Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: dalsi slozitejsi zapojeni Stratocastera
[batty]
dalsi slozitejsi zapojeni Stratocastera -
Nástroje > Kytary > Snímače
Potrebuju poradit s par zapojenima na stratu.
1. seriove zapojeni N+M a M+B
..... jde zapojit normalni sada s m.snimacem RWRP tak aby byly vzdy dva sousedni v serii jako HB? Seriove zapojeni N+B me nebavi, jsou moc daleko, takze se to HB ani nepodoba. Nasel jsem jedno schema, ale tam meli N a M stejny a Kobylkac RWRP, zvlastni. http://www.acmeguitarworks.com/Assets/pdf/Acme_Guitar_Works_Diagram_Strat_BM-BN.pdf
Jeste existuje zapojeni, kde se to do serie prehazuje otocenim potaku, ale to mi prijde ujety
http://www.acmeguitarworks.com/Assets/pdf/Acme_Guitar_Works_Diagram_Strat_Series-Parallel.pdf
2. SSH s prepinatelnou hodnotou potaku.
..... jak vypada zapojeni potaku, aby se pro singly tvaril jako 250k a pro HB jako 500k. Myslim, ze se k nemu nejak da jeden odpurek.
3. vintage vs. modern zapojeni u SSS.
..... je nejakej zvukovej rozdil mezi zapojeni druhe tonovky i pro kobylkac, krome nemoznosti Hendrixovskych kouzel s prepinacem?
dalsi slozitejsi zapojeni Stratocastera -

Potrebuju poradit s par zapojenima na stratu.
1. seriove zapojeni N+M a M+B
..... jde zapojit normalni sada s m.snimacem RWRP tak aby byly vzdy dva sousedni v serii jako HB? Seriove zapojeni N+B me nebavi, jsou moc daleko, takze se to HB ani nepodoba. Nasel jsem jedno schema, ale tam meli N a M stejny a Kobylkac RWRP, zvlastni. http://www.acmeguitarworks.com/Assets/pdf/Acme_Guitar_Works_Diagram_Strat_BM-BN.pdf
Jeste existuje zapojeni, kde se to do serie prehazuje otocenim potaku, ale to mi prijde ujety
http://www.acmeguitarworks.com/Assets/pdf/Acme_Guitar_Works_Diagram_Strat_Series-Parallel.pdf
2. SSH s prepinatelnou hodnotou potaku.
..... jak vypada zapojeni potaku, aby se pro singly tvaril jako 250k a pro HB jako 500k. Myslim, ze se k nemu nejak da jeden odpurek.
3. vintage vs. modern zapojeni u SSS.
..... je nejakej zvukovej rozdil mezi zapojeni druhe tonovky i pro kobylkac, krome nemoznosti Hendrixovskych kouzel s prepinacem?
Seznam příspěvků:
[batty]
Re:
2. na bod dve si odpovim sam http://www.acmeguitarworks.com/Assets/pdf/Acme_Guitar_Works_Diagram_Strat_SSHwithBPSSC_NormHumPhase.pdf genialne jednoduchy. Prepnuti vetsiho kondiku a snizeni hodnoty potaku na cca 250ohm se udela na jedny lajne superswitche. Taky je zajimavy, ze tu SSC odpojujou pro seriove zapojenej HB. Chytry kluci.
3. je to tak, bud Jimi nebo tonovka na kobylkac.
Re:
2. na bod dve si odpovim sam http://www.acmeguitarworks.com/Assets/pdf/Acme_Guitar_Works_Diagram_Strat_SSHwithBPSSC_NormHumPhase.pdf genialne jednoduchy. Prepnuti vetsiho kondiku a snizeni hodnoty potaku na cca 250ohm se udela na jedny lajne superswitche. Taky je zajimavy, ze tu SSC odpojujou pro seriove zapojenej HB. Chytry kluci.
3. je to tak, bud Jimi nebo tonovka na kobylkac.
[Sandon]
Re:
podle me RWRP musi byt ve standardnim zapojeni uprostred vzdycky, at je to paralelni nebo seriovy zapojeni - protoze tim (par/ser) se nic nemeni nic, co se tyce "hum-cancellingu"...
kdyz jsem si na svym levnym squierovi udelal upravu na seriovy zapojeni N+B, tak to brucelo jako hajzl
figl u toho jejich zapojeni je v tom, ze tam neni vubec poloha N+M - ktera by (v tomhle pripade kdy RWRP mas u kobylky) samozrejme vrcela...
Re:
podle me RWRP musi byt ve standardnim zapojeni uprostred vzdycky, at je to paralelni nebo seriovy zapojeni - protoze tim (par/ser) se nic nemeni nic, co se tyce "hum-cancellingu"...
kdyz jsem si na svym levnym squierovi udelal upravu na seriovy zapojeni N+B, tak to brucelo jako hajzl
figl u toho jejich zapojeni je v tom, ze tam neni vubec poloha N+M - ktera by (v tomhle pripade kdy RWRP mas u kobylky) samozrejme vrcela...
[batty]
Re: Sandon
Mas pravdu, to jsem prehlidl. Ja mam sadu 57/62 vod fenderu ktera ma stred stejnej jako zbytek, takze jestli me to bude nejak extra stvat, tak tam muzu dat ten zadni kryt od Suhra.
Kdyz je sada se RWRP snimacem, tak me napada, ze by to slozitejsi prepinac(push pull se 4PDT mam) zvladnul prepinat mazi serii a paralelni u sousednich snimacu. Neco podobnyho je to S1 od fenderu. Otazka jak to bude hrat. Dve civky kolem 6k relativne daleko od sebe pres 250k potak.
Obcas mam takovy obdobi kdy vymejslim jak co nejlip prepojit, ale ted zrovna mam strata bez RWRP, do telete dam jen tripolohovej prepinac, zadny HB(krome tech na sedme) nemam rozpojovaci a vubec vsechno zjednodussim:)) Kdyz chci jinej zvuk tak sahnu po jiny kejtre, ne? :))
Re: Sandon
Mas pravdu, to jsem prehlidl. Ja mam sadu 57/62 vod fenderu ktera ma stred stejnej jako zbytek, takze jestli me to bude nejak extra stvat, tak tam muzu dat ten zadni kryt od Suhra.
Kdyz je sada se RWRP snimacem, tak me napada, ze by to slozitejsi prepinac(push pull se 4PDT mam) zvladnul prepinat mazi serii a paralelni u sousednich snimacu. Neco podobnyho je to S1 od fenderu. Otazka jak to bude hrat. Dve civky kolem 6k relativne daleko od sebe pres 250k potak.
Obcas mam takovy obdobi kdy vymejslim jak co nejlip prepojit, ale ted zrovna mam strata bez RWRP, do telete dam jen tripolohovej prepinac, zadny HB(krome tech na sedme) nemam rozpojovaci a vubec vsechno zjednodussim:)) Kdyz chci jinej zvuk tak sahnu po jiny kejtre, ne? :))
[torst2]
Re: Delta
Moc vám nerozumim (RWRP?), ale to je fuk. Nedávno jsem osadil na starou Deltu (HSS) běžný přepínač (2x ON/ON) tak, že s jedný poloze fungovala kejtra jako Strat (SSS) a v druhý jako Les Paul (HB HB), přičemž krkový HB dělaly singly propojené do série. První 3 polohy na přepínači snímačů fungovaly jako na LP. Docela dobrá možnost, 2 kytary v jedné. Samozřejmě jen nápodoba, krkovej pseudo HB víc vrčel ve zkreslení a td. Jistě, taky mám víc kytar, čistý Strat i čistý LP, ale proč nevyzkoušet možnosti "klonu", operativní výměna nástroje jednou páčkou ...
Re: Delta
Moc vám nerozumim (RWRP?), ale to je fuk. Nedávno jsem osadil na starou Deltu (HSS) běžný přepínač (2x ON/ON) tak, že s jedný poloze fungovala kejtra jako Strat (SSS) a v druhý jako Les Paul (HB HB), přičemž krkový HB dělaly singly propojené do série. První 3 polohy na přepínači snímačů fungovaly jako na LP. Docela dobrá možnost, 2 kytary v jedné. Samozřejmě jen nápodoba, krkovej pseudo HB víc vrčel ve zkreslení a td. Jistě, taky mám víc kytar, čistý Strat i čistý LP, ale proč nevyzkoušet možnosti "klonu", operativní výměna nástroje jednou páčkou ...
[batty]
Re: torst2
Reverse Wound Reverse Polarity ...proto HB a mezipoloha na stratu nebrumi. Signal je ve fazi, ale brum ne, takze se vyrusi.
Taky jsem mel kdysi rozepinani snimacu na LP a podobny pitomosti, ale to hraje spis legracne. IMHO jediny kejtry co zvladaj oboje jsou ty Suhry. Prave kvuli ty zmene hodnoty potaku a celkovy vymazlenosti zapojeni. Vsechno se ovlada jen petipolohovym prepinacem, zadny pushpully a mini switche, na to v zapalu buje neni cas.
dal jsem zkusmo k singlum 500k potak a pred aparatem neslo prezit. Kdyz mas v kytare kombinaci HB a SC, tak muzes bud dat nejako stredni hodnotu(ale ani jedno pak nebude 100%), nebo mit dva potaky a nebo vzit 500k potak a mezi jeho krajni nozky dat 500k odpurek(samozrejme pres nejaky prepinani), tak aby pro HB tam byla 500ka a pro singly 250k.
Treba Fender na to dlabe, protoze superswitch je drahej a SSH kytar zas tolik nedelaj. A navic tam davaj slaby HB s hodne vejskama.
A z operativni zmeny nastroje jsem uz vyrostl:)) Kdyz vezmu jak rozdilne hraje moje tele a strat na sucho...
Re: torst2
Reverse Wound Reverse Polarity ...proto HB a mezipoloha na stratu nebrumi. Signal je ve fazi, ale brum ne, takze se vyrusi.
Taky jsem mel kdysi rozepinani snimacu na LP a podobny pitomosti, ale to hraje spis legracne. IMHO jediny kejtry co zvladaj oboje jsou ty Suhry. Prave kvuli ty zmene hodnoty potaku a celkovy vymazlenosti zapojeni. Vsechno se ovlada jen petipolohovym prepinacem, zadny pushpully a mini switche, na to v zapalu buje neni cas.
dal jsem zkusmo k singlum 500k potak a pred aparatem neslo prezit. Kdyz mas v kytare kombinaci HB a SC, tak muzes bud dat nejako stredni hodnotu(ale ani jedno pak nebude 100%), nebo mit dva potaky a nebo vzit 500k potak a mezi jeho krajni nozky dat 500k odpurek(samozrejme pres nejaky prepinani), tak aby pro HB tam byla 500ka a pro singly 250k.
Treba Fender na to dlabe, protoze superswitch je drahej a SSH kytar zas tolik nedelaj. A navic tam davaj slaby HB s hodne vejskama.
A z operativni zmeny nastroje jsem uz vyrostl:)) Kdyz vezmu jak rozdilne hraje moje tele a strat na sucho...
[torst2]
Re: batty
je to vlastně primitivní
http://www.jinovatka.cz/grafika/prepinac-LP-ST.jpg
Moc těm speciálním zapojením nerozumím, Suhr neznám (jen, že jsou chválený), ale kdysi mě zaujala recenze na Hohner ST59, kterej má taky nějakej speciální systém zapojení, kterej umí napodobit HB. Nevím, neměl jsem ho v ruce, ale dodnes si tu kytaru pamatuju. Někdy se k ní třeba dostanu.
Re: batty
je to vlastně primitivní
http://www.jinovatka.cz/grafika/prepinac-LP-ST.jpg
Moc těm speciálním zapojením nerozumím, Suhr neznám (jen, že jsou chválený), ale kdysi mě zaujala recenze na Hohner ST59, kterej má taky nějakej speciální systém zapojení, kterej umí napodobit HB. Nevím, neměl jsem ho v ruce, ale dodnes si tu kytaru pamatuju. Někdy se k ní třeba dostanu.
[batty]
Re: torst2
Mas tam chybu. Jeste bys musel odpojit zem prostredniho snimace. Ja si myslim, ze to DPDT prepinacem udelat nejde, nebo jen tak ze pak nefacha prepinac snimacu.
Re: torst2
Mas tam chybu. Jeste bys musel odpojit zem prostredniho snimace. Ja si myslim, ze to DPDT prepinacem udelat nejde, nebo jen tak ze pak nefacha prepinac snimacu.
[Mr.Syphon]
Re: batty
OT:
dá se někde na webu najít něco konkrétního o "Hendrixovských kouzlech s přepínačem" ?
Re: batty
OT:
dá se někde na webu najít něco konkrétního o "Hendrixovských kouzlech s přepínačem" ?
[ištván]
Re: torst2
Hohner st 59 mám doma, původní verzi s malou hlavou cca 95. Co si pamatuju z původního továrního zapojení, SSS, bylo to prodrátovaný strašnejma drátama a poťákama, dlouho to nevydrželo. Žádný speciality jsem si v zapojení nevšiml (ale byl to můj první Strat, ještě ho mám schovanej). Jedině, že má ferit singly a prostřední je obráceně jako na modern Fenderech. Mezipolohy pak nebrumí, ale HB to fakt neni. Mimochodem ST 59 jsem viděl u před časem u Jurkoviče na prodej.
Re: torst2
Hohner st 59 mám doma, původní verzi s malou hlavou cca 95. Co si pamatuju z původního továrního zapojení, SSS, bylo to prodrátovaný strašnejma drátama a poťákama, dlouho to nevydrželo. Žádný speciality jsem si v zapojení nevšiml (ale byl to můj první Strat, ještě ho mám schovanej). Jedině, že má ferit singly a prostřední je obráceně jako na modern Fenderech. Mezipolohy pak nebrumí, ale HB to fakt neni. Mimochodem ST 59 jsem viděl u před časem u Jurkoviče na prodej.
[batty]
Re: Mr.Syphon
Treba tohle http://www.youtube.com/watch?v=QYzqWwRKCIE akurat myslim, ze Jimi to delal s clonou prostredniho singlu, takze ten efekt byl dvojitej na jedno prepnuti a mel jinou barvu.
Re: Mr.Syphon
Treba tohle http://www.youtube.com/watch?v=QYzqWwRKCIE akurat myslim, ze Jimi to delal s clonou prostredniho singlu, takze ten efekt byl dvojitej na jedno prepnuti a mel jinou barvu.
[torst2]
Re: batty
Jasně, takhle to nejde, dík za upozornění. Ale jít to musí, protože na Deltě mi Switch fakt fungoval. Pořádně jsem se zamyslel a tady je znovu, tentokrát SPRÁVNÉ zapojení.
http://www.jinovatka.cz/grafika/prepinac-LP-ST.jpg
Re: batty
Jasně, takhle to nejde, dík za upozornění. Ale jít to musí, protože na Deltě mi Switch fakt fungoval. Pořádně jsem se zamyslel a tady je znovu, tentokrát SPRÁVNÉ zapojení.
http://www.jinovatka.cz/grafika/prepinac-LP-ST.jpg
[batty]
Re: torst2
Si sikula. Jeste by to chtelo prepinat hodnotu potaku a bylo by to dokonaly. Pro tri singly by uz to bylo slozitejsi.
Zadam ti dalsi mentalni cviceni. Scott Henderson ma na Suhrach zapojeny tonovky tak ze fungujou jen na samotny snimace a ne v mezipolohach, takze muse rychle prepinat mezi ostrym doprovodnym zvukem poloh 2 a 4 a "hodnym" solovym zvukem krkace nebo kobylkace se stazenou clonou.
Re: torst2
Si sikula. Jeste by to chtelo prepinat hodnotu potaku a bylo by to dokonaly. Pro tri singly by uz to bylo slozitejsi.
Zadam ti dalsi mentalni cviceni. Scott Henderson ma na Suhrach zapojeny tonovky tak ze fungujou jen na samotny snimace a ne v mezipolohach, takze muse rychle prepinat mezi ostrym doprovodnym zvukem poloh 2 a 4 a "hodnym" solovym zvukem krkace nebo kobylkace se stazenou clonou.
[torst2]
Re: batty
dík za vyžádanou (a zaslouženou) pochvalu.
S těma clonama, nevim, to už je asi na mě moc. Že jedna clona ovlivní oba snímače v mezipolohách je možné. Pak bych přepínal jen na jednotlivé snímače, které budou mít každý svou, jinak nastavenou clonu.
Re: batty
dík za vyžádanou (a zaslouženou) pochvalu.
S těma clonama, nevim, to už je asi na mě moc. Že jedna clona ovlivní oba snímače v mezipolohách je možné. Pak bych přepínal jen na jednotlivé snímače, které budou mít každý svou, jinak nastavenou clonu.
[fbm]
Re: batty
v premierguitar vychazi pravidelne serial o ruznych zapojenich stratu, tak zkus tam.
Re: batty
v premierguitar vychazi pravidelne serial o ruznych zapojenich stratu, tak zkus tam.
[batty]
Re:
az tam budu ted letovat BPSSC, tak zkusim vymenit obe tonovky za push pull potaky, jedna bude prepinat mezi modern/vintage zapojenim a druha prepinat hodnotu kondiku mezi 47/22. Otestuju co me vyhovuje a pak se uvidi co tam necham.
Re:
az tam budu ted letovat BPSSC, tak zkusim vymenit obe tonovky za push pull potaky, jedna bude prepinat mezi modern/vintage zapojenim a druha prepinat hodnotu kondiku mezi 47/22. Otestuju co me vyhovuje a pak se uvidi co tam necham.
[torst2]
Re: batty
A tohle znáš? Už jsem to inzeroval. Chtěl jsem na svého krásneho Vintage Strata přidat separátní spínač bridge SC, aby šly i kombinace 1+2+3 a 1+3. Abych nemusel vrtat do panelu, vymyslel jsem to takhle:
http://www.jinovatka.cz/fotky/prepinac1.JPG
Re: batty
A tohle znáš? Už jsem to inzeroval. Chtěl jsem na svého krásneho Vintage Strata přidat separátní spínač bridge SC, aby šly i kombinace 1+2+3 a 1+3. Abych nemusel vrtat do panelu, vymyslel jsem to takhle:
http://www.jinovatka.cz/fotky/prepinac1.JPG
[batty]
Re: torst2
A jak to mackas?
Me na zaklade tveho zapojeni napadlo tohle http://drahonovsky.com/michal/files/serie.jpg
Jestli jsem to nepopletl, tak by pri vytazeni push pull potaku s prepinace v 3 poloze meli hrat M+B v serii poveseny na 500k potak. Jeste by to chtelo zamakat na tonovejch clonach, takhle me to napadlo jako nejjednodussi reseni. Asi by je pro lepsi "HB" zvuk chtelo povesit az na vystup potaku hlasitosti jako to ma Gibson.
Re: torst2
A jak to mackas?
Me na zaklade tveho zapojeni napadlo tohle http://drahonovsky.com/michal/files/serie.jpg
Jestli jsem to nepopletl, tak by pri vytazeni push pull potaku s prepinace v 3 poloze meli hrat M+B v serii poveseny na 500k potak. Jeste by to chtelo zamakat na tonovejch clonach, takhle me to napadlo jako nejjednodussi reseni. Asi by je pro lepsi "HB" zvuk chtelo povesit az na vystup potaku hlasitosti jako to ma Gibson.
[torst2]
Re: batty
to je právě ten Fígl ! mačkám špejlí nebo jinou tyčkou skrz díru pro páku.
To zapojení je nad moje síly. v tom se už nevyznám.
Re: batty
to je právě ten Fígl ! mačkám špejlí nebo jinou tyčkou skrz díru pro páku.
To zapojení je nad moje síly. v tom se už nevyznám.
[batty]
Re: torst2
Je to nacmarany tak jak to vede v kytare, schema by bylo prehlednejsi. Jedna pulka toho DPDT pripina ten prostredni snimac za kobylkac a druha pulka zase pripina ke krajnim packam volume potaku paralelne odpurek, takze dela z 500k potaku 250k.
Ted chci treba na jednom pushpullu zapojit prepinani dvou ruznej kondenzatoru pro tonovou clonu a vaham, jestli je tam pripojit jakoby true bypass, nebo jen pouzit pulku prepinace a a mit oba natvrdo pripojeny porad na zem a prepinacem jen odpojovat druhej fous jako maj tady http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2010/Mar/The_Stratocaster_Cap_Switching_Mod.aspx
Re: torst2
Je to nacmarany tak jak to vede v kytare, schema by bylo prehlednejsi. Jedna pulka toho DPDT pripina ten prostredni snimac za kobylkac a druha pulka zase pripina ke krajnim packam volume potaku paralelne odpurek, takze dela z 500k potaku 250k.
Ted chci treba na jednom pushpullu zapojit prepinani dvou ruznej kondenzatoru pro tonovou clonu a vaham, jestli je tam pripojit jakoby true bypass, nebo jen pouzit pulku prepinace a a mit oba natvrdo pripojeny porad na zem a prepinacem jen odpojovat druhej fous jako maj tady http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2010/Mar/The_Stratocaster_Cap_Switching_Mod.aspx
[batty]
Re:
Tohle je taky moc zajimavy http://www.premierguitar.com/Stream/StreamImage.aspx?Image_ID=B4D4A621-08C6-4BC2-88B4-860AACA7C9B0&Image_Type=image Vintage zapojeni vod Fenderu vlastne pouziva tu druhou pulku prepinace uplne zbytecne. To je zneklidnujici:))
pro porovnani http://www.acmeguitarworks.com/Assets/pdf/Acme_Guitar_Works_Diagram_Strat_Vintage.pdf
Re:
Tohle je taky moc zajimavy http://www.premierguitar.com/Stream/StreamImage.aspx?Image_ID=B4D4A621-08C6-4BC2-88B4-860AACA7C9B0&Image_Type=image Vintage zapojeni vod Fenderu vlastne pouziva tu druhou pulku prepinace uplne zbytecne. To je zneklidnujici:))
pro porovnani http://www.acmeguitarworks.com/Assets/pdf/Acme_Guitar_Works_Diagram_Strat_Vintage.pdf
[fbm]
Re:
cha, tak ty uz si to spis preklopil do stareho tematu ;)
http://instrumento.cz/diskuse-tema-6201-netradicni-zapojeni-alias-wild-wiring.html
Re:
cha, tak ty uz si to spis preklopil do stareho tematu ;)
http://instrumento.cz/diskuse-tema-6201-netradicni-zapojeni-alias-wild-wiring.html
[batty]
Re:
Moje vcerejsi dratovani:
http://drahonovsky.com/michal/files/2capsB.jpg
http://drahonovsky.com/michal/files/2capsA.jpg
Pushpull prepina mezi hodnotou tonovky 22/47. Druha tonovka je pro M a B snimac=modern wiring. BPSSC je pripojeny natvrdo bez odpojovani.
Re: bod 3. vintage vs. modern.
a. Hendrixovske triky s prepinacem jdou jen s vintage zapojenim a se stazenym tone na M snimaci
b. Vintage zapojeni je magorina(pokud mate slabej kobylkac). Pripojeni tonovky(naplno) zmeni zvuk snimace
c. Hodnota kondenzatoru meni zvuk i pri tonovce na full. 47 je takovej sametovej, 22 je nasranej.
Prijde mi, ze ty orange drops zni jinak nez vinovej kondik fender(davaj je k potakum) co jsem tam mel predtim, ale to by ukazalo az primy prepinani. Zmena kondiku nebo vintage/modern zapojeni udela vic nez pripojeni BPSSC, to me teda prekvapilo.
Re:
Moje vcerejsi dratovani:
http://drahonovsky.com/michal/files/2capsB.jpg
http://drahonovsky.com/michal/files/2capsA.jpg
Pushpull prepina mezi hodnotou tonovky 22/47. Druha tonovka je pro M a B snimac=modern wiring. BPSSC je pripojeny natvrdo bez odpojovani.
Re: bod 3. vintage vs. modern.
a. Hendrixovske triky s prepinacem jdou jen s vintage zapojenim a se stazenym tone na M snimaci
b. Vintage zapojeni je magorina(pokud mate slabej kobylkac). Pripojeni tonovky(naplno) zmeni zvuk snimace
c. Hodnota kondenzatoru meni zvuk i pri tonovce na full. 47 je takovej sametovej, 22 je nasranej.
Prijde mi, ze ty orange drops zni jinak nez vinovej kondik fender(davaj je k potakum) co jsem tam mel predtim, ale to by ukazalo az primy prepinani. Zmena kondiku nebo vintage/modern zapojeni udela vic nez pripojeni BPSSC, to me teda prekvapilo.