Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: vst plugins kde je vzit?
[lhw]
vst plugins kde je vzit? -
Nahrávání > Software
kdo ma info kde se da sehnat par dobrejch vst tak honem sem
vst plugins kde je vzit? -

kdo ma info kde se da sehnat par dobrejch vst tak honem sem
Seznam příspěvků:
[torst2]
Re: matko
Opravil jsem si názor na Juicy77. Teď jse doma trochu zas laboroval s pluginama kytar. amp simulátorů. Jako celkové zvukové řešení jsou špatné všechny, i JCM900. Ale vzal jsem ty, u kterých lze vyřadit sekci simulace bedny a simulovat jen preamp. Box jsem pak simuloval samostatně, pomocí konvol. reverbu SIR a příslušného impulsu. A dosáh jsem hodně dobrejch výsledků ! Za mustr jsem vzal zas svojí stopu, nahranou klasicky mikrákem od boxu. Hodně dobře zněl Amplit.2, ale ten je moc náročnej na procesor. Když jsem ho chtěl načíst v 2. stopě, Cubase mi zatuh. Velice překvapivě dobře fungoval se SIRem free simulátor WagnerSharpMKII_GUI. Ale taky se nesnes s Cubem a u 2. stopy mi projekt zas zatuh. Takže nejlíp mi hrál právě Juicy77. Ten má taky možnost vyřazení Cab. simulatoru. Když k němu v Deconvoleru vyrobim speciální impuls, hraje v podstatě stejně jako orig. stopa. Ale ten šum je fakt vysokej. To je naprd. Noisegate nezbytností.
Re: matko
Opravil jsem si názor na Juicy77. Teď jse doma trochu zas laboroval s pluginama kytar. amp simulátorů. Jako celkové zvukové řešení jsou špatné všechny, i JCM900. Ale vzal jsem ty, u kterých lze vyřadit sekci simulace bedny a simulovat jen preamp. Box jsem pak simuloval samostatně, pomocí konvol. reverbu SIR a příslušného impulsu. A dosáh jsem hodně dobrejch výsledků ! Za mustr jsem vzal zas svojí stopu, nahranou klasicky mikrákem od boxu. Hodně dobře zněl Amplit.2, ale ten je moc náročnej na procesor. Když jsem ho chtěl načíst v 2. stopě, Cubase mi zatuh. Velice překvapivě dobře fungoval se SIRem free simulátor WagnerSharpMKII_GUI. Ale taky se nesnes s Cubem a u 2. stopy mi projekt zas zatuh. Takže nejlíp mi hrál právě Juicy77. Ten má taky možnost vyřazení Cab. simulatoru. Když k němu v Deconvoleru vyrobim speciální impuls, hraje v podstatě stejně jako orig. stopa. Ale ten šum je fakt vysokej. To je naprd. Noisegate nezbytností.
[kremator]
Hledám plugin
Potřebuju VST plugin, který by uměl změnit rychlost přehrávání a zároveň i výšku tónu - mám na kazetě jednu nahrávku, která byla nahraná vyšší rychlostí, než je obvyklé a při přehrání ve standardním kazeťáku je pomalejší a podladěná - potřeboval bych to dorovnat, nejlépe free pluginem. Máte někdo tip?
Hledám plugin
Potřebuju VST plugin, který by uměl změnit rychlost přehrávání a zároveň i výšku tónu - mám na kazetě jednu nahrávku, která byla nahraná vyšší rychlostí, než je obvyklé a při přehrání ve standardním kazeťáku je pomalejší a podladěná - potřeboval bych to dorovnat, nejlépe free pluginem. Máte někdo tip?
[podfuk]
Re: kremator
to uz se tu tusim nekde resilo, ale bohuzel nevim kde, jinak tohle umi DIFITEC Wave Purity http://www.difitec.de/wavepurity/eng/index.htm, ale neni to VST ani free :(
takze jedine zwarezit...
Re: kremator
to uz se tu tusim nekde resilo, ale bohuzel nevim kde, jinak tohle umi DIFITEC Wave Purity http://www.difitec.de/wavepurity/eng/index.htm, ale neni to VST ani free :(
takze jedine zwarezit...
[podfuk]
Re:
jeste Amazing Slow Downer, myslim ze starsi verze jsou free, napr. http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Misc__Sound_Tools/Amazing_Slow_Downer.html
Re:
jeste Amazing Slow Downer, myslim ze starsi verze jsou free, napr. http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Misc__Sound_Tools/Amazing_Slow_Downer.html
[kremator]
Re:
Já bych to potřeboval zrychlit a současně odpovídajícím způsobem změnit ladění - v jedné operaci - jako bych prostě zrychlil pásek - v jedné operaci.
Re:
Já bych to potřeboval zrychlit a současně odpovídajícím způsobem změnit ladění - v jedné operaci - jako bych prostě zrychlil pásek - v jedné operaci.
[podfuk]
Re:
to umi prave WavePurity, staci zvysit/snizit rychlost a zaroven namacknout "hold pitch" pak to akorat ulozis a je to, akorat musis mit plnou/cracklou verzi :(
Re:
to umi prave WavePurity, staci zvysit/snizit rychlost a zaroven namacknout "hold pitch" pak to akorat ulozis a je to, akorat musis mit plnou/cracklou verzi :(
[rain]
Re:
Tohle jsem kdysi dělal ve staré verzi SoundForge 4.5. -> Effects -> Pitch Shift (mám i 7.0 - je to to samé).Co se VST týče, tak jsem někde stáhnul (asi torrent ?) balík od Waves - je tam několik verzí efektu SoundShifter - oproti efektu v SoundForge se to dá podrobněji nastavit (na různé části tracku různá rychlost atd...)
No, freee neni ani jeden :-)
Re:
Tohle jsem kdysi dělal ve staré verzi SoundForge 4.5. -> Effects -> Pitch Shift (mám i 7.0 - je to to samé).Co se VST týče, tak jsem někde stáhnul (asi torrent ?) balík od Waves - je tam několik verzí efektu SoundShifter - oproti efektu v SoundForge se to dá podrobněji nastavit (na různé části tracku různá rychlost atd...)
No, freee neni ani jeden :-)
[Sandon]
Re: kremator
nejjednodussi je vlozit to do nejakyho editoru, a menit samplerate, az to bude ladit...
Treba Cooledit/Adobe Audition to umi (volba Adjust Samplerate).
Da se to menit klidne po 1 samplu/sekundu, na zaver to musis zase presamplovat na 44100...
Re: kremator
nejjednodussi je vlozit to do nejakyho editoru, a menit samplerate, az to bude ladit...
Treba Cooledit/Adobe Audition to umi (volba Adjust Samplerate).
Da se to menit klidne po 1 samplu/sekundu, na zaver to musis zase presamplovat na 44100...
[Tarabys]
Re: all
hele lidi, možná trochu OT, ale máte kdos plně funkční ReValver mk III... celkem jsem hledal, ale prostě to plně funkční nikde nebylo...8( Pro mě zatím špička pro home recording... tož tak a díky za tip na mkIII...8)
Re: all
hele lidi, možná trochu OT, ale máte kdos plně funkční ReValver mk III... celkem jsem hledal, ale prostě to plně funkční nikde nebylo...8( Pro mě zatím špička pro home recording... tož tak a díky za tip na mkIII...8)
[torst2]
Re:
koukni sem:
http://rapidlibrary.com/index.php?q=revalver+MkIII&filetype=0
Je tam myslim jen verze II, nevim, v čem je III lepší. Podle mě..., ale ne, nebudu zase jitřit !
Re:
koukni sem:
http://rapidlibrary.com/index.php?q=revalver+MkIII&filetype=0
Je tam myslim jen verze II, nevim, v čem je III lepší. Podle mě..., ale ne, nebudu zase jitřit !
[kremator]
Re:
Tak jsem to vyřešil v Reaperu - přeladil jsem to pitch shifterem o 175 centů (nalezeno pomocí ekvivalentu autotune) a o odpovídající procenta jsem to shrinknul. Nejhorší je, že si nepamatuju, jestli jsme byli naladěni od E nebo od D# - takže nevím, jestli to není moc vysoko a rychle. Zkoušel jsem taky jenom 75 centů - to taky není úplně ono. Oba výsledky zní sice trochu divně - ale je to stejně jenom pro orientaci.
Mimochodem, Reaper je asi to, co jsem dlouho hledal - něco a la Cubase SX 1.01 - malá a rychlá aplikace, vynikající je možnost nainstalovat ho na flash disk. Ovládání je celkem intuitivní, jenom efektování stop je trochu nelogické, nebo to dělám blbě:)
Re:
Tak jsem to vyřešil v Reaperu - přeladil jsem to pitch shifterem o 175 centů (nalezeno pomocí ekvivalentu autotune) a o odpovídající procenta jsem to shrinknul. Nejhorší je, že si nepamatuju, jestli jsme byli naladěni od E nebo od D# - takže nevím, jestli to není moc vysoko a rychle. Zkoušel jsem taky jenom 75 centů - to taky není úplně ono. Oba výsledky zní sice trochu divně - ale je to stejně jenom pro orientaci.
Mimochodem, Reaper je asi to, co jsem dlouho hledal - něco a la Cubase SX 1.01 - malá a rychlá aplikace, vynikající je možnost nainstalovat ho na flash disk. Ovládání je celkem intuitivní, jenom efektování stop je trochu nelogické, nebo to dělám blbě:)
[Tarabys]
Re: torst2
no hledal jsem dost a našel (zase taková lama nejsem...8)), ale nic co by fungovalo, vždy je tam omezení, hlavně při použití jako pluginu...8( Magesy už není a další podobně zaměřené stránky neznám... Chci vyzkoušet (nejen kvuli Revalveru) ten pluginaudio.net, ale tam je potíž s tou registrací. Funguje to v toho 2. v měsíci? 30USD za warez jim fakt posílat nebudu...8) Jinak, mkIII je pro mě taková příjemnější a zvukově se mi líbí více, ale je fakt že zase takový velký rozdíl tam není. A ve spojení se slušným SIRem zní, pro mé uši, hodně dobře... Vím že Ty jsi si liboval v tom freewaru JCM900 (nevím přesně ten název), je fakt že nezněl špatně a byl nenáročný na HW...
Re: torst2
no hledal jsem dost a našel (zase taková lama nejsem...8)), ale nic co by fungovalo, vždy je tam omezení, hlavně při použití jako pluginu...8( Magesy už není a další podobně zaměřené stránky neznám... Chci vyzkoušet (nejen kvuli Revalveru) ten pluginaudio.net, ale tam je potíž s tou registrací. Funguje to v toho 2. v měsíci? 30USD za warez jim fakt posílat nebudu...8) Jinak, mkIII je pro mě taková příjemnější a zvukově se mi líbí více, ale je fakt že zase takový velký rozdíl tam není. A ve spojení se slušným SIRem zní, pro mé uši, hodně dobře... Vím že Ty jsi si liboval v tom freewaru JCM900 (nevím přesně ten název), je fakt že nezněl špatně a byl nenáročný na HW...
[torst2]
Re: Tarabys
Jo, Simulanalog JCM900 je můj favorit mezi free ampsimulatorama. Akorát nejde vypnout simulace repra, takže je pro SIR nepoužitelnej škoda. Se SIRem se mi osvědčil Juicy a Wagner Amp. Ale ten zas zatuhává v multitracku, je trochu nevypočitatelnej nakonec nejlepší zvuk udělám Metal Zonem Behringe + impulsem.
pluginaudio jede normálně, nevidím v něm jediný problém. Kvalitní náhrada za Magesy, žádný 30USD!
Re: Tarabys
Jo, Simulanalog JCM900 je můj favorit mezi free ampsimulatorama. Akorát nejde vypnout simulace repra, takže je pro SIR nepoužitelnej škoda. Se SIRem se mi osvědčil Juicy a Wagner Amp. Ale ten zas zatuhává v multitracku, je trochu nevypočitatelnej nakonec nejlepší zvuk udělám Metal Zonem Behringe + impulsem.
pluginaudio jede normálně, nevidím v něm jediný problém. Kvalitní náhrada za Magesy, žádný 30USD!
[Tarabys]
Re: torst2
no bohužel to normálně nejde... zkus se zaregistrovat...8( musíš koupit nějakou knihu-ebook za 30USD...8(
Re: torst2
no bohužel to normálně nejde... zkus se zaregistrovat...8( musíš koupit nějakou knihu-ebook za 30USD...8(
[torst2]
Re: Tarabys
já s tím fakt nemam nejmenší problém. snad proto, že jsem na to vlítnul hned ze začátku. dnes už je to možná jinak. důkaz máš v mailu.
Re: Tarabys
já s tím fakt nemam nejmenší problém. snad proto, že jsem na to vlítnul hned ze začátku. dnes už je to možná jinak. důkaz máš v mailu.
[torst2]
Re: Whamdrive
Doporučuju. Povedený freečko. Zkreslení není bůhvíco, ale na sóla stačí. A simulace Whammy mi přijde povedená. Doufám, že pedál půjde v multitracku řídit automatizací.
http://www.hitsquad.com/smm/programs/whamdrive/
Re: Whamdrive
Doporučuju. Povedený freečko. Zkreslení není bůhvíco, ale na sóla stačí. A simulace Whammy mi přijde povedená. Doufám, že pedál půjde v multitracku řídit automatizací.
http://www.hitsquad.com/smm/programs/whamdrive/
[kremator]
Re: Problém s rychlostí
Pitch shifter a stretch je napytel - ale zjistil jsem, že Reaper umí měnit rychlost přehrávání (jako u magiče) posunutím jednoho slideru. Nevím, jestli se to s tím i renderuje, každopádně si nepamatuju, že by v Cubase něco takového bylo (ale nidky jsem to nepotřeboval).
Re: Problém s rychlostí
Pitch shifter a stretch je napytel - ale zjistil jsem, že Reaper umí měnit rychlost přehrávání (jako u magiče) posunutím jednoho slideru. Nevím, jestli se to s tím i renderuje, každopádně si nepamatuju, že by v Cubase něco takového bylo (ale nidky jsem to nepotřeboval).
[@let]
Re: torste nepřestěhovala
She said that she's been away for about three weeks and she had left a few people in charge. Apparently during that time some problem came up with the domain name which led to the site being closed. She said she would be back in about a week, at which time she would get it up and running again. Hopefully that's the case, and this info helps people who have been wondering what happened to her site
Re: torste nepřestěhovala
She said that she's been away for about three weeks and she had left a few people in charge. Apparently during that time some problem came up with the domain name which led to the site being closed. She said she would be back in about a week, at which time she would get it up and running again. Hopefully that's the case, and this info helps people who have been wondering what happened to her site
[rygs]
Re:potlačení kytarové stopy
Nevíte někdo, jestli je nějakej VST plugin, s kterým bych mohl potlačit kytarovou stopu, ale u již zmástrované skladby?
Díky
Re:potlačení kytarové stopy
Nevíte někdo, jestli je nějakej VST plugin, s kterým bych mohl potlačit kytarovou stopu, ale u již zmástrované skladby?
Díky
[pavlii]
Re:
Stejný problém (principielní) jako u potlačení zpěvu. Tam je to relativně jednodušší a s určitou nadějí na nějaký výsledek (samozřejmě podle toho, na co by to potom mělo sloužit). Ovšem tady to bude zřejmě podstatně složitější, neboť na rozdíl od zpěvu se kytary obvykle čistě do středu stereoobrazu nedávají.....
Re:
Stejný problém (principielní) jako u potlačení zpěvu. Tam je to relativně jednodušší a s určitou nadějí na nějaký výsledek (samozřejmě podle toho, na co by to potom mělo sloužit). Ovšem tady to bude zřejmě podstatně složitější, neboť na rozdíl od zpěvu se kytary obvykle čistě do středu stereoobrazu nedávají.....
[Sandon]
Re: rygs
O jakou kytaru jde? Je to doprovod na kraji sterea (leva/prava) nebo solo? Je to jen pro ucel cviceni nebo je to nejaka vlastni nahravka, kterou chces upravit?
Existujou ruzny pluginy, zabyvajici se stereem - vetsinou s nazvama jako "stereo enhancer", tim by to slo. DObrej je treba Center Channel Extractor v Audition (funguje na potlaceni i zvyrazneni prakticky cehokliv v jakekoli panorame, ale samozrejme nic neni na 100%). Pokud chces jen neco upravit na cviceni, tak je to OK. Pokud chces zmenit hotovej mix nejake sve skladby, tak to neni nic moc.
Re: rygs
O jakou kytaru jde? Je to doprovod na kraji sterea (leva/prava) nebo solo? Je to jen pro ucel cviceni nebo je to nejaka vlastni nahravka, kterou chces upravit?
Existujou ruzny pluginy, zabyvajici se stereem - vetsinou s nazvama jako "stereo enhancer", tim by to slo. DObrej je treba Center Channel Extractor v Audition (funguje na potlaceni i zvyrazneni prakticky cehokliv v jakekoli panorame, ale samozrejme nic neni na 100%). Pokud chces jen neco upravit na cviceni, tak je to OK. Pokud chces zmenit hotovej mix nejake sve skladby, tak to neni nic moc.
[rygs]
Re: pavlii, Sandon
No nejlíp tak nějak potlačit všechny kytary :). Potřebuju to jenom na cvičení případné cover verze. Využití tedy čistě jenom pro zábavu. Žádná extra kvalita to být nemusí. V nahrávání obecně, jsem uplný amatér, i vybavení k nahrávní tomu zatím odpovídá... Protstě když si vemu hotovej song, nahraju si svoje kytary a budu je chtít přidat, tak aby se mi tam tak moc nebily s těma, co tam už jsou...
Nevěděl jsem, co mám na netu hledat. Takže se podívám po tom co psal Sandon.
Díky moc.
Re: pavlii, Sandon
No nejlíp tak nějak potlačit všechny kytary :). Potřebuju to jenom na cvičení případné cover verze. Využití tedy čistě jenom pro zábavu. Žádná extra kvalita to být nemusí. V nahrávání obecně, jsem uplný amatér, i vybavení k nahrávní tomu zatím odpovídá... Protstě když si vemu hotovej song, nahraju si svoje kytary a budu je chtít přidat, tak aby se mi tam tak moc nebily s těma, co tam už jsou...
Nevěděl jsem, co mám na netu hledat. Takže se podívám po tom co psal Sandon.
Díky moc.
[torst2]
Re: Gregorien
tady jsem narazil na master EQ, přijde mi docela použitelnej pro domácí práci.
http://www.hitsquad.com/smm/programs/J1000_GAMMA/
Re: Gregorien
tady jsem narazil na master EQ, přijde mi docela použitelnej pro domácí práci.
http://www.hitsquad.com/smm/programs/J1000_GAMMA/
[torst2]
Re: Gregorien
tady jsou nějaká zajímavá master freečka, bez záruky.
http://www.kvraudio.com/get/1413.html
http://www.kvraudio.com/get/4515.html
Re: Gregorien
tady jsou nějaká zajímavá master freečka, bez záruky.
http://www.kvraudio.com/get/1413.html
http://www.kvraudio.com/get/4515.html
[Sandon]
Re:
Multiband kompresor a wideband kompresor je OK, jen bych byl opatrnej s tema "all-in-one" balickama pluginu, vyvojari se tam snazi nacpat co nejvic blbosti a vyvolat dojem, ze pro spravnej mastering je potreba pouzit vsechny kraviny, ktery jsou v pluginu! Mam ted na mysli ruzny bass enhancery, excitery, stereo enhancery atd...
Jen muj nazor: kdyz neco micham a pak to masteruju (podle me idealni je to delat rovnou v 1 projektu, ne extra, ale to je kazdyho vec), tak nepotrebuju pri masteringu menit sirku sterea, pridavat basy a vysky exciterem, pridavat reverb (na celou nahravku) atd atd... to se da vsechno udelat na stopach v mixu.
Specialne stereoenhancery jsou zlo, ktery nahravku jen mrsi - je to jen manipulace s pomerama mono a stereo slozky signalu - na prvni poslech to zni libive, ale stejnej efekt se docili panoramou a zmenou pomeru nastroju a reverbu atd... nikdy bych to nepouzil na master busu, protoze to pak celkove zhorsuje vysledny mix... to je proste dobry treba na spatne vyvazeny nebo uzky stereo nastroje, nebo na efekt atd...ale ne na celkovou upravu signalu.
Podobne to plati o ruznych exciterech atd... spis bych je pouzil na nastrojich, ktery to potrebujou, pokud to potrebuje celkovej mix, tak je ten mix spatnej a musi se predelat ;-)
Re:
Multiband kompresor a wideband kompresor je OK, jen bych byl opatrnej s tema "all-in-one" balickama pluginu, vyvojari se tam snazi nacpat co nejvic blbosti a vyvolat dojem, ze pro spravnej mastering je potreba pouzit vsechny kraviny, ktery jsou v pluginu! Mam ted na mysli ruzny bass enhancery, excitery, stereo enhancery atd...
Jen muj nazor: kdyz neco micham a pak to masteruju (podle me idealni je to delat rovnou v 1 projektu, ne extra, ale to je kazdyho vec), tak nepotrebuju pri masteringu menit sirku sterea, pridavat basy a vysky exciterem, pridavat reverb (na celou nahravku) atd atd... to se da vsechno udelat na stopach v mixu.
Specialne stereoenhancery jsou zlo, ktery nahravku jen mrsi - je to jen manipulace s pomerama mono a stereo slozky signalu - na prvni poslech to zni libive, ale stejnej efekt se docili panoramou a zmenou pomeru nastroju a reverbu atd... nikdy bych to nepouzil na master busu, protoze to pak celkove zhorsuje vysledny mix... to je proste dobry treba na spatne vyvazeny nebo uzky stereo nastroje, nebo na efekt atd...ale ne na celkovou upravu signalu.
Podobne to plati o ruznych exciterech atd... spis bych je pouzil na nastrojich, ktery to potrebujou, pokud to potrebuje celkovej mix, tak je ten mix spatnej a musi se predelat ;-)
[Amorph]
Re: Sandon
stejnou logikou ale muzes z masterbussu vyhazet vsechno;) Otazka je, bez kterych veci a proc se teda na masteru neobejdes?
Ja to vidim tak, ze jsou to veci, ktery maj nahravku spojit - limiter uplne na konci ma sjednotit dynamiku a uhlidat jeji spicky, pripadne u zanru kde je to zadouci dynamiku az natlacit k hranici zkresleni a zajistit tak vyhru v loudness war. Pri takovem presu ovsem musi byt odpovidajicim zpusobem upraveny mix - teda zpravidla attacky bicich presvihnuty o mnoho decibelu aby z nich v tom limiteru neco zbylo. Pripadne jsou pro ne uz treba udelany diry v base a kytarach pomoci sidechain kompresoru, to samy vokal vs kytary. Z toho je taky jasne, ze tohle jde pouzit jen kdyz uz se do takoveho masterbussu micha. Bez toho clovek nedokaze odhadnout jak se tim zmeni pomery. Plus se da klidne nekdy na masteru pouzit lehce reverb, ktery muze nahravku prijemne stmelit. Tim nemyslim poslat neco do dlouhy roury, ale jen pridat nekde rekneme na -30dB kratkej plate, kterej to spoji. Ani tomu stereo wideningu se vzdycky nebranim - nekdy pohyb o par decibel v ramci mid-side dokaze vyresit spoustu veci. A excitery? Co to je jinyho nez druh ekvalizeru? Ja bych nebyl tak kategorickej v tom vyberu procesu, ktery muzou/nesmi byt na masteru. Dulezity podle me je hlavne to vzdycky pouzivat s mirou a jednak clovek musi vedet a hlavne slyset co to dela. Nema samozrejme smysl nekam nahazet bezhlave ty nejlepsi efekty s tema nejlepsima presetama, kdyz nevim vubec proc. Ale kdyz mix potrebuje na masteru exciter, ja ho tam nejakym zpusobem pouziju a hraje to pak dobre? O to prece jde ne?
Re: Sandon
stejnou logikou ale muzes z masterbussu vyhazet vsechno;) Otazka je, bez kterych veci a proc se teda na masteru neobejdes?
Ja to vidim tak, ze jsou to veci, ktery maj nahravku spojit - limiter uplne na konci ma sjednotit dynamiku a uhlidat jeji spicky, pripadne u zanru kde je to zadouci dynamiku az natlacit k hranici zkresleni a zajistit tak vyhru v loudness war. Pri takovem presu ovsem musi byt odpovidajicim zpusobem upraveny mix - teda zpravidla attacky bicich presvihnuty o mnoho decibelu aby z nich v tom limiteru neco zbylo. Pripadne jsou pro ne uz treba udelany diry v base a kytarach pomoci sidechain kompresoru, to samy vokal vs kytary. Z toho je taky jasne, ze tohle jde pouzit jen kdyz uz se do takoveho masterbussu micha. Bez toho clovek nedokaze odhadnout jak se tim zmeni pomery. Plus se da klidne nekdy na masteru pouzit lehce reverb, ktery muze nahravku prijemne stmelit. Tim nemyslim poslat neco do dlouhy roury, ale jen pridat nekde rekneme na -30dB kratkej plate, kterej to spoji. Ani tomu stereo wideningu se vzdycky nebranim - nekdy pohyb o par decibel v ramci mid-side dokaze vyresit spoustu veci. A excitery? Co to je jinyho nez druh ekvalizeru? Ja bych nebyl tak kategorickej v tom vyberu procesu, ktery muzou/nesmi byt na masteru. Dulezity podle me je hlavne to vzdycky pouzivat s mirou a jednak clovek musi vedet a hlavne slyset co to dela. Nema samozrejme smysl nekam nahazet bezhlave ty nejlepsi efekty s tema nejlepsima presetama, kdyz nevim vubec proc. Ale kdyz mix potrebuje na masteru exciter, ja ho tam nejakym zpusobem pouziju a hraje to pak dobre? O to prece jde ne?
[Sandon]
Re:
Tak v podstate se shodnem - souhlasim az na ten reverb, enhancer a exciter :-)
Ja jsem psal, "jen bych byl opatrnej s tema "all-in-one" balickama pluginu" - to hlavne proto, ze se tu ted tyhle veci resi s lidma, kteri nemaji tolik zkusenosti (torst, gregorien) - slo jen o dobre minenou radu, aby vedeli, jaky blbosti se na ne ve svete pluginu chystaji ;-)
Samozrejme, ze kdyz vis, co delas, tak proc ne...ale trvam na tom, ze kdyz masterujes rovnou svuj mix, prijde mi nesmyslny placat tam reverb, stereo ehnhancer a exciter, kdyz to jsou veci, ktery jsi mel udelat pri mixu (neni ucelem mixaze udelat zvuk co nejlepsi a ucelem masteringu akorat srovnat hlasitosti, mozna jemne doladit EQ o +/- 1dB a hotovo? :))
Jenze kdyz si nekdo malo zkusenej stahne masteringovej plugin ala Ozone nebo TRacks, tak pouzije nejakej preset ala "CD Final Mastering Very Hot" :) a je vymalovano... presety pri masteringu, mno... nevim nevim, mozna vlastni zakladni nastaveni (podle myho stylu prace), ale presety od cizich lidi (proto v prvnim Ozonu nebyly vubec presty a vyvojari se branili, ze je tam nechteji dat...ale nakonc museli :-)))
Jinak k tem efektum: ja bych teda nerekl, ze exciter je "druh ekvalizeru" (ano dava podobny vysledky, ale taky zalezi na jeho typu - podle toho se chova (multiband, 1band) a zaroven je to celkem zaludnej overdrive, na to clovek nesmi zapominat!). Jeho nejvetsi zaludnost je, ze jakmile se s nim zacne delat, clovek to velice rad prezene, dostane se do pasti a pak uz bez exciteru nemuze byt.
Pises "kdyz mix potrebuje na masteru exciter" - tak mi vysvetli, proc excitovat (zkreslovat) vsechno v mixu? Copak vsechny nastroje to potrebujou? To je prave to, co mi na tom vadi... zni to blbe, tak zjistim, kde je chyba...ale proc prasit vsechno? Nikdy to neni tak, ze musis dodat "lesk" vsem nastrojum, nekterym to prece pomuze, jinym zase ne... ale kdyz to uz delas, jsi davno v pasti exciteru. Ja ho uz prakticky nepouzivam, jen ve vyjimecnych pripadech krajni nouze, protoze si to poslechnes za tyden, mesi rok a zjistis, ze je to proste prehnany :-))
"(pouzijes exciter a) ...hraje to pak dobre" - no prave: neslo by to udelat mnohem lip na jednotlivych stopach?
Jak uz jsem psal, stereo enhancer neni nic jinyho, nez manipulace s pomerem MONO a MID/SIDE (takze nic, co by slovek nemohl udelat pomerem nastroju a panoramou v mixu) - tak proc to delat na masteru, kdyz mam hned o par tracku vys moznost si to upravit? Zaludnost je, kdyz tenle enhancer pracuje jeste se zpozdenim - to jsi na nejlepsi ceste do pekel (zanest si do peclive ladenyho mixu fazovy posuny ruznych frekvencnich pasem!).
Reverb na celym mixu ...mno dobra, to je hodne subjektivni - nekdo to ma rad, ja to treba nedelam.
Ja to chapu tak, ze kdyz masteruju nekomu jinymu mix, kterej uz nemuzu ovlivnit...no tak mozna s nejvyssi mirou opatrnosti neco pouzit (ale kdo dneska udela tak monofonne znejici mix, ze to musim opravit enhancerem?), ale pokud se bavime o "home-made self-masteringu", ak me to podle me cistej alibismus...clovek by se mel zamerit nejdriv na chyby v mixu, nez je zamatla masteringovym pluginem a mysli si, ze je to v suchu...
Ale je to muj nazor a moje zkusenost, kterou jsem se snazil tady novackum venovat ;-)
Re:
Tak v podstate se shodnem - souhlasim az na ten reverb, enhancer a exciter :-)
Ja jsem psal, "jen bych byl opatrnej s tema "all-in-one" balickama pluginu" - to hlavne proto, ze se tu ted tyhle veci resi s lidma, kteri nemaji tolik zkusenosti (torst, gregorien) - slo jen o dobre minenou radu, aby vedeli, jaky blbosti se na ne ve svete pluginu chystaji ;-)
Samozrejme, ze kdyz vis, co delas, tak proc ne...ale trvam na tom, ze kdyz masterujes rovnou svuj mix, prijde mi nesmyslny placat tam reverb, stereo ehnhancer a exciter, kdyz to jsou veci, ktery jsi mel udelat pri mixu (neni ucelem mixaze udelat zvuk co nejlepsi a ucelem masteringu akorat srovnat hlasitosti, mozna jemne doladit EQ o +/- 1dB a hotovo? :))
Jenze kdyz si nekdo malo zkusenej stahne masteringovej plugin ala Ozone nebo TRacks, tak pouzije nejakej preset ala "CD Final Mastering Very Hot" :) a je vymalovano... presety pri masteringu, mno... nevim nevim, mozna vlastni zakladni nastaveni (podle myho stylu prace), ale presety od cizich lidi (proto v prvnim Ozonu nebyly vubec presty a vyvojari se branili, ze je tam nechteji dat...ale nakonc museli :-)))
Jinak k tem efektum: ja bych teda nerekl, ze exciter je "druh ekvalizeru" (ano dava podobny vysledky, ale taky zalezi na jeho typu - podle toho se chova (multiband, 1band) a zaroven je to celkem zaludnej overdrive, na to clovek nesmi zapominat!). Jeho nejvetsi zaludnost je, ze jakmile se s nim zacne delat, clovek to velice rad prezene, dostane se do pasti a pak uz bez exciteru nemuze byt.
Pises "kdyz mix potrebuje na masteru exciter" - tak mi vysvetli, proc excitovat (zkreslovat) vsechno v mixu? Copak vsechny nastroje to potrebujou? To je prave to, co mi na tom vadi... zni to blbe, tak zjistim, kde je chyba...ale proc prasit vsechno? Nikdy to neni tak, ze musis dodat "lesk" vsem nastrojum, nekterym to prece pomuze, jinym zase ne... ale kdyz to uz delas, jsi davno v pasti exciteru. Ja ho uz prakticky nepouzivam, jen ve vyjimecnych pripadech krajni nouze, protoze si to poslechnes za tyden, mesi rok a zjistis, ze je to proste prehnany :-))
"(pouzijes exciter a) ...hraje to pak dobre" - no prave: neslo by to udelat mnohem lip na jednotlivych stopach?
Jak uz jsem psal, stereo enhancer neni nic jinyho, nez manipulace s pomerem MONO a MID/SIDE (takze nic, co by slovek nemohl udelat pomerem nastroju a panoramou v mixu) - tak proc to delat na masteru, kdyz mam hned o par tracku vys moznost si to upravit? Zaludnost je, kdyz tenle enhancer pracuje jeste se zpozdenim - to jsi na nejlepsi ceste do pekel (zanest si do peclive ladenyho mixu fazovy posuny ruznych frekvencnich pasem!).
Reverb na celym mixu ...mno dobra, to je hodne subjektivni - nekdo to ma rad, ja to treba nedelam.
Ja to chapu tak, ze kdyz masteruju nekomu jinymu mix, kterej uz nemuzu ovlivnit...no tak mozna s nejvyssi mirou opatrnosti neco pouzit (ale kdo dneska udela tak monofonne znejici mix, ze to musim opravit enhancerem?), ale pokud se bavime o "home-made self-masteringu", ak me to podle me cistej alibismus...clovek by se mel zamerit nejdriv na chyby v mixu, nez je zamatla masteringovym pluginem a mysli si, ze je to v suchu...
Ale je to muj nazor a moje zkusenost, kterou jsem se snazil tady novackum venovat ;-)
[Amorph]
Re:
ja chapu exciter jako vec, ktera pridava harmonicky, takze v tomhle se trochu mijime...
Re:
ja chapu exciter jako vec, ktera pridava harmonicky, takze v tomhle se trochu mijime...
[Amorph]
Re:
no a teda je fakt, ze vyuziti toho zpozdeni jednotlivych pasem u ozonu jsem taky nikdy nepochopil;)
A jinak teda, proc delat neco na jednom miste na masteru, kdyz to muzu udelat detailnejs a zrejme o neco lip na x jednotlivejch stopach? Protoze to obcas neni tak nekonecny;) Nicmene, kazdej mame svuj styl prace a je fakt, ze ten muj bych asi zacatecnikovi nedoporucil - vsechno co udelam na masteru pak vetsinou v mixu zpetne nejak reflektuju, jinak by to samozrejme nefungovalo. Ja jsem zkratka zvyklej si na masterbusu udelat urcitou sablonu, do ktery pak micham.
Re:
no a teda je fakt, ze vyuziti toho zpozdeni jednotlivych pasem u ozonu jsem taky nikdy nepochopil;)
A jinak teda, proc delat neco na jednom miste na masteru, kdyz to muzu udelat detailnejs a zrejme o neco lip na x jednotlivejch stopach? Protoze to obcas neni tak nekonecny;) Nicmene, kazdej mame svuj styl prace a je fakt, ze ten muj bych asi zacatecnikovi nedoporucil - vsechno co udelam na masteru pak vetsinou v mixu zpetne nejak reflektuju, jinak by to samozrejme nefungovalo. Ja jsem zkratka zvyklej si na masterbusu udelat urcitou sablonu, do ktery pak micham.
[Sandon]
Re:
Tak "sablonu" mam vpodstate taky, ale jen zakladni efekty - multiband, kompresor, EQ, limiter... co pouziju a v jake mire se rozhoduju podle toho, co delam.
k tomu exciteru: pridava harmonicky - to je pravda, ale jestlipak te nekdy zajimalo, jak se ty harmonicky vyrobi? ;-)
mala napoveda - nejsnazsi cesta je zkresleni (a takovej exciter je vlastne kazda zkreslovaci krabicka nebo zesilovac ;-))
Jinak teda samozrejme kazda firma to dela trochu jinak, ale to zkresleni je podle me zaklad - pokud to ma byt teda exciter v tom nejtypictejsim slova smyslu...
Re:
Tak "sablonu" mam vpodstate taky, ale jen zakladni efekty - multiband, kompresor, EQ, limiter... co pouziju a v jake mire se rozhoduju podle toho, co delam.
k tomu exciteru: pridava harmonicky - to je pravda, ale jestlipak te nekdy zajimalo, jak se ty harmonicky vyrobi? ;-)
mala napoveda - nejsnazsi cesta je zkresleni (a takovej exciter je vlastne kazda zkreslovaci krabicka nebo zesilovac ;-))
Jinak teda samozrejme kazda firma to dela trochu jinak, ale to zkresleni je podle me zaklad - pokud to ma byt teda exciter v tom nejtypictejsim slova smyslu...
[Sandon]
Re:
http://www.soundonsound.com/sos/1997_articles/may97/exciters.html
ten puvodni Aphex pouzival zkresleni vyssich frekvenci, je to v odstavci HARMONICS
Phase manipulation je spis takovej ten klasickej BBE Sonic Maximizer...
Re:
http://www.soundonsound.com/sos/1997_articles/may97/exciters.html
ten puvodni Aphex pouzival zkresleni vyssich frekvenci, je to v odstavci HARMONICS
Phase manipulation je spis takovej ten klasickej BBE Sonic Maximizer...
[torst2]
Re: Sandon + all
Ten freemaster plugin Stardust je hroznej. fakt jen pro začátečníka nebo experiment. Kdežto ten oneCnob Exciter se mi celkem líbí. Tak na 1/2 nastavení mi rozsvítil kytary. Blbost? Postupuju tak, že když maximální nastavení není vysloveně tragedie, tak po stažení na rozumnou míru je efekt použitelnej.
Mastering, souhlasim s výšeuvedeným i s tím, že jsem pako. Poslední zkušenost : TR3 špatnej, Dominion nic moc, OZ4 perfektní. Těch parametrů je tam hafo, trochu se v nich ztrácim, ale mám už svůj uloženej preset, kterej zní dobře a dostane muj hnuj k referenčním nahrávkám. Tomu reverbu a stereo enhanc. jsem se taky vyhybal-laciný pozlátko. Teď mi to podpoření sterea v OZ4 nevadí. Když udělám poslech na několika reprosoustavách (Vč. auta, kazeťáku ...) a výsledek bude fungovat, proč ne? Cesta do pekel ? Je mi jasný, že když laik dostane do ruky knoflíky, nakroudí si nějakou divokost, která je na 1. poslech nádhera, ve skutečnosti tragedie. Známe. Ale při patřičný dávce opatrnosti bych se možnostem nebránil.
Mám i opačnou zkušenost : Když jsme dělali předchozí CD, byl jsem ještě nezkušenější a proto i opatrnější. Tak jsem se držel dost při zdi, až zbytečně. Nahrávka zní sice dobře, ale mohla být i nakopnutější. Prostě ani přílišná skromnost se nevyplácí.
Re: Sandon + all
Ten freemaster plugin Stardust je hroznej. fakt jen pro začátečníka nebo experiment. Kdežto ten oneCnob Exciter se mi celkem líbí. Tak na 1/2 nastavení mi rozsvítil kytary. Blbost? Postupuju tak, že když maximální nastavení není vysloveně tragedie, tak po stažení na rozumnou míru je efekt použitelnej.
Mastering, souhlasim s výšeuvedeným i s tím, že jsem pako. Poslední zkušenost : TR3 špatnej, Dominion nic moc, OZ4 perfektní. Těch parametrů je tam hafo, trochu se v nich ztrácim, ale mám už svůj uloženej preset, kterej zní dobře a dostane muj hnuj k referenčním nahrávkám. Tomu reverbu a stereo enhanc. jsem se taky vyhybal-laciný pozlátko. Teď mi to podpoření sterea v OZ4 nevadí. Když udělám poslech na několika reprosoustavách (Vč. auta, kazeťáku ...) a výsledek bude fungovat, proč ne? Cesta do pekel ? Je mi jasný, že když laik dostane do ruky knoflíky, nakroudí si nějakou divokost, která je na 1. poslech nádhera, ve skutečnosti tragedie. Známe. Ale při patřičný dávce opatrnosti bych se možnostem nebránil.
Mám i opačnou zkušenost : Když jsme dělali předchozí CD, byl jsem ještě nezkušenější a proto i opatrnější. Tak jsem se držel dost při zdi, až zbytečně. Nahrávka zní sice dobře, ale mohla být i nakopnutější. Prostě ani přílišná skromnost se nevyplácí.
[Sandon]
Re:
Dominion ale neni zadny masteringovy plugin, je to exciter a hlavne transient modeller (umi zmenit tvar attacku a sustainu u dynamickych/perkusivnich nastroju a je to k nezaplaceni treba na bici (snare bez takove vecicky ani neumim udelat:-))
Stereo enhancer - je to kazdeho boj, ja jen tvrdim, ze to, co dela, neni zadny kouzlo - to se da udelat panoramou a volume v mixu: stereo enhancer vezme stereo signal, udela z nej mono slozku (L+R) a "side" slozku (L-R) a meni mezi nima pomer (hlasitost), to je vsechno. Proc pridavat kytary a ubirat bici nejakym stereo enhancerem, kdyz to udela lip panorama/volume na stopach? Navic na masteru uz je i nejaky reverb, delay...takze sebemensi zmena sterea meni i pomer tech efektu. Pro me by to byla nocni mura - nastavit neco na masteru a pak dorovnavat vsechno nechtene rozhozeny timhle zasahem... A jakmile enhancer obsahuje i nejakej kratker stereo delay, tak to je opravdu cesta do pekel...
Re:
Dominion ale neni zadny masteringovy plugin, je to exciter a hlavne transient modeller (umi zmenit tvar attacku a sustainu u dynamickych/perkusivnich nastroju a je to k nezaplaceni treba na bici (snare bez takove vecicky ani neumim udelat:-))
Stereo enhancer - je to kazdeho boj, ja jen tvrdim, ze to, co dela, neni zadny kouzlo - to se da udelat panoramou a volume v mixu: stereo enhancer vezme stereo signal, udela z nej mono slozku (L+R) a "side" slozku (L-R) a meni mezi nima pomer (hlasitost), to je vsechno. Proc pridavat kytary a ubirat bici nejakym stereo enhancerem, kdyz to udela lip panorama/volume na stopach? Navic na masteru uz je i nejaky reverb, delay...takze sebemensi zmena sterea meni i pomer tech efektu. Pro me by to byla nocni mura - nastavit neco na masteru a pak dorovnavat vsechno nechtene rozhozeny timhle zasahem... A jakmile enhancer obsahuje i nejakej kratker stereo delay, tak to je opravdu cesta do pekel...
[torst2]
Re: Sandon
souhlas se vším. ten Dominion jsem zkusil na master, umí udělat i slušnej brickwall limiter. Ale přešel jsem k OZ4. Dominion na snare? Jo, někde jsem to už zahlíd. Nastavení? dík.
Ještě - masteruju až hotovej, vymíchanej .wav. Zkoušel jsem dávat mast. pluginy i do koncový šavle přímo v projektu a výsledek mi přišel horší (nemluvě o zátěži procesoru).
Re: Sandon
souhlas se vším. ten Dominion jsem zkusil na master, umí udělat i slušnej brickwall limiter. Ale přešel jsem k OZ4. Dominion na snare? Jo, někde jsem to už zahlíd. Nastavení? dík.
Ještě - masteruju až hotovej, vymíchanej .wav. Zkoušel jsem dávat mast. pluginy i do koncový šavle přímo v projektu a výsledek mi přišel horší (nemluvě o zátěži procesoru).
[Amorph]
Re: torst2
Dominion se nastavuje tak, ze na dvou savlich vlevo mas pridani/ubrani attacku a jeho delku, na dvou savlich vpravo mas to same pro sustain. Plus prepinace 2x zdvojnasobujou to pridani/ubrani. Takze typicke pouziti napr. pro zvyrazneni uderu virblu, ze pridam attack o nekolik dB a delku nastavim podle sluchu, jak dlouhej attack se mi libi. Nebo kdyz mam treba stopu s kotlema a ty moc hucej, tak je nekdy naopak lepsi ubrat sustain. Na master bych ho urcite nepouzival, protoze ten jeho interni limiter pri prebuzeni celkem zajimave (ovsem pro master nepouzitelne) zkresluje (podobnym zpusobem, jako napr. jeho bratricek compressor Blockfish).
Re: torst2
Dominion se nastavuje tak, ze na dvou savlich vlevo mas pridani/ubrani attacku a jeho delku, na dvou savlich vpravo mas to same pro sustain. Plus prepinace 2x zdvojnasobujou to pridani/ubrani. Takze typicke pouziti napr. pro zvyrazneni uderu virblu, ze pridam attack o nekolik dB a delku nastavim podle sluchu, jak dlouhej attack se mi libi. Nebo kdyz mam treba stopu s kotlema a ty moc hucej, tak je nekdy naopak lepsi ubrat sustain. Na master bych ho urcite nepouzival, protoze ten jeho interni limiter pri prebuzeni celkem zajimave (ovsem pro master nepouzitelne) zkresluje (podobnym zpusobem, jako napr. jeho bratricek compressor Blockfish).
[Sandon]
Re:
dominion: Ja mam rad poradnou pecku ze snaru, coz se da docilit i kompresorem, ale casto je bubenik tak mizernej, ze kvuli preslechu je lepsi zadnej kompresor na snare nedavat (kvuli velkym preslechum). Dominion (v novejsi verzi je Dominion efekt am.pulse v Samplitude), SPL Transient Designer a dalsi... umi zvyraznit attack (a sustain), nastavujes sirku "uderu" v ms a pak hlasitost, nic na tom neni. V Dominion je jeste saturace (takovy overdrive), ale pokud chces dosahnout zvyrazneni uderu treba na snaru, staci nastavit 30-45ms a podle chuti pridat uroven efektu... dela to divy, funguje to i na jiny nastroje, ale musi mit samy uz nejakou tu spicku v sobe (je to nezavisly na hlasitosti, reaguje to ciste na dynamiku, cim vyraznejsi, tim vetsi efekt).
Mastering mimo projekt (smichanej wav) jsem kdysi zkousel a nema to moc reseni. Problem je, ze jakmile si namichas nejaky pomery nastroju, tak nejakym brutalnejsim masteringem ty pomery drasticky narusis. Kdyz masteruju rovnou pri michani, tak muzu rovnou spravne nastavit kompresory na jednotlivych stopach a hlavne nastavit pomery nastroju... Driv se tak "horkej" mastering nedelal, takze clovek, co smichal nahravku vedel, ze vyslednej master se uz o moc vic nestlaci, takze vicemene mix byl zhruba stejne natlacenej jako vysledny master.
Udelat tak "horkej" mix, abych pri masteringu uz nemusel skoro tlacit, se mi nepovedlo (viz predchozi diskuse s pavliim - masterovat rovnou pri mixu nebo extra...)
Re:
dominion: Ja mam rad poradnou pecku ze snaru, coz se da docilit i kompresorem, ale casto je bubenik tak mizernej, ze kvuli preslechu je lepsi zadnej kompresor na snare nedavat (kvuli velkym preslechum). Dominion (v novejsi verzi je Dominion efekt am.pulse v Samplitude), SPL Transient Designer a dalsi... umi zvyraznit attack (a sustain), nastavujes sirku "uderu" v ms a pak hlasitost, nic na tom neni. V Dominion je jeste saturace (takovy overdrive), ale pokud chces dosahnout zvyrazneni uderu treba na snaru, staci nastavit 30-45ms a podle chuti pridat uroven efektu... dela to divy, funguje to i na jiny nastroje, ale musi mit samy uz nejakou tu spicku v sobe (je to nezavisly na hlasitosti, reaguje to ciste na dynamiku, cim vyraznejsi, tim vetsi efekt).
Mastering mimo projekt (smichanej wav) jsem kdysi zkousel a nema to moc reseni. Problem je, ze jakmile si namichas nejaky pomery nastroju, tak nejakym brutalnejsim masteringem ty pomery drasticky narusis. Kdyz masteruju rovnou pri michani, tak muzu rovnou spravne nastavit kompresory na jednotlivych stopach a hlavne nastavit pomery nastroju... Driv se tak "horkej" mastering nedelal, takze clovek, co smichal nahravku vedel, ze vyslednej master se uz o moc vic nestlaci, takze vicemene mix byl zhruba stejne natlacenej jako vysledny master.
Udelat tak "horkej" mix, abych pri masteringu uz nemusel skoro tlacit, se mi nepovedlo (viz predchozi diskuse s pavliim - masterovat rovnou pri mixu nebo extra...)
[torst2]
Re: Sandon
master v projektu zkusím, ale pochybuju, že mi ho utahne procesor. Už takhle jsem s CPU asi na 70%. mám tam aspoň nějakej free brickwall, kterej nakopne hlasitost. ale hlavní master dělam až na vyexportovanou stopu.
Re: Sandon
master v projektu zkusím, ale pochybuju, že mi ho utahne procesor. Už takhle jsem s CPU asi na 70%. mám tam aspoň nějakej free brickwall, kterej nakopne hlasitost. ale hlavní master dělam až na vyexportovanou stopu.
[Sandon]
Re:
No pokud mas na vystupu aspon nejakej brickwall, tak se to da potom externe taky masterovat. Hlavni je, abys pri michani vedel, jak moc to zhruba potrebujes pri masteringu tlacit.
Ja kdyz micham treba cely albm, tak micham kazdej song rovnou do retezce efektu na master busu, pak vypnu tyhle pluginy, vyexportuju mix bez nich a ulozim si nastaveni master pluginu pro jednotlivy songy. Pak si udelam extra projekt, kam nataham nezmasterovany wavy a prislusny masteringovy pluginy a muzu smele srovnavat zvuk - upravuju EQ a cekovou hlasitost tak, aby ty pisnicky v predem danym poradi pekne na sebe navazovaly a byly pekne vyrovnany... (delam to proto, ze kdyz neco zmasterujes, a pak jeste znova menis treba hlasitost nebo EQ, tak se kvalita zhorsuje... mixy bez efektu exportuju ve 32bitovych WAVech, abych co nejmin mrsil masteringem zmixovanou nahravku (interne Cubase a spol. michaji ve 32 nebo 64 bitech, takze proto).
Re:
No pokud mas na vystupu aspon nejakej brickwall, tak se to da potom externe taky masterovat. Hlavni je, abys pri michani vedel, jak moc to zhruba potrebujes pri masteringu tlacit.
Ja kdyz micham treba cely albm, tak micham kazdej song rovnou do retezce efektu na master busu, pak vypnu tyhle pluginy, vyexportuju mix bez nich a ulozim si nastaveni master pluginu pro jednotlivy songy. Pak si udelam extra projekt, kam nataham nezmasterovany wavy a prislusny masteringovy pluginy a muzu smele srovnavat zvuk - upravuju EQ a cekovou hlasitost tak, aby ty pisnicky v predem danym poradi pekne na sebe navazovaly a byly pekne vyrovnany... (delam to proto, ze kdyz neco zmasterujes, a pak jeste znova menis treba hlasitost nebo EQ, tak se kvalita zhorsuje... mixy bez efektu exportuju ve 32bitovych WAVech, abych co nejmin mrsil masteringem zmixovanou nahravku (interne Cubase a spol. michaji ve 32 nebo 64 bitech, takze proto).
[torst2]
Re: Bomb
Bomb factory od Digidesign jsou free ! Znám jen z doslechu, a četl jsem jen chválu. Škoda, že mezi není i Sans Amp PSA-1.
http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=26&itemid=4201&mkt=ALL&langid=100&downloadid=41915&printview=N&
Re: Bomb
Bomb factory od Digidesign jsou free ! Znám jen z doslechu, a četl jsem jen chválu. Škoda, že mezi není i Sans Amp PSA-1.
http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=26&itemid=4201&mkt=ALL&langid=100&downloadid=41915&printview=N&
[batty]
Re: torst2
Podle me byli vzdycky free, respektive sucasti baliku. Zalezi pak na verzi, v nekterejch je sansamp rovnou.
Re: torst2
Podle me byli vzdycky free, respektive sucasti baliku. Zalezi pak na verzi, v nekterejch je sansamp rovnou.
[kremator]
Re:
Potřeboval bych nějakého virtuálního bubeníka - něco jako nastavit tempo, break na každý 4. takt, variace 1x za 4 kola a zmáčknout play. Nejlépe free. Nebo alespoň něco, co dokáže nahrát z disku wav smyčku a bez změny ladění přehrát v různých rychlostech pořád dokola - v podstatě něco ve stylu "bubeníků" z multiefektů Digitech. Nastavení maximálně na dvě kliknutí:)
Re:
Potřeboval bych nějakého virtuálního bubeníka - něco jako nastavit tempo, break na každý 4. takt, variace 1x za 4 kola a zmáčknout play. Nejlépe free. Nebo alespoň něco, co dokáže nahrát z disku wav smyčku a bez změny ladění přehrát v různých rychlostech pořád dokola - v podstatě něco ve stylu "bubeníků" z multiefektů Digitech. Nastavení maximálně na dvě kliknutí:)
[feki]
Re:
Našel jsem pro wav jednoduchej prg., umí tempo, smyčku i vynechat část
http://www.sonicspot.com/samplearrangers.html a je to "Beat Me"
Re:
Našel jsem pro wav jednoduchej prg., umí tempo, smyčku i vynechat část
http://www.sonicspot.com/samplearrangers.html a je to "Beat Me"
[torst2]
Re: kremator
Riffworks je jednoduchý free nahrávadlo s bubeníkem. Svýho času jsem s ním chvíli blbnul. Docela ujde.
http://www.sonomawireworks.com/T4/
Broomstick bass je taková hezká samohrajka. Obsahuje ve free verzi i 2 basové zvuky.
http://www.bornemark.se/bb/downloads.htm
Re: kremator
Riffworks je jednoduchý free nahrávadlo s bubeníkem. Svýho času jsem s ním chvíli blbnul. Docela ujde.
http://www.sonomawireworks.com/T4/
Broomstick bass je taková hezká samohrajka. Obsahuje ve free verzi i 2 basové zvuky.
http://www.bornemark.se/bb/downloads.htm
[kremator]
Re: torst2
Jo, to jsem kdysi nainstaloval a jednou spustil a zase zavřel:) Asi bych to měl znovu zkusit.
Re: torst2
Jo, to jsem kdysi nainstaloval a jednou spustil a zase zavřel:) Asi bych to měl znovu zkusit.