Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Popis zvuku zesilovačů (efektů)

7.3.2006 14:29 [infernal]
Popis zvuku zesilovačů (efektů) - Kategorie Nástroje > Zesilovače
Vzhledem k tomu, že často recenzuju nějaké zesáky + efekty, rád bych se ujednotil v popisu jejich zvuků, které se v různých recenzích bohužel liší. Rád bych slyšel jak byste popsali zvuk vašich zesáků a efektů. Pokud se strefíte s několika věcmi, které máme společné (případně jsem je testoval), tím líp. Takže :

Marshal Valvestate - středový plný šťavnatý agresivní přímočarý plochý
Mesa Boogie - trhavý, chrčivý
Boss MT-2 - v krajních polohách bzučivý, pískavý, jinak agresivní vyrovnaný přesný
Boss HM-2 - bzučák jak sviňa, zzzz
Zoom Trimetal - bzučivý+chrčivý zvuk

Jde mi o ta přídavná jména pro zvuk, hledánm nějaké další výrazy, které třeba nepoužívám, ale jsou výstižnější apod. Klidně piště i o jiných aparátech


Seznam příspěvků:

[12..61 / 61] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
8.3.2006 8:33 [paax]
Re: kremator
:-)) chtěl jsem jen milovníky M/B nasrat... :-). Pravda je, že jsem s org. M/B neměl nikdy nic společného, ale jen mi to tak přišlo vždy, když jsem někoho poslouchal, jak na M/B hrál. Z 85% to byl pokaždé bordel a zmatek, dokonce i Metallica neměla kdoví jaký zvuk. Já mám z toho aparátu prostě takový dojem, že to je jen tvořič kraválu. Mám prostě jinou představu o zvuku, tak mě dojebejte :-) PS : ale jak jsem chvíli zkoušel kopii od Zemana, tak jsme tam něco naštelovali, ale furt to nebylo ono...
8.3.2006 8:37 [paax]
Re: Kinx
jj, souhlasím s tebou, ale M/B má v nepovolaných rukách tuhle tendenci oproti ostatním mnohle větší. M/B mě osobně prostě příjde, jako takový HI-GAIN numetal drsný sound :-))) čili šit :-))). To bych raději hrál na 800 od Jima.
8.3.2006 8:55 [Kinx]
Re: kremator
mno spoluhrac ma staveny celolampovy kombo (kopie hiwattu) a zkresluje kopii sansampu, a kdyz zacne hrat tak me proste prerve, prosadi se mu to lip (oba hrajem na straty se singlama)...coz neplati kdyz pouzivam zkresleni z komba, to zas ma takovy hruby stredy a je to pak celkem vyrovnany. Ta krabka je vyborna (hlavne za ty prachy), ale zni vyborne spis samostatne nez s kapelou IMHO.
8.3.2006 8:57 [Kinx]
Re: paax
ne kazda M/B ma "numetal drsny sound", treba ta moje vubec ;)
8.3.2006 9:48 [kremator]
Re: paax
Opravdové vyznavače M/B naštvat nemůžeš, protože ví, že prostě hraje jinak:)

Myslel jsem si podobné věci, než jsem měl možnost si na Duala zahrát. Samotný ten zvuk může někomu přijít nicmoc (náš kytarista před akcí, když jsem mu ho poprvé půjčoval), ale s kapelou je to špička (opět ten samý kytarista po té akci:).

Člověk holt s tím musí umět zacházet. Mimochodem, mám kopii 2204 osmistovky a hraju na ni taky (přes distortion), hraje pěkně.
8.3.2006 9:50 [kremator]
Re: Kinx
Straty se singlama...v tom bude rozdíl oproti mnou zmiňovanému případu - to je 2x Jackson s Floyd Rose a humbuckery...je fakt, že ten bos to trochu moc koulovatí, když se to přežene s nastavením, ale jinak OK. K 5150 se to celkem hodí.
8.3.2006 10:10 [paax]
Re: all
No, mě to přišlo právě naopak, když jsem slyšel M/B samotnou, zněla relativně OK, ale v kapele jen zmatek... Já vám to neberu, někomu se líbí zrzavá někomu blond, mě M/B ne.
8.3.2006 19:35 [York]
Re:
Pánové, zeptejte se kluků z kapely COLP proč prodali DR od MB a hrnou to dnes oba na HD147 od Line 6... :-)
Ale otázky kolem zvuku vždy budou a zůstanou pouze subjektivní záležitostí každého z nás... a to je, naštěstí, jen dobře. Jeden má rád vdolky...jinej zase holky....
Já osobně se přikláním k názoru, že hlavní roli hraje box. Ale důležitý je celý řetězec: box, zesák, kabely, kytara a ruceeeeee !!!!
9.3.2006 9:22 [kremator]
Re: York
No, to by mě taky zajímalo, proč to udělali...:)Však toho budou jednou litovat:) Kdyby to hrálo líp, jak Dual, okamžitě bych ho vyměnil už jenom třeba kvůli hmotnosti, výměnám lamp, atd. Z principu to nemůže být lepší, maximálně stejně dobré (simulace Dualu). Kdybych chtěl hrát na zvuk třeba Soldana, co je tam nejspíš taky, tak si koupím Soldano a ne Duala...Docela bych to zkusil, zajímalo by mě, jak moc dobře to hraje:)
9.3.2006 15:27 [jan122]
Re: York
a samozrejme si zabudol na predzosík (ak si "zesákom" nemyslel hlavu), ten robí samotný charakter a "zafarbenie" zvuku. Osobne mám: Marshall JMP-1, ktorý poskytuje krásne spevavé tóny najmä vo vyšších polohách no a s kapelou je to pomerne výrazný zvuk (na klasické beglajty úplne postačí gain 16-17)
Peavey Rockmaster - ten má také príjemné zrno a v tých polohách kde potrebujem vie pekne zatlačiť
Celé je to podopreté veľmi nadupaným koncákom MB fifty fifty (progres bez tohto zvuku ani moc nejde).Ale určite je to otázka vkusu...
Musel som sa rozhodnúť, ktorý s tých dvoch uvedených preampov si nechám a voľba padla na Rockmaster, takže ak má niekto záujem o JMP-1 dajte vedieť!
9.3.2006 22:08 [tomash]
Re:
nic proti ale tenhle topic mi prijde dost o nicem ...
10.3.2006 8:46 [batty]
Re: tomash
vzdyt rikam, tema roku:))
10.3.2006 20:04 [infernal]
Re: tomash, batty
nic proti, ale i kdyby bylo tema jakkoli off-topic ( i když já jsem věděl přesně na co a proč se ptám), tak vaše poslední dva příspěvky jsou ještě víc off-topic než cokoli jiného. Prosím vás o to, aby jste si podobné reakce odpustili, protože jediné čeho tím došáhnete je to, že v databázi budou další naprosto zbytečné záznamy navíc. Líbí se mi Batty, jak pořád všeude hledáš různé přidané hodnoty, ale kdybych z databáze vytáhnnul veškeré tvoje příspěvky, tak by bylo zajímavé sledovat kolik z nich jsou jen takové zbytečné dovětky, příprdky apod. Jednu dobu jsi nám tu radil jakou aplikaci na fórum použít (proč a jak a která je nejlepší), ale některá zvyklosti na fórech ti evidentně unikly...
10.3.2006 20:24 [nuclear]
Re:
tyvole to je zase diskuze teda :o)) docela by me ty line6 taky teda zajimaly, stoji to ukrutny prachy... stejny prachy jak recto snad.. jinak s tim dualem urcite souhlas ze bez kapely to hraje nicmoc... ale stejne je to vsechno o tom co leze dovnitr - hlavne prachy a i kytara...
10.3.2006 20:47 [kremator]
Re: nuclear
Taky dost záleží na repráku. Teď mám nějakou 12" Eminence dělanou podle klasiky EVM12L - a s tím to hraje i samotný úplně skvěle, dokonce i jenom s jedním reprákem:) Jsem v pekle:)
10.3.2006 21:16 [tomash]
Re: infernal
chtel jsem jen poukazat na to ze tahle diskuze nema smysl ....
tak jak se komu libi ruzny krabicky zesiky a snimace je hodne subjektivni zalezitost a v podstate je nemozny dobrat se rozumnyho vysledku na kterym se vsichni shodnou ...
10.3.2006 21:19 [batty]
Re: infernal
Ses zase potrefena husa:)) Nemuzu te snad upozornit(je to proti Infernalovym zvyklostem na forech?:), ze se ptas na naprostou kravinu? Napsat, ze "Mesa Boogie - trhavý, chrčivý" je stejny jako treba "modra auta zataci jen doprava". Mozna se takhle muzem bavit o aparatech jako je AC30, Twin nebo bluesbraker ze kterych moc zvuku diametralne odlisnych nedostanes, ale generalizovat zvuk aparatu urcity znacky, ktera se snazi delat univerzalni aparaty a dela jich spoustu. Treba cistej kanal Marku vychazi z twina, ted M/B zkousi neco voxovatyho, recto ma 8 ruznejch modu. Na M/B hraji lidi jako Scofield, Metallica, Santana, Korn, Blink182 a tisic dalsich a nemuzes o vsech tvrdit jednoduse "trhavý, chrčivý". Ale v kategorii humor by to tomuhle tematu sluselo vic nez v zesilovacich:)) Na konec sem si nemohl odpustit poznamku o instrumento vs. dospele board systemy, ale premohl sem se a odpustil:))
10.3.2006 21:55 [infernal]
Re: batty
upozornit sice muzes, ale bohužel příspěvky "vzdyt rikam, tema roku:))" apod už nejsou upozornění, ale jenom takove plky. Jako tvrdit něco ve stylu "pozor, pozor já už jsem to říkal, já už jsem to říkal dávno" apod. to se na mě nezlob, lidi v tomhle foru zas nejsou blbci, takže tvůj názor si přečetli nahoře a nevidím důvod aby si to periodicky opakoval....
no a co se týče těch dospělých board systémů, tak nejvíc si propagoval phpBB a s odstupem času stále víc zjišťuju, že tomuhle systemu toho k dokonalosti chybi docela hodne. Jinak co se týče diskuzních systémů, pokud máš zájem navrhuju ať vytvoříš nový thread, kde se o tom můžem pobavit mimo oblast kytar... (btw u Mesy jsem měl na mysli Dual Recto, moje chyba -neuvedl jsem to)
10.3.2006 21:59 [infernal]
Re: tomash
mi slo od zacatku o to, aby se na nekolika produktech dalo demonstrovat pouziti ruznych citoslovcu, abych si udelal nazor co si lidi predstavuji napr. pod pojmem "bzučení", protože pokud někdo řekne že MT-2 je bzučák, pak by mě zajímalo co řekne na třeba HM-2 nebo trimetal. Jestli se to či ono nakonec lidem líbí je mi jedno, ale na určitém ákladu zvuku by se dalo i objektivně shodnout... (pravda je že od té myšlenky se téma hovoru stočilo trochu někam jinam, ale snad někdo naváže na původní myšlenku)
10.3.2006 22:18 [infernal]
Re: kremator
Line6 hd147 = 40 k, Dual recto je jeste o "neco" drazsi... takze poměr cena/výkon je tam velmi zajímavý...
11.3.2006 0:44 [Sandon]
Re: infernal
mam takovej pocit, ze popsat zvuk slovy bude vzdyvky problem :-/

k tomu flamewaru M/B - bohuzel musim dat za pravdu battymu: jaky typ Mesy mas na mysli? Rectifier? Mark? U Marshalla taky popisujes Valvestate... a ten zni rozhodne jinak nez Super-Lead
11.3.2006 7:12 [Lukas]
Re: infernal
hele kdyz se tady vsichni do jednoho bodnem stejnym hrebikem, tak nas to bude sice vsechny bolet, ale kazdyho jinak a to uz je tak trochu osobni zazitek na emocionalni urovni, kterej se blbe popisuje; pokud hledas basnicky privlastky, tak ti doporucuju slovnik :) treba takovi ochutnavaci kavy nebo caje, ty maj vyrazivo! :)
11.3.2006 7:52 [infernal]
Re: sandon
mel jsem na mysli Duala... bohuzel jsem to tam nenapsal...
11.3.2006 7:59 [infernal]
Re: lukas aj.
jak rikam, je mi jedno ze vysledek bude tak ci onak subjektivni... vzdyt s tim jsem pocital, respektive prave proto jsem tema zaved.
ale misto jakekoli odpovedi bohuzel jen same teoretizovani, proc tohle tema ano, nebo ne. To je mi naprd. Je mi uplne jasne, ze ten zvuk kazdy popise jinak, ale i tyto ruzne popisy by mi byly uzitecnejsi nez filosofovani.
11.3.2006 8:03 [infernal]
Re: Sandon
myslim, ze by to nemusel byt problem :-) . Nekdy staci zvuk popsat nekolika vyrazy, nekdy o tom muzes napsat nekolik vet

Idealni by byla nejaka zvukova banka na instrumentu, na kterou by se dalo odkazovat. Tam bychom se ale nevyhnuli zverejneni ukazek konkretnich interpretu a zde vyvstava znamy problem s oSSou. (Btw. oSSa zadne zverejnovani ukazek nepovoluje, at jde jen o par taktu nebo par vterin)
11.3.2006 8:49 [Lukas]
Re: infernal
ja ti "zavidim" :) ja nedokazu popsat zvuk bez ohnivy gestikulace a pohybu tela :)
11.3.2006 9:20 [infernal]
Re: lukas
to jakoze popisujes jak je ydeformovana sinusoida ? Btw. to uje dalsi z moznosti jak popsat zvuk. Graf + zvukova ukazka + subjkektivni uživatelské komentáře...
11.3.2006 9:20 [infernal]
Re:
akorat nevim, jak by se treba rozdil mezi dejme tomu DR a JCM800 na osciloskopu projevil...
11.3.2006 9:43 [Lukas]
Re: infernal
jenom to zrcadli jak ten zvuk prozivam :)
na grafy mam super realtime programek (osa y dB/osa x frekvence), nahravky priblizi, ale stejne to slysim z nahravky jinak nez z komba a z grafu vidim podil a hlasitost harm. kmitoctu v prubehu sledovanyho rozsahu frekvenci, ale o zvuku mi to stejne rekne prd :)

stejny nastaveni aparatu, jenom ruzny odbocky kobylovyho snimace
jeste je to mirne zkresleny casem, protoze ty spicky signalu se behem doznivani proste hejbou, nejlepsi by bylo video :)
http://snimace.lukasuv.net/pics/6.2kA5-od.jpg
http://snimace.lukasuv.net/pics/7.8kA5-od.jpg
jde z toho neco vycist? :)
11.3.2006 10:18 [infernal]
Re:
hm, jednotlive obrayky toho fakt nic nereknou (a to jen jak rikas jen doznivanu zvuku, posoudit to při opravdove hře by byl problem). Takze v tomhle ohledu je pořád mnohem lepší "subjektivni uživatelský popis zvuku" + zvuková ukázka.
11.3.2006 13:31 [tomash]
Re: infernal
jo graf se zvukovou ukazkou by byl super .. problem je v tom ze kazdej doma nema kvalitni mikrak a zvukovku ...
a co se tyce ukazek od interpretu .. ty by byly urcite ovlivneny efektama co pouzivaj a nebylo by to ono ... ti smixuju 20 ruznych zvuku jednoho apce a jednoho interpreta ...
11.3.2006 13:43 [infernal]
Re: tomash
no prave, ze tohle je ono "filozofovani". Proc jen hledat porad nejake problemy ve vsem ? Ja myslim, ze kdyby se nahraly ukazky AC/DC, tak tam by se dalo jednoduse rict - tohle je zvuk Marshallu (nevim ted presne na jaky Angus hraje, ale to se da zjistit jednoduse). Stejne tak u Deathu vim, ze Chuck hral na vyhradne Valvestate atd. JE samozrejme jasne, ze nekteri interpreti pouzivaji strasnou spoustu gearu, ale u jinych se da celkem jednoznacne rict, ze v te a v te pisnicce proste hraje MB DR..... pokud by takovych vzorku bylo vic, tak tim lip ( i kdyz by mezi nimi byly rozdily zpusobene ruznymi typy mikrofonu, kytar apod)
11.3.2006 18:28 [batty]
Re: infernal
Nepatri to do tohohle tematu, ale kdyz uz si to tu nakousl. Koukni se a zaregistruj na www.andersonforum.com Bezi jim to na nejakym free php board systemu, koukni jak maj reseny vyhledavani nebo upozornovani na prispevky mailem a RSS. Takhle by to melo podle me fungovat vsude(nebo lip). Vyhledavani na instrumentu je sto let za opicema.
11.3.2006 21:40 [1138]
Re: COLP
Nemaj digitaly kvuli tomu, ze podladili tak hluboko, ze to uz lampak poradne nezahraje/nezkresli? Line6 ten zvuk spocita podle algoritmu a je mu jedno ze hrajete vlastne na basu, podobne to vyreslili i Mussugah
12.3.2006 9:22 [batty]
Re: 1138
Pokud line6 chce simulovat konkretni aparat, tak to musi delat vcetne frekvencnich omezeni. A nezapominej, ze je dost lampovejch zesilovacu pro basu(ktery urcite zvladnou i H strunu na 5-ti strunny base).
12.3.2006 15:25 [1138]
Re:
Jo, nemam na mysli frekvencni omezeni na lampach /o basovych zesilovacich s lampou uz jsem se doslechl /. Ale proste Recto pri podlazeni do G uz spis jen chrci, ten Line6 zde zni o dost jinak.
12.3.2006 20:41 [Sandon]
Re: infernal
ja myslim, ze graf je o nicem - zalezi na nastaveni korekci, na nastaveni a typu mikraku, na kytare a hlavne na repraku (i stejnej typ muze znit jinak) - jo a taky zalezi, jak se do toho bouchne :-))))

pro predstavu to muze byt zajimavy, ale mne treba pripadaji napr. nektery ukazky na proguitar.de dost zcestny i kdyz ta snaha je sympaticka...takze to proste podle me nejde udelat... bluesman bude znit pres Dual Recto jako bluesman a metalista si to pres Voxe taky moc neuzije :-)

dost orisek, co tu resime :-)
12.3.2006 22:16 [infernal]
Re: sandon
uznavam, ze klasicky graf nic nevyresi....
12.3.2006 22:19 [infernal]
Re:
ale stejne to nejak musi jit popsat... respektive, vzdyt uz je to jasně popsáno při modelování aparátů (když nebudu brát v potaz do jaké míry je modelování věrné)...teď akorát jde o to, graficky znázornit ten algoritnus (ktery bohuzel znaji akorat ti, co se jim zabyvaji)
12.3.2006 23:31 [Bailey]
Re: infernal
Keby šlo zvuky okopírovať/nasimulovať podľa grafického priebehu, bolo by tohrozne jednoduché...
13.3.2006 9:13 [batty]
Re: 1138
Simulace recta od line6 chrci v basech minimalne stejne jako original, protoze je to jeho simulace. Muzem se bavit o tom co dela zvuk podladene kytary srozumitelnejsi a jak to jde resit, ale tak jak pises ty simulace nefunguji. "zvuk spocita podle algoritmu a je mu jedno ze hrajete vlastne na basu" je blbost, protoze ten algorimus se snazi dostat na stejnej vstup podobnej vystup jako original, neni to nejaky univerzalni kreslic, ktery pracuje bez ohledu na frekvenci. A s basama to je vubec slozitejsi:)) Hlavni omezeni IMHO neni zesilovac, ale bedna. Struna H na sedmistrunce ma zakladni frekvenci 62Hz(coz je porad vic nez 42Hz u 4-strunne basy, ktera hraje pres basovy lampovy zesik v pohode), ale kytarove repraky ktere hraji od 70Hz vyse a kdyz je zavres do 4*12 boxu bezne velikosti, tak 70Hz nezahraji. To se ovsem bavime o zakladni frekvenci, ktera pro vnimani "basovosti" zvuku zvlaste ve skresleni zas tak dulezita neni. Nevim teda kdo sou COLP, ale verim ze duvody vymeny DR za line6 jsou vaha, cena, udrzba a mozna snadnost hrani(digitaly schovavaji chyby). A meshuggah si radi privydelaji reklamou, coz neznamena ze by jim to treba pres Bognera nehralo lip:))
13.3.2006 12:17 [1138]
Re: batty
Ok, nikdo okolo nema L6, tak to ted neporovnam. Ale porad si myslim, ze simulace neni verna stejne v celem frekvencnim prubehu a pro extremni hodnoty vstupu z toho leze neco trochu jineho nez z originalu /podladit kytaru o cca 9 pultonu uz je extrem/. A s boxem mas samozrejme pravdu. S tim bych to uzavrel, nez to porovnam na vlastni hluch.
13.3.2006 14:16 [fbm]
Re:
o "devět pultonu" to je opravdu extrem :)))))))

a k tem HD 147, dají se z toho opravdu vytlačit hodně dobré zvuky, srovnatelné se zesákama, a pak to co uvadí batty má hlavu a patu :) akorát bych dodal že IMHO hlavní omezení je samotná tato snaha, protože to bude hrát na hovno (ok ..divně) na jakýkoli box, protože to už není kytara ale zpotvořená basa. To už by potom každý jako já hrát na grumle přes bustr :)))
13.3.2006 14:32 [batty]
Re: fbm
Slysel si nove Jolly Joker&PBU? Asi nemaj radi kytary hrajici vejsky a stredy:))
13.3.2006 14:55 [infernal]
Re: bailey
spíše opačně, mít průběh v grafech podle skutečného algoritmu...
13.3.2006 14:56 [infernal]
Re: 1138
proc o 9 pultonu ?
13.3.2006 17:41 [York]
Re: to Batty
Chlapi...já jsem tady začal kecat o HD147 a o COLP...tak to chci posunout: nemohu mluvit za "kolpáky", ale Rajče (kytara, zpěv) mi řekl, že jim to hraje líp než MB. Jejich basák Jářek řekl, že je to zřetelnější než ty DR. Znám ty kluky moc let a vím, že mi nemusí kecat a reklamu jen tak nedělaj. A říkám to proto, že dnes jsem taky majitelem HD147
Batty má pravdu: nižší váha, příznivá cena... ale hlavní je, že simulace jsou super, hrne to jako prase (300W) a má to mnoho dalších možností (efektová sekce...) Není to ani lampa, ale ani tranďák... Je to prostě digitální mašina a umí. Jsem nadmíru spokojenej... Ale porád tvrdím...celý řetězec musí být kvalitní a na konci musí být odpovídající box !!! A mohu říci, že nic.. tedy ani digitál Ti chybu neschová.... to fakt ne :-)Myslím, že problém je v tom, že těch digitálů je zatím poskrovnu a tak většina nemá možnost to prubnout a pak hodnotit...
13.3.2006 18:45 [fbm]
Re: Nu York
tak nejak, asi tezko by si zrovna tihle chlapci vybrali neco horsiho, i kdyz levnejsiho, zvlast kdyz vim z vypraveni jak treba Paste vybira dycky podle toho jak to slysi a ne podle toho jaka je na tom znacka (viz. napr. hnusna Kramerka :))) vybirana z x desitek kytar v Nemecku....

to all: naschval si zkuste ukazky HD 147 na line6 webu, ...ale ne ty jednotlive ty sou divne, ale sou tam na konci asi 3 songy, a jestli tohle sou spatne digitalni zvuky??? (vsechny?) tak uz fakt nevim, jak se říká u nás.... esli poslúcháte uchem nebo břuchem :))))
14.3.2006 16:23 [Sandon]
Re: infernal
"algoritmus" je u tech amp simulaci zrejme velice slozita vec - takze tohle stejne nijak neznazornis
11.9.2010 13:13 [fbm]
Re: Sound Quality Glossary
Airy – Spacious. The sounds sound like they are in a large and pleasant space, full of air, with a nice amount of un-coloured reverb. A high frequency response that extends to about 18 kHz.

Bassy – Emphasised low frequencies below 200 Hz.

Boomy – Excessive, and poorly damped, low frequencies around the 150 Hz mark.

Boxy – Emphasis around 200 Hz to 550 Hz. As if the sound is coming from within a box.

Breathy – Good high frequency response with emphasis on the ‘breathy’
characteristics of wind instruments like flutes etc.

Bright – Emphasis on high frequencies, with harmonics being strong relative to fundamentals.

Brittle – High frequency peaks or poor fundamentals.

Chesty – Used to denote a vocalist sounding as if their chest is too big. A bump in the low frequency response around 125 Hz to 250 Hz.

Clean – Free of noise, distortion, clipping, leakage etc.

Clinical – Too clean and analytical, as in the sound in a virtual domain with no body or life.

Coloured – Having timbres that are not true to life in general. Unnatural in detail.

Crisp – Extended high frequency response. Snappy.

Dark – Weak on high frequencies. Concentration of low to mid frequencies.

Depth – A sense of closeness and farness of instruments and frequencies. Good transient response that reveals the direct/reflected sound ratio in a recording.

Detailed – Easy to hear tiny details in music. Adequate high frequency response and sharp transient response.

Dry – Without effects, not spacious. Overdamped transient response.

Fat – Strong fundamentals relative to harmonics. Good low frequency response.

Good strong level around 100 Hz to 300 Hz.

Forward – Sounding close to the listener. Emphasis around 2 kHz to 5 kHz.

Grainy – The audio sounds as if it is fragmented into little segments, rather than flowing in one continuous piece. Suffering from harmonic distortion.

Grungy – Loads of harmonic distortion.

Hard – Too much upper midrange, around the 3 kHz to 4 kHz. Good, hard transient response.

Harsh – Too much upper midrange. Peaks in the frequency response from 2 kHz to 6kHz. Excessive phase shift.

Mellow – Reduced high frequencies, relaxing and chilled.

Muddy – Not clear. Weak harmonics, smeared time response, mild distortion. Too much reverb at low frequencies.

Musical – Flat response, low distortion, clean, harmonic.

Nasal – Sounds like nose is closed whilst singing. Bump in the frequency response around 300 Hz to 1 kHz.

Neutral – Accurate tonal reproduction. No colouration or bias towards any
frequencies. No serious dips or peaks in the frequency response.

Piercing – Narrowband. Upper range peaks. Screechy. Having sharp, narrow peaks around 3 kHz to 8 kHz.

Punchy – Good reproduction of dynamics. Good transient response.

Raspy – Harsh but dry. Peaks in the response around 6 kHz which make vocals sound too piercing or sibilant.

Rich – Full. Euphonic distortion made of even-order harmonics.

Round – High frequency roll-off.

Sibilant, Essy – Exaggerated s and sh sounds in singing, caused by a rise in the response at around 4 kHz to 7 kHz. Type of singer that can really piss you off by slobbering all over your 2 grand mic.

Smeared – Lacking detail. Poor transient response. Poorly focused imaging.

Smooth – Easy on the ears, not harsh or brittle. Flat frequency response, especially in the midrange. Lack of peaks and dips in frequency response.

Spacious – Conveying a sense of space, ambiance, or room around the instruments.

Squashed – Overly compressed.

Strained – Inadequate headroom. Distorted, opposite of effortless.

Sweet – Flat high frequency response, low distortion. Highs are extended to 15kHz or 20 kHz, but not bumped up.

Thin – Fundamentals are weak relative to harmonics. Not rounded or full, lacklustre low frequency response.

Tight – Good low frequency transient response. Absence of leakage. Good low frequency detail.

Transparent – Easy to hear into the music, detailed, clear, not muddy. Wide flat frequency response, sharp time response, very low distortion and noise.

Warm – Good bass, adequate low frequencies, adequate fundamentals relative to harmonics. Not thin or excessive bass or midrange. Adequate reverberation at low frequencies.

Wooly – Sounds like a wool blanket over the speakers, muffled. Weak high frequencies or boomy low frequencies. Occasional emphasis around 250 Hz to 600 Hz.

zdroj: http://www.guitarampmodeling.com/viewtopic.php?f=7&t=519
[12..61 / 61] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední