Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Elektronky vs tranzistory na diskusi všeobecně
[mc.vlada]
Elektronky vs tranzistory na diskusi všeobecně -
Nástroje > Zesilovače
Zajímám se o vše okolo elektronek, ale v žádném případě se nepovažuji za odborníka. Chtěl bych ale uvést některé věci na pravou míru, jak se mi je povedlo zatím nastudovat a pochopit. 1) elektronka má jednoznačně proti tranzistoru lepší subjektivní dojem, to však neznamená, že se prostě někomu nemůže tranzistorový zvuk líbit. 2) Porovnávat výkon u obou druhů zesilovačů jde, teoreticky mezi např. 30W z jednoho a 30W z druhého není rozdíl, pokud se bavíme o skutečném sinusovém výkonu. Bohužel díky marketingovým tahům u tranzistorových zesilovačů vznikají výrazy jako špičkový výkon a já nevím co všechno ještě. Pak se může stát, že zesilovač se skutečným sinusovým výkonem 6W je prodáván jako zesilovač 20 až 25W s jakýmsy pseudovýkonem, kterého je schopen dosáhnout maximálně po dobu zlomku sekundy. 3) Dost opomíjenou, ale neméně významnou součástí zvukového řetězce je reproduktor, a nerozhoduje ani tolik vlaství výkon ve W (i když samozřejmě ano) ale jeho charakteristická citlivost v dB. Ta může velice významnou měrou ovlivnit celkový dojem z výkonu celého zařízení. Jinak pokud se zajímáte o problematiku elektronkových zesilovačů, doporučuji zadaz "elektronkový zesilovač" do vyhledavače a postupně z různých odkazů se dostanete na velice zajímavé stránky. A ještě něco. Výstupní trafo je to nejdůležitější v zesilovači a proto jsou také tak drahá. Kdo nemá s transformátory a obzvlášť s výstupními zkušenost, nedoporučuji domácí výrobu. Je to pracné a budete sklamáni.
Elektronky vs tranzistory na diskusi všeobecně -

Zajímám se o vše okolo elektronek, ale v žádném případě se nepovažuji za odborníka. Chtěl bych ale uvést některé věci na pravou míru, jak se mi je povedlo zatím nastudovat a pochopit. 1) elektronka má jednoznačně proti tranzistoru lepší subjektivní dojem, to však neznamená, že se prostě někomu nemůže tranzistorový zvuk líbit. 2) Porovnávat výkon u obou druhů zesilovačů jde, teoreticky mezi např. 30W z jednoho a 30W z druhého není rozdíl, pokud se bavíme o skutečném sinusovém výkonu. Bohužel díky marketingovým tahům u tranzistorových zesilovačů vznikají výrazy jako špičkový výkon a já nevím co všechno ještě. Pak se může stát, že zesilovač se skutečným sinusovým výkonem 6W je prodáván jako zesilovač 20 až 25W s jakýmsy pseudovýkonem, kterého je schopen dosáhnout maximálně po dobu zlomku sekundy. 3) Dost opomíjenou, ale neméně významnou součástí zvukového řetězce je reproduktor, a nerozhoduje ani tolik vlaství výkon ve W (i když samozřejmě ano) ale jeho charakteristická citlivost v dB. Ta může velice významnou měrou ovlivnit celkový dojem z výkonu celého zařízení. Jinak pokud se zajímáte o problematiku elektronkových zesilovačů, doporučuji zadaz "elektronkový zesilovač" do vyhledavače a postupně z různých odkazů se dostanete na velice zajímavé stránky. A ještě něco. Výstupní trafo je to nejdůležitější v zesilovači a proto jsou také tak drahá. Kdo nemá s transformátory a obzvlášť s výstupními zkušenost, nedoporučuji domácí výrobu. Je to pracné a budete sklamáni.
Seznam příspěvků:
[Kinx]
tranzistorovy zvuk
na neco je to dobre, treba na ruzne praseciny typu ministry nebo nejaky industrial. ale nic pro klasicky hevik nebo cesky bigbos :)
takovi static x hrajou nazivo na pody primo do linky, tak do petiny veci je ten zvuk naprosto bozi. zbytek koncertu me bohuzel docela sral, ackoliv vykony kapely byly bezkonkurencni a nebylo jim co vytknout (nepamatuju si moc kapel kterym by to takhle dabelsky slapalo). ale ten zvuk byl proste hroznej, nemuzu si pomoct. kdyby meli na vetsinu veci nazvuceny box a na tu petinu pouzivali pod tak to bude dokonale, takhle jsem si skoro cely koncert rikal proc to hraje tak zprdele nez jsem zasel za podium kde meli maly racky pro celou kapelu (vsichni pod + jeden zalozni, tedy solak hral myslim na intellifex nebo neco podobneho od rocktronu).
tranzistorovy zvuk
na neco je to dobre, treba na ruzne praseciny typu ministry nebo nejaky industrial. ale nic pro klasicky hevik nebo cesky bigbos :)
takovi static x hrajou nazivo na pody primo do linky, tak do petiny veci je ten zvuk naprosto bozi. zbytek koncertu me bohuzel docela sral, ackoliv vykony kapely byly bezkonkurencni a nebylo jim co vytknout (nepamatuju si moc kapel kterym by to takhle dabelsky slapalo). ale ten zvuk byl proste hroznej, nemuzu si pomoct. kdyby meli na vetsinu veci nazvuceny box a na tu petinu pouzivali pod tak to bude dokonale, takhle jsem si skoro cely koncert rikal proc to hraje tak zprdele nez jsem zasel za podium kde meli maly racky pro celou kapelu (vsichni pod + jeden zalozni, tedy solak hral myslim na intellifex nebo neco podobneho od rocktronu).
[jiri.polasek]
Re:
"Jinak pokud se zajímáte o problematiku elektronkových zesilovačů, doporučuji zadaz "elektronkový zesilovač"
Také vřele doporučuju ... :-)
Re:
"Jinak pokud se zajímáte o problematiku elektronkových zesilovačů, doporučuji zadaz "elektronkový zesilovač"
Také vřele doporučuju ... :-)
[Pavel007]
Re:
Vláďo, snaha se chválí, jenže to cos tady napsal, se tu už řeší asi v deseti jiných vláknech...
Re:
Vláďo, snaha se chválí, jenže to cos tady napsal, se tu už řeší asi v deseti jiných vláknech...
[federmann]
Re: Tranzistorový zvuk
Stále se najde dost pochybovačů, proto doporučuji zadat do prohlížeče "Tranzistorový zvuk", jenže to je téma pro mnohé naprosto nepřípustné a začnou se dít prapodivné věci.
Re: Tranzistorový zvuk
Stále se najde dost pochybovačů, proto doporučuji zadat do prohlížeče "Tranzistorový zvuk", jenže to je téma pro mnohé naprosto nepřípustné a začnou se dít prapodivné věci.
[paax]
Re: federmann
No, nevím... mě zatím tranzistory moc nepřesvědčili. Tedy co se týče tvorby kytarového zvuku.
Re: federmann
No, nevím... mě zatím tranzistory moc nepřesvědčili. Tedy co se týče tvorby kytarového zvuku.
[jiri.polasek]
Re: federmann
Pane Federmanne, zajímal by mě důvod, proč se účastníte diskuzí na tomto fóru ? Zajímá mně to z čistě praktického hlediska.
Abych řekl pravdu, dokonce mi to přijde, jako byste si vedl nějakou svoji "svatou válku" za propagovaní "tranzitorového zvuku". Btw. jak sám odkazujete na vyhledávače, tak jde evidentně vidět, že pojem "tranzitorový zvuk" vlastně jde v 99% najít ve vašich článcích.
Na vašich stránkách jsem našel nějaké povídačky o "trollech" apod., ale řekněte mi, mezi koho se řadíte vy, když do dikuze, kde se nějaký člověk na něco ptá, neváháte vložit příspěvek, který samotné diskuzi nijak nepomůže, ale naopak vlastně směruje čtenáře na články vaší vlastní osoby ...
A na závěr, všiml jsem si, že vás mnoho lidí obviňuje z toho, že mluvíte o věcech, kterým nerozumíte. A to se děje i zde.
Hrál jste někdy na elektrickou kytaru ? Kolik kytarových zesilovačů, jakých značek a jakých modelů jste vyzkoušel ? Kolik jste při tom použil modelů kytar, na jaké snímače jste hrál, jaké reproboxy jste využil, jak jste zvuk snímal ? Jaké máte zkušenosti se zvukem ve zkušebně, při koncertě na pódiu, při nahrávání ve studiu ?
Pokud neumíte odpovědět na nekterou z těchto otázek, asi nemá cenu aby jste dál reagoval.
Mimochodem, vaše příspěvky se stále točí především ohledně reprodukce zvuku, což je něco diametrálně odlišného než tvorba zvuku, o které je vlastně celé forum je, že ...
Re: federmann
Pane Federmanne, zajímal by mě důvod, proč se účastníte diskuzí na tomto fóru ? Zajímá mně to z čistě praktického hlediska.
Abych řekl pravdu, dokonce mi to přijde, jako byste si vedl nějakou svoji "svatou válku" za propagovaní "tranzitorového zvuku". Btw. jak sám odkazujete na vyhledávače, tak jde evidentně vidět, že pojem "tranzitorový zvuk" vlastně jde v 99% najít ve vašich článcích.
Na vašich stránkách jsem našel nějaké povídačky o "trollech" apod., ale řekněte mi, mezi koho se řadíte vy, když do dikuze, kde se nějaký člověk na něco ptá, neváháte vložit příspěvek, který samotné diskuzi nijak nepomůže, ale naopak vlastně směruje čtenáře na články vaší vlastní osoby ...
A na závěr, všiml jsem si, že vás mnoho lidí obviňuje z toho, že mluvíte o věcech, kterým nerozumíte. A to se děje i zde.
Hrál jste někdy na elektrickou kytaru ? Kolik kytarových zesilovačů, jakých značek a jakých modelů jste vyzkoušel ? Kolik jste při tom použil modelů kytar, na jaké snímače jste hrál, jaké reproboxy jste využil, jak jste zvuk snímal ? Jaké máte zkušenosti se zvukem ve zkušebně, při koncertě na pódiu, při nahrávání ve studiu ?
Pokud neumíte odpovědět na nekterou z těchto otázek, asi nemá cenu aby jste dál reagoval.
Mimochodem, vaše příspěvky se stále točí především ohledně reprodukce zvuku, což je něco diametrálně odlišného než tvorba zvuku, o které je vlastně celé forum je, že ...
[cyberpaul]
Re: Infernal
Federmanna znám z jiných diskusí, obvykle je zaplňuje výkřiky, které vyvolávají flame a jinak nemají velký přínos. Předpokládám že na extrahardware už dostal ban a tak se realizuje tady :-)
Jinak jde myslím o oblíbeného učitele fyziky, takže předpokládám, že teorii zvládá. O tom ale muzika není.
Abych ale nebyl úplně offtopic - mám za to, že výkon kytarových aparátů se udává vždycky v RMS, ale lampových 30 W se líp prosadí. Nebo je to jinak?
Re: Infernal
Federmanna znám z jiných diskusí, obvykle je zaplňuje výkřiky, které vyvolávají flame a jinak nemají velký přínos. Předpokládám že na extrahardware už dostal ban a tak se realizuje tady :-)
Jinak jde myslím o oblíbeného učitele fyziky, takže předpokládám, že teorii zvládá. O tom ale muzika není.
Abych ale nebyl úplně offtopic - mám za to, že výkon kytarových aparátů se udává vždycky v RMS, ale lampových 30 W se líp prosadí. Nebo je to jinak?
[Somnium]
Re:
Výkony se udávají do 4 ohmů a to je problém u tranzistorů - žádná kytarová bedna 4 ohmy nemá, takže se reálný výkon logicky snižuje. Třeba 100W avizovaných u tranďáku je ve výsledku adekvátní 50W lampě, neb ta má výkon stále stejný (má výstupy na různé impedance). Říká se také, že lampa má díky specifickým harmonickým větší průbojnost, což je pravda, ale je také to hodně o nastavení zvuku toho kterého apce...
Re:
Výkony se udávají do 4 ohmů a to je problém u tranzistorů - žádná kytarová bedna 4 ohmy nemá, takže se reálný výkon logicky snižuje. Třeba 100W avizovaných u tranďáku je ve výsledku adekvátní 50W lampě, neb ta má výkon stále stejný (má výstupy na různé impedance). Říká se také, že lampa má díky specifickým harmonickým větší průbojnost, což je pravda, ale je také to hodně o nastavení zvuku toho kterého apce...
[federmann]
Re:
Pane Polašek jsem opravdu rád, že to berete z ryze praktického hlediska. Možná vás potěším či zklamu, na žádný hudební nástroj jsem nikdy aktivně nehrál, to však neznamená, že bych neměl dostatek zkušeností. Par zesilovačů i nějaký mixážní pult a mnohé další by se našlo, co jsem vyráběl pro profesionální kapely, rovněž jsem dělal nějaký pátek jejich zvukaře.
Mám několik osobních trollů, kteří dementují vše, co napíši. Přidají řadu odbočujících témat a invektiv, na které se nedá nereagovat, tím automaticky vyvolávají flame, který se snaží připsat mé osobě. Jak jsem popsal v textu věnovaném Trollům, se k některým věcem nevyjádřím. Tolik na vysvětlenou.
Ale zpět k tématu:
1. Pan Polášek napsal, že většina textů na téma Tranzistorový zvuk pochází ode mne a má pravdu. Téma zní „Elektronky vs tranzistory na diskusi všeobecně“, kdo jiný by se měl zapojit, než ten kdo toho napsal nejvíce. Nejenom napsal, ale taky zadokumentoval a doložil dlouhou řadou věrohodných světových zdrojů.
2. Dále pan Polášek napsal, že se celý Web točí kolem tvorby zvuku. Zde nezbývá než souhlasit, ale kolik je zde takových koncertistů, kteří koncertují bez podpory elektroniky! Ano právě ta vzpomínaná elektronická kytara si bez elektroniky ani nevrzne.
3. Pan Polášek nesprávně napsal, že mne zajímá jen reprodukce. O reproduktorech jsem toho moc nenapsal, reproduktory nevyvíjím, ani nevyrábím.
4. Mne však zajímá elektroakustická cesta jako celek, tedy signál vytvoří nějaký hudební nástroj (nehraji, rovněž mne nezajímá jaký a jak), akustický signál je převeden na elektrický, ten je zpracováván a poté se převede zpět na akustický. Mne zajímá právě celá hlavně elektrická část cesty takového signálu.
5. Pan Polášek rovněž napsal „A na závěr, všiml jsem si, že vás mnoho lidí obviňuje z toho, že mluvíte o věcech, kterým nerozumíte. A to se děje i zde.“ Přesně takto to komentují ti, co pro ně končí svět jejich znalostmi, vše ostatní pro ně neexistuje, pak jim stačí přenášené pásmo do 20kHz a dynamika signálu je do 5dB, ale to bychom opět mířili k flame. Proto jsem dané věci dostatečně popsal a zde se k nim nebudu vracet, přestože jsou základem rozdílnosti elektronkového a tranzistorového zvuku. Pro jejich řešení jsem připravil http://www.forum.federmann.cz/viewforum.php?f=33 kde může každý sdělit své postřehy a poznatky.
6. Na slova pana Poláška „Abych řekl pravdu, dokonce mi to přijde, jako byste si vedl nějakou svoji "svatou válku" za propagovaní "tranzitorového zvuku".“ Mohu jen napsat, že opak je pravdou, nemám zájem s kýmkoliv bojovat, proto již na obdobné útoky nereaguji. Mám zájem popsat problematiku, tak aby byl výsledek využitelný v praxi, toho však nedosáhnu tím, že budu rozdílnost zpracování signálu i rozdílnost výsledného zvuku popírat. Musím tyto rozdílnosti přijmout a nalézt takové metody, které je lépe dokážou posoudit a popsat a následně je lépe řešit. Výsledným měřítkem není nějaký zkresloměr, ale posluchač.
Tolik na vysvětlenou proč řešení právě v elektrické cestě a proč jsem účasten právě zde.
Re:
Pane Polašek jsem opravdu rád, že to berete z ryze praktického hlediska. Možná vás potěším či zklamu, na žádný hudební nástroj jsem nikdy aktivně nehrál, to však neznamená, že bych neměl dostatek zkušeností. Par zesilovačů i nějaký mixážní pult a mnohé další by se našlo, co jsem vyráběl pro profesionální kapely, rovněž jsem dělal nějaký pátek jejich zvukaře.
Mám několik osobních trollů, kteří dementují vše, co napíši. Přidají řadu odbočujících témat a invektiv, na které se nedá nereagovat, tím automaticky vyvolávají flame, který se snaží připsat mé osobě. Jak jsem popsal v textu věnovaném Trollům, se k některým věcem nevyjádřím. Tolik na vysvětlenou.
Ale zpět k tématu:
1. Pan Polášek napsal, že většina textů na téma Tranzistorový zvuk pochází ode mne a má pravdu. Téma zní „Elektronky vs tranzistory na diskusi všeobecně“, kdo jiný by se měl zapojit, než ten kdo toho napsal nejvíce. Nejenom napsal, ale taky zadokumentoval a doložil dlouhou řadou věrohodných světových zdrojů.
2. Dále pan Polášek napsal, že se celý Web točí kolem tvorby zvuku. Zde nezbývá než souhlasit, ale kolik je zde takových koncertistů, kteří koncertují bez podpory elektroniky! Ano právě ta vzpomínaná elektronická kytara si bez elektroniky ani nevrzne.
3. Pan Polášek nesprávně napsal, že mne zajímá jen reprodukce. O reproduktorech jsem toho moc nenapsal, reproduktory nevyvíjím, ani nevyrábím.
4. Mne však zajímá elektroakustická cesta jako celek, tedy signál vytvoří nějaký hudební nástroj (nehraji, rovněž mne nezajímá jaký a jak), akustický signál je převeden na elektrický, ten je zpracováván a poté se převede zpět na akustický. Mne zajímá právě celá hlavně elektrická část cesty takového signálu.
5. Pan Polášek rovněž napsal „A na závěr, všiml jsem si, že vás mnoho lidí obviňuje z toho, že mluvíte o věcech, kterým nerozumíte. A to se děje i zde.“ Přesně takto to komentují ti, co pro ně končí svět jejich znalostmi, vše ostatní pro ně neexistuje, pak jim stačí přenášené pásmo do 20kHz a dynamika signálu je do 5dB, ale to bychom opět mířili k flame. Proto jsem dané věci dostatečně popsal a zde se k nim nebudu vracet, přestože jsou základem rozdílnosti elektronkového a tranzistorového zvuku. Pro jejich řešení jsem připravil http://www.forum.federmann.cz/viewforum.php?f=33 kde může každý sdělit své postřehy a poznatky.
6. Na slova pana Poláška „Abych řekl pravdu, dokonce mi to přijde, jako byste si vedl nějakou svoji "svatou válku" za propagovaní "tranzitorového zvuku".“ Mohu jen napsat, že opak je pravdou, nemám zájem s kýmkoliv bojovat, proto již na obdobné útoky nereaguji. Mám zájem popsat problematiku, tak aby byl výsledek využitelný v praxi, toho však nedosáhnu tím, že budu rozdílnost zpracování signálu i rozdílnost výsledného zvuku popírat. Musím tyto rozdílnosti přijmout a nalézt takové metody, které je lépe dokážou posoudit a popsat a následně je lépe řešit. Výsledným měřítkem není nějaký zkresloměr, ale posluchač.
Tolik na vysvětlenou proč řešení právě v elektrické cestě a proč jsem účasten právě zde.
[nemehlo]
Re: federmann
Nerad se zapojuji do neplodných diskusí, ale myslím si, že v této dochází k nepochopení. Předem říkám, že jsem muzikant a nezapojím ani zásuvku ve zdi, ale o to víc slyším. Na druhé straně jsou "Edisoni", kteří jsou schopni sestrojit i elektroniku do měsíční sondy. Někdy se stává, že si tyto dva tábory nerozumí. A teď k tématu. Pojem "tvorba zvuku" není možné chápat jako výstup z nástroje. Pro kytaristu je to cesta z nástroje přes různé efekty do zesilovače, kde je finálně upraven do výsledné podoby dle přání a vkusu muzikanta. Kdyby to tak nebylo, všechny kytary na světě by zněly skoro stejně. Pak teprve nastupují zmínění Edisoni, kteří tomuto zvuku buď pomohou nebo ho totálně "zmrví. Před lety nastala doba, kdy výrobci začali upouštět od výroby elektronkových zesilovačů, ale tlak muzikantů je donutil se k jejich výrobě vrátit, protože zvuk elektronkových zesilovačů je nenahraditelný. Možná pane federmanne rozdíly mezi elektronkou a tranzistorem neslyšíte tak zřetelně, proto vás asi nezajímá jaký nástroj signál tvoří a jak. Přitom každý nástroj má svá specifika a zpracovat jeho signál své zákonitosti, při jejichž nedodržení nezní lidskému uchu tak příjemně jak by mohl. Tímto nechci tranzistorové zesilovače nijak zavrhovat, vždycky záleží na potřebách a vkusu muzikanta. Na závěr - když se "Edison" nedokáže vcítit do role muzikanta a jeho vnímání hudby, tak i kdyby byl sebelepší konstruktér, bude muzikantům k ničemu.
Re: federmann
Nerad se zapojuji do neplodných diskusí, ale myslím si, že v této dochází k nepochopení. Předem říkám, že jsem muzikant a nezapojím ani zásuvku ve zdi, ale o to víc slyším. Na druhé straně jsou "Edisoni", kteří jsou schopni sestrojit i elektroniku do měsíční sondy. Někdy se stává, že si tyto dva tábory nerozumí. A teď k tématu. Pojem "tvorba zvuku" není možné chápat jako výstup z nástroje. Pro kytaristu je to cesta z nástroje přes různé efekty do zesilovače, kde je finálně upraven do výsledné podoby dle přání a vkusu muzikanta. Kdyby to tak nebylo, všechny kytary na světě by zněly skoro stejně. Pak teprve nastupují zmínění Edisoni, kteří tomuto zvuku buď pomohou nebo ho totálně "zmrví. Před lety nastala doba, kdy výrobci začali upouštět od výroby elektronkových zesilovačů, ale tlak muzikantů je donutil se k jejich výrobě vrátit, protože zvuk elektronkových zesilovačů je nenahraditelný. Možná pane federmanne rozdíly mezi elektronkou a tranzistorem neslyšíte tak zřetelně, proto vás asi nezajímá jaký nástroj signál tvoří a jak. Přitom každý nástroj má svá specifika a zpracovat jeho signál své zákonitosti, při jejichž nedodržení nezní lidskému uchu tak příjemně jak by mohl. Tímto nechci tranzistorové zesilovače nijak zavrhovat, vždycky záleží na potřebách a vkusu muzikanta. Na závěr - když se "Edison" nedokáže vcítit do role muzikanta a jeho vnímání hudby, tak i kdyby byl sebelepší konstruktér, bude muzikantům k ničemu.
[Somnium]
Re:
- Na nic jsi nikdy nehrál ( ty byl ještě paradoxně tolerovatelný handicap).
- O specifikách kytarového zesilovače proti poslechovému hi-fi nemáš ani šajn.
- Nikdy jsi se ani nepokoušel konstrukčně zjistit, jak vlastně kytarové apce vevnitř vypadají a co se od nich čeká - poslední značka, kterou jsi měl doma byla možná tak Tesla 130.
- Sám si tak mámo věříš ve svých šílených teoriich, že se bojíš je jakkoliv prakticky realizovat.
- Napsat, že mám své osobní trolly stylem, jakým jsi to napsat ty, to smrdí solidním stihomamem.
Tohohle pána bych prachsprostě ignoroval, jako Jomrdu, jinak to nebude brát konce.
Re:
- Na nic jsi nikdy nehrál ( ty byl ještě paradoxně tolerovatelný handicap).
- O specifikách kytarového zesilovače proti poslechovému hi-fi nemáš ani šajn.
- Nikdy jsi se ani nepokoušel konstrukčně zjistit, jak vlastně kytarové apce vevnitř vypadají a co se od nich čeká - poslední značka, kterou jsi měl doma byla možná tak Tesla 130.
- Sám si tak mámo věříš ve svých šílených teoriich, že se bojíš je jakkoliv prakticky realizovat.
- Napsat, že mám své osobní trolly stylem, jakým jsi to napsat ty, to smrdí solidním stihomamem.
Tohohle pána bych prachsprostě ignoroval, jako Jomrdu, jinak to nebude brát konce.
[Rudy]
Re:
mily pane Fademanne,papir ci monitor snese vsechno.Az neco postavite predvedete a muzikantum se to bude libit,klidne to pak popiste na sto stranek jak jste k tomu prisel,ale nyni tu jen tlachate a ohanite se odkazy(z 99% pouze na vase stranky a vylevy)a kde nic,tu nic!
miluju elektronicke inzinyry co jsou silni na papirech,ohani se vzorecky a teoriemi a praxe unika.Uz hodnekrat jsem po takovych "elektrikarich" prekopaval rozvody v baracich (taky vsemu rozumeli na papirech ale neco prevest do praxe neumeli)
Ohledne toho zvuceni,ja jsem z Roznova p Radh a nevim o zadnem zvukovem mistru Vaseho jmena.Muzete mi rict koho jste kdy zvucil? a kapely ktere si pochvaluji v teto dobe Vase zesilovace?Pokud jste neco stavel pred 20ti lety,musim Vam rict ze se pise rok 2009 a ta doba kdy se hralo i pres paskove magnetofony je DAVNO PRYC!
Re:
mily pane Fademanne,papir ci monitor snese vsechno.Az neco postavite predvedete a muzikantum se to bude libit,klidne to pak popiste na sto stranek jak jste k tomu prisel,ale nyni tu jen tlachate a ohanite se odkazy(z 99% pouze na vase stranky a vylevy)a kde nic,tu nic!
miluju elektronicke inzinyry co jsou silni na papirech,ohani se vzorecky a teoriemi a praxe unika.Uz hodnekrat jsem po takovych "elektrikarich" prekopaval rozvody v baracich (taky vsemu rozumeli na papirech ale neco prevest do praxe neumeli)
Ohledne toho zvuceni,ja jsem z Roznova p Radh a nevim o zadnem zvukovem mistru Vaseho jmena.Muzete mi rict koho jste kdy zvucil? a kapely ktere si pochvaluji v teto dobe Vase zesilovace?Pokud jste neco stavel pred 20ti lety,musim Vam rict ze se pise rok 2009 a ta doba kdy se hralo i pres paskove magnetofony je DAVNO PRYC!
[Ioannes]
Re:
To Somnium. Nechci byt drzy, ale hodne beden je 4 Ohmy. Marshall ma mono 16 NEBO 4 Ohmy. Stereo 2x8 Ohmu. Tusim ze Hughes and Kettner to stavi take tak.
Re:
To Somnium. Nechci byt drzy, ale hodne beden je 4 Ohmy. Marshall ma mono 16 NEBO 4 Ohmy. Stereo 2x8 Ohmu. Tusim ze Hughes and Kettner to stavi take tak.
[Somnium]
Re:
To drzý klidně buď. Samozřejmě že je mraky beden do sterea ve 4 ohmech. A že to má marshall (že má v nějaké bedně přepínání 4 ohmy v monu, to jsem tedy fakt nevěděl) neznamená "hodně beden".
Re:
To drzý klidně buď. Samozřejmě že je mraky beden do sterea ve 4 ohmech. A že to má marshall (že má v nějaké bedně přepínání 4 ohmy v monu, to jsem tedy fakt nevěděl) neznamená "hodně beden".
[Kinx]
Re: Somnium
standartne je treba mesa recto box 4ohmovy, snad vsecky starsi i novejsi mesy maji 4 ohmove vystupy. tech beden je fakt mrte.
Re: Somnium
standartne je treba mesa recto box 4ohmovy, snad vsecky starsi i novejsi mesy maji 4 ohmove vystupy. tech beden je fakt mrte.
[jiri.polasek]
Re:
federman : Pan Polášek nesprávně napsal, že mne zajímá jen reprodukce. O reproduktorech jsem toho moc nenapsal, reproduktory nevyvíjím, ani nevyrábím.
Já pevně doufám, že většina lidí pochopila, co myslím tvorbou hudby a reprodukcí ( http://www.slovnik-cizich-slov.cz/?q=reprodukce&typ=0 ). Že jsem nemluvil o reproduktorech je asi jasné ...
Re:
federman : Pan Polášek nesprávně napsal, že mne zajímá jen reprodukce. O reproduktorech jsem toho moc nenapsal, reproduktory nevyvíjím, ani nevyrábím.
Já pevně doufám, že většina lidí pochopila, co myslím tvorbou hudby a reprodukcí ( http://www.slovnik-cizich-slov.cz/?q=reprodukce&typ=0 ). Že jsem nemluvil o reproduktorech je asi jasné ...
[jiri.polasek]
Re: federmann
A ano, máte pravdu, tvorbě zvuku nerozumím. Ani jsem neřekl že tomu rozumím.
Proto se neúčastním diskuzí o tvorbě zvuku...
Já jsem kytarista. Hraji na kytaru. A z toho důvodu se účastním a moderuji diskuzi, která je tímto směrem zaměřena.
Re: federmann
A ano, máte pravdu, tvorbě zvuku nerozumím. Ani jsem neřekl že tomu rozumím.
Proto se neúčastním diskuzí o tvorbě zvuku...
Já jsem kytarista. Hraji na kytaru. A z toho důvodu se účastním a moderuji diskuzi, která je tímto směrem zaměřena.
[Ioannes]
Re:
To Somnium. Priznavam ze to nevim na stopro. Ale u Marshall je (pokud beru 4x12 bednu) tohle standartni zapojeni... dve zdirky, stereo 16 ci 4, stereo 2x8.
Re:
To Somnium. Priznavam ze to nevim na stopro. Ale u Marshall je (pokud beru 4x12 bednu) tohle standartni zapojeni... dve zdirky, stereo 16 ci 4, stereo 2x8.
[houdek.z]
Re: federmann
Pane Federmanne, nechcete si na tema kytaroveho zvuku promluvit s Vaskem Hudeckem, ktery je rovnez z Roznova? http://www.vhrelief.com/cz/kontakty/
O co Vam vlastne porad jde? Kytarovy zesilovac prece neni jenom zesilovac. Je to v podstate cele hudebni nastroj. Na retezec kytara-(pripadne efekty)-zesilovac-reproduktor se musi pohlizet jako na celek, ktery se ani v nejmensim neslucuje s vernou reprodukci.
Vsechno je z hlediska charakteristik "papirove spatne", ale to vyrábí výsledný zvuk, který je pro elektrickou kytaru přesně to pravé. Vzdyt kdyby to takhle nefungovalo, tak proc by si dneska nekdo kupoval zesilovac, ktery zamerne zkresluje, ma absolutne nelinearni frekvencni a dynamickou charakteristiku, a k tomu snad jeste horsi reprobox s reprakem ktery zahraje od cca 200Hz do 5kHz.
V hudbe se na zadne charakteristiky nekouka, existuje pouze rozliseni libi-nelibi.
Re: federmann
Pane Federmanne, nechcete si na tema kytaroveho zvuku promluvit s Vaskem Hudeckem, ktery je rovnez z Roznova? http://www.vhrelief.com/cz/kontakty/
O co Vam vlastne porad jde? Kytarovy zesilovac prece neni jenom zesilovac. Je to v podstate cele hudebni nastroj. Na retezec kytara-(pripadne efekty)-zesilovac-reproduktor se musi pohlizet jako na celek, ktery se ani v nejmensim neslucuje s vernou reprodukci.
Vsechno je z hlediska charakteristik "papirove spatne", ale to vyrábí výsledný zvuk, který je pro elektrickou kytaru přesně to pravé. Vzdyt kdyby to takhle nefungovalo, tak proc by si dneska nekdo kupoval zesilovac, ktery zamerne zkresluje, ma absolutne nelinearni frekvencni a dynamickou charakteristiku, a k tomu snad jeste horsi reprobox s reprakem ktery zahraje od cca 200Hz do 5kHz.
V hudbe se na zadne charakteristiky nekouka, existuje pouze rozliseni libi-nelibi.