Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Basa v nahravke

20.3.2009 17:03 [Miso]
Basa v nahravke - Kategorie Nahrávání > Software
Ako najlepsie odfiltrujem nahravku aby bolo lepsie pocut basu? Neviem ake filtre na to pouzit skusal som v cool edite ale velmi sa mi nedarilo...

Seznam příspěvků:

[0..47 / 47] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
20.3.2009 20:01 [Pavel007]
Re:
někdy pomůže zúžit stereobázi-čili uslyšíš výrazněji to, co je uprostřed-což basa většinou bývá.
20.3.2009 22:26 [djentmaniac]
Re:
LP (low-pass) filterem. A preved si to do MONO... (napr. freeware vstckem Brainworx BX Control)
24.9.2010 11:07 [paax]
Re:
No, nevím jak moc to je problém, ale jak se díváte na drnčící basu? Náš basák hraje prstama a prostě basa sem tam o pražce zadrnčí, někdy více, někdy méně. Šteloval jsem krk, zvedal struny, omezil to na maximum, ale přesto jsem to neeliminoval 100%. Osobně to nevnímám jako nějaký velký problém, ale raději mám basový sound bez pazvuků.
24.9.2010 16:04 [batty]
Re: paax
To je jednoduchy, musi vic cvicit. A priste omezuj na minimum a ne na maximum:))
24.9.2010 18:50 [paax]
Re:
No, jasně... myslel jsem maximálně omezit, ale předpokládám, že máš IQ na dostatečné úrovni a jistě si pochopil co jsem myslel ;-). Jinak, díky za lekci CZ.
27.9.2010 10:31 [Sandon]
Re: paax
mne prijde drncici basa sexy (teda kdyz to zni profi a ne amatersky)
cca od 1:57 http://www.youtube.com/watch?v=DYkRgvhkPRM
to jsem vzdycky zral ;-)
27.9.2010 14:05 [paax]
Re:
No jo, já mám osobně raději čistý bass, tak uvidím jak to bude ve výsledku znít.
27.9.2010 14:10 [Sandon]
Re:
cisty bass nema charakter ;-)
27.9.2010 15:09 [paax]
Re:
:-)) Tak to ta naše basa musí mít charaktaru tolik, že budu moct ještě rozdávat :-))). Spíš to bude o vkusu a hlavně se to někde hodí a někde ne. V klidných pasážích jsem něchtěl slyšet ani pazvouček, v nářezových pasážích to prostě je no.
27.9.2010 19:14 [batty]
Re: paax
Kdyz to nejde zkrotit prstama, tak je jeste jedna zkratka: hlazeny struny a bedna bez tweetru.
27.9.2010 20:17 [paax]
Re: batty
Už je to stejně nahráno, hladilo se v místech, kde jsem nechtěl pazvuk. Jinak nahraná byla jak stopa z 10" repra bez výškáče, tak z linky hlavy.
Fyzicky jsem to zkoušel a struna při určitém rozkmitu prostě zavadí o pražec. To by tu basu musel lechtat, což zase vidím jako negativum. Bohužel nastavení basy je už na max, zvednuté struny na kobylce, prohnutý krk na max. Asi to v rámci jeho hry prostě eliminovat na 0 nepůjde.
27.9.2010 21:11 [Sandon]
Re:
Ty ses paranoik :-) Si predstav, kdyby tobe basak zvedl struny aby ti nedrncely :) A nutil te hrat na cistej zvuk, aby to mohl kontrolovat...a kazdou strunu zvlast :-))))
Drncici basa je vklidu a bezna vec...

A kultovni citat dementniho prodavace z Aleximu:
"Kytara nesmi drncet! Ani basa ne... Mne teda moje basa drnci, ale to je schvalne!!!!"
27.9.2010 21:51 [paax]
Re:
No,ale kdyby si tu basu viděl, tak právě, že nemá zase nějaký šílený dohmat. Nicméně, jistá paranoia tam asi bude. To mám z vás! :-))
27.9.2010 21:53 [D.Murray]
Re:
no náš basák (myslim jako steva harrise)....:-) tak kolikrát poslouchám jeho basu a najednou mi přijde, že neslyšim snad nic jinýho než drnčení...aje to paráda, myslim např. The Clairvoyant...i když teď nevim jestli je to jeho drnčení (nebo spíš cinkání) způsobeno tím samým, co tu řešíte
27.9.2010 22:06 [paax]
Re:
No, tak zrovna IM basa je pro mě odpudivý příklad, ještě mě straš!
28.9.2010 11:32 [Sandon]
Re:
Stevie ma styl ;-) Jednak je to Precision, kterej sam o sobe zni trochu jinak, nez jaka je obecna predstava o baskytarovymn zvuku a druhak si na tom pleskani (v jeho pripade prsty o struny, mozna trochu i o snimace, kdo vi) postavil karieru :-)
Mne se to libi, i kdyz to neni "basa"... ale vzdycky je aspon slyset, na rozdil od vsech tech Burtonu, Newsteadu, Myungu a podobnych (i kdyz uznavam, ze oni sami za to zrejme skoro vubec nemuzou... holt kdyby se lip ucili, mohli byt kapelnici a hlasitost basy by si pri mixazi pohlidali :-)))))
28.9.2010 12:35 [paax]
Re: Sandon
No, jistě, jeho sound je specifický, nicméně já z něj nejsem tak unešný jako ty. Pleskání o snímače už vůbec ne, to je totální shit. Raději mám klasický kulatý zvuk basy, nicméně chtě nechtě, máme nahranou spíš Harrisovskou basu :-).
28.9.2010 15:52 [Sandon]
Re:
tak super :)
7.1.2016 8:31 [torst2]
Re: zdojená a zkreslená basa
schválně jsem ten překlep v úvodu nechal, moc se mi líbí !
Hele, my metalisti to známe. Nahraju basu, zkopíruju do 2. stopy, přidám k ní distortion a lehce přimíchám k čisté stopě.
Nešlo by to jednodušejc ? Prostě založim si Send efekt, distortion dám do něj a když připojím takovej send efekt s patřičným Levelem k čisté stopě, výsledek by měl být stejnej, ne?
7.1.2016 8:37 [nixx]
Re: 7.1.2016 8:31 [torst2]
Jasně! Je to takhle i lepší, protože jakákoliv úprava (střih) v té stopě se ti rovnou projeví... nebudeš muset ručně hlídat, aby byly obě stopy vždycky stejný.
7.1.2016 14:33 [pavlii]
Re: 7.1.2016 8:37 [nixx]
Přesně tak.
7.1.2016 15:05 [torst2]
Re:
... a to na to nemoh přijít někdo schopnější a inteligentnější? Třeba FBM, který mluví 5 jazyky, má změřené abnormální IQ a td.?
8.1.2016 0:46 [Kinx]
Re:
to ale plati jen v pripade, ze na tu zkreslenou basu pouzivas VSTcka - ja jsem na tenhle sound docela haklivej, proto preferuju pro zkreslenou stopu normalni 57 pres kytarove repro + linku normalni cisteho basoveho zvuku.

samozrejme pluginama s vhodnym nastavenim impulsu etc dosahnu skoro stejneho vysledku, ale casto v delsim casovym useku.

...s tim snimanim mikrofonem ted taky trochu kazu vodu, jelikoz cela posledni deska Atavists co jsem tocil je pres impulsy :)
8.1.2016 8:14 [torst2]
Re:
Hele, zpět na stromy, není to tak jednoduchý. Protože na tu čistou basu taky použiju nějaký VSTčko, simulaci. No a když bych jí pak poslal do Send efektu na "odistoršnování" , tak už tam přijde takhle předupravená, což je špatně. Nebo to lze obejít nějakým routováním?
8.1.2016 8:59 [pavlii]
Re: 8.1.2016 8:14 [torst2]
Jde o to, jak je routování v DAW. Pokud jsou všechny Insert sloty před Send (obvykle tomu tak je), tak jakákoli insertní úprava signálu se promítne do všech sendů. V takovém případě je použití kopie stopy celkem nezbytné; nicméně Cubase 7 (například) by to uměla i s jednou stopou: požadovaný send nastavit jako Pre-Fader a využít pouze Insert sloty 7 a 8. Do sendu pak půjde původní signál, ale stopa bude zpracovávaná efekty v těch dvou insertních slotech.
8.1.2016 9:04 [torst2]
Re: pavlíi
to jsem měl na mysli. paráda, dík. znamenám si !
Koukám jak je to v Cubase LE4, nesměšuješ 2 věci? Send efekt se jako Prefader nechá nastavit kterýkoli.
Ty i7 a i8 jsou insertové, oranžové efekty. To znamená co?
8.1.2016 9:07 [pavlii]
Re: 8.1.2016 9:04 [torst2]
Nz :-) jo - routing nejni žádná p*del, ale zase když člověk zná ty možnosti svého setupu, tak se daj dělat docela cool varianty zapojení i s outboardem a tak.
8.1.2016 9:09 [torst2]
Re: pavlíi
Koukám jak je to v Cubase LE4, nesměšuješ 2 věci? Send efekt se jako Prefader nechá nastavit kterýkoli.
Ty i7 a i8 jsou insertové, oranžové efekty. To znamená co?
Jo, už rozumim - i7 a i8 jsou Post Fader. Takže neovlivní Send nastavenej jako Prefader ...uf ! Pak ale zas při stažení volume stopy nebudou řádně vybuzený ty VSTčka na čisté stopě basy :-/
8.1.2016 9:32 [pavlii]
Re: 8.1.2016 9:09 [torst2]
Holt něco za něco. Pokud by z toho nešla cesta ven, tak je tu ta varianta s kopií (ideálně Ghost Copy, aby stačilo dělat změny jen v té originální stopě).
A ve finále jsi to vyklíčoval dobře ;-)
10.1.2016 10:48 [torst2]
Re: basa
udělal jsem to takhle : Vlastní track s basou má Fader volume na 0,00, aby byl vybuzenej kompresor a čistá simulace v dvou Insert slotech "post fader" (poslední dva). Zároveň mám v žádoucím poměru přimíchanej distortion (Simulanalog JCM900) v Send efektu. A mám u něj zapnuto "pre fader". Tím si namíchám poměr obou rejstříků. A tenhle track pak ještě pošlu do Gruppy, kde už jenom nastavim celkovou hlasitost bas v nahrávce. To musí fungovat, ne?
10.1.2016 15:09 [Sandon]
Re: 10.1.2016 10:48 [torst2]
Jo. Ale ted mi rekni, jestli je to jednodussi, nez udelat kopii basove stopy? A ze kdyz budu editovat stopu, musim editovat obe najednou? Smazu eventy v kopii stopy, udelam strih a znovu nakopiruju do kopie stopy. Operace na 5 sekund.
Ja osobne preferuju mit cistou, zkreslenou a "subbasovou" basu jako tri stopy pod sebou. Staci, ze mam v projektu milion sendu do efektu a sidechainu ;-)
Pak treba v ramci skladby potrebuju, aby hrala jen cista basa - tak ten kousek ve zkreslene base vystrihnu a je to!! Jinak bys musel automatizovat send... To je asi 10x tolik kliku...
Nehlede na to, ze post-send sloty jsou fakt v 99% pripadu k nicemu...nektery typy efektu se tam ani nehodi davat... Jak sam vi(di)s ;-)
V post-send slotu pouzivam maximalne merak RMS na masteru...
10.1.2016 20:38 [torst2]
Re: Sandon
U mě je to zjednodušený tím, že celou sestavu mam předpřipravenou jako template. včetně VST a nastavení, tím začínám každou píseň. Takže zdržení nula.
V podstatě máš pravdu. ono to moc neušetří. Jen mě to věčné CTRL C/V trochu unavuje. Ale v podstatě tvoje argumenty platí, co dodat...
subbasová basa? 3. stopa? všichni studiáci co jsem čet před nezkrocenejma spodkama varujou a radí - od 70-60 Hz níž řezat !
10.1.2016 22:34 [Sandon]
Re: 10.1.2016 20:38 [torst2]
Ja mam nastaveni stopy ulozeny jako preset. Nekdy vsechny tri stopy, co pouzivam (normalni basa, sub-bas, zkreslena bez basu) - takze je nactu najednou. Dost casto resim skladby po pasazich (treba jen na kousku pridat cinely, nebo misto plne basy udelat jen "obycejnou" - chudsi, treba v klidne pasazi) a pri kazde takove uprave pak korigovat send do zkreslene basy, to bych se mohl vysr*at :-)
ad sub-basa: zalezi, jakej nastroj a jakej hrac ti basu doda... tyhle obecny rady " od 70-60 Hz níž řezat" jhsou uplne k nicemu... ja tim vlastne simuluju 3-pasmouvej multiband kompresor a jeste neco navic...
sub-basa hraje tak do 200-300Hz normalni zase odriznu od tech 200-300Hz zespodu a zkreslenou basu (tubescreamer nebo BOD atd.) orezavam odspodu mnohem vys, treba kolem 500-700Hz... sub-bas a normalni basu komprimuju dost, zkreslenou malokdy... potom samozrejme jeste trochu jako celek... ale prave treba tu subbasovou stopu komprimuju vetsinou brutalne, normalni min... dohromady to funguje lip, nez kdybych celou basu zkomprimoval jen jednim komrpesorem/pasmem.... a ten zvuk je mnohem plnejsi, barevnejsi a lip se s nim dela prave v ruznych pasazich (kdyz je narez, pridam zkresleni atd.)
11.1.2016 7:55 [torst2]
Re: Sandon
nevím, jsem laik, tak sbírám názory zkušených. Jeden radí to, jinej tamto. Tohle jsem ale čet mockrát, že pod 60Hz už je jen zvukově nepoužitelná energie, která znehodnocuje celek.
Nakonec nejlepší je nasázet do DAW ty presety z EZmixu, které jsou profi a které MUSÍ fungovat ! (?).
11.1.2016 11:14 [vasek]
Re:
torst: proč ty, se svýma zkušenostma, pořád hledáš univerzálně fungující recepty? To prostě nechápu.
"od 70-60 Hz níž řezat" je podle mě dobrá rada pro domácí nahrávače, kteří nemají možnost basy rozumně monitorovat. Ale kdo to myslí vážně, tak se tomu samozřejmě směje. Jednou jsem si poslechl na dobrým systému svůj mix, kterej jsem takhle vykleštil, potom něco profi a bylo mi do pláče :-)
11.1.2016 12:09 [pavlii]
Re: 10.1.2016 20:38 [torst2]
:-) to jsi četl dobře a dobře to i píšeš. Když nemáš adekvátní poslech, tak to nikdy nemůžeš adekvátně umíchat (to platí obecně pro celé pásmo).
Jinak co se týče techniky práce - někomu může sedět těch víc kliknutí při routování a někomu zase kopie stop. Nezobecňoval bych, co je lepší - upřímně řečeno jsou to obě dobré metody, každá má prostě svoje. Když se k tomu přidá ta stínová kopie (Ghost - zmiňoval jsem), tak stačí dělat úpravy jen v originále :-)
Rozhodně není pod 60Hz jen znehodnocující energie, to je ptákovina. Znehodnocující je všechno, co není dobře použito třeba vzhledem k celku (takže třeba i beglajtovka - a ta není <60Hz) :-D
11.1.2016 14:16 [torst2]
Re:
vasek : Dík za ocenění mých zkušeností, ale ty se týkaj spíš kytary, preampů. pluginů, impulsů a td. Jako studiák se necítím, moje monitory jsou PC Genius za 800 ...
Takže v těch dalších věcech buď tápu nebo dám na radu odborníka, viz :
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-serialy/Zlo-zvyky-a-zvuk-ve-studiu-III-strunne-drnkaci-nastroje-s-magnetickymi-snimaci-tedy-baskytary-a-elektricke-kytary~24~leden~2007/

http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-clanky/Kurzy-zvukove-techniky-XXXIII-Dulezite-rady-a-prakticke-postrehy-pro-praci-v-hudebnim-studiu-subwoofer~21~listopad~2010/

V. Vlachý mi přijde jako sympaťák a co píše má, dle mého, logiku a smysl.
11.1.2016 15:37 [torst2]
Re: V . Vlachý
... otázkou do diskuse je, jestli zvuk, který se nachází mimo oblast identifikovatelné výšky a harmonie automaticky nepatří do nahrávky. Že třeba má zůstat a dělat jen ty "koule a maso" (?).
11.1.2016 16:12 [nixx]
Re:
Tak ono záleží, jak se na to člověk dívá... Základní frekvence Éčka na baskytaře je nějakých 41 Hz. Jasně, skoro žádná "spotřební" aparatura takhle nízko uspokojivě nezahraje a mozek si tu základní složku "domyslí" i z harmonických. Pokud člověk nemá odpovídající poslech, může buď řezat nebo se zkusit spolehnout na sluchátka nebo grafický analyzér. Řezání je v tomto případě asi "nejbezpečnější". Ale netvrdil bych, že frekvence pod 60 Hz nenesou žádnej hudební obsah...
11.1.2016 16:46 [vasek]
Re:
Zjednodušeně řečeno, můj názor je, že demo klidně řezat. Pokud bychom ale měli definovat atributy "profi nahrávky", tak tohle je jeden z nich - vychytaný basy, který fungujou na velkým aparátu, že to prostě hraje a duní, jak má.
11.1.2016 17:09 [Sandon]
Re: 11.1.2016 16:12 [nixx]
tak tak...a co teprve H-cko na peti/sestistrunkach nebo dokonce upiri F# (23Hz)
http://www.warwickbass.com/en/Warwick---Basses-Made-in-Germany--Vampyre--Vampyre-Dark-Lord-Germany--4-string--Pictures.html
12.1.2016 7:58 [torst2]
Re: EQ
na všech šavlích, vč. Master out mám minimálně tenhle ořez :
http://torst.sweb.cz/LE4-EQ.jpg
někde samozřejmě i radikálnější (Dist. basa). Blbost?
12.1.2016 9:10 [pavlii]
Re: 12.1.2016 7:58 [torst2]
Osobně nechávám výšky na pokoji, pokud není vyloženě nutnost, ořez na basech takto proč ne - ale paušalizovat to na všechny šavle a nadto ještě na Master out.....no....to mi přijde malinko overkill. Já jsem spíš minimalista (platí to i o stopách ;-) ), takže mě by nepřišlo logické mít za sebou jánevímkolik EQ s rámcově stejným nastavením. Na Master sběrnici třeba nemám vůbec žádný efekt, pro mě by tam dokonce žádné efektové sloty být nemusely (OK - možná pár jo, pro účely případných analyzačních plug-in modulů, haha).
12.1.2016 10:29 [torst2]
Re: pavlíi
taky jsem dřív razil cestu - HDR jen pro záznam a digitálně editovat, deformovat buď vůbec nebo minimálně. Už jsem se otrkal a tolik se už virtuálních knobů neštítim. Ale opatrný jsem stále.
12.1.2016 10:30 [vasek]
Re:
torst: hele, to jsou dotazy jak kdyby ses ptal, jestli si máš osolit jídlo - bez ohledu na to, jestli je málo slaný nebo přesolený.
12.1.2016 10:47 [torst2]
Re: vasek
to je dobrá paralela. Ano, připadám si jako kuchař bez chuti. To, že se mi něco teď líbí vůbec neznamená, že to je tak správně, že to bude fungovat a že se mi to bude líbit i za 10 let (což bych minimálně u demo CD rád). Viz moje dávné "tutové presety" v Guit Rig 1, Warp a dalších nesmyslech. Já to opravdu nepoznám a vím, jak je lehký "ustřelit" do nějaký blbosti. Třeba předposlední kapelní demáč jsem z opatrnosti dělal dost "při zdi", kytary celkem dřevní, ale dodnes jsem s tim spokojenej a nevadí mi to, je tam všechno + - přirozené. Na posledním demu jsem už byl poučenější, šlapal jsem trochu víc na plyn a dopadlo to taky myslim dobře.
Ale opakuju znova - nehraju si na génia, když nevim, raději uberu než abych pak litoval.
12.1.2016 10:59 [pavlii]
Re: 12.1.2016 10:29 [torst2]
:-) u mě to není o otrkávání, je to prostě jedna z cest. Steroidy (=milión efektů v projektu) přenechávám fitness centrům :-D
[0..47 / 47] Strana:  1 | Všechny | Poslední