Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Hudba z PC na koncertě

28.1.2008 16:38 [caesar]
Hudba z PC na koncertě - Kategorie Nahrávání > Hardware
Prosím o radu. Jsem v tomhle směru panic, takže pokud možno trpělivě a podrobně... Chtěl bych si zkusit na koncertě pouštět samply co mám nahrané ve svém Macovi. Nevím ale, jak (do čeho) na pódiu noťas připojím. Mám ext. zvukovku Line6 UX1. Díky

Seznam příspěvků:

[15..64 / 64] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
29.1.2008 23:11 [nixx]
Re: kremator
diky :)
31.1.2008 12:21 [popmar]
Re: nixx
A jeste jedna vec je tam. U spusty pultu jeste funguje phantom tak, ze se zapina na vsechny vstupy najednou. Proto je lepsi DI box. Sice UX1 bude mit vystupni kondiky, ale uz jsem jich videl par pekne nafouklejch ...
DI je jistota
31.1.2008 19:32 [kash-py]
Re: caesar
Pouzij tohle :
http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog/muzikanti-a-djs/vychytavky/hd-400.html

Je to levny a funguje to. Ma to v sobe delici trafo. Pouzivam nekolik tehle kousku prave na podiu pro vystup z pocitace. Potom to nebrumi a je vse v pohode. Linkovej signal neni nutno prevadet na symetriku. Krome toho vyse uvedena krabice by mela udajne umet i symetriku.
31.1.2008 22:14 [kremator]
Re: kash-py
Jak to myslíš, že linkový signál není potřeba převádět na symetriku? 20 metrů párákem symetricky nebo nesymetricky je sakra znát.
31.1.2008 23:03 [kash-py]
Re: kremator
To je samozrejme pravda, ale vetsinou na podiu netahas 10m kabely. Stacej ti treba 3-5 metrovy ke zvukarovymu bubnu. A samozrejme zvukar by se pak mel postarat o prevedeni na symetriku, protoze jeho parak by mel bejt symetrickej a muze bejt treba prave tech 20m dlouhej. Ale pokud ma zukar parak pro linky v nesymetrice (ano, jiz jsem videl), tak pak ti stejne tvuj signal v symetrice k nicemu. Kazdopadne pokud caesar koupi 2 di-boxy, ktery maj v sobe i delici trafo, tak tim nic nezkazi. Ale bude ho to stat o dost vic penez. Asi rozumis, co jsem chtel rict .. prevedeni linky na symetriku by melo bejt prace zvukare. Klavesaci taky nemaj vlastni di-boxy (teda nektery urcite jo :-) )
31.1.2008 23:26 [kremator]
Re: kash-py
Nojo, ale jak zvukař převede nesymetrickou linku na symetrickou? Právě DI boxem - který má buď symetrizaci elektronickou nebo trafem. Ten HD400 jsou dvě trafa. A když je tam trafo, tak stačí dva odpory, aby z toho byla symetrická linka. Párák je sice symetricky zapojený, ale když na něj připojíš nesymetrickou linku, tak to jde nesymetricky až do pultu.

Můj názor je, že každý, kdo má linkový výstup by měl zvukařovi poskytnout symetrický signál linkové nebo mikrofonní úrovně. HD400 bych doporučil jako minimum (plus dvě redukce stereo jack na XLR samec). Pak je člověk připravený na všechno a nemusí se dohadovat se zvukařem, když na to není čas.
17.3.2009 11:03 [safa]
Re:
HD 400 umi na vystupu samozrejme symetriku, tedy ma treafo-symetricky vystup.

Safa - Audiopro
17.3.2009 14:58 [feki]
Re:
Nebo si pořídit redukce na nesymetriku,musel jsem i já, od Monacoru :
( ale tyhle jsou - symetr. na nesymetr.) Možná dělaj i obráceně
http://files.feki.webnode.cz/system_preview_detail_200001647-a71dca911c-public/monacor.jpg
3.3.2016 8:57 [torst2]
Re:
Ptám se laicky, je to pro mě nové téma :
Kdybychom chtěli při live zařadit také ještě nahrané podklady (do PA a odposlechů), samozřejmě bicmen by měl sluchátka, aby byl synchronní. A teď : Bubeníkovi do sluchátek jen metronom a stereo audio stopu jen do PA. Čiže 2 separátní výstupy s různým obsahem. Asi buch dokázal zprovoznit NB s DAW a zvukovku, na které bych takto routoval výstupy z DAW. Ale je to dost složité. Takže se ptám, jestli pro tenhle účel nejsou nějaké jednodušší, kompaktní mašinky. Dík.
3.3.2016 9:02 [-mark-]
Re:
Ty a metronom? Je to pak ještě vůbec bigbeat?
3.3.2016 9:11 [torst2]
Re: -mark-
1:0 pro tebe, uznávám, můžu si za to sám ... :-/
3.3.2016 9:42 [-mark-]
Re: torst
Záleží, jak moc profi ty podklady chceš - bojově to lze snadno řešit jakýmkoliv přehrávačem, do jednoho kanálu sterea poslat předmíchané podlady pro zvukaře ven (mono, ale kdo si všimne?), do druhé strany panoramatu poslat bicmanovi klik plus cokoliv k tomu. Takto dřevácky to lze zvládnout klidně z šunt mp3 přehrávače či telefonu, samozřejmě s ubývajícími náklady na realizaci exponenciálně roste riziko technického kixu na bojišti. Intra a samply lze zapínout ze spousty looperů apod., ale synchronizovat dle toho celou produkci už je technicky náročnější, pokud máš nároky na spolehlivost a "profi" produkci.
3.3.2016 10:29 [torst2]
Re: -mark-
jo, to mě napadlo jako první. Ale mrzela mě ta absence sterea do PA. Ale je fakt - kdo to v klubu ocení?
Takže nějakej solidnější mp3 player by pak stačil. Asi bude potřeba ještě předzesík pro sluchátka, protože normální signál pódiovka a bubny přeřvou.
Myslím to tak, že na každou píseň bude jeden track mp3, včetně intra a bubeník prostě musí začít stejně s první dobou a odehrát celou skladby synchron. Do PA bych chtěl přidal zdvojení kytar.
3.3.2016 10:46 [fbm]
Re:
u nas to bubenik resi notebookem.
3.3.2016 11:31 [torst2]
Re: fbm
a k tomu zvukovku s odděleným routingem nebo zjednodušeně, jak píše mark ?
3.3.2016 11:43 [Sandon]
Re: 3.3.2016 10:29 [torst2]
Budeš rád, když zvukař pustí do PA aspoň tu mono stopu základů ;-)
U mp3 přehrávačů si dej bacha na přeslech mezi kanálama... Při hlasitosti PA už může být slyšet v PA i metronom.
A co bubeník? Nemůžeš mu dát do uší sluchátka jenom s metronomem... Buď mu tam musíš přimíchat živou kapelu nebo mu ji tam nahrát (ale pak zase nemáš možnost nastavit hlasitost metronomu zvlášť...).
Další věc je, že mít všechno v uších včetně metronomu mono, je pěkná otrava a taky chaos. Já jsem to kdysi zkoušel a jak je to víc než zpěv a kytara, tak je to šílený. To už je lepší mít jedno ucho odkrytý. Ale to zase po koncertě na to odkrytý ucho neslyšíš :-)
Zdvojený kytary bych tam necpal - jednak když to bude mono, tak kam ve stereu v PA ty základy umístit? To by pak měla být živá kytara z jedné strany a playback z druhé, ale to by ti hrál mp3 podklad z jedné strany PA a třeba sólo pak z druhé.... Obecně bych široký stereo v PA vůbec nepoužíval. Ono stačí, když zvukař rozhodí tomy a třeba hi-hat... Jak neposloucháš přesně uprostřed, tak je to hnus... To samý, když jsou 2 kytary...
Já mám k tomuhle zvyků odpor už od dávnýho koncertu Výběru, když jeli se dvěma kytarama a dvěma bubeníkama... Stál jsem v hale víc ke straně a slyšel jen Jelínkovu kytaru.
Další problém je, že v těch základech bude něco, co s tou zdvojenou kytarou budeš horko těžko poměrovat... Nastavíš si to v DAW pěkně doma, ale naživo tam budeš něčeho moc nebo málo, to se vsaď.
Jak začneš zvyšovat nároky, tak se to technický řešení začne komplikovat.
Podle mě nejlepší je stejně asi notebook s externí zvukovkou (stačí 4 out). Ideálně se SSD (diskem)... a na přehrávání stačí nějakej starej střep ;-)
3.3.2016 11:57 [torst2]
Re: Sandon
dík za elaborát. Zkoušeli jsme zatim ve zkušebně, bubeník měl ve slochátkách jen metro a šlo to dobře. Zbytek kapely samozřejmě slyší přímo, sluchátka nejsou hluchátka. O tom přeslechu vím, to je voser, ty kanály se do sebe indukujou už v těch vícežilovejch sňůrách.
3.3.2016 12:12 [nixx]
Re:
S jednou kapelou jsme roky podklady pouštěli mono z MP3 přehrávače a v druhým kanálu byl jen metronom pro bubeníka. Problémy s tím nebyly. Jestli tam máte přeslech, tak nepoužívejte joint stereo, dejte kanál s podkladem co nejvíc nahlas a metronom trochu uberte. Bubeník si ho kdyžtak může zesílit samostatným sluchátkovým zesilovačem.
3.3.2016 12:23 [torst2]
Re: nixx
dík, vidim to podobně.
3.3.2016 12:51 [torst2]
Re: 2x výstup
chtělo by to přehrávač se 2ma oddělenými mono výstupy. Ale to neseženu. Tak aspoň tohle :
http://www.kasa.cz/mp3-prehravac-hyundai-mp-366-gb4-fm-p-ruzovy-vracene-zbozi-8616000839/
3.3.2016 13:15 [-mark-]
Re:
S přeslechy jsem tehdy naštěstí problém neměl, Apple mp3 přehrávač se nám nakonec osvědčil paradoxně co do spolehlivosti víc než noťas.
3.3.2016 13:27 [kremator]
Re:
Já jsem léta používal notebook jako sampler na tympány (místo triggerů mikrofony a v Reaperu puštěné něco jako Drummagog) a do toho se pouštěly podklady, bez bubeníka 4 stopy bicích a pak dokonce i nezkreslená kytara do kytarového aparátu, když nebyl kytarista. K tomu metronom bubeníkovi. Fungovalo to bez problémů, dokud jsem měl USB zvukovku. S FW byly problémy, pravděpodobně kvůli napájení - jen tam, kde se jelo z generátorů. Určitě to chce mít vlastní DI boxy na každý výstup. MP3 se musí zkusit kvůli preslechům, s tím souhlas, dá se to použít taky.
3.3.2016 14:07 [torst2]
Re:
takže : mp3 - redukce jack 1,5/3,5 - DI box (XLR) - PA
3.3.2016 14:24 [nixx]
Re: 3.3.2016 12:51 [torst2]
My jsme to jeli na punk - Y kabel z 3,5mm jacku na dva 6,3mm :-))))) Ideální to není, ale šlo to. Dokonce jsme v začátcích neměli flash MP3 přehrávač, ale stolní CD přehrávač (a později myslím i discman) :-))) To byly časy!
Samozřejmě ten "ostrej" kanál šel do PA přes DI box. Metronom si pak bubeník šéfoval nějak po svým.

Dnes už to máme jinak. V kapele máme klávesák i já jabka s FW zvukovkama (TC Electronic) a taky to funguje dobře... Nepouštíme z toho podklady, ale rovnou přes to hrajem :)
3.3.2016 14:46 [torst2]
Re: nixx
co děláš když ti někdo do jablek zvrhne pivo? štrůdl nebo kalvados?
3.3.2016 17:40 [Kinx]
Re:
ja jel asi sest let se samplama a nejspolehlivejsi reseni bylo nasledujici:

v notebooku winamp s playlistem stop (nastaveny crossfade kde jsme potrebovali, pauza kde jsme potrebovali, hlasitejsi intra ke skladbam kdyz jsme zrovna ladili etc) - vsechny stopy stereo, leva stopa click, prava samply. Y kabelem do bubenikova mixu (kde si seridil pomer) a z mixu zvukarovi do PA. Tohle fungovalo dobre od nejmensich zaplivanych putyk az po velke festivalove stage.

stovky spokojenych ohlasu, tisice dekovnych dopisu.

predtim jsme zkouseli ruzne hrani s DAW nazivo (stejne se ti to nikdy nepodari na hospodskych podiich poradne smichat jak chces, nejlepsi je to vymichat co nejlepe uz doma), vicestopyma prehravacema, minidiskem etc...tohle vyslo jako nejspolehlivejsi a ve finale nejlepsi cesta.

z 200+ koncertu ktere jsem s tim absolvoval se to posralo jednou nebo dvakrat.
4.3.2016 0:35 [Sandon]
Re: 3.3.2016 11:57 [torst2]
Každýmu vyhovuje něco jinýho, to je jasný... Je potřeba to zkusit. Jestli to bubeník zvládá, jak píšeš, tak proč ne. Náš dlouho nechtěl sluchátka, že neslyší dobře bubny. Pak zase neslyšel naše rady ohledně sterea atd. Taky se tady bavíme o bubenících, že jo ;-)
Já si svůj stereo poslech nemůžu vynachválit...
4.3.2016 9:19 [torst2]
Re:
díky všem. napíšu jak pokračuju.
7.3.2016 10:29 [vasek]
Re:
Taky s tím experimentuju (na lidech :-) ) a k tomu, co už bylo řečeno, přidám svoje postřehy:
- bacha na nabíječku u notebooku, levný vrčí a nedá se s tím hrát
- bacha na zkur*ené aktualizace, samozřejmě noťas začne aktualizovat Windows zrovna když je koncert :-)

S noťasem se mi blbě dělá. Na myš není místo, trackpad je nespolehlivej a může se stát, že člověk pustí něco omylem.
Každopádně noťas chci zrušit a místo toho zkusit tablet. Akorát je potřeba vychytat nějaký ergonomický přehrávač.
7.3.2016 10:38 [torst2]
Re: vasek
no. jestli s tim začnu tak jedině přehrávač mp3 za pár korun. Cokoli složitějšího na pódiu mě děsí.
7.3.2016 11:41 [vasek]
Re:
Já jsem používal PC z jedinýho důvodu: máme totiž vály, kde se podklad pouští až v průběhu hraní. Takže je potřeba to přesně načasovat (spouštím přehrávání ve winampu klávesou X) a to na přehrávačích je problém.
30.3.2016 14:51 [slava4]
Re: řeším podobný problém...
Zdravím, rád bych se přidal do diskuze a pochytil nějaké tipy, řešim totiž podobný problém už nějakou dobu ale pokaždě se objeví nějaký problé.. nastíním situaci: V kapele mame dvě kytary, basu, bici, zpěv, a nějaké ty intra: problém je v tom že nám odešel kytarista a nějak se nedaří najít nového, takže se to snažíme řešit tak že pouštíme tu druhou kytaru přímo do kytarového apce (5150 + 4x12) ...původně jsem kytarové stopy spouštěl pomoci looperu Boss RC-50,(nastavené do MAIN výstupu kdy jsem musel sešlapnot přesně na první po odklepání bubeníkem.. první problém byl ten(pokud nepočítám to že jsem to kolikkrát sešlápl mimo dobu :D), že v RC-50 jsem měl nahrané i Intra, které byly nastavené do SUB out.. bohužel po zapojení MAIN out do kyt. zesilovače a současně SUB out do Mixu byl slyšet z mixu(beden) docela hlasitý brum, což by při živém hraní bylo dost na prd.. pokud jsem zapojil jen jeden výstup (bud MAIN nebo SUB) tak nic kupodivu nebručelo, takže jsem bez
druhé kytary intra nespouštěl.. další problém byl v tom, že se čas od času stalo že RC-50, ikdyž se vám může zdát že to není možné, opravdu utekl, a v určitém okamžiku byl bud o kousek napřed nebo zpožděně..

takže druhou alternativou podle mně lepší a možná spolehlivější je notas + externí zvukovka...
mam Lenovo thinkpad 420, win7, Cubase 5, a zatím externí zvukovku Line6 UX1, ta má ale pouze dva mono výstupy a sluchátkový výstup.. takže opět narážím na pár problémů: když potřebuju pustit 1-metronom bubeníkovi, 2-kytarovou stopu do apce, a ideálně i 3-intro do mixu/ PA, tak Intro musím nejspíš oželet (dokud si neseženu zvukovku s více výstupy).. a další problém, který nejsem zaboha schopný vyřešit je to, že i když mám jak kytarovou stopu, tak metronom v jiném výstupu, tak v kytarové stopě jde lehce slyšet i ten metronom.. zkoušel jsem i každou stopu panovat do levé a pravé, ale stále stejný výsedek :/
mohl by mi někdo poradit?
a pokud má někdo zkušenost, jakou zvukovku ideálně pořídit? spousta jich je Wirefire, což je pro mne na notasu asi asi nepoužitelné, že? takže USB..?
30.3.2016 17:01 [torst2]
Re:
Brum při kabelovém spojení 2 apíků s různým připojením do 220V je běžný, nějaká zemní smyčka nebo co, znám. Musel bys mít píchlý oboje do jednoho "psa".
Potřeba 3 výstupů je trochu luxus, ale to by měla zvukovka (FireWire) zvládnout. FW konektor na NB bývá, můj Lenovo ho má.
Ten přeslech metronomu do druhé šavle, taky se toho obávám. Jde myslím o indukci v kabelu. Je potřeba ty kabely hned za výstupem vést odděleně.
30.3.2016 20:57 [Sandon]
Re: 30.3.2016 17:01 [torst2]
Zapojeni do jednoho psa nemusi - a taky vetsinou nikdy nic neresi. Musi se oddelit zem, podle me musi stacit nejakej ten trafickovej bazmek od Neutrika za par set... http://www.neutrik.com/en/accessories/inline-adapters/na2f-j-tx

slava:
signal, co poustis do kytarovyho aparatu, je dost slabej a v zesilovaci ho straslive zesilis/zkreslis, takze neni divu, ze v nem je slyset i neco z metronomu... podle me je to preslech primo v UX1 a s tim moc nenadelas... kazdy zarizeni takovej preslech teoreticky ma, otazka je, jak velkej je v realu... dalsi vliv muze mit i nesymetricky zapojeni...

osobne bych se vykaslal na ten druhej kytarovej aparat, zbytecne si tim komplikujete zivot, i kdyz verim, ze to muze mit svoje pozitiva pro pocit na podiu....ale neverim, ze pozitiva prevazi negativa :-))))
pousteni kytarove stopy z looperu je masakr, docela nechapu, jak jste s tim mohli hrat :-) ze se ten looper "rozejde" s jinym zarizenim, je naprosto normalni - bez synchronizace takovou vec nejde realizovat...

doporucuju druhou kytaru poustet stejne jako intra do PA, ulehci to spoustu starosti... rekl bych, ze tim, ze kytara uz bude mit "hotovej" zvuk (a nepujde do aparatu), bude ten preslech znacne slabsi a mozna uz nebude vubec slyset... pokud by byl, tak bych stopu s klikem zeslabil, co to nejvic pujde (aby bubenik porad mel ale dost silnej signal - zalezi, cim si ho zesiluje do sluchatek) a stopu s intrama a kytarama nechal v looperu co nejhlasitejsi, aby to jeste nezkreslovalo... tim se minimalizuje moznost prolejzani kliku do kytary...
a urcte vyresit nejakym oddelovacim trafickem nebo DI boxem s "GND lift" tu zemni smycku/brum...
30.3.2016 22:07 [kremator]
Re:
Co jsem měl velký rackový USB Tascam se čtyřmi výstupy, nebyly přeslechy vůbec. Když jsem ho pak reklamoval, vrátili mi peníze, tak jsem koupil papírově lepší FW Focusrite Saffire se šesti výstupy. Nebyla tak stabilní a přeslechy byly znát vždy na stereo páru. Mezi páry nula. Takže metronom současně s reampovanou kytarou byl v pohodě, když se to správně rozhodilo. Do toho ještě stereo samply a zvuk tympánu. Nutností byly DI boxy a na výstupu pro kytaru oddělovač 1:1.

Reampovali jsme kytaru z toho důvodu, že s hotovým zvukem měli zvukaři problém to správně srovnat a v menších prostorech to ani moc nešlo.
30.3.2016 23:01 [slava4]
Re: 30.3.2016 17:01 [torst2]
no co se tyce toho brumu z Looperu - intra do mixu a kytary do aparatu, tak ten looper bych asi neresil, varianta to sice byla, ale lepsi se mi zda ten notas.. popravde se ani moc nevyznam v zapojeni techhle veci, ktere odstrani brum, sum atd.. musim si toho asi jeste dost nastudovat.. vetsinou totiz delam dost veci metodou pokus/omyl.. muzu mit jeste takovou hloupou otazku co znamena "psa" :D

zvukovek s vice vystupy je docela dost, ikdyz se to taky odrazi na cene, ja ale na svem Lenovo thinkPad E420 Firewire zdirku bohuzel nemam.. at koukam jak koukam..
Taky si rikam jestli to tak opravdu je ze kdyz ma zvukovka treba 6 vystupu, tak jestli je opravdu realne vest treba 6 ruznych signalu do 6ti ruznych vystupu..?

co se tyce tech preslechu, tak si myslim ze to je problem uz nekde v cubase, protoze se to projevilo i kdyz jsem to poustel bez externi zvukovky do stolnich repro, pokud je jeste nekde nejaka moznost routovani na kterou jsem zatim nenarazil, to nevim, ale myslim ze jsem zkusil snad vsechno co mne napadlo..
30.3.2016 23:17 [Sandon]
Re: 30.3.2016 23:01 [slava4]
pes = prodluzovacka s nekolika zasuvkama :-)

brum se da resit jak jsem psal, oddelovaci transformatory (ty kompaktni s konektorama od Neutrika jsem linkoval vys, zkusenost nemam ale vypada to jako super reseni - dela se to i ve vicenasobnym provedeni) nebo DI boxy. Kremator tu kdysi zminoval treba tohle http://www.thomann.de/cz/behringer_microhd_hd400.htm?sid=9b15c5b227e7a850b6579ac57edb490a

Firewire neni nutny mit, pokud potrebujes treba jen tech 6 kanalu na vystupu. Je to realny, treba Behringer po USB umi posilat 32 kanalu! Bezne byvaji USB rozhrani treba se 6 vstupy a 6 vystupy. Akorat dej pozor, abys vybiral/kupoval opravdu spravnej pocet fyzickych audio vystupu. Dost casto se ve specifikacich udavaji i vstupy/vystupy digitalni (optika, AES/EBU, atd.). Muj Traveler Mk3 ma podle papiru "28 vstupu/30 vystupu" - ale v realu to ma "jen" 4 mikrofonni a 4 linkovy jacky jako vstupy a 8 linkovych jacku jako vystupy.

Z Cubase do stolnich repro jsi to poustel teda z notasu? Tam muze byt preslech nezi kanalama ve stereu mnohem vetsi nez treba u Bosse! Integrovany zvukovky v pocitacich byvaji vetsinou hodne mizerny. Pokud teda nemas opravdu neco spatne nastaveny ve vystupech v Cubase :-)
30.3.2016 23:47 [slava4]
Re: 30.3.2016 20:57 [Sandon]
signal co poustim pres tu zvukovku do aparatu asi nebude nic moc, no.. prece jen je to DryIn stopa kterou jsem nahraval kdyz jsme delali EP.. ale on ten preslech tam jde slyset lehce i v normalnich stolnich reprech nebo sluchatkach..takze az takovy vliv na to ten zesak a higain zkresleni mit asi podle mne nebude.. na propojeni pouzivam klasicky nastrojovy kabel PlanetWaves..

Ta druha kytara je popravde docela dulezita, protoze se ty kytary docela casto doplnujou a kazda ma sve melodicke linky, obcas nejaky vyjezd, stopka atd.. a kdyz uz tak podklad se vzdy hodi.. kdyz uz je ta hudba takhle udelana tak se to chci snazit dodrzet at to zni jak ma, ikdyz bych byl mnohem radsi za druheho kytaristu to je jasna vec :) negativa by byly v idealnim pripade akorat v tom ze musi clovek vozit dva kytarove aparaty, komp zvukovku a vse potrebne, jinak to az takova hruza nemuze byt.. zkousime s tim ted uz bezne, a vzhledem k tomu ze bubenik hraje presne podle kliku, tak to na zkouskach slape jako hodinky :) uz jsme takhle odehrali jeden koncet a bez problemu.. ten klik jde slyset fakt jen kdyz ta kytarova stopa zrovna nezni, nebo je nekde nejaka stopka..

ten Looper jsme nazivo nechteli riskovat, proto to reseni s notasem a zvukovkou, ale na zkouskach to slo i s tim looperem v pohode, pokud zrovna "neuskocil" mimo rytmus..
realizovat to jde.. Looper ma sve nastavene tempo v bpm, kdyz jsou stopy nahrane v kliku tak to sedi, kdyz bubenik hraje presne podle kliku tak to taky sedi.. a synchronizovat to musim akorat ja - presnym seslapnutim pedalu looperu.. :)

Je dost mozne ze kdybych mel tu druhou kytarovou stopu upravenou s hotovym zvukem (zkresleni, delay atd..) a poustel ji primo do PA i s Intrama, asi by mi to ulehcilo starosti, zalezi jak by si s tim poradili zvukari..
A jak nad tim ted tak premyslim, tak ten klik je nastaveny docela dost nahlas.. bubenik totiz nema zadny sluchatkovy zesilovac nebo neco takoveho, na cem si tem klik zesili.. takze to by mohl byt taky jeden z duvodu toho preslechu v druhe stope..ne?
31.3.2016 9:46 [torst2]
Re: pro zajímaVOST
zejtra poprvé zkusíme ve zkušebně (nebo "na zkušebně" ? nějak ty trendy nestíhám ...) hrát s klikem pro bubeníka a 2. kytarou (TSE X50, impulsy) do mixpultu, + nějaké intro, cello pod sólo. Primitivně odděleno do L/R. Klik je záměrně slabší, sluchátka půjdou přes předzesík, takže klik by neměl lezt do druhé šavle. K posouzení zde : http://torst.sweb.cz/Rakve-podklad-MPIII.mp3
31.3.2016 10:20 [torst2]
Re:
... Přemejšlel jsem, jestli dát na kytaru nejakej comp/EQ/(pre)master, ale nechal jsem jí úplně surovou, prostě aby šlo do mixu totéž, co půjde od "živého" apce mikrofonem.
31.3.2016 11:25 [Sandon]
Re: 30.3.2016 23:47 [slava4]
Ohledně větší hlasitosti kliku jsem psal výš. Co třeba zkusit dát před aparát noise gate v krabičce? Mohlo by se to nastavit decentně, aby to chytalo jen ten klik v pauzách....
31.3.2016 15:33 [-mark-]
Re:
Je to sice mimo mísu, ale jako posluchač kytary z pásu doslova nenávidím. Vždy to jde nějak přearanžovat pro jednu kytaru. Speciálně jsem nepříčetný, když pak kytarista hobluje celý koncert kila a všechno hráčsky zajímavé leze z kompu jako tupá samohrajka. O předtočených "backing" vokálech se už vůbec nešířím. Je to koncert, sakra, CD si můžu zapnout doma:)
31.3.2016 15:37 [Ashok]
Re: 31.3.2016 15:33 [-mark-]
Taky nejsem priznivec prehnaneho pouzivani backing tracku, ale Slava to popisoval jako prozatimni reseni.
Prearanzovat se da neco, urcite ne vsechno a vzdycky, pokud mj. hrajes treba muziku jako Iron Maiden, tak jsi bez druhe kytary slusne receno namydlenej.

Nicmene k veci: mel jsem moznost neco videt/slyset a vsichni bysme se mozna hodne divili, co vsechno leze nekterym kapelam z playbacku :o)
31.3.2016 20:21 [slava4]
Re:
Sandon:
vidis, ten nisegate me do ted nenapadl, rozhodne vyzkousim :) ale taky je mozne, ze ten preslech kliku tam leze protoze je ten klik dost nahlas, kazdopadne asi poridime nejaky sluchatkovy zesilovac, pro bubenika to bude i pohodlnejsi si klik nastavit jak potrebuje..

mark:
jasne, kdyby to slo jinak a ta druha kytara tam pro celkovy zvuk nebyla zasadni a dala by se ozelet, tak bych to na koncertech asi ani neresil.. taky to pro mne neni uplne nejlepsi reseni.. jak rikam je to reseni nez najdeme kytaristu.. rozhodne cely koncert nehraju kila, to bejvavalo, kdyz jsem hraval HC a to uz mam za sebou :)

Ashok:
presne jak rikas, prozatimni reseni..
k Iron Maiden bych to asi moc neprirovnaval.. tyhle typy oldschool heaviku i kdyz to je "metalova klasika" jdou docela mimo mne, spis mirim tim modernejsim, pokud mozno technictejsim a tvrdsim smerem :)
1.4.2016 8:38 [Ashok]
Re: 31.3.2016 20:21 [slava4]
Vasi tvorbu neznam, bavil jsem se v obecne rovine = jsou kapely / styly, kde dve kytary tezko prearanzujes do jedne . . . leda bys pouzival harmonizer a ani ten te vsude nezachrani :o)
1.4.2016 11:04 [slava4]
Re: 1.4.2016 8:38 [Ashok]
no prave, vse prearanzovat nejde, kdyz maji obe dve kytary ruzne vyhravky, a harmonicke party, kazda jinde na hmatniku, nebo se riffove prolinaji, tak s jednou kytarou je to zakonite polovicni pozitek z poslechu pro posluchace i pro muzikanty na podiu.. harmonizer je sice reseni, do jiste miry a v urcitych partech, ale vzdycky zni lip druha "ziva" kytara :)
11.4.2016 20:59 [Kamzi]
Re: slava4
Zdravím Slávku. Můžu ti půjčit (i na delší dobu, kdyby se to osvědčilo) oddělovací trafo. Aspoň ověříš, jestli je ten brum způsoběný zemnící smyčkou. Jinak přeju brzkou kompletaci. BTW shodou okolností se dneska stavil Richard, tak mi vysvětlil, proč to nevyšlo.
18.4.2016 17:02 [slava4]
Re: 11.4.2016 20:59 [Kamzi]
Cau Kamzi! Ten brum jsem resil kdyz jsme pouzivali looper, ted to resime pres notas a exter. zvukovku, takze to oddelovaci trafo asi ani nebude treba, ale i tak diky :) Jinak jsem zaslechl ze taky nejste aktualne v komplet sestave, tak snad brzy nekoho najdete.
18.4.2016 18:41 [Sandon]
Re: 18.4.2016 17:02 [slava4]
Nechci se michat do vasi diskuse, ale i s notebookem a externi zvukovkou je velka sance, ze to bude brumet...
Ja mam doma na kytarovym preampu ground lift, ale kdyz jsem zkousel zapojit Dual Rectifier, kterej GND lift nema, tak to byl po zapojeni do firewire zvukovky (napajene z PC pres FW) slusnej hnuj :-/
18.4.2016 19:59 [Kamzi]
Re: 18.4.2016 17:02 [slava4]
Jak píše Sandon, zemnící smyčka může vzniknout všude, kde je propojena zem napájením a zároveň signálem. Uvidíš, když tak dej vědět.
Tak, my jsme nebyli komplet nikdy, ale teď je to krizovka. Něco jako Damiens ;0)
[15..64 / 64] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední