Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Hlava ESH HG100/2 MKII

10.6.2008 6:49 [habera]
Hlava ESH HG100/2 MKII - Kategorie Nástroje > Zesilovače
Máte někdo zkušenosti s touto hlavou,chtěl bych jít do ní.Slyšel jsem samou chválu.Zajímá mě jak hraje,zvuk atd..,díky.

Seznam příspěvků:

[0..42 / 42] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
17.6.2008 22:40 [klepeťák]
Re:
hm, taky jsem o ní slyšel jen samou chválu a dokonce i to, že borci prodávají Booginy a kupují tohle:). Nejlepší bude zajet si za Petrem a zkusit si to live. Vlastní ruce, kytara, box a uši bývá zpravidla ta nejlepší zkouška:). Sám jsem na to taky zvědavej, ale jen tak se k tomu nedostanu, až to zkusíš, dej vědět.:)
18.6.2008 8:08 [kremator]
Re: klepeťák
Já měl možnost pár ESH slyšet, nevím, jestli přímo tenhle model. Špatné to není, ale Duala bych kvli tomu neprodával. Jeden týpek vyměnil ESH (hodně starý) za Randalla, druhý vyměnil novější ESH za Engl Sovereign. Mě osobně ten zvuk nevyhovoval.
18.6.2008 8:27 [torst2]
Re: habera
Už několik let hraju na ESH 2000HG 50W (2x EL34)do bedny Marsh 1960A Celest. Vint.30. Jsem se zvukem spokojenej a asi už měnit nebudu. Líbí se mi, že hraje takovým svébytným způsobem, není tak extrémní jako MB, má něco i z Marshalla nebo Peavey, ale pořád je to dělo a nářez. Ale mouchy najdeš na všem. Gain za 1/2 dráhy už zahlcuje zvuk, zkreslení je takový gumový, líný. Když jsem měl před tím Marshall JCM800 copy, ten uměl jen R´n´R overdrive, ale zase byl takovej pravdivější, líp podal všechny vícezvuky, byla zřetelná každá struna. ESH je trochu umělejší, ale to je asi problém všech Higainů (?). Jo, hraju na 1/3 výkonu a zvukaři mi nadávaji, že je to moc...
18.6.2008 16:56 [klepeťák]
Re: kremator
já těch výměnách M/B vs. ESH MKII slyšel a nevím zbůhvíkolikátého je to zdroje. Může to být kec a spíš mi to přišlo jako sranda. MKII by měla mít oproti starším modelům víc dynamiky a víc šťávy:). Sám mám ESH 100W dvoukanál u kterého jsem si nechal překopat konec z EL34 na 6L6 a ještě nějaké ty úpravičky v preampu, zvukem jsem si trochu pomohl a jsem jakžtakž spokojenej za ty prachy:). Ale poslední dobou, jsem pár různých zesů vyzkoušel a mám takový mrnění, že přezbrojím a zkusím něco jiného. Možná i třeba MKII, pokud obstojí:).
20.6.2008 7:07 [habera]
Re: klepeťák
Petr je teď na dovolený,po 8.7. se mám ozvat a přijet,pak dám vědět jak to hraje.
20.6.2008 7:08 [habera]
Re:
kluci díky za rady a názory.
18.7.2008 18:56 [habera]
Re: klepeťák
Zdarec,tak jsem si konečně zahrál na ESH 100/MkII.Hrál jsem už na ledaco,Marschall 2000 TSL100,JCM800 ale tohle mě příjemně překvapilo jedním slovem nádhera.Brilantní čistý zvuk,zkreslení čitelný i po přidání Gainu,tóny jdou za rukou,je slyšet každá struna.Zkoušeli jsme Petrovu bednu ESH 4x12,ale řekl bych ,že líp hrály 2 bedny Marschall 1936V,ale je to věc názoru.Nehledě,že Petr rád poradí a pomůže,byl jsem tam půl dne můžu jen doporučit,málo kdy se vidí takový nenucený zájem o zákazníka.Zkoušeli jsme i RaptoraIII,ale to už je fakt nářez.
Jak říká klepeťák,kdo neochutná-nepozná.Příští týden jedu pro MkII,už jsem se rozhodl,za ty peníze to fakt stojí.
4.9.2009 8:59 [Pavel Krása]
Re: u f
tak už ho mám taky doma MK II plná spokojenost s kapelou to maká tak jak má a o proti starším modelům se zvuk opravdu zlepšil

jěště pro neznalce všechny dobrý apráty se musí trochu vyhrát aby dostali ten správnej sound u ESH tipuju ta 2-5 let to je vlastně při pravidelným hraní dvojí výměna lamp je to stejný jako u Mesy tam bych řek že těch 7 let bude optimum
aparát se jakoby uvolní a žačne více zpívat zmizí nepříjemný výšky prostě vše chce svuj čas
4.9.2009 9:20 [kremator]
Re: Pavel Krása
Aparát se musí vyhrát, nebo si na něj ucho zvykne?:)
4.9.2009 9:23 [Pavel007]
Re:
Jako si koupím aparát za sto litrů a budu čekat sedum let než bude hrát jak má?
Hele já chápu, že máš novou hračku jsi nastrašně nadšenej, ale takový mystično snad kolem těch beden s drátama dělat nemusíme :)
4.9.2009 9:26 [Notorius]
Re:
Za tu dobu se smíříš s tím, že to prostě líp hrát nebude. :-D
4.9.2009 10:37 [efisek]
Re:
Co blbnete,to vi prece kazdy,ze se v nem musi rozehrat ty dutiny,vypalit soucastky,aby zacly hrat ty dobre frekvence,vyhralo se lepidlo pod kozenkou,sit si zvykne na takovou zatez postupne,trosicku se posune kytaristovo vnimani... prostě vše chce svuj čas a ono to zacne vic zpivat.

Vazne,pokud ti amp nesedne,jak je frekvencne posazeny,a neco ti ve zvuku vadi,tak necekej ze to zmizi.Taky se muze stat,ze te to zacne srat vic a vic.Nebo vymenis struny a muze to byt taky jinak.Ale pri koupi noveho zesilovace...vyzkouset vic kytar na nej.Ale neodvazoval bych se radit neznalcum,ze se aparat casem vyhraje.To driv ten kytarista ohluchne :)
4.9.2009 10:51 [fbm]
Re:
:))))) tak tuhle urban guitar legend slysim poprve
4.9.2009 10:54 [Pavel007]
Re:
Tak jasně že aparát za sedum let bude hrát jinak-řekl bych že za tu dobu pár těch kondenzátorů bude krapet vysušenejch a s jinou kapacitou-ale to je spíš stav, kdy je záhodno udělat generálku, aby to hrálo, jak se původně počítalo, než se aparát "vyhraje".
Aparát má po zahoření hrát jak chci, jinak mi je k hovnu.
Ale pro nemístně rýpavé zákazníky "eště kdybysme mohl upravit ten slaboulinkejcvrkot na výškách" stavitelova odpověď "to musíte dvas roky počkat až se to vyhraje, pak to zmizí" má své opodstatnění. :)
4.9.2009 11:30 [houdek.z]
Re:
No teda 7 let, to je nejak moc.
Vim ze PF vzdycky rika, ze rok se jeste tak do dvou let usadi. Vsechno se vevnitr urcitym zpusobem hreje a elektricky opotrebovava a jaksi se to cely "zabehne". Vetsinou pak dochazi k tomu, ze aparat mekne na vyssich frekvencich, protoze kondiky a magnety starnou. Ale urcite nejde o nejakou razantni zvukovou zmenu.
4.9.2009 15:15 [Kinx]
Re:
7 let bych to asi nevydrzel :) ja mam osobne trochu promenlivy vztah ke svymu zvuku, kdyz kazdej den hraju furt na jedne kanal tak se mi to chvilema zacina prejidat a hledam neco jinyho co uz ty zesilovace proste neumej. takhle jsem se pokousel tu prvni mesu asi rok prodat (uz me ten zvuk nebavil), kdyz se neprodala ani hodne pod cenou tak jsem se na to vykaslal a dneska jsem za to rad, protoze to je takovej dost osobitej aparat. ve finale mi ale trvalo treba dva roky nez jsem opravdu nasel svuj zvuk ktery uz nemenim.
4.9.2009 15:31 [torst2]
Re: Kinx
za vazbu "jsem za to rád" bych bez milosti střílel. Ale jinak souhlasim ve všem. taky chci zkusit nějakou změnu zvuku. Spokojim se s PODem puštěným do koncáku sveho ESH.
4.9.2009 15:50 [pavlucha]
Re: torst2
"Spokojim se s PODem puštěným do koncáku sveho ESH."

A za takové zvěrstvo se nestřílí, milý češtináři? ;)))
4.9.2009 15:55 [torst2]
Re: pavlucha
co se ti nezdá? koncák? zkratka "koncový zesilovač". Jako nitrák, šmírák, zimák, panelák ...
4.9.2009 16:11 [pavlucha]
Re:
Ale prd. Subjektivně jsem tím zvěrstvem neměl na mysli slovo koncák, ani že někoho napomínáš za kravinu ve slovní vazbě a pak píšeš bez diakritiky (což se samozřejmě jinak běžně akceptuje), ale měl jsem na mysli zprznění dobře hrajícího celolampáče zapojením PODa. ;) Ale to je samozřejmě tvoje věc, když se ti to líbí.
4.9.2009 21:05 [podfuk]
Re:
POD pichlej do lampovyho koncaku a kytarovyho boxu je nahodou uplne v klidu, takovy ty vylozeny higainy jsou sice trochu slabsi, ale cokoli jinyho se na to da hrat s prehledem a vetsina lidi to ani nepozna, ze je to pres PODa
5.9.2009 15:21 [Sandon]
Re:
"uplne v klidu" je ale neco jinyho nez samotnej ESH... higainy jsou tak slabsi, ze ve vysledku v kapele nebude slyset. Pri primym porovnani to je malej rozdil, ale porad tam je neco, co tem digitalu jaksi brani v tom, aby byl slyset.
Hral sem jeden koncert na COSM kombo Roland, mel to byt cistej zvuk, ale ve vysledky sem se neslysel i kdyz kombo rvalo jako prase. To samy s digitalnim Voxem. Higain sem hraval na Bosse. Na POD ne, jen ve zkusebne, a znelo to celkem slusne, ale vedle lampace to bylo komicky ;-)

Mam hezkou prihodu z nataceni:
hrali jsme bitl-koncert v Milevsku, kytarista si koupil jako zalohu PODa a chtel ho zkusit. Na podiu stal sice AC30, ale hrale pres POD :) O prestavce prisel za zvukarem konstrukter PA systemu Krampera a rikal mu, co s tim Voxem je? Ze zni divne...
Po prestavce uz Vox znel jak ma... POD sel do krabice.
6.9.2009 19:18 [houdek.z]
Re: Sandon
Zrovna Kramperu jsem potkal ve skole tuhle stredu. :-)
Chvili povidal o vsem moznym. Mimo jine presne o cem mluvis.
Rikal, ze digitalni zpracovani jako OK, ale nejvetsi problem je pouziti PCMky. Neni proste schopna reagovat na kratky pulzy a to je u hudebniho signalu problem. Kurvi to dynamiku z hlediska celkovyho rozsahu a z hlediska ostrejch spicek a ataku. To hlavne urcuje, jak ten zvuk proleze do prostoru. Proto jsou nekdy "nesmyslny" sirky pasma u hifistickejch zesilovacu do stovek kHz aby byly schopny prenaset i tyhle prechodovy stavy s malym zkreslenim.

Rikal ze budoucnost je ve zpracovani kompletne v DSD (jednobitova sigma-delta modulace - kastrol, do kteryho nalejvam nebo vylejvam dostatecne rychle a menim tak hladinu). Proste nikde nesmi bejt v ceste klasickej prevodnik. Bohuzel spatne se to testuje, protoze vetsina materialu co je dneska k dipozici je uz nekde prohnana pres PCM :-)

Taky natuk neco, co se tady snazi rozlustit Federmann se svoji "dynamickou" saturaci tranzistoru.
Jde v podstate zase o to samy a to je zpracovani ostrejch spicek signalu. Tranzistor (klasickej, ne FET) ma urcitou dobu zotaveni, kdy pri rychlym pulzu mu trva, nez si cucne dalsi elektrony (nebo diry) a zase to tvarove mrvi. Lampy fungujou presne naopak. Ty maji mraky elektronu, ktery proletujou a mrizkou jim branime v pohybu. Dal je proste taky nenahraditelny vystupni trafo, ktery nevytvari intermodulacni produkty vyssich radu. Pouze souctovy a rozdilovy slozky. Proto muzeme lampac tak ohulit a zni to v pohode. Kdezto tranzistorovej konec tvori produkty i vyssich radu (soucty a rozdily souctu a rozdilu :-) to lidsky ucho uz nema rado) a proto musi mit daleko vetsi vykonovou rezervu pro dosazeni stejny hlasitosti. Proste musi bejt jeste v oblasti, kdy ty produkty nejsou slyset.
6.9.2009 21:51 [nixx]
Re: houdek.z
Podle me je pekna kravina, aby byl zakopanej pes v PCM. Prece kdyz prozenu cistej signal z kytary kvalitnim AD/DA prevodem (PCM) a z DAC ho poslu na vstup lampovyho aparatu, tak neslysim zvuk jak z PODa ;-) Vyleze neco, co je temer identicke s "prirozenym" zvukem.
Nedostatek tedy urcite neni v principu PCM, ale spis v tom, ze ty analogovy prvky holt jeste neumime v digitalni domene modelovat tak dokonale...
Chtel bych videt nekoho, kdo uslysi nedokonalost v kvalitnim 24bit/44.1kHz prevodu (to nemluvim o 88.2kHz) - opakuju "v kvalitnim prevodu" - nebavime se o M-Audio a uz vubec ne o Soundblasterech.
7.9.2009 0:00 [houdek.z]
Re:
Jasne ze neuslysis zvuk z PODa, kdyz tam POD mit nebudes. Samo, ze ten modelling je hodne tezka uloha.
Problem je dneska na jakym materialu mas poznat rozdil, kdyz ten material byl uz nekde prohnanej klasickym retezcem, kde je pouzita vsude PCMka a nakonec se to napresuje masterem a kdovi cim jeste.

Tady nejde ted o sirku pasma 20Hz az 20kHz. Doprcic, jestli chodis na FEL, tak by ti melo bejt jasny, z frekvencnich transformaci, ze rychly zmeny obsahujou hodne bohaty frekvencni spektrum. Co takovy perkusivny zvuky... Kratkej impulz, kterej ma teoreticky nekonecny spektrum. Ano, to cely pasmo neslysis, ale pro prenos nejakou soustavou bez zkresleni to musis prenest vsechno. Lidsky ucho na ten tvar pulzu nejak reaguje.
Netvrdim, ze mam netopejri usi, ale co rikal Krampera mi sedi. PCMka bude mit vzdycky omezenej dynamickej rozsah a jaksi "rychlost nabehu". Proste jak pises bude to "temer identicke" asi jako syr syroveho typu. DSD by melo byt jeste vice "identictejsi" prave proto, ze muzes kvantovat na libovolne malej skok a na teoreticky nekonecnej pocet hladin s obrovskou rychlosti. Je to pak i stravitelnejsi pro dalsi zpracovani nez paralelni tok z nejaky monstrozni 32bitovy PCM s vzorkovanim 192kHz.
7.9.2009 7:41 [torst2]
Re: POD DSD PCM ODS ČSSD ČSAD KFC
... jo, přesně vim, o čem mluvíte ...
Mě zas jeden člověk říkal, že nekvalita lacinějších zvukovek je daná tím, že jsou v ní nepřesný digi hodiny, takže neuměji rozdělit křivku signálu na přesně stejně dlouhý samply. Ale to je opravdu to jediný, čím jsem schopen přispět do diskuze. Sorry.
7.9.2009 14:40 [nixx]
Re: houdek.z
Jde o to, ze byla rec o pouzitelnosti/prosazeni digitalu v kapele a ty vytahnes PCMku.
Poustet se do debat, jestli PCM je "dostatecne dokonalosti blizky" system mi v tomhle kontextu prijde uplne mimo.
7.9.2009 15:08 [houdek.z]
Re:
Dobre. Pokud mam mluvit o prosazeni digitalu v kapele, tak tam jsou ty problemy oba. Jak PCM tak nedokonalost simulací.
7.9.2009 15:17 [nixx]
Re:
Na tom se prave asi neshodnem... ja tvrdim, ze PCM v tomhle nehraje skoro zadnou roli :-)
7.9.2009 15:21 [torst2]
Re: houdek.z, nixx
.. tak takle nějak si představuju začátek občanské války ...
7.9.2009 19:29 [nixx]
Re:
Btw. Jasne, ze se nebavime o 20Hz-20kHz... My se bavime o nejakych prinejlepsim 60Hz-8kHz, protoze z kytarovyho repraku toho o moc vic nevyleze :-D Ale ted uz fakt jen rejpu :-)
Tim chci rict, ze elektricka kytara je natolik "spinava" zalezitost, ze nejake neduhy PCM se u ni (podle me) proste nemuzou projevit. Problem proste vidim v tom modelingu.
7.9.2009 19:47 [houdek.z]
Re:
Jo, jasne. Me jenom naklep Sandon s tim Kramperou, tak jsem to tu vypsal vsechno. On mluvil spis o studiovym zpracovani a PAckach.
7.9.2009 19:51 [nixx]
Re: houdek.z
Jj, to pak chapu. Ted jsem koukal na stranky KV2 Audio a musim rict, ze to na me udelalo celkem dobrej dojem - urcite je to machr ;-)
Jinak jeste k te PCM - myslim, ze na nahravce symfonickyho orchestru ve vyborne poslechove mistnosti by byl slyset rozdil treba oproti DSD. Ale v obyvaku bezneho hifisty to tak markantni nebude. Ale s tim jsme v tomhle threadu o ESH uz celkem slusne off topic ;-)
9.9.2009 9:23 [federmann]
Re:
Jen drobné upřesnení:

Jsou převodníky v CD kvalitě - 16bit/44 či 48 kHz a převodníky v DVDaudio kvalitě - 24bit/násobky 48kHz, tedy 96kHz, 192kHz a začínají 384kHz a ještě převodníky SACD - 1bit/2,8(5,6)MHz. Převodníky 32bit nejsou a není žádný důvod aby kdy vznikly.

Dynamika je odvozena od počtu bitů a šířka pásma je cca 1/2 vzorkovací frekvence, u SACD je to trochu jinak. Šířka akustického pásma však zdaleka nekončí 20kHz, aby bylo možno vzorkovat pouze 44kHz!

Něco málo naleznete zde http://www.federmann.cz/index.php/nf-technika/81-hqqf-a-teorie/237-sacd-blie-vinylu
9.9.2009 23:40 [houdek.z]
Re: federmann
32b/192Hz byl jenom od boku vyplanej priklad.
Presneji SACD,DSD atp. vsechno je to 1b sigma-delta modulace.
Nebojte Shannon-Kotelnikovuv toerem jsme brali.
To co rikal Krampera o problemu s dynamikou u PCM neni o poctu hladin, ale o rychlosti reakce na hodne rychle zmeny a jejich reprezentace.
10.9.2009 0:06 [Sandon]
Re: houdek
ja teda taky nechapu, proc by mel byt problem v PCM....?
lidsky ucho malokdy slysi vic nez 20kHz, kytara na LP nebo CD nezni jako z PODa....porad nechapu jak to jako Krampera myslel / v cem je hacek.

ze perkusivni zvuk ma temer nekonecny spetkrum, no a proc ne...ale ktery zarizeni ho zaznamena, kterej reproduktor ho prenese? Ktery ucho ho pak uslysi?

hifisticky zesilovace, SACD, DVD-A, ja fakt nechapu... pokud ma vysoka samplovaci frekvence potlacit nejaky vedlejsi ucinky kvantizace, proc ne...ale jakozto prostredek ke zvusovani frekvencniho rozsahu, sorry, to je jen markteing...

jestli je PCM "pomala", jak to, ze neni problem v reprodukci?

Jinak Kramperovy cinsky bednicky KX12 pouzivame v kapele na mensi saly a hraje to fakt skvele...za ty prachy bomba.
10.9.2009 9:42 [houdek.z]
Re:
Co jsem pochopil, tak nejde o to, ze lidsky ucho slysi nebo neslysi 20kHz sinus a vys. Jde o to zaznamenat a prenest rychly dynamicky zmeny jako je atak. To je ostra spicka a lidsky ucho sice neslysi to nekonecny spektrum, ale pozna jestli jakej nabeh ten ton ma. Ono nekdy jsem poradne nechapal, co nam chce maestro sdelit, protoze pouziva nektery svoje vyrazy. Taky se zminoval o tom, ze celkova dynamika signalu ma vliv na to, jak daleko ten zvuk z PA proleze a nebyl zadekovanej.

Asi by bylo nejlepsi s nim stravit odpoledni seanci, at rekne svoje argumenty. Ta hodina tlachani byla malo, protoze hlavne prisel s tim, ze by potreboval navrhnout neco jako digitalni osmistopej studiovej kazetak se spozdovaci linkou pracujici komplet v DSD, aby to bylo schopny dosahnout na dynamicky moznosti klasickejch magnetickejch pasku.
10.9.2009 10:27 [federmann]
Re: houdek
"Nebojte Shannon-Kotelnikovuv toerem jsme brali. ...To co rikal Krampera o problemu s dynamikou u PCM neni o poctu hladin, ale o rychlosti reakce na hodne rychle zmeny"

" Já jsem taky napsal: "šířka pásma je cca 1/2 vzorkovací frekvence"

Ty hodně rychlé změny se dají vyjádřit frekvenčním spektrem, které přesahuje 100kHz a je možné je přenést technikami které to umožňují, proto jsem dal i ten odkaz. SACD má šířku pásma přes 100kHz a DVDaudio vzorkované 192kHz se tomu blíží, vzorkované 384kHz to již splňuje.

U 30let starých studiových magnetofonů nebyla výjimkou předmagnetizace na 240kHz.... Ale vzorkování 44kHz nemůže žádné změny obsahující frekvence nad 20kHz přenést.

Zde http://www.federmann.cz/index.php/nf-technika/81-hqqf-a-teorie/174-vnimame-infra-a-ultra-zvuk je zobrazeno frekvenční spektrum trubky, která hraje tón 465,4Hz a jeho frekvenční spektrum přesahuje 80kHz!!!


10.9.2009 13:19 [houdek.z]
Re: federmann
Ale vzdyt uz jsem to tu asi trikrat napsal, akorat v jinym zneni. Rikame to same, akorat to jinak piseme.
Rychle zmeny - fourierrova transformace - spektrum daleko za 20kHz.

Ano, da se vzorkovat do PCM na 384kHz, ale daleko snazsi je pouzit 1b S-D modulaci (jak pisete SACD) a to i pro dalsi zpracovani.
11.9.2009 14:26 [Sandon]
Re: houdek
Mno ja porad nechapu: i kdyz se ti tyhle takrka nespojity projevy v signalu podari zaznamenat, co nasledna reprodukce? Zadnej reprak ti 100kHz neprehraje, takze v cem je vyznam tohle resit...

V praxi nikdy neni nedocilis nekonecne rychlou reakci na nespojitej skok v signalu. Ale cemu to vadi? Ani ucho neni dokonaly, kdyz vetsina lidi ma kolem 20kHz uz tak spatnou citlivost, ze resit nejaky frekvencni rozsahy je podle me blbost... Pokud nespojitost signalu "postihnes" jen opavdu sirokym frekvencnim rozsahem pres 100kHz...? Tzke to SOUVISI s rozsahem, ktery je schopno ucho slyset...
I kdyz nekdo tvrdi, ze clovek je schoipek vnimat i frekvence vyssi, snad pomoci kustek v hlave nebo co... mno.

11.9.2009 16:46 [federmann]
Re: Sandon
Je rozdíl slyšet a vnímat. Slyšení je sólo sinus, ale vnímání je součást spektra, tedy právě ty rychlé změny a tam to funguje trochu jinak, něco jsem popsal zde http://www.federmann.cz/index.php/nf-technika/81-hqqf-a-teorie/237-sacd-blie-vinylu a v originálu je ještě více.

Reproduktory: Kmitočtové pásmo 18kHz ~ 300kHz http://www.federmann.cz/index.php/nf-technika/81-hqqf-a-teorie/193-nepostradatelna-barva-ton-a-jeho-reprodukce 50 let staré kondenzátorové reproduktory chodily do cca 80kHz …
Například: Filharmonie http://www.federmann.cz/index.php/nf-technika/81-hqqf-a-teorie/174-vnimame-infra-a-ultra-zvuk
11.9.2009 21:26 [Sandon]
Re:
Bavime se o reprodukci?
Slyset a vnimat: jak muzu neco vnimat, kdyz to reprodukjtor neprenese!
Kterej reproduktor - kdyz teda mluvime o simulacich tak navic tedy KYTAROVY reproduktor - prenese spektrum do 300kHz ???
Paneboze, to je zase ducharina tady....

O hifistech bych pomlcel, ti jsou casto schopni tvrdit, ze vypaleny CD zni hur nez original, dokonce presne popisujou, co zvuku chybi (min vysek atd. !!!!!!!!!!!)
Nebo resit kabely za tisice korun atd (ja jsem v klidu, protoze jak jiz bylo dokazany, dobre hrajou i drateny raminka na saty).
Ze muze zesilovac fungovat daleko za hranice 20kHz, o tom neni pochyb, ale vic nez 30kHz neprenaseji ani specialni tweetery A.R.T. firmy Adam, natoz sirokopasmovy (nebo spis uzkopasmovy) repra u kytaroe aparatury...

Snahu o vysoke samplovaci frekvence chapu jako rozumnou do te miry, ze se snazi minimalizovat neduch digitalizace audia - kvantizacni sum. Jakozto prostredek pro rozsirovani "kvality" prenosu zvuku je to absurdni!

Ad "50 let stare kondenzatorove mikrofony" - zajimalo by me, jak znely ty mikrofony kdyz byly novy, protoze to, cim se dnes vetsina nizkorozpoctovych studii chlubi (Neumann CMV 563, vetsinou vyprodej z radia) je casto jen shnilej srot! Cest repasovanym vyjimkam, ktery ale ani nahodou nejsou nejak vyjimecne znejici kousky. Ale mame ve studiu lampovej Nojman, takze co byste chteli vic, ze?
[0..42 / 42] Strana:  1 | Všechny | Poslední