Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: kombo do 25000
[Scofo]
kombo do 25000 -
Nástroje > Zesilovače > Koupě zesilovače
Zdravim. Včera se mi rozpadlo kombo, ale neni to pro me zas az takova rana pač už delší dobu se divam po novym. Jsem ochotnej do toho vrazit 20-25k. Docela se mi libi VOX AD120VT. Rivera je taky OK ale moc draha. Slyšel jsem že i nějaky fendery jsou v cajku. Chtel bych vás poprosit o nejaky rady, tipy, atd. Hraju Jazz,Blues,Funk. předem děkuji. Hezkej den...
kombo do 25000 -

Zdravim. Včera se mi rozpadlo kombo, ale neni to pro me zas az takova rana pač už delší dobu se divam po novym. Jsem ochotnej do toho vrazit 20-25k. Docela se mi libi VOX AD120VT. Rivera je taky OK ale moc draha. Slyšel jsem že i nějaky fendery jsou v cajku. Chtel bych vás poprosit o nejaky rady, tipy, atd. Hraju Jazz,Blues,Funk. předem děkuji. Hezkej den...
Seznam příspěvků:
[batty]
Re: hoky
Asi ses spatne ucil a proto ted musis mlatit tancici deti:))
Shodneme se na tom, ze kdyz "source" o nizsi vystupni impedanci pripojis do "load" o vyssi vstupni impedanci, tak nedojde k zadne frekvencni zmene. Pokud by tomu bylo obracene, tak ubudou vejsky.
Jestlize mas na kytare 500k nebo 250k potaky, tak je uplne jedno jestli ma krabka na vstupu 800k nebo 1Mohm. Zadnej rozdil tam nebude. 800k>500k chapes? (BTW zadnej rozumnej vyrobce krabek nedela vstupni impedanci <500k to Cornish keca, pokud se teda nejedna o efekty urcene do smycky nebo nekytarove.)
Kdyz budem postupovat analogicky, tak teoreticky nevadi, kdyz ti z prvniho fx vyleze treba 50k Ohm. Kazda dalsi krabka bude mit vstup o vetsi impedanci. Stejne tak kdyz to vleze do 1Mohm vstupu zesilovace. Dalsi vyhodou nizsi impedance jsou nizsi straty v kabelech a mensi nachylnost k sumum.
V praxi to 100% protoze tu mame vintage fuzzy a vyrobce smejdskejch bufferu ala BOSS, ktery nam krasnou teorii kazi. Takze ja radsi zustavam u par efektu s dusledne true bypass a ne moc dlouhejch kabelu.
A Cornish neobelhava vsechny tebou zminovane(..pochybuju ze tihle vsichni jeho board soustavne pouzivaji..), stejne jako treba BOSS neobelhava vsechny sve klienty. Proste jen dela neco jinak, tak se to snazi vychvalit a, jak je v reklame zvykem, tezce neobjektivne. Problem hracu pouzivajich mraky krabek je, ale pricinou neni to o cem pise Cornish.
Re: hoky
Asi ses spatne ucil a proto ted musis mlatit tancici deti:))
Shodneme se na tom, ze kdyz "source" o nizsi vystupni impedanci pripojis do "load" o vyssi vstupni impedanci, tak nedojde k zadne frekvencni zmene. Pokud by tomu bylo obracene, tak ubudou vejsky.
Jestlize mas na kytare 500k nebo 250k potaky, tak je uplne jedno jestli ma krabka na vstupu 800k nebo 1Mohm. Zadnej rozdil tam nebude. 800k>500k chapes? (BTW zadnej rozumnej vyrobce krabek nedela vstupni impedanci <500k to Cornish keca, pokud se teda nejedna o efekty urcene do smycky nebo nekytarove.)
Kdyz budem postupovat analogicky, tak teoreticky nevadi, kdyz ti z prvniho fx vyleze treba 50k Ohm. Kazda dalsi krabka bude mit vstup o vetsi impedanci. Stejne tak kdyz to vleze do 1Mohm vstupu zesilovace. Dalsi vyhodou nizsi impedance jsou nizsi straty v kabelech a mensi nachylnost k sumum.
V praxi to 100% protoze tu mame vintage fuzzy a vyrobce smejdskejch bufferu ala BOSS, ktery nam krasnou teorii kazi. Takze ja radsi zustavam u par efektu s dusledne true bypass a ne moc dlouhejch kabelu.
A Cornish neobelhava vsechny tebou zminovane(..pochybuju ze tihle vsichni jeho board soustavne pouzivaji..), stejne jako treba BOSS neobelhava vsechny sve klienty. Proste jen dela neco jinak, tak se to snazi vychvalit a, jak je v reklame zvykem, tezce neobjektivne. Problem hracu pouzivajich mraky krabek je, ale pricinou neni to o cem pise Cornish.
[batty]
Re:
Jeste ciste teoreticky, kdyz vyrobce udela krabku pro kytaru s nizkou vstupni impadanci(a neni blbej:), tak k tomu ma asi nejakej duvod a nejak z toho zvukove tezi. Kdyz bude mit krabka TB, tak po vypnuti bude pruchozi skoro jako by tam nebyla.
Re:
Jeste ciste teoreticky, kdyz vyrobce udela krabku pro kytaru s nizkou vstupni impadanci(a neni blbej:), tak k tomu ma asi nejakej duvod a nejak z toho zvukove tezi. Kdyz bude mit krabka TB, tak po vypnuti bude pruchozi skoro jako by tam nebyla.
[nuclear]
Re: batty
sorry.. preklep.. tam nemel bejt fender, nevim uz co sem tam chtel napsat :o)) .. vim ze hodne fendera pouzivaj (napr. stern,...)
Re: batty
sorry.. preklep.. tam nemel bejt fender, nevim uz co sem tam chtel napsat :o)) .. vim ze hodne fendera pouzivaj (napr. stern,...)
[batty]
Re:
Tak sem si precetl Cornishovi stranky a koukam ze tomu klukovi usatymu krivdim. Reagoval sem na citace a Hokyho vlastni interpretace a ve skutecnosti je to uplne jinak:))
Re:
Tak sem si precetl Cornishovi stranky a koukam ze tomu klukovi usatymu krivdim. Reagoval sem na citace a Hokyho vlastni interpretace a ve skutecnosti je to uplne jinak:))
[batty]
Re:
Ale ze tohle...
//docela dlouho jsem ty ztraty signalu resil, s timto ma problem strasna spousta krabicek ono totiz jejich slavny vysokoimpedancni vstupy zas az tak vysokoimpedancni nejsou - ja mam na svych kytarach vystup 1megaohm a popravde jsem tuto hodnotu nameril jen na dvouch krabickach (jinak vychazely dost husty hodnoty 800kilo apod. - dokazes si urcite predstavit co to se signalem z mych pasiv. "vintage" snimacu udela"//
..je blbost si stojim:)) Nedovedu si predstavit co muze udelat vstup kterej ma misto 1000k jen 800k udelat s vintage snimaci, natoz proc by to melo bejt husty...
Re:
Ale ze tohle...
//docela dlouho jsem ty ztraty signalu resil, s timto ma problem strasna spousta krabicek ono totiz jejich slavny vysokoimpedancni vstupy zas az tak vysokoimpedancni nejsou - ja mam na svych kytarach vystup 1megaohm a popravde jsem tuto hodnotu nameril jen na dvouch krabickach (jinak vychazely dost husty hodnoty 800kilo apod. - dokazes si urcite predstavit co to se signalem z mych pasiv. "vintage" snimacu udela"//
..je blbost si stojim:)) Nedovedu si predstavit co muze udelat vstup kterej ma misto 1000k jen 800k udelat s vintage snimaci, natoz proc by to melo bejt husty...
[hoky]
Re: batty
hraji a neucim (obcas zavidim zedovy jeho vysvetlovaci schopnosti) a proto hned jak jsi napsal svoji reakci jsem zjistil ze jeden mluvi o voze a druhy o koze, proto jsem daval na toho cornishe odkaz, neni to poprve co se tady na diskusi lidi blbe pochopili, to bys mohl vedet sam nejlip - takze mas prostor ke slovickareni...., jak jsem si vsiml tvoje oblibena cinnost a ty osobni invektivy s tim mlacenim jsi si mohl taky odpustit. konec
scofo preju hodne stastnou ruku pri vyberu komba
Re: batty
hraji a neucim (obcas zavidim zedovy jeho vysvetlovaci schopnosti) a proto hned jak jsi napsal svoji reakci jsem zjistil ze jeden mluvi o voze a druhy o koze, proto jsem daval na toho cornishe odkaz, neni to poprve co se tady na diskusi lidi blbe pochopili, to bys mohl vedet sam nejlip - takze mas prostor ke slovickareni...., jak jsem si vsiml tvoje oblibena cinnost a ty osobni invektivy s tim mlacenim jsi si mohl taky odpustit. konec
scofo preju hodne stastnou ruku pri vyberu komba
[Scofo]
Re: hoky
dik. ale mohls taky klidně připsat nejakej svuj nazor k těm kombům než se tady jen hadat s battym o impedanci. :-/
Re: hoky
dik. ale mohls taky klidně připsat nejakej svuj nazor k těm kombům než se tady jen hadat s battym o impedanci. :-/
[Scofo]
Re: nuclear
jasný, v pohodě:-) no zatím to vypada na toho fendera, jak říkám, na M/B mám krátký ruce, takže nedosáhnu moc hluboko do kapsy...:-)
Re: nuclear
jasný, v pohodě:-) no zatím to vypada na toho fendera, jak říkám, na M/B mám krátký ruce, takže nedosáhnu moc hluboko do kapsy...:-)
[batty]
Re: hoky
O tom diskuze je, ne? Bystri mysl. Kinx nadaval na buffer u DS-1 a ty si zacal tvrdit, ze je to tim ze maj krabky nizsi vstupni impedanci nez amp. A to je blbost. Zed by me ale urcite premluvil o opaku, to on umi:)) Mlaceni si odpoustim.
Re: hoky
O tom diskuze je, ne? Bystri mysl. Kinx nadaval na buffer u DS-1 a ty si zacal tvrdit, ze je to tim ze maj krabky nizsi vstupni impedanci nez amp. A to je blbost. Zed by me ale urcite premluvil o opaku, to on umi:)) Mlaceni si odpoustim.
[batty]
Re: Scofo
A jeste napis, u kterejch kytaristu se ti libi zvuk. Jeste pro jistotu to jednou proberem, abys nekoupil neco co by ti treba uplne nevyhovovalo. 65deluxe i klasicka AC30 sou non-mastervolume aparaty, teda nemaj gain. To znamena, ze pri nizke hlasitosti nekresli a nemaji vice pripinatelnych zvuku. Pri vytaveni ale zkresluji IMHO mnohem lip nez aparaty kreslici jen preampem(bavime se o jazzu, blues a funky, ale plati ti i o tvrdsich zanrech). Taky to neznamena ze budes mit k dispozici jen jeden zvuk. Muzes pouzivat jednak krabky, k nakopnuti zesilovaci nebo zkresleni ovladat potakem volume na kytare. Pri prebuzenejch koncovajch lampach pri zmene vstupniho signalu uz moc neroste hlasitost, ale zkreslani jo. Kdyz budes chtit hrat ciste i zkreslene tak s volume naplno nastavis amp aby ti kreslil jak potrebujes a pak stazenim potaku zvuk vycistis.
Re: Scofo
A jeste napis, u kterejch kytaristu se ti libi zvuk. Jeste pro jistotu to jednou proberem, abys nekoupil neco co by ti treba uplne nevyhovovalo. 65deluxe i klasicka AC30 sou non-mastervolume aparaty, teda nemaj gain. To znamena, ze pri nizke hlasitosti nekresli a nemaji vice pripinatelnych zvuku. Pri vytaveni ale zkresluji IMHO mnohem lip nez aparaty kreslici jen preampem(bavime se o jazzu, blues a funky, ale plati ti i o tvrdsich zanrech). Taky to neznamena ze budes mit k dispozici jen jeden zvuk. Muzes pouzivat jednak krabky, k nakopnuti zesilovaci nebo zkresleni ovladat potakem volume na kytare. Pri prebuzenejch koncovajch lampach pri zmene vstupniho signalu uz moc neroste hlasitost, ale zkreslani jo. Kdyz budes chtit hrat ciste i zkreslene tak s volume naplno nastavis amp aby ti kreslil jak potrebujes a pak stazenim potaku zvuk vycistis.
[Scofo]
Re: batty
OK... Takže strašně žeru scofieldův zvuk, jenže nemam pololubovku, 13ky struny, humbuckery a pedalboard o rozměrech letiště, a asi o ničem takovym do budoucna neuvažuju, takže od toho bych asi upustil. Naproti se mi líbí např. Sternův sound, pak hlavně klasickej konkrétní bluesovej warm overdrive, nechci hrát metal, ale nekdy není na škodu pořádně poškádlit overdrive, že jo:-). Nemám rád žádnej uječenej písklák, líbí se mi spíš temný low-treble zvuky, dále se mi líbí poslušnej hladkej clean s větším reverbem (příp. delay), na funk pekně štavnatej (viz. např. stáv. kytarista od Maceo Parkera)... To by bylo ke zvukům. Myslím si právě že ten 65deluxereverb by tohle moh víceméně splňovat, alespon z tvých slov mi to tak přijde, že je hodne temnej a tak. Abych se přiznal tak trošku nerozumím tomu s tim mastervolume, to jako když budu např. cvičit potichu tak nebudu moct hrát zkresleně?! A ještě jsem trochu jelen z tech vibrato inputů, jakej je rozdil v nich a v normal inputech?? Dik za info.
Re: batty
OK... Takže strašně žeru scofieldův zvuk, jenže nemam pololubovku, 13ky struny, humbuckery a pedalboard o rozměrech letiště, a asi o ničem takovym do budoucna neuvažuju, takže od toho bych asi upustil. Naproti se mi líbí např. Sternův sound, pak hlavně klasickej konkrétní bluesovej warm overdrive, nechci hrát metal, ale nekdy není na škodu pořádně poškádlit overdrive, že jo:-). Nemám rád žádnej uječenej písklák, líbí se mi spíš temný low-treble zvuky, dále se mi líbí poslušnej hladkej clean s větším reverbem (příp. delay), na funk pekně štavnatej (viz. např. stáv. kytarista od Maceo Parkera)... To by bylo ke zvukům. Myslím si právě že ten 65deluxereverb by tohle moh víceméně splňovat, alespon z tvých slov mi to tak přijde, že je hodne temnej a tak. Abych se přiznal tak trošku nerozumím tomu s tim mastervolume, to jako když budu např. cvičit potichu tak nebudu moct hrát zkresleně?! A ještě jsem trochu jelen z tech vibrato inputů, jakej je rozdil v nich a v normal inputech?? Dik za info.
[Scofo]
Re: batty
jinak jeste k te první zprávě, hral jsem na Peavey Classic 30. Ted když jsem ho uvařil tak hraju přes PC v Amplitube...:-)
Re: batty
jinak jeste k te první zprávě, hral jsem na Peavey Classic 30. Ted když jsem ho uvařil tak hraju přes PC v Amplitube...:-)
[batty]
Re: Scofo
Hodne temnej sem snad nerekl, ne? Potichu to nezkreslis, zkresli se to hlasitosti. A s tema vstupama nevim. Nejspis budou trochu jinak "naladeny" protoze to tremolo jde vypnout footswitchem, takze jinak by byli zbytecny.
Re: Scofo
Hodne temnej sem snad nerekl, ne? Potichu to nezkreslis, zkresli se to hlasitosti. A s tema vstupama nevim. Nejspis budou trochu jinak "naladeny" protoze to tremolo jde vypnout footswitchem, takze jinak by byli zbytecny.
[Scofo]
Re: batty
Napsals že z reissue fenderů to má nejtemnější zvuk a nejmíň ostrej, jestli je to fakt tak je to jenom dobře. Jinak tedka tomu rozumím zas tak, že čím víc nahlas budu hrát tak tím víc budu zkreslenej, to asi chápu špatně co, že bych nemoh hrát čistej zvuk nahlas. Tedka u toho Peavey co jsem mel jsem dycky akorat přepnul čudlíkem channel a pak jsem si bud pomocí normal vol. u čistýho nebo pre a post amp. u zkreslenýho korigoval hlasitost, to u toho fenderu tak není jestli chápu dobře, ale pořád tomu nerozumím uplne sto pro, tak mi to prosím ještě naposledy přibliž trošku víc laicky:-)
Re: batty
Napsals že z reissue fenderů to má nejtemnější zvuk a nejmíň ostrej, jestli je to fakt tak je to jenom dobře. Jinak tedka tomu rozumím zas tak, že čím víc nahlas budu hrát tak tím víc budu zkreslenej, to asi chápu špatně co, že bych nemoh hrát čistej zvuk nahlas. Tedka u toho Peavey co jsem mel jsem dycky akorat přepnul čudlíkem channel a pak jsem si bud pomocí normal vol. u čistýho nebo pre a post amp. u zkreslenýho korigoval hlasitost, to u toho fenderu tak není jestli chápu dobře, ale pořád tomu nerozumím uplne sto pro, tak mi to prosím ještě naposledy přibliž trošku víc laicky:-)
[Scofo]
Re: batty
jinak ted se divam na toho voxe a ten ma ve features master volume, mluvím o něčem jinym než ty?
Re: batty
jinak ted se divam na toho voxe a ten ma ve features master volume, mluvím o něčem jinym než ty?
[batty]
Re: Scofo
Zkusil si dat normal volume u peaveye naplno? Pak to ciste nehraje, ne? Tohle nema gain a master, ale jen jedno volume. Od urcity urovne to zacne zkreslovat.
Re: Scofo
Zkusil si dat normal volume u peaveye naplno? Pak to ciste nehraje, ne? Tohle nema gain a master, ale jen jedno volume. Od urcity urovne to zacne zkreslovat.
[batty]
Re: scofo
Jo ty novy voxy CC maj master volume. Driv byli komba staveny jen pro cistej zvuk. Pak nekdo prisel na to, ze pri vohuleni nekresli neprijemne, ale naopak. No a master volume je jedna z moznosti jak dosahnout podobnyho zvuku pri nizsi hlasitosti.
Re: scofo
Jo ty novy voxy CC maj master volume. Driv byli komba staveny jen pro cistej zvuk. Pak nekdo prisel na to, ze pri vohuleni nekresli neprijemne, ale naopak. No a master volume je jedna z moznosti jak dosahnout podobnyho zvuku pri nizsi hlasitosti.
[Scofo]
Re: batty
jo. aha. a ty bys to bral jako velky minus, non-mastervolume kombo? To by mohlo trochu ovlivnit moje rozhodovani mezi tim Fenderem a Voxem.
Re: batty
jo. aha. a ty bys to bral jako velky minus, non-mastervolume kombo? To by mohlo trochu ovlivnit moje rozhodovani mezi tim Fenderem a Voxem.
[Kinx]
Re: scofo
tohle je treba si myslim ozkouset, kazdemu se libi neco jineho...pro me osobne je treba non master volume apec trosku neprakticka zalezitost pro hrani s kapelou...
Re: scofo
tohle je treba si myslim ozkouset, kazdemu se libi neco jineho...pro me osobne je treba non master volume apec trosku neprakticka zalezitost pro hrani s kapelou...
[Kinx]
Re: scofo
no protoze kdyz to regulujes volume potakem tak trochu klesne hlasitost...ja sice teda mam master volume, ale mam jednokanal a kdyz chci cistej zvuk a nehraju s AB boxem kterej mi prepina cistej/zkreslenej vstup tak musim stahnout volume a tim se trochu ztratim ze zvuku kapely protoze jsem potisejc...
Re: scofo
no protoze kdyz to regulujes volume potakem tak trochu klesne hlasitost...ja sice teda mam master volume, ale mam jednokanal a kdyz chci cistej zvuk a nehraju s AB boxem kterej mi prepina cistej/zkreslenej vstup tak musim stahnout volume a tim se trochu ztratim ze zvuku kapely protoze jsem potisejc...
[Kinx]
Re: scofo
ale jsme dva kytaristi, treba by to v kapele s jednou kytarou nebyl takovej problem
Re: scofo
ale jsme dva kytaristi, treba by to v kapele s jednou kytarou nebyl takovej problem
[Scofo]
Re: kinx
a neexistuje neco jako ten tvuj AB box, co by mi taky prepinal hi gain a low gain inputy?
Re: kinx
a neexistuje neco jako ten tvuj AB box, co by mi taky prepinal hi gain a low gain inputy?
[Kinx]
Re: scofo
je to uplne jednoducha krabice s prepinacem :) spis je problem v hlastisoti tech vstupu, cistej je taky trochu min hlasitej nez zkreslenej (je to stejny jako kdybych ubral volume na kytaru jen to neztrati vejsky a nezmeni to charakter kytary)
Re: scofo
je to uplne jednoducha krabice s prepinacem :) spis je problem v hlastisoti tech vstupu, cistej je taky trochu min hlasitej nez zkreslenej (je to stejny jako kdybych ubral volume na kytaru jen to neztrati vejsky a nezmeni to charakter kytary)
[Lukas]
Re:
jestli nemas jasno jakym zpusobem hrat=vytvaret konecnej zvuk :) tj. crankovat jednokanal (prace s volume potakem nebo pedalem), ci hrat cistej na jednokanal + mit vhodnou krabku na zkresleni nebo vicekanal (2 nebo 3in1), tak je to tezky :)
temný low-treble zvuky, dále se mi líbí poslušnej hladkej clean s větším reverbem (příp. delay) ... konec 6L6 - fender blues deluxe/deville nebo hot rod ("3"in1), maji peknej reverb, ale umi i min kulaty, kdyz chces, vyzkousej
2 kinx: volume pot opravdu reguluje hlasitost :))
Re:
jestli nemas jasno jakym zpusobem hrat=vytvaret konecnej zvuk :) tj. crankovat jednokanal (prace s volume potakem nebo pedalem), ci hrat cistej na jednokanal + mit vhodnou krabku na zkresleni nebo vicekanal (2 nebo 3in1), tak je to tezky :)
temný low-treble zvuky, dále se mi líbí poslušnej hladkej clean s větším reverbem (příp. delay) ... konec 6L6 - fender blues deluxe/deville nebo hot rod ("3"in1), maji peknej reverb, ale umi i min kulaty, kdyz chces, vyzkousej
2 kinx: volume pot opravdu reguluje hlasitost :))
[batty]
Re: Kinx
"no protoze kdyz to regulujes volume potakem tak trochu klesne hlasitost" zalezi na tom jak aparat komprimuje. U nakterejch ampu nema cenu na potak makat a jinde je to svatej gral:))
Re: Kinx
"no protoze kdyz to regulujes volume potakem tak trochu klesne hlasitost" zalezi na tom jak aparat komprimuje. U nakterejch ampu nema cenu na potak makat a jinde je to svatej gral:))
[MOSquito]
Re: Scofo
Ja bych ti doporucil Mesa Boogie Studio.22 kombo.
Uz se nyvyrabi, ale da se sehnat jety kolem 20 000.
2 kanaly,hall, peknej zvuk, vykon dostacujici - IMHO
Re: Scofo
Ja bych ti doporucil Mesa Boogie Studio.22 kombo.
Uz se nyvyrabi, ale da se sehnat jety kolem 20 000.
2 kanaly,hall, peknej zvuk, vykon dostacujici - IMHO
[batty]
Re: Lukas
Me 6L6 prijde nejmin hladka. Na cisty zvuky se mi libi nejmin z tech co sem zkusil.
Re: Lukas
Me 6L6 prijde nejmin hladka. Na cisty zvuky se mi libi nejmin z tech co sem zkusil.
[Scofo]
Re:
jedna z variant co mě ještě napadle je, že koupím toho fendera, protože má fakt vyhlášenej clean a reverb, a nakoupím pedaly, wah a delay už mám, ještě bych dokoupil nejakej distorsion a mel bych to co potřebuju, myslíte že to je dobrý řešení?
Re:
jedna z variant co mě ještě napadle je, že koupím toho fendera, protože má fakt vyhlášenej clean a reverb, a nakoupím pedaly, wah a delay už mám, ještě bych dokoupil nejakej distorsion a mel bych to co potřebuju, myslíte že to je dobrý řešení?
[batty]
Re: Scofo
Na www.fender.cz se nejaky pohybujou. Ja bych si ale radsi priplatil na toho fendera nebo Voxe
Re: Scofo
Na www.fender.cz se nejaky pohybujou. Ja bych si ale radsi priplatil na toho fendera nebo Voxe
[Scofo]
Re: batty
tak to asi udelam. ale jeste to radeji necham par dni uležet:-) ješte mi batty prosim porad jak propojit dohromady s kombem crybaby, dd-6 a nejakej ten pripadnej distorsion za pomoci jednoho adapteru, jaky kabely potrebuju, co musim dokoupit apod. dik
Re: batty
tak to asi udelam. ale jeste to radeji necham par dni uležet:-) ješte mi batty prosim porad jak propojit dohromady s kombem crybaby, dd-6 a nejakej ten pripadnej distorsion za pomoci jednoho adapteru, jaky kabely potrebuju, co musim dokoupit apod. dik
[nuclear]
Re: scofo
zkus fender blues (ted nevim jestli junior nebo deluxe.. je to asi 15W a je to velky asi jak classic 30 - ne to malinky se dvouma potakama!) ... stern myslim hraje na dva tydle aparaty... ale hraje na to treba i stan wolarz (stan the man) .. myslim ze by to mohlo bejt co potrebujes ... zejtra mozna vyzkousim todle + hotrod + hotrod deville (4x10) vedle sebe.. na ten devile sem hral neska, jen zkreslenej kanal a moc odvarenej sem z toho nebyl..nemel sem svoji kytaru, takze az si na to poradne zahraju dam ti vedet, jak se me to libilo.. a k tomu pedalu na zkresleni, ja myslim ze tim neni co zkazit:)
Re: scofo
zkus fender blues (ted nevim jestli junior nebo deluxe.. je to asi 15W a je to velky asi jak classic 30 - ne to malinky se dvouma potakama!) ... stern myslim hraje na dva tydle aparaty... ale hraje na to treba i stan wolarz (stan the man) .. myslim ze by to mohlo bejt co potrebujes ... zejtra mozna vyzkousim todle + hotrod + hotrod deville (4x10) vedle sebe.. na ten devile sem hral neska, jen zkreslenej kanal a moc odvarenej sem z toho nebyl..nemel sem svoji kytaru, takze az si na to poradne zahraju dam ti vedet, jak se me to libilo.. a k tomu pedalu na zkresleni, ja myslim ze tim neni co zkazit:)
[Scofo]
Re:
jakej byste mi doporučili footswitch? ja se ted divam, u thomanna je original fender za 66E, to se mi zda docela dost, nejaka levnější varianta neexistuje? Myslim Kinx psal že používa nejakej AB Box, to jsem zadal do vyhledávače a nenašlo mi to nic, tak nevim. Neco co přepíná channely a pokud možno vyp/zap reverb. dik
Re:
jakej byste mi doporučili footswitch? ja se ted divam, u thomanna je original fender za 66E, to se mi zda docela dost, nejaka levnější varianta neexistuje? Myslim Kinx psal že používa nejakej AB Box, to jsem zadal do vyhledávače a nenašlo mi to nic, tak nevim. Neco co přepíná channely a pokud možno vyp/zap reverb. dik
[nuclear]
Re:
ten A/B box sem mu dal ja a je to normalne prepinac a tri jacky v krabicce, zapojeny tka, aby se jeden vstup prepinal bud do jednoho nebo do druhyho, zadna slozitost.. k tomu switchi, koukni se na muziker.cz .. tam neco za par korun najdes
Re:
ten A/B box sem mu dal ja a je to normalne prepinac a tri jacky v krabicce, zapojeny tka, aby se jeden vstup prepinal bud do jednoho nebo do druhyho, zadna slozitost.. k tomu switchi, koukni se na muziker.cz .. tam neco za par korun najdes
[nuclear]
Re: scofo
a kup si switch az budes mit amp.. treba to dostanes k nemu, btw pokud ten zesik nebude mit dva vstupy, nebo nebudes mit dva ampy, tak to stejne nevyuzijes..
Re: scofo
a kup si switch az budes mit amp.. treba to dostanes k nemu, btw pokud ten zesik nebude mit dva vstupy, nebo nebudes mit dva ampy, tak to stejne nevyuzijes..
[Scofo]
Re:
footswitch neni součástí. Jako jsem z toho jelen. :-/ Ten Fender má vlastne 4 inputy, čili me přijde logický že si pořídím 4way footswich který bude přepínat každej z tech 4 inputů. Je to správně nebo to funguje jinak? Please help. Chci si to případně objednat i stim kombem, at to můžu hned používat.
Re:
footswitch neni součástí. Jako jsem z toho jelen. :-/ Ten Fender má vlastne 4 inputy, čili me přijde logický že si pořídím 4way footswich který bude přepínat každej z tech 4 inputů. Je to správně nebo to funguje jinak? Please help. Chci si to případně objednat i stim kombem, at to můžu hned používat.
[batty]
Re: Scofo
Ne tak to neni. Kytaru strcis jen do jednoho(podle toho jestli mas aktivni nebo pasivni snimaca a jestli chces pouzivat tremolo)a nebudes je prepinat. FS vypina reverb a tremolo.
Re: Scofo
Ne tak to neni. Kytaru strcis jen do jednoho(podle toho jestli mas aktivni nebo pasivni snimaca a jestli chces pouzivat tremolo)a nebudes je prepinat. FS vypina reverb a tremolo.
[havran]
Re: Obecne
Scofo, podle nicku hadam, ze mas mozna rad desku Oh! od Scofileda a spol. Co? Inu, rikas jazz, funk, blues? Reknu ti, ze to, co jsem slysel nedavno v Tabore v Cafe baru 7 od toho Scofieldova klona (Vilda Beres mu paradne sekundoval na klavesy), to byly nebesa. Na pololubovyho Ibaneza ve stylu ES335 a tvidovyho Fendera (zrejme 1x12 widepannel Tweed Champ, mozna 1x12 Blues Deluxe) krmenyho tu a tam nejakejma krabickama (jedna sediva od Ibaneze delala takovej ten Scofielduv divnozvuk, Ibanezovym TS9 nakopaval uz tak na pokraj zkresleni privedenej zesilovac komba a pak tam mel snad jeste nejaky volume spojeny s tremolem) vyluzoval opravdu krasnej, stavnatej, ton. Umel s touhle kombinaci udelat tlustej jazzovej i fantasticky nakraplej bluesovej zvuk, kterej, kdyz se mu zachtelo, dovedl stenat a vrzat tak, jak jsme zvykli prave u Scofielda. Mohl jsem na tom usi nechat. To jen pro ilustraci, ze vhodnej Fender se pro tvoje ucely muze hodit uplne perfektne.
Obecne:
1) Impedance reproduktoru a zesilovace podle me nijak neovlivnuje zvuk, je ale treba ji brat v uvahu pro pripad, ze bys kombinoval mezi sebou z ruznych komb jejich zesilovace a jejich reproduktory, pripadne pripojoval k jednomu zesilovaci vice beden. O tom velice srozumitelne pisou treba na Legendary Tones na internetu.
2) Dvoukanal a jednokanal. DK, kterej se da prepnout footswitchem vetsinou miva kanal zkreslenej a kanal cistej (ten kdyz se ale vytavi na 10, tak z nej taky velice casto dostanes nejakej prijemnej crunch). Na mem Marshallu 1974x jso nicmene kanaly dva, u ktery ale prepinat prepinacem nemuzu a nema se to s nima ani tak, ze by jeden byl cistej a jeden zkreslenej. Oba jsou prakticky zkresleny, jen jsou jinak zabarveny. Prepinat bych je mohl jedine nejakym A/B boxem, jinak musim vytahnout jacka zasunout ho do vedlejsi diry. Vetsinou ale pouzivam, stejne jako na jedokanalech, pro vycisteni (a dluzno rict, ze i castecnou ztratu hlasitosti) tonu potenciometr volume na kytare. Zvykl jsem si na to rychle a rad, ma to neco do sebe.
3) Master volume. Vicekanalovy zesilovace ho vetsinou mit uz budou a je to vychytavka dobrak tomu, ze si muzes hlasitost vsech kanalu sjednotit a nastavit na urcitou zadouci vzajemnou uroven, kterou pak tim master volume zvedas nebo snizujes, aniz by se ti ten pomer rozhasil. Bezva vec. Bezva vec pro vicekanal. Bezva vec pro jednokanal, paklize ma vysokej vykon. Bezva vec pro cloveka, kterej chce dosahovat hrat pres zkreslenej zvuk i v domacich podminkach. Na kombo bez master volume se neda hrat v loznici, protoze i mych 18W spolehlive dokaze privest vsechny sousedy k silenstvi, paklize nepouziju attenuator. Jinak plati, ze od urcity miry zkresleni uz hlasitost nestoupa tak rychle (u highgainu, ktery nas oba nejspis nezajimaji, pocitam, ze hlasitost uz se nemusi menit casem vubec)
4) Vybiras kombo. Lampovy. Tak bacha na vykon. 100W je nesnesitelne moc a nehodi se na nic nez na cistej zvuk. Mensi wattaze muzes snadneji prebudit a donutit ke zkresleni i vykonovou cast zesilovace. Je jen na tobe, jestli prave tohle je to, co chces, ale ja myslim, ze jo, protoze stejne chces kupovat nejakej distortion (ja bych tedy spis pro tvoje ucely hledal overdrive). Paklize budes kupovat kombo s master volume, bude ti mozna jedno, jak silny bude. Jestli ale chces nechavat zkreslovat ty koncovy lampy, vol spise slabsi, ale je dulezity si uvedomit, jak hlasitej chces mit zvuk cistej, protoze pak chybejici vykon nenahradis nicim.
5) Reproduktory. Ajajaj, tady chytrej nejsem. Jen vim, ze kombo se dvema bude mit zvuk tak nejak tucnejsi a relativne i hlasitejsi. Ovsem jednotlivy typy a znacky mi moc nerikaji. Stary VOXy bejvaj vybaveny nemene staryma modrejma Celestionama, muj Marshall pak nadhernym Greenbackem dvacitkou (20W, stejnej typ, jakym byly osazeny prvni bedny pro JTM-45 nebo Claptonuv Bluesbreaker), Fendery mivaly Jenseny, ale ted uz v nich uvidis i ty anglansky Celestiony. Je to veda. Reproduktory se na tvorbe zvuku podili snad stejnou merou jako samotnej zesilovac.
6) Efektova smycka. Stejnak posilhavas po nejakym starodavnym typu zesilovace, takze te smycky asi moc netankujou, ale pro ten tvuj DD od Bosse, by prave smycka mohla bejt to pravy orechovy. Nektery efekty, jako treba prave delay nebo nejaky reverby je lepsi strkat az za predzesilovac.
7) Reverb je fajn, kdyz je v kombu. Fendery mivaj svebytnej pruzinovej reverb. Taky tremolo rizeny predpetim elektronky muze bejt moc prima. Na mem kombu si ho vazne moc uzivam.
Jaky kombo z tech co jsi vyjmenoval? No, jak bych volil asi prave toho Fendera. Scofielda mam moc rad a ten kluk v Tabore s Fenderem a pololubovkou fakt kouzlil. Zeru taky zvuk Neila Younga. Treba ten zastrenej, presto ale bajecne citelnej zvuk na albu Greendale. Cely to nahraval na svyho prastaryho Les Paula se snimacema z Firebirda a na kombo Fender Bassman, jestli jsem se dobre dival na to DVD. Bassman a Blues Deluxe by byly moje typy na spis cistej nebo na hlasitejsi zkreslenej zvuk (40W). Fender Blues Junior (15W) by se mohl dobre hodit na zkresleny zvuky. Treba zrovna ten muj 18W Marshall (mimochodem mladsi bratr JTM-45, kterej byl vicemene kopii Fendera Bassmana osazenou britskejma soucastkama a vybavenou vyse zminenyma Greenbackama) i vzhledem k tomu, ze usmernovac (rectifier, meni stridavej proud na stejnosmernej) nema polovodicovej ale elektronkovej, tak s humbuckerama zkresluje uz od tretiny volume, takze cistej zvuk by vedle nejakyho udernyho bubenika nemusel bejt moc slyset. A ted slys, ze ja nikde nehraju a prakticky jsem ani nikdy nikde s nikym nehral, takze to, co o zesilovacich vim, jsou jen teoreticky znalosti. Praxe v kapele mi chybi, jsem jen domaci drnkalek. A zadnej z tech Fenderu jsem nikdy neslysel nazivo a i Bassmana znam jen z PODxt od Line6.
Re: Obecne
Scofo, podle nicku hadam, ze mas mozna rad desku Oh! od Scofileda a spol. Co? Inu, rikas jazz, funk, blues? Reknu ti, ze to, co jsem slysel nedavno v Tabore v Cafe baru 7 od toho Scofieldova klona (Vilda Beres mu paradne sekundoval na klavesy), to byly nebesa. Na pololubovyho Ibaneza ve stylu ES335 a tvidovyho Fendera (zrejme 1x12 widepannel Tweed Champ, mozna 1x12 Blues Deluxe) krmenyho tu a tam nejakejma krabickama (jedna sediva od Ibaneze delala takovej ten Scofielduv divnozvuk, Ibanezovym TS9 nakopaval uz tak na pokraj zkresleni privedenej zesilovac komba a pak tam mel snad jeste nejaky volume spojeny s tremolem) vyluzoval opravdu krasnej, stavnatej, ton. Umel s touhle kombinaci udelat tlustej jazzovej i fantasticky nakraplej bluesovej zvuk, kterej, kdyz se mu zachtelo, dovedl stenat a vrzat tak, jak jsme zvykli prave u Scofielda. Mohl jsem na tom usi nechat. To jen pro ilustraci, ze vhodnej Fender se pro tvoje ucely muze hodit uplne perfektne.
Obecne:
1) Impedance reproduktoru a zesilovace podle me nijak neovlivnuje zvuk, je ale treba ji brat v uvahu pro pripad, ze bys kombinoval mezi sebou z ruznych komb jejich zesilovace a jejich reproduktory, pripadne pripojoval k jednomu zesilovaci vice beden. O tom velice srozumitelne pisou treba na Legendary Tones na internetu.
2) Dvoukanal a jednokanal. DK, kterej se da prepnout footswitchem vetsinou miva kanal zkreslenej a kanal cistej (ten kdyz se ale vytavi na 10, tak z nej taky velice casto dostanes nejakej prijemnej crunch). Na mem Marshallu 1974x jso nicmene kanaly dva, u ktery ale prepinat prepinacem nemuzu a nema se to s nima ani tak, ze by jeden byl cistej a jeden zkreslenej. Oba jsou prakticky zkresleny, jen jsou jinak zabarveny. Prepinat bych je mohl jedine nejakym A/B boxem, jinak musim vytahnout jacka zasunout ho do vedlejsi diry. Vetsinou ale pouzivam, stejne jako na jedokanalech, pro vycisteni (a dluzno rict, ze i castecnou ztratu hlasitosti) tonu potenciometr volume na kytare. Zvykl jsem si na to rychle a rad, ma to neco do sebe.
3) Master volume. Vicekanalovy zesilovace ho vetsinou mit uz budou a je to vychytavka dobrak tomu, ze si muzes hlasitost vsech kanalu sjednotit a nastavit na urcitou zadouci vzajemnou uroven, kterou pak tim master volume zvedas nebo snizujes, aniz by se ti ten pomer rozhasil. Bezva vec. Bezva vec pro vicekanal. Bezva vec pro jednokanal, paklize ma vysokej vykon. Bezva vec pro cloveka, kterej chce dosahovat hrat pres zkreslenej zvuk i v domacich podminkach. Na kombo bez master volume se neda hrat v loznici, protoze i mych 18W spolehlive dokaze privest vsechny sousedy k silenstvi, paklize nepouziju attenuator. Jinak plati, ze od urcity miry zkresleni uz hlasitost nestoupa tak rychle (u highgainu, ktery nas oba nejspis nezajimaji, pocitam, ze hlasitost uz se nemusi menit casem vubec)
4) Vybiras kombo. Lampovy. Tak bacha na vykon. 100W je nesnesitelne moc a nehodi se na nic nez na cistej zvuk. Mensi wattaze muzes snadneji prebudit a donutit ke zkresleni i vykonovou cast zesilovace. Je jen na tobe, jestli prave tohle je to, co chces, ale ja myslim, ze jo, protoze stejne chces kupovat nejakej distortion (ja bych tedy spis pro tvoje ucely hledal overdrive). Paklize budes kupovat kombo s master volume, bude ti mozna jedno, jak silny bude. Jestli ale chces nechavat zkreslovat ty koncovy lampy, vol spise slabsi, ale je dulezity si uvedomit, jak hlasitej chces mit zvuk cistej, protoze pak chybejici vykon nenahradis nicim.
5) Reproduktory. Ajajaj, tady chytrej nejsem. Jen vim, ze kombo se dvema bude mit zvuk tak nejak tucnejsi a relativne i hlasitejsi. Ovsem jednotlivy typy a znacky mi moc nerikaji. Stary VOXy bejvaj vybaveny nemene staryma modrejma Celestionama, muj Marshall pak nadhernym Greenbackem dvacitkou (20W, stejnej typ, jakym byly osazeny prvni bedny pro JTM-45 nebo Claptonuv Bluesbreaker), Fendery mivaly Jenseny, ale ted uz v nich uvidis i ty anglansky Celestiony. Je to veda. Reproduktory se na tvorbe zvuku podili snad stejnou merou jako samotnej zesilovac.
6) Efektova smycka. Stejnak posilhavas po nejakym starodavnym typu zesilovace, takze te smycky asi moc netankujou, ale pro ten tvuj DD od Bosse, by prave smycka mohla bejt to pravy orechovy. Nektery efekty, jako treba prave delay nebo nejaky reverby je lepsi strkat az za predzesilovac.
7) Reverb je fajn, kdyz je v kombu. Fendery mivaj svebytnej pruzinovej reverb. Taky tremolo rizeny predpetim elektronky muze bejt moc prima. Na mem kombu si ho vazne moc uzivam.
Jaky kombo z tech co jsi vyjmenoval? No, jak bych volil asi prave toho Fendera. Scofielda mam moc rad a ten kluk v Tabore s Fenderem a pololubovkou fakt kouzlil. Zeru taky zvuk Neila Younga. Treba ten zastrenej, presto ale bajecne citelnej zvuk na albu Greendale. Cely to nahraval na svyho prastaryho Les Paula se snimacema z Firebirda a na kombo Fender Bassman, jestli jsem se dobre dival na to DVD. Bassman a Blues Deluxe by byly moje typy na spis cistej nebo na hlasitejsi zkreslenej zvuk (40W). Fender Blues Junior (15W) by se mohl dobre hodit na zkresleny zvuky. Treba zrovna ten muj 18W Marshall (mimochodem mladsi bratr JTM-45, kterej byl vicemene kopii Fendera Bassmana osazenou britskejma soucastkama a vybavenou vyse zminenyma Greenbackama) i vzhledem k tomu, ze usmernovac (rectifier, meni stridavej proud na stejnosmernej) nema polovodicovej ale elektronkovej, tak s humbuckerama zkresluje uz od tretiny volume, takze cistej zvuk by vedle nejakyho udernyho bubenika nemusel bejt moc slyset. A ted slys, ze ja nikde nehraju a prakticky jsem ani nikdy nikde s nikym nehral, takze to, co o zesilovacich vim, jsou jen teoreticky znalosti. Praxe v kapele mi chybi, jsem jen domaci drnkalek. A zadnej z tech Fenderu jsem nikdy neslysel nazivo a i Bassmana znam jen z PODxt od Line6.
[Kinx]
Re: havran
nehral Young na fender deluxe? ja mam dvd rust never sleeps, ma tam bozi zvuk a nekde jsem cetl ze tam hral do starickyho fender deluxe kterej prej pouzival uz nekdy od 60tych let :)
Re: havran
nehral Young na fender deluxe? ja mam dvd rust never sleeps, ma tam bozi zvuk a nekde jsem cetl ze tam hral do starickyho fender deluxe kterej prej pouzival uz nekdy od 60tych let :)
[havran]
Re:
Na Deluxe rozhodne hraval. Prinejmensim jeste Weld a nejspis i ta zbesilost Arc na zacatku devadesatych let jsou nahravany na nej. Ten tvidovej Fender, kteryho jsem mel dojem, ze tam vidim, byl ale podle me vetsi nez Deluxe. Podle toho tedy soudim, ze to bude 4x10 Bassman. Ruku do ohne bych za to ale samozrejme nedal.
Koukni na tohle http://www.thrasherswheat.org/ptma/equip.htm
Jinak z toho Marshalla v kombinaci s humbuckerama cistej zvuk skoro nedostanu. Na vstupu s vetsi citlivosti zkresluje temer ihned, vstup s nizsi citliosti mi trosku prostoru dava. Ale o tom to je.
Re:
Na Deluxe rozhodne hraval. Prinejmensim jeste Weld a nejspis i ta zbesilost Arc na zacatku devadesatych let jsou nahravany na nej. Ten tvidovej Fender, kteryho jsem mel dojem, ze tam vidim, byl ale podle me vetsi nez Deluxe. Podle toho tedy soudim, ze to bude 4x10 Bassman. Ruku do ohne bych za to ale samozrejme nedal.
Koukni na tohle http://www.thrasherswheat.org/ptma/equip.htm
Jinak z toho Marshalla v kombinaci s humbuckerama cistej zvuk skoro nedostanu. Na vstupu s vetsi citlivosti zkresluje temer ihned, vstup s nizsi citliosti mi trosku prostoru dava. Ale o tom to je.