Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: capodastr vs puvodni akordy

20.3.2008 17:39 [Jago]
capodastr vs puvodni akordy - Kategorie Hudební teorie
ahoj mam treba na normalnim ladeni akordy Am a Dm, pak dam capo na 5ty prazec a aby to byly ty same akordy (stejne zneni)musim tam hrat Gdur a Em..prodle ceho se tady provadi ta transpozice akordu? jak bych tam hral treba C dur v zakladni poloze pri zakladnim ladeni? diiky

Seznam příspěvků:

[0..8 / 8] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
20.3.2008 17:59 [Lukas]
Re:
kdyz das kapo na 5. prazec, tak drzis "Em" a hrajes ve skutecnosti Am, ale kdyz chces hrat Dm, tak musis drzet "Am" - tady mas chybu, predstav si ty akordy jako posunujici se barre akordy, C dur pak zahrajes drzenim G dur
odvodit se to da snadno, staci mit napameti jaky jsou intervaly mezi tonama stupnice, voditkem ti muze byt tabulka prehledu akordu
21.3.2008 8:09 [torst2]
Re: Jago
To přeci dopočítáš ! Na 12 ti tónové stupnici. C Cis D Dis... Když F posuneš o 3 nahoru máš Gis, a td...
21.3.2008 10:21 [batty]
Re: Jago
Podle me na to jdes ze spatne strany. Kapo je pro lidi kteri nepremysleji nad tim jestli je to zrovna Gdur nebo Em. Naucis se funkce akordu a transponujes prave kapodastrem.
21.3.2008 11:18 [RM]
Re: Jago
Jak píše batty... Úplně jednoduše si odvodíš každej akord od jeho základního tónu. Chce to jen trochu teorie a znát hmatník - to považuju za naprostou samozřejmost! Jako výbornej studijní materiál doporučuju nenápadnou knížečku "Tajemství akordových značek" od Milana Šolce.
21.3.2008 12:19 [batty]
Re: RM
Asi si me spatne pochopil. O odvozovani akordu od zakladniho akordu jsem nic nepsal.
21.3.2008 14:38 [RM]
Re: batty
Sorry, ale asi jsi moji odpověď špatně přečetl, protože já jsem NIC o "odvozování akordu od základního akordu" nepsal, viz dvě odpovědi nahoru!
Já jsem psal o odvození - stavbě akordu od jeho základního tónu, a to jako reakci na tvou větu o funkcích akordu: Měl jsem pocit, že to myslíš jako fungování jednotlivých tónu tvořících akord a celých akordů v kontextu skladby - protože o tom přece muzika je!
Pokud Jago pochopí jak se akord staví a bude vědět, co se mu ozve, když sáhne kamkoliv na hmatník, je pro něho jakákoliv transpozice a použití kapodastru legrační záležitost... Nebo se pletu? ;-)
21.3.2008 14:59 [batty]
Re:
Precetl dobre, ale blbe napsal:) Melo tam byt samozrejme od zakladniho tonu. Jak se tvori akord snad Jago vi:)) Ja narazel na fungovani akordu ve skladbe. Pak ti je jedno jak se kterej akord jmenuje, ale zajima te jen jakej ma vztah k ostatnim.
21.3.2008 16:21 [RM]
Re: batty
Jasně! No ale jestli Jago ví, jak se tvoří akord - ne ve smyslu sem dám tenhle prst, sem tenhle, tady se to zmáčkne ukazovákem a máme Cdur, ale který tóny ten Cdur obsahuje a proč, jak bude znít, když ten kterej tón posune o nějakej interval nahoru nebo dolů atd., to si nejsem úplně jistej, že ví...:-)) Rozšířit si obzory nikdy není na škodu a na tohle je ta Šolcova knížka skvělá...;-)
No, začíná mi to tu připomínat slovíčkaření při debatě poslanců v parlamentu, takže končím! :-))
P.S. Ať vám to hraje, kluci!
[0..8 / 8] Strana:  1 | Všechny | Poslední