Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: AUTO PRO KAPELU
[George JV]
AUTO PRO KAPELU -
Ostatní > Auta
Jsem si tak rikal, ze tohle jsem tady jeste s nikym neresil, tak proc ne? Momentalne bych si rad vzal neco starsiho asi na lizacku, at se v tom odveze 4-5 lidi, nastroje a par kousku aparatury. Co byste brali? Rozhodujici je pomer vykon/cena.
AUTO PRO KAPELU -

Jsem si tak rikal, ze tohle jsem tady jeste s nikym neresil, tak proc ne? Momentalne bych si rad vzal neco starsiho asi na lizacku, at se v tom odveze 4-5 lidi, nastroje a par kousku aparatury. Co byste brali? Rozhodujici je pomer vykon/cena.
Seznam příspěvků:
[kremator]
Re: 18.9.2011 18:28 [fbm]
Nevím odkud přesně jsou, ale auto(nebo vozík?) mělo ostravskou značku (byl jsem naplech, takže ruku do ohně za to nedám).
Re: 18.9.2011 18:28 [fbm]
Nevím odkud přesně jsou, ale auto(nebo vozík?) mělo ostravskou značku (byl jsem naplech, takže ruku do ohně za to nedám).
[torst2]
Re: Tempest
Hohó, tak tohle náhodou vím ! Dělám kapele mimo jiné taxikáře, jezdíme s mým Golfem r. 1989 s vozíkem model Winterhilfe rok 1943 (nekecám, policajti vždycky zíraj na techničák!) a dojeli a projeli jsme takový místa a štreky, že dodnes nevěřim. Nechápu, jak ti fašisti mohli prohrát válku, když vyráběji takovou techniku !
Takže : Bedny a stojany k bicím na vozík. Normálně s kolečkama, ony se vzájemně zapřou, zbytek upevní plachta a gumicuky. Do kufru zesíky, krabičky, kytary, rytmičák. Vopruz je rezerva. Na té trvám, ta ještě přijde položit na bedny na vozíku. Spoluhráči nadávaj, že jsme vozík nikdy nepíchly, ale to se stane přesně ten den, kdy nevezmu rezervu. I když nevim, jak bych heveroval naloženej dvoukolák ...
Re: Tempest
Hohó, tak tohle náhodou vím ! Dělám kapele mimo jiné taxikáře, jezdíme s mým Golfem r. 1989 s vozíkem model Winterhilfe rok 1943 (nekecám, policajti vždycky zíraj na techničák!) a dojeli a projeli jsme takový místa a štreky, že dodnes nevěřim. Nechápu, jak ti fašisti mohli prohrát válku, když vyráběji takovou techniku !
Takže : Bedny a stojany k bicím na vozík. Normálně s kolečkama, ony se vzájemně zapřou, zbytek upevní plachta a gumicuky. Do kufru zesíky, krabičky, kytary, rytmičák. Vopruz je rezerva. Na té trvám, ta ještě přijde položit na bedny na vozíku. Spoluhráči nadávaj, že jsme vozík nikdy nepíchly, ale to se stane přesně ten den, kdy nevezmu rezervu. I když nevim, jak bych heveroval naloženej dvoukolák ...
[vasek]
Re:
My jsme s vozíkem jezdili hodně a nikdy nebyl problém. Dokonce vzpomínám na takový extrémy jako celá kapela (5 lidí) ve škodovce 120, za ní vozík s aparátama a hrnuli jsme si to po Olomoucké dálníci (tehdy s vyjetýma kolejema) - na tachecu 80 km/h a v očích smrt.
Re:
My jsme s vozíkem jezdili hodně a nikdy nebyl problém. Dokonce vzpomínám na takový extrémy jako celá kapela (5 lidí) ve škodovce 120, za ní vozík s aparátama a hrnuli jsme si to po Olomoucké dálníci (tehdy s vyjetýma kolejema) - na tachecu 80 km/h a v očích smrt.
[Gregorien]
Re:
My sme jeli Novy Jicin - Velky Dřevíč (Krkonoše) v 5ti lidech v nalozenem Mondeu rv 96 kombi + vysoky vozik taky plne nalozeny... Když se dobre uskladnilo a nejelo se rychle nebyl problem... my máme zesáky zase v combicase takze je davame na vozik... kytary a bicí jdou do kufru (bubenik nema obaly :-D) Cesta byla v pohode az na to, ze ten vysoky vozik dal autu celkem zabrat... byl vyssi jak samotny vuz a kladl celkem velky odpor pri jizde... jinak v pohode
Re:
My sme jeli Novy Jicin - Velky Dřevíč (Krkonoše) v 5ti lidech v nalozenem Mondeu rv 96 kombi + vysoky vozik taky plne nalozeny... Když se dobre uskladnilo a nejelo se rychle nebyl problem... my máme zesáky zase v combicase takze je davame na vozik... kytary a bicí jdou do kufru (bubenik nema obaly :-D) Cesta byla v pohode az na to, ze ten vysoky vozik dal autu celkem zabrat... byl vyssi jak samotny vuz a kladl celkem velky odpor pri jizde... jinak v pohode
[torst2]
Re: vasek
než jsem koupil asi před 4 mi lty golfa, tak jsem vozejk tahal taky Š 220! 5 lidí bylo minimum, to jsme měli ještě zpěvačku. A dojeli jsme všude.
Na vozíku je max. 80 km/h. Na dálnici to krosim kolem 100 km/h a zatim není problém.
Re: vasek
než jsem koupil asi před 4 mi lty golfa, tak jsem vozejk tahal taky Š 220! 5 lidí bylo minimum, to jsme měli ještě zpěvačku. A dojeli jsme všude.
Na vozíku je max. 80 km/h. Na dálnici to krosim kolem 100 km/h a zatim není problém.
[Tempest]
Re:
:) to sou hlasky, kazdopadne to teda vypada pouzitelne, valecnej vozik asi nesezenem, ale nejak se s tim naucime zit :-)
Re:
:) to sou hlasky, kazdopadne to teda vypada pouzitelne, valecnej vozik asi nesezenem, ale nejak se s tim naucime zit :-)
[kremator]
Re: 21.9.2011 9:19 [Sandon]
Jasně, na kola navařit nože, aby mohli prořezávat za jízdy kola konkurenčním kapelám:)))
Re: 21.9.2011 9:19 [Sandon]
Jasně, na kola navařit nože, aby mohli prořezávat za jízdy kola konkurenčním kapelám:)))
[torst2]
Re: Sharan
VW Sharan? ptám se ne z hlediska velikosti, ale na to auto jako takový. Někdo říká že je perfektní, jinej zase poruchový - motory odcházeji a opravy jsou nehorázně drahý..., Názor? Dík.
Re: Sharan
VW Sharan? ptám se ne z hlediska velikosti, ale na to auto jako takový. Někdo říká že je perfektní, jinej zase poruchový - motory odcházeji a opravy jsou nehorázně drahý..., Názor? Dík.
[dolmar]
Re: torst2
Tohle auto jsem si chtěl koupit, když jsem přišel o Golfa combi, ale odradilo mě pár věcí:
- Nejede to rychle. Zkoušel jsem to, nevím co v tom bylo za motor už, je to dva roky, ale prostě je to líný
- Není tak velký jak vypadá, ale zato má spoustu skel. V létě v něm byl hned pařák, v zimě bych se asi uškrábal
- Vzhledem k tomu že je tam úspornej motor co sám o sobě moc netopí je tam prý navíc nezávislý topení, které bývá poruchové
Neříkám nekupuj to, jen svoje zkušenosti. To s tím topením mi říkal kámoš co k němu jezdím servisovat auta už asi 12 let. Taky jsem ho chtěl kvůli hraní v kapele, že je velký, ale klávesák se nakonec vymáčknul že bude mít prachy a koupí dodávku, takže jsem to nechal plavat a koupil jsem Passata combi, tam se toho vejde překvapivě taky docela dost. ( když jsem to auto vybíral tak hlavní kritéria byly, aby v kufru nebyla hrana a hlavně se tam vešla na stojáka 4x12" bedna, užil jsem si s tímhle požadavkem veselý chvilky :-) ) Klávesák nakonec koupil VW Transporter - 6 míst, přepážka, nákladní prostor, je to ta dlouhá verze. Kupodivu to i docela jede, slušně to topí a je to poměrně pohodlný. To mi přijde jako ideální auto pro kapelu, i dlouhý trasy se v tom dají v klidu jet.
Re: torst2
Tohle auto jsem si chtěl koupit, když jsem přišel o Golfa combi, ale odradilo mě pár věcí:
- Nejede to rychle. Zkoušel jsem to, nevím co v tom bylo za motor už, je to dva roky, ale prostě je to líný
- Není tak velký jak vypadá, ale zato má spoustu skel. V létě v něm byl hned pařák, v zimě bych se asi uškrábal
- Vzhledem k tomu že je tam úspornej motor co sám o sobě moc netopí je tam prý navíc nezávislý topení, které bývá poruchové
Neříkám nekupuj to, jen svoje zkušenosti. To s tím topením mi říkal kámoš co k němu jezdím servisovat auta už asi 12 let. Taky jsem ho chtěl kvůli hraní v kapele, že je velký, ale klávesák se nakonec vymáčknul že bude mít prachy a koupí dodávku, takže jsem to nechal plavat a koupil jsem Passata combi, tam se toho vejde překvapivě taky docela dost. ( když jsem to auto vybíral tak hlavní kritéria byly, aby v kufru nebyla hrana a hlavně se tam vešla na stojáka 4x12" bedna, užil jsem si s tímhle požadavkem veselý chvilky :-) ) Klávesák nakonec koupil VW Transporter - 6 míst, přepážka, nákladní prostor, je to ta dlouhá verze. Kupodivu to i docela jede, slušně to topí a je to poměrně pohodlný. To mi přijde jako ideální auto pro kapelu, i dlouhý trasy se v tom dají v klidu jet.
[torst2]
Re: dolmar
línej motor-to je ono. Velký, těžký auto s motorem z osobáku. Jednak to nejede a jednak jak to každej ždíme, tak motor dostává záhul a odchází do věčných lovišť. Tenhle názor už jsem zaslech i jinde. Dík !
Re: dolmar
línej motor-to je ono. Velký, těžký auto s motorem z osobáku. Jednak to nejede a jednak jak to každej ždíme, tak motor dostává záhul a odchází do věčných lovišť. Tenhle názor už jsem zaslech i jinde. Dík !
[Kinx]
Re: auto pro kapelu
s kapelou jezdime uz asi dva roky Oplem Combo - zjednodusene receno je predek z Corsy a zadek z dodavky :) ma jen dvoje dvere vpredu, takze pro prostorove vyraznejsi lidi jako jsem ja je nastupovani na zadni sedacky opravdovy ocistec - nicmene cela kapela (bici 1x kopak, rytmicak, 1x tom+ floortom+HW, 1960A, recto hlava, 4x10+4xu rack, trii kufry s kytarama + dva kufry s basama) se tam vejde. plne nalozene (vyse zminovane v kufru + 5 lidi) jezdi tak za 7-8 nafty na sto kilometru, umel bych si predstavit nizsi spotrebu ale za ty penize za jake se to da sehnat...
je to sice trochu alternativnejsi reseni a nejakou delsi cestu (nejvic jsme dali asi 400km skoro na jeden zatah) bych v tom nechtel absolvovat, nicmene da se sehnat za par kacek.
Re: auto pro kapelu
s kapelou jezdime uz asi dva roky Oplem Combo - zjednodusene receno je predek z Corsy a zadek z dodavky :) ma jen dvoje dvere vpredu, takze pro prostorove vyraznejsi lidi jako jsem ja je nastupovani na zadni sedacky opravdovy ocistec - nicmene cela kapela (bici 1x kopak, rytmicak, 1x tom+ floortom+HW, 1960A, recto hlava, 4x10+4xu rack, trii kufry s kytarama + dva kufry s basama) se tam vejde. plne nalozene (vyse zminovane v kufru + 5 lidi) jezdi tak za 7-8 nafty na sto kilometru, umel bych si predstavit nizsi spotrebu ale za ty penize za jake se to da sehnat...
je to sice trochu alternativnejsi reseni a nejakou delsi cestu (nejvic jsme dali asi 400km skoro na jeden zatah) bych v tom nechtel absolvovat, nicmene da se sehnat za par kacek.
[V.Silver]
Re: torst2
myslíš bazarovýho Sharana, nebo přemýšlíš nad novým? Protože kamarád má ten novej a nemůže si to vynachválit :)
Re: torst2
myslíš bazarovýho Sharana, nebo přemýšlíš nad novým? Protože kamarád má ten novej a nemůže si to vynachválit :)
[dolmar]
Re: 7.3.2016 7:40 [torst2]
VW Passat mám, r.v. 2001. Kufr má opravdu velký, vejde se tam na výšku i kytarová bedna ( mám MB Halfback ). Super je, že kufr nemá hranu, prostě otevřeš zadní dveře a šoupeš co potřebuješ, nic nezvedáš. Když se složí zadní sedačky tak vznikne obrovská rovná plocha, běžně takhle spím na fesťákách. Vzadu je dost místa pro nohy i pro dospělé lidi. Přední náprava je známá bolest tohohle modelu. Spotřeba - teď jsem jel na Moravu a zpět, celkem 1000km, spotřeba 6l/100km, mám 1,9 TDI PD. Mám hagusy, takže něco se dá odvézt i na střeše. Nehnije mi nikde krom malého místečka u okna 5. dveří. Klidně bych si to auto koupil znovu.
Re: 7.3.2016 7:40 [torst2]
VW Passat mám, r.v. 2001. Kufr má opravdu velký, vejde se tam na výšku i kytarová bedna ( mám MB Halfback ). Super je, že kufr nemá hranu, prostě otevřeš zadní dveře a šoupeš co potřebuješ, nic nezvedáš. Když se složí zadní sedačky tak vznikne obrovská rovná plocha, běžně takhle spím na fesťákách. Vzadu je dost místa pro nohy i pro dospělé lidi. Přední náprava je známá bolest tohohle modelu. Spotřeba - teď jsem jel na Moravu a zpět, celkem 1000km, spotřeba 6l/100km, mám 1,9 TDI PD. Mám hagusy, takže něco se dá odvézt i na střeše. Nehnije mi nikde krom malého místečka u okna 5. dveří. Klidně bych si to auto koupil znovu.
[dolmar]
Re: 7.3.2016 9:54 [torst2]
No některé díly jsou z hliníku, takže se při ježdění po našich cestách dost často vysere. Prý je to záležitost verzí do r.v. 2001 ( bez záruky ).
Re: 7.3.2016 9:54 [torst2]
No některé díly jsou z hliníku, takže se při ježdění po našich cestách dost často vysere. Prý je to záležitost verzí do r.v. 2001 ( bez záruky ).
[V.Silver]
Re: 7.3.2016 7:40 [torst2]
Záleží který typ :) Problém VW i Škodovky je, že drží cenu, takže i starého Passata stejně jako starou Octávu v dobrém stavu koupíš klidně i za kilo, což mi přijde úplně postavený na hlavu :)
Re: 7.3.2016 7:40 [torst2]
Záleží který typ :) Problém VW i Škodovky je, že drží cenu, takže i starého Passata stejně jako starou Octávu v dobrém stavu koupíš klidně i za kilo, což mi přijde úplně postavený na hlavu :)
[holkoun]
Re: 7.3.2016 18:19 [V.Silver]
Preju hezky sneni... nebo kdy se ti zdalo, ze za kilo sezenes v dobrym stavu oktavku?:-) Jetou oktavku postrada smysl kupovat, protoze stejne stary auto, srovnatelny sezenes za polovinu... Octavka - Focus, Superb - Mondeo.... do jety oktavky nema cenu chodit, v pripade ze ji nechces rekneme tak za rok prodat - prave proto, ze si drzi svou cenu.
Re: 7.3.2016 18:19 [V.Silver]
Preju hezky sneni... nebo kdy se ti zdalo, ze za kilo sezenes v dobrym stavu oktavku?:-) Jetou oktavku postrada smysl kupovat, protoze stejne stary auto, srovnatelny sezenes za polovinu... Octavka - Focus, Superb - Mondeo.... do jety oktavky nema cenu chodit, v pripade ze ji nechces rekneme tak za rok prodat - prave proto, ze si drzi svou cenu.
[torst2]
Re: 100
tohle bylo naše (moje) 1. kapelní auto. A jezdilo jako čert !!
http://www.veterancs.com/cs/skoda-100.html
Re: 100
tohle bylo naše (moje) 1. kapelní auto. A jezdilo jako čert !!
http://www.veterancs.com/cs/skoda-100.html
[Sandon]
Re: 9.3.2016 14:29 [torst2]
My sjem kdysi davno v kapele pouzivali kamaradovu Š100 a bylo to priserny. A to byla pomerne zanovni, jeho dedecek na ni najezdil asi 20 000km. S plnym vozikem jsme v kopci nad Jimramovem vsichni az na ridice vyskocili za jizdy z auta a tlacili jak o zivot...vozik teda...
Pak nejakej prasklej chladic a kazdych 5km dolivani vody se soucasnym zakufrovanim nekolik desitek km (v dobe pred navigacema) ... pak rozbity sterace v nejvetsim slejvaku na svete, kdy jsem rucne pohyboval tahlem od steracu... lidskej cyklovac...
Legendarni, ale absolutne straslivy :-)
Kolegove meli zase naprosto neuveritelny zazitky s TAZ1203 r.v. 1991. Taky straslivy.
Re: 9.3.2016 14:29 [torst2]
My sjem kdysi davno v kapele pouzivali kamaradovu Š100 a bylo to priserny. A to byla pomerne zanovni, jeho dedecek na ni najezdil asi 20 000km. S plnym vozikem jsme v kopci nad Jimramovem vsichni az na ridice vyskocili za jizdy z auta a tlacili jak o zivot...vozik teda...
Pak nejakej prasklej chladic a kazdych 5km dolivani vody se soucasnym zakufrovanim nekolik desitek km (v dobe pred navigacema) ... pak rozbity sterace v nejvetsim slejvaku na svete, kdy jsem rucne pohyboval tahlem od steracu... lidskej cyklovac...
Legendarni, ale absolutne straslivy :-)
Kolegove meli zase naprosto neuveritelny zazitky s TAZ1203 r.v. 1991. Taky straslivy.
[V.Silver]
Re: 9.3.2016 0:55 [holkoun]
Já myslel Oktávu první generace (o to větší WTF to je). Jetou Octávu bych asi nekupoval, osobně jsem velkej fanda SEAT Altea/Altea XL, který cenu ztrácí rychle, je to skoro to samý co Octáva a je tam prostoru jako prase.
Re: 9.3.2016 0:55 [holkoun]
Já myslel Oktávu první generace (o to větší WTF to je). Jetou Octávu bych asi nekupoval, osobně jsem velkej fanda SEAT Altea/Altea XL, který cenu ztrácí rychle, je to skoro to samý co Octáva a je tam prostoru jako prase.
[Sandon]
Re: 10.3.2016 7:34 [torst2]
Tak pro me snad mozna jen puvodni Skoda Felicia, ale to jsem byl dite a nevim, co to obnaselo za muka ;-)
Kazdopadne to byla nadhera...
Re: 10.3.2016 7:34 [torst2]
Tak pro me snad mozna jen puvodni Skoda Felicia, ale to jsem byl dite a nevim, co to obnaselo za muka ;-)
Kazdopadne to byla nadhera...
[Amorph]
Re: 10.3.2016 7:13 [V.Silver]
Alteu ma nas basak a pro kapelu zrovna idealni neni, ten kufr ma totiz hrozne uzkej. Jinak asi zalezi v jakem slozeni a s cim vsim chce kapela jezdit ze jo. A taky jak casto. Pokud bych bral komplet bigbitovou kapelu s apcem a jezdil casteji, tak je imho rozumna volba bud Transit a nebo Transporter/Karavela. Zajimavej muze byt i starsi Mercedes Vito. Pro uspornejsi variantu bud ten Pasat nebo Mondeo. Pripadne ja mam pro rodinu Ford S-Max a svezu tam v pohode 5 lidi a do kufru naskladam tri halfstacky. Ale za 100K asi nic z toho v dobrym stavu nebude...
Re: 10.3.2016 7:13 [V.Silver]
Alteu ma nas basak a pro kapelu zrovna idealni neni, ten kufr ma totiz hrozne uzkej. Jinak asi zalezi v jakem slozeni a s cim vsim chce kapela jezdit ze jo. A taky jak casto. Pokud bych bral komplet bigbitovou kapelu s apcem a jezdil casteji, tak je imho rozumna volba bud Transit a nebo Transporter/Karavela. Zajimavej muze byt i starsi Mercedes Vito. Pro uspornejsi variantu bud ten Pasat nebo Mondeo. Pripadne ja mam pro rodinu Ford S-Max a svezu tam v pohode 5 lidi a do kufru naskladam tri halfstacky. Ale za 100K asi nic z toho v dobrym stavu nebude...
[Sandon]
Re: 12.3.2016 19:52 [Amorph]
Transporter/Caravelle se s Transitem neda vubec srovnavat. Kdyz o tom tak premyslim, tak asi s nicim v tehle kategorii - vsechno to jsou desny kostitrasy ;-) Mozna jeste ten Mercedes je fajn... My jsme meli jednu starou Caravellu a pak funglovku Transporter Shuttle (v te dobe nebyla C.) a dalsi novou Caravelle a to auto je na uplne jinym levelu nez Peugeot/Renault/Opel/Ford, co se tyka komfortu cestovani.
Za 100 samozrejme spis nejakej skorovrak... Ale je jasny, ze kdyz se nejezdi 3x tydne, tak se to da vydrzet i ve Fordu. Ja osobne mam k Transitu uplne averzi... Jeli jsme nejakym starsim kdysi "jen" cca 600km do Bavor a jeste dnes mi z te vzpominky neni dobre :-)
Jeste mezi Passatem a Transporterem jsou jeste takovy ty "mezistupne" - vim o par kapelach, co jezdi(ly) v Kangoo/Berlingo...(pak samozrejme jeste Expert nebo Jumpy...). Moznosti je dost... Teda az nad 100k ;-)
Re: 12.3.2016 19:52 [Amorph]
Transporter/Caravelle se s Transitem neda vubec srovnavat. Kdyz o tom tak premyslim, tak asi s nicim v tehle kategorii - vsechno to jsou desny kostitrasy ;-) Mozna jeste ten Mercedes je fajn... My jsme meli jednu starou Caravellu a pak funglovku Transporter Shuttle (v te dobe nebyla C.) a dalsi novou Caravelle a to auto je na uplne jinym levelu nez Peugeot/Renault/Opel/Ford, co se tyka komfortu cestovani.
Za 100 samozrejme spis nejakej skorovrak... Ale je jasny, ze kdyz se nejezdi 3x tydne, tak se to da vydrzet i ve Fordu. Ja osobne mam k Transitu uplne averzi... Jeli jsme nejakym starsim kdysi "jen" cca 600km do Bavor a jeste dnes mi z te vzpominky neni dobre :-)
Jeste mezi Passatem a Transporterem jsou jeste takovy ty "mezistupne" - vim o par kapelach, co jezdi(ly) v Kangoo/Berlingo...(pak samozrejme jeste Expert nebo Jumpy...). Moznosti je dost... Teda az nad 100k ;-)
[torst2]
Re:
dík za názory. Moje představa je zhruba :
http://www.aaaauto.cz/cz/vw-passat/car.html?id=113191259#make=131&model=268&sort%5B%5D=4&sort%5B%5D=0
Re:
dík za názory. Moje představa je zhruba :
http://www.aaaauto.cz/cz/vw-passat/car.html?id=113191259#make=131&model=268&sort%5B%5D=4&sort%5B%5D=0
[Amorph]
Re: 13.3.2016 4:46 [Sandon]
Jasne, Transit je proste "pracovni" dodavka. Ale zase je obvykle za zlomek ceny Transporteru.
Torst2: jen pozor, ze u tech dieselu s takovym najezdem do toho obvykle narves v blizkem horizontu peknych par desitek tisic na vstrikach, cerpadle a podobne. Zalezi samozrejm kus od kusu, jak to bylo jezdeny a servisovany. Nejlip asi vzit s sebou nekoho kdo do toho vidi a nebo si to rovnou pujcit na kontrolu do nejakeho servisu. A po tech 200tisicich bude pravdepodobne chtit nejakou repasi i podvozek. Nicmene nerikam to jako ze to je pruser, clovek si proste prida k cene treba 50k a udela servis a pak muze zas treba 5 let v pohode jezdit. Jina vec je staceni kilometru, ale to zas pozna spis nekdo kdo s tim ma zkusenosti na opotrebovani nejakych veci.
Re: 13.3.2016 4:46 [Sandon]
Jasne, Transit je proste "pracovni" dodavka. Ale zase je obvykle za zlomek ceny Transporteru.
Torst2: jen pozor, ze u tech dieselu s takovym najezdem do toho obvykle narves v blizkem horizontu peknych par desitek tisic na vstrikach, cerpadle a podobne. Zalezi samozrejm kus od kusu, jak to bylo jezdeny a servisovany. Nejlip asi vzit s sebou nekoho kdo do toho vidi a nebo si to rovnou pujcit na kontrolu do nejakeho servisu. A po tech 200tisicich bude pravdepodobne chtit nejakou repasi i podvozek. Nicmene nerikam to jako ze to je pruser, clovek si proste prida k cene treba 50k a udela servis a pak muze zas treba 5 let v pohode jezdit. Jina vec je staceni kilometru, ale to zas pozna spis nekdo kdo s tim ma zkusenosti na opotrebovani nejakych veci.
[dolmar]
Re: 13.3.2016 10:55 [torst2]
Mám přesně tohle auto, r.v. 2001. Kupoval jsem ho 2010 a mělo 209 000 km. Poctivých, ověřeno. Tady je ( pro představu ) seznam toho co jsem měnil já, ceny nemám, mám to zapsaný na km:
209 000 - olej + filtry
226 000 - rozvody, vodní pumpa, olej, zadní tlumiče, zadní brzdy
234 000 - nová baterie, nové žhavící svíčky
236 000 - nový chladič
243 000 - olej + filtry, motorek zadního stěrače
249 000 - výměna předního skla ( to jsem si rozbil sám svou blbostí ), výměna trysek ostřikovačů
255 000 - přední brzdy
259 000 - čidlo teploty
269 000 - kabel ke vstřikům
275 000 - pravý přední kloub + manžeta
To je moje zkušenost. Teď mám najeto 281 000 a výhledově mě čeká ta přední náprava. Tak jenom abys měl představu co můžeš od takového staršího auta čekat. Ceny dílů ( podle mne ) nejsou nijak drastické.
Re: 13.3.2016 10:55 [torst2]
Mám přesně tohle auto, r.v. 2001. Kupoval jsem ho 2010 a mělo 209 000 km. Poctivých, ověřeno. Tady je ( pro představu ) seznam toho co jsem měnil já, ceny nemám, mám to zapsaný na km:
209 000 - olej + filtry
226 000 - rozvody, vodní pumpa, olej, zadní tlumiče, zadní brzdy
234 000 - nová baterie, nové žhavící svíčky
236 000 - nový chladič
243 000 - olej + filtry, motorek zadního stěrače
249 000 - výměna předního skla ( to jsem si rozbil sám svou blbostí ), výměna trysek ostřikovačů
255 000 - přední brzdy
259 000 - čidlo teploty
269 000 - kabel ke vstřikům
275 000 - pravý přední kloub + manžeta
To je moje zkušenost. Teď mám najeto 281 000 a výhledově mě čeká ta přední náprava. Tak jenom abys měl představu co můžeš od takového staršího auta čekat. Ceny dílů ( podle mne ) nejsou nijak drastické.
[torst2]
Re: dolmar
myslíš to tak, že když koupim novější a dražší, že tolik měnit nebudu a vyplatí se to? že na opravách a výměnách staré šunky se časem dohrabu na stejný nebo vyšší peníze než u novějšího auta "bez oprav" ?
Není to spíš tak, že na nových se sere zas něco jineho, taky draheho, takže tam nakonec zahučíš úplně stejně?
Re: dolmar
myslíš to tak, že když koupim novější a dražší, že tolik měnit nebudu a vyplatí se to? že na opravách a výměnách staré šunky se časem dohrabu na stejný nebo vyšší peníze než u novějšího auta "bez oprav" ?
Není to spíš tak, že na nových se sere zas něco jineho, taky draheho, takže tam nakonec zahučíš úplně stejně?
[dolmar]
Re:
No to Ti neřeknu, jsem elektrikář, ne automechanik :-) Já mám tenhle soupis, a pro mě to znamená asi tohle - koupil jsem si starší ojetý auto s jasnou historií. Starám se o něj a měním běžný věci jako u každého jiného auta co bys měl - brzdy, olej, filtry, rozvody, baterka atd., prostě normální provozní náklady. Co mezi ně nepatří je výměna okna. Sem tam něco nefunguje - prasklý chladič, vadné čidlo, motorek stěrače a vadný kabel. Mně to přijde OK. Po těch letech už znám tu historii, vím, co jsem opravil, vím co mě asi čeká a jsem připraven že se občas něco posere - zatím se to děje překvapivě málokdy ( klep, klep, klep ). To auto nijak neladím, to už mě přešlo ( měl jsem 110 eRko i Alfu Romeo ), jenom ho používám. Jednou mi do něj manželka omylem natankovala benzín. Došlo jí to poměrně rychle, takže stačilo vyměnit filtr a jezdí se dál. Já jsem spokojený.
Sandon: klávesák má VW Transporter T4. 6 míst, za sedačkama pevná plechová přepážka, vzadu dost místa pro věci ( je to ta delší verze ). To je luxusní auto pro kapelu. Taky jsem zažil jízdu do Prešova a zpět ve starším Peugeotu Boxer a to byl panečku kostitřas :-)
Re:
No to Ti neřeknu, jsem elektrikář, ne automechanik :-) Já mám tenhle soupis, a pro mě to znamená asi tohle - koupil jsem si starší ojetý auto s jasnou historií. Starám se o něj a měním běžný věci jako u každého jiného auta co bys měl - brzdy, olej, filtry, rozvody, baterka atd., prostě normální provozní náklady. Co mezi ně nepatří je výměna okna. Sem tam něco nefunguje - prasklý chladič, vadné čidlo, motorek stěrače a vadný kabel. Mně to přijde OK. Po těch letech už znám tu historii, vím, co jsem opravil, vím co mě asi čeká a jsem připraven že se občas něco posere - zatím se to děje překvapivě málokdy ( klep, klep, klep ). To auto nijak neladím, to už mě přešlo ( měl jsem 110 eRko i Alfu Romeo ), jenom ho používám. Jednou mi do něj manželka omylem natankovala benzín. Došlo jí to poměrně rychle, takže stačilo vyměnit filtr a jezdí se dál. Já jsem spokojený.
Sandon: klávesák má VW Transporter T4. 6 míst, za sedačkama pevná plechová přepážka, vzadu dost místa pro věci ( je to ta delší verze ). To je luxusní auto pro kapelu. Taky jsem zažil jízdu do Prešova a zpět ve starším Peugeotu Boxer a to byl panečku kostitřas :-)
[Sandon]
Re: 13.3.2016 14:43 [torst2]
Tohle ti nikdo neřekne :-/ Můžeš mít smůlu a do novějšího auta vrazit víc, než do staršího. Není na to recept.
Já mám taky VW, taky v době koupě 9 let starý jako má dolmar, najeto poctivých 174t km (většinu po dálnicích) ... Rok jsem si užíval takřka bezúdržbovej provoz a řešil jen drobnosti za pár tisíc (manžeta, baterie, olej+filtr...) a pak během dvou měsíců najednou 2 opravy za 25k :-/ (odešly oba ventilátory + plánovaný rozvody..a k tomu přední ložisko.... za dva měsíce jsem šel na výměnu spojky a setrvačníku v převodovce, což prostě odešlo podle předpokladů skoro přesně při 200t km). Člověk ví, že to někdy přijde, ale stejně to překvapí :-/
Amorph: jasně, ten rozdíl v ceně a komfortu tam je...
dolmar: VW Transporter/Caravelle je prostě pohodlnej jako osobák... Jinak ten Shuttle, co jsme měli my, měl taky dodělanou plechovou přepážku, bohužel s oknem a ne mřížkou...za deště, nebo při nižších teplotách se tam brutálně rosily okna... to měli v autosalónu hodně blbej nápad...
Re: 13.3.2016 14:43 [torst2]
Tohle ti nikdo neřekne :-/ Můžeš mít smůlu a do novějšího auta vrazit víc, než do staršího. Není na to recept.
Já mám taky VW, taky v době koupě 9 let starý jako má dolmar, najeto poctivých 174t km (většinu po dálnicích) ... Rok jsem si užíval takřka bezúdržbovej provoz a řešil jen drobnosti za pár tisíc (manžeta, baterie, olej+filtr...) a pak během dvou měsíců najednou 2 opravy za 25k :-/ (odešly oba ventilátory + plánovaný rozvody..a k tomu přední ložisko.... za dva měsíce jsem šel na výměnu spojky a setrvačníku v převodovce, což prostě odešlo podle předpokladů skoro přesně při 200t km). Člověk ví, že to někdy přijde, ale stejně to překvapí :-/
Amorph: jasně, ten rozdíl v ceně a komfortu tam je...
dolmar: VW Transporter/Caravelle je prostě pohodlnej jako osobák... Jinak ten Shuttle, co jsme měli my, měl taky dodělanou plechovou přepážku, bohužel s oknem a ne mřížkou...za deště, nebo při nižších teplotách se tam brutálně rosily okna... to měli v autosalónu hodně blbej nápad...
[onail]
Re: 13.3.2016 14:43 [torst2]
Zdravím, také máme starší auto pro kapelu-transit. Ale přemýšlíme že pořídíme nějakou garáž, zvlášť teď přes zimu je vhodná a hodí se i na nějaky věci. Otázkou je jestli do takové klasické jako je třeba tato https://www.eurobydleni.cz/pronajem-radove-garaze-horsovsky-tyn-okr-domazlice/detail/8002096/ vleze takovy větší auto. Nemám na to vůbec odhad. Co myslíte? Díky za odpověď. O.
Re: 13.3.2016 14:43 [torst2]
Zdravím, také máme starší auto pro kapelu-transit. Ale přemýšlíme že pořídíme nějakou garáž, zvlášť teď přes zimu je vhodná a hodí se i na nějaky věci. Otázkou je jestli do takové klasické jako je třeba tato https://www.eurobydleni.cz/pronajem-radove-garaze-horsovsky-tyn-okr-domazlice/detail/8002096/ vleze takovy větší auto. Nemám na to vůbec odhad. Co myslíte? Díky za odpověď. O.
[Kinx]
Re:
to bude dost individualni, bacha taky na rozmery toho konkretniho auta - delaj se ruzne vysoky varianty. s uplne nejvyssim crafterem jsme uz meli problem projet ke zkusebne pres snizenej prujezd :)
Re:
to bude dost individualni, bacha taky na rozmery toho konkretniho auta - delaj se ruzne vysoky varianty. s uplne nejvyssim crafterem jsme uz meli problem projet ke zkusebne pres snizenej prujezd :)