Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Kondenzátorový mikrofon pro zkušební nahrávky
[Brúdr]
Kondenzátorový mikrofon pro zkušební nahrávky -
Nahrávání
Ahoj všichni. Řeším velké dilema a myslím, že byste mi mohli pomoci. Chci pořídit kondenzátorový mikrofon pro nahrávání zpěvu, akustických nástrojů (hlavně kytary) a elektrické kytary. Nahrávat se bude v jednoduchém domácím HDR studiu. Cílem není vytvořit profesionální nahrávky, ale poměrně slušné nahrávky pro použití vlastní a pár přátel. Vytypoval jsem čtyři mikrofony v ceně do 3.000,- Kč. Zajímaly by mně vaše názory, zkušenosti, popř. porovnání výkon/cena u jednotlivých modelů. Cílem je vybrat ten nejoptimálnější. Tři tisíce jsou strop, takže reakce "přišetři a kup ..." jsou bezpředmětné.
Mikrofony: 1. Studio Projects B1, 2. Samson C01, 3. Behringer C1(C3), 4. PA Sound HSMC001W.
Uvítám všechny vaše názory. Díky.
Kondenzátorový mikrofon pro zkušební nahrávky -

Ahoj všichni. Řeším velké dilema a myslím, že byste mi mohli pomoci. Chci pořídit kondenzátorový mikrofon pro nahrávání zpěvu, akustických nástrojů (hlavně kytary) a elektrické kytary. Nahrávat se bude v jednoduchém domácím HDR studiu. Cílem není vytvořit profesionální nahrávky, ale poměrně slušné nahrávky pro použití vlastní a pár přátel. Vytypoval jsem čtyři mikrofony v ceně do 3.000,- Kč. Zajímaly by mně vaše názory, zkušenosti, popř. porovnání výkon/cena u jednotlivých modelů. Cílem je vybrat ten nejoptimálnější. Tři tisíce jsou strop, takže reakce "přišetři a kup ..." jsou bezpředmětné.
Mikrofony: 1. Studio Projects B1, 2. Samson C01, 3. Behringer C1(C3), 4. PA Sound HSMC001W.
Uvítám všechny vaše názory. Díky.
Seznam příspěvků:
[rgx]
Re: Brúdr
Pokud je to možné, tak si všecky 4 půjč a vyzkoušej srovnávacím testem. Zcela jednoduché a hloupé je vyloučit jako první ten Behringer, protože moc dobře vím, jak citlivá je snímací část mikrofonu. Narazit můžeš i na renomovanou značku, ale pokud s tím mikrákem někdo trochu víc ťukl, tak je to v pytli. Pro zpěv zblízka je kondenzátorový typ příliš citlivý např. pro souhlásky B, P, D - bude lepší ho dávat dál, nebo instalovat nějaký rozumný tlumič.
Re: Brúdr
Pokud je to možné, tak si všecky 4 půjč a vyzkoušej srovnávacím testem. Zcela jednoduché a hloupé je vyloučit jako první ten Behringer, protože moc dobře vím, jak citlivá je snímací část mikrofonu. Narazit můžeš i na renomovanou značku, ale pokud s tím mikrákem někdo trochu víc ťukl, tak je to v pytli. Pro zpěv zblízka je kondenzátorový typ příliš citlivý např. pro souhlásky B, P, D - bude lepší ho dávat dál, nebo instalovat nějaký rozumný tlumič.
[torst2]
Re: mikrák na zpěv v domácím studiu
ahoj, řešim podobnej problém jako Brúdr na začátku. Uvítám každou radu. Co behringer B1, B2 ?
Re: mikrák na zpěv v domácím studiu
ahoj, řešim podobnej problém jako Brúdr na začátku. Uvítám každou radu. Co behringer B1, B2 ?
[kremator]
Re: torst2
Mám zkušenosti s T.Bone SC600. Svému účelu poslouží, nebyl extrémně drahý, mechanicky v pohodě, žádné znatelné šumy brumy se nekonají, fr. rozsah uspokojivý. Jestli vládneš němčinou, tak u spousty mikrofonů jsou testy z časopisů. Objektivitu nedokážu posoudit, ale mě všechny t.bone mikrofony (a že jich už pár kousků mám) bez problémů slouží. Jako všude platí, že člověk dostane to, co si zaplatí, u t.bone o něco málo víc.
Re: torst2
Mám zkušenosti s T.Bone SC600. Svému účelu poslouží, nebyl extrémně drahý, mechanicky v pohodě, žádné znatelné šumy brumy se nekonají, fr. rozsah uspokojivý. Jestli vládneš němčinou, tak u spousty mikrofonů jsou testy z časopisů. Objektivitu nedokážu posoudit, ale mě všechny t.bone mikrofony (a že jich už pár kousků mám) bez problémů slouží. Jako všude platí, že člověk dostane to, co si zaplatí, u t.bone o něco málo víc.
[pavlii]
Re:
Fakt doporučuju totéž, co už naznačil "rgx". Každý mikrofon je natolik specifický svým charakterem, že má smysl se řídit tak maximálně doporučením/nedoporučením ohledně kvality zpracování, funkční stability a vůbec. Ještě lze do určité míry přihlédnout k subjektivním hodnocením zkušenějších, kteří mikrofonů vyzkoušeli mraky (a k nějakému konkrétnímu typu napíší, jak jim to zvukově přijde)...ale už toto je s rezervou, protože komentář "přijde mi bez tak výrazných výšek" nemá IMHO příliš vypovídací hodnotu, protože je to opravdu o subjektivitě. Nemyslím tím samozřejmě, že se daný člověk plete, to určitě ne, ale nováčkovi nebo obecně začátečníkům to moc neřekne (nadto to spíš může vyvolat dojem typu "tak to nebude tak kvalitní, kouknu po něčem jiném...", což je špatně.
Re:
Fakt doporučuju totéž, co už naznačil "rgx". Každý mikrofon je natolik specifický svým charakterem, že má smysl se řídit tak maximálně doporučením/nedoporučením ohledně kvality zpracování, funkční stability a vůbec. Ještě lze do určité míry přihlédnout k subjektivním hodnocením zkušenějších, kteří mikrofonů vyzkoušeli mraky (a k nějakému konkrétnímu typu napíší, jak jim to zvukově přijde)...ale už toto je s rezervou, protože komentář "přijde mi bez tak výrazných výšek" nemá IMHO příliš vypovídací hodnotu, protože je to opravdu o subjektivitě. Nemyslím tím samozřejmě, že se daný člověk plete, to určitě ne, ale nováčkovi nebo obecně začátečníkům to moc neřekne (nadto to spíš může vyvolat dojem typu "tak to nebude tak kvalitní, kouknu po něčem jiném...", což je špatně.
[Sandon]
Re: torst
Pokud jde o to poridit si lacinej majk, tak ty T-Bone jsou za ty penize v pohode. Kdyz nebudes nahravat desku kterou chces poustet v MTV ;-)
Proste pomer cena/vykon je u nich slusnej.
Ale samozrejme nemuzes cekat, ze to bude Neumann. U techhle levnych majku je nekdy i problem s vykyvama v kvalite, zrovna tak porovnavat je tezky - kazdopadne na domaci zvykani je to OK.
Re: torst
Pokud jde o to poridit si lacinej majk, tak ty T-Bone jsou za ty penize v pohode. Kdyz nebudes nahravat desku kterou chces poustet v MTV ;-)
Proste pomer cena/vykon je u nich slusnej.
Ale samozrejme nemuzes cekat, ze to bude Neumann. U techhle levnych majku je nekdy i problem s vykyvama v kvalite, zrovna tak porovnavat je tezky - kazdopadne na domaci zvykani je to OK.
[Amorph]
Re:
podle me ti na tvoje ucely a podminky lip poslouzi dynamika Shure sm57 nebo shure sm58. Z tech levnejch cinskejch kondiku bude signal dost tenkej a ostrej, a napriklad elektricka kytara vylozene hnusna. Az budes casem kupovat neco lepsiho, tak je budes moct vyhodit. Navic velkomembranovy kondiky jsou daleko citlivejsi na reseni nahravaci mistnosti, tzn. ze v malym pokojiku ti to bude brat spoustu odrazu mistnosti a nebude to dobry. Oproti tomu ty shury jsou osvedceny klasiky, ktery fungujou vyborne na spoustu veci. Sm57 se dodnes pouziva skoro vsude na elektrickou kytaru a i na akustiku a zpev to neni zadnej prusvih. Ma hlavne masity stredy, coz je zaklad. Na perkuse je taky fajn. Zaroven klasika na virbl. Sm58 ma o neco vetsi presenci na vejskach), ale jinak jsou dost podobny (i pres vizualni rozdil ve zpracovani). No vzhledem k tomu, ze sm57 je o neco levnejsi, sel bych asi do nej. A v neposledni rade, Shury jsou konstrukcne opravdu poctivy a vydrzej mnoho let i podiovej provoz, natoz studiovej.
Re:
podle me ti na tvoje ucely a podminky lip poslouzi dynamika Shure sm57 nebo shure sm58. Z tech levnejch cinskejch kondiku bude signal dost tenkej a ostrej, a napriklad elektricka kytara vylozene hnusna. Az budes casem kupovat neco lepsiho, tak je budes moct vyhodit. Navic velkomembranovy kondiky jsou daleko citlivejsi na reseni nahravaci mistnosti, tzn. ze v malym pokojiku ti to bude brat spoustu odrazu mistnosti a nebude to dobry. Oproti tomu ty shury jsou osvedceny klasiky, ktery fungujou vyborne na spoustu veci. Sm57 se dodnes pouziva skoro vsude na elektrickou kytaru a i na akustiku a zpev to neni zadnej prusvih. Ma hlavne masity stredy, coz je zaklad. Na perkuse je taky fajn. Zaroven klasika na virbl. Sm58 ma o neco vetsi presenci na vejskach), ale jinak jsou dost podobny (i pres vizualni rozdil ve zpracovani). No vzhledem k tomu, ze sm57 je o neco levnejsi, sel bych asi do nej. A v neposledni rade, Shury jsou konstrukcne opravdu poctivy a vydrzej mnoho let i podiovej provoz, natoz studiovej.
[torst2]
Re:
Dík Za rady. Asi zvolim zas SM58. Už jsem si jí koupil před cca 3mi lety pro účel tehdejšího dema. Tentokrát už budu nahrávat jen zpěvy, nástroje ne. Tak jsem myslel, že by kondenzátor byl lepší. Ale SM58 bude asi stačit. Na kytaru (reprobox)ji tolik nedoporučuju, SM57 snímá podstatně líp, ale jinak je 58 univerzální. Trvanlivost je jiná věc, když do ní zpěváci na pódu 1/2 roku prskaji, jde zvuk do kopru.
Re:
Dík Za rady. Asi zvolim zas SM58. Už jsem si jí koupil před cca 3mi lety pro účel tehdejšího dema. Tentokrát už budu nahrávat jen zpěvy, nástroje ne. Tak jsem myslel, že by kondenzátor byl lepší. Ale SM58 bude asi stačit. Na kytaru (reprobox)ji tolik nedoporučuju, SM57 snímá podstatně líp, ale jinak je 58 univerzální. Trvanlivost je jiná věc, když do ní zpěváci na pódu 1/2 roku prskaji, jde zvuk do kopru.
[Amorph]
Re: torst2
aha, tak sorry, ja si nejak nevsim, ze aktualni je az ten tvuj dotaz. Ja odpovidal spis na ten puvodni, kde je evidentni, ze hleda univerzal do zacatku a chce ho i na nastroje a tam ta dynamika ma urcite smysl.
Jestli chces nahravat jen zpev, tak to je situace uz trochu jina. Z tech dvou co jsem psal, tak na zpev bude asi ve vetsine pripadu lepsi ta sm58 (a jak pises, na snimani boxu je vetsinou lepsi sm57, protoze je hladsi), ale pokud chces vic detailu jen na vokal, tak tam uz ten kondik urcite ma smysl. Ty Behringery bych urcite nedoporucil. Jako dobrej entry level se doporucuje Oktava mk312, ktera se da sehnat asi lehce nad 3K. Ale pokud s tim nemas zkusenosti, tak muzes myslim vzit i ten levnej RH Sound a nebo nejakej ten t-bone. Stejne teprve po nejakym case zjistis, co je v tom zvuku za nedostatky, co lze dohnat v postprocesu a co uz ne, na co ma vliv mistnost, na co vzdalenost od mikrofonu atd. Jinak na kondik urcite budes potrebovat pop filtr. Da se udelat treba z puncochy a nebo koupit cca za petikilo. Ja pouzivam takovej zakladni od SE Electronics a funguje dobre.
Re: torst2
aha, tak sorry, ja si nejak nevsim, ze aktualni je az ten tvuj dotaz. Ja odpovidal spis na ten puvodni, kde je evidentni, ze hleda univerzal do zacatku a chce ho i na nastroje a tam ta dynamika ma urcite smysl.
Jestli chces nahravat jen zpev, tak to je situace uz trochu jina. Z tech dvou co jsem psal, tak na zpev bude asi ve vetsine pripadu lepsi ta sm58 (a jak pises, na snimani boxu je vetsinou lepsi sm57, protoze je hladsi), ale pokud chces vic detailu jen na vokal, tak tam uz ten kondik urcite ma smysl. Ty Behringery bych urcite nedoporucil. Jako dobrej entry level se doporucuje Oktava mk312, ktera se da sehnat asi lehce nad 3K. Ale pokud s tim nemas zkusenosti, tak muzes myslim vzit i ten levnej RH Sound a nebo nejakej ten t-bone. Stejne teprve po nejakym case zjistis, co je v tom zvuku za nedostatky, co lze dohnat v postprocesu a co uz ne, na co ma vliv mistnost, na co vzdalenost od mikrofonu atd. Jinak na kondik urcite budes potrebovat pop filtr. Da se udelat treba z puncochy a nebo koupit cca za petikilo. Ja pouzivam takovej zakladni od SE Electronics a funguje dobre.
[torst2]
Re: Amorph
lze koupit z 2. ruky? U mikráků se držim novejch z krámů. jsou citlivý a od cizího nikdy nevíš, jak je zrasenej, (na rozbíl od kyt. krabek, ty jsou nerozbitný, skoro).
Re: Amorph
lze koupit z 2. ruky? U mikráků se držim novejch z krámů. jsou citlivý a od cizího nikdy nevíš, jak je zrasenej, (na rozbíl od kyt. krabek, ty jsou nerozbitný, skoro).
[Sandon]
Re: torst
Z druhy ruky bych tomu asi neveril :-(
Co se tyce zpevu - nedavno jsem neco zkousel a mam doma jen SM57 (a kondik C3000 ale ten jsem nechtel pouzit) a strasne me ta SM57 prekvapila!
Zni podstatne lip nez SM58 (krome toho ze se brzo zaflusa molitan v te kopulce [kamos doporucuje vyprat v mycce!!! prej to super pomaha]) - i nova SM58 byla podstatne zahuhlanejsi, nemuzu si pomoct (zkouseno na 3 lidech).
SM57 byla krasne nabrousena a znela skoro jako nejakej kondik, moc se mi to libilo, to sem absolutne necekal!
Akorat je nutny do ty SM57 zpivat pres pop filtr, jinak to je dost hrozny.
Jestli mas SM57 doma, tak na to kasli a zpivej do toho! Urcite aspon vyzkousej. Kupovat SM568 kdyz mas SM57, je podle me nesmysl (pokud nebudes vyuzivat oba majky zaroven).
Re: torst
Z druhy ruky bych tomu asi neveril :-(
Co se tyce zpevu - nedavno jsem neco zkousel a mam doma jen SM57 (a kondik C3000 ale ten jsem nechtel pouzit) a strasne me ta SM57 prekvapila!
Zni podstatne lip nez SM58 (krome toho ze se brzo zaflusa molitan v te kopulce [kamos doporucuje vyprat v mycce!!! prej to super pomaha]) - i nova SM58 byla podstatne zahuhlanejsi, nemuzu si pomoct (zkouseno na 3 lidech).
SM57 byla krasne nabrousena a znela skoro jako nejakej kondik, moc se mi to libilo, to sem absolutne necekal!
Akorat je nutny do ty SM57 zpivat pres pop filtr, jinak to je dost hrozny.
Jestli mas SM57 doma, tak na to kasli a zpivej do toho! Urcite aspon vyzkousej. Kupovat SM568 kdyz mas SM57, je podle me nesmysl (pokud nebudes vyuzivat oba majky zaroven).
[houdek.z]
Re: Sandon
Budu muset do zkusebny nejakou puncochu vyrobit, jak ta SM57 nema pred sebou nic nez tu dratenku, je to sileny.
Urcite SM57 je jako prvni investice do mikraku jedna z nejlepsich. Udelal jsem to taky tak a nemuzu si stezovat.
Hlane me k tomu donutil pokus nahravat si kytary doma, o tom co jsem si pujcil levnou sadu kondenzatoru na bici od Stagga. To byl hnus a mechanicky provedeni radeji nehodnotim.
Re: Sandon
Budu muset do zkusebny nejakou puncochu vyrobit, jak ta SM57 nema pred sebou nic nez tu dratenku, je to sileny.
Urcite SM57 je jako prvni investice do mikraku jedna z nejlepsich. Udelal jsem to taky tak a nemuzu si stezovat.
Hlane me k tomu donutil pokus nahravat si kytary doma, o tom co jsem si pujcil levnou sadu kondenzatoru na bici od Stagga. To byl hnus a mechanicky provedeni radeji nehodnotim.
[torst2]
Re: Sandon, houdek.z
Tak to dík za podnět! Pro kytaristu ideální. Koupim SM57 a můžu ho vozit i na konzíky, kdyby ho zvukař neměl na nazvučení aparátu. Pončochu v obroučce z krapičky od CD mám už od posledního nahrávání přes SM58. Bude vyřešeno.
Re: Sandon, houdek.z
Tak to dík za podnět! Pro kytaristu ideální. Koupim SM57 a můžu ho vozit i na konzíky, kdyby ho zvukař neměl na nazvučení aparátu. Pončochu v obroučce z krapičky od CD mám už od posledního nahrávání přes SM58. Bude vyřešeno.
[Stormhammer]
Re:
Zdravim, začínám koketovat s myšlenkou domácího nahrávání. Zatím mám extterní zvukovku Lexicon Alpha http://kytary.cz/lexicon-alpha-usb-audio-interface/HN089202/ , ale výsledky z linkovýho nahrávání pomocí Amplitube a obdobnýho softu jsou nic moc. Napadlo mě koupit si lacinej mikrofon, tohle by měla bejt kopie sm57: http://www.thomann.de/gb/the_tbone_mb75.htm . Mám šanci dostat se k lepšímu výsledku nahrávání doma, respektive stačí mi vůbec mikrák a tahle zvukovka? Předpokládám, že při tomhle stylu nahrávání (realtime do z pc pouštěnejch podkladů) se problém latence zvukovky nepromítá. Aparát nějak významně ohulit nemůžu. Nečekám zázraky, jen použitelnou nahrávku. Taky podle jeho předlohy předpokládám, že na zpěv taky ujde (asi teda taky s pop filtrem).
Re:
Zdravim, začínám koketovat s myšlenkou domácího nahrávání. Zatím mám extterní zvukovku Lexicon Alpha http://kytary.cz/lexicon-alpha-usb-audio-interface/HN089202/ , ale výsledky z linkovýho nahrávání pomocí Amplitube a obdobnýho softu jsou nic moc. Napadlo mě koupit si lacinej mikrofon, tohle by měla bejt kopie sm57: http://www.thomann.de/gb/the_tbone_mb75.htm . Mám šanci dostat se k lepšímu výsledku nahrávání doma, respektive stačí mi vůbec mikrák a tahle zvukovka? Předpokládám, že při tomhle stylu nahrávání (realtime do z pc pouštěnejch podkladů) se problém latence zvukovky nepromítá. Aparát nějak významně ohulit nemůžu. Nečekám zázraky, jen použitelnou nahrávku. Taky podle jeho předlohy předpokládám, že na zpěv taky ujde (asi teda taky s pop filtrem).
[paax]
Re: Stormhammer
Amplitube je o ničem a zkoušel si to, co se tu řešilo ohledně SIR? Jako nevím, ale nehrávat doma přes májk je celkem na nic, pokud nemáš RD a neděláš to někde ve sklepě. Tak si to nahrávej na zkušebně, ale SIR coř je konvoluční reverb by ti mohl stačit viz téma Amplitube a podobná veteš.
Re: Stormhammer
Amplitube je o ničem a zkoušel si to, co se tu řešilo ohledně SIR? Jako nevím, ale nehrávat doma přes májk je celkem na nic, pokud nemáš RD a neděláš to někde ve sklepě. Tak si to nahrávej na zkušebně, ale SIR coř je konvoluční reverb by ti mohl stačit viz téma Amplitube a podobná veteš.
[torst2]
Re: AKG P200
Čau. Mam možnost koupit od jednoho studiáka AKG Perception 200 za +- 3k. Pro nahrávání zpěvů v domácím studiu. Doporučíte? Mám se něčeho vyvarovat? Dík za názory.
Re: AKG P200
Čau. Mam možnost koupit od jednoho studiáka AKG Perception 200 za +- 3k. Pro nahrávání zpěvů v domácím studiu. Doporučíte? Mám se něčeho vyvarovat? Dík za názory.
[pavlii]
Re:
Jak kdy a jak na co ;-) pop-up filtr má eliminovat sykavky a rázy...takže na zpěv ano, na nástroje ne (například).
Re:
Jak kdy a jak na co ;-) pop-up filtr má eliminovat sykavky a rázy...takže na zpěv ano, na nástroje ne (například).
[Pavel007]
Re:
pop filtr určitě jo pokud budeš nahrávat zpěvy zblízka-bez toho nenatočíš pořádně třeba "prdel" :)
Jinak asi není třeba, ta síťka má zachytit hlavně vzduchový rázy od retnic- b, p, apod., který když natáčíš hodně zblízka, tak ti to bez toho filtru přefouknou. Dobrý je nekupovat úplně ty "nejvýhodnější" filtry, líp fungujou takový, který jsou dvojitý-tzn ta punčocha tam je přetažená nadvakrát, ne jen jednou :)
Re:
pop filtr určitě jo pokud budeš nahrávat zpěvy zblízka-bez toho nenatočíš pořádně třeba "prdel" :)
Jinak asi není třeba, ta síťka má zachytit hlavně vzduchový rázy od retnic- b, p, apod., který když natáčíš hodně zblízka, tak ti to bez toho filtru přefouknou. Dobrý je nekupovat úplně ty "nejvýhodnější" filtry, líp fungujou takový, který jsou dvojitý-tzn ta punčocha tam je přetažená nadvakrát, ne jen jednou :)
[torst2]
Re: Pavel007
jasně, dík. punčochu si natahuju sám. muslel jsem, že je třeba jen na dynamické. u Kond. asi záleží na vzdálenosti od prskavky.
Re: Pavel007
jasně, dík. punčochu si natahuju sám. muslel jsem, že je třeba jen na dynamické. u Kond. asi záleží na vzdálenosti od prskavky.
[Sandon]
Re:
u dynamickych byva nekdy jakejsi pop/wind filtr uz vevnitr... treba pod tou kouli u SM58, ale dynamiky na to nejsou zrejme tak nachylny (moje hypoteza :-))
Re:
u dynamickych byva nekdy jakejsi pop/wind filtr uz vevnitr... treba pod tou kouli u SM58, ale dynamiky na to nejsou zrejme tak nachylny (moje hypoteza :-))
[Pavel007]
Re:
No ten systém v kondících je citlivější, ty kmitající hmoty tam jsou jemnější-taky proto kondíky smímají dobře i zvuk, co je daleko...
Re:
No ten systém v kondících je citlivější, ty kmitající hmoty tam jsou jemnější-taky proto kondíky smímají dobře i zvuk, co je daleko...
[pavlucha]
Re: torst2
Na snímání nástrojů samozřejmě popfiltr nepotřebuješ, ale zpěvy rozhodně s ním, jinak je škoda námahy - proč si to prostě nevyzkoušíš? Perception 200 má velkou 1" kapsli, když jen špatně zafuníš nosem, bude to nahrané. Pomocí popfiltru omezíš rázy při retnicových souhláskách p, b, t, d - měkčí jsou ď, ť - pak také koriguje nadměrné sykavky, obzvlášť u holek to bývá dost potřeba.
Další důležitá funkce je ochrana kapsle před umělcovou herezí z kanoucích slin. ;) Kovová síťka na mikráku všechny kapénky nezachytí a ty jsou pro pozlacenou kapsli časem dost smrtonosná záležitost a že jich 1" může nachytat.
U zpěvových dynamik je v podstatě standard, že pod kovovou síťkou je průzvučný molitan, který částečně eliminuje výše popsané, je to přesně ta věc, která u mikrofonů zapůjčených zvukařem smrdí fernetem a blitkama, lze vyjmout a "vyprat". :) Nicméně kdybys do kapsle zafuněl bez toho molitanu, efekt bude stejný jako u kondíku.
Re: torst2
Na snímání nástrojů samozřejmě popfiltr nepotřebuješ, ale zpěvy rozhodně s ním, jinak je škoda námahy - proč si to prostě nevyzkoušíš? Perception 200 má velkou 1" kapsli, když jen špatně zafuníš nosem, bude to nahrané. Pomocí popfiltru omezíš rázy při retnicových souhláskách p, b, t, d - měkčí jsou ď, ť - pak také koriguje nadměrné sykavky, obzvlášť u holek to bývá dost potřeba.
Další důležitá funkce je ochrana kapsle před umělcovou herezí z kanoucích slin. ;) Kovová síťka na mikráku všechny kapénky nezachytí a ty jsou pro pozlacenou kapsli časem dost smrtonosná záležitost a že jich 1" může nachytat.
U zpěvových dynamik je v podstatě standard, že pod kovovou síťkou je průzvučný molitan, který částečně eliminuje výše popsané, je to přesně ta věc, která u mikrofonů zapůjčených zvukařem smrdí fernetem a blitkama, lze vyjmout a "vyprat". :) Nicméně kdybys do kapsle zafuněl bez toho molitanu, efekt bude stejný jako u kondíku.