Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: 2-1
[Miso]
2-1 -
Nástroje > Baskytary
Neviem ci sa to tu uz niekde rozoberalo ale je chyba ked neharm 1-2-1-2 ale vacsinou 2-1-2-1?
2-1 -

Neviem ci sa to tu uz niekde rozoberalo ale je chyba ked neharm 1-2-1-2 ale vacsinou 2-1-2-1?
Seznam příspěvků:
[V.Silver]
Re:
můžeš si hrát jak chceš, ale zbytečně si tu hru komplikuješ. Btw. "väčšinou" znamená, že si to hraješ, jak tě napadne, a to není dobře. Buď hraj jenom 2-1 a zavař si mozek, a nebo se přeuč (dokud je čas:) správně na 1-2 a hraj tak pořád.
Re:
můžeš si hrát jak chceš, ale zbytečně si tu hru komplikuješ. Btw. "väčšinou" znamená, že si to hraješ, jak tě napadne, a to není dobře. Buď hraj jenom 2-1 a zavař si mozek, a nebo se přeuč (dokud je čas:) správně na 1-2 a hraj tak pořád.
[Somnium]
Re:
Přesně to, co jsem psal :D Ten prst, co se s ním dloubeš v nose a ten, kterým vyjadřuješ své celkové nesympatie vůči někomu :D
Re:
Přesně to, co jsem psal :D Ten prst, co se s ním dloubeš v nose a ten, kterým vyjadřuješ své celkové nesympatie vůči někomu :D
[D.Murray]
Re:
a to se jako řeší problém, jestli hrát důraz ukazováčkem nebo prostředníčkem nebo co?
Re:
a to se jako řeší problém, jestli hrát důraz ukazováčkem nebo prostředníčkem nebo co?
[kremator]
Re: D.Murray
Spíš bych to viděl, že řeší, jakým prstem hrát na první. Prsty na basu moc hrát neumím, ale přijde mi naprosto nepřirozené hrát 2-1 a nikdy jsem to neprovozoval, aniž by mě na to někdo upozornil.
Re: D.Murray
Spíš bych to viděl, že řeší, jakým prstem hrát na první. Prsty na basu moc hrát neumím, ale přijde mi naprosto nepřirozené hrát 2-1 a nikdy jsem to neprovozoval, aniž by mě na to někdo upozornil.
[D.Murray]
Re:
hraju sice na kytaru, ale když vezmu do ruky občas basu, tak jsem si uvědomil, že hraju 2-1 (nejdřív prostředníčkem (snad sjem to pochopil dobře)) a přijde mi to naprosto přirozené...
a neni to vlastně jedno? v čem je to špatně basisti? když může existovat na kytaru taková zhovadělost jako sweep (economy) picking, což taky používám:-) jakym prstem dřív mi přijde jako uplně nepodstatný....ale je fakt, že ani nevim, jestli se bavíte o tom o čem píšu:-)
Re:
hraju sice na kytaru, ale když vezmu do ruky občas basu, tak jsem si uvědomil, že hraju 2-1 (nejdřív prostředníčkem (snad sjem to pochopil dobře)) a přijde mi to naprosto přirozené...
a neni to vlastně jedno? v čem je to špatně basisti? když může existovat na kytaru taková zhovadělost jako sweep (economy) picking, což taky používám:-) jakym prstem dřív mi přijde jako uplně nepodstatný....ale je fakt, že ani nevim, jestli se bavíte o tom o čem píšu:-)
[Somnium]
Re:
Tak podle selské logiky třeba při hraní třema prsty bys měl s 2-1-3 asi celkem kovbojku, rohodně mi to přijde "složitější" než 1-2-3, nevím.
Re:
Tak podle selské logiky třeba při hraní třema prsty bys měl s 2-1-3 asi celkem kovbojku, rohodně mi to přijde "složitější" než 1-2-3, nevím.
[Ashok]
Re: kure, dyt ty mas 11 prstu !
Kdysi jsem videl nejakou skolu Billyho Sheehana a ten prave ukazoval ruzne stridani (1-2-3, 3-2-1-, 3-1-2, atd). Ale uz nevim, jestli to bylo kvuli procvicovani prstu obecne nebo kvuli aplikaci na konkretni(ruzne) figury.
Re: kure, dyt ty mas 11 prstu !
Kdysi jsem videl nejakou skolu Billyho Sheehana a ten prave ukazoval ruzne stridani (1-2-3, 3-2-1-, 3-1-2, atd). Ale uz nevim, jestli to bylo kvuli procvicovani prstu obecne nebo kvuli aplikaci na konkretni(ruzne) figury.
[D.Murray]
Re: Somnium
pokud bych měl hrát 3mi prsty, volil bych jednoznačně 3-2-1, ale je pravda, že Billy Sheehan to umí asi všemi způsoby, co jsem tak viděl, a dobrý je taky spider-run (všechny 4 prsty)-ten malíček moc nechápu...
Re: Somnium
pokud bych měl hrát 3mi prsty, volil bych jednoznačně 3-2-1, ale je pravda, že Billy Sheehan to umí asi všemi způsoby, co jsem tak viděl, a dobrý je taky spider-run (všechny 4 prsty)-ten malíček moc nechápu...
[kremator]
Re:
Pokud člověk hraje dobře a přesně, tak může hrát klidně jenom malíčkem, pak je to jedno. Jestli to preferované pořadí třeba nemá souvislost s leváctvím/praváctvím - schválně jsem si to po letech zkusil - a zjistil jsem, že trioly mi šly nejlíp 1-3-2:)
Ale vždycky začínám na 1 - když se přidá malíček, tak 1-4-3-2.
Re:
Pokud člověk hraje dobře a přesně, tak může hrát klidně jenom malíčkem, pak je to jedno. Jestli to preferované pořadí třeba nemá souvislost s leváctvím/praváctvím - schválně jsem si to po letech zkusil - a zjistil jsem, že trioly mi šly nejlíp 1-3-2:)
Ale vždycky začínám na 1 - když se přidá malíček, tak 1-4-3-2.
[nemehlo]
Re:
Dobré je umět různé způsoby střídání prstů a myslím že dva prsty a třetí jen jako občasná výpomoc, úplně stačí. Roli hraje taky střídáni strun. Určitě nikdo nehraje osminky na jedné struně třemi prsty, nejspíš dvěma a někdy je lepší jedním. Nikdy bych se nesoustředil jen na způsob 1-2 nebo 2-1, protože pak člověk narazí na figuru kterou nemůže přesně zahrát a neví proč. Někdy to bývá nevhodným prstokladem. Proto kdo hraje prstama, měl by si je vycvičit k nezávislosti, tak jako to maj bubeníci s rukama a nohama.
Re:
Dobré je umět různé způsoby střídání prstů a myslím že dva prsty a třetí jen jako občasná výpomoc, úplně stačí. Roli hraje taky střídáni strun. Určitě nikdo nehraje osminky na jedné struně třemi prsty, nejspíš dvěma a někdy je lepší jedním. Nikdy bych se nesoustředil jen na způsob 1-2 nebo 2-1, protože pak člověk narazí na figuru kterou nemůže přesně zahrát a neví proč. Někdy to bývá nevhodným prstokladem. Proto kdo hraje prstama, měl by si je vycvičit k nezávislosti, tak jako to maj bubeníci s rukama a nohama.
[V.Silver]
Re: D.Murray
Kdo hraje prstama, měl by hrát VŽDY 1-2, pokud hraje klasicky, další prsty zapojovat jenom při slapu (palec) a jiných technikách (třeba vybrnkávání). Je to hlavně kvůli rutině - když hraješ 3 různýma způsobama, máš 3x větší šanci, že uděláš chybu, než když máš pořádně naučenej 1, a to 1-2, je to taky kvůli technice, cvičením, přechodům ze struny na strunu. A že je pohodlnější hrát 2-1... pro mě za mě si hrajte jak chcete :)
Re: D.Murray
Kdo hraje prstama, měl by hrát VŽDY 1-2, pokud hraje klasicky, další prsty zapojovat jenom při slapu (palec) a jiných technikách (třeba vybrnkávání). Je to hlavně kvůli rutině - když hraješ 3 různýma způsobama, máš 3x větší šanci, že uděláš chybu, než když máš pořádně naučenej 1, a to 1-2, je to taky kvůli technice, cvičením, přechodům ze struny na strunu. A že je pohodlnější hrát 2-1... pro mě za mě si hrajte jak chcete :)
[nemehlo]
Re:
Nejsem konzervatorista, basu mám hodně nízko a kdybych dělal přijímačky na konzervu, určitě by mě vyrazili, když by moudří viděli postavení mých prstů. Vlastně používám čtyři. Palcem tlumím spodní dvě struny /o tlumení se tady nemluvilo/ dvě vrchní tlumím prstem který má volnou chvilku. Taky nevím proč bych měl začínat ukazovákem když první úhoz je třeba na struně D a druhý třeba na E nebo H /b/. V chytrých knížkách se píše jak se musí cvičit pravidelné 1 - 2, ale to je jen pro začátečníky aby do prstů dostali rytmiku. Kdo je dál, tak časem na to přijde sám, že si s 1 - 2 nevystačí. A tlumení v nářezu na koncertě nemusí být dokonalý, ale ve studiu to pak u některých partů dělá problém. Proznívání volných strun je pak dost nepříjemný.
Re:
Nejsem konzervatorista, basu mám hodně nízko a kdybych dělal přijímačky na konzervu, určitě by mě vyrazili, když by moudří viděli postavení mých prstů. Vlastně používám čtyři. Palcem tlumím spodní dvě struny /o tlumení se tady nemluvilo/ dvě vrchní tlumím prstem který má volnou chvilku. Taky nevím proč bych měl začínat ukazovákem když první úhoz je třeba na struně D a druhý třeba na E nebo H /b/. V chytrých knížkách se píše jak se musí cvičit pravidelné 1 - 2, ale to je jen pro začátečníky aby do prstů dostali rytmiku. Kdo je dál, tak časem na to přijde sám, že si s 1 - 2 nevystačí. A tlumení v nářezu na koncertě nemusí být dokonalý, ale ve studiu to pak u některých partů dělá problém. Proznívání volných strun je pak dost nepříjemný.
[paax]
Re:
A co takový vůten, ten má luxusní techniku... ať si hraje každý ja chce a jak mu to je příjemné. Si myslím...
Re:
A co takový vůten, ten má luxusní techniku... ať si hraje každý ja chce a jak mu to je příjemné. Si myslím...
[V.Silver]
Re: nemehlo
1-2 bohatě vystačí. Tlumení palcem je samozřejmost, ale opomenout jsem to měl. Taky jsem si dřív hrával, jak mě napadlo a myslel jsem, že to bohatě stačí a pak jsem zašel na 1 konzultaci k opravdovému profíkovi (pan Martin Adamus, to je PAN baskytarista) a vyklubaly se z toho pravidelné návštěvy a můžu říct, že i když si na koncertech pořád drhnu trsátkem, hraju už jinak jenom 1-2 a když to nedej Bože prohodím, cvičím tak dlouho, dokud se nedostanu do 1-2 zpátky - je to opravdu jednodušší, hlavně při hraní se pak "nezamotáš" do sebe, zvlášť pokud jedeš nějaký šestnáctiny nebo neřku-li dvaatřicetiny. Kamaráde, zkus si v tempu 120 zahrát stupnici G-dur v šestnáctinách, přesně a hraj si to chvíli 2-1 a chvíli 1-2 a chvíli třeba ještě jinak a uvidíš, že ti půjde hlava kolem. No kidding.
Btw.šudlejte si to doma, jak chcete, ale pak nečekejte, že z vás budou pořádní basáci :)
Re: nemehlo
1-2 bohatě vystačí. Tlumení palcem je samozřejmost, ale opomenout jsem to měl. Taky jsem si dřív hrával, jak mě napadlo a myslel jsem, že to bohatě stačí a pak jsem zašel na 1 konzultaci k opravdovému profíkovi (pan Martin Adamus, to je PAN baskytarista) a vyklubaly se z toho pravidelné návštěvy a můžu říct, že i když si na koncertech pořád drhnu trsátkem, hraju už jinak jenom 1-2 a když to nedej Bože prohodím, cvičím tak dlouho, dokud se nedostanu do 1-2 zpátky - je to opravdu jednodušší, hlavně při hraní se pak "nezamotáš" do sebe, zvlášť pokud jedeš nějaký šestnáctiny nebo neřku-li dvaatřicetiny. Kamaráde, zkus si v tempu 120 zahrát stupnici G-dur v šestnáctinách, přesně a hraj si to chvíli 2-1 a chvíli 1-2 a chvíli třeba ještě jinak a uvidíš, že ti půjde hlava kolem. No kidding.
Btw.šudlejte si to doma, jak chcete, ale pak nečekejte, že z vás budou pořádní basáci :)
[D.Murray]
Re: V.Silver
neřikám hrát každou minutu jinak, ale proč je teda sparávně 1-2? to nechápu... přijde mi to uplně reciproký s 2-1 a rád bych se poučil
Re: V.Silver
neřikám hrát každou minutu jinak, ale proč je teda sparávně 1-2? to nechápu... přijde mi to uplně reciproký s 2-1 a rád bych se poučil
[V.Silver]
Re: D.Murray
Protože je přirozenější a pohodlnější postupovat při hraní prstama od palce k malíčku, svoje vědí hlavně klavíristi, navíc prostředníček je už propojenej s prsteníčkem - dej si před sebe ruku a pohni ukazováčkem aniž bys pohnul ostatními prsty. To samý pak zkus s prostředníčkem - to je, co? :) Na base zkus třeba správně hrát tzv. koníčka, kterej se hraje 1, 1-2-1, 1-2-1 atd. takto: 2, 2-1-2, 2-1-2 - to se pose*eš :) => hraním 2-1 uděláš z prostředníčku prst, na který dáváš důraz a tím pádem se víc nadřeš, ale mnohem, mnohem víc ;)
Re: D.Murray
Protože je přirozenější a pohodlnější postupovat při hraní prstama od palce k malíčku, svoje vědí hlavně klavíristi, navíc prostředníček je už propojenej s prsteníčkem - dej si před sebe ruku a pohni ukazováčkem aniž bys pohnul ostatními prsty. To samý pak zkus s prostředníčkem - to je, co? :) Na base zkus třeba správně hrát tzv. koníčka, kterej se hraje 1, 1-2-1, 1-2-1 atd. takto: 2, 2-1-2, 2-1-2 - to se pose*eš :) => hraním 2-1 uděláš z prostředníčku prst, na který dáváš důraz a tím pádem se víc nadřeš, ale mnohem, mnohem víc ;)
[D.Murray]
Re: V.Silver
tak je vidět že tomu asi rozumíš, hádat se nebudu....:-)
ale stejně, mně to přijde daleko přirozenější 2-1-2, a kdybych to měl hrát uplně posvym, hrál bych asi 1 3-2-1 3-2-1 atd... přijde mi to nejmíň namáhavý, nehraje to tak náhodou Harris?
Re: V.Silver
tak je vidět že tomu asi rozumíš, hádat se nebudu....:-)
ale stejně, mně to přijde daleko přirozenější 2-1-2, a kdybych to měl hrát uplně posvym, hrál bych asi 1 3-2-1 3-2-1 atd... přijde mi to nejmíň namáhavý, nehraje to tak náhodou Harris?
[nemehlo]
Re: V. Silver
Nehraju jak mě napadne. Hraju tak jak je potřeba. Nemusím si při 120 zkoušet hrát stupnici způsobem 2-1, protože je to pro mě nepohodlný. Stupnice (třeba i s výměnama poloh) a podobný party hraju zásadně 1-2. Ale 2-1 použiju někdy (třeba jen na 4 doby) taky a dál pak hraju 1-2. Jen jsem chtěl poukázat na to, že 1-2 není dogma a že občasné využití prsteníku je někdy docela přirozené. Při hře trsátkem se taky učí zvrchu-zespodu a přitom každý hráč si to stejně dělá jak potřebuje. Ale nerozumím tomu, že při 2-1 se prsteník víc nadře. Akcent přece není pořád na první a třetí, ale tak jak je skladba složená.
Re: V. Silver
Nehraju jak mě napadne. Hraju tak jak je potřeba. Nemusím si při 120 zkoušet hrát stupnici způsobem 2-1, protože je to pro mě nepohodlný. Stupnice (třeba i s výměnama poloh) a podobný party hraju zásadně 1-2. Ale 2-1 použiju někdy (třeba jen na 4 doby) taky a dál pak hraju 1-2. Jen jsem chtěl poukázat na to, že 1-2 není dogma a že občasné využití prsteníku je někdy docela přirozené. Při hře trsátkem se taky učí zvrchu-zespodu a přitom každý hráč si to stejně dělá jak potřebuje. Ale nerozumím tomu, že při 2-1 se prsteník víc nadře. Akcent přece není pořád na první a třetí, ale tak jak je skladba složená.
[V.Silver]
Re: nemehlo
Tak obecně při 1-2 se rozumí, že akcent je na první a ve většině skladeb tomu tak je, resp. v drtivé většině. A když na 4 doby přehazuješ na 2-1, prostě si to zbytečně komplikuješ, toť vše. Já třeba trsátkem hraju jenom seshora, nahoru-dolů hraju pouze při triolách atp., ale vím, že je to špatně a hrát se to tak nemá - tady se holt zbytečně víc nadřu já, ale takhle hraju spíš kvůli efektu - mám basu dole a vypadá to "cool" ;)
Re: nemehlo
Tak obecně při 1-2 se rozumí, že akcent je na první a ve většině skladeb tomu tak je, resp. v drtivé většině. A když na 4 doby přehazuješ na 2-1, prostě si to zbytečně komplikuješ, toť vše. Já třeba trsátkem hraju jenom seshora, nahoru-dolů hraju pouze při triolách atp., ale vím, že je to špatně a hrát se to tak nemá - tady se holt zbytečně víc nadřu já, ale takhle hraju spíš kvůli efektu - mám basu dole a vypadá to "cool" ;)
[V.Silver]
Re: D.Murray
Harris hraje 1-2 právě, ale on hraje na strunu i když se prstem vrací, proto když běžný basáka zahraje 1-2, Harris už má 1-1-2-2 :) Tři prsty jsou naprostá hovadina, protože při tom musíš hodně krčit prostředníček. 1-2-3 používá z těch ultrabasáků asi jenom Myung a to je naprostý sebevrah, on už asi fakt neví, co s těma prstama dělat :)
Re: D.Murray
Harris hraje 1-2 právě, ale on hraje na strunu i když se prstem vrací, proto když běžný basáka zahraje 1-2, Harris už má 1-1-2-2 :) Tři prsty jsou naprostá hovadina, protože při tom musíš hodně krčit prostředníček. 1-2-3 používá z těch ultrabasáků asi jenom Myung a to je naprostý sebevrah, on už asi fakt neví, co s těma prstama dělat :)
[Somnium]
4 fbm
A ještě verzi pro americké kytaristy
http://www.youtube.com/watch?v=G0Rk89NbotQ&feature=related
4 fbm
A ještě verzi pro americké kytaristy
http://www.youtube.com/watch?v=G0Rk89NbotQ&feature=related
[nemehlo]
Re:
Je legrační jak v některých tématech někdo potřebuje s něčím poradit a výsledkem je hádání několika lidí o svých pravdách. Ale i to patří k diskusi a je někdy zajímavé slyšet názory a zkušenosti jiných. Já ale nechci nikoho o ničem přesvědčovat a už vůbec mě netrápí kolik kdo používá prstů a v jakém pořadí. Jsou i basáci který brnknou i palcem a nikdo jim neříká že proto hrajou špatně. Hrajeme přece pro radost a nkdo není dokonalej. Komu z nástroje jdou energie a pocity, ať brnká třeba palcem u nohy.
Re:
Je legrační jak v některých tématech někdo potřebuje s něčím poradit a výsledkem je hádání několika lidí o svých pravdách. Ale i to patří k diskusi a je někdy zajímavé slyšet názory a zkušenosti jiných. Já ale nechci nikoho o ničem přesvědčovat a už vůbec mě netrápí kolik kdo používá prstů a v jakém pořadí. Jsou i basáci který brnknou i palcem a nikdo jim neříká že proto hrajou špatně. Hrajeme přece pro radost a nkdo není dokonalej. Komu z nástroje jdou energie a pocity, ať brnká třeba palcem u nohy.
[V.Silver]
Re: nemehlo
Tak mně jde jenom o tu ergonomii - pokud kluk začíná hrát, ať se učí hrát co nejúsporněji a nejefektivněji - nám, starým vlkům, už těžko kdo pomůže :)
Re: nemehlo
Tak mně jde jenom o tu ergonomii - pokud kluk začíná hrát, ať se učí hrát co nejúsporněji a nejefektivněji - nám, starým vlkům, už těžko kdo pomůže :)
[Sandon]
Re: V. Silver
K Myungovi musis ale bezpodminecne pridat jiz zminovanyho Sheehana, ten u toho dokonce vypada - na rozdil od vyse jmenovaneho Korejce - normalne :-)
Je tezky radit nekomu s technikou. Z ciste ortopedickeho hlediska by napr. Marty Friedman nemel byt schopnej zahrat na kytaru ani Hali-Beli, spis bych ho radsi videl nekde na leceni, nicmene je to klasickej priklad, kdy zdanlive nepochopitelna technika dava uzasny vysledky. Zajimavy je, ze napr. na YT je (minimalne jeden) clovek, kterej tu Friedmanovu silenou techniku celkem zdarile okopiroval. Lidi jsou proste blazni :-)
To samy Chodelka, kterej uci zacinat vsechny fraze uderem trsatka NAHORU. Hraje vyborne, i kdyz je to ponekud neortodoxni, ale asi bych to - podobne jako ty u basy "2-1" - nedoporucoval.
Jeden kluk mi kdysi davno rikal, jak se u V. Veseleho slozite preucival to, co uz umel... jinak u nej nemel sanci.
Ale to beru tak, ze to clovek proste musi akceptovat, pokud na tom ucitel trva. Nicmene jako ucitel bych se spis snazil vyuzit toho, co uz zak umi, pokud mu to viditelne nebrani v dalsim pokroku. To se da celkem objektivne posoudit...
Re: V. Silver
K Myungovi musis ale bezpodminecne pridat jiz zminovanyho Sheehana, ten u toho dokonce vypada - na rozdil od vyse jmenovaneho Korejce - normalne :-)
Je tezky radit nekomu s technikou. Z ciste ortopedickeho hlediska by napr. Marty Friedman nemel byt schopnej zahrat na kytaru ani Hali-Beli, spis bych ho radsi videl nekde na leceni, nicmene je to klasickej priklad, kdy zdanlive nepochopitelna technika dava uzasny vysledky. Zajimavy je, ze napr. na YT je (minimalne jeden) clovek, kterej tu Friedmanovu silenou techniku celkem zdarile okopiroval. Lidi jsou proste blazni :-)
To samy Chodelka, kterej uci zacinat vsechny fraze uderem trsatka NAHORU. Hraje vyborne, i kdyz je to ponekud neortodoxni, ale asi bych to - podobne jako ty u basy "2-1" - nedoporucoval.
Jeden kluk mi kdysi davno rikal, jak se u V. Veseleho slozite preucival to, co uz umel... jinak u nej nemel sanci.
Ale to beru tak, ze to clovek proste musi akceptovat, pokud na tom ucitel trva. Nicmene jako ucitel bych se spis snazil vyuzit toho, co uz zak umi, pokud mu to viditelne nebrani v dalsim pokroku. To se da celkem objektivne posoudit...
[Slayer]
Re:
Chcel som napísať podobný názor ako Sandon ohľadom "neortodoxnej techniky", ale nechcelo sa mi :) Naučiť sa dá hrať možno aj malíčkom na nohe, ale na čo sa učiť zložitejšie? Keď niekto silou mocou chce, alebo mu je tak lepšie(tu je otázka či si to len myslí), alebo mu nemá kto poradiť nech sa uči ako chce a keď bude makať výsledky budú aj tak.
Re:
Chcel som napísať podobný názor ako Sandon ohľadom "neortodoxnej techniky", ale nechcelo sa mi :) Naučiť sa dá hrať možno aj malíčkom na nohe, ale na čo sa učiť zložitejšie? Keď niekto silou mocou chce, alebo mu je tak lepšie(tu je otázka či si to len myslí), alebo mu nemá kto poradiť nech sa uči ako chce a keď bude makať výsledky budú aj tak.
[Slayer]
Re:
Ale vôbec metodika musela pokročiť míľovými krokmi dopredu. Opravte ma ak sa mýlim, ale mám pocit, že čo ja viem každých 10 rokov sa technika nových hudobníkov posúva stále ďalej.
Re:
Ale vôbec metodika musela pokročiť míľovými krokmi dopredu. Opravte ma ak sa mýlim, ale mám pocit, že čo ja viem každých 10 rokov sa technika nových hudobníkov posúva stále ďalej.