Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Stereo kombo...jak ho nazvucit ????
[infernal]
Stereo kombo...jak ho nazvucit ???? -
Nástroje > Zesilovače
Zdar,
zajimalo by me zda nekdo nevite, ci nemate zkusenosti, ja na podio nazvucit stereo kombo. Na stereo kombu se dvema leprákami vyniknou nektere efekty jako chorus atd....je to spis takova specialitka pro ty , kteri si hraji se zvukem, ale da se to nejak vyuzit na podiu...jak???....hodit k nemu dva mikrofony, kazde k jednomu lepraku? pak dva kanaly do mixu a zpatky do PAcka??
diky
Stereo kombo...jak ho nazvucit ???? -

Zdar,
zajimalo by me zda nekdo nevite, ci nemate zkusenosti, ja na podio nazvucit stereo kombo. Na stereo kombu se dvema leprákami vyniknou nektere efekty jako chorus atd....je to spis takova specialitka pro ty , kteri si hraji se zvukem, ale da se to nejak vyuzit na podiu...jak???....hodit k nemu dva mikrofony, kazde k jednomu lepraku? pak dva kanaly do mixu a zpatky do PAcka??
diky
Seznam příspěvků:
[Sandon]
Re:
No jasne, ke kazdymu lepraku jeden mikrak - dulezity je ale na mixu rozhodit panoramu: jeden mikrak PAN uplne doleva a druhej uplne doprava!!! Jinak to nema moc vyznam...
Re:
No jasne, ke kazdymu lepraku jeden mikrak - dulezity je ale na mixu rozhodit panoramu: jeden mikrak PAN uplne doleva a druhej uplne doprava!!! Jinak to nema moc vyznam...
[metaXa]
Re:
Rozdelej si kabel od kytary a na konec pripoj stereo Jacka a mas super monofonni stereo, hehe :)
Re:
Rozdelej si kabel od kytary a na konec pripoj stereo Jacka a mas super monofonni stereo, hehe :)
[D.Murray]
live zvučení kytary stereo
Zdar,
napadlo mě, je nějaký plus live nazvučit aparát jak se píše výše? Tzn. 2 mikrofony a do PA to pouštět s rozhozenou panoramou? V kapele máme jednu kytaru a přemejšlim, jestli by to live přineslo nějaký klady, jestli to za to stojí, jestli mě zvukaři nepošlou někam, jestli to zkrátka bude znít lip?
Díky.
live zvučení kytary stereo
Zdar,
napadlo mě, je nějaký plus live nazvučit aparát jak se píše výše? Tzn. 2 mikrofony a do PA to pouštět s rozhozenou panoramou? V kapele máme jednu kytaru a přemejšlim, jestli by to live přineslo nějaký klady, jestli to za to stojí, jestli mě zvukaři nepošlou někam, jestli to zkrátka bude znít lip?
Díky.
[torst2]
Re: dmurray
není to úplnej nesmysl, ale nevím, jak s těma stereo efektama. U dvou reper v jednom boxu se to bude stejně trochu slévat, lepší jsou na to dva boxy 1x12. Jiná věc je, že se občas kombinujou různé typy reproduktorů ve boxu 2x12. Tam bych viděl větší význam, aby šly do sálu obě charakteristiky.
Re: dmurray
není to úplnej nesmysl, ale nevím, jak s těma stereo efektama. U dvou reper v jednom boxu se to bude stejně trochu slévat, lepší jsou na to dva boxy 1x12. Jiná věc je, že se občas kombinujou různé typy reproduktorů ve boxu 2x12. Tam bych viděl větší význam, aby šly do sálu obě charakteristiky.
[D.Murray]
Re:
no já mám jeden box 2x12, žádný stereo efekty, mělo by to i v tomhle případě nějakej valnej smysl?
napadlo mě to proto, že jsem slyšel o víkendu jednu nejmenovanou super kapelu se super kytaristou a jasně jsem slyšel, že to má nějak poslaný do sterea a zaujalo mě to.
Re:
no já mám jeden box 2x12, žádný stereo efekty, mělo by to i v tomhle případě nějakej valnej smysl?
napadlo mě to proto, že jsem slyšel o víkendu jednu nejmenovanou super kapelu se super kytaristou a jasně jsem slyšel, že to má nějak poslaný do sterea a zaujalo mě to.
[vasek]
Re:
Vidím to tak, že pro stereo zvučení musí být splněny 3 podmínky:
1/ musíš používat stereo efekty
2/ musíš bazírovat na tom, že musí být do PA stereo
3/ nemám to vyzkoušený, ale předpokládám, že oddělený boxy by fungovaly líp
Jestli se nepletu, nesplňuješ ani jednu podmínku, takže závěr je NEDOPORUČENO :)
Re:
Vidím to tak, že pro stereo zvučení musí být splněny 3 podmínky:
1/ musíš používat stereo efekty
2/ musíš bazírovat na tom, že musí být do PA stereo
3/ nemám to vyzkoušený, ale předpokládám, že oddělený boxy by fungovaly líp
Jestli se nepletu, nesplňuješ ani jednu podmínku, takže závěr je NEDOPORUČENO :)
[paax]
Re: 7.10.2013 10:51 [vasek]
Na boxy ale potřebuješ i stereo apec hehe, jinak v oddělených boxech nevidím moc přínos, krom pokrytí prvních řad.
D.Murray: vem si to tak, jak uděláš stereo z mona? Když vidíš jen na jedno oko, můžeš si nechat udělat 2 okuláry, ale pořád uvidíš v monu:-).
I kdyby si měl stereo efekty, potřebuješ zase zesilovač, který ti stereo zesílí. Technicky to není moc složité, ale musel by si vyměnit celou výbavu, nebo vozit svého zvukaře, který ti ty stereo efekty bude řešit na mixu.
To řešíme stereo delay a podobné efekty.
Pokud chceš jen pouštět ven jiné charakteristiky zvuku, tak 2x212 box a hurá. Jen v tom nevidím valného významu, efekt to bude mít malý a na jedné straně si budou nahluchlí říkat, že to moc řezalo a na druhé zase huhlalo.
Osobně stereo krom efektů (popsáno výše) neuznávám, protože to pro mě jako diváka nic neřeší. Neřeší nic ani 2 kytaristi, které zvukař rozhodí L/P. Naživo se asi opravdu nejvíce osvědčuje mono na CZUG úrovni. Zbytek je už jen o gíru, penězích a lidech. Na zaplivané kluby se 30ti platícíma se to moc neoplatí.
Re: 7.10.2013 10:51 [vasek]
Na boxy ale potřebuješ i stereo apec hehe, jinak v oddělených boxech nevidím moc přínos, krom pokrytí prvních řad.
D.Murray: vem si to tak, jak uděláš stereo z mona? Když vidíš jen na jedno oko, můžeš si nechat udělat 2 okuláry, ale pořád uvidíš v monu:-).
I kdyby si měl stereo efekty, potřebuješ zase zesilovač, který ti stereo zesílí. Technicky to není moc složité, ale musel by si vyměnit celou výbavu, nebo vozit svého zvukaře, který ti ty stereo efekty bude řešit na mixu.
To řešíme stereo delay a podobné efekty.
Pokud chceš jen pouštět ven jiné charakteristiky zvuku, tak 2x212 box a hurá. Jen v tom nevidím valného významu, efekt to bude mít malý a na jedné straně si budou nahluchlí říkat, že to moc řezalo a na druhé zase huhlalo.
Osobně stereo krom efektů (popsáno výše) neuznávám, protože to pro mě jako diváka nic neřeší. Neřeší nic ani 2 kytaristi, které zvukař rozhodí L/P. Naživo se asi opravdu nejvíce osvědčuje mono na CZUG úrovni. Zbytek je už jen o gíru, penězích a lidech. Na zaplivané kluby se 30ti platícíma se to moc neoplatí.
[paax]
Re: 7.10.2013 8:55 [D.Murray]
Ještě mě napadlo mít tak jak je v nadpisu opravdu 2 komba. Třeba i 2x112 u sebe, nebo pro silnější 2X212 na obou stranách podia, stačil by pak nějaký jednoduchý stereo ME a stereo posílat do těch komb. Zbytek je pak hračka.
Re: 7.10.2013 8:55 [D.Murray]
Ještě mě napadlo mít tak jak je v nadpisu opravdu 2 komba. Třeba i 2x112 u sebe, nebo pro silnější 2X212 na obou stranách podia, stačil by pak nějaký jednoduchý stereo ME a stereo posílat do těch komb. Zbytek je pak hračka.
[D.Murray]
Re: vasek
jo to se nepleteš, je pravda, že to co jsem viděl u toho kytaristy o tom víkendu, tak ten měl splněny zřejmě všechny 3 podmínky:-)
Re: vasek
jo to se nepleteš, je pravda, že to co jsem viděl u toho kytaristy o tom víkendu, tak ten měl splněny zřejmě všechny 3 podmínky:-)
[D.Murray]
Re: paax
no z mona stereo, měl jsem pocit, že třeba ve studiu (krom toho, že kytara se nahraje na vícekrát a rozhodí) snímá někdo box dvěma mikrofonama z různý vzdálenosti jako do sterea, myslel jsem, že by to mohlo fungovat i tady..
ty zaplivaný kluby si napsal pěkně....:-)
Re: paax
no z mona stereo, měl jsem pocit, že třeba ve studiu (krom toho, že kytara se nahraje na vícekrát a rozhodí) snímá někdo box dvěma mikrofonama z různý vzdálenosti jako do sterea, myslel jsem, že by to mohlo fungovat i tady..
ty zaplivaný kluby si napsal pěkně....:-)
[paax]
Re: 7.10.2013 12:42 [D.Murray]
Tak jako to udělat můžeš, ale jaký to má smysl, když to co by bylo pěkné (efekty) bude zase jen v monu? Studio je studio, tam se s tím kouzlí kvůli barvě zvuku, kterou posloucháš doma v klidu a je to na té placce navěky. V klubu je kravál, mnohdy PA stojící zahovno a tam to dle mého nemá absolutně smysl řešit. Efekt bude blížící se nule...
Re: 7.10.2013 12:42 [D.Murray]
Tak jako to udělat můžeš, ale jaký to má smysl, když to co by bylo pěkné (efekty) bude zase jen v monu? Studio je studio, tam se s tím kouzlí kvůli barvě zvuku, kterou posloucháš doma v klidu a je to na té placce navěky. V klubu je kravál, mnohdy PA stojící zahovno a tam to dle mého nemá absolutně smysl řešit. Efekt bude blížící se nule...
[D.Murray]
Re: paax
no mně přijde, že kapely s dvěma kytaristama mají v tom zvuku výhodu živě, je to asi otázka názoru...
jproto zjišťuju, jak to udělat s jednou kytarou tak, aby to bylo dobrý jako dvě kytary, ale jak už jsi napsal, ty výhodu dvou kytar nevidíš:-)
Re: paax
no mně přijde, že kapely s dvěma kytaristama mají v tom zvuku výhodu živě, je to asi otázka názoru...
jproto zjišťuju, jak to udělat s jednou kytarou tak, aby to bylo dobrý jako dvě kytary, ale jak už jsi napsal, ty výhodu dvou kytar nevidíš:-)
[fbm]
Re:
no to rozhodne maji, ale protoze jsou to DVA kytaristi a ne jeden do sterea :)
To mas jak dublovani ve studiu, dycky to musis nahrat podruhe znova, jestli to delas nejak efektem, tak to v 99,9% pripadech zni blbe.
posledni zkusenost mam z workshopu salvation mods, kde byl cas a spousta aparatu, tak si pak Okrej (Monkey Buznys atd) nechal na koncert zapojit kytaru do sirokeho sterea (ma i nejake efekty se stereo vystupem)
No, ...podle me to bylo k nicemu :)
Re:
no to rozhodne maji, ale protoze jsou to DVA kytaristi a ne jeden do sterea :)
To mas jak dublovani ve studiu, dycky to musis nahrat podruhe znova, jestli to delas nejak efektem, tak to v 99,9% pripadech zni blbe.
posledni zkusenost mam z workshopu salvation mods, kde byl cas a spousta aparatu, tak si pak Okrej (Monkey Buznys atd) nechal na koncert zapojit kytaru do sirokeho sterea (ma i nejake efekty se stereo vystupem)
No, ...podle me to bylo k nicemu :)
[Sandon]
Re: 7.10.2013 20:24 [D.Murray]
Nema to valnej smysl, protoze pokud chces mit ve stereu treba delay v solech, tak to neni zase tak efektni (protoze se ho bezne nepouziva zase tak moc). A pokud chces, aby kytara (doprovod) znela jako kdyz hrajou dva kytaristi, tak musis pouzit efekt, kterej simuluje nepresnosti zdvojene kytary - tzn. meni vysku tonu nebo zpozdeni signalu nebo oboji zaroven (pitch shifter, kratkej delay nebo chorus/flanger). Chorus ti z kytary udela rockmana ;-) Delay a pitch shifter muze do urcite miry fungovat, ale vetsinou je vysledek min konkretni, nez samotna kytara. Jednu dobu jsem si s tim hral a zkousel jsem to i na koncertech - dokonce na jedne stereo bedne (je fakt, ze dve bedny jsou lepsi, ale to hlavne kvuli tomu, ze jsou dal od sebe).
Rozhodne si nemysli, ze kdyz nazvucis jednim mikrakem jeden typ repra a druhym mikrakem jinej typ a rozhodis to do sterea, ze to bude znit jako dva kytaristi...v zadnym pripade, stereo efekt bude nulovej (nebo temer nulovej) a hrozi, ze to akorat zvukar zprasi, protoze muze nastat problem s fazi a to pak zni pekne hnusne.
Trochu lepsi efekt dava pouziti dvou ruznych zesilovacu ve stereu, ale je to porad skoro mono...
Obcas to umely "rozsireni" pouzivaji i profici - vim, ze Petrucci to pouzil na nejednom zivaku, ale efekt v sale je diskutabilni. Ono totiz vubec zvucit kapelu do sterea je celkem kontraproduktivni - byva pravidlem, ze zhruba polovina lidi stoji na jedne strane salu a cim dal od stredu, tim min pak slysi nastroje, ktery jsou panoramou posunuty na protejsi stranu :-) Celkem bych chapal, ze se da panoramou rozhozenou naopak korigovat napr. rozlozeni 2 kytarovych aparatu na sirsim podiu, ale jinak je stereo to spis k zlosti. Dodnes nezapomenu na koncert dvojnasobne sestavy Vyberu na zimnim stadionu, kdy jsem celej koncert slysel jen Jelinkovy kytaru a Pavlicka vubec, protoze byly rozhozeny brutalne siroko ve stereu a ja jsem nestal uprostred.... takovy zvukare rovnou mlatit necim po hlave!
http://www.youtube.com/watch?v=JGbFITTfrDI
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RaW4IvVXPeo#t=52
(je to proste tim delayem/pitch-shifterem takovy rozplizly ve vyssich stredech a vyskach, na zive nahravce na desce/ videu asi OK, ale neni to uplne citelny a v sale to bude asi vsem jedno, tam bude zvuk na hovno i tak :-))))
Re: 7.10.2013 20:24 [D.Murray]
Nema to valnej smysl, protoze pokud chces mit ve stereu treba delay v solech, tak to neni zase tak efektni (protoze se ho bezne nepouziva zase tak moc). A pokud chces, aby kytara (doprovod) znela jako kdyz hrajou dva kytaristi, tak musis pouzit efekt, kterej simuluje nepresnosti zdvojene kytary - tzn. meni vysku tonu nebo zpozdeni signalu nebo oboji zaroven (pitch shifter, kratkej delay nebo chorus/flanger). Chorus ti z kytary udela rockmana ;-) Delay a pitch shifter muze do urcite miry fungovat, ale vetsinou je vysledek min konkretni, nez samotna kytara. Jednu dobu jsem si s tim hral a zkousel jsem to i na koncertech - dokonce na jedne stereo bedne (je fakt, ze dve bedny jsou lepsi, ale to hlavne kvuli tomu, ze jsou dal od sebe).
Rozhodne si nemysli, ze kdyz nazvucis jednim mikrakem jeden typ repra a druhym mikrakem jinej typ a rozhodis to do sterea, ze to bude znit jako dva kytaristi...v zadnym pripade, stereo efekt bude nulovej (nebo temer nulovej) a hrozi, ze to akorat zvukar zprasi, protoze muze nastat problem s fazi a to pak zni pekne hnusne.
Trochu lepsi efekt dava pouziti dvou ruznych zesilovacu ve stereu, ale je to porad skoro mono...
Obcas to umely "rozsireni" pouzivaji i profici - vim, ze Petrucci to pouzil na nejednom zivaku, ale efekt v sale je diskutabilni. Ono totiz vubec zvucit kapelu do sterea je celkem kontraproduktivni - byva pravidlem, ze zhruba polovina lidi stoji na jedne strane salu a cim dal od stredu, tim min pak slysi nastroje, ktery jsou panoramou posunuty na protejsi stranu :-) Celkem bych chapal, ze se da panoramou rozhozenou naopak korigovat napr. rozlozeni 2 kytarovych aparatu na sirsim podiu, ale jinak je stereo to spis k zlosti. Dodnes nezapomenu na koncert dvojnasobne sestavy Vyberu na zimnim stadionu, kdy jsem celej koncert slysel jen Jelinkovy kytaru a Pavlicka vubec, protoze byly rozhozeny brutalne siroko ve stereu a ja jsem nestal uprostred.... takovy zvukare rovnou mlatit necim po hlave!
http://www.youtube.com/watch?v=JGbFITTfrDI
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RaW4IvVXPeo#t=52
(je to proste tim delayem/pitch-shifterem takovy rozplizly ve vyssich stredech a vyskach, na zive nahravce na desce/ videu asi OK, ale neni to uplne citelny a v sale to bude asi vsem jedno, tam bude zvuk na hovno i tak :-))))
[paax]
Re: 7.10.2013 23:22 [Sandon]
I kdyby použil tu sadu efektů, které ti nasimulují dublování kytar... když pominu technickou stránku věci, kladu si jen otázku proč? U DT to třeba pochopím, mají své techniky, zvukaře, záložní gír, takže JP jen zapne kejtru a hraje pro sál plný lidí. Nicméně u CZUG kapely mi uniká smysl. :-)
Ještě to je jedna možnost, nahrát si L/P někde ve studiu, nebo doma, bubeník s klikem a prostě hrát 3tí kytaru živou do těch podkladů. Daly by se s tím udělat i pěkné kouzla jako vícehlasy atd. Byl by to sice takový poloviční playback, no ale i bubeník by měl v uších kytary a hrálo by se mu určitě mnohem lépe. Jen to krapet secvičit a jedem.
Když si vezmu šíleného Devina a to co mu hraje jako podklad naživo... uf. Devin je sice Devin, ale tohle by mohlo fungovat i u CZUG kapely a hlavně zvukař tam toho zprasí minimum. Lze to poměrně jednoduše vychytat. Navíc do sól budou hrát pěkné podklady a celkově by to mohlo zvuk "venku" obohatit.
Re: 7.10.2013 23:22 [Sandon]
I kdyby použil tu sadu efektů, které ti nasimulují dublování kytar... když pominu technickou stránku věci, kladu si jen otázku proč? U DT to třeba pochopím, mají své techniky, zvukaře, záložní gír, takže JP jen zapne kejtru a hraje pro sál plný lidí. Nicméně u CZUG kapely mi uniká smysl. :-)
Ještě to je jedna možnost, nahrát si L/P někde ve studiu, nebo doma, bubeník s klikem a prostě hrát 3tí kytaru živou do těch podkladů. Daly by se s tím udělat i pěkné kouzla jako vícehlasy atd. Byl by to sice takový poloviční playback, no ale i bubeník by měl v uších kytary a hrálo by se mu určitě mnohem lépe. Jen to krapet secvičit a jedem.
Když si vezmu šíleného Devina a to co mu hraje jako podklad naživo... uf. Devin je sice Devin, ale tohle by mohlo fungovat i u CZUG kapely a hlavně zvukař tam toho zprasí minimum. Lze to poměrně jednoduše vychytat. Navíc do sól budou hrát pěkné podklady a celkově by to mohlo zvuk "venku" obohatit.
[vasek]
Re:
paax: docela dostkrát jsem zvučil kapely, co jely do nějakýho podkladu a skoro vždycky to bylo takový jakýsi strnulý - hlavně bubeník se soustředí, aby se trefoval do kliku a ani se nepodívá na ostatní členy kapely, natož do lidí. Takže výsledný efekt může být diskutabilní. Ale abych nekřvidil, slyšel jsem i dobře udělaný věci, ale bylo jich jen pár...
Ještě k tomu stereu... první, co přijde na mysl je klasickej klubovej bigbít, tam to smysl nemá. Ale existují i jiné žánry, kde se sedí a pokud vzdálenost publika od pódia je dostatečná na to, aby delay lítal zleva doprava a to může být v nějakých "vesmírných" pasážích super.
Re:
paax: docela dostkrát jsem zvučil kapely, co jely do nějakýho podkladu a skoro vždycky to bylo takový jakýsi strnulý - hlavně bubeník se soustředí, aby se trefoval do kliku a ani se nepodívá na ostatní členy kapely, natož do lidí. Takže výsledný efekt může být diskutabilní. Ale abych nekřvidil, slyšel jsem i dobře udělaný věci, ale bylo jich jen pár...
Ještě k tomu stereu... první, co přijde na mysl je klasickej klubovej bigbít, tam to smysl nemá. Ale existují i jiné žánry, kde se sedí a pokud vzdálenost publika od pódia je dostatečná na to, aby delay lítal zleva doprava a to může být v nějakých "vesmírných" pasážích super.
[Sandon]
Re: 8.10.2013 21:04 [paax]
No ja si prave myslim, ze to nema vyznam ani u toho JP - na koncerte je clovek kolikrat rad, ze pozna nejakou pisnicku. Moc nerozumim, jestli je to fakt tak tezky udelat, ale videl jsem jen par koncertu, u kterych byl skutecne dobrej (vyjimecne spickovej) zvuk.
V CZUG podminkach to uz je vylozene zbytecna vec, zvlast v malych klubech, kde stejne krome zpevu vsechno leze z podia...
Hrani s podkladem nezavrhuju, i kdyz uznavam vaskovy vyhrady (ale opravdu zalezi na zkusenostech a zrucnosti muzikantu), nicmene otraveni cesti klubovi zvukari maji vetsinou problem nazvucit kytaru, basu a bici, natoz treba zesilit pripadny kytarovy solo, takze nejaky podklady atd. jsou v takovych pripadech stejne sotva slyset....
Re: 8.10.2013 21:04 [paax]
No ja si prave myslim, ze to nema vyznam ani u toho JP - na koncerte je clovek kolikrat rad, ze pozna nejakou pisnicku. Moc nerozumim, jestli je to fakt tak tezky udelat, ale videl jsem jen par koncertu, u kterych byl skutecne dobrej (vyjimecne spickovej) zvuk.
V CZUG podminkach to uz je vylozene zbytecna vec, zvlast v malych klubech, kde stejne krome zpevu vsechno leze z podia...
Hrani s podkladem nezavrhuju, i kdyz uznavam vaskovy vyhrady (ale opravdu zalezi na zkusenostech a zrucnosti muzikantu), nicmene otraveni cesti klubovi zvukari maji vetsinou problem nazvucit kytaru, basu a bici, natoz treba zesilit pripadny kytarovy solo, takze nejaky podklady atd. jsou v takovych pripadech stejne sotva slyset....
[Kinx]
Re:
my s podkladem hrajeme aspon pet let, co se tyce samotneho hrani tak to je jen zalezistost zvyku. U zvukaru je to samozrejme vzdy trochu loterie, nejlepsi je mit vlastniho :) problemy ale zaznamenavame spis min nez vic, i kdyz treba v polsku si jeden expert myslel, ze to je nejaky voditko pro nas a vubec samply nepoustel ven.
ja osobne do tech podkladu nedavam nastroje ci zvuky, ktery jiz kapela obstarava nazivo (backvokaly, dalsi kytary...) - prijde mi to trochu blby :) spis tam davam zvuky, ktery jsou nazivo jen obtizne vyrobitelny (ruzny efekty, vrstevnaty synthy a ruchy). vsechno mame v monu kvuli vyse zminenym nevyhodam sterea + CZUG :)
nas zvukar treba vsechno zvuci do mona, protoze pry se mu vhodny aparat i prostor pro rozhazovani zvuku do sirky naskytl zatim snad jednou ci dvakrat (a to jezdi pravidelne zvucit od kosic po montreux) za zivot.
Re:
my s podkladem hrajeme aspon pet let, co se tyce samotneho hrani tak to je jen zalezistost zvyku. U zvukaru je to samozrejme vzdy trochu loterie, nejlepsi je mit vlastniho :) problemy ale zaznamenavame spis min nez vic, i kdyz treba v polsku si jeden expert myslel, ze to je nejaky voditko pro nas a vubec samply nepoustel ven.
ja osobne do tech podkladu nedavam nastroje ci zvuky, ktery jiz kapela obstarava nazivo (backvokaly, dalsi kytary...) - prijde mi to trochu blby :) spis tam davam zvuky, ktery jsou nazivo jen obtizne vyrobitelny (ruzny efekty, vrstevnaty synthy a ruchy). vsechno mame v monu kvuli vyse zminenym nevyhodam sterea + CZUG :)
nas zvukar treba vsechno zvuci do mona, protoze pry se mu vhodny aparat i prostor pro rozhazovani zvuku do sirky naskytl zatim snad jednou ci dvakrat (a to jezdi pravidelne zvucit od kosic po montreux) za zivot.
[paax]
Re:
vasek: jasně, bavím se o muzikantech na alespoň nějaké úrovni.
Sandon: tak zesilování sóla bych tedy zvukařům za zlé neměl, o to se musí už holt postarat muzikant. Ty prostředky tu na to jsou.
Kinx: jo, taky souhlasím...
My třeba hráli naživo taky se samplama, které jsou na CD a obohacovali koncert, bohužel bubeník byl značně nespolehlivý a absolutně se za ty roky neorientoval a tak se to jednou totálně zvrhlo ve zmatek. to bylo naposled, co jsem hrál naživo :-))).
Pokud to mají vymakané muzikanti jako je Kinxova kapela dají se s tím dělat divy. Nebál bych se ani nějakých vícehlasů atd. Říkám, šílený Devin to používá úplně v pohodě a zní to naživo luxusně.
Vrátím se ale k tématu a to že se prostě všichni shodneme, že stereo na živo nemá prostě smysl.
Re:
vasek: jasně, bavím se o muzikantech na alespoň nějaké úrovni.
Sandon: tak zesilování sóla bych tedy zvukařům za zlé neměl, o to se musí už holt postarat muzikant. Ty prostředky tu na to jsou.
Kinx: jo, taky souhlasím...
My třeba hráli naživo taky se samplama, které jsou na CD a obohacovali koncert, bohužel bubeník byl značně nespolehlivý a absolutně se za ty roky neorientoval a tak se to jednou totálně zvrhlo ve zmatek. to bylo naposled, co jsem hrál naživo :-))).
Pokud to mají vymakané muzikanti jako je Kinxova kapela dají se s tím dělat divy. Nebál bych se ani nějakých vícehlasů atd. Říkám, šílený Devin to používá úplně v pohodě a zní to naživo luxusně.
Vrátím se ale k tématu a to že se prostě všichni shodneme, že stereo na živo nemá prostě smysl.
[D.Murray]
Re:
díky vám za komenty, nečekal jsem, že rozvířím takovou diskuzi, oka, už je mi to s kytarou asi jasný
i když teda musím říct, že o víkendu jsem slyšel na živo toho Běhounka a právě tam mě to trklo, jednalo se teda ještě o open air, asi poslední v tomhle roce:-)) , a v jednom sóle nebo vyhrávce nebo riffu či co to bylo, jsem jasně slyšel, že to udělalo takovou super panoramu, prostě mě to trklo a řek jsem si, bomba!
no jinak ještě poznámka, ten samej zvukař, když jsme hráli my se mě ptá, jestli má nazvučit klávbesy stereo nebo mono, jak jsou důležitý? řikám, jsou hodně důležitý, stejně jako kytara, a on řiká, tak já je nazvučím stereo, s klávesama je to obdobný jako s kytarou?
a ještě poslední věc, to jste zabrousili s těma samplama do u nás žhavýho tématu, se samplama jsme hráli několik let, je to soustředění, jakmile bubeník přeskočí click, je to v hajzlu a lepší to vypnout, málokdy se nám podařilo navrátit správně zpět, a člověk byl z toho takovej nervózní, pak když jsme začali hrát s klávesákem, tak jsem si oddych, bylo to uvolněnější, člověk může dělat víc kravin a ví, že dyž se to posere tak se zase všichni sehrajou zpět
spíš se chci ale zeptat, z čeho ty samply pouštět? už jsem to tu před lety řešil, ale nějak sem se nedobral dobrýmu řešení, my to měli udělaný tak, že jsme měli libovolnej přehrávač, nejdřív rackovej mp3 a pak už to byl třeba jen mobil, a z toho jsme to pouštěli klik v jednom kanálu a samply v druhym a měli jsme vlastní mix a bubeník si to zmixoval podle sebe co chtěl víc slyšet, no jo, jenže nějaký ty přehrávače měly přeslechy z jednoho kanálu do druhýho, takže click byl slyšet i ven, takže jsme to dost ladili, nevíte o něčem na tohl uzpůsobený? co by mělo víc oddělenejch výstupů a z nich hráli různý věci? ocenil bych přímo odkaz na shop, kde to bude skladem:-)
Re:
díky vám za komenty, nečekal jsem, že rozvířím takovou diskuzi, oka, už je mi to s kytarou asi jasný
i když teda musím říct, že o víkendu jsem slyšel na živo toho Běhounka a právě tam mě to trklo, jednalo se teda ještě o open air, asi poslední v tomhle roce:-)) , a v jednom sóle nebo vyhrávce nebo riffu či co to bylo, jsem jasně slyšel, že to udělalo takovou super panoramu, prostě mě to trklo a řek jsem si, bomba!
no jinak ještě poznámka, ten samej zvukař, když jsme hráli my se mě ptá, jestli má nazvučit klávbesy stereo nebo mono, jak jsou důležitý? řikám, jsou hodně důležitý, stejně jako kytara, a on řiká, tak já je nazvučím stereo, s klávesama je to obdobný jako s kytarou?
a ještě poslední věc, to jste zabrousili s těma samplama do u nás žhavýho tématu, se samplama jsme hráli několik let, je to soustředění, jakmile bubeník přeskočí click, je to v hajzlu a lepší to vypnout, málokdy se nám podařilo navrátit správně zpět, a člověk byl z toho takovej nervózní, pak když jsme začali hrát s klávesákem, tak jsem si oddych, bylo to uvolněnější, člověk může dělat víc kravin a ví, že dyž se to posere tak se zase všichni sehrajou zpět
spíš se chci ale zeptat, z čeho ty samply pouštět? už jsem to tu před lety řešil, ale nějak sem se nedobral dobrýmu řešení, my to měli udělaný tak, že jsme měli libovolnej přehrávač, nejdřív rackovej mp3 a pak už to byl třeba jen mobil, a z toho jsme to pouštěli klik v jednom kanálu a samply v druhym a měli jsme vlastní mix a bubeník si to zmixoval podle sebe co chtěl víc slyšet, no jo, jenže nějaký ty přehrávače měly přeslechy z jednoho kanálu do druhýho, takže click byl slyšet i ven, takže jsme to dost ladili, nevíte o něčem na tohl uzpůsobený? co by mělo víc oddělenejch výstupů a z nich hráli různý věci? ocenil bych přímo odkaz na shop, kde to bude skladem:-)
[paax]
Re: 9.10.2013 19:52 [D.Murray]
U kláves to je fuk, taky bych je zvučil do sterea. Tam ty zvuky jsou řešeny malinko jinak.
Co se týče kliku, tak to hlavní břemeno spočívá na bubeníkovi, ten musí být přesný jako hodinky a pokud se někde kousne jede zbytek dál a on se musí umět přesně trefit zpátky!
Mě osobně to jako kytaristovi nedělalo nikdy nějaký problém asi proto, že jsem doma cvičil a hrál prostě podle bicích nahraných na zkušebně potažmo pak na CD.
Co se týče pouštění samplů naživo pohledej v diskuzi, řešili jsme to tu nedávno celkem dopodrobna.
Re: 9.10.2013 19:52 [D.Murray]
U kláves to je fuk, taky bych je zvučil do sterea. Tam ty zvuky jsou řešeny malinko jinak.
Co se týče kliku, tak to hlavní břemeno spočívá na bubeníkovi, ten musí být přesný jako hodinky a pokud se někde kousne jede zbytek dál a on se musí umět přesně trefit zpátky!
Mě osobně to jako kytaristovi nedělalo nikdy nějaký problém asi proto, že jsem doma cvičil a hrál prostě podle bicích nahraných na zkušebně potažmo pak na CD.
Co se týče pouštění samplů naživo pohledej v diskuzi, řešili jsme to tu nedávno celkem dopodrobna.
[Sandon]
Re: 9.10.2013 14:08 [paax]
Ja nevim, jakou mas predstavu o zesilovani sol... je mi jasny, ze dneska se to da vicemene vyresit u kytaristy....ale z vlastni zkusenosti vim, ze kolikrat ani to neni dostatecny (solo fakt musi vylizt ven poradne, coz uz muze byt znacne nepohodlny pro samotnyho kytaristu - nastaveni pomeru muze byt problematicky - kdyz bude doprovod akorat, solo uz bude moc, coz je zvlast neprijemny, kdyz mas kytaru primo v usich)... Ja resim zesileni sola jen tak, ze na doprovody mam volume na kyare o 1/3 ztlumeny...nicmene aparat hodne komprimuje, takze ten rozdil neni tak markantni a ani takovej pomerne velkej skok (v in-earu uz na hranici poslouchatelnosti) neni porad dost na venek - kdyz hraje samotna kytara, vypada to v pohode...ale v cele kapele to je porad nedostatecny zesileni (ve vetsine pisnicek).
A zesilovani sol byl jeden priklad - nemusime se vubec bavit o tom, ze naprosta vetsina "nekapelnich" zvukaru na vsechno zvysoka se*re, takze bezne neni slyset solovej zpev, valcuje ho nejaky brumendo od basaka, nejhlasitejsi nastroj je druhj kotel u bubnu a treti struna na base a snare nejde poznat od kopaku :-))))
Re: 9.10.2013 14:08 [paax]
Ja nevim, jakou mas predstavu o zesilovani sol... je mi jasny, ze dneska se to da vicemene vyresit u kytaristy....ale z vlastni zkusenosti vim, ze kolikrat ani to neni dostatecny (solo fakt musi vylizt ven poradne, coz uz muze byt znacne nepohodlny pro samotnyho kytaristu - nastaveni pomeru muze byt problematicky - kdyz bude doprovod akorat, solo uz bude moc, coz je zvlast neprijemny, kdyz mas kytaru primo v usich)... Ja resim zesileni sola jen tak, ze na doprovody mam volume na kyare o 1/3 ztlumeny...nicmene aparat hodne komprimuje, takze ten rozdil neni tak markantni a ani takovej pomerne velkej skok (v in-earu uz na hranici poslouchatelnosti) neni porad dost na venek - kdyz hraje samotna kytara, vypada to v pohode...ale v cele kapele to je porad nedostatecny zesileni (ve vetsine pisnicek).
A zesilovani sol byl jeden priklad - nemusime se vubec bavit o tom, ze naprosta vetsina "nekapelnich" zvukaru na vsechno zvysoka se*re, takze bezne neni slyset solovej zpev, valcuje ho nejaky brumendo od basaka, nejhlasitejsi nastroj je druhj kotel u bubnu a treti struna na base a snare nejde poznat od kopaku :-))))
[Sandon]
Re: 9.10.2013 19:52 [D.Murray]
Klavesovy zvuky byvaji vetsinou (v ramci co nejvetsiho ohromeni hrace) hodne "prostorovy" se spoustou efektu (delaye, chorusy)... dost casto je na sobe navrstveny nekolik jednodussich zvuku pres sebe a stereoefekt byva u nich dost vyraznej.... coz muze znit lakave, ale nesmi se to prehanet: treba piana byvaji "stereo" podle klapek na klaviature - extremne nizky a vysoky polohy hrajou skoro na kraji stereobaze (coz je fakt na koncerte peklo).
Kytara (zvlast ta doprovodna) je v tomhle problematictejsi, protoze ty stereo efekty (delay a hlavne chorus) za cenu "mohutnyho sterea" ten zvuk hodne zmeni, "zesyntakovati" a podle me zprasi...
To ale mas stejny jako treba s bubnama - kdyz zvukar "roztahne" treba tomy hodne siroce do sterea, hihat da na jednu stranu, ride na druhou,...to je pak peklo a kdyz nestojis uprostred, tak zni bubenik po kazdym brejku jako blbec, co neumi hrat :-)))
Osobne bych zadnej nastroj moc extremne neposunoval ve stereu....ideal je ciste mono, nebo jen velice uzky stereo. Ono i na tom open-airu stoji spousta lidi po stranach a kdyz pak z vokalniho trojhlasu slysi nejvic 3. hlas, pak trochu hlavni hlas a 2. vubec, tak to je podle me hodne divny.
Re: 9.10.2013 19:52 [D.Murray]
Klavesovy zvuky byvaji vetsinou (v ramci co nejvetsiho ohromeni hrace) hodne "prostorovy" se spoustou efektu (delaye, chorusy)... dost casto je na sobe navrstveny nekolik jednodussich zvuku pres sebe a stereoefekt byva u nich dost vyraznej.... coz muze znit lakave, ale nesmi se to prehanet: treba piana byvaji "stereo" podle klapek na klaviature - extremne nizky a vysoky polohy hrajou skoro na kraji stereobaze (coz je fakt na koncerte peklo).
Kytara (zvlast ta doprovodna) je v tomhle problematictejsi, protoze ty stereo efekty (delay a hlavne chorus) za cenu "mohutnyho sterea" ten zvuk hodne zmeni, "zesyntakovati" a podle me zprasi...
To ale mas stejny jako treba s bubnama - kdyz zvukar "roztahne" treba tomy hodne siroce do sterea, hihat da na jednu stranu, ride na druhou,...to je pak peklo a kdyz nestojis uprostred, tak zni bubenik po kazdym brejku jako blbec, co neumi hrat :-)))
Osobne bych zadnej nastroj moc extremne neposunoval ve stereu....ideal je ciste mono, nebo jen velice uzky stereo. Ono i na tom open-airu stoji spousta lidi po stranach a kdyz pak z vokalniho trojhlasu slysi nejvic 3. hlas, pak trochu hlavni hlas a 2. vubec, tak to je podle me hodne divny.
[D.Murray]
Re:
viz koncert iron maiden.... stál jsem na boční tribuně a místo murrayových sol byl gersův doprovod:-))
Re:
viz koncert iron maiden.... stál jsem na boční tribuně a místo murrayových sol byl gersův doprovod:-))
[paax]
Re: 9.10.2013 21:01 [Sandon]
No, pravda... u těch in-earů to bude problém, jinak ano, souhlasím.
D.Murray: no vidíš, s IM sis odpověděl na všechno zcela sám ;-)
Re: 9.10.2013 21:01 [Sandon]
No, pravda... u těch in-earů to bude problém, jinak ano, souhlasím.
D.Murray: no vidíš, s IM sis odpověděl na všechno zcela sám ;-)
[Kinx]
Re:
jeste s tou formou - samozrejme cesta pousteni vyrenderovanych wavu s clickem, ktere maji (logicky) nemenny prubeh je nejjednodussi, ale casem to chci upgradovat na zpusob, ktery jsem vypozoroval treba u The Truth Is Out There (jinak doporucuju, pro me jedna z nej ceskych kapel) ; v Abletonu je nahrana cela skladba, ale jde modifikovat jeji prubeh (samozrejme s nejakou rozumnou kvantizaci) - napr podle odezvy publika nebo kdyz to nekdo posere ;) bubenikovi jde tim padem porad stejne click, ale se samplama se muze hybat (napr oddalit nastupy, menit pomery nebo pouzivat nejaky filtry). Zminovani TTIOT to tak maji, nebo aspon jsem to tak pochopil kdyz jsem se o tom s jejich zpevakem bavil.
Re:
jeste s tou formou - samozrejme cesta pousteni vyrenderovanych wavu s clickem, ktere maji (logicky) nemenny prubeh je nejjednodussi, ale casem to chci upgradovat na zpusob, ktery jsem vypozoroval treba u The Truth Is Out There (jinak doporucuju, pro me jedna z nej ceskych kapel) ; v Abletonu je nahrana cela skladba, ale jde modifikovat jeji prubeh (samozrejme s nejakou rozumnou kvantizaci) - napr podle odezvy publika nebo kdyz to nekdo posere ;) bubenikovi jde tim padem porad stejne click, ale se samplama se muze hybat (napr oddalit nastupy, menit pomery nebo pouzivat nejaky filtry). Zminovani TTIOT to tak maji, nebo aspon jsem to tak pochopil kdyz jsem se o tom s jejich zpevakem bavil.
[Pavel Krása]
Re:
no je to hodně o zkoušení a hledání
osobně používáme stereo oba kytaristi většinou delay a chorusy
řešíme to stereo efekty a jednou mono hlavou
hlava je jako hlavní zdroj zvuku do smyčky řadíme multák a zněj pokračujem do dvouch konců nebo pro usporu místa do jedné bedny a jednoho DI boxe stereo je pak zachováno zbývá jen si to u zvukaře pohlídat neb málo zvukařů vůbec ví jak to použít což je možná daleko vetší problém než stereo kytara .....
Re:
no je to hodně o zkoušení a hledání
osobně používáme stereo oba kytaristi většinou delay a chorusy
řešíme to stereo efekty a jednou mono hlavou
hlava je jako hlavní zdroj zvuku do smyčky řadíme multák a zněj pokračujem do dvouch konců nebo pro usporu místa do jedné bedny a jednoho DI boxe stereo je pak zachováno zbývá jen si to u zvukaře pohlídat neb málo zvukařů vůbec ví jak to použít což je možná daleko vetší problém než stereo kytara .....