Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Analýza písničky
Seznam příspěvků:
[paax]
Re:
Je to o tom kontrapunktu, ale i Hála se o tom zmínil v té knížce, při tvorbě 2 hlasů.
Konkrétně Hála říká, "Nejčastěji použijeme tercie a sexty, pokud možno né 3 stejné intervaly za sebou. Primu, kvartu, nebo kvintu použijeme jen výjimečně na začátku, nebo na konci melodické fráze. Oktáv a kvint je možno použít průchodně na lehkých dobách taktu. Skrytých oktáv a kvint se vyvarujeme, můžeme je použít jen v závěreční kadenci.
Jako vyloženě to nezakazuje... samozřejmě kvarta, kvinta a oktáva jsou podle mě základ pro vokální vícehlasy a i na inštrumentech znějí dobře. Tedy krom kvarty, tu mám problém zapasovat.
Re:
Je to o tom kontrapunktu, ale i Hála se o tom zmínil v té knížce, při tvorbě 2 hlasů.
Konkrétně Hála říká, "Nejčastěji použijeme tercie a sexty, pokud možno né 3 stejné intervaly za sebou. Primu, kvartu, nebo kvintu použijeme jen výjimečně na začátku, nebo na konci melodické fráze. Oktáv a kvint je možno použít průchodně na lehkých dobách taktu. Skrytých oktáv a kvint se vyvarujeme, můžeme je použít jen v závěreční kadenci.
Jako vyloženě to nezakazuje... samozřejmě kvarta, kvinta a oktáva jsou podle mě základ pro vokální vícehlasy a i na inštrumentech znějí dobře. Tedy krom kvarty, tu mám problém zapasovat.
[holkoun]
Re: paax
Chapes to dobre. Me to vysvetloval Haluv syn /Jiri - saxofonista/ - kdysi davno. Samozrejme, ze kvinty a oktavy nejsou zakazane - ale, abys neuzival klise, tak se toho je treba maximalne vyvarovat... ono hrat v kvintach a oktavach je stejny, jako kdyz postavis svuj song na postupu I-IV-V, tedy klasicka odrhovacka, kterych mas plny radia (a plno radoby hard n heavy kapel dela totez). Paklize jdes do kvinty nebo oktavy, mel bys ty hlasy nejak dal potom nejak "originalne" rozvinout. Jinak je samozrejme neco jinyho, kdyz jedes "unisono" at uz v kvintach nebo okt. zamerne - ale to uz se imho nebavime o vedeni vicehlasu.
Re: paax
Chapes to dobre. Me to vysvetloval Haluv syn /Jiri - saxofonista/ - kdysi davno. Samozrejme, ze kvinty a oktavy nejsou zakazane - ale, abys neuzival klise, tak se toho je treba maximalne vyvarovat... ono hrat v kvintach a oktavach je stejny, jako kdyz postavis svuj song na postupu I-IV-V, tedy klasicka odrhovacka, kterych mas plny radia (a plno radoby hard n heavy kapel dela totez). Paklize jdes do kvinty nebo oktavy, mel bys ty hlasy nejak dal potom nejak "originalne" rozvinout. Jinak je samozrejme neco jinyho, kdyz jedes "unisono" at uz v kvintach nebo okt. zamerne - ale to uz se imho nebavime o vedeni vicehlasu.
[Sandon]
Re: paax
tak jasne, u 2hlasu to chapu, tercie a sexty jedou, Eva a Vasek ti to potvrdi ;-) Ja zase myslel 3 hlasy a vys... zase u kytarovych sol bych se toho nebal... klidne stridat tercie a sexty s kvartama a kvintama, coz ti zase potvrdi panove z Thin Lizzy nebo Iron Maiden ;-)
Ale to holkoun tak nejak napsal.
Re: paax
tak jasne, u 2hlasu to chapu, tercie a sexty jedou, Eva a Vasek ti to potvrdi ;-) Ja zase myslel 3 hlasy a vys... zase u kytarovych sol bych se toho nebal... klidne stridat tercie a sexty s kvartama a kvintama, coz ti zase potvrdi panove z Thin Lizzy nebo Iron Maiden ;-)
Ale to holkoun tak nejak napsal.
[nixx]
Re:
KUA!!! Mel jsem rozepsanej dlouhej pripevek o paralelnich kvintach a oktavach. Ale pri odesilani mi to hodilo chybu "nedostatecna prava uzivatele" (nebo tak nejak) a o prispevek jsem prisel (ani tlacitko "zpet" me nezachranilo). Vim, ze to nikoho nezajima, ale musel jsem si ulevit! DOPRDE*EPRACE!! @!#!$%%#@
Re:
KUA!!! Mel jsem rozepsanej dlouhej pripevek o paralelnich kvintach a oktavach. Ale pri odesilani mi to hodilo chybu "nedostatecna prava uzivatele" (nebo tak nejak) a o prispevek jsem prisel (ani tlacitko "zpet" me nezachranilo). Vim, ze to nikoho nezajima, ale musel jsem si ulevit! DOPRDE*EPRACE!! @!#!$%%#@
[Mr.Syphon]
Re:
to znam velmi dobře, hochu, příliš dlouhá neaktivita, pokec se správcem, ahoj Jiří:-)
v mým případě ale je to odhlášením wifi, přístup.bod mam ve vedlejším pokoji a stane se mi to jedině když píši něco exrtra louhýho a extra důležitýho, jindy ze zásady nikdy ne:-)
a taky nebreším a postuju vesele( s pěnou u huby) znova:-)
Re:
to znam velmi dobře, hochu, příliš dlouhá neaktivita, pokec se správcem, ahoj Jiří:-)
v mým případě ale je to odhlášením wifi, přístup.bod mam ve vedlejším pokoji a stane se mi to jedině když píši něco exrtra louhýho a extra důležitýho, jindy ze zásady nikdy ne:-)
a taky nebreším a postuju vesele( s pěnou u huby) znova:-)
[Sandon]
Re: nixx
Vim, ze je to slaba utecha, ale ja uz ted na Instrumentu VZDYCKY myslim na to, ze pred odeslanim davam CTRL+C, obcas CTRL+Insert (zdravim klukouna) , obcas zapomenu, to je fakt... to pak taky litaji zavinace, dolary a procenta :o)
Nikdy si nepamatuju, jak dlouho jsem uz prihlasenej... tim odhlasenim to holt asi vznika nejcasteji...
Re: nixx
Vim, ze je to slaba utecha, ale ja uz ted na Instrumentu VZDYCKY myslim na to, ze pred odeslanim davam CTRL+C, obcas CTRL+Insert (zdravim klukouna) , obcas zapomenu, to je fakt... to pak taky litaji zavinace, dolary a procenta :o)
Nikdy si nepamatuju, jak dlouho jsem uz prihlasenej... tim odhlasenim to holt asi vznika nejcasteji...
[nixx]
Re:
Diky za podporu, kamaradi :-) Na jinych forech se mi to obcas stane taky, ale vetsinou to vyresi tlacitko "zpet" v prohlizeci. Na Instrumentu bohuzel ne :-/ A kdyz o tom mluvime, neodpustim si jeste nejakou tu vulgaritu: %@!! :-D
Re:
Diky za podporu, kamaradi :-) Na jinych forech se mi to obcas stane taky, ale vetsinou to vyresi tlacitko "zpet" v prohlizeci. Na Instrumentu bohuzel ne :-/ A kdyz o tom mluvime, neodpustim si jeste nejakou tu vulgaritu: %@!! :-D
[paax]
Re:
http://www.tahband.cz/?p=103
Jinak pro blba jako jsem já je tohle ideální stránka... zrovna tady píše o těch dur/moll akordech. Kruci, ono to asi zase nebude tak moc složité :-).
Re:
http://www.tahband.cz/?p=103
Jinak pro blba jako jsem já je tohle ideální stránka... zrovna tady píše o těch dur/moll akordech. Kruci, ono to asi zase nebude tak moc složité :-).
[Sandon]
Re: paax
Tak to je moc sikovnej kluk, skladatel a zpevak z kapely, kde hral Efisek tady z diksuse a mimochodem ty pisnicky, co sklada, jsou uzasny... treba Futra - to je moje srdcovka...je to dokonale zaranzovane, vtipne, citlive, dojemne, proste paradni pisnicka. A pak je jeste vynikajici Inspirace, zpivana Efiskem.
Ty jejich dve nahravky 2003 a 2006 mam moc rad...
Ma to v sekci Ke stazeni.
Re: paax
Tak to je moc sikovnej kluk, skladatel a zpevak z kapely, kde hral Efisek tady z diksuse a mimochodem ty pisnicky, co sklada, jsou uzasny... treba Futra - to je moje srdcovka...je to dokonale zaranzovane, vtipne, citlive, dojemne, proste paradni pisnicka. A pak je jeste vynikajici Inspirace, zpivana Efiskem.
Ty jejich dve nahravky 2003 a 2006 mam moc rad...
Ma to v sekci Ke stazeni.
[paax]
Re: Sandon
Mě se na tom líbí, že to je psané skutečně blbuvzdorně. Prostě snaží se polopatě i když v popisu intervalů úplně omomenul kvintu :-)).
Jinak Futra jsou mazec, celkem složité harmonicky, zní to jako Queen. To je už trošku jiný level :-).
PS: ještě se nakonec nechtíc u toho štůdia naučím noty, jako sekundární nechtěný cíl :-))).
Re: Sandon
Mě se na tom líbí, že to je psané skutečně blbuvzdorně. Prostě snaží se polopatě i když v popisu intervalů úplně omomenul kvintu :-)).
Jinak Futra jsou mazec, celkem složité harmonicky, zní to jako Queen. To je už trošku jiný level :-).
PS: ještě se nakonec nechtíc u toho štůdia naučím noty, jako sekundární nechtěný cíl :-))).
[paax]
Re:
Jinak Inspirace mě něco připomíná... že by hadraplán? :-) Slyším v tom postupy hodně od Queenů, je to hodně qvínovské, v hadraplánu to taky celkem používáte.
Re:
Jinak Inspirace mě něco připomíná... že by hadraplán? :-) Slyším v tom postupy hodně od Queenů, je to hodně qvínovské, v hadraplánu to taky celkem používáte.
[paax]
Re:
Ještě k příbuznosti akordů.
K Cdur (CEG) je příbuzný akord Amoll (ACE) , dobrý tedy mají dva společné tony a tím jsou C, E.
Tudíž jsem si vzal akord Amoll a jeho příbuznost k Fdur, kde má také společné tony A, C. nicméně příbuzný akord k Fdur je Dmoll. Výsledek, zase guláš :-)).
Re:
Ještě k příbuznosti akordů.
K Cdur (CEG) je příbuzný akord Amoll (ACE) , dobrý tedy mají dva společné tony a tím jsou C, E.
Tudíž jsem si vzal akord Amoll a jeho příbuznost k Fdur, kde má také společné tony A, C. nicméně příbuzný akord k Fdur je Dmoll. Výsledek, zase guláš :-)).
[Mr.Syphon]
Re:paks - příbuzenské akordy
neohrabane zasahnu(bez teorie) - tohle je snadno rozpoznatelny pri rozkladani a zjednodusovani akordu a posunu po celem hmatniku(ala SRV, Hendrix)
vyplyne to celkem logicky a do uší, jestli mi jako rozumis Milane, zkus to
Re:paks - příbuzenské akordy
neohrabane zasahnu(bez teorie) - tohle je snadno rozpoznatelny pri rozkladani a zjednodusovani akordu a posunu po celem hmatniku(ala SRV, Hendrix)
vyplyne to celkem logicky a do uší, jestli mi jako rozumis Milane, zkus to
[Sandon]
Re: paax
dovolim si tvrdit, ze na Queen jsem odbornik na slovo vzaty, ale v Inspiraci je neslysim... jestli neco, tak ve stylu hry na kytaru slysim kapku Redla ;-) Ale Futrra jsou slozitejsi, je tam dost vokalu, tak to by treba lehce naznak Queen mohl byt, to je fakt...ale pro me jako pro fanouska to zase tak moc neni :-)
Re: paax
dovolim si tvrdit, ze na Queen jsem odbornik na slovo vzaty, ale v Inspiraci je neslysim... jestli neco, tak ve stylu hry na kytaru slysim kapku Redla ;-) Ale Futrra jsou slozitejsi, je tam dost vokalu, tak to by treba lehce naznak Queen mohl byt, to je fakt...ale pro me jako pro fanouska to zase tak moc neni :-)
[holkoun]
Re: paax
proste to pro zacatek ber jako fakt - ze durova stupnice ma svou paralelni molovou stupnici na VI. stupni - tedy C-Dur - Amoll . a tak to plati pro vsechny dur-moll... od ted uz to budes vedet:-)a nebudu te radsi trapit harmonickejma, melodickejma a ja nevim jakejma moll stupnicema....
Re: paax
proste to pro zacatek ber jako fakt - ze durova stupnice ma svou paralelni molovou stupnici na VI. stupni - tedy C-Dur - Amoll . a tak to plati pro vsechny dur-moll... od ted uz to budes vedet:-)a nebudu te radsi trapit harmonickejma, melodickejma a ja nevim jakejma moll stupnicema....
[paax]
Re:
Chlapci tady jsem si udělal domácí úkol na téma Depšmůd, povedlo se to nějak harmonicky skloubit dohromady, nebo to je úplně špatně?
http://leteckaposta.cz/626157964
Re:
Chlapci tady jsem si udělal domácí úkol na téma Depšmůd, povedlo se to nějak harmonicky skloubit dohromady, nebo to je úplně špatně?
http://leteckaposta.cz/626157964
[Mr.Syphon]
Re:
nalaď si ty beglajty ( vzpomínáš na levnou čínskou fabriku? hajsle:-))
když jsem zavřel oči viděl jsem panáčky z toho animovanýho klipu k enjoy the silence :-) takže korpus tam určitě je správně( vč.sola)
o vašich esus,7mičkových a kvintakordech diskutovat nebudu, ty šílenosti jsou tam, ale zabalený taknějak celkem hezky.-)
Re:
nalaď si ty beglajty ( vzpomínáš na levnou čínskou fabriku? hajsle:-))
když jsem zavřel oči viděl jsem panáčky z toho animovanýho klipu k enjoy the silence :-) takže korpus tam určitě je správně( vč.sola)
o vašich esus,7mičkových a kvintakordech diskutovat nebudu, ty šílenosti jsou tam, ale zabalený taknějak celkem hezky.-)
[nixx]
Re:
Zrovna jsem na strankach nasi skoly narazil na zajimavej material, treba se bude nekomu hodit :-)
http://download.kjj.cz/pub/vyuka/2010/kl/skripta_kl.pdf
Re:
Zrovna jsem na strankach nasi skoly narazil na zajimavej material, treba se bude nekomu hodit :-)
http://download.kjj.cz/pub/vyuka/2010/kl/skripta_kl.pdf
[paax]
Re:
Nepomůže :-(, vyzkoušeno, mám s tím problémy už dlouho, v jiném tématu jsem to už řešil. Jde o můj stisk strun. Někdy mačkám silněji, jindy slaběji a tím vždy něco uletí. Navíc používám celkem vysoké dohmaty, což taky udělá své. Na druhou stranu, ladit kytaru vždy na daný akord je už celkem zvrácné. Také samotná kytara neladí při stisknutí 100% všude i když v oktávách ladí, tak třeba na 4 a 5 tém pračci jde o 5-7 centu jinam atd.
Nevím, jak z toho ven a kytaru za 100k kupovat opravdu nechci.
Re:
Nepomůže :-(, vyzkoušeno, mám s tím problémy už dlouho, v jiném tématu jsem to už řešil. Jde o můj stisk strun. Někdy mačkám silněji, jindy slaběji a tím vždy něco uletí. Navíc používám celkem vysoké dohmaty, což taky udělá své. Na druhou stranu, ladit kytaru vždy na daný akord je už celkem zvrácné. Také samotná kytara neladí při stisknutí 100% všude i když v oktávách ladí, tak třeba na 4 a 5 tém pračci jde o 5-7 centu jinam atd.
Nevím, jak z toho ven a kytaru za 100k kupovat opravdu nechci.
[Mr.Syphon]
Re: paxx
prsty-rozumim a znám, vsázím na ten větší tah strun, že pomůže.
nicméně Nixxovo poznámka o seřízení ŠIKOVNÝM kytarářem a konzultací problému s nim by se možná taky leccos vyřešilo..........
Re: paxx
prsty-rozumim a znám, vsázím na ten větší tah strun, že pomůže.
nicméně Nixxovo poznámka o seřízení ŠIKOVNÝM kytarářem a konzultací problému s nim by se možná taky leccos vyřešilo..........
[paax]
Re:
Chlapci, sice neznám hudební teorii, ale nejsem zase technický dement, kytaru jsem měl u několika kytarářů a ani jedno nepomohlo. Vím, jak se šteluje, jak se dělají průhyby krku, začal jsem si to pak všechno dělat sám a ušetřím za kytaráře, který mě stejně z toho nikdy nevysvobodil. Kytarář se ti s tím taky nebude srát, sešteluje jen okrávy, průhyb, dohmat a tím to skončilo. Maximálně vymění nultý pražec, ale nikdo ti nebude dělat nějaké vlny místo pražců. Mám to odzkoušené, síla hmatu prostě rozladí kytaru. Lepší to je u kytar, kde mám nizký pražec, ale třeba u LTD s těma vysokýma pražcema to je kalamita. Nicméně se už opakuji, řešil jsem to v jiném tématu poměrně dlouho, včetně praktické části. tečka, už to neřešme tady.
Re:
Chlapci, sice neznám hudební teorii, ale nejsem zase technický dement, kytaru jsem měl u několika kytarářů a ani jedno nepomohlo. Vím, jak se šteluje, jak se dělají průhyby krku, začal jsem si to pak všechno dělat sám a ušetřím za kytaráře, který mě stejně z toho nikdy nevysvobodil. Kytarář se ti s tím taky nebude srát, sešteluje jen okrávy, průhyb, dohmat a tím to skončilo. Maximálně vymění nultý pražec, ale nikdo ti nebude dělat nějaké vlny místo pražců. Mám to odzkoušené, síla hmatu prostě rozladí kytaru. Lepší to je u kytar, kde mám nizký pražec, ale třeba u LTD s těma vysokýma pražcema to je kalamita. Nicméně se už opakuji, řešil jsem to v jiném tématu poměrně dlouho, včetně praktické části. tečka, už to neřešme tady.
[Mr.Syphon]
Re:
nebuď nervozní :-)
navíc tam prostor pro diskusi je, všichni kytaristé a kytaráři nejsou stejní a nic není černobílé:-)
jinak ok, jsem ticho
Re:
nebuď nervozní :-)
navíc tam prostor pro diskusi je, všichni kytaristé a kytaráři nejsou stejní a nic není černobílé:-)
jinak ok, jsem ticho
[paax]
Re:
Jako sory, ale nebudu jezdit po celé ČR a hledat kytaráře, který je jako Ježíš... ano Kristus, který udělá zázrak.
Re:
Jako sory, ale nebudu jezdit po celé ČR a hledat kytaráře, který je jako Ježíš... ano Kristus, který udělá zázrak.
[Slayer]
Re: paax
Inak k paralelným stupniciam je ešte ľahšie zapamätanie ako holkounov 6 stupeň (možno pre mňa, ktorý si bez gitary nepamätám 6 stupeň :)). Keď chceš z durovej stupnice paralelnú mólovú "tónovo padáš" o 4 pražce na gitare a naopak. Cdur - Amoll, Ddur - Hmoll, Emoll - G dur a pod.
Re: paax
Inak k paralelným stupniciam je ešte ľahšie zapamätanie ako holkounov 6 stupeň (možno pre mňa, ktorý si bez gitary nepamätám 6 stupeň :)). Keď chceš z durovej stupnice paralelnú mólovú "tónovo padáš" o 4 pražce na gitare a naopak. Cdur - Amoll, Ddur - Hmoll, Emoll - G dur a pod.
[paax]
Re: nixx
Študíruju ty tvé skripta a je to dobrý matroš!
Slayer: nájs
Jo, nakonec ještě takový paradox, jak jsem hledal ty akordy na depešmůd, tak jsem sice chtěl využívat teorie, ale nakonec jsem ji použil asi jen 30%, zbytek jsem dedukoval sluchem :-(. Nicméně mě osobně těší, že z pouhé melodie jsem udělal tyhle harmonie, pokud to krom ladění netrhá uši.
Re: nixx
Študíruju ty tvé skripta a je to dobrý matroš!
Slayer: nájs
Jo, nakonec ještě takový paradox, jak jsem hledal ty akordy na depešmůd, tak jsem sice chtěl využívat teorie, ale nakonec jsem ji použil asi jen 30%, zbytek jsem dedukoval sluchem :-(. Nicméně mě osobně těší, že z pouhé melodie jsem udělal tyhle harmonie, pokud to krom ladění netrhá uši.
[paax]
Re:
Chlapci teorie znalí, opět se hlásím :-))).
Celkem mě zmátla jedna věc. Pochopil jsem, že na 6tém stupni durové stupnice je její paralelní moll pokud to říkám správně na na 3tím zade naopak. Čili k akordu Gdur lze použít příbuzný akord Emoll, nicméně k akordu Adur je to F#moll (F#7) a to mě mate, jelikož 6tý stupeň, mě vychází na F. Ovšem je pravda, že při Fmoll tam není snad jediný tón společný s Adur. Nicméně uvažuji, proč se to v tomto případě takto rozhodí.
Nějaké vysvětlení?
Re:
Chlapci teorie znalí, opět se hlásím :-))).
Celkem mě zmátla jedna věc. Pochopil jsem, že na 6tém stupni durové stupnice je její paralelní moll pokud to říkám správně na na 3tím zade naopak. Čili k akordu Gdur lze použít příbuzný akord Emoll, nicméně k akordu Adur je to F#moll (F#7) a to mě mate, jelikož 6tý stupeň, mě vychází na F. Ovšem je pravda, že při Fmoll tam není snad jediný tón společný s Adur. Nicméně uvažuji, proč se to v tomto případě takto rozhodí.
Nějaké vysvětlení?
[vasek]
Re:
šestý stupeň v A dur je Fis (A dur má v předznamenání Fis, Cis, Gis). F se v A dur nevyskytuje.
Jak říká IKEA:
tak proto.
Re:
šestý stupeň v A dur je Fis (A dur má v předznamenání Fis, Cis, Gis). F se v A dur nevyskytuje.
Jak říká IKEA:
tak proto.
[paax]
Re:
Aha, čili stupnice Adur. Pak to sedí, pravda, já stále počítal jen se stupnicí Cdur, jen jsem začínal od tónu A (nevím, jestli to je dobře, ale Aiolský mod?), proto jsem se stále dostával na Fko, ale nepasovalo to.
Re:
Aha, čili stupnice Adur. Pak to sedí, pravda, já stále počítal jen se stupnicí Cdur, jen jsem začínal od tónu A (nevím, jestli to je dobře, ale Aiolský mod?), proto jsem se stále dostával na Fko, ale nepasovalo to.
[vasek]
Re:
Jestli jsi jel od tónu A po bílých klávesách, tak jsi jel mollovou aiolskou (= "normální" mollovou). Pokud ale chceš paralelní tóninu na 6. stupni, tak musíš jet durovou. Tedy v A to bude: A,H,Cis,D,E,Fis,Gis,A
Jinak já když jsem se učil harmonii, tak jsem si vždycky představoval pro paralelní tóninu malou tercii dolů místo sexty nahoru - to mi přijde pro mozek mnohem jednodušší.
Ještě jedna pomůcka: základní durový akord a paralelní mollový se liší jen v jednom tónu, tzn. ty ostatní dva jsou stejné. Takže v tomhle případě máš A-Cis-E a Fis-A-Cis. A a Cis jsou v obou akordech.
Re:
Jestli jsi jel od tónu A po bílých klávesách, tak jsi jel mollovou aiolskou (= "normální" mollovou). Pokud ale chceš paralelní tóninu na 6. stupni, tak musíš jet durovou. Tedy v A to bude: A,H,Cis,D,E,Fis,Gis,A
Jinak já když jsem se učil harmonii, tak jsem si vždycky představoval pro paralelní tóninu malou tercii dolů místo sexty nahoru - to mi přijde pro mozek mnohem jednodušší.
Ještě jedna pomůcka: základní durový akord a paralelní mollový se liší jen v jednom tónu, tzn. ty ostatní dva jsou stejné. Takže v tomhle případě máš A-Cis-E a Fis-A-Cis. A a Cis jsou v obou akordech.
[holkoun]
Re: paax
kvartovy a kvintovy kruh je zaklad... mas dotazy jak z prvniho stupne lidusky (to neni urazka, to je fakt). Resis vedeni hlasu a chybi ti zaklady. TO je jako vlizt do tanku rovnou z kolobezky.
to s tou malou terckou je stejne logicky jako se sextou... jen jedes opacnym smerem. Pro nekoho je to jen rychlejsi na "spocitani si" (pro me taky) paralelni stupnice... ale logicky je to uplne stejne:-)
Re: paax
kvartovy a kvintovy kruh je zaklad... mas dotazy jak z prvniho stupne lidusky (to neni urazka, to je fakt). Resis vedeni hlasu a chybi ti zaklady. TO je jako vlizt do tanku rovnou z kolobezky.
to s tou malou terckou je stejne logicky jako se sextou... jen jedes opacnym smerem. Pro nekoho je to jen rychlejsi na "spocitani si" (pro me taky) paralelni stupnice... ale logicky je to uplne stejne:-)