Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Jaké zvolit kondenzátory pro tónovou clonu?

19.10.2009 1:18 [petr_beny]
Jaké zvolit kondenzátory pro tónovou clonu? - Kategorie Nástroje > Kytary > Snímače
Měním snímače a budu dělat kompletně nové zapojení v kytaře, ale nevím jaké mám koupit kondenzátory. Vím že mají mít 47nF, ale nevím jakou mají být vyrobeny technologií, výběr je obrovský.
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=electronic&id=02
http://www.ges.cz/?page=index&of=1&gcat=X6&inc=browse
A ještě bych se zeptal kde sehnat vhodné vodiče, mají být stíněné, ale v nabídce jsem viděl jenom pětimilimetrové koaxiální kabely k televizi, a to si mi tam dávat nechce.:D

Seznam příspěvků:

[0..37 / 37] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
19.10.2009 21:47 [SAVAGE]
Re: petr-beny
Kup si obyč.audio stíněný vodič .Mají ho v každé elektře nebo el. skladě.Průřez živého 0,5.
19.10.2009 22:47 [kremator]
Re: petr_beny
Dává se tam všelicos, co já vím, tak to nejlevnější - keramika (taková ta kapka se dvěma nožičkami). Pořádným svitkovým fóliovým se nedá nic zkazit:) V žádném případě tam nesmí být elektrolyt - ať hliník či tantal.
25.10.2009 22:32 [SAVAGE]
Re: petr-beny
TAk co jak jsi dopadl.Máš kondíky astínák?
31.7.2011 13:33 [batty]
Re:
Chci predratovat svuj "LP custom prestrojenej za tele" a vsude pisou, ze jako nejlepsi kondiky pro LP jsou stary Bumblebees. Gibso je dela za strasny prachy v reedici.

Tohle doporucuju alespon rychle prohlidnout http://www.mylespaul.com/forums/historics-reissues/118027-historic-gibson-faux-bumblebee-caps.html

Na tom ma Gibson vetsi zisk nez prodejci heroinu, lidska blbost je nekonecna.
31.7.2011 13:37 [batty]
Re:
http://www.singlecoil.com/docs/caps.pdf peknej prehled
31.7.2011 15:39 [Sandon]
Re:
ja se ti divim, ze resis takovyhle kraviny... tak esli do nich pujdes, tak este pores draty, to bude taky veda :-)
31.7.2011 17:06 [batty]
Re: Sandon
Ja tomu neveril, ale ten kondik fakt ovlivnuje zvuk. Zkusim sehnat nejakej starej ceskej nebo ruskej foliak, lampy tady taky kopirovali skvele. V nejhorsim tam dam orange drops nebo novej foliak, v gesu stoji min nez ty mrd.y co prodavaj kytarovy shopy. Me jen prekvapilo, ze Gibson vezme kondik za par centu a da ho do pouzdra ala stary bumblebee a proda ho za 100x tolik.

Draty mam samozrejme "vintage" Gotoh s latkovym voskovanym opletem:) Lip a rychlejc si mi s nima dela.
31.7.2011 18:58 [paax]
Re:
Já všechny tónovky vyhodil do hajzlu hned, co jsem dovezl vždy kytaru domů :-)). Navíc zvuk dost ovlivní v tomo případě i potenciometry, nicméně mé ucho tyto rozdíly nepozná :-).
31.7.2011 19:48 [batty]
Re: paax
No na metal to je fajn, ale ja treba nemel zapojenou tonovku na kobylkaci u strata a to rezalo hlavy. U gibsonu zase muze bejt tonovka zapojena pred nebo za potak hlasitosti a kondik muze bejt mezi potakem tonovky a zemi nebo mezi obema potaky. A kazdy to zapojeni se chova a zni jinak. Magorina:))
1.8.2011 21:13 [rgx]
Re: batty
Já mám zas na Squier straťáku i u jakési kopie LP problém, že tónová clona nemá lineární průběh - 75% dráhy poťáku se nic neděje a pak skoro na konci otáčky konečně zmiznou výšky. Docela mi vadí, že na jeden typ crunche si nemůžu jemně ubrat výšek. A furt se nemůžu dostat k tomu, abych tam dal nějaký jiný poťák (jiný průběh dráhy jezdce). Je to vlastnost levných kytar nebo se toto projevuje i u značkovek?
1.8.2011 21:16 [rgx]
Re:
Ještě dodatek: Už jsem chtěl dělat tu známou úpravu s doplněním kondíku k poťáku Volume, jenže kvůli výše uvedené blbosti by to nebylo vhodné - výšky bych pak nestáhl ani při malé hlasitosti.
1.8.2011 21:20 [batty]
Re: rgx
Treba ho mas jen obracene zapojenej nebo nejak blbe. U znackovek je to ruzny, viz "podvody" Gibsonu s kondikama nebo divnosti v zapojeni fenderu. Kdyz vezmes treba PRSo, tak ovladani funguje super(vsechny polohy jsou pekny, potaky maj rozumnej prubeh), nebo treba Suhr ma IMHO nejvymazlenejsi zapojeni. Podle me si proste dali praci s ladenim snimacu a zapojeni, kdyz uz za to chtej ty prachy.

Ten kondik u hlasitosti mam na teleti a chova se to zvlastne. Na PRS to pusobi prirozene, me to jen zdurazni vejsky a sebere basy. Asi je slozity vychytat spravny hodnoty. Existujou snad tri zpusoby jak to zapojit.
1.8.2011 21:33 [rgx]
Re:
Na tu kopii LP koupím lepší snímače a když už do toho budu vrtat, tak zkusím něco spáchat i s tónovou clonou a přidat kondík k poťáku hlasitosti. Uvidíme. Až to bude, něco o tom písnu ale nebude to hned.
1.8.2011 21:44 [batty]
Re:
http://www.projectguitar.com/tut/potm.htm ...tady dole jsou videt ty tri zapojeni, ale podle me lepsi to tam nedavat.

Zkusim prepajet zapojeni podle gibsonu z 50let kdy byl kondik tonovky pripojenej az na vystup volume potaku. Pak by stahovani hlasitosti nemelo zrat tolik vejsek a oba potaky se pak maj chovat plynulejc. Ma to ale nevyhodu ze nastaveni potaku tonovky ovlivnuje prubeh hlasitosti. Zvuk pri potacich naplno je prej krapet ostrejsi a vic "in your face" jsem se docetl:))

1.8.2011 21:57 [rgx]
Re: batty
Jak píšeš - zvuk při poťácích naplno je v naprosté většině ostřejší, ale i plnější. Dřív jsem to zapojení překopával snad každý měsíc. Jen si dej bacha na to, že když do kytary přidáváš víc vodičů, bude tam větší šance chytání brumů a rádia. To se pak blbě potlačuje a pracně vymazlený zvuk to dost degraduje. Já teď na velké experimentování čas nemám. V podstatě mi bude stačit, když 1) po úpravě nebude kytara znatelně víc brumět 2) bude průběh poťáku Tone rozumně rozprostřený. Vůbec není nutné, aby mi tónovka znatelně zabírala hned od kraje, ale dejme tomu od 1/4 dráhy. To je výhodné, když nechtě drbnu do poťáku. 3) při ubírání hlasitosti nebude velký úbytek výšek. Tu třetí podmínku chci hlavně pro crunch udělaný z hi-gainu jen stažením Volume na kytaře.
1.8.2011 22:05 [rgx]
Re:
Jsem si vzpomněl že mám na strata jestě 1 plně osazený pickguard speciálně pro takové kejkle. Ale není čas, sakrblé, vždycky jsem pro výměnu pickguardů musel hodně povolit struny a pak to celé znovu naladit. Po pátém pokusu jsou struny na vyhození a to se pak prodraží. To by chtělo asi koupit nejlevnější "kytaru" , profrézovat tělo durch a zapojení (i třeba snímače) měnit ze zadní strany, abych ty struny furt nemusel šponovat.
1.8.2011 22:25 [batty]
Re: rgx
Ja musim na stratu pokazdy sundat krk, protoze diry na snimace jsou tesny a krk ma 22 prazcu. Peklo.
1.8.2011 22:43 [rgx]
Re: batty
Tož krk už jsem nesundával asi 5 let. Naposledy, když jsem "zkoumal" vliv spojení krk-tělo. Než se krk pokaždé usadil, tak to trvalo dlouho a někdy to stálo za houby. Pak jsem ten spoj odral od laku, nakalafunoval a přišrouboval a s relativně normálním zvukem to tak zůstalo. Dál už nemám chuť do toho spoje vrtat. To radši tu experimentální kytaru s vyfrézovaným přístupem zezadu - výsledek změn zapojení se zjistí rychle a nic se nemusí pracně štelovat.
1.8.2011 23:44 [Sandon]
Re: batty
tak vliv na zvuk ma kde co, ale resit znacku kondiku, to uz mi prijde tezce prehnane... nicmene ty jsi vintazista ;-)
2.8.2011 6:36 [batty]
Re: Sandon
Ja neresim znacku, ale typ. Jestli to chapu dobre, tak treba ty co patri do starejch LP(papir napustenej v oleji) maj k dokonalymu kondiku daleko, takze zvukovej rozdil od modernich tam je. Samozrejme bych za nej nedal $100, ale jestli si mam vybrat mezi kondikem za tri koruny nebo za deset, tak tech dest klidne obetuju.
2.8.2011 8:03 [fbm]
Re:
tonova clona, to je to ten potak ktery 9 z 10 lidi nepouziva?
tam se investice urcite vyplati :)
2.8.2011 8:52 [batty]
Re: fbm
8 z 10 nepouziva ani hlasitost a 7 z 10 prepinac snimacu:)) Znamej mi prinesl prastarej kondik Tesla TC184, tak zkusim ten. Tolerance -20 +30% je vintage jak prase:))
2.8.2011 9:45 [fbm]
Re:
a taky nekteri maji jenom jeden snimac na kytare, nebo jenom 4 struny nebo dokonce jenom 12 prazcu ..... demagogie vladne ;)

ale vintage mojo musi byt, i kdyby na lampu nebylo
trosku OT ale ted sem se dobre pobavil na HF ohledne chorusu, ....ovsem jednickou je pro me stale CE1, zadny kopie nebo botique verze nikdo poradne neudelal, je to nejlepsi co kdy kdo na chorus udelal...to bez nadsazky, pravda trochu vic vintage, ale do ucha neuveritelne prijemny, prostorovy zvuk se zvlastni magii...

konecne vim teda cim to je - tou velkou krabici :) To je ta magie kterou si jsou lidi schopni nalhat sami sobe aby si zduvodnili ty investice. U tonyho se na takovy kult prasi, a taky ho strasne chtel i za tech 5litru :) Navic neni ani TB, jak s tim vubec muzou tihle lidi zit (kdy o dva radky dal pohrdaji nejakym novym efektem protoze ma odporny buffer :) Je to stejne jako nabozenstvi, musis verit a hlavne nic nesmis dokazovat, protoze to je spatne...... stejne jako vsechny organizovane cirkve :)
2.8.2011 9:57 [paax]
Re: 2.8.2011 8:52 [batty]
S tou hlasitostí si dovolím nesouhlasit, používá ten poťák daleko více lidí.
2.8.2011 9:59 [sotek]
Re: fbm
hahaha a jak se pak proboha tyhle lidi divaj treba na ty, co krabicky nemaj a pouzivaj treba g-force :-D Me treba ted dost ovlivnil zvuk rochneni 14 dni v mori a to je pak pruser hehe.
2.8.2011 10:07 [fbm]
Re:
a kdyz se udela blind test (pri kterem samozrejme ten nejlepsi chorus na svete nepozna od nejake debilni simulace) tak se zacne tvrdit ze ten test je spatne udelany, a ze se se to vlastne ani neda testovat, a ze se mas starat o muziku a ne pico*viny..... 15. stoleti jak vysite..... verte, drzte hubu a hlavne platte!!!! protoze jde JENOM o to :)
2.8.2011 10:14 [Sandon]
Re: batty
tak to pak jo - jestli resis kondiky s hodnotou v toleranci 50%, tak to aby ten rozdil nebyl slyset!!! :-)
2.8.2011 13:32 [batty]
Re: Sandon
Zmeril jsem ten starej Teslackej a ma 29,7nF ...to uz je i mimo socialisticky tolerance.
2.8.2011 13:38 [batty]
Re: fbm
Me by spis zajimalo proc se na akustiky dava vic nez 6 prazcu, to je zahada:))
2.8.2011 16:39 [houdek.z]
Re:
Ono vyrobit pseudovintage kondik neni zadna slozitost.
Vemte novej svitkovej kondenzator z rady hodnotu nizsi nez chcete a k nemu jeste pribastlete paralelni vetsi odpor.
To je totiz presne to co se deje pri starnuti kondenzatoru. Ztraci kapacitu a zvysuje se mu svod.
2.8.2011 20:24 [batty]
Re: houdek.z
To zni stejne strasidelne jako relic kytary. Ten kondik hral dobre jako novej, proto ho tam dali. Urcite necekali ze vyzraje jako vino. Vetsinu aparatu co ted mame, nebo alespon zapojeni jejich strev vymysleli a odladili tenkrat kdyz kondici byli jestli mladi a rockenrole velke.
2.8.2011 21:14 [rgx]
Re: batty
Navštiv nějakého staršího opraváře TV. Ze starých vraků se dají vyletovat poklady - třeba ty žluté kondíky TESLA TC802 (jestli se nepletu). Ale ty jsou opravdu kvalitní.
22.8.2011 20:45 [batty]
Re:
Preletoval jsem tele#2 podle '50 zapojeni Les Paulu a kondik nakonec pouzil TAD vintage oil. Az jsem se lekl jak to hraje jinak:)) Poradne uvidim az v kapele jestli je to lepsi nebo horsi. Vol. potak ted nezere vejsky a nezere je prirozene narozdil od projeni dalsiho kondiku k potaku hlasitosti. Teda vlastne PRS to tak maj zapojeny a maj to dobre vychytany, ale me se to doma nepovedlo. Legracni je jak se ted potaky ovlivnujou, casem to zkrotim:))
26.8.2011 20:11 [batty]
Re:
Tak po par dnech muzu rict, ze '50 wiring je bomba. Na ovlivnovani potaku jsem si zvyknul za chvilku. Hlasitost vejsky nezere a pri zkresleni jde pouzivat mnohem lip. U cistech zvuku mi prijde docela strma. Tonovka nejdriv jakoby cisti zvuk, asi bere i neco stredu jak tvrdi tehnle cenda http://www.youtube.com/watch?v=Uc3Xi6aAG80 Takhle z toho dostanu mnohem vic zvuku a barev nez s puvodnim zapojenim

Mam otazku na lidi co odstrihli tonovku nebo ji v kytare nemaj vubec. Zere vam hlasitost vejsky nebo ne? Protoze jestli ne, tak je tenhle jev zpusobenej jen tim, ze je tonovka povesena na snimac.
26.8.2011 20:57 [Sandon]
Re:
nezere, ale mam to na kytare s EMG a odstrihl jsem ji proto, ze ani nebylo poznat kdy jsem s clonou otocil ;-)
27.8.2011 7:58 [paax]
Re: 26.8.2011 20:11 [batty]
Bavil jsem se o tom s R.Machem a říkal, že i potenciometry na to mají nějaký vliv, včetně tónovky. Já osobně to při těch vysokých gainech nikdy nepozoroval, nicméně ani jedna kytara včetně basy ji nemá. Né že bych měl strach, že mi žere signál, ale protože jsem idiot a v tom pódiovém stresu se mi kolikrát stalo, že jsem ji stáhl a pak se divil, proč to tak debilně hraje :-)). Cvak Cvak a byl klid. U kopie JBass jsem tam dal push-pull poťák a udělal si serio/paralalní zapojení. :-)
Nicméně k tvému dotazu, nikdy jsem to opravdu nepozoroval, že by to žralo signál, ale laboratorní testy jsem neprováděl.
27.8.2011 20:26 [batty]
Re: paax
Ze "normalne" zapojena tonovka ovlivnuje zvuk je bez debat. (U strata to IMHO bez tonovky nejde. Nemusis ji pouzivat, ale musi bejt v obvodu)

A ze vetsina "klasicky" zapojenejch kytar s hlasitosti a clonou ma problem s ubytkem vejsek je taky fakt. Proto existujou vsechny ty no load potaky a upravy ala PRS.

Me na sunkovejch kytarach vzdycky tonovka stvala, treba na Epi LP se ji stacilo dotknout a zvuk byl takovej chciplej. Nevim cim to presne je, ale na kytarach co mam ted(ktery jsou kvalitou nekde jinde a zapojeni jsem vesmes udelal sam, peclive a z kvalitnich komponentu) tohle nepozoruju a s knoflikama jde kroutit jedna basen.
[0..37 / 37] Strana:  1 | Všechny | Poslední