Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Daeg - výroba akustické sedmistrunné kytary

8.12.2007 0:00 [instrumento]
Daeg - výroba akustické sedmistrunné kytary - Kategorie Portál > Články
Pavluchova kytara od Libora Kobrleho

Seznam příspěvků:

[0..26 / 26] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
9.12.2007 21:07 [fbm]
Re:
no super! konecne se nekdo pridal s akustickyma zajimavostma .... vypada pekne, a libi se mi i to jmeno a runove graficke pozadi ....reportaz je dostatecne podrobna, chybi jenom zvukova ukazka ;)
akorat soukroma poznamka: samozrejme chapu duvody ktere te vedou k te tristni tloustce strun, ale kdybys to skousl byl bys velice prekvapen o kolik lepsiho zvuku lze docilit.....imho tenke struny jsou jeden z duvodu proc vam akustiky na nove nahravce zni slovy diplomata "ne moc dobre", ....slovy fbm "na pi*cu" ;o)
11.12.2007 11:39 [pavlucha]
Re: fbm
Čertužel, máš pravdu a vím o tom. :P Nejspíš se začnu trápit a natáhnu definitivně 11ky. ;) I když ty tappingy jdou hůř. :P

Ale jinak k tomu zvuku - povedl se mi fakt super zvukařskej "kousek", starej perfekcionista jako jseš ty mě teď definitivně zavrhne a odsoudí k věčnému smažení na hromadách hořících Behringerů. ;)) Petrovi jsem to říkal než jsem mu nahrávky předával. Snímal jsem kytaru dvěma mikrofony a ten proti hmatníku jsem měl půjčený takový malý Samson, měl jen doplnit bordýlek, který vzniká při hře, neznělo to zle. Samozřejmě jsem oba mikrofony nahrával už smíchané do mono stopy, poněvadž jsem líný. ;) Jenže v Samsonu se zhruba po půldni nějak podělala elektronika (no je to levnej asijskej hajzlík) a já jsem si v zápalu boje nevšimnul (nepřipustil), že se změnil zvuk. Mea culpa. Začal se chovat tak, že ztratil spodky, zvýraznil presence, dost ztenčil výsledný zvuk, choval se jakoby se tloukly fáze obou mikráků, což tam předtím nebylo, dávám si na to dost majzla. No, až do noci jsem nahrával a pak už jsem se nedokázal přemluvit to všechno přehrát, což vypovídá i o mém přístupu, uznávám, další megamínus v mojí žákovce. ;))) Jedná se o 3 skladby, musí se to dohnat EQ ve středech. Lidské ucho je super věc, věříš čemu chceš. ;)

Hele, nám vlastně nezní moc dobře ani higainy. ;))) Prostě zvukařská prvotina, já se to časem naučím, už během nahrávání jsem přišel na spoustu věcí, které udělám jinak, ale už jsme to museli dotáhnout na stejné zvuky a nastavení. Na druhou stranu už jsem slyšel větší průšvihy z "profi" studií. ;)
12.12.2007 0:45 [fbm]
Re:
muhehe, ja a perfekcionista.....to bych nahraval svoji desku aspon 5 roku!!! ......kruci nebo uz to 5 roku je? :))))
ale vazne, me levny gear vubec nevadi, spis naopak, jak sem se naucil v zamestnani, vzdycky jdu po pomeru cena/vykon.... coz uz na zacatku vyradi ty nejlepsi (bohuzel nejcasteji taky nejdrazsi veci) takze cesty jsou pro me spis zajimavost, nez abych rozebiral ze takhle to neni mozne.....dulezity je jenom vysledek! ...ale ten bohuzel u vas neni OK (to je na trosku delsi diskuzi, nejenom struny, ale i kytary a dalsi "drobnosti") a samozrejme chapu, ze se ti nechtelo to prehravat, na druhou stranu za tu dobu uz to mohlo byt prehrane 10x ;o) (to ze makate na desce sem zachytil nekdy pred rokem) ....a jasne pedro vam z toho vydupe zajimavou nahravku, akora s tema profi prusvihama se ja osobne moc neutesuju ....slovy klasika: Je totiz velice jednoduche byt hvezda mezi hovnama. Tezsi je byt aspon hovno mezi hvezdama....
12.12.2007 15:03 [Sandon]
Re:
No jo porad, ty hvez*do :-)
12.12.2007 18:36 [pavlucha]
Re: fbm
Asi se budu vždycky řídit zásadou, že musím být hlavně spokojený s tím co nahraju, než jak to nahraju. Řešit jak je samozřejmě taky potřeba a do jisté míry zábavné, ale doufám, že se v tom nikdy moc nezababrám. ;) Petr z naší nahrávky nejspíš vydupe to co z toho momentálně vydupat lze a my jsme rádi, mohli bysme samozřejmě upravovat a předělávat donekonečna jako jelita, proč to rovnou nepřehrát celé, což? ;) Třeba by nám to netrvalo další rok, ale jen půl. ;)) Ale my jsme si řekli "dost!" ;) Hm... asi nemáme ambice patřit ani mezi hovna ani mezi hvězdy... spíš tak si v tom rybníku plavat trochu dál od obojího, abysme něco ošklivého nechytli. ;) Takže mě nedokonalost nebo tedy snad až napičovitost naší nahrávky moc neznepokojuje, navíc napičovitost nevykazuje úplně každý wav, který se nám náhodou podařilo uložit na disk. ;) Tím nechci nic obhajovat, natož rozvířit "trošku delší diskuzi" o "dalších drobnostech", chraň mě toho pámbu ;))), poněvadž mám hodně práce v práci, teď před každoročním koncem světa obzvlášť. ;) Sandonovi díky za malou podporu proti Hyeně-Hvěz*dě. ;)) Zatím čuuste a příjemný večer nebo kdy sem lezete na plkačku. :)
12.12.2007 19:19 [fbm]
Re:
ugh, tys to vzal trochu jinak, dobre mi tak. neni radno pichat do metaloveho hnizda, zvlast kdyz jde o akustiky ;o)
12.12.2007 20:04 [mykl]
Re:
:o)
12.12.2007 20:35 [pavlucha]
Re: fbm
to ne, nevzal, nijak si to nevztahuju ani se neurážím, nic takového, to možná jen psaný projev tak blbě vypadá ;) dál než za neškodné babské (čti muzikantské) hašteření já nikdy nejdu ;)))
30.3.2009 11:24 [pavlucha]
Re:
Po delší době musím doplnit info...

...dlouho jsem řešil jak na 7mu získat silnější struny, tedy hlavně spodní H abych mohl zbytek dát o level tlustší. Viz. výše v článku - osazoval jsem H .59kama a z důvodu vyváženosti tenze zbytek pouze 10kama. Sice se na to hezky hraje a mám to docela rád, ale nějak to není pro akustiku úplně ono. Naštěstí D'addario už vyrábějí baritonovou sadu EXP23(http://store.daddario.com/category/145819/EXP23_Baritone_16-70), ve které je právě TA KÝŽENÁ 70ka! Zaplesal jsem a hned jsem je začal shánět.

Co vám mám povídat, přes veškerou snahu pánů z Huml Music, ač jsem chtěl 10 sad, na Zakarpatské Rusi je to neřešitelná, nesehnatelná, neobjednatelná, hodna nezájmu, zlá, ošklivá... případ. Ač z té "longlife" řady EXP strun některé "bežné" sady dovážejí, PMC, synové a spol. opět nezklamali - jak je objednávka méně než konťák, fakujou to zvysoka. Ostatní obchodníci je berou od nich, takže tím byla tato kapitola uzavřena. :-/

Naštěstí Libor Kobrle občas objednává nějaké specialitky od http://elderly.com, takže tam pro něj nebyl problém objednat EXP23 a 11kovou sadu EXP26 (http://store.daddario.com/category/145841/EXP26_Custom_Light_11-52). Čertužel, nejdou objednat kusovky, musím tedy na 7mu brát 2 sady ne zrovna levných strun. Jeden potah vyjde na 550 Kč, ale prostě to akceptuju, frajeřina něco stojí. ;) Už je tam mám měsíc, EXP se jako "longlife" opravdu tváří a rozhodně to z Elderly vyšlo výrazně levněji než z PMC, u kterých ty 11ky stojí o 100 víc. Natahuju celou sadu 11-52 a k tomu 70ku na Hčku a jsem konečně spokojený, zvuk kytary se s vyšší tenzí podstatně rozsvítil a ztučněl... fakt z toho mám radost. ;)

Podladění zdar.
30.3.2009 11:35 [Sandon]
Re: Pavlucha
U Thomanna stoji EXP23 14 evrobabek. Asi neni problem se s nekym domluvit at ti tam dve tri sady veme, az bude neco brat. Postovny je 15 evrobabek, to mi zase prijde dost na to objednavat 1 struny. Tenky kusovky se teda nedaji sehnat? Na elektriku urcite v Muzikeru, mozna by to slo pouzit na akustiku?
30.3.2009 13:58 [pavlucha]
Re: Sandon
No čuus, ty snad máš instrumento napojené na svůj cerebellum, ne? ;))

To je mají u Thomanna dost drahé. Asi jsem to blbě napsal, ale od Libora (samozřejmě potažmo z Elderly) totiž vyšly na 550,- obě sady (EXP23+EXP26) a poněvadž jsem si vzal 10 sad od obou, jsem na nějakou dobu předzásoben. :) Moc mi nevyhovují tloušťky té baritonové sady, už je to na mě moc, navíc bych musel dokupovat na 7mu strunu G a E protože kdybych vzal G z EXP23, bude neomotané. Samotné omotané G z řady EXP je nesehnatelné, sehnal bych jen zcela jinou strunu, což u těch omotaných je blbé. U hladkých tenkých strun nevadí, že by byly jiné, stačily by jakékoli fosforbronzy. Zkoušel jsem i namíchat něco z EXP23, ale kompletní 11ková sada + 70ka mi nakonec vyhovujou nejlíp. Zůstanu u toho, vlastně to řeším už rok a půl a jsem děsně rád, že tenhle potah konečně funguje jak má. :)
30.3.2009 14:44 [Sandon]
Re:
No spis sem te zastihl hned jak jsem se pripojil ;-)
No jak to tak po sobe ctu, ta rada byla stejne asi spis pro kocku...
30.3.2009 15:27 [fbm]
Re:
vitej klubu byvaly kamarade :)
uz rozumis mym problemum, ktere zazivam skoro 10 let? a este me maji za vola co je otravuju s takovyma volovinama, "vem si desitky na to hrajou vsechny hvezdy, tak proc bys ty mel mit neco zvlastniho, a beztak resis nejaky svuj komplex menecenosti..." i s takovyma vyvodama uz sem se potkal
Ja pouzivam ke sve spokojenosti EXP23, dycky kdyz nekdo bere neco od Thomana tak se prifarim, takze mam porad par sad v zasobe. Kusovky uz sme tady nekde resili, mylsim Amati nabizelo(?) ErnieBall, ale netusim jestli i pro akustiky. Je to pruda, nastesti ja to mam na sedmicku opacne nez ty, XL157 na el.barytonku a dohodim tenke ecko a jedu :)

PS: Na moji barytonku ten andelsky folkar Zamboch ve Vecku pod dohledem Petera Bindera natocil uplnou megabombicu. Ted kazdy bude chtet barytonku (nejenom Merta a Dusilova :)
30.3.2009 16:00 [pavlucha]
Re: fbm
Kdo je bývalý kamarád? Sandon? :) ...že vy jste se pohádali kvůli nedodělanému Paladranu? :D :D :D (sorry, musel jsem tnout do masa) ;D Už vám dám pokoj. ;)

Já ještě chci ukecat Libora aby mi zkusil vykompenzovat na nuláku tlusté H, zdá se mi, že by to chtělo. Přece jen to je klasická menzura.
Co si o tom myslíte?
30.3.2009 16:06 [fbm]
Re:
jako co? ze ti to bude ladit kdyz budes hrat prazdne H? ta kompenzace mi prijde "tak trochu" finta na kytaristy. Normalni elektricke sedmicky kytary maji kompenzaci?
30.3.2009 17:23 [pavlucha]
Re:
Čoveče, ty odpovídáš otázkou jako naše chemikářka ze základky. ;D
Máš pravdu, nicméně...
a) kompenzace finta na lidi není, je to dobrá věc, akorát se samozřejmě vyplatí spíš u kytar elektrycznych
b) s Liborem jsem to probral zatím po tel. a nevidí to jako úplnou volovinu a další můj úchylný nápad :) - samozřejmě, že ta kytara ladí dobře, ale přesně jak píšeš - syndrom prázdná struna vs. zmáčknutá struna - není to tak, že hned poběžím a budu za každou cenu po Liborovi chtít zmrdošit nový nulák jen proto, že mám rád "nové" technologie. ;) Při nahr. si vždycky dokážu naladit kytaru tak aby to bylo ok. :)
Je to nápad, nechám to dozrát a případně i vykysat - proto se tady ptám na názor. ;)
30.3.2009 22:31 [Sandon]
Re: pavlucha
Pokud budes pouzivat porad stejny struny, je to asi cesta, jak to co nejvic vyladit, ale ja bych do toho nesel. Kytara proste NIDKY ladit nebude, s tim uz jsem smirenej a treba te to taky ceka :)
Vsechny ty buzzfeiteni a earvany jsou podle me marketingovej tah - nebo jsem to jen nepochopil. Proste nerozumim tomu, jak tu kompenzaci resi? Na ty struny, ktery jsou na kytare natazeny v okamziku prodeje? Co kdyz si tam das tuzsi sadu, tlustsi sadu, tenci sadu atd...? To pak prece nemuze fungovat. Ale mozna jsem zbytecnej skeptik :)

Nicmene ted jsem cetl, ze stara kytara Briana Maye po renovaci a vymene nultyho prazce (ma opravdovy kovovy nulty prazec + bakelitovy "nut") nejak "neladila"... cili bylo nutne propilovat nulty prazec tak, jak byl promackanej ten starej pred vymenou... ale verim, ze to byl spis nezvyk, resp. zvyk na puvodni leta promackavanej prazec....


30.3.2009 23:39 [fbm]
Re:
hmm, tak vzhledem k tomu ze ja sem schopny tlakem prstu udelat klidne i pul tonu, zvlast na sedmicce a tluste strune, ....tak mi to jako uchylny napad prijde :)
kdybych hral slide a mel to naladene do akordu, tak prosim, ale takhle je to imho k nicemu
31.3.2009 11:36 [pavlucha]
Re:
Já znám kamarádovu kytáru s původním nulákem a nyní nově osazenou kompenzovaným a musel jsem uznat, že jí to velmi prospělo, takže nevidím důvod to zavrhovat jako marketingovej tah. Samozřejmě, že to není samospasitelné - blbé ruce, blbý nástroj a nepomůže ani dvacet kompenzací. :) Ale pokud se kůra aplikuje po rozumné úvaze, u dobré kytary může být ku prospěchu, takže proč ne?

Na druhou stranu, pokud vezmu do ruky Parkera, mám z něj oproti všem ostatním kytarám pocit neuvěřitelného "ladění" ve všech polohách a ten žádnou kompenzaci nemá. Takže je to zase jen o kvalitě daného nástroje.

No dobře, zpět na zem a bude sypačka popela na květák... ;))) Samozřejmě, že ta moje sedma výborně ladí a lepší ak. kytaru jsem nikdy neměl a asi mít nebudu a uznávám, že řeším vcelku irelevantní nuance a nejspíš chci od akustiky moc jak jsem zmlsanej z elektrik. :)
Asi jste mi to rozmluvili a zachránili Liborovi nervy. :D
1.4.2009 13:02 [Sandon]
Re:
Ja bych se toho bal, uz jen kvuli tomu, ze muzes za cas zmenit znacku/typ strun a bude to cely jako pred upravou.

Jako marketingovej tah to beru v momente, kdy ti to nekdo neudela "na miru" - jinak to podle me nejde udelat. Pokud je to vazany na urcitej typ strun, tak proc ne.

Ted se mi povedlo nahrat kytaristu pres ladicku kalibrovanou na A=442Hz a zjistil jsem to az asi u 7.songu. Zdesil jsem se, ale nakonec mi doslo, ze jsem to vlastne zjistil az v momente, kdy to neladilo JEMU jako takovymu (spetne drzeny akordy) - ze jsem si to nevsiml driv bylo dany tim, ze to vlastni drzeni kytary a jeho technika ovlivnila ladeni mnohem vic nez spatne kalibrovana ladicka. Podotykam, ze nejvic neladi prave dotycnej song, kterej porad zni divne i pri A=440Hz :-) Pritom ten rozdil 442/440 je dost slyset.
1.4.2009 14:54 [Tarabys]
Re: Sandon
Ty se raz z teho ladění zesereš, synku...8)
1.4.2009 15:30 [Sandon]
Re:
Pro me je prokleti!
1.4.2009 16:53 [pavlucha]
Re:
...to by byla nuda, kdyby všechno absolutně ladilo ;)
1.4.2009 16:56 [Pavel007]
Re:
..a co teprva, když jednu stopu nahrajete ve stoje a druhou vsedě, to je teprva laděníčko...
1.4.2009 17:06 [Sandon]
Re:
Mit tak jeste absolutni sluch, tak to se du rovnou obesit ;-)
Poslouchat jak neladi stridace u tramvaji a lokomotiv apod. Staci mi, ze mi doma ukrutne piska lednicka, z toho sem fakt na prasky.
1.4.2009 17:39 [pavlucha]
Re:
však disharmon je kolikrát taky hezký zvuk ;)
[0..26 / 26] Strana:  1 | Všechny | Poslední