Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Mixing and Mastering help
[steeltormentor]
Mixing and Mastering help -
Nahrávání
No zakládám thread, protože se v "pochlubíme - naše nahrávky" se mohli všichni přetrhnout aby mi poradili jak udělat aspoň trochu obstojný zvuk. Hraju metal a chtěl bych si udělat zvuk dema ala Uruk-Hai, Sandon, Strunal ( naschvál nepíšu slavné kapely, ale kytaristy co tady mají povedené nahrávky ). Jde mi hlavně o rady z mixem (komprese, jaké frekvence ořezat atd..) a v masteringu mi děla problémy hlavně limiter. Pište prosím nějaké rady a postřehy nebo aspoň odkazy na nějakou literaturu, kde se dozvím trochu víc. A hraju moderní metal !!! Rady tipu vypni booster od jazzových kamarádů nepotřebuju :)))
Mixing and Mastering help -

No zakládám thread, protože se v "pochlubíme - naše nahrávky" se mohli všichni přetrhnout aby mi poradili jak udělat aspoň trochu obstojný zvuk. Hraju metal a chtěl bych si udělat zvuk dema ala Uruk-Hai, Sandon, Strunal ( naschvál nepíšu slavné kapely, ale kytaristy co tady mají povedené nahrávky ). Jde mi hlavně o rady z mixem (komprese, jaké frekvence ořezat atd..) a v masteringu mi děla problémy hlavně limiter. Pište prosím nějaké rady a postřehy nebo aspoň odkazy na nějakou literaturu, kde se dozvím trochu víc. A hraju moderní metal !!! Rady tipu vypni booster od jazzových kamarádů nepotřebuju :)))
Seznam příspěvků:
[vasek]
Re:
Riff: jestli neděláš na 486ce, tak při vyšším bufferu by to mělo v pohodě stíhat. Teda jestli tam nemáš 10x kytaru s Amplitube...
Re:
Riff: jestli neděláš na 486ce, tak při vyšším bufferu by to mělo v pohodě stíhat. Teda jestli tam nemáš 10x kytaru s Amplitube...
[torst2]
Re: vasek, riff
Jestli potřebuješ 10 kytar s Amplitube stejného nastavení, můžeš si otevřít 1 Group Track, v něm si zapnout 1x Amplitube a všechny požadované stopy do té Group poslat.
Re: vasek, riff
Jestli potřebuješ 10 kytar s Amplitube stejného nastavení, můžeš si otevřít 1 Group Track, v něm si zapnout 1x Amplitube a všechny požadované stopy do té Group poslat.
[Sandon]
Re: Riff
A jaky mas treba efekty na tech bicich? Pokud tam mas na kazdou stopu reverb, tak se nediv :-P
Re: Riff
A jaky mas treba efekty na tech bicich? Pokud tam mas na kazdou stopu reverb, tak se nediv :-P
[Riff]
Re:
no...dělám to v Cubase, pc 1,3 1GB pamět...jakože mi šlo hlavně o tu možnou ztrátu kvality,..jakože když třeba dvě originál stopy hodim do jedný a tu pak společně s mixem vygeneruju jako celej song..jestli se tou dvojtou komprimací něco neztratí.Jakože momentálně to dělám tak,že prostě zvlášť mám nahraný kytary,zvlášt bicí at..a pak to prostě všecko před finálním vygenerování hodim do jednoho projektu,kde mi to vyleze na nějakých 20 i víc stop,což se pak i s drobnýma efektama dost s... a v podstatě neni možnost si to ve finále poslechnout,aniž bych to nejdřív hodil celý do wavu..., jakože na amplitube apod.sem rezignoval,to se nedá snad ani ve dvou stopách:)
Re:
no...dělám to v Cubase, pc 1,3 1GB pamět...jakože mi šlo hlavně o tu možnou ztrátu kvality,..jakože když třeba dvě originál stopy hodim do jedný a tu pak společně s mixem vygeneruju jako celej song..jestli se tou dvojtou komprimací něco neztratí.Jakože momentálně to dělám tak,že prostě zvlášť mám nahraný kytary,zvlášt bicí at..a pak to prostě všecko před finálním vygenerování hodim do jednoho projektu,kde mi to vyleze na nějakých 20 i víc stop,což se pak i s drobnýma efektama dost s... a v podstatě neni možnost si to ve finále poslechnout,aniž bych to nejdřív hodil celý do wavu..., jakože na amplitube apod.sem rezignoval,to se nedá snad ani ve dvou stopách:)
[Sandon]
Re:
V Cubase (a ve vsech multitrackovych softech co znam) se micha bezeztratove. Kdyz si neco smichas, do jednoho wavu, tak se kvalita nezhorsi. Otazka spis je, proc ti na takovym kompu nebezi tolik stop, kolik jsi psal. Ja sem bezne michal na Athlonu 1.3GHZ / 500MB RAM a urcite to jede. Spis jestli nemas pomalej hard disk - koukni se v Cubase, co ti nestiha - disk nebo CPU (F12).
Re:
V Cubase (a ve vsech multitrackovych softech co znam) se micha bezeztratove. Kdyz si neco smichas, do jednoho wavu, tak se kvalita nezhorsi. Otazka spis je, proc ti na takovym kompu nebezi tolik stop, kolik jsi psal. Ja sem bezne michal na Athlonu 1.3GHZ / 500MB RAM a urcite to jede. Spis jestli nemas pomalej hard disk - koukni se v Cubase, co ti nestiha - disk nebo CPU (F12).
[Riff]
Re:
to Sandon: ..tak to se docela divim, ...příklad: mám v 6 stopách bicí, akorák multiband na dupák, 2x basa..bez efektu, 8x kytary..na 4 multiband, zbytek pár halů a už je to tak tak...jakmile třeba ještě nějakou stopu s tim multibandem skopčim,tak to je už ten ukazatel procesoru skoro na max,takže se to nedá ani pustit a trvá leta,než se to vůbec vygeneruje..., ..já právě předpokládal,že tady všichni děláte jen třebas v 8 stopách at. a že řeknete,že sem blázen,když to mám víc jak ve 20ti:)... popravdě sem čekal spíš odpověď,že to je jasný s takovým pc..přeci jen už jsem s timle docela mimo dobu:)
no a stim bufferem...tam je někde nastavený tušim standardně 512, ale kde to změnit přímo v cubase nevim, zkoušel sem něco v natavení sw asio driveru na 2mb, ale nic se nezměnilo?..
Re:
to Sandon: ..tak to se docela divim, ...příklad: mám v 6 stopách bicí, akorák multiband na dupák, 2x basa..bez efektu, 8x kytary..na 4 multiband, zbytek pár halů a už je to tak tak...jakmile třeba ještě nějakou stopu s tim multibandem skopčim,tak to je už ten ukazatel procesoru skoro na max,takže se to nedá ani pustit a trvá leta,než se to vůbec vygeneruje..., ..já právě předpokládal,že tady všichni děláte jen třebas v 8 stopách at. a že řeknete,že sem blázen,když to mám víc jak ve 20ti:)... popravdě sem čekal spíš odpověď,že to je jasný s takovým pc..přeci jen už jsem s timle docela mimo dobu:)
no a stim bufferem...tam je někde nastavený tušim standardně 512, ale kde to změnit přímo v cubase nevim, zkoušel sem něco v natavení sw asio driveru na 2mb, ale nic se nezměnilo?..
[D.Murray]
Re:
my teď nahráváme CD a všechno si předem (než jdem dycky do studia) nahráváme ve zkušebně, momentálně už tam bude taky kolem 20 stop,je tam jedna efektová stopa na reverb a jedna na doubledelay do kterejch jsou sendem poslaný nějaký bicí a klávesy, ale podstatný je že ten počítač má 256 MB ramky a procesor taky nebude nic moc, vzhledem jak je starej...a bez problémů to hraje
Re:
my teď nahráváme CD a všechno si předem (než jdem dycky do studia) nahráváme ve zkušebně, momentálně už tam bude taky kolem 20 stop,je tam jedna efektová stopa na reverb a jedna na doubledelay do kterejch jsou sendem poslaný nějaký bicí a klávesy, ale podstatný je že ten počítač má 256 MB ramky a procesor taky nebude nic moc, vzhledem jak je starej...a bez problémů to hraje
[vasek]
Re:
riff: no jo, multibandový kompresory žerou hodně procesor. Jinak 20 stop - to je ještě celkem málo. Zkus něco uspořit používáním efektů na groupách/busech - tzn. určitě hally (pak by 2 měly pro jeden song celkem bohatě vystačit). Já třeba nepoužívám multiband kompresory na kytary, takže bych to řešil tak, že všechny kytary, který mají stejnej zvuk, bych protáhl přes jeden ekvalizer na busu a bylo by...
Jinak latence se nastavuje na nějakým ovládacím panelu ke zvukovce - jakou vlastně máš?
Re:
riff: no jo, multibandový kompresory žerou hodně procesor. Jinak 20 stop - to je ještě celkem málo. Zkus něco uspořit používáním efektů na groupách/busech - tzn. určitě hally (pak by 2 měly pro jeden song celkem bohatě vystačit). Já třeba nepoužívám multiband kompresory na kytary, takže bych to řešil tak, že všechny kytary, který mají stejnej zvuk, bych protáhl přes jeden ekvalizer na busu a bylo by...
Jinak latence se nastavuje na nějakým ovládacím panelu ke zvukovce - jakou vlastně máš?
[Riff]
Re:
no s nastavenim na zvukovce..resp.latenci problem nemám, jen že se konečnej efekt moc neprojevuje:)..ale s tou grupou to je dobrej nápad...teď jsem to zkoušel právě na kytarách...v podstatě používám u 4 stop hall a na dalších 4 chorus...takže by to šlo.., jen mi to zatim nefunguje:)..teda pokud to chápu,že když dám ty 4 stopy do group-track, tak stačí nastavit ty efekty v tom? a mělo by je to přiřadit všem 4 stopám že,..hm...že bych přeci jen přečetl nějakej manual:)
Re:
no s nastavenim na zvukovce..resp.latenci problem nemám, jen že se konečnej efekt moc neprojevuje:)..ale s tou grupou to je dobrej nápad...teď jsem to zkoušel právě na kytarách...v podstatě používám u 4 stop hall a na dalších 4 chorus...takže by to šlo.., jen mi to zatim nefunguje:)..teda pokud to chápu,že když dám ty 4 stopy do group-track, tak stačí nastavit ty efekty v tom? a mělo by je to přiřadit všem 4 stopám že,..hm...že bych přeci jen přečetl nějakej manual:)
[Sandon]
Re: Riff
Jak to tak ctu, tak jsme te odhadli dobre :-)
Takze bych to shrnul:
1) zvetsit latenci na max. - mozna se ti zda, ze se to neprojevuje, ale projevuje se to brutalne. Ja kdyz dam latenci 64 (min) a 2688 (max) tak je to rozdil jako prase - s minimalni latenci si nemuzu dovolit vic nez par stop s minimem efektu!!! Jestli se ti zda, ze se efekt zmeny latence neprojevuje, koukni do Devices -> Device Setup: Master ASIO Driver jakej mas zvolenej driver zvukovky, mel by tam byt vlastni driver zvukovky, ne Multimedia nebo DirectX; taky kdyz zmenis latenci v panelu zvukovky, tak se to projevi v tomhle okne v Cubase - garantuju ti, ze kdyz zvetsis latenci 5x nebo 10x, 100% to poznas!
2) jak psal vasek - vsechny stejny efekty (hall, delay...) dat na group track (nebo jeste lip na FX track, coz je specialni stopa delana na tohle - posila se to do ni pomoci Send z individualnich stop); pokud mas stejny kytary jen znasobeny, a chces mit na nich stejnej zvuk/stejny nastaveni efektu (multiband), tak to posilej zasadne do Group tracku; pouzivani Group + FX tracku je zaklad, abys mohl s tim projektem nejak rozumne pracovat - nejen ze to spori vykon CPU, ale taky je to prehlednejsi....
3) reseni taky je, kdz mas moc efektu na stope, pouzit Freeze (je to takova hvezdicka) - ten program za tebe prakticky provede vyexportovani tracku a vypne efekty - dal na stope muzes pouzivat Volume, Pan a 2 insert efekty ktery stoji v ceste za volume faderem (inserty ozn. i7 a i8) - ty se nikdy nemrazi
4) predevsim hall a multiband jsou na CPU nejnarocnejsi efekty, jak psal vasek: stejne vic jak dva hally na celej song vetsinou staci - individualni specialni naefektovani treba kousku wavu bych resil tak, ze bych to dal do zvlastni stopy, dal hall na insert (musis mit stereo stopu pro stereo efekt) a zamrazil
5) precist si manual si myslim neni vubec od veci :-))))
Re: Riff
Jak to tak ctu, tak jsme te odhadli dobre :-)
Takze bych to shrnul:
1) zvetsit latenci na max. - mozna se ti zda, ze se to neprojevuje, ale projevuje se to brutalne. Ja kdyz dam latenci 64 (min) a 2688 (max) tak je to rozdil jako prase - s minimalni latenci si nemuzu dovolit vic nez par stop s minimem efektu!!! Jestli se ti zda, ze se efekt zmeny latence neprojevuje, koukni do Devices -> Device Setup: Master ASIO Driver jakej mas zvolenej driver zvukovky, mel by tam byt vlastni driver zvukovky, ne Multimedia nebo DirectX; taky kdyz zmenis latenci v panelu zvukovky, tak se to projevi v tomhle okne v Cubase - garantuju ti, ze kdyz zvetsis latenci 5x nebo 10x, 100% to poznas!
2) jak psal vasek - vsechny stejny efekty (hall, delay...) dat na group track (nebo jeste lip na FX track, coz je specialni stopa delana na tohle - posila se to do ni pomoci Send z individualnich stop); pokud mas stejny kytary jen znasobeny, a chces mit na nich stejnej zvuk/stejny nastaveni efektu (multiband), tak to posilej zasadne do Group tracku; pouzivani Group + FX tracku je zaklad, abys mohl s tim projektem nejak rozumne pracovat - nejen ze to spori vykon CPU, ale taky je to prehlednejsi....
3) reseni taky je, kdz mas moc efektu na stope, pouzit Freeze (je to takova hvezdicka) - ten program za tebe prakticky provede vyexportovani tracku a vypne efekty - dal na stope muzes pouzivat Volume, Pan a 2 insert efekty ktery stoji v ceste za volume faderem (inserty ozn. i7 a i8) - ty se nikdy nemrazi
4) predevsim hall a multiband jsou na CPU nejnarocnejsi efekty, jak psal vasek: stejne vic jak dva hally na celej song vetsinou staci - individualni specialni naefektovani treba kousku wavu bych resil tak, ze bych to dal do zvlastni stopy, dal hall na insert (musis mit stereo stopu pro stereo efekt) a zamrazil
5) precist si manual si myslim neni vubec od veci :-))))
[Riff]
Re:
supr! dík..., jako s tou latencí...max. můžu nastavit 40ms..tedy u ovladačů tý zvukovky..a rozdíl to je..ale zas tak velkej ne.
jinak s tim multitrackem už to funguje...sem jen neoznačil na sendu jednotlivých stop fx track:)..takže
teď už se stim docela dá pracovat:)
Re:
supr! dík..., jako s tou latencí...max. můžu nastavit 40ms..tedy u ovladačů tý zvukovky..a rozdíl to je..ale zas tak velkej ne.
jinak s tim multitrackem už to funguje...sem jen neoznačil na sendu jednotlivých stop fx track:)..takže
teď už se stim docela dá pracovat:)
[Sandon]
Re:
No souhlasim - mela to byt evidentne vlocka, ale nejak jim v tom rozliseni nevysla :-) Ale asi nebyl takovej mraz (co si budeme povidat, mrazi to celkem pomalu :-)) a tak misto krasne vlocky vznikl jen polotovar *
Re:
No souhlasim - mela to byt evidentne vlocka, ale nejak jim v tom rozliseni nevysla :-) Ale asi nebyl takovej mraz (co si budeme povidat, mrazi to celkem pomalu :-)) a tak misto krasne vlocky vznikl jen polotovar *
[vasek]
Re:
Vždyť to říkám pořád, že Sonar kopíruje od Cubase, ale ještě to občas vylepší. Například tu vločku :-)
Re:
Vždyť to říkám pořád, že Sonar kopíruje od Cubase, ale ještě to občas vylepší. Například tu vločku :-)
[paax]
Re:
:-)) ale když už,tak vločky mají spoustu podob, některé můžou vypadat i jako hvězdičky ;-)
Re:
:-)) ale když už,tak vločky mají spoustu podob, některé můžou vypadat i jako hvězdičky ;-)
[miro]
Re:
Ahoj...taky bych chtěl požádat o radu..týká se to převádění projektu v cubase do wavů... momentálně dělám zpěvy a pokaždý,když k tomu přidám nějaký efekty...většinou jen delay a chci to přetáhnout do wavu,tak se dycky na nějakým místě objeví ..jak bych to popsal..prostě takovej výpadek, jako by se to seklo..přitom zátěž pc je z 20%..., navíc u kytar sem tam toho měl nasekanýho víc a problém s tim nebyl. Tady už to dělám snad po stý a pokaždý se to někde udělá. vono se to občas stane i během samotnýho přehrávání..nevíte,kde by mohl bejt problém?..dík
Re:
Ahoj...taky bych chtěl požádat o radu..týká se to převádění projektu v cubase do wavů... momentálně dělám zpěvy a pokaždý,když k tomu přidám nějaký efekty...většinou jen delay a chci to přetáhnout do wavu,tak se dycky na nějakým místě objeví ..jak bych to popsal..prostě takovej výpadek, jako by se to seklo..přitom zátěž pc je z 20%..., navíc u kytar sem tam toho měl nasekanýho víc a problém s tim nebyl. Tady už to dělám snad po stý a pokaždý se to někde udělá. vono se to občas stane i během samotnýho přehrávání..nevíte,kde by mohl bejt problém?..dík
[torst2]
Re: miro
tak to je záhada. Nemáš vedle compu položenej mobil? Hledal bych příčinu v nějakém vnějším zásahu nebo zdroji rušení.
Re: miro
tak to je záhada. Nemáš vedle compu položenej mobil? Hledal bych příčinu v nějakém vnějším zásahu nebo zdroji rušení.
[nixx]
Re: torst2
To, co miro popisuje mi prijde jako klasickej dropout. Jeste jsem neslysel aby mobil polozenej vedle pocitace mel nejakej vliv na zpracovani audia.
Miro, jak to to toho wavu "pretahujes"? Pres file/export, nebo tu stopu v realnym case nahravas do jine stopy, nebo jen freezujes? Co mas za zvukovku/driver?
Re: torst2
To, co miro popisuje mi prijde jako klasickej dropout. Jeste jsem neslysel aby mobil polozenej vedle pocitace mel nejakej vliv na zpracovani audia.
Miro, jak to to toho wavu "pretahujes"? Pres file/export, nebo tu stopu v realnym case nahravas do jine stopy, nebo jen freezujes? Co mas za zvukovku/driver?
[torst2]
Re: nixx
Nevim jak audio, ale když koukám nebo nahrávám na TV pomocí TV karty a Pinnacle softu, tak mi to mobil ruší fest.
Re: nixx
Nevim jak audio, ale když koukám nebo nahrávám na TV pomocí TV karty a Pinnacle softu, tak mi to mobil ruší fest.
[miro]
Re:
jj...tim přetahováním myslím normálně export...audio mixdown.,..Taky bych to označil asi jako dropout..., něco takovýho se děje když je hodně velká zátěž na pc, tam to sekání chápu..nechápu, proč se to projeví i při zpracování(exportování do wavu)
jinak zkoušel jsem i víc zvukovek a ovladačů...na nahrávání používám firewire zvukovku,která je v poho, jinak mám pak ještě jednu v záloze pcslotu...ale ani ta si stim neporadí, drivery asio k tý firewire a asio4all k tý druhý., externím rušením to určitě neni. Ještě mě napadlo,že něco podobný se stává,když hodně snížim buffer,ale tam ten problém taky neni...tak vážně nevim
Re:
jj...tim přetahováním myslím normálně export...audio mixdown.,..Taky bych to označil asi jako dropout..., něco takovýho se děje když je hodně velká zátěž na pc, tam to sekání chápu..nechápu, proč se to projeví i při zpracování(exportování do wavu)
jinak zkoušel jsem i víc zvukovek a ovladačů...na nahrávání používám firewire zvukovku,která je v poho, jinak mám pak ještě jednu v záloze pcslotu...ale ani ta si stim neporadí, drivery asio k tý firewire a asio4all k tý druhý., externím rušením to určitě neni. Ještě mě napadlo,že něco podobný se stává,když hodně snížim buffer,ale tam ten problém taky neni...tak vážně nevim
[nixx]
Re: miro
Detail - mas v okne Audio Mixdown nastaveny spravny output? V tom to asi nebude, ale vim, ze mi to kdysi blbnulo, kdyz mi tam zustaval output z jine zvukovky.
Re: miro
Detail - mas v okne Audio Mixdown nastaveny spravny output? V tom to asi nebude, ale vim, ze mi to kdysi blbnulo, kdyz mi tam zustaval output z jine zvukovky.
[tandel]
Re: torst2
Ten mobil ale ruší monitor a ne PC. Představ si že to rušení by se netýkalo jenom dat ale i softu, tj při každým volání zkolabuje system.
Re: torst2
Ten mobil ale ruší monitor a ne PC. Představ si že to rušení by se netýkalo jenom dat ale i softu, tj při každým volání zkolabuje system.
[Sandon]
Re: miro
Nemas zaskrtlou volbu pri mixdownu "Real-Time Export"? To by teoreticky mohlo delat dropouty. Pokud se exportuje offline, tak sem jeste nikdy nezazil dropout (ani u blbe zvukovky a driveru).
Re: miro
Nemas zaskrtlou volbu pri mixdownu "Real-Time Export"? To by teoreticky mohlo delat dropouty. Pokud se exportuje offline, tak sem jeste nikdy nezazil dropout (ani u blbe zvukovky a driveru).
[kremator]
Re:
Použiju tenhle starý thread, snad to nebude vadit.
Brzy začneme řešit mix naší nové desky. Máme zatím dvě nabídky,ale od velmi vytížených lidí. Chtělo by se tu někomu eventuelně tu desku zmixovat (třeba i včetně re-ampu)? Termín je do konce února (budeme mít hotovo do 14 dnů), první týden v březnu by byl na doladění detailů. Pokud by se do toho někomu chtělo, tak mi pošlete nabídku (10 skladeb, cca 40 minut - mix + mastering, je to vše v Cubase 6) na jeden zkušební song a celé album jako vzkaz nebo na e-mail v profilu. Dík.
Re:
Použiju tenhle starý thread, snad to nebude vadit.
Brzy začneme řešit mix naší nové desky. Máme zatím dvě nabídky,ale od velmi vytížených lidí. Chtělo by se tu někomu eventuelně tu desku zmixovat (třeba i včetně re-ampu)? Termín je do konce února (budeme mít hotovo do 14 dnů), první týden v březnu by byl na doladění detailů. Pokud by se do toho někomu chtělo, tak mi pošlete nabídku (10 skladeb, cca 40 minut - mix + mastering, je to vše v Cubase 6) na jeden zkušební song a celé album jako vzkaz nebo na e-mail v profilu. Dík.
[Mr.Syphon]
Re: 23.1.2012 13:31 [kremator]
postni to do "pochlubíme se..................." tam je větší fluktuace.....
Re: 23.1.2012 13:31 [kremator]
postni to do "pochlubíme se..................." tam je větší fluktuace.....
[kremator]
Re:
Díky za nabídky - jakmile budeme mít první projekt komplet nahraný, dám ho na leteckaposta.cz nebo něco podobného.
Re:
Díky za nabídky - jakmile budeme mít první projekt komplet nahraný, dám ho na leteckaposta.cz nebo něco podobného.
[kremator]
Re:
Takže jeden zkušební projekt je na úschovně. Kdyby chtěl ještě někdo odkaz, tak mi napiště na mail nebo vzkaz.
Re:
Takže jeden zkušební projekt je na úschovně. Kdyby chtěl ještě někdo odkaz, tak mi napiště na mail nebo vzkaz.
[negativecreep]
Re:
zdravím, nahravám jednu kapelu, která měla bicí už nahraný od někoho jiného (bicí v jedný stopě). Problém je v tom, že jsou nahraný docela potichu. Nevíte někdo jak to dodatečně zesílit, nebo nějak obechcat? Fader v cubase mám na max, a je to pořád málo. Předem dík
Re:
zdravím, nahravám jednu kapelu, která měla bicí už nahraný od někoho jiného (bicí v jedný stopě). Problém je v tom, že jsou nahraný docela potichu. Nevíte někdo jak to dodatečně zesílit, nebo nějak obechcat? Fader v cubase mám na max, a je to pořád málo. Předem dík
[batty]
Re: negativecreep
Normalizuj, zesil,... ten track bicich predtim nez s nim zacnes neco delat. Nevim co mas za DAW, v Protools je to menu Audiosuite->Other->Normalize, v Cubase menu Audio->process->normalize, umi to i freeware audacity(menu effect->normalize nebo amplify)
Re: negativecreep
Normalizuj, zesil,... ten track bicich predtim nez s nim zacnes neco delat. Nevim co mas za DAW, v Protools je to menu Audiosuite->Other->Normalize, v Cubase menu Audio->process->normalize, umi to i freeware audacity(menu effect->normalize nebo amplify)
[Stormhammer]
Re:
Ahoj, nahráváme teď doma nějaký skladby a já bych se chtěl zeptat na dvě věci: S virblama v addictive drums nejsem moc spokojenej, tak jsem stáhl nějaký samply ve .wav a nevím, v jakym softwaru je nahrát. Situace je taková, že bubny píšem v guitar pro, pak se vyexportujou a přes program midifile mapper jim předělám midi mapu, aby seděli k addictive drums. Pak se vloží do Cubase, ke stopě se přiřadí addictive a hotovo. Potřeboval bych takovej sampler, kterej by spolupracoval s takovym postupem, aby bylo možný zkrátka jen zduplikovat stávající track bubnů, na původnim vypnout virbl a na novym tracku se samplerem aby hrál virbl sám. nejlíp aby zvládal číst tu defaultní midi mapu z guitar pro i s dynamikou atd. Je mi pomoci, nebo hledám zlatej grál? Pokud ne, jaká je časově druhá nejlepší cesta?
Zároveň dávám odkaz na pracovní verzi mixu. Předem říkám, že je to úplně poprvý co něco takovýho dělám (na jaře jsem sem už něco dával, to bylo ještě horší), nemám žádný zkušenosti a co je horší, nemám žádnou poslechovou referenci - žádný monitory aj. Dělám to na blind a proto nečekám extra výsledek, ty nahrávky budou sloužit předevšim proto, abysme měli něco na bandzone. Ambice zní jen "nemít úplnej průser na netu". Problém mám hlavně s hlasitostma lead kytar - na některých reprech jsou nahlas, jinde jsou "ok". Vim proč tomu tak je, ale přesto hledám způsob jak to v rámci možností zoptimalizovat. Tak Díky za rady http://leteckaposta.cz/813343143
Re:
Ahoj, nahráváme teď doma nějaký skladby a já bych se chtěl zeptat na dvě věci: S virblama v addictive drums nejsem moc spokojenej, tak jsem stáhl nějaký samply ve .wav a nevím, v jakym softwaru je nahrát. Situace je taková, že bubny píšem v guitar pro, pak se vyexportujou a přes program midifile mapper jim předělám midi mapu, aby seděli k addictive drums. Pak se vloží do Cubase, ke stopě se přiřadí addictive a hotovo. Potřeboval bych takovej sampler, kterej by spolupracoval s takovym postupem, aby bylo možný zkrátka jen zduplikovat stávající track bubnů, na původnim vypnout virbl a na novym tracku se samplerem aby hrál virbl sám. nejlíp aby zvládal číst tu defaultní midi mapu z guitar pro i s dynamikou atd. Je mi pomoci, nebo hledám zlatej grál? Pokud ne, jaká je časově druhá nejlepší cesta?
Zároveň dávám odkaz na pracovní verzi mixu. Předem říkám, že je to úplně poprvý co něco takovýho dělám (na jaře jsem sem už něco dával, to bylo ještě horší), nemám žádný zkušenosti a co je horší, nemám žádnou poslechovou referenci - žádný monitory aj. Dělám to na blind a proto nečekám extra výsledek, ty nahrávky budou sloužit předevšim proto, abysme měli něco na bandzone. Ambice zní jen "nemít úplnej průser na netu". Problém mám hlavně s hlasitostma lead kytar - na některých reprech jsou nahlas, jinde jsou "ok". Vim proč tomu tak je, ale přesto hledám způsob jak to v rámci možností zoptimalizovat. Tak Díky za rady http://leteckaposta.cz/813343143
[Amorph]
Re:
Stormhammer: kytary ve stereu bych trochu stahnul a znatelne bych pridal bici a snazil bych se jim vytahnout tecky uderu. Ten zvuk bicich v zakladu neni zadnej prusvih. Mozna by k dobremu vysledku uplne postacilo poslat je do paralelni komprese. Tzn. udelas si group channel, na kterej das kompresor s nejakym vhodnym nastavenim (vetsinou by mohlo fungovat neco jako attack 10ms, release 100ms, ratio 1:4 - tzn. priblizne stredni attack, rychlejsi release a stredni ratio) a do tyhle grupy posles sendem tu svoji stopu bicich. vhodnym pomerovanim te puvodni a tehle zkomprimovane stopy se da dosahnout zajimavych vysledku. Dobrej kompresor i kdyz trochu slozitejsi na pochopeni je napriklad molot http://vladgsound.wordpress.com/plugins/molot/
mdsp compressor taky ujde http://mdsp.smartelectronix.com/2005/12/classic-tools-update-gui-macosx-port/
plus se na vytazeni uderu da pouzit taky transient designer, me celkem funguje digital fishphones dominion, jen je u nej potreba dat pozor na prebuzeni http://www.digitalfishphones.com/main.php?item=2&subItem=4
No ale pokud bys trval na vymeneni/podlozeni samplu virblu, tak potrebujes nejakej VST sampler, napr.
http://www.vst4free.com/free_vst.php?id=215
nebo
http://www.vemberaudio.se/shortcircuit.php
do ktereho si nahrajes svuj zvuk a nastavis treba jeho obalku nebo citlivost na dynamiku, pripadne ho muzes i navrstvit z ruznych samplu pro ruznou velocity atd.
pak je podle me nejjednodussi si zduplikovat tu midi stopu bicich a v puvodni midi stope jednoduse zamutovat noty virblu a v nove zamutovat vse ostatni. Mapovani je pocitam jen vyska tonu, takze si to v te nove stope jen transponujes podle potreby. Pripadne pokud delas v cubase, tak tam si muzes vytvorit i svoji drummapu.
Jo a docela dobra hudba, vokal bude taky?
Re:
Stormhammer: kytary ve stereu bych trochu stahnul a znatelne bych pridal bici a snazil bych se jim vytahnout tecky uderu. Ten zvuk bicich v zakladu neni zadnej prusvih. Mozna by k dobremu vysledku uplne postacilo poslat je do paralelni komprese. Tzn. udelas si group channel, na kterej das kompresor s nejakym vhodnym nastavenim (vetsinou by mohlo fungovat neco jako attack 10ms, release 100ms, ratio 1:4 - tzn. priblizne stredni attack, rychlejsi release a stredni ratio) a do tyhle grupy posles sendem tu svoji stopu bicich. vhodnym pomerovanim te puvodni a tehle zkomprimovane stopy se da dosahnout zajimavych vysledku. Dobrej kompresor i kdyz trochu slozitejsi na pochopeni je napriklad molot http://vladgsound.wordpress.com/plugins/molot/
mdsp compressor taky ujde http://mdsp.smartelectronix.com/2005/12/classic-tools-update-gui-macosx-port/
plus se na vytazeni uderu da pouzit taky transient designer, me celkem funguje digital fishphones dominion, jen je u nej potreba dat pozor na prebuzeni http://www.digitalfishphones.com/main.php?item=2&subItem=4
No ale pokud bys trval na vymeneni/podlozeni samplu virblu, tak potrebujes nejakej VST sampler, napr.
http://www.vst4free.com/free_vst.php?id=215
nebo
http://www.vemberaudio.se/shortcircuit.php
do ktereho si nahrajes svuj zvuk a nastavis treba jeho obalku nebo citlivost na dynamiku, pripadne ho muzes i navrstvit z ruznych samplu pro ruznou velocity atd.
pak je podle me nejjednodussi si zduplikovat tu midi stopu bicich a v puvodni midi stope jednoduse zamutovat noty virblu a v nove zamutovat vse ostatni. Mapovani je pocitam jen vyska tonu, takze si to v te nove stope jen transponujes podle potreby. Pripadne pokud delas v cubase, tak tam si muzes vytvorit i svoji drummapu.
Jo a docela dobra hudba, vokal bude taky?
[Stormhammer]
Re: Amorph
Díky moc za tak konkrétní rady - všechno to vyzkoušim a uvidíme, co z toho bude nejlepší. Vážně díky:).
Re: Amorph
Díky moc za tak konkrétní rady - všechno to vyzkoušim a uvidíme, co z toho bude nejlepší. Vážně díky:).
[Stormhammer]
Re:
Ještě jsem zapomněl - vokál nebude, je to jen projekt 2 lidí co nesehnali muzikanty. Brzo bude hotovo cca 45min muziky.
Re:
Ještě jsem zapomněl - vokál nebude, je to jen projekt 2 lidí co nesehnali muzikanty. Brzo bude hotovo cca 45min muziky.
[Stormhammer]
Re:
Takže pomohla paralelní komprese a vrstevní samplů virblu, kde každej sample má trochu jiný parametry:-). Sice to neni zdaleka dokonalý, ale už tolik nezaniká a nezní tolik jak z prdele.
Zde nová verze: http://leteckaposta.cz/255290903
Zde další song: http://leteckaposta.cz/922764928
Re:
Takže pomohla paralelní komprese a vrstevní samplů virblu, kde každej sample má trochu jiný parametry:-). Sice to neni zdaleka dokonalý, ale už tolik nezaniká a nezní tolik jak z prdele.
Zde nová verze: http://leteckaposta.cz/255290903
Zde další song: http://leteckaposta.cz/922764928
[torst2]
Re: EQ
Prosím tento problém - když chci radikálně oříznout spodní basy a nejvyšší výšky, a použiju interní EQ v Kjubase, low pass i Hi pass mají příliš povlovný náběh, takže začínají tam, kde bych chtěl ještě spektrum ponechat a na úplném minimu jsou až daleko za úrovní, od které chci oříznout. Prostě chtělo by to EQ se strmější křivkou. Poradíte? je to rozumnej požadavek, nebo je povlovnost odůvodněná? Dík.
Re: EQ
Prosím tento problém - když chci radikálně oříznout spodní basy a nejvyšší výšky, a použiju interní EQ v Kjubase, low pass i Hi pass mají příliš povlovný náběh, takže začínají tam, kde bych chtěl ještě spektrum ponechat a na úplném minimu jsou až daleko za úrovní, od které chci oříznout. Prostě chtělo by to EQ se strmější křivkou. Poradíte? je to rozumnej požadavek, nebo je povlovnost odůvodněná? Dík.
[Amorph]
Re:
torst2: obecne se da rict, ze cim strmejsi filtr, tim slozitejsi je kompenzovat jeho nelinearni fazovy posun a dalsi nechtene zmeny signalu na jeho resonancni frekvenci. Jednoduse receno, cim strmejsi filtr, tim vic kurvi signal a nebo je tim narocnejsi na vypocet (ty interni filtry v cubase jsou ten prvni pripad). Ono to samozrejme cloveku pripada jednodusi, ze vidi strmou krivku filtur, ktera signal na ekvalizeru vizualne usekne, ale ve skutecnosti se tam pak dejou ruzne veci, ktere ti to nenakresli. Mozna se da neco videt, kdyz si za to da clovek nejakej sikovnej spektrogram nebo osciloskop. No ale v praxi neni vetsinou duvod to rezat tak radikalne, jednoduse staci, ze se ti ten signal od urcite frekvence bude postupne ztlumovat.
Jinak co se tyce vhodnosti ruznych eq nebo filtru, tak bych to hodnotil asi sluchem a popripade si pomoh treba pomoci voxengo SPAN nebo podobneho vizualizacniho pluginu.
Re:
torst2: obecne se da rict, ze cim strmejsi filtr, tim slozitejsi je kompenzovat jeho nelinearni fazovy posun a dalsi nechtene zmeny signalu na jeho resonancni frekvenci. Jednoduse receno, cim strmejsi filtr, tim vic kurvi signal a nebo je tim narocnejsi na vypocet (ty interni filtry v cubase jsou ten prvni pripad). Ono to samozrejme cloveku pripada jednodusi, ze vidi strmou krivku filtur, ktera signal na ekvalizeru vizualne usekne, ale ve skutecnosti se tam pak dejou ruzne veci, ktere ti to nenakresli. Mozna se da neco videt, kdyz si za to da clovek nejakej sikovnej spektrogram nebo osciloskop. No ale v praxi neni vetsinou duvod to rezat tak radikalne, jednoduse staci, ze se ti ten signal od urcite frekvence bude postupne ztlumovat.
Jinak co se tyce vhodnosti ruznych eq nebo filtru, tak bych to hodnotil asi sluchem a popripade si pomoh treba pomoci voxengo SPAN nebo podobneho vizualizacniho pluginu.
[Sandon]
Re: torst
Ja bych to nevidel tak cerne jako Amorph - strmy filtry se pouzivaji bezne, dokonce jsou nekdy i zadouci, protoze s tou strmosti zaroven prinasi urcity zvlneni kolem mezni frekvence... s cimz rad pocitam. Urcite to neni nic slozityho a nebal bych se toho...
Podle nastaveni Q to udela vice ci mene strmej "orez + "vlnku", neco jako tady
http://media.soundonsound.com/sos/dec10/images/Reaper_1a.jpg
Velky zmeny nedoporucuju u finalniho mixu - tam spis tak +/- 0-3 dB (zalezi na Q), ale u jednotlivych nastroju - proc ne?
U novejsich Cubase uz jsou i novy typy filtru (+ ty puvodni), ktery umi i hi-pass a low-pass filtru menit i jakost (Q) a tim padem strmost filtru... je to dobry treba na orezavani vysek z kytar nebo syceni treba cinely v overheadech... ono to zaroven ty frekvence kolem nastavene mezni frekvence i prida a je to cely takovy muzikalnejsi...
JInak musis pouzit nejakej externi plugin, free urcite neco slusnyho najdes...
Re: torst
Ja bych to nevidel tak cerne jako Amorph - strmy filtry se pouzivaji bezne, dokonce jsou nekdy i zadouci, protoze s tou strmosti zaroven prinasi urcity zvlneni kolem mezni frekvence... s cimz rad pocitam. Urcite to neni nic slozityho a nebal bych se toho...
Podle nastaveni Q to udela vice ci mene strmej "orez + "vlnku", neco jako tady
http://media.soundonsound.com/sos/dec10/images/Reaper_1a.jpg
Velky zmeny nedoporucuju u finalniho mixu - tam spis tak +/- 0-3 dB (zalezi na Q), ale u jednotlivych nastroju - proc ne?
U novejsich Cubase uz jsou i novy typy filtru (+ ty puvodni), ktery umi i hi-pass a low-pass filtru menit i jakost (Q) a tim padem strmost filtru... je to dobry treba na orezavani vysek z kytar nebo syceni treba cinely v overheadech... ono to zaroven ty frekvence kolem nastavene mezni frekvence i prida a je to cely takovy muzikalnejsi...
JInak musis pouzit nejakej externi plugin, free urcite neco slusnyho najdes...
[steeltormentor]
Re:
Ja souhlasim se Sandonem. Oni i ti megaprofici (CLA, Staub, Puig, Pensado) tvrdi, ze kdyz to zni dobre tak to proste udelat a neresit ze to neni dobre podle knizky kterou psali nejaci elektrikari a programatori :)))
Re:
Ja souhlasim se Sandonem. Oni i ti megaprofici (CLA, Staub, Puig, Pensado) tvrdi, ze kdyz to zni dobre tak to proste udelat a neresit ze to neni dobre podle knizky kterou psali nejaci elektrikari a programatori :)))
[torst2]
Re: TLS maximizer
včera jsem objevil tohohle masterovacího veterána. Moc se mi líbí. Jednoduchej, free a dobře znějící.
http://en.audiofanzine.com/plugin-dynamic-processor/tbt-audio/TLs-Maximizer-%5BFreeware%5D/user_reviews/
http://hem.bredband.net/tbtaudio/archive/oldtbtvstplugins.htm
Re: TLS maximizer
včera jsem objevil tohohle masterovacího veterána. Moc se mi líbí. Jednoduchej, free a dobře znějící.
http://en.audiofanzine.com/plugin-dynamic-processor/tbt-audio/TLs-Maximizer-%5BFreeware%5D/user_reviews/
http://hem.bredband.net/tbtaudio/archive/oldtbtvstplugins.htm