekci(stary fendery/mesy, vox a baxandall u starejch orange), tak maj vsechny ostatni aparaty korekce z fender bassman. Ale zrovna Recto se z techhle bassman klonu odlisuje nejvic(SLO minimalne). Ma 4 korekce, takze to jejich ovlivnovani bude jiny a treba u vejsek ma vyrazne jiny hodnoty soucastek.
Ale at je to jak je, me to v realu proste na kazdym z techto zesiku funguje trochu jinak.
[Sandon]
Re:
Tak jeden z nas spatne vidi a ja to nejsem! :-)
Tady mas ty VYRAZNE jiny hodnoty soucastek...
SLO / DR / JCM800 2204:
odpor mezi treble a bass = 47k / 47k / 33k (to u Marshallu dela malinko vetsi vykousnti stredu)
kondik treble = 470pF / 500pF (680pF red) / 470pF
kondik mid = 20nF /20nF / 22nF
kondik bass = 20nF / 20nF / 22nF
Proboha batty, zkousel jsi nekdy, jakej rozdil je treba mezi 470pF a 680pF? Ja jo, mam to zadratovany v preampu. Skoro to nejde poznat! Zeptej se fbm, ten to ma taky. Poznat bylo u kamose 330pF/680pF, ale zase to nebyl zadnej mega rozdil, jak si asi predstavujes...
Recto NEMA 4 korekce... orange kanal nema presence v preampu, a ty pasivni u red kanalu jsou tonova clona, ktera jen ubira vysky (kvuli tomu zapojeni koncaku bez zpetne vazby = bez presence)...ale posazeni jednotlivych pasem v tonestacku to nijak neovlivnuje, kuwa uz jsem ti to prece psal!
Kvuli tobe jsem si ted namodeloval znova vsechny 3 tonestacky (SLO, DR a JCM) a akorat 800 se malinko (!) lisi (diky tomu odporu 33k misto 47k), ale jinak je to lautr to samy...
Ty zesaky samozrejme nejsou 100% identicky, ale preamp DR/SLO je prakticky identicky zapojenej (az na par RC clenu, ktery obcas nekde neco urezou, ale jednotlivy triody a vazebni kondiky jsou zapojeny stejne... ano, bezi na jinych napetich, to je pravda). Jestli jsou dva zesaky ruznych vyrobcu hodne podobny, je to DR a Soldano. Mam nahravku z klonu Recto preampu a SLO preampu a zni to naprosto identicky, zeptej se fbm, byl u toho.=, kdyz jsem to nahraval. Neznam 2 podobneji zapojeny zesaky 2 ruznych znacek.
Uz jsme nahrali 10ky ukazek, Ola dalsi desitky...vsem to zni (logicky) porad skoro stejne a tobe se porad neco nelibi :)))))
Re:
Tak jeden z nas spatne vidi a ja to nejsem! :-)
Tady mas ty VYRAZNE jiny hodnoty soucastek...
SLO / DR / JCM800 2204:
odpor mezi treble a bass = 47k / 47k / 33k (to u Marshallu dela malinko vetsi vykousnti stredu)
kondik treble = 470pF / 500pF (680pF red) / 470pF
kondik mid = 20nF /20nF / 22nF
kondik bass = 20nF / 20nF / 22nF
Proboha batty, zkousel jsi nekdy, jakej rozdil je treba mezi 470pF a 680pF? Ja jo, mam to zadratovany v preampu. Skoro to nejde poznat! Zeptej se fbm, ten to ma taky. Poznat bylo u kamose 330pF/680pF, ale zase to nebyl zadnej mega rozdil, jak si asi predstavujes...
Recto NEMA 4 korekce... orange kanal nema presence v preampu, a ty pasivni u red kanalu jsou tonova clona, ktera jen ubira vysky (kvuli tomu zapojeni koncaku bez zpetne vazby = bez presence)...ale posazeni jednotlivych pasem v tonestacku to nijak neovlivnuje, kuwa uz jsem ti to prece psal!
Kvuli tobe jsem si ted namodeloval znova vsechny 3 tonestacky (SLO, DR a JCM) a akorat 800 se malinko (!) lisi (diky tomu odporu 33k misto 47k), ale jinak je to lautr to samy...
Ty zesaky samozrejme nejsou 100% identicky, ale preamp DR/SLO je prakticky identicky zapojenej (az na par RC clenu, ktery obcas nekde neco urezou, ale jednotlivy triody a vazebni kondiky jsou zapojeny stejne... ano, bezi na jinych napetich, to je pravda). Jestli jsou dva zesaky ruznych vyrobcu hodne podobny, je to DR a Soldano. Mam nahravku z klonu Recto preampu a SLO preampu a zni to naprosto identicky, zeptej se fbm, byl u toho.=, kdyz jsem to nahraval. Neznam 2 podobneji zapojeny zesaky 2 ruznych znacek.
Uz jsme nahrali 10ky ukazek, Ola dalsi desitky...vsem to zni (logicky) porad skoro stejne a tobe se porad neco nelibi :)))))
[batty]
Re: Sandon
Ty schematka duala co se vali po webu(treba http://tubefreak.com/recto2.gif) jsou bud nejakej historickej model nedel nebo maj chyby prave v tone stacku. Protoze novejsi trikanalovej Dual co znam, ma presence u vsech kanalu a ve vsech modech v preampu.
Re: Sandon
Ty schematka duala co se vali po webu(treba http://tubefreak.com/recto2.gif) jsou bud nejakej historickej model nedel nebo maj chyby prave v tone stacku. Protoze novejsi trikanalovej Dual co znam, ma presence u vsech kanalu a ve vsech modech v preampu.
[sotek]
Re: batty
ze by meli lidi z mesy bordel i v manualu pro 3-kanal?
"FX-RETURN
For the most balanced response in power use Channel 2 or 3 in the RAW or VINTAGE modes. This will configure the power section with the proper amount of negative feedback which will in turn make the Rectos’ power stage respond with a more traditional input sensitivity. The PRESENCE Control will work in this scenario and you can use it to tailor the top end harmonics to your needs. The MODERN mode can be selected to achieve a substantially higher input sensitivity, but you will have to be careful as this will make the OUTPUT Control extremely more powerful and the amp will be LOUD. Also the PRESENCE Control will have no effect on the sound in the Modern mode in this scenario."
Na druhou stranu bych zase ocekaval, ze kombinace recto preamp + recto 2:100 konec bude fungovat stejne, ale problem je v tom, ze oba kanaly maj vlastni presence potak v recto preampu a kdyz se pouzijou recto vstupy na koncaku, tak to ma komplet odpojit presence/volume na koncaku. A fakt nevidim zpusob, jak by pak mohl potak presence na cistym kanalu ovlivnovat presence v konci.
Cistej kanal na rectopre nepouzivam, ale muzu to dneska zkusit, jak se to bude chovat.
Re: batty
ze by meli lidi z mesy bordel i v manualu pro 3-kanal?
"FX-RETURN
For the most balanced response in power use Channel 2 or 3 in the RAW or VINTAGE modes. This will configure the power section with the proper amount of negative feedback which will in turn make the Rectos’ power stage respond with a more traditional input sensitivity. The PRESENCE Control will work in this scenario and you can use it to tailor the top end harmonics to your needs. The MODERN mode can be selected to achieve a substantially higher input sensitivity, but you will have to be careful as this will make the OUTPUT Control extremely more powerful and the amp will be LOUD. Also the PRESENCE Control will have no effect on the sound in the Modern mode in this scenario."
Na druhou stranu bych zase ocekaval, ze kombinace recto preamp + recto 2:100 konec bude fungovat stejne, ale problem je v tom, ze oba kanaly maj vlastni presence potak v recto preampu a kdyz se pouzijou recto vstupy na koncaku, tak to ma komplet odpojit presence/volume na koncaku. A fakt nevidim zpusob, jak by pak mohl potak presence na cistym kanalu ovlivnovat presence v konci.
Cistej kanal na rectopre nepouzivam, ale muzu to dneska zkusit, jak se to bude chovat.
[batty]
Re: sotek
Manual prece netvrdi, ze je presence v konci, jenom ze v nekterejch modech se u koncaku pripina pevna hodnota zpetny vazby. Presence funguje porad jen jako korekce v preampu. "Also the PRESENCE Control will have no effect on the sound in the Modern mode in this scenario." ..tuhle vetu teda nechapu:)) Potak presence funguje u vsech kanalu a u vsech modu at je to singl, dual nebo, preamp(schvalne to zkus). A ze by se jednou choval jako korekce a jednou jako zpetna vazba je IMHO blbost.
On je jeste dost bordel v tom co je ORANGE/RED mod u starejch verzi, 2./3. kanal u novejch a MODERN/VINTAGE mod.
Treba u dvojkanalovyho DR co mel muj spoluhrac odpovidal red kanal(kdyz se nemakalo na to sileny klonovani) dnesnimu orange(2.) nebo red(3.) kanalu v modern modu. Pricemz stejne mod na 2. nebo tretim kanalu se chova mirne jinak, protoze 2. ma jinej potak u presence.
Podle me to jsou normalne 4 korekce jako u nekterejch Englu(530ka jo; Fireball ne, ten ma presence v konci) a potaky presence a vejsek se u mesy navzajem ovlivnujou jako zbytek korekci.
Jestli chapu Sandona dobre, tak podobnej soldanu by mel bejt ne klasickej Recto zvuk(3ch, red, modern, bold, silicon,...), ale prave nekterej s tech oranzovevitage modu(mozna jen na starsich verzich). A ja myslel, ze ty prevzali z mark3. Je to peknej bordel:))
Re: sotek
Manual prece netvrdi, ze je presence v konci, jenom ze v nekterejch modech se u koncaku pripina pevna hodnota zpetny vazby. Presence funguje porad jen jako korekce v preampu. "Also the PRESENCE Control will have no effect on the sound in the Modern mode in this scenario." ..tuhle vetu teda nechapu:)) Potak presence funguje u vsech kanalu a u vsech modu at je to singl, dual nebo, preamp(schvalne to zkus). A ze by se jednou choval jako korekce a jednou jako zpetna vazba je IMHO blbost.
On je jeste dost bordel v tom co je ORANGE/RED mod u starejch verzi, 2./3. kanal u novejch a MODERN/VINTAGE mod.
Treba u dvojkanalovyho DR co mel muj spoluhrac odpovidal red kanal(kdyz se nemakalo na to sileny klonovani) dnesnimu orange(2.) nebo red(3.) kanalu v modern modu. Pricemz stejne mod na 2. nebo tretim kanalu se chova mirne jinak, protoze 2. ma jinej potak u presence.
Podle me to jsou normalne 4 korekce jako u nekterejch Englu(530ka jo; Fireball ne, ten ma presence v konci) a potaky presence a vejsek se u mesy navzajem ovlivnujou jako zbytek korekci.
Jestli chapu Sandona dobre, tak podobnej soldanu by mel bejt ne klasickej Recto zvuk(3ch, red, modern, bold, silicon,...), ale prave nekterej s tech oranzovevitage modu(mozna jen na starsich verzich). A ja myslel, ze ty prevzali z mark3. Je to peknej bordel:))
[sotek]
Re: batty
No ja dlouho pouzival rackovej dual (2ch) jenom na zkresleny zvuky (orange/vintage a red/modern) a cisty jsem tahal z jinyho preampu. Ten pichlej do returnu FX. Vim, ze se to chovalo tak, ze pri orange ne-modern presence makaly, pri red/modern se odpojila zap.zpetna vazba a presence nefungovaly. Takze jsem pouzival v tyhle kombinaci - dalsi preamp do returnu - vzdycky orange kanal, pac pak se to chovalo jako normalni koncak.
Kdyz jsem prodal rack. duala Pavluchovymu kamosovi :-), tak jsem docasne hral na zalozni dual 3-kanal, kde se to chovalo uplne stejne. Takze nemam duvod neverit manualu, kde pisou, ze presence nejsou soucasti konce akorat pri modern modu, jedno na jakym kanale.
A treba tremoverb se choval taky uplne stejne.
Jinak ty schemata, aspon co se tyce ty vazby, tak urcite jsou v poradku. Mam to vyzkouseny i promereny, ze to tak opravdu je.
Re: batty
No ja dlouho pouzival rackovej dual (2ch) jenom na zkresleny zvuky (orange/vintage a red/modern) a cisty jsem tahal z jinyho preampu. Ten pichlej do returnu FX. Vim, ze se to chovalo tak, ze pri orange ne-modern presence makaly, pri red/modern se odpojila zap.zpetna vazba a presence nefungovaly. Takze jsem pouzival v tyhle kombinaci - dalsi preamp do returnu - vzdycky orange kanal, pac pak se to chovalo jako normalni koncak.
Kdyz jsem prodal rack. duala Pavluchovymu kamosovi :-), tak jsem docasne hral na zalozni dual 3-kanal, kde se to chovalo uplne stejne. Takze nemam duvod neverit manualu, kde pisou, ze presence nejsou soucasti konce akorat pri modern modu, jedno na jakym kanale.
A treba tremoverb se choval taky uplne stejne.
Jinak ty schemata, aspon co se tyce ty vazby, tak urcite jsou v poradku. Mam to vyzkouseny i promereny, ze to tak opravdu je.
[batty]
Re: sotek
Ok, moje pomyleni. Zkusim schvalne u trikanalu co leze do FX send. Koukal jsem na Axe FX a tam je Presence i pri modern modu na druhym kanalu, jen u tretiho se to zmeni na Hi Cut. Takze je mozny ze u tretiho kanalu je ten knoflik jen korekci bez ohledu na mod a druhyho zase ovlada vazbu v kazdym modu.
Tady je najky cteni http://mesaboogie.com/news/2010/06/mesa-employee-spotlight-john-marshall-and-the-evolution-of-the-recto-reign-part-2/
Re: sotek
Ok, moje pomyleni. Zkusim schvalne u trikanalu co leze do FX send. Koukal jsem na Axe FX a tam je Presence i pri modern modu na druhym kanalu, jen u tretiho se to zmeni na Hi Cut. Takze je mozny ze u tretiho kanalu je ten knoflik jen korekci bez ohledu na mod a druhyho zase ovlada vazbu v kazdym modu.
Tady je najky cteni http://mesaboogie.com/news/2010/06/mesa-employee-spotlight-john-marshall-and-the-evolution-of-the-recto-reign-part-2/
[Sandon]
Re: batty
Ty schematka na webu jsou originaly 2ch DR (ale ne to, cos posilal, to je premalovany, i kdyz stejny - v tehle podobe je tam i modifikovany schema, to uz original neni).
I kdyby ty presence byly u 3ch DR soucasti preampu (neco se u 3ch ve feedbacku prepina, ale nemam ted cas to studovat, je to dost slozite namalovany) , tak to porad znamena, ze presence neovlivnuje nijak tonestack, kterej je temer stejnej jako u SLO.
Na E530 je presence u Lead kanalu (jak pises) taky tonova clona. Mam na sve kopii dva zkresleny kanaly, na druhym presence nemam, a kdyz dam presence u Lead kanalu na max, tak zni naprosto identicky jako ten druhej kanal bez presence. Pokud mas koncak s feedbackem, tak pasivni presence je tam proste navic a zbytecny...
Proc je bordel v orange/red / modern/vintage u 2ch DR? Ja myslel, ze orange/red normalne odpovida vintage/modern s tim, ze muzes mit dva red nebo orange kanaly, pokud chces...
Re: batty
Ty schematka na webu jsou originaly 2ch DR (ale ne to, cos posilal, to je premalovany, i kdyz stejny - v tehle podobe je tam i modifikovany schema, to uz original neni).
I kdyby ty presence byly u 3ch DR soucasti preampu (neco se u 3ch ve feedbacku prepina, ale nemam ted cas to studovat, je to dost slozite namalovany) , tak to porad znamena, ze presence neovlivnuje nijak tonestack, kterej je temer stejnej jako u SLO.
Na E530 je presence u Lead kanalu (jak pises) taky tonova clona. Mam na sve kopii dva zkresleny kanaly, na druhym presence nemam, a kdyz dam presence u Lead kanalu na max, tak zni naprosto identicky jako ten druhej kanal bez presence. Pokud mas koncak s feedbackem, tak pasivni presence je tam proste navic a zbytecny...
Proc je bordel v orange/red / modern/vintage u 2ch DR? Ja myslel, ze orange/red normalne odpovida vintage/modern s tim, ze muzes mit dva red nebo orange kanaly, pokud chces...
[batty]
Re: Sandon
No protoze na novejch oznaceni orange znaci kanal 2, zatimco na starejch vintage mod. Orange z dvojkanalu odpovida orange(2.ch.)/vintage, respektive red z dvojkanalu odpovida red(3ch)/modern. Treba modern mod na druhym kanalu se chova a hraje trochu jinak nez na tretim.
Me nejde do hlavy jak prepinaj tu presence. U Red jsou normalne tri korekce seriove jako u bassmana a hned za nima je tonova clona. Orange ma na stejnym miste pevnej odpor namisto potaku a presenci opravdu az v konci. Mas pravdu, ze to schematko je nejakz slozity. Nechapu z toho to prepinani modu vintage/modern,...
Treba je to opravdu tak, ze druhej kanal na 3ch rectu a prvni na starym ma presence az v koncaku, zatimco kazdej red kanal ji ma za korekcema bez ohledu na nastaveni modern/vintage.
Re: Sandon
No protoze na novejch oznaceni orange znaci kanal 2, zatimco na starejch vintage mod. Orange z dvojkanalu odpovida orange(2.ch.)/vintage, respektive red z dvojkanalu odpovida red(3ch)/modern. Treba modern mod na druhym kanalu se chova a hraje trochu jinak nez na tretim.
Me nejde do hlavy jak prepinaj tu presence. U Red jsou normalne tri korekce seriove jako u bassmana a hned za nima je tonova clona. Orange ma na stejnym miste pevnej odpor namisto potaku a presenci opravdu az v konci. Mas pravdu, ze to schematko je nejakz slozity. Nechapu z toho to prepinani modu vintage/modern,...
Treba je to opravdu tak, ze druhej kanal na 3ch rectu a prvni na starym ma presence az v koncaku, zatimco kazdej red kanal ji ma za korekcema bez ohledu na nastaveni modern/vintage.
[sotek]
Re: batty
no s tema presence to tak urcite bude, akorat hodnota toho potaku je jina pro 2 a 3 kanal. A podle clanku, co jsi sem daval, tohle poresili v tech novejch multi-watt rectifierech, kde ty modern mody na kanalech 2 a 3 jsou vlastne pak identicky(zvukove).
Re: batty
no s tema presence to tak urcite bude, akorat hodnota toho potaku je jina pro 2 a 3 kanal. A podle clanku, co jsi sem daval, tohle poresili v tech novejch multi-watt rectifierech, kde ty modern mody na kanalech 2 a 3 jsou vlastne pak identicky(zvukove).
[Sandon]
Re: batty
V te 3ch verzi jsou potaky presence sice namalovany v preampu, ale jde k nim "drat" feedback, kterej se nejakym zpusobem prepina. Takze presence urite neni natvrdo v preampu jako clona, ale nejakej vliv ten feedback rozhodne ma. U staryho schematka je popsany prepinani LDR, takze tam je jasny, kdy co je zapojeny...tady to uz je na dlouhy studovani.
U te starsi verze 3ch DR ma cervenej a oranzovej kanal urcite jinej zvuk v modern modu (vintage nevim), to je pravda, ale podle MB to bylo schvalne, aby sis mohl vybrat chovani presence. Je fakt, ze nejde mit dva kanaly modern se stejnym zvukem, ale jak psal sotek, to asi vyresili v te novejsi verzi (?)
Ale jako bordel bych to neoznacoval: proste oranzovej je u 2ch prvni kanal a u 3ch druhej :)))
Ten clanek je zajimavej (ale o presence se tam mluvi jen o hodnote potaku :)))
Re: batty
V te 3ch verzi jsou potaky presence sice namalovany v preampu, ale jde k nim "drat" feedback, kterej se nejakym zpusobem prepina. Takze presence urite neni natvrdo v preampu jako clona, ale nejakej vliv ten feedback rozhodne ma. U staryho schematka je popsany prepinani LDR, takze tam je jasny, kdy co je zapojeny...tady to uz je na dlouhy studovani.
U te starsi verze 3ch DR ma cervenej a oranzovej kanal urcite jinej zvuk v modern modu (vintage nevim), to je pravda, ale podle MB to bylo schvalne, aby sis mohl vybrat chovani presence. Je fakt, ze nejde mit dva kanaly modern se stejnym zvukem, ale jak psal sotek, to asi vyresili v te novejsi verzi (?)
Ale jako bordel bych to neoznacoval: proste oranzovej je u 2ch prvni kanal a u 3ch druhej :)))
Ten clanek je zajimavej (ale o presence se tam mluvi jen o hodnote potaku :)))
[sotek]
Re:
No ono to prepinani meni i jak moc to ovlivnuje tu vazbu. Viz http://www.freeinfosociety.com/electronics/schematics/audio/pictures/mesaboogiedualrectifier2.gif - LDR19 a LDR20.
Se mi jednou stalo, ze BIAS se nastavoval bez pripojeny zateze a pak to hazelo i dost zajimavy vysledky, kdy na orange/clean, LDR19 a 20 on, byl klidovej proud na anode vetsi cca 2x nez na red/modern.
Takze urcite se prepinaj presence, ale zaroven i uroven toho feedbacku. A troufam si rict, ze na 3-kanalech to bude stejny.
Re:
No ono to prepinani meni i jak moc to ovlivnuje tu vazbu. Viz http://www.freeinfosociety.com/electronics/schematics/audio/pictures/mesaboogiedualrectifier2.gif - LDR19 a LDR20.
Se mi jednou stalo, ze BIAS se nastavoval bez pripojeny zateze a pak to hazelo i dost zajimavy vysledky, kdy na orange/clean, LDR19 a 20 on, byl klidovej proud na anode vetsi cca 2x nez na red/modern.
Takze urcite se prepinaj presence, ale zaroven i uroven toho feedbacku. A troufam si rict, ze na 3-kanalech to bude stejny.
[Sandon]
Re: 3ch Recto presence
Jestli jsem to prostudoval dobre a plati ty poznamky u relatek 8 a 9, tak PRESENCE je zapojeny asi tak:
CH3:
raw = pot je napojenej na feedback
vintage = pot je napojenej na feedback
modern = tonova clona za tonestackem
CH3 je v tomhle jaksi "normalnejsi" (ve vztahu k 2ch verzi), dokonce i kondik u treble se prepina z vintage 500pF na modern 680pF (u CH2 ma modern "jen" 500pF, ale to je fakt detail), akorat presence zabira jinak, nez u vintage 2ch
CH2:
raw = tonova clona za tonestackem (?!)
vintage = pot je napojenej na feedback
modern = melo by to byt jako vintage, ale feedback je odpojenej - tady teda nejak nechapu, co tam vlastne leze za signal :)
Mohla by to byt chyba v manualnim popisku u kontaktu rele? Je divny, ze u CH2 jsou na jednom kontaktu vintage + modern, raw je na druhym, ale u CH3 je na stejnym kontaktu raw+vintage a modern na druhym (to mi prijde spravny). Tezko rict, bez vyzkouseni jen ze schematka to prepinani nedokazu se svyma chabyma znalostma spinani pomoci tranzistoru a diod rozlustit :/
Re: 3ch Recto presence
Jestli jsem to prostudoval dobre a plati ty poznamky u relatek 8 a 9, tak PRESENCE je zapojeny asi tak:
CH3:
raw = pot je napojenej na feedback
vintage = pot je napojenej na feedback
modern = tonova clona za tonestackem
CH3 je v tomhle jaksi "normalnejsi" (ve vztahu k 2ch verzi), dokonce i kondik u treble se prepina z vintage 500pF na modern 680pF (u CH2 ma modern "jen" 500pF, ale to je fakt detail), akorat presence zabira jinak, nez u vintage 2ch
CH2:
raw = tonova clona za tonestackem (?!)
vintage = pot je napojenej na feedback
modern = melo by to byt jako vintage, ale feedback je odpojenej - tady teda nejak nechapu, co tam vlastne leze za signal :)
Mohla by to byt chyba v manualnim popisku u kontaktu rele? Je divny, ze u CH2 jsou na jednom kontaktu vintage + modern, raw je na druhym, ale u CH3 je na stejnym kontaktu raw+vintage a modern na druhym (to mi prijde spravny). Tezko rict, bez vyzkouseni jen ze schematka to prepinani nedokazu se svyma chabyma znalostma spinani pomoci tranzistoru a diod rozlustit :/
[Andre15]
Re:
Díky všem za vaše postřehy, rozhodl jsem se pro Mesu Singla. Snad jsem dobře vybral. Časem plánuju k tomu koupit G-major 2, ale četl jsem, že to má trošku problém s paralelníma smyčkama, kterou Single má. Máte s tím někdo zkušenosti?
Re:
Díky všem za vaše postřehy, rozhodl jsem se pro Mesu Singla. Snad jsem dobře vybral. Časem plánuju k tomu koupit G-major 2, ale četl jsem, že to má trošku problém s paralelníma smyčkama, kterou Single má. Máte s tím někdo zkušenosti?
[torst2]
Re: Andre15
Přímo u Mesy ne, ale u ESH a Rockwella. Nikdy jsem je buď nepochopil nebo neuměl použít. Vždy nějak zkomplikovaly, zhoršily zvuk. Přinejmenším ubraly hlasitost. Takže všechny efekty dávám před vstup. Ale asi jsem lopata.
Re: Andre15
Přímo u Mesy ne, ale u ESH a Rockwella. Nikdy jsem je buď nepochopil nebo neuměl použít. Vždy nějak zkomplikovaly, zhoršily zvuk. Přinejmenším ubraly hlasitost. Takže všechny efekty dávám před vstup. Ale asi jsem lopata.
[batty]
Re: Andre15
G-major funguje s Rectem normalne. Naopak je to jeden z mala digiyalnich fx, kterej diky funkci kill dry umoznuje i michani pomeru u smycky. Se smyckou na 100% wet neni problem snad nikde.
Re: Andre15
G-major funguje s Rectem normalne. Naopak je to jeden z mala digiyalnich fx, kterej diky funkci kill dry umoznuje i michani pomeru u smycky. Se smyckou na 100% wet neni problem snad nikde.
[dolmar]
Re: batty
To potvrzuju, mám sice G-Sharpa, ale taky od TC Electronic - má taky kill dry tlačítko, používal jsem ho s Englem Screamer a teď s Blackmorem který mají oba paralelní smyčku a funguje to perfektně.
Re: batty
To potvrzuju, mám sice G-Sharpa, ale taky od TC Electronic - má taky kill dry tlačítko, používal jsem ho s Englem Screamer a teď s Blackmorem který mají oba paralelní smyčku a funguje to perfektně.
[Sandon]
Re: batty
Haleluja, narodil se Spasitel, syn Bozi, jenz zove se Kill Dry :-)))))
"jeden z mala digiyalnich fx, kterej diky funkci kill dry umoznuje i michani pomeru u smycky"
Kdyz pominu tuhle podivnou formulaci ("efekt, kterej...umoznuje i michani pomeru u smycky") :))) tak staci dat vsechny efekty na 100% wet a nepotrebuju Holy Feature od Denmark ;-) Takze urcite to neni jeden z mala, ale naopak jeden z mnoha...
Andre:
"trošku problém s paralelníma smyčkama" ma kazdej digitalni efekt, pokud pouzivas nejen efektovanej, ale i primej signal - diky prevodu z audio na digital a zpet vznikne maly zpozdeni, ktery pak s puvodnim signalem dela ten "problem"... pokud mas (dobre vymyslenou) seriovou smycku, tak je vsechno OK.
Re: batty
Haleluja, narodil se Spasitel, syn Bozi, jenz zove se Kill Dry :-)))))
"jeden z mala digiyalnich fx, kterej diky funkci kill dry umoznuje i michani pomeru u smycky"
Kdyz pominu tuhle podivnou formulaci ("efekt, kterej...umoznuje i michani pomeru u smycky") :))) tak staci dat vsechny efekty na 100% wet a nepotrebuju Holy Feature od Denmark ;-) Takze urcite to neni jeden z mala, ale naopak jeden z mnoha...
Andre:
"trošku problém s paralelníma smyčkama" ma kazdej digitalni efekt, pokud pouzivas nejen efektovanej, ale i primej signal - diky prevodu z audio na digital a zpet vznikne maly zpozdeni, ktery pak s puvodnim signalem dela ten "problem"... pokud mas (dobre vymyslenou) seriovou smycku, tak je vsechno OK.
[batty]
Re: Sandon
Zase nedelej chytryho, jo:)) Zazil jsem treba amp, kterej mel pri maximalnim nastaveni wet u smycky pomer 50/50 a ne 100/0. Stejne tak spousta digi fx neumi pustit ven jenom wet a pri max nastaveni jsou zase na 50/50. U g majoru to kill dry nekdy pomuze, ale musis pak ozelet 3/4 efektu co umi. Zlaty vintage krabky:)
Re: Sandon
Zase nedelej chytryho, jo:)) Zazil jsem treba amp, kterej mel pri maximalnim nastaveni wet u smycky pomer 50/50 a ne 100/0. Stejne tak spousta digi fx neumi pustit ven jenom wet a pri max nastaveni jsou zase na 50/50. U g majoru to kill dry nekdy pomuze, ale musis pak ozelet 3/4 efektu co umi. Zlaty vintage krabky:)
[Sandon]
Re: batty
Nekdo musi zaskocit, kdyz zrovna nedelas chytryho ty ;-)
Efektak, kterej neumi pustit 100% wet jsem jsete nevidel, ale jestli neco takovyho je, tak to je uplne k nicemu...
Jinak je jasny, ze se spousta efektu musi ozelet...ale pokud efektak ma programovatelnej fx loop, tak je to uplne jiny kafe.
Maximalni pomer u smycky 50/50 ti ale kill dry prece nevyresi... asi nechapu, v cem je problem...
A paralelni smycce s pomerem 100% wet / 0% dry se se rika seriova, to jen tak pro poradek ;-)
Re: batty
Nekdo musi zaskocit, kdyz zrovna nedelas chytryho ty ;-)
Efektak, kterej neumi pustit 100% wet jsem jsete nevidel, ale jestli neco takovyho je, tak to je uplne k nicemu...
Jinak je jasny, ze se spousta efektu musi ozelet...ale pokud efektak ma programovatelnej fx loop, tak je to uplne jiny kafe.
Maximalni pomer u smycky 50/50 ti ale kill dry prece nevyresi... asi nechapu, v cem je problem...
A paralelni smycce s pomerem 100% wet / 0% dry se se rika seriova, to jen tak pro poradek ;-)
[batty]
Re: Sandon
No prave, ze u ampu kde paraleni smycka nejde nastavit na jakoby seriovou je jedina sance fx bez latence(analogove michani) nebo nejak forma kill dry(nektery fx maj zvlast wet vystup, takze to funguje stejne). U Recta jsme jednou meli problem, ze to mixovani u smycky nebylo uplne koser a neco z dry signalu tam porad lezlo. Musel jsem to prestelovat prave s killdry. U engla se mi to taky libi vic, protoze g-major najakym zpusobem kurvi signal. Blby je, ze pak jdou pouzit jen dozvuky a chorus(a ten jeste dost divne)
Treba delaye BOSS maj pri maximalni hodnote effect level pomer 1:1, takze 100%wet neumi pustit.
Re: Sandon
No prave, ze u ampu kde paraleni smycka nejde nastavit na jakoby seriovou je jedina sance fx bez latence(analogove michani) nebo nejak forma kill dry(nektery fx maj zvlast wet vystup, takze to funguje stejne). U Recta jsme jednou meli problem, ze to mixovani u smycky nebylo uplne koser a neco z dry signalu tam porad lezlo. Musel jsem to prestelovat prave s killdry. U engla se mi to taky libi vic, protoze g-major najakym zpusobem kurvi signal. Blby je, ze pak jdou pouzit jen dozvuky a chorus(a ten jeste dost divne)
Treba delaye BOSS maj pri maximalni hodnote effect level pomer 1:1, takze 100%wet neumi pustit.
[Andre15]
Re:
Přiznám se, že já se v tom zas tolik nevyznám :). Jen jsem chtěl vědět, jestli se to mezi sebou bude nějak bít, když budu mít M/B Singla a G-Majora. Co jsem pochopil z příspěvků, tak možná trošku, ale dá se to přežít?! Jinak díky postřehy ;)
Re:
Přiznám se, že já se v tom zas tolik nevyznám :). Jen jsem chtěl vědět, jestli se to mezi sebou bude nějak bít, když budu mít M/B Singla a G-Majora. Co jsem pochopil z příspěvků, tak možná trošku, ale dá se to přežít?! Jinak díky postřehy ;)
[Sandon]
Re:
No ja te samozrejme chapu :) A celou dobu se prece bavime o: paralelni smycka = digi efekty musi byt na 100% wet.
Ja mam dva delaye Boss (rackovy :)) a oba umi 100% wet ;-)
2ch Recto ma tusim max pomer wet/dry 90/10, nebo si to pletu?
EDIT: z fora hugeracksinc.com "To be clear, it is NOT a true parallel effects loops since it only let's you mix up to 90% wet at the very most, i.e., there's always some bleed through of the dry signal that that made if very difficult and frustrating with multiple rack units."
(tady nespouhlasim - proste 100/0 paralelni smycka pro me uz neni paralelni :))
Re:
No ja te samozrejme chapu :) A celou dobu se prece bavime o: paralelni smycka = digi efekty musi byt na 100% wet.
Ja mam dva delaye Boss (rackovy :)) a oba umi 100% wet ;-)
2ch Recto ma tusim max pomer wet/dry 90/10, nebo si to pletu?
EDIT: z fora hugeracksinc.com "To be clear, it is NOT a true parallel effects loops since it only let's you mix up to 90% wet at the very most, i.e., there's always some bleed through of the dry signal that that made if very difficult and frustrating with multiple rack units."
(tady nespouhlasim - proste 100/0 paralelni smycka pro me uz neni paralelni :))
[Tempest]
Re:
G-Majora pouziva stale dost lidi a v ruznych kombinacich, nebal bych se ho :) s tim kill dry je to fakt v pohode, s krabkama mozna docilis lepsiho zvuku a uzijes si vic srandy, ale taky se to znatelne projevi v cene pokud to ma stat za to.
Re:
G-Majora pouziva stale dost lidi a v ruznych kombinacich, nebal bych se ho :) s tim kill dry je to fakt v pohode, s krabkama mozna docilis lepsiho zvuku a uzijes si vic srandy, ale taky se to znatelne projevi v cene pokud to ma stat za to.
[sotek]
Re:
vsechny rectifiery s paralelni smyckou maj default z factory max 90% wet. Viz ->
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/RectoPreAmps/RectoPreCloseUp/RectoPreAmpRearInterface.html
U 2ch je modifikace v podstate primitivni, u 3ch uz je to slozitejsi. Ale porad je to bufferovana smycka, takze vyslednej zvuk bude ovlivnovat. Btw, prvni rectifiery vubec mely seriovou smycku. Buh vi proc to pak zmenili a defacto vytvorili neco, na co kazdej nadava. Az RoadSter a RoadKing maj zase ser.smycku(y). Jinak souhlasim, obecne veci od TC si i s neupravenym rectifierem rozumej hodne v pohode.
A KillDry? Neznam nikoho kdo to treba u g-majoru ve spojeni s rectifierem pouziva. Radsi kazdej da pomer na max a muze tak vyuzivat vsechny efekty a pomer si ridit per preset. I kdyz to neni 100%, tak stejne kazdej prd pozna.
Re:
vsechny rectifiery s paralelni smyckou maj default z factory max 90% wet. Viz ->
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/RectoPreAmps/RectoPreCloseUp/RectoPreAmpRearInterface.html
U 2ch je modifikace v podstate primitivni, u 3ch uz je to slozitejsi. Ale porad je to bufferovana smycka, takze vyslednej zvuk bude ovlivnovat. Btw, prvni rectifiery vubec mely seriovou smycku. Buh vi proc to pak zmenili a defacto vytvorili neco, na co kazdej nadava. Az RoadSter a RoadKing maj zase ser.smycku(y). Jinak souhlasim, obecne veci od TC si i s neupravenym rectifierem rozumej hodne v pohode.
A KillDry? Neznam nikoho kdo to treba u g-majoru ve spojeni s rectifierem pouziva. Radsi kazdej da pomer na max a muze tak vyuzivat vsechny efekty a pomer si ridit per preset. I kdyz to neni 100%, tak stejne kazdej prd pozna.
[Andre15]
Re:
Díky za reakce. Snad jen ještě poslední dotaz k mesákům, kteří ji mají. Dá se nějak u Mesy poznat, že je to originál? Nějakej poznávací znak apod. Protože to budu mít z druhý ruky za celkem slušný peníze a nerad bych se spálil, že je to stavěný nebo nevím co. Tak kdybyste mi napsali nějakou poznávací značku, třeba kde najdu sériový číslo nebo tak, tak bych vám byl vděčnej ;).
Re:
Díky za reakce. Snad jen ještě poslední dotaz k mesákům, kteří ji mají. Dá se nějak u Mesy poznat, že je to originál? Nějakej poznávací znak apod. Protože to budu mít z druhý ruky za celkem slušný peníze a nerad bych se spálil, že je to stavěný nebo nevím co. Tak kdybyste mi napsali nějakou poznávací značku, třeba kde najdu sériový číslo nebo tak, tak bych vám byl vděčnej ;).
[kremator]
Re: 21.12.2011 12:00 [Andre15]
Kopii bys poznal - ještě jsem se nesetkal s kopií, co by vypadala jako originál.
Re: 21.12.2011 12:00 [Andre15]
Kopii bys poznal - ještě jsem se nesetkal s kopií, co by vypadala jako originál.
[batty]
Re: Andre15
Presne jak rika kréma. Mesy jsou tovarni seriovka, ale fajnova, takze to nikdo nespichne na kolene a cinske deti v temne fabrice zatim taky ne. Doufam:))
Re: Andre15
Presne jak rika kréma. Mesy jsou tovarni seriovka, ale fajnova, takze to nikdo nespichne na kolene a cinske deti v temne fabrice zatim taky ne. Doufam:))
[Kinx]
Re: Andre15
u SR je seriovy cislo vzadu u jacku na smycku. jinak jak pisou ostatni, je to sice seriovka ale opravdu vychytana, ty kopie proste vypadaji vedle toho lacine.
Re: Andre15
u SR je seriovy cislo vzadu u jacku na smycku. jinak jak pisou ostatni, je to sice seriovka ale opravdu vychytana, ty kopie proste vypadaji vedle toho lacine.
[Andre15]
Re:
Díky moc všem za poznatky. Snad už každou chvíli budu majitelem toho Singla. Postupem času čekejte dotazy ohledně nastavení zvuku. :)
Re:
Díky moc všem za poznatky. Snad už každou chvíli budu majitelem toho Singla. Postupem času čekejte dotazy ohledně nastavení zvuku. :)
[Sandon]
Re:
A co konkretne potrebujes vedet?
Krome toho, ze je to Single/Dual Rectifier + reverb...
EDIT: Rectoverb je single, Tremoverb je dual...
Re:
A co konkretne potrebujes vedet?
Krome toho, ze je to Single/Dual Rectifier + reverb...
EDIT: Rectoverb je single, Tremoverb je dual...
[fbm]
Re:
no chce vedet jestli to ma smysl ve sleve v musiccity ;)
jo hosanku, moduly si provahal, ted uz to nenapravis (jak pravil batty uz nejsou v mode :)
Re:
no chce vedet jestli to ma smysl ve sleve v musiccity ;)
jo hosanku, moduly si provahal, ted uz to nenapravis (jak pravil batty uz nejsou v mode :)
[Mr.Syphon]
Re: 22.8.2012 12:43 [fbm]
stránka nenalezena
http://www.music-city.cz/mesa-boogie-rectoverb-1x12-6016.html
Re: 22.8.2012 12:43 [fbm]
stránka nenalezena
http://www.music-city.cz/mesa-boogie-rectoverb-1x12-6016.html
[Kinx]
Re: 29.8.2012 23:44 [batty]
ja si to umim dobre predstavit, treba jako alternativu do funky kapely (v ty nasi teda recto nefunguje) :) i kdyz kombo bych uz nechtel, z toho me vylecila prave mesa :)
Re: 29.8.2012 23:44 [batty]
ja si to umim dobre predstavit, treba jako alternativu do funky kapely (v ty nasi teda recto nefunguje) :) i kdyz kombo bych uz nechtel, z toho me vylecila prave mesa :)
[torst2]
Re: fbm
Za 21k ??? To bych vypreparoval zesík, udělal z něj kompaktní hlavu SR 50 a case comba se ziskem prodal !!
Re: fbm
Za 21k ??? To bych vypreparoval zesík, udělal z něj kompaktní hlavu SR 50 a case comba se ziskem prodal !!