Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: sola
[haris]
sola -
Technika
Zdar. Hledam nekoho, kdo by mi poradil. Na kytaru hraju uz docela dlouho. Pisnicky co hrajem jsou, myslim si docela dobry. Jedinou jejich chybou jsou asi moje sola. Mohl by mi nekdo poradit, jak vymyslet a zahrat poradny solo do pisne?
sola -

Zdar. Hledam nekoho, kdo by mi poradil. Na kytaru hraju uz docela dlouho. Pisnicky co hrajem jsou, myslim si docela dobry. Jedinou jejich chybou jsou asi moje sola. Mohl by mi nekdo poradit, jak vymyslet a zahrat poradny solo do pisne?
Seznam příspěvků:
[Jan]
Re: haris
V podstatě řeším podobný problém. Myslím, že je to dost o nápadu. Nahraj si skladby bez sól a zaposlouchej se do toho a když ti něco přijde do hlavy, zkus to dostat na hmatník. Pak je důležité, aby sólo mělo "hlavu a patu", takže snažit se to ke konci nějak vygradovat, začátek třeba melodický, prostě aby celé nebylo v jedné "rovině", ale jak říkám, myslím, že je to o nápadu.
Re: haris
V podstatě řeším podobný problém. Myslím, že je to dost o nápadu. Nahraj si skladby bez sól a zaposlouchej se do toho a když ti něco přijde do hlavy, zkus to dostat na hmatník. Pak je důležité, aby sólo mělo "hlavu a patu", takže snažit se to ke konci nějak vygradovat, začátek třeba melodický, prostě aby celé nebylo v jedné "rovině", ale jak říkám, myslím, že je to o nápadu.
[roman]
Re:
solo může být i v jedné rovině třeba jen 2 tony-když to zapadá do skladby tak to je super...prostě jen 2 mistrovsky zahraný tony..
Re:
solo může být i v jedné rovině třeba jen 2 tony-když to zapadá do skladby tak to je super...prostě jen 2 mistrovsky zahraný tony..
[alirami]
Re:
P.S. No Steve Vai by mozna rekl ze staci i jeden ton zahranej na tisic zpusobu. (a ve svych skladbach to dokazuje)
Nicmene ja bych proste zkusil na skladbu nekolikrat improvizovat nahrat si to a pak z toho vybrat.
Re:
P.S. No Steve Vai by mozna rekl ze staci i jeden ton zahranej na tisic zpusobu. (a ve svych skladbach to dokazuje)
Nicmene ja bych proste zkusil na skladbu nekolikrat improvizovat nahrat si to a pak z toho vybrat.
[Bailey]
Re:
Je to moc těžký vymyslet dobrý sólo. Fakt to chce jen poslouchat tu skladbu, a představit si co ten doprovod asi vyjádřuje. Pak když výš o čem to je, musíš ještě zjistit co tomu chybí do dokonalosti. A to je přesně to sólo. Už jenom maličký krůček aby to bylo hotovo. A to je stělesnit tu představu - asi nejtěžší co v muzice existuje. Může to třeba trvat pár týdnů, nebo měsíců, než to sólo bude takové jak má být. Ale výsledek pak stojí za to. Skus to.
Re:
Je to moc těžký vymyslet dobrý sólo. Fakt to chce jen poslouchat tu skladbu, a představit si co ten doprovod asi vyjádřuje. Pak když výš o čem to je, musíš ještě zjistit co tomu chybí do dokonalosti. A to je přesně to sólo. Už jenom maličký krůček aby to bylo hotovo. A to je stělesnit tu představu - asi nejtěžší co v muzice existuje. Může to třeba trvat pár týdnů, nebo měsíců, než to sólo bude takové jak má být. Ale výsledek pak stojí za to. Skus to.
[rosa]
Re:
Mezi jazzmany se říká, že sólo má vyprtávět nějaký příběh - myslím si, že to dokonale platí i do jiných žánrů. Jako výbornou ukázku ideálního sóla můžu doporučit Mr. PC od J. Coltranea (na albu Giant Steps) - není to sice kytarové sólo (Coltrane je asi nejlepší saxofonista) a navíc je to jazz, ale sólo je tam úžasné. Z kytarových nrejazzových sól se mi hodně líbí Luboš Andršt - viděl jsem ho několikrát živě a jeho sóla se mi docela líbily, nejprve začínal jakoby opatrně, neustále něco přidával (čili postup, jaký se při stavbě sóla doporučuje jazzovým kontrabasistům :-)), nakonec hrál v nejvyšších polohách a hodně tam už harmonizoval. Je sice pravda, že má dost podobné sóla v každé písničce, ale...
Nejjednodušší sólo je ale skutečně pouze složeno ze dvou tónů daného akordu - většinou tercie a septimy. Na tom není co skazit a na uspání publika to, myslím, dost dobře funguje...
Re:
Mezi jazzmany se říká, že sólo má vyprtávět nějaký příběh - myslím si, že to dokonale platí i do jiných žánrů. Jako výbornou ukázku ideálního sóla můžu doporučit Mr. PC od J. Coltranea (na albu Giant Steps) - není to sice kytarové sólo (Coltrane je asi nejlepší saxofonista) a navíc je to jazz, ale sólo je tam úžasné. Z kytarových nrejazzových sól se mi hodně líbí Luboš Andršt - viděl jsem ho několikrát živě a jeho sóla se mi docela líbily, nejprve začínal jakoby opatrně, neustále něco přidával (čili postup, jaký se při stavbě sóla doporučuje jazzovým kontrabasistům :-)), nakonec hrál v nejvyšších polohách a hodně tam už harmonizoval. Je sice pravda, že má dost podobné sóla v každé písničce, ale...
Nejjednodušší sólo je ale skutečně pouze složeno ze dvou tónů daného akordu - většinou tercie a septimy. Na tom není co skazit a na uspání publika to, myslím, dost dobře funguje...
[ZdN]
Re: ještě nějaký drobnosti
Shrnuto: Solo by mělo zapadat tonově do podkladu, nemělo by bejt jenom blabolem(radsi hrat fakt jeden dobre zahranej ton, než saskovat s nejakyma rychlýma nonsensama), a melo by do skladby neco pridat, nejak ji obohatit. Mne celkem funguje system poslechnout si beglajt, chvilku ho nasavat a potom do nej zpivat(narozdil od kytary hlas malokdy vypoti neco uplne neposlouchatelneho)-no a zpev pak muzes prenest na kytaru. Mas ale k dispozici celou radu ozvlastnovacich prostredku, kterymi muzes udelat z pekne zazpivane improvizace supersolo. No neni to ale tak ci tak zadna sranda a lidi to studujou leta...Good luck
Re: ještě nějaký drobnosti
Shrnuto: Solo by mělo zapadat tonově do podkladu, nemělo by bejt jenom blabolem(radsi hrat fakt jeden dobre zahranej ton, než saskovat s nejakyma rychlýma nonsensama), a melo by do skladby neco pridat, nejak ji obohatit. Mne celkem funguje system poslechnout si beglajt, chvilku ho nasavat a potom do nej zpivat(narozdil od kytary hlas malokdy vypoti neco uplne neposlouchatelneho)-no a zpev pak muzes prenest na kytaru. Mas ale k dispozici celou radu ozvlastnovacich prostredku, kterymi muzes udelat z pekne zazpivane improvizace supersolo. No neni to ale tak ci tak zadna sranda a lidi to studujou leta...Good luck
[Zalda]
Re: ZdN
Uplne s tebou souhlasim. Solo nemůže být žádná křeč nějaká vypocená hrůza. musí to být ladné hezké , ale hlavně ne křečovité. když tě něco napadne tak si to zaspívej a pokus to přenést na hmatník (to už říkal Jan) to je všechno co jsem ti k tomu chtěl říct tak se měj a hodně zdaru.
Re: ZdN
Uplne s tebou souhlasim. Solo nemůže být žádná křeč nějaká vypocená hrůza. musí to být ladné hezké , ale hlavně ne křečovité. když tě něco napadne tak si to zaspívej a pokus to přenést na hmatník (to už říkal Jan) to je všechno co jsem ti k tomu chtěl říct tak se měj a hodně zdaru.
[z28]
Re:
kdepak, chlapi, sola se hrajou tak, ze co nejvic a co nejrychlejs rozkmitate prsty, pak je prilozite na hmatnik a je to :o))) kdyz se naucite hrat dostatecne rychle, nikdo ani nepozna, jestli hrajete blbosti nebo smysluplnosti :o))) nekteri zde vedi, ze tento postup pouzivaji i NEKTERI svetovi velikani kytary :o))
Re:
kdepak, chlapi, sola se hrajou tak, ze co nejvic a co nejrychlejs rozkmitate prsty, pak je prilozite na hmatnik a je to :o))) kdyz se naucite hrat dostatecne rychle, nikdo ani nepozna, jestli hrajete blbosti nebo smysluplnosti :o))) nekteri zde vedi, ze tento postup pouzivaji i NEKTERI svetovi velikani kytary :o))
[z28]
Re: roman
uvedomujes si, ze jsi prave zaradil holkouna a Baileyho mezi svetove kytarove velikany? :o)))
Re: roman
uvedomujes si, ze jsi prave zaradil holkouna a Baileyho mezi svetove kytarove velikany? :o)))
[holkoun]
Re: z28
akorat mi trosku vadi ze me napsal az jako ctvrtyho... este bych vzal jako 2. ale ctvrtej...:-)
Re: z28
akorat mi trosku vadi ze me napsal az jako ctvrtyho... este bych vzal jako 2. ale ctvrtej...:-)
[prouza]
Re:
Já jsem si vědom dvých nedostatků v hraní a tak nevymejšlim nic složitýho - spíš melodie než ňáký parádičky. A nezřídka to funguje.
Re:
Já jsem si vědom dvých nedostatků v hraní a tak nevymejšlim nic složitýho - spíš melodie než ňáký parádičky. A nezřídka to funguje.
[jpl]
Re:
Z prospektu Gibsona:
LYRICS. WASTED TIME BETWEEN SOLOS
:o) tak, tak, a nebo na další straně je
IF THIS CAN'T GET IT OUT OF YOU,
YOU PROBABLY DON'T HAVE IT IN YOU.
no a pak si kup jejich kytaru...
Re:
Z prospektu Gibsona:
LYRICS. WASTED TIME BETWEEN SOLOS
:o) tak, tak, a nebo na další straně je
IF THIS CAN'T GET IT OUT OF YOU,
YOU PROBABLY DON'T HAVE IT IN YOU.
no a pak si kup jejich kytaru...
[questik]
Re:
Sólo není fak jednoduchá věc, musí vystihnout náladu, rytmiku a taky to tam musí zapadnout, aby to bylo přirozený. Chce to fakt nápad, cvik a trochu štěstí
Re:
Sólo není fak jednoduchá věc, musí vystihnout náladu, rytmiku a taky to tam musí zapadnout, aby to bylo přirozený. Chce to fakt nápad, cvik a trochu štěstí
[Brnkal]
Re:
Nazdar lidi. Hraju v kapele ve složení basa, bicí, zpěv, jedna kytara a hrajeme metal(něco ve smyslu In flames, Six degrees of separation,.... - tj. sekané doprovody, semtam vyhrávka,...) a rád bych znal váš názor jestli vůbec dělat sóla, popř. jak je skládat, když jsem na kytary sám.
Co by jste doporučovali za fígle, aby písnička při mém sólování nespadla?
Re:
Nazdar lidi. Hraju v kapele ve složení basa, bicí, zpěv, jedna kytara a hrajeme metal(něco ve smyslu In flames, Six degrees of separation,.... - tj. sekané doprovody, semtam vyhrávka,...) a rád bych znal váš názor jestli vůbec dělat sóla, popř. jak je skládat, když jsem na kytary sám.
Co by jste doporučovali za fígle, aby písnička při mém sólování nespadla?
[fbm]
Re:
ona spadne i kdyz sou dve kytary.....teda vetsinou jenom pro jednu polovicku salu :)))))))
IMHO solo ma byt jiskriva ozdoba songu, podtrhnout jeho vyzneni, pridat tresnicku, proste udelat ten song lepsi.......jestli to tvoje sola splnuji, tak do nich, jestli ne....nasrat :))))
muze pomoct zahustit ropovod, basa bici.......ale i tak to vetsinou bude poznat......kdyz to nebudou ty prave SOLA! :)
Re:
ona spadne i kdyz sou dve kytary.....teda vetsinou jenom pro jednu polovicku salu :)))))))
IMHO solo ma byt jiskriva ozdoba songu, podtrhnout jeho vyzneni, pridat tresnicku, proste udelat ten song lepsi.......jestli to tvoje sola splnuji, tak do nich, jestli ne....nasrat :))))
muze pomoct zahustit ropovod, basa bici.......ale i tak to vetsinou bude poznat......kdyz to nebudou ty prave SOLA! :)
[Ioannes]
Re:
To FBM. Dovolim si oponovat. Zvukari na live akcich nezvuci kytary stereo (teda alespon vetsina), jinak bys slysel vetsinou jen jednu, pokud nestojis primo uprostred. Takze se kytary zvuci "doprostred"..;o)
Re:
To FBM. Dovolim si oponovat. Zvukari na live akcich nezvuci kytary stereo (teda alespon vetsina), jinak bys slysel vetsinou jen jednu, pokud nestojis primo uprostred. Takze se kytary zvuci "doprostred"..;o)
[fbm]
Re:
a co se teda zvuci nakraj? kdyz sou v kapele 2 kytary........je fakt ze ja uz sem ted na koncerte dlouho nebyl.....ale davat 2 kytary doprostred mi neprijde moc stastne.....kde sou bubny, basa, zpev, solove nastroje?
Re:
a co se teda zvuci nakraj? kdyz sou v kapele 2 kytary........je fakt ze ja uz sem ted na koncerte dlouho nebyl.....ale davat 2 kytary doprostred mi neprijde moc stastne.....kde sou bubny, basa, zpev, solove nastroje?
[Kinx]
Re:
ja mam zkusenost ze at je solo jakykoliv tak stejne vetsinou pres rachot co produkuje druha kytara+basa+bici nevynikne. takze po koncerte za mnou obcas nekdo prijde ze mam sice rychly prsty ale z toho sola nebylo nic slyset :)
podle me pomaha kdyz se tim solem celkove skladba vygraduje, napr bubenik nasadi ostrejsi rytmus a harmonicky se to trosku posune...
Re:
ja mam zkusenost ze at je solo jakykoliv tak stejne vetsinou pres rachot co produkuje druha kytara+basa+bici nevynikne. takze po koncerte za mnou obcas nekdo prijde ze mam sice rychly prsty ale z toho sola nebylo nic slyset :)
podle me pomaha kdyz se tim solem celkove skladba vygraduje, napr bubenik nasadi ostrejsi rytmus a harmonicky se to trosku posune...
[Ioannes]
Re:
To FBM. Nerikam, ze je to primo uprosted, ale neni to rozhodne stereo, kde kdyz prestane hrat jedna kytara, tak ta strana salu si muze vyndat spunty z usi. Nejsem zvukar, ale tipnul bych, ze to zvuci tak na 30% do prava a na 30% doleva. Zhruba, rekneme..;o) Ale bavil jsem se se zvukari (taky jsem se nejdriv tomu divil), ale je pravda, ze ve stereu by to byla kravovina. Ze bys celej koncert slysel jen jednu kytaru a prave treba tu solujici bys neslysel vubec, kdyz bys stal trosku stranou.
Re:
To FBM. Nerikam, ze je to primo uprosted, ale neni to rozhodne stereo, kde kdyz prestane hrat jedna kytara, tak ta strana salu si muze vyndat spunty z usi. Nejsem zvukar, ale tipnul bych, ze to zvuci tak na 30% do prava a na 30% doleva. Zhruba, rekneme..;o) Ale bavil jsem se se zvukari (taky jsem se nejdriv tomu divil), ale je pravda, ze ve stereu by to byla kravovina. Ze bys celej koncert slysel jen jednu kytaru a prave treba tu solujici bys neslysel vubec, kdyz bys stal trosku stranou.
[Reddog]
Re: Ioannes
kdyz se to zvuci tak na 30% do prava a na 30% doleva, tak to prece je stereo :-)
Re: Ioannes
kdyz se to zvuci tak na 30% do prava a na 30% doleva, tak to prece je stereo :-)
[strunal]
Re: Reddog
Ja nevim co je na tom tak tezkyho pochopit , ze se u dvou kytar ten trychtyr nedela nejak sirokej a ty kytary se prekrejvaj .. proste ty slysis z levy bedny kytary obe (leva vic , prava min .. ale obe) .. a na pravy strane zase naopak ale taky obe ..a pust si ACDC z CD a na kazdy strane slysis poctive jednu kytaru ale na podiu tohle moc nefunguje ...
Re: Reddog
Ja nevim co je na tom tak tezkyho pochopit , ze se u dvou kytar ten trychtyr nedela nejak sirokej a ty kytary se prekrejvaj .. proste ty slysis z levy bedny kytary obe (leva vic , prava min .. ale obe) .. a na pravy strane zase naopak ale taky obe ..a pust si ACDC z CD a na kazdy strane slysis poctive jednu kytaru ale na podiu tohle moc nefunguje ...
[Ioannes]
Re:
Diky Strunale...;o)) Asi tak nejak. Na nahravce se pouziva (nebo my to tak mame) klidne 80 - 85% doleva, doprava. Live si myslim tak tech 30%. Ale tusim, ze nas zvukar to dela tak 5% na 5%... ale jak rikam, kazda kapela jinak, kazda muzika jinak.
Re:
Diky Strunale...;o)) Asi tak nejak. Na nahravce se pouziva (nebo my to tak mame) klidne 80 - 85% doleva, doprava. Live si myslim tak tech 30%. Ale tusim, ze nas zvukar to dela tak 5% na 5%... ale jak rikam, kazda kapela jinak, kazda muzika jinak.
[Ioannes]
Re:
Jo a zalezi taky na klubu..;o)) Kdyz budes mit siroky podium a "kratkej" sal, tak das rozhodne mensi stereo, nez treba v nejaky "nudli"
Re:
Jo a zalezi taky na klubu..;o)) Kdyz budes mit siroky podium a "kratkej" sal, tak das rozhodne mensi stereo, nez treba v nejaky "nudli"
[Brnkal]
Re:
Hrajete tady někdo sóla při jedné kytaře v kapele (zpěv, bicí, basa). Pochlubte se se svýma fíglama na sóla.
Re:
Hrajete tady někdo sóla při jedné kytaře v kapele (zpěv, bicí, basa). Pochlubte se se svýma fíglama na sóla.
[Kinx]
Re: Brnkal
no zacinam ted s dalsi kapelou kde jsem jedinej kytarista, a sola se snazim resit tak ze jich je malo a kdyz uz tak jsou treba na 6 taktu - 3 "normalne" a 3 trochu razantneji, treba v ty druhy polovine zacne bubenik hrat rytmicak na prvni dobu a tak, proste se snazit to solo nejak vygradovat. taky je imho dobry kdyz to solo neni od zacatku do konce ubehany...
Re: Brnkal
no zacinam ted s dalsi kapelou kde jsem jedinej kytarista, a sola se snazim resit tak ze jich je malo a kdyz uz tak jsou treba na 6 taktu - 3 "normalne" a 3 trochu razantneji, treba v ty druhy polovine zacne bubenik hrat rytmicak na prvni dobu a tak, proste se snazit to solo nejak vygradovat. taky je imho dobry kdyz to solo neni od zacatku do konce ubehany...
[Brnkal]
Re:
Taky hraju hodně krátký sóla. Klidně i 4 takty. Když hraju melodii výš, tak se ji snažím prokládat basovýma strunama nebo třeba kvartama ( výhodnější oproti kvintám v tom, že to zahraješ jedním prstem). ASi budu teda muset potrápit bubeníka, abych si občas mohl dát nějaký arpegio nebo tapping (při těchhle technikách mám pocit že to spadne úplně).
Re:
Taky hraju hodně krátký sóla. Klidně i 4 takty. Když hraju melodii výš, tak se ji snažím prokládat basovýma strunama nebo třeba kvartama ( výhodnější oproti kvintám v tom, že to zahraješ jedním prstem). ASi budu teda muset potrápit bubeníka, abych si občas mohl dát nějaký arpegio nebo tapping (při těchhle technikách mám pocit že to spadne úplně).
[Kinx]
Re: Brnkal
taky me to prijde :) proto treba prejedu arpeggio max kdyz je treba kratka stopka pred nejakou dalsi casti songu nebo jednou za solo...jinak dvojhlasy sola nejsou taky spatny, nebo v oktavach neco trosku rytmickyho...
Re: Brnkal
taky me to prijde :) proto treba prejedu arpeggio max kdyz je treba kratka stopka pred nejakou dalsi casti songu nebo jednou za solo...jinak dvojhlasy sola nejsou taky spatny, nebo v oktavach neco trosku rytmickyho...
[fbm]
Re: johanes
ok, na koncerte to tak nejak bude (podle situace)..........na nahravce klidne 100% leva prava, tak to mame treba my :)
Re: johanes
ok, na koncerte to tak nejak bude (podle situace)..........na nahravce klidne 100% leva prava, tak to mame treba my :)
[fantozzi]
ad zvučení
mno, já si taky myslím, že zvučit klasiku stereo na live akcích je krávovina :-) proto to dělám takhle - bící mám C-čko doprostřed přechody lehce rozhodím (od 10-11 do 1-2 hodin, taky podle toho, kolik jich je :-) kotel taky trošku doleva. Basa zůstává uprostřed. klávesy jdou do stereo stopy a záleží na klávesákovi (ted pokud vůbec je ;-) jestli to má ve stereu nebo ne. Kytary každá na jednu stranu, ale tak na 10-11 a 1-2 hodiny. Zpěvy buďto doprostřed a nebo lehce tak, jak stojí. Jako posluchače by mě dost štvalo, kdybych stál na opačné straně než sólista a slyšel houby :-)
ad zvučení
mno, já si taky myslím, že zvučit klasiku stereo na live akcích je krávovina :-) proto to dělám takhle - bící mám C-čko doprostřed přechody lehce rozhodím (od 10-11 do 1-2 hodin, taky podle toho, kolik jich je :-) kotel taky trošku doleva. Basa zůstává uprostřed. klávesy jdou do stereo stopy a záleží na klávesákovi (ted pokud vůbec je ;-) jestli to má ve stereu nebo ne. Kytary každá na jednu stranu, ale tak na 10-11 a 1-2 hodiny. Zpěvy buďto doprostřed a nebo lehce tak, jak stojí. Jako posluchače by mě dost štvalo, kdybych stál na opačné straně než sólista a slyšel houby :-)
[Ioannes]
Re:
To tandel. Neni ale (alespon pro mne) stereo jako stereo. Na live je to "stereo" daleko uzsi. (Ale zazil jsem i vylozene "mono" akce).
Re:
To tandel. Neni ale (alespon pro mne) stereo jako stereo. Na live je to "stereo" daleko uzsi. (Ale zazil jsem i vylozene "mono" akce).
[Reddog]
Re: all
Tak koukam, ze me pochopil jen tandel. Presne to sem se snazil rict. Kdyz se proste lisi linka nalevo a napravo, tak uz je to stereo, at se lisi jakkoliv malo. Muze to byt treba 5% leva, 5% prava nebo treba 95% leva, 95% prava, ale porad je to stereo...
Re: all
Tak koukam, ze me pochopil jen tandel. Presne to sem se snazil rict. Kdyz se proste lisi linka nalevo a napravo, tak uz je to stereo, at se lisi jakkoliv malo. Muze to byt treba 5% leva, 5% prava nebo treba 95% leva, 95% prava, ale porad je to stereo...
[Ioannes]
Re:
Ja Te pochopil dobre. Ale na zacatku tady padlo, ze kdyz jedna kytara hraje solo a druha podklady, ze kdyz je to ve stereu, tak do jedny poloviny salu jde jen solo a do druhy jen podklad (proste ze to spadne), coz je ale blbost.
Videl jsem i "zvukare", co zvucil "stereo" na mixu, pekne si rozhodil PAN a na konci mel zesilovac mono a pekne vystup do dvou beden..;O))))
Re:
Ja Te pochopil dobre. Ale na zacatku tady padlo, ze kdyz jedna kytara hraje solo a druha podklady, ze kdyz je to ve stereu, tak do jedny poloviny salu jde jen solo a do druhy jen podklad (proste ze to spadne), coz je ale blbost.
Videl jsem i "zvukare", co zvucil "stereo" na mixu, pekne si rozhodil PAN a na konci mel zesilovac mono a pekne vystup do dvou beden..;O))))
[fantozzi]
Re:
ok, zvucim stereo :-) Ale nekdy dam obe doprostred a rozhodim to , kdyz se to hodi a tak, prostezalezi na situaci, nalade, miste... :-)
Re:
ok, zvucim stereo :-) Ale nekdy dam obe doprostred a rozhodim to , kdyz se to hodi a tak, prostezalezi na situaci, nalade, miste... :-)
[Brnkal]
Re:
poraďte třeba někdo metalovou kapelu s jedním kytaristou kde i na deskách není kytarovej podklad pod sólo (asi dost těžký hledání)
Re:
poraďte třeba někdo metalovou kapelu s jedním kytaristou kde i na deskách není kytarovej podklad pod sólo (asi dost těžký hledání)
[Sandon]
Re: stereo
no takhle sem zazil koncert Vyberu ve zdvojene sestave na zimaku v Olomouci - slysel sem cely koncert jen Jelinkovu kytaru, Pavlicek byl v druhe bedne :-/ A to sem nestal uplne extremne na kraji, ale i tak....
fakt super zazitek! :-/
Re: stereo
no takhle sem zazil koncert Vyberu ve zdvojene sestave na zimaku v Olomouci - slysel sem cely koncert jen Jelinkovu kytaru, Pavlicek byl v druhe bedne :-/ A to sem nestal uplne extremne na kraji, ale i tak....
fakt super zazitek! :-/
[Sandon]
Re: Brnkal
napada me treba Pantera, nevim jak casto to delali na jinych deskach, ale na Vulgar Display Of Power to urcite tak je (ostatni moc neznam, neposloucham)
Re: Brnkal
napada me treba Pantera, nevim jak casto to delali na jinych deskach, ale na Vulgar Display Of Power to urcite tak je (ostatni moc neznam, neposloucham)
[cyberpaul]
Re: Brnkal
Jestli znáš Seven, tak tam je to skoro všude :-) Poslechni si třeba Entice from sea nebo Garden of pleasure. Jsou tam sice "prázdný místa" celkem často, ale na druhou stranu je tam i spousta míst, kde to výborně šlape. A na živo je ta muzika plná naprosto neuvěřitelně! I když je to určitě hodně daný úžasně kvalitním zvukem a skvělou prací basy. Všiml jsem si že naživo basák hodně používal techniky, který na CD nejsou - hra přes 3 struny atd.
Já osobně to dělám jen v jedný písničce, na nahrávce to hodně zabíjelo kytary. Ale rozhodně to jde. Třeba Harris se s tím nemaže :-) Vhodně zahraná basa určitě pomůže.
Re: Brnkal
Jestli znáš Seven, tak tam je to skoro všude :-) Poslechni si třeba Entice from sea nebo Garden of pleasure. Jsou tam sice "prázdný místa" celkem často, ale na druhou stranu je tam i spousta míst, kde to výborně šlape. A na živo je ta muzika plná naprosto neuvěřitelně! I když je to určitě hodně daný úžasně kvalitním zvukem a skvělou prací basy. Všiml jsem si že naživo basák hodně používal techniky, který na CD nejsou - hra přes 3 struny atd.
Já osobně to dělám jen v jedný písničce, na nahrávce to hodně zabíjelo kytary. Ale rozhodně to jde. Třeba Harris se s tím nemaže :-) Vhodně zahraná basa určitě pomůže.
[Brnkal]
Re:
No vidíte, Panteru poslouchám, ale nějak mě to nedoklaplo že i na desce nehraje Dimebag pod sólem další kytaru. Po Seven se mrknu jetli tam fakt je jenom jedna kytara. Budu asi muset taky pořádně prohnat basáka a bicmena.
Re:
No vidíte, Panteru poslouchám, ale nějak mě to nedoklaplo že i na desce nehraje Dimebag pod sólem další kytaru. Po Seven se mrknu jetli tam fakt je jenom jedna kytara. Budu asi muset taky pořádně prohnat basáka a bicmena.
[Sandon]
Re:
nevim esli Seven byl dobrej priklad (sorry paule :-), protoze to je vsechni jedno velky solo :-)
Re:
nevim esli Seven byl dobrej priklad (sorry paule :-), protoze to je vsechni jedno velky solo :-)
[Slayer]
Re: Brnkal
Sandon ma predbehol. Tiež som chcel odporučiť Panteru. Napadlo ma napr. u sóla v Cowboy from the Hell je basová gitara lepšia ako to sólo resp. spolu to pekne hrá.
Re: Brnkal
Sandon ma predbehol. Tiež som chcel odporučiť Panteru. Napadlo ma napr. u sóla v Cowboy from the Hell je basová gitara lepšia ako to sólo resp. spolu to pekne hrá.
[cyberpaul]
Re: Sandon
Seven - no jo, ale často tam je víc kytar přes sebe :-) A taky když si někdo stěžuje, že mu to bez doprovodky zdechne, tak je to určitě špatným podkladem, protože jinak by Seven museli být zdechlí celí. Musíš mi uznat jistou logiku ;-)
Ale abys neremcal - Rage: sólo (nejen) ve War of worlds.
Re: Sandon
Seven - no jo, ale často tam je víc kytar přes sebe :-) A taky když si někdo stěžuje, že mu to bez doprovodky zdechne, tak je to určitě špatným podkladem, protože jinak by Seven museli být zdechlí celí. Musíš mi uznat jistou logiku ;-)
Ale abys neremcal - Rage: sólo (nejen) ve War of worlds.