Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: tabulka - tóny vs. frekvence
[Alien]
tabulka - tóny vs. frekvence -
Ostatní
Zdravim všechny, někde na netu jsem před časem viděl takovou šikovnou tabulku, kde pro celý tónový rozsah kytary, byly uvedeny frekvence v Hz. Teď to nějak nemůžu zpětně najít, ani nic podobného, všude se řeší rozsah v hudebním označení tónů (c,d,e,f,...) a nikde nejsou jejich ekvivalenty v Hz. Byl by nějaký odkaz?
p.s. NE, počítat se mi to fakt nechce
tabulka - tóny vs. frekvence -

Zdravim všechny, někde na netu jsem před časem viděl takovou šikovnou tabulku, kde pro celý tónový rozsah kytary, byly uvedeny frekvence v Hz. Teď to nějak nemůžu zpětně najít, ani nic podobného, všude se řeší rozsah v hudebním označení tónů (c,d,e,f,...) a nikde nejsou jejich ekvivalenty v Hz. Byl by nějaký odkaz?
p.s. NE, počítat se mi to fakt nechce
Seznam příspěvků:
[z28]
Re: Alien
wooono pokud mas excel, tak to ani pocitat nemusis, staci si udelat vzorecek a z nej tabulku a mash to za dve minutky hotovy...
Re: Alien
wooono pokud mas excel, tak to ani pocitat nemusis, staci si udelat vzorecek a z nej tabulku a mash to za dve minutky hotovy...
[Alien]
Výsledek
...abych to dotáhl do konce, na tomto odkazu : http://www.home.karneval.cz/10801253/TonyVsFrekvence.pdf je tabulka co mi z toho vylezla, takže pokud má někdo zájem, tak se mrkněte.
Výsledek
...abych to dotáhl do konce, na tomto odkazu : http://www.home.karneval.cz/10801253/TonyVsFrekvence.pdf je tabulka co mi z toho vylezla, takže pokud má někdo zájem, tak se mrkněte.
[paax]
Re: Alien
Hele už jsem našel nějakou tabulku :-)))))) http://www.home.karneval.cz/10801253/TonyVsFrekvence.pdf
Re: Alien
Hele už jsem našel nějakou tabulku :-)))))) http://www.home.karneval.cz/10801253/TonyVsFrekvence.pdf
[Alien]
Re: paax
...jednoduše změříš frekvenční charakteristiku celého řetězce kytara-efekt(amp simulace)-kombo-mikrofon. Potřebuješ k tomu jen PC a nějaký vhodný program (např. Audacity), žádné generátory kmitočtu, atd. Pokuď má kombo nějaký Tape Out, tak můžeš porovnat jeho frek. charakteristiku s tou měřenou přes mikrofon, atd. Taky všechny equalizery mají popisy "šoupátek" v Hz, teda kromě těch na kombu tam jsou jen Low, Mid, High - což mě zrovna sere, protože ani v manuálu se nepíše, který kmitočet ovlivňují nejvíc - tohle taky zjistíš měřením. Pokuď znáš frekvenční char. tvého "vytouženého" komba, které si nemůžeš dovolit, tak se mu alespoň frek. charakteristikou můžeš PŘIBLÍŽIT (pro rejpaly - je mi jasné, že barvu tónu nedělá f.char.) To je dost důvodů, proč znát kmitočty tónů.
btw. ani tebou naznačená teorie zapisování hudby v Hz není špatná :-), jen si vem, jak bys vysvětlil hudbu mimozemšťanům - když bys na ně vybafl c,d,e,f,g,a,h, tak by se zbalily a odletěli hledat planetu kde se vyskytuje inteligentní život :-)
Re: paax
...jednoduše změříš frekvenční charakteristiku celého řetězce kytara-efekt(amp simulace)-kombo-mikrofon. Potřebuješ k tomu jen PC a nějaký vhodný program (např. Audacity), žádné generátory kmitočtu, atd. Pokuď má kombo nějaký Tape Out, tak můžeš porovnat jeho frek. charakteristiku s tou měřenou přes mikrofon, atd. Taky všechny equalizery mají popisy "šoupátek" v Hz, teda kromě těch na kombu tam jsou jen Low, Mid, High - což mě zrovna sere, protože ani v manuálu se nepíše, který kmitočet ovlivňují nejvíc - tohle taky zjistíš měřením. Pokuď znáš frekvenční char. tvého "vytouženého" komba, které si nemůžeš dovolit, tak se mu alespoň frek. charakteristikou můžeš PŘIBLÍŽIT (pro rejpaly - je mi jasné, že barvu tónu nedělá f.char.) To je dost důvodů, proč znát kmitočty tónů.
btw. ani tebou naznačená teorie zapisování hudby v Hz není špatná :-), jen si vem, jak bys vysvětlil hudbu mimozemšťanům - když bys na ně vybafl c,d,e,f,g,a,h, tak by se zbalily a odletěli hledat planetu kde se vyskytuje inteligentní život :-)
[batty]
Re: Alien
To je pekna blbost. Vis jak silene vypada kytarovej ton? Navic chovani pasivniho evalizeru z toho nepochopis ani nahodou, to si radsi stahni http://www.duncanamps.com/tsc/ a nabouchej do toho odpovidajici hodnoty soucastek. To je ale taky naprd, protoze si predstav co s tim udela treba zkresleni koncovejch lap a hlavne reprak a jeho chovani v boxu. Nic z tohohle te zvuku tveho vysneneho aparatu nepriblizi. A tohle je presne duvod proc ti kluci americky hrajou lip, neresi takovy blbosti...
Re: Alien
To je pekna blbost. Vis jak silene vypada kytarovej ton? Navic chovani pasivniho evalizeru z toho nepochopis ani nahodou, to si radsi stahni http://www.duncanamps.com/tsc/ a nabouchej do toho odpovidajici hodnoty soucastek. To je ale taky naprd, protoze si predstav co s tim udela treba zkresleni koncovejch lap a hlavne reprak a jeho chovani v boxu. Nic z tohohle te zvuku tveho vysneneho aparatu nepriblizi. A tohle je presne duvod proc ti kluci americky hrajou lip, neresi takovy blbosti...
[paax]
Re: alien
OK to jsem chtěl vědet, já nejsem takový vědec, abych bádal v nějaké "laboratoři" nad zvukem a snažil se tím vypočítat podle vzorce nejlepší zvuk kytary. Jo beru to, zní to jako zajímavá teorie. Jinak zapisování hudby v frekvencích se děje pořád, je to podle mě běžná praxe, jen by se mezi muzikanty špatně říkalo, tak budem hrát improvizace od 460Hz... né nehraj tam tu 440, zahrej raději 758,62 Hz, vždyď hudba je přeci shluk frekvencí :-) .
Re: alien
OK to jsem chtěl vědet, já nejsem takový vědec, abych bádal v nějaké "laboratoři" nad zvukem a snažil se tím vypočítat podle vzorce nejlepší zvuk kytary. Jo beru to, zní to jako zajímavá teorie. Jinak zapisování hudby v frekvencích se děje pořád, je to podle mě běžná praxe, jen by se mezi muzikanty špatně říkalo, tak budem hrát improvizace od 460Hz... né nehraj tam tu 440, zahrej raději 758,62 Hz, vždyď hudba je přeci shluk frekvencí :-) .
[paax]
Re:
http://www.matrix-2001.cz/clanek-detail/5058-solfeggio-frekvence-v-praxi/
Víte o tomto, nebo řešili jste to někdy?
http://www.rahunta.cz/news/co-se-to-deje-9-svetlo-a-laska-solfeggio-frekvence-/
Re:
http://www.matrix-2001.cz/clanek-detail/5058-solfeggio-frekvence-v-praxi/
Víte o tomto, nebo řešili jste to někdy?
http://www.rahunta.cz/news/co-se-to-deje-9-svetlo-a-laska-solfeggio-frekvence-/
[paax]
Re: 20.2.2011 1:17 [podfuk]
Ani jedno ani druhé. Když se můžou do nekonečna vést řeči o tom, jestli je lepší mít box z překližky 18mm, nebo 12mm, jestli je lepší V30 z Anglie, nebo Číny tak proč né tohle?
Jen jsem se k tomu dostal a napadlo mě, jak by to znělo, kdyby se takto naladila třeba kytara.
Re: 20.2.2011 1:17 [podfuk]
Ani jedno ani druhé. Když se můžou do nekonečna vést řeči o tom, jestli je lepší mít box z překližky 18mm, nebo 12mm, jestli je lepší V30 z Anglie, nebo Číny tak proč né tohle?
Jen jsem se k tomu dostal a napadlo mě, jak by to znělo, kdyby se takto naladila třeba kytara.
[paax]
Re: 20.2.2011 14:20 [kremator]
Tak já nikoho nenutím to číst, řeším jen ty frekvence. Mě zajímá i to okolo toho, ale vám předkládám jen to muzikantské gró. A ať to gro.
Re: 20.2.2011 14:20 [kremator]
Tak já nikoho nenutím to číst, řeším jen ty frekvence. Mě zajímá i to okolo toho, ale vám předkládám jen to muzikantské gró. A ať to gro.
[Sandon]
Re:
Proti tehle konine je debata "preklizka 18mm vs. 12mm" hotova akademicka debata na pude CSAV :-)
Co presne jsi myslel tim " řeším jen ty frekvence"? Jakoze kde se to vzalo atd.?
Neco se da najit na netu, ale celkove ten koncept je zrejme vyplod neci chore mysli (uz jen provadeni nejakych preudonumerologickych operaci s frekvencema). Vsude pisou, ze jsou to "puvodni frekvence tonu uzivane v gregorianskem choralu",...tak gratuluju tomu, kdo nasel nahravku ze stredoveku ve WAVu nebo MP3 a ty frekvence zmeril (vsechny jsou samozrejme celociselne :))))...
...jo a mozna to nejak souvisi s tvarem snehovych vlocek, ale hlavni ucel je, ze si muzes vylecit svoji zkazenou DNA!!! :)))))
http://www.redicecreations.com/specialreports/2006/01jan/solfeggio.html
Re:
Proti tehle konine je debata "preklizka 18mm vs. 12mm" hotova akademicka debata na pude CSAV :-)
Co presne jsi myslel tim " řeším jen ty frekvence"? Jakoze kde se to vzalo atd.?
Neco se da najit na netu, ale celkove ten koncept je zrejme vyplod neci chore mysli (uz jen provadeni nejakych preudonumerologickych operaci s frekvencema). Vsude pisou, ze jsou to "puvodni frekvence tonu uzivane v gregorianskem choralu",...tak gratuluju tomu, kdo nasel nahravku ze stredoveku ve WAVu nebo MP3 a ty frekvence zmeril (vsechny jsou samozrejme celociselne :))))...
...jo a mozna to nejak souvisi s tvarem snehovych vlocek, ale hlavni ucel je, ze si muzes vylecit svoji zkazenou DNA!!! :)))))
http://www.redicecreations.com/specialreports/2006/01jan/solfeggio.html
[paax]
Re: 21.2.2011 6:38 [Sandon]
Netvrdím, že to opravuje DNA, nicméně souvislost to mít může, stejně tak jako souvislost se změnou ladění komorního A. Jsou rezonance, které jsou tělu příjemné a které zanechávají zvláštní příjemný pocit. Někdo tam někde psal, že dokonce v těchto frekfencích jsou laděné nějaké TIBETSKÉ zvony.
Rozhdoně netvrdím, že naladěním kytary na tyto frekfence a hraním se dá vyléčit rakovina, nebo nemoc z ozáření, nicméně to vychází přecejenom ze starodávných učení. To, jestli to je šarlatánství nechme stranou.
Nicméně od teorií k praxi, začal jsem se dívat na to, jak vlastně docílit tohoto naladění a dočetl jsem se, že stačí posunout na ladičce 440 na 444 a pak klasicky naladit kytaru EADGHe a na tonu C by mělo být těch 528Hz, nicméně nevím proč se mě to nedaří ani prd.
Také je zvláštní, že jsem si nechal vygenerovat ton 417Hz, 528Hz a zkoušel jsem to změřit na frekrenčním analizéru a nevím kde mám chybu, jelikož to vůbec neodpovídá. Frekfence z generátoru prostě nesouhlasí s tím, co ukazuje analíza zvuku. Na analízu jsem použil pluginu od waves a jako generátor jsem použil taky soft od waves.
Re: 21.2.2011 6:38 [Sandon]
Netvrdím, že to opravuje DNA, nicméně souvislost to mít může, stejně tak jako souvislost se změnou ladění komorního A. Jsou rezonance, které jsou tělu příjemné a které zanechávají zvláštní příjemný pocit. Někdo tam někde psal, že dokonce v těchto frekfencích jsou laděné nějaké TIBETSKÉ zvony.
Rozhdoně netvrdím, že naladěním kytary na tyto frekfence a hraním se dá vyléčit rakovina, nebo nemoc z ozáření, nicméně to vychází přecejenom ze starodávných učení. To, jestli to je šarlatánství nechme stranou.
Nicméně od teorií k praxi, začal jsem se dívat na to, jak vlastně docílit tohoto naladění a dočetl jsem se, že stačí posunout na ladičce 440 na 444 a pak klasicky naladit kytaru EADGHe a na tonu C by mělo být těch 528Hz, nicméně nevím proč se mě to nedaří ani prd.
Také je zvláštní, že jsem si nechal vygenerovat ton 417Hz, 528Hz a zkoušel jsem to změřit na frekrenčním analizéru a nevím kde mám chybu, jelikož to vůbec neodpovídá. Frekfence z generátoru prostě nesouhlasí s tím, co ukazuje analíza zvuku. Na analízu jsem použil pluginu od waves a jako generátor jsem použil taky soft od waves.
[Sandon]
Re:
Tak jsem neodolal a zkousel to spocitat. Nasel jsem frekvenci, pri ktere je C opravdu 528,0 (s presnosti na 10 desetinnych mist) - je to 443,993307254 Hz :-)))
Na normalni ladicce to nenaladis, protoze ta je delana na temperovany ladeni a kdyz naladis ladicku na tech 444Hz a pak ma s C skoro presne 528Hz, tak dalsi ton 639Hz NENI mozny naladit temperovane, protoze ty popsany frekvence nejsou temperovane.
At uz dosli k tem cislum jak chteli, porad vidim dva hlavni problemy:
1) proc s tim zachzazeji jako s celyma cislama, kdyz to musi vlastne zaokrouhlovat (=tim by se ty noty rozladily) -> jasne, je to carovani s cislama a musi to nejak vychazet :)
2) jak prisli na ty presny frekvence, kdyz nemuze existovat zadnej zvukovej zaznam ze stredoveku! Mel nekdo z mnichu uz tenkrat analyzer a zapsal ty cisla na okraj motlitebniho zpevniku? :)))
Pak uz jen "detail", kdy ten borec rozebira jednotlivy pismenka v nazvech tonu (UT, RE, MI...) - to je zvlast pikantni v tom, ze puvod tech slabik je ze stare skladby z 8. st., a UT bylo posleze nahrazeno "DO", aby se to lip zpivalo... a navic na svete existuje v ruznych regionech hafo ruznych "solmizacnich" slabik!
http://en.wikipedia.org/wiki/Solmization
Takze "leci" jen tyhle UT, RE, MI...???? A proc je nota "C" (528Hz) zrovna MI? (C=DO=UT)... no proste aby to hezky vychazelo k tem mimozemskym teoriim....ne?
Fakt pekna magorina....
K tomu tvymu testu: co jsi to vlastne zkousel? Nejak jsem to nepobral...
Re:
Tak jsem neodolal a zkousel to spocitat. Nasel jsem frekvenci, pri ktere je C opravdu 528,0 (s presnosti na 10 desetinnych mist) - je to 443,993307254 Hz :-)))
Na normalni ladicce to nenaladis, protoze ta je delana na temperovany ladeni a kdyz naladis ladicku na tech 444Hz a pak ma s C skoro presne 528Hz, tak dalsi ton 639Hz NENI mozny naladit temperovane, protoze ty popsany frekvence nejsou temperovane.
At uz dosli k tem cislum jak chteli, porad vidim dva hlavni problemy:
1) proc s tim zachzazeji jako s celyma cislama, kdyz to musi vlastne zaokrouhlovat (=tim by se ty noty rozladily) -> jasne, je to carovani s cislama a musi to nejak vychazet :)
2) jak prisli na ty presny frekvence, kdyz nemuze existovat zadnej zvukovej zaznam ze stredoveku! Mel nekdo z mnichu uz tenkrat analyzer a zapsal ty cisla na okraj motlitebniho zpevniku? :)))
Pak uz jen "detail", kdy ten borec rozebira jednotlivy pismenka v nazvech tonu (UT, RE, MI...) - to je zvlast pikantni v tom, ze puvod tech slabik je ze stare skladby z 8. st., a UT bylo posleze nahrazeno "DO", aby se to lip zpivalo... a navic na svete existuje v ruznych regionech hafo ruznych "solmizacnich" slabik!
http://en.wikipedia.org/wiki/Solmization
Takze "leci" jen tyhle UT, RE, MI...???? A proc je nota "C" (528Hz) zrovna MI? (C=DO=UT)... no proste aby to hezky vychazelo k tem mimozemskym teoriim....ne?
Fakt pekna magorina....
K tomu tvymu testu: co jsi to vlastne zkousel? Nejak jsem to nepobral...
[Slayer]
Re: paax
Celé som nečítal, ale o liečivých účinkoch hudby si prečítaj radšej tu :) : http://www.sllk.gov.sk/iml22004/iml042s10.htm
Re: paax
Celé som nečítal, ale o liečivých účinkoch hudby si prečítaj radšej tu :) : http://www.sllk.gov.sk/iml22004/iml042s10.htm
[paax]
Re: 21.2.2011 14:27 [Sandon]
:-)) Teď si mě dostal do kouta.
1. Každopádně, když to je tak jak říkáš, tak to je pak k ničemu nastavovat ladičku an 444Hz. Já to až tak dalece matematicky nezkoumal, spíš jsem to zkoušel prakticky a nešlo to právě. Zbytek netuším.
2. Nevím, třeba existují nějaké starověké zvony, nebo cinkátka, kterých se používalo jako základ tónu od kterého se poté ladilo, nebo ladící podkovy (podle wiki vymyšlena někdy 1711). Frekfence jako číslo se změřilo až se to umělo. Nevím, jak se dříve ladilo a podle čeho. To jsem neštudoval. Jasně, tenkrát to nebylo asi číselně zaznamenáno, nebylo jak. V historii hudby přeci ale docházelo ke změnám ladění komorního A ne?
To rozebírání sol. slabik jsem nečetl, to jsou už i na mě kokotiny, které si každý může přeonačit dle sebe.
Čili závěrem není možné hudební nástroj naladit tak, aby korespondoval s těmit frekfencemi, nebo by se musel vytvořit nástroj, který je konstrukčně odlišný třeba od dnešní kytary?
K tomu testu, vygeneroval jsem sinusový signál, třeba 220 Hz a dal jsem ho do cubase. Hodil na něj plugin k měření frekfence a nikdy to neukazovalo tu frekfenci, kterou jsem generoval. Ukazovalo to místo 220 třeba 250Hz... nevím proč.
Re: 21.2.2011 14:27 [Sandon]
:-)) Teď si mě dostal do kouta.
1. Každopádně, když to je tak jak říkáš, tak to je pak k ničemu nastavovat ladičku an 444Hz. Já to až tak dalece matematicky nezkoumal, spíš jsem to zkoušel prakticky a nešlo to právě. Zbytek netuším.
2. Nevím, třeba existují nějaké starověké zvony, nebo cinkátka, kterých se používalo jako základ tónu od kterého se poté ladilo, nebo ladící podkovy (podle wiki vymyšlena někdy 1711). Frekfence jako číslo se změřilo až se to umělo. Nevím, jak se dříve ladilo a podle čeho. To jsem neštudoval. Jasně, tenkrát to nebylo asi číselně zaznamenáno, nebylo jak. V historii hudby přeci ale docházelo ke změnám ladění komorního A ne?
To rozebírání sol. slabik jsem nečetl, to jsou už i na mě kokotiny, které si každý může přeonačit dle sebe.
Čili závěrem není možné hudební nástroj naladit tak, aby korespondoval s těmit frekfencemi, nebo by se musel vytvořit nástroj, který je konstrukčně odlišný třeba od dnešní kytary?
K tomu testu, vygeneroval jsem sinusový signál, třeba 220 Hz a dal jsem ho do cubase. Hodil na něj plugin k měření frekfence a nikdy to neukazovalo tu frekfenci, kterou jsem generoval. Ukazovalo to místo 220 třeba 250Hz... nevím proč.
[Sandon]
Re: paax
slo by to tak, ze bys strunu ladil na presne danou odchylku v centech...
tady mas tabulku na prevod Hz a odchylky v centech:
http://home.broadpark.no/~rbrekne/referhtml/cents-hz.html
musel by ses dostat vzdycky co nejbliz k dane frekvenci, jenze kdyz to neni tempervoany, tak by sedely jen prazdny struny a ostatni tony uz nebudou sedet - prazce maji predem dane rozestupy, aby nastroj ladil temperovane.
Slo by to na houslich a jinych bezprazcovych nastrojich (i zeste), ale musel by ses naucit ten tony "slyset", protoze to neni ton, na ktery jsme dnes v temperovanem ladeni zvykli... slo by to treba na klaviru, ktery by nekdo naladil podle tech frekvenci a nejjednoduseji na syntaku - jako pokus by slo vyrobit samply (wavy treba se sinusovkou) o danych frekvencich a vlozit je do sampleru na dany pozice na klaviature... (mensi problem je, ze pisou jen o 6 tonech/frekvencich a protoze slo o cirkevni stupnici, neexistovaly dalsi pultony)
Re: paax
slo by to tak, ze bys strunu ladil na presne danou odchylku v centech...
tady mas tabulku na prevod Hz a odchylky v centech:
http://home.broadpark.no/~rbrekne/referhtml/cents-hz.html
musel by ses dostat vzdycky co nejbliz k dane frekvenci, jenze kdyz to neni tempervoany, tak by sedely jen prazdny struny a ostatni tony uz nebudou sedet - prazce maji predem dane rozestupy, aby nastroj ladil temperovane.
Slo by to na houslich a jinych bezprazcovych nastrojich (i zeste), ale musel by ses naucit ten tony "slyset", protoze to neni ton, na ktery jsme dnes v temperovanem ladeni zvykli... slo by to treba na klaviru, ktery by nekdo naladil podle tech frekvenci a nejjednoduseji na syntaku - jako pokus by slo vyrobit samply (wavy treba se sinusovkou) o danych frekvencich a vlozit je do sampleru na dany pozice na klaviature... (mensi problem je, ze pisou jen o 6 tonech/frekvencich a protoze slo o cirkevni stupnici, neexistovaly dalsi pultony)
[Sandon]
Re: k testu
to je divne,... kdyz vyrobim signal v Cooleditu, tak ma vzdycky tu frekvenci... to by melo sedet. Delal jsi jen ciste sinusovky? Kazdy analyzator by zakladni frekvenci mel ukazat presne.
EDIT: v Cooleditu jsem to zkousel, presnost mereni zavisi na zvolenem FFT okne (to je zalezitost vypoctu v digitalni oblasti) - z 8mi ruznych oken byly odchylky od -0.03Hz do +0.45Hz, 100% presne to neukazalo nikdy, ale je to odchylka v desetinach Hz
Re: k testu
to je divne,... kdyz vyrobim signal v Cooleditu, tak ma vzdycky tu frekvenci... to by melo sedet. Delal jsi jen ciste sinusovky? Kazdy analyzator by zakladni frekvenci mel ukazat presne.
EDIT: v Cooleditu jsem to zkousel, presnost mereni zavisi na zvolenem FFT okne (to je zalezitost vypoctu v digitalni oblasti) - z 8mi ruznych oken byly odchylky od -0.03Hz do +0.45Hz, 100% presne to neukazalo nikdy, ale je to odchylka v desetinach Hz
[paax]
Re: 21.2.2011 21:55 [Sandon]
Aha, jasný... jo, s tím syntákem mě to napadlo, že bych přehrával samply daných frekfencí. V podstatě by se daly zahrát zajímavé melodie, samozřejmě bohužel jen s těmi tony, ale rozhodně mě to láká zkusit. Možná by nebylo ani špatné zkusit naladit kytaru podle těch 444, ale u sebe jsem zjistil, že absolutně nepoznám rozdíl mezi 440 a 444Hz v ladění kytary.
Ještě mě napadlo, udělat nějaký MIDI sampl, který se musí ale upravit pitchem. Třeba jen pro hraní těch tonů. Jak bude času, tak si s tím zkusím pohrát.
Jinak nevím, proč neodpovídá ten signál z generátoru frekvencí tomu co ukazuje analyzátor? Hodím sem obrázek.
Re: 21.2.2011 21:55 [Sandon]
Aha, jasný... jo, s tím syntákem mě to napadlo, že bych přehrával samply daných frekfencí. V podstatě by se daly zahrát zajímavé melodie, samozřejmě bohužel jen s těmi tony, ale rozhodně mě to láká zkusit. Možná by nebylo ani špatné zkusit naladit kytaru podle těch 444, ale u sebe jsem zjistil, že absolutně nepoznám rozdíl mezi 440 a 444Hz v ladění kytary.
Ještě mě napadlo, udělat nějaký MIDI sampl, který se musí ale upravit pitchem. Třeba jen pro hraní těch tonů. Jak bude času, tak si s tím zkusím pohrát.
Jinak nevím, proč neodpovídá ten signál z generátoru frekvencí tomu co ukazuje analyzátor? Hodím sem obrázek.
[paax]
Re:
http://leteckaposta.cz/756188855
Mrkni sem, v WaveLabu jsem dal vygenerovat 220Hz v Cubase jsem na to dal ten plugin a ukázali to nějakých 235Hz. V tom WL mě to na měřáku ukázalo dokonce 215Hz :-)) tak nevím, co mám špatně.
Re:
http://leteckaposta.cz/756188855
Mrkni sem, v WaveLabu jsem dal vygenerovat 220Hz v Cubase jsem na to dal ten plugin a ukázali to nějakých 235Hz. V tom WL mě to na měřáku ukázalo dokonce 215Hz :-)) tak nevím, co mám špatně.
[Sandon]
Re:
hmmm, tak to je hodne divny...tak jeste bych tipoval na ten PAZ, ze vypocital nesmysl ;-) ale proc to meri blbe i Wavelab to nevim....
Re:
hmmm, tak to je hodne divny...tak jeste bych tipoval na ten PAZ, ze vypocital nesmysl ;-) ale proc to meri blbe i Wavelab to nevim....
[batty]
Re: paax
"V podstatě téměř všechnu hudbu, kterou slyšíme dnes v mediích nebo se prodává v obchodech, ať už je to rock, jazz, soul nebo klasika, je atonální a kontraproduktivní ve srovnání s úžasnou transformační silou Solfeggio tónů."
...s tema sesti tonama pujde zahrat tak ovcaci a skakal pes a jeste to kazdyho cloveka s hudebnim sluchem slozi k zemi svou falesnosti, ale matematicky to hezky vychazi, rovna to DNA a vubec :))
"Změnou původní Solfeggio stupnice se změnily výrazně zpěvy, tedy i ty zpívané v kostelích a změnou frekvencí byly ovlivněny změny v koncepčním myšlení, což mělo za následek oslabení duchovního vlivu církve." ...dlouho me vrtalo hlavou cim to asi bylo:))
"Devítku lze pochopit jako nápovědu k šestce", "tvar trojky je přeci svisle uříznutou půlkou osmičky…." diky Arabum za takovy pekny tvari cislicek, s rimskejma by to nebyla takova prdel.
Od http://www.universe-people.cz/ jsem se tak dobre nepobavil.
Re: paax
"V podstatě téměř všechnu hudbu, kterou slyšíme dnes v mediích nebo se prodává v obchodech, ať už je to rock, jazz, soul nebo klasika, je atonální a kontraproduktivní ve srovnání s úžasnou transformační silou Solfeggio tónů."
...s tema sesti tonama pujde zahrat tak ovcaci a skakal pes a jeste to kazdyho cloveka s hudebnim sluchem slozi k zemi svou falesnosti, ale matematicky to hezky vychazi, rovna to DNA a vubec :))
"Změnou původní Solfeggio stupnice se změnily výrazně zpěvy, tedy i ty zpívané v kostelích a změnou frekvencí byly ovlivněny změny v koncepčním myšlení, což mělo za následek oslabení duchovního vlivu církve." ...dlouho me vrtalo hlavou cim to asi bylo:))
"Devítku lze pochopit jako nápovědu k šestce", "tvar trojky je přeci svisle uříznutou půlkou osmičky…." diky Arabum za takovy pekny tvari cislicek, s rimskejma by to nebyla takova prdel.
Od http://www.universe-people.cz/ jsem se tak dobre nepobavil.
[paax]
Re: 22.2.2011 9:05 [batty]
Říkám jedná se mě o to naladění kytary, tak jak jsme řešili se Sandonem. Zbytek je už jen věcí názorů a jestli to je pravda, nebo ne... těžko soudit. Nevím.
Samozřejmě pokud se bavíme o 13-15století, tak ta hudba zase při těch chorálech nebyla bůh ví jak složitá, ve srovnání třeba s dnašním jazzem.
Re: 22.2.2011 9:05 [batty]
Říkám jedná se mě o to naladění kytary, tak jak jsme řešili se Sandonem. Zbytek je už jen věcí názorů a jestli to je pravda, nebo ne... těžko soudit. Nevím.
Samozřejmě pokud se bavíme o 13-15století, tak ta hudba zase při těch chorálech nebyla bůh ví jak složitá, ve srovnání třeba s dnašním jazzem.
[paax]
Re: 22.2.2011 1:20 [Sandon]
Taky netuším, jestli to třeba nemá souvislost s nastavením zvukovky, 44,1/48kHz... nevím.
Re: 22.2.2011 1:20 [Sandon]
Taky netuším, jestli to třeba nemá souvislost s nastavením zvukovky, 44,1/48kHz... nevím.
[batty]
Re: paax
Jasny, Sandon ti vysvetlil, ze na kytare to takhle matematicky nefunguje(jestli na necem vubec) a jestli nevis ze ti prevod z 48 do 44.1kHz zmeni ladeni, tak se do podobnejch uvah radsi ani nepoustej:) Nejednodussi bude, kdys si podle generatoru naladis techhle sest tonu, kazdej na jiny strune a na chvilku zapomenes na vsechny ostatni.
Me pokazdy vytoci, kdyz nekdo podobny meditativni sracky vydava za hudbu. Navic hodnotnejsi nez ostatni zanry. Stejne tak vazna hudba(vlastne old school popik) a jazz(kdysi davno moderna) je opravdova, leciva a hodnotna vec a ty vase kytarky jsou...
http://www.youtube.com/watch?v=m4_G4cWzKPE treba tohle je pro me vic hudba nez cokoli napsanyho pred rokem 1900, ale nenapadlo by me to nekomu vnucovat.
Re: paax
Jasny, Sandon ti vysvetlil, ze na kytare to takhle matematicky nefunguje(jestli na necem vubec) a jestli nevis ze ti prevod z 48 do 44.1kHz zmeni ladeni, tak se do podobnejch uvah radsi ani nepoustej:) Nejednodussi bude, kdys si podle generatoru naladis techhle sest tonu, kazdej na jiny strune a na chvilku zapomenes na vsechny ostatni.
Me pokazdy vytoci, kdyz nekdo podobny meditativni sracky vydava za hudbu. Navic hodnotnejsi nez ostatni zanry. Stejne tak vazna hudba(vlastne old school popik) a jazz(kdysi davno moderna) je opravdova, leciva a hodnotna vec a ty vase kytarky jsou...
http://www.youtube.com/watch?v=m4_G4cWzKPE treba tohle je pro me vic hudba nez cokoli napsanyho pred rokem 1900, ale nenapadlo by me to nekomu vnucovat.
[paax]
Re: 22.2.2011 9:41 [batty]
Sandon mě to vysvětlil a já to pochopil ;-). Prostě to nebude fungovat. Né na kytaře, tak abych ji mohl používat jako předtím. Aby ladily akordy a přitom jsem se pohyboval v těch teoreticky léčivých frekfencích. Proto mě připadá srandovní, že někdo naladí kytaru na A444 a hned si myslí, že hraje všechny ty zdravotní tony. Mě se to nedařilo právbě zprovoznit ani omylem. Proto ta meditačně matematicko fyzikální diskuze na teoreticko matematické bázi, podložena homodomo laboratorními testy ;-). Ty si právě znovu otevřel téma, o kterém vlastně původně ani neměla být řeč. No a vesmírní lidé, to už je úplně mimo ;-). Právě že vím, že to změní ladění... ale používám všude 44.1 právě, ale nedaří se mě synchronizovat hodnotu signálu z generátoru a to co ukazují měřáky frekfencí navíc každý měřák mi pak ukazuje jinak. Nicméně vysvěli mi tedy to co jsem poslal v obrázcích výše...
Re: 22.2.2011 9:41 [batty]
Sandon mě to vysvětlil a já to pochopil ;-). Prostě to nebude fungovat. Né na kytaře, tak abych ji mohl používat jako předtím. Aby ladily akordy a přitom jsem se pohyboval v těch teoreticky léčivých frekfencích. Proto mě připadá srandovní, že někdo naladí kytaru na A444 a hned si myslí, že hraje všechny ty zdravotní tony. Mě se to nedařilo právbě zprovoznit ani omylem. Proto ta meditačně matematicko fyzikální diskuze na teoreticko matematické bázi, podložena homodomo laboratorními testy ;-). Ty si právě znovu otevřel téma, o kterém vlastně původně ani neměla být řeč. No a vesmírní lidé, to už je úplně mimo ;-). Právě že vím, že to změní ladění... ale používám všude 44.1 právě, ale nedaří se mě synchronizovat hodnotu signálu z generátoru a to co ukazují měřáky frekfencí navíc každý měřák mi pak ukazuje jinak. Nicméně vysvěli mi tedy to co jsem poslal v obrázcích výše...
[Mr.Syphon]
Re:
paax: neustále
batty: takže kukačka? posloucháš wu tang a přispíváš na ortodoxní kytarové fourroom ? you old dirty bastard:-!
Re:
paax: neustále
batty: takže kukačka? posloucháš wu tang a přispíváš na ortodoxní kytarové fourroom ? you old dirty bastard:-!
[podfuk]
Re:
paax:tak uz se priznej ty metalisto, urcite to chces naladit na 666Hz a balamutis nas tady s lecivejma frekvencema ;)
batty: ad. wu tang - get the fuck out of here ;) ten crack je koukam slusny svinstvo ;)
Re:
paax:tak uz se priznej ty metalisto, urcite to chces naladit na 666Hz a balamutis nas tady s lecivejma frekvencema ;)
batty: ad. wu tang - get the fuck out of here ;) ten crack je koukam slusny svinstvo ;)
[podfuk]
Re: paax
tak promin, ja si myslel, ze si z nas skutecne celou dobu delas srandu, ale ty tem srackam fakt veris.... smutny :(
Re: paax
tak promin, ja si myslel, ze si z nas skutecne celou dobu delas srandu, ale ty tem srackam fakt veris.... smutny :(
[paax]
Re: 22.2.2011 16:08 [podfuk]
:-))) Tak si utři slzu, to rozchodíš. Věřím ve vesmírné lidi, to je můj smysl života. ;-)
Re: 22.2.2011 16:08 [podfuk]
:-))) Tak si utři slzu, to rozchodíš. Věřím ve vesmírné lidi, to je můj smysl života. ;-)
[nixx]
Re: Paax
Jestli soubor nahraný v 44,1kHz přehráváš na 48kHz bez konverze vzorkovací frekvence, tak to samozřejmě ladit nebude. Pro jistotu to přehrávej se stejnou vzorkovačkou. Jestli to i tak bude mimo, bude to asi daný tím FFT oknem, jak píše Sandon. Ale ani ne tak jeho typem (obdélník, trojúhelník, Hann, Blackman...) jako jeho velikostí! Jestli PAZ umí měnit délku FFT, zkus ji nastavit na maximum. Analyzér bude pomalejší, ale přesnější.
Re: Paax
Jestli soubor nahraný v 44,1kHz přehráváš na 48kHz bez konverze vzorkovací frekvence, tak to samozřejmě ladit nebude. Pro jistotu to přehrávej se stejnou vzorkovačkou. Jestli to i tak bude mimo, bude to asi daný tím FFT oknem, jak píše Sandon. Ale ani ne tak jeho typem (obdélník, trojúhelník, Hann, Blackman...) jako jeho velikostí! Jestli PAZ umí měnit délku FFT, zkus ji nastavit na maximum. Analyzér bude pomalejší, ale přesnější.
[Sandon]
Re: nixx
zkousel jsem menit v Cooleditu i velikost (vetsi samozrejme bylo presnejsi), ale i typ (vetsi rozdily byly u mensiho okna)
Re: nixx
zkousel jsem menit v Cooleditu i velikost (vetsi samozrejme bylo presnejsi), ale i typ (vetsi rozdily byly u mensiho okna)
[Sandon]
Re: paax
vykasli se na "Světlo a Láska - Solfeggio frekvence", dej si radsi tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=s7vZURdhucM&feature=related
nebo
http://www.youtube.com/watch?v=EXJPnUZhETg&feature=related
To ti vyleci nejen DNA, ale zarucene te to donuti i vstat z mrtvych :-)))))))))))))
Re: paax
vykasli se na "Světlo a Láska - Solfeggio frekvence", dej si radsi tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=s7vZURdhucM&feature=related
nebo
http://www.youtube.com/watch?v=EXJPnUZhETg&feature=related
To ti vyleci nejen DNA, ale zarucene te to donuti i vstat z mrtvych :-)))))))))))))
[Sandon]
Re:
tak nejak podobne tipuju, ze budou znit ty lecive frekvence...i kdyz jsem nenasel odvahu si tu stupnici vygenerovat...
EDIT: tak TyTrubko.kom je toho plny, moc jsem se nesekl :-) Hlavne zaklad je, ze na cloveka pisti vzdycky jeden ten lecivej ton s nejakym bincem v pozadi... tak nevim, co jsem si ted momentalne lecil ale rozbolela me z toho hlava :-)))
EDIT2: no tak to je naaadhera :-) http://www.youtube.com/watch?v=d523mVClGj0&feature=related
Re:
tak nejak podobne tipuju, ze budou znit ty lecive frekvence...i kdyz jsem nenasel odvahu si tu stupnici vygenerovat...
EDIT: tak TyTrubko.kom je toho plny, moc jsem se nesekl :-) Hlavne zaklad je, ze na cloveka pisti vzdycky jeden ten lecivej ton s nejakym bincem v pozadi... tak nevim, co jsem si ted momentalne lecil ale rozbolela me z toho hlava :-)))
EDIT2: no tak to je naaadhera :-) http://www.youtube.com/watch?v=d523mVClGj0&feature=related
[Sandon]
Re:
jezkovyvoci, jak to prochazim na YT, tak to je teda hotovej kult!!! Klasicky esotericky pindy do pseudomeditacni hudby, parada :-)) Akorat do toho falesnyho tonu bych se nemohl zaposlouhcat ani po lobotomii...
jinak frekvence jsou tady, kdyz uz jsem pri hledani musel tolik vytrpet:
http://www.youtube.com/watch?v=0f9M6c3noXQ
Re:
jezkovyvoci, jak to prochazim na YT, tak to je teda hotovej kult!!! Klasicky esotericky pindy do pseudomeditacni hudby, parada :-)) Akorat do toho falesnyho tonu bych se nemohl zaposlouhcat ani po lobotomii...
jinak frekvence jsou tady, kdyz uz jsem pri hledani musel tolik vytrpet:
http://www.youtube.com/watch?v=0f9M6c3noXQ
[paax]
Re: 24.2.2011 0:01 [Sandon]
:-) No, vidím, že tě to zaujalo, tak dalece jsem ani nedošel :-)))) Některé tóny by tam i harmonicky šly, ale jinak to je totálně rozprasné. Na druhou stranu ortodoxní acid jazzmani se tím musí kochat! :-)
Podlě mě to není použitelné v rychle znějících melodiích, jsou tam, 2, nebo 3 totální disonance. Samozřejmě ty synťákové videjka jsem taky viděl a na pozadí to zní příjemně, ale to je celkem fuk, jaký tón a jaká frekfence to je, když to hraje samostatně.
Tak nic no :-)) byla to jen taková myšlenka využití v praxi, krom pár milovníků disonancí nepoužitelné.
Re: 24.2.2011 0:01 [Sandon]
:-) No, vidím, že tě to zaujalo, tak dalece jsem ani nedošel :-)))) Některé tóny by tam i harmonicky šly, ale jinak to je totálně rozprasné. Na druhou stranu ortodoxní acid jazzmani se tím musí kochat! :-)
Podlě mě to není použitelné v rychle znějících melodiích, jsou tam, 2, nebo 3 totální disonance. Samozřejmě ty synťákové videjka jsem taky viděl a na pozadí to zní příjemně, ale to je celkem fuk, jaký tón a jaká frekfence to je, když to hraje samostatně.
Tak nic no :-)) byla to jen taková myšlenka využití v praxi, krom pár milovníků disonancí nepoužitelné.
[batty]
Re: Diabolus in Musica
Stredoveke tabu Diabolus in Musica je dalsi podobna pytlovina. Flandakum se nelibi nase mila mala blue note a vsechny ty krasne pekelny bluesovy 666 pisne http://www.youtube.com/watch?v=3UVgH9JqSnQ
Re: Diabolus in Musica
Stredoveke tabu Diabolus in Musica je dalsi podobna pytlovina. Flandakum se nelibi nase mila mala blue note a vsechny ty krasne pekelny bluesovy 666 pisne http://www.youtube.com/watch?v=3UVgH9JqSnQ
[Cooper4ever]
Re: paax
Takže to funguje, ne?
Poslechls to => uznal, že je to hovadina = jsi vyléčen. Haleluja bratři!!!
Re: paax
Takže to funguje, ne?
Poslechls to => uznal, že je to hovadina = jsi vyléčen. Haleluja bratři!!!
[paax]
Re: 24.2.2011 12:59 [batty]
No, když tak poslouchám některé ty jazzuové pecky, tak mám občas podezření, jestli ti muzikanti nehrají v těch léčivých stupnicích ;).
Re: 24.2.2011 12:59 [batty]
No, když tak poslouchám některé ty jazzuové pecky, tak mám občas podezření, jestli ti muzikanti nehrají v těch léčivých stupnicích ;).