Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Apergia RADY A POZNATKY
[Beast-x]
Apergia RADY A POZNATKY -
Hudební teorie
MÁM NA MYSLI APERGIA NA ELEKTRICKÉ KYTAŘE . DĚKUJI
Apergia RADY A POZNATKY -

MÁM NA MYSLI APERGIA NA ELEKTRICKÉ KYTAŘE . DĚKUJI
Seznam příspěvků:
[jirkanov777]
Re:
Tohle je tak sirokej pojem, ze ani nevis co jsi polozil za otazku. :-) Co hrajes Jazz, Rock? Cim je chces delat Sweep, legato, tapping? Cistej, zkreslenej zvuk? Chces vedet teorii za arpeggiama a superimpozicema(hodne stesti), nebo jenom techniku? Nebo jenom vybrnkavani akordu (taky arpeggia).
Re:
Tohle je tak sirokej pojem, ze ani nevis co jsi polozil za otazku. :-) Co hrajes Jazz, Rock? Cim je chces delat Sweep, legato, tapping? Cistej, zkreslenej zvuk? Chces vedet teorii za arpeggiama a superimpozicema(hodne stesti), nebo jenom techniku? Nebo jenom vybrnkavani akordu (taky arpeggia).
[D.Murray]
Re:
moje rada a poznatek: arpeggia jsou hodně těžká a když už jsem nějaký nadřel a potom tejden necvičil, tak už jsem ho zase neuměl...:-)
Re:
moje rada a poznatek: arpeggia jsou hodně těžká a když už jsem nějaký nadřel a potom tejden necvičil, tak už jsem ho zase neuměl...:-)
[halba]
Re:
jo a jeste abych nezapomnel tak arpeggia uz tady parkrat byly kuwa
http://www.instrumento.cz/diskuse-tema-5-37-technika-zvana-arpeggia.html
http://www.instrumento.cz/diskuse-tema-158-37-arpeggia-a-solova-hra.html
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?tar=show_tema&id_kategorie=37&id_tematu=2644&p
ale aspon se treba dozvim co to je superimpozice :)
Re:
jo a jeste abych nezapomnel tak arpeggia uz tady parkrat byly kuwa
http://www.instrumento.cz/diskuse-tema-5-37-technika-zvana-arpeggia.html
http://www.instrumento.cz/diskuse-tema-158-37-arpeggia-a-solova-hra.html
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?tar=show_tema&id_kategorie=37&id_tematu=2644&p
ale aspon se treba dozvim co to je superimpozice :)
[paax]
Re: Beast-x
rady : musíš zebrat ruku, přiložit na hmatník a prstama rychle hýbat nahoru a dolů
poznatky : je to těžké, trvá to dlouho se to naučit a dost neefektivní i když zase efektní
Re: Beast-x
rady : musíš zebrat ruku, přiložit na hmatník a prstama rychle hýbat nahoru a dolů
poznatky : je to těžké, trvá to dlouho se to naučit a dost neefektivní i když zase efektní
[jirkanov777]
Re: halba
Dejme tomu, ze mas Am7, tak si vezmes stupnici treba Moll a rozeberes ji na akordy na kazdym stupni Am7, Bm7b5, CMaj7, Dm7, Em7, FMaj7, G7. A kterejkoliv z techhle akordu muzes hrat pres to Am7. Takze treba tim Ze budes hrat tu nejjednodussi superimpozici CMaj7(C,E,G,H) pres Am7(A,C,E,G) (pisu v septakordech, ale pouziva se to i hodne v kvintakordech, treba Gambale to hodne dela a obecne v jazzu to delaji skoro vsichni) A vlastne k tomu Am7 pridas H, protoze je to jedinej ton, kterej ty akordy nemaji spolecnej (krome A, ale to je Root)- no a H je pro Am7 devitka(nebo sekunda, jak chces) no a vznikne ti v podstate Am9. A takhle je to s kazdym akordem. Co jsem popsal, pak tam pridas treba jeste akordy z A Dorske -> Am7, Bm7, CMaj7, D7, Em7, Fismb5, GMaj7. Podivas co v te supnici je za akordy co v moll nejsou (Bm7, D7, Fismb5, GMaj7) a ty pouzijes uplne stejne. Pak to udela s Harmonickou moll, se vsema jejima modama, ktery sedi pres Am7, s melodickou atd... A pak jsou takovy ty modernejsi pristupy kdy vezmes treba G7, do toho budes hrat EbDur kvintakord a k nemu muzes hrat dalsi kvintakord vzdycky o durovou tercii vis. tzn (Eb, Gb, A, C a zase zpatky na Eb) a zaroven je muzes vsechny tyhle 4 akordy posunout o pul tonu nahoru, protoze to proste v te supnici jako takove sedi. Tech figlu je urcite miliony, lepsi nez se nadrtit vsechnu teorii tak je asi pochopit jeden princip, udelat si v nem licky, naucit se to videt a pouzivat a pak se vrhnout na dalsi, jinak to nema smysl. Taky je asi dulezity umet videt tony jakyhokoliv akordu na hmatniku od 0-24? prazce. A vedet kde maji ktery intervaly, aby clovek nehral ty nezajimavy tony. Ale stejne je pravdepodobny, ze uz to davno pouzivas jenom jsi nevedel jak se tomu rika.
Re: halba
Dejme tomu, ze mas Am7, tak si vezmes stupnici treba Moll a rozeberes ji na akordy na kazdym stupni Am7, Bm7b5, CMaj7, Dm7, Em7, FMaj7, G7. A kterejkoliv z techhle akordu muzes hrat pres to Am7. Takze treba tim Ze budes hrat tu nejjednodussi superimpozici CMaj7(C,E,G,H) pres Am7(A,C,E,G) (pisu v septakordech, ale pouziva se to i hodne v kvintakordech, treba Gambale to hodne dela a obecne v jazzu to delaji skoro vsichni) A vlastne k tomu Am7 pridas H, protoze je to jedinej ton, kterej ty akordy nemaji spolecnej (krome A, ale to je Root)- no a H je pro Am7 devitka(nebo sekunda, jak chces) no a vznikne ti v podstate Am9. A takhle je to s kazdym akordem. Co jsem popsal, pak tam pridas treba jeste akordy z A Dorske -> Am7, Bm7, CMaj7, D7, Em7, Fismb5, GMaj7. Podivas co v te supnici je za akordy co v moll nejsou (Bm7, D7, Fismb5, GMaj7) a ty pouzijes uplne stejne. Pak to udela s Harmonickou moll, se vsema jejima modama, ktery sedi pres Am7, s melodickou atd... A pak jsou takovy ty modernejsi pristupy kdy vezmes treba G7, do toho budes hrat EbDur kvintakord a k nemu muzes hrat dalsi kvintakord vzdycky o durovou tercii vis. tzn (Eb, Gb, A, C a zase zpatky na Eb) a zaroven je muzes vsechny tyhle 4 akordy posunout o pul tonu nahoru, protoze to proste v te supnici jako takove sedi. Tech figlu je urcite miliony, lepsi nez se nadrtit vsechnu teorii tak je asi pochopit jeden princip, udelat si v nem licky, naucit se to videt a pouzivat a pak se vrhnout na dalsi, jinak to nema smysl. Taky je asi dulezity umet videt tony jakyhokoliv akordu na hmatniku od 0-24? prazce. A vedet kde maji ktery intervaly, aby clovek nehral ty nezajimavy tony. Ale stejne je pravdepodobny, ze uz to davno pouzivas jenom jsi nevedel jak se tomu rika.
[jirkanov777]
Re: paax
Je to tezky stejne jako vsechno ostatni, efektivni je to velice a efektnost zalezi jenom na tom jak to podas :-) Pokud beres Arpeggia jenom jako sweepy co delaji casto metalovy kytaristi (v podstate kdokoliv, ale ti to resi nejvic) tak na tom neni nic zaludnyho. To je jenom o tom naucit se rychle mrskat prstama, to se nauci i opicak, ale naucit se to tam davat s citem to umi asi malo lidi (myslim tyhle rychly sweepy) jako treba Vai atd.. Pro moje ucho teda.
Re: paax
Je to tezky stejne jako vsechno ostatni, efektivni je to velice a efektnost zalezi jenom na tom jak to podas :-) Pokud beres Arpeggia jenom jako sweepy co delaji casto metalovy kytaristi (v podstate kdokoliv, ale ti to resi nejvic) tak na tom neni nic zaludnyho. To je jenom o tom naucit se rychle mrskat prstama, to se nauci i opicak, ale naucit se to tam davat s citem to umi asi malo lidi (myslim tyhle rychly sweepy) jako treba Vai atd.. Pro moje ucho teda.
[Sandon]
Re: jirkanov
No zrovna u Vaie mi prijde ze ty (sweep)apreggia obcas docela zneuziva... treba ve Freak Show Excess nebo takovy ty jeho "mega-endings" jako Fire Garden Suite a podobne - tak to je na me uz teda moc :-)
Jinak samozrejme souhlasim, ze arpeggia se daji hrat i zajimave a ucelne.
Re: jirkanov
No zrovna u Vaie mi prijde ze ty (sweep)apreggia obcas docela zneuziva... treba ve Freak Show Excess nebo takovy ty jeho "mega-endings" jako Fire Garden Suite a podobne - tak to je na me uz teda moc :-)
Jinak samozrejme souhlasim, ze arpeggia se daji hrat i zajimave a ucelne.
[halba]
Re: jirkanov
aha, ale takhle sem nad tim nikdy nepremyslel a asi ani nebudu :) bud tam ten ton jakztakz sedi nebo rychle zahraju jinej :))
Re: jirkanov
aha, ale takhle sem nad tim nikdy nepremyslel a asi ani nebudu :) bud tam ten ton jakztakz sedi nebo rychle zahraju jinej :))