Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Kytara století - hlasujte

13.1.2001 20:46 [diamant]
Kytara století - hlasujte - Kategorie Nástroje > Kytary
Vážené dámy a pánové. Před několika dny nám skončilo 20. století. V něm se stala i jedna důležitá věc- narodilo se něco, za co by drtivá většina z nás byla ochotna i dýchat- vznikla elektrická kytara. A tak se na konci tohoto období nabízí i otázka- kdo byl ten šťastlivec, který si může říci: "Vytvořil jsem nejlepší elektrickou kytaru ve dvacátém století". Ano, finanční situace většiny z nás není tak růžová, aby si mohli dovolit některou z kytar, které jsou dost "nadupané" na to aby se mohly zůčastnit této ankety, ale řekněme si to na rovinu vážení kolegové a kolegyně, přestože dost z nás má doma Helenu Růžičkovou, v hlavě má právě tu svou Pamelu Anderson, svůj vysněný kousek mahagonu, olše, javoru nebo třeba lípy. A tak vás žádám, vážení přátelé dobře rezonojícího dřeva, napište mi sem o té své vyvolené, kterou by jste si určitě (kdyby jste samozřejmě měli odpovídající finanční obnos) zakoupili.Učiňte to prosím následovně:
Neodpovídejte ostatním na jejich názory, každý má asi jiný. Nehádejte se o současné kvalitě vyráběného nástroje- xxx z roku1960 je asi jiné kafe než xxx z roku2001, to je smutný fakt.Neuvádějte nástroje pana Mázla- všichni víme že jsou perfektní ale NEJEDNÁ SE O SÉRIOVĚ VYRÁBĚNÝ TYP VYROBENÝ V POČTU VÍCE NEŽ 500 KUSŮ A VŠEOBECNĚ ZNÁMÝ!!!
Uveďte prosím údaje následovně:
Výrobce:
Typ:
Rok uvedení na trh (pokud nevíte, nevadí):
Co vás na daném modelu nejvíce"vzrušuje":
Typ jsem vyzkoušel(A/N) (ročník, bližší specifikace):
Jestliže "A", dojmy:

Toto není soutěž o nejoriginálnější postřeh, napište sem svůj názor i když jste to třeba v ruce nikdy nedrželi- zajímá mě nejpopulárnější kytara století. Pokud je nástroj již uveden, přidejte svůj příspěvek.
Děkuje vám Diamant
P.S.: Nejsem zaměstnancem žádné firmy zabývající se výrobou či prodejem kytar a prohlašuji na svou čest, že se nejedná o komerční průzkum.


Seznam příspěvků:

[0..44 / 44] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
8.6.2001 17:59 [Bailey]
Re:
Ibanez RG 527. Pánové tak to kdybyste skusili ..........
9.6.2001 10:09 [Bailey]
Re: roman
Skoušel jsi Ibanez? Divím se, že tě ještě neokouzlila svým herným komfortem.
13.6.2001 8:52 [Bailey]
Re: Brouk
Ad Zapojení: klidně můžež ty Humbuckery taky zapojit paralelně, což skýtá i Les Paul (střední poloha přepínače) a trochu se pohrát s potenciometry. Vím, za hry je to trochu problém, ale de to. Nebo pak už jen ta digitální technika....
8.6.2001 12:38 [batty]
Re: stratocaster
Co sroubovanej krk? To byl spis krok zpatky. Paka tak akorat na rozladeni strun a ty singly, no fuj. Les Paul rulez. Gretsch, PRS a Parker taky nejsou zly, ale strat :) Jedina jeho vyhoda je, ze sel tak levne a snadno vyrobit.
12.6.2001 8:10 [Brouk]
Re:
Tak já se taky přidám. Co se týče významu, souhlasím s tím, že kytara, která nejvíc ovlivnila rockovou i jinou moderní muziku, je určitě Strat. Hraji momentálně na její kopii, a musím říct, že v zapojení rovnou do zesilovače skýtá větší možnosti barvy zvuků, než Les Paul, na kterého jsem hrál dříve. A rozhodně má o hodně lepší čistý zvuk, než humbuckery, člověk nemusí s dobrým kombem používat nějaké přídavné ekvalizéry. Dřív jsem se singlům bránil, sralo mě to bzučení, ale teď vidím, že to byla chyba, kromě toho při sepnutí dvou singlů se bzučení neozívá a ten zvuk se blíží humbuckerům. Nechci ale rozhodně hanět Les Pauly. Kdybych si mohl vybírat, tak mám doma Strata, Les Paula a SGéčko. To je prostě pro mě všechno klasika. Nejuniverzálnější kytara je ale podle mě Ibanez a taky krásně vypadají, zvlášť JS se mi líbí a nádherný kytary jsou PRSka. Co se týká rozeznání zvuku jednotlivých kytar, tak myslím, že při zapojení rovnou do zesilovače je humbuckerový a singlový zvuk rozeznatelný i mým prasečím uchem a to i z desky, dobře se to dá rozlišit zvlášť u starších nahrávek, kdy se tolik ve studiu nekouzlilo. Ale při prohnání přes různé efekty, ekvalizéry, dig. techniku atd. ve studiu to těžko někdo pozná, to musím souhlasit s Romanem.
4.2.2001 15:43 [diamant]
Re:
Tak to hoši pěkně kecáte, že do toho teda zasahuju, ale první elektrika na světě byla asi Rickenbacker "Frying Pan"- přelož si název a víš jak vypadala. Pak začal dělat elektrické lubovky Gibson a Gretsch. První "masivní " elektrika byla konstrukce Les Paula, nazvaná The Log - první Les paul Gold Top vychází v podstatě z ní. Ovšem Gibson byl tehdy poměrně konzervativní, proto začal užívat masiv až od roku 1952, tedy dva roky poté, co Leo Fender přišel s Telecasterem, který je tak považovaný za první masivní typ seriově vyráběný. Ale pozor, zatímco Strat celkem odpovídá modelu roku 1954, což se dá říct i o Telecasteru, ale Les Paul z roku 1952by se vám asi moc nelíbil...ale hádku na téma Strat X Les paul jsem čekal, takže klidně ten formát můžete opustit...
6.2.2001 1:24 [diamant]
Re:
Přidám se tedy, abych si ve své rubrice taky zahlasoval...Strat 1954-59! Unikátní pocit když jsem to ve Vídni držel v ruce, ten krk bez nalepenýho hmatníku, třípolohovej přepínač, barva slonovina- a ten zvuk- z toho jsem se málem zcvokl (přes můj oblíbený AC30) Jo, z tý ceny taky...
6.2.2001 23:30 [diamant]
Re:
Zalezi na tom co hrajes Romane, co mas za aparat, jestli preferujes technickou hru nebo ne, mne se napriklad zda ze Les Paul ma ten dohmat az prilis meky- z tohoto duvodu bych radsi hral na SG...Co se tyce designu tak Strat se podle meho Les Paulovi nemuze rovnat, at uz je to Studio, Standart nebo Custom- co se tyce designu tak Gibson jednoznacne vede... Pokud nekdo nerozezna singlovy a Humbuckerovy ton, navic na odlisnem materialu, tak je asi hluchej...nevim jestli jsi pritomne pany tak trochu neurazil- samozrejme zalezi na tom co tam pouzijes za hracky...ale za Les Paula se klidne rvi- jestli ti vyhovovuje ten krk, pak jsi stastny clovek, ja bych se musel ohlizet po nejake napodobenine...
9.2.2001 20:45 [diamant]
Re:
Je pravda že Ibanez má co se týče hratelnosti jen těžko konkurenci. A to že to bude značka 21.století je pravda, neznámá japonská firma se svojí kvalitou pronikla mezi světově uznávané hráče jako blesk...Já ale opravdu preferuji tvrdší kytary vintage charakteru...jestli můžu doporučit vyzkoušejte si kytaru Dean- naprostá klasika za velmi nízké ceny- vyrobeno jako European Custom v Bohemia Musico...k vidění v Aleximu, víc se budou asi líbit gibsonkářům!
17.2.2001 21:27 [diamant]
Re:
Tady diamant má Deanku americké kvality, české ruční výroby a české ceny, mohu jen doporučit, i pro techniky, i pro bluesmany, i pro brusiče , nastavíš jak chceš, skvělý sustain, velmi silné snímače, nádherný zvuk a vzhled- má to hodně dřeva a design je fakt nepřehlédnutelnej...
22.2.2001 0:46 [diamant]
Re:
A ta česká cena je okolo 18000, ve Státech se tyhle kytary vyrobený jako European Custom v Hořovicích (z bílé africké Koriny-stejně jako původní Gibson Explorer či Flying V '58) prodávají okolo 800 USD- nepracuju v Hořovicích, ale zamzslete se nad tím- Alexim Praha,metro Hradčanská, podél Dejvického nádraží, ulice Václavkova...
14.2.2001 14:52 [fender]
Re: Takamine
Četl jsem o trochu výše poznámku o Aleximu v Praze Dejvicích. Teď vás asi naštvu, protože je tu řeč jen o samých elektrických kytarách. Mám ale kytaru Takamine (Alexim -prodejce) FD 360SC s digitálním equalizerem. Zní krásně i akusticky, elektricky pro mě téměř ideálně. Z elektroakustických kytar bych ji vedle kytar Martin řadil mezi naprosté jedničky. Takamine má však od výroby velmi nízko struny, může docházet tedy často k drnčení, proto je často nutné pro ostré trsátkové hráče povolit krk nebo zvýšit pražec u kobylky. Honza.
14.2.2001 14:53 [fender]
Re: Takamine
Četl jsem o trochu výše poznámku o Aleximu v Praze Dejvicích. Teď vás asi naštvu, protože je tu řeč jen o samých elektrických kytarách. Mám ale kytaru Takamine (Alexim -prodejce) FD 360SC s digitálním equalizerem. Zní krásně i akusticky, elektricky pro mě téměř ideálně. Z elektroakustických kytar bych ji vedle kytar Martin řadil mezi naprosté jedničky. Takamine má však od výroby velmi nízko struny, může docházet tedy často k drnčení, proto je často nutné pro ostré trsátkové hráče povolit krk nebo zvýšit pražec u kobylky. Honza.
13.1.2001 22:06 [Jan]
Re:
Jsem hodně spokojenej se svojí kytarou, Ibanez RT Series, Made In Japan, ale nejvíc by mě asi tankovala Ibanez Prestige S2540NT. Nebo ta Mázlovka, na tu jsem si zahrál a je to prostě kus... Nebo nějaká Vaiova sedmistrunka hmmm.... no už si musím jít hodně rychle zahrát...
31.1.2001 22:01 [Jan]
Re: ziza
Jasně, že Ibanez vychází z Fendra, ale je prostě vyhnaná k dokonalosti...
1.2.2001 21:16 [Jan]
Re: ziza
Zkus se na věc podívat alespoň trošičku objektivně...
2.2.2001 11:24 [Jan]
Re: Pitris
Ale Fender přeci nebyl první, Gibson je mnohem starší...
2.2.2001 11:25 [Jan]
Re:
A ještě starší je Rickenbacker.
7.2.2001 18:50 [Jan]
Re: Ať žije Ibanez!
Proč všichni současní virtuozové - Steve Vai - Paul Gilbert - John Petrucci - Joe Satriani - Frank Gambale - Pat Metheny - George Benson - John Scofield a další používají Ibanez? Asi ne proto, že by byli chudí a nemohli si Strata koupit... Koho z uživatelů Fendra či Gibsna můžete označit jako virtuozy z KYTAROVEHO hlediska? Vybavuji si Malmsteena, Becka... Napište další... Samozřejmě se nepřu o tradici a o důležitost Gibsonů a Fenderů pro vývoj kytary, taky vím, že Ibanez vychází z Fendera, ale jsou to ohromně skvělé a pohodlné kytary, které rozvíjejí možnosti hry. Ibanez!!!
8.2.2001 18:01 [Jan]
Re: ziza
Tu otázku jsem moc nepochopil, jako že by Ibanez byla ve vlastictví Fendera? O tom nic nevím, ale dneska je možné všechno. Jasně, že uznávám že Ibanez je okopírovanej Fender, to už jsem psal. Taky máš asi pravdu, že je to věkem, já tu dobu nezažil a v podstatě ani neposlouchám takovou muziku a jsem vyloženě na moderní věci...
26.1.2001 11:52 [leader]
Re:
mam jolanu(gibson)a zvukove je docela v pohodě- ale taková aria(gibson) to je hodně moc v pohodě - ta by mi docela sedela.
19.2.2001 9:36 [Matey]
Re: Roman
www.deanguitars mi nejede, napiš to prosímtě celý, kde jsi to našel? Matěj.
2.2.2001 10:18 [pitris]
Re:
Připojuju se k názoru, že absolutně nejvlivnější kytara a troufám si říct, že všech dob je Fender statocaster. Les paul není špatnej, ale z hlediska konstrukce je strat mnohem revolučnější. Je to kytara, která nabízí nejširší možnosti co se týče kombinace zvuků, je to první kytara s tremolem a i co se tvaru týká je to přesně to, co si dneska každej představí pod pojmem elektrická kytara. Různý firmy vyráběj různý kytary a asi by se našel sem tam nějakej model, kterej je třeba i lepší než strat, ale určitě aspoň neco ze strata najdeš na jakýkoliv kytaře. Fender byl prostě první Stratocaster je jednoznačně kytara tisíciletí.
2.2.2001 13:35 [pitris]
Re:
Možná se pletu, ale myslím si, že první seriově vyráběná elektrická kytara byl Fender Telecaster. Gibson začal dělat elektriky až poměrně dlouho po Fenderu a v podstatě se k nim moc nehlásil. Vyráběl je pod označením Les paul a svoji značku zpočátku vůbec neuváděl. Něco jinýho jsou jazzový lubovky s magnetickým snímačem. Ty dělal Gibson skutečně dřív, ale to není elektrická kytara v dnešním pojetí.
28.9.2001 1:11 [rockrebel]
Re:
Mám pro Vás rozřešení, předpokládám, že málokdo z Vás vlastní pouze jednu guitar, když se poohlédnu po různých názorech na to, na co hrát, tak určitě je lepší pořídit si kvalitní kytaru na dlouho, než nekvalitní hluchou placku za co nejmíň peněz na chvíli. Takže Fender a Gibson. :-)))
Samozřejmě to souvisí s Vaším uplatněním a činností, kterou v music worldu vytváříte,...potažmo taky výši návratnosti vynaložených finančních prostředků a námahy. Žijeme přece jen v malý zemičce a navíc kupní síla je na velice nízké úrovni. Kdo umí,a je Vás hodně,soudím, ať jde ven, možnosti jsou u nás mizivý. Můj názor na věc je, že každej z nás dělá něco jinýho, než by měl, myslím profesionálně. Kdo je MUZIKANT, dělá v práci, která ho nebaví, ale živit se ňák musí, kdo není muzikant, nic neposlouchal a neposlouchá,nic neumí,.. ale má vybavení za těžký money a je podporovanej třeba vod zazobaný rodiny. To jsou většinou ti, který nás votravujou svou stupidní nudnou představou vo hudbě třeba v rádiu nebo na CD made in CZ. Těch dobrejch na CZ scéně je jako šafránu, a taky nejsou moc vidět, až na pár výjimek. Takže Vám přeju hodně štěstí, dobrejch nápadů a vydržte, VY, co umíte a víte,... hudba přeci neni vo penězích, je to vo duši, srdci, citlivosti, vnímání a trpělivosti, vezměte si sedmdesátý léta venku, to je kvality, co ??? Květinový nenáročný děti...
13.1.2001 21:57 [roman]
Re:
Gibson Les Paul standard 1959..bral by i z roku 2001
mám Epiphone Les Paul standard..ale myslím že od originálu je to ještě rozdíl
nejvíc se mi líbí zvuk samozřejmě a design je to pro mě nejlepší kytara konec.
j
1.2.2001 15:49 [roman]
Re:
omyl vždycky tady byly 2 kytary Les Paul a Strat oba stejně populární
Já sem zastáncem Les paula
6.2.2001 18:55 [roman]
Re:
všechno je věc názoru ..pánové už ste někdy hráli na LesPaula??myslím že ne
ale pozor myslím že vám jde hlavně o design...mě de taky o design samozřejmě
ale ruku na srdce když vám pustím ¨nějaký věci nepoznáte na co to bylo zahraný
že?ted čekám jak každej napíše že to pozná ale kecá nepozná...ve zkušebně jo to je něco jinýho ale ze CD ne ...ale stejně LesPaul je nejlepší !!
6.2.2001 18:56 [roman]
Re:
a jen tak mimochodem hrál sem na obě kytary a na LesPaula se hraje 100%
lehčeji...a jednodušeji to říká i Jeff Beck který mimochodem hraje na Strata
co vy na to pánové?
7.2.2001 2:30 [roman]
Re: diamant
za LesPaula se určitě budu rvát ,ale trochi si přehnal s tím singlem a humbuckerem jen tak mimochodem Lucie písen Laura na co je zahranej úvodní
kytarovej part?dotkni se ohně?
7.2.2001 18:39 [roman]
Re:
mě to je jedno pro mě to je LesPaul a nezáleží jestli seš velkej kluk nebo malej
14.2.2001 12:10 [roman]
Re:
o těch kytarách dean sem slyšel hodně ale ještě sem je neviděl nejsem z Prahy
někdo ji tady snad má?
18.2.2001 18:18 [roman]
Re: diamant
neznáš nějakou www adresu kde sou ty kytary dean ukázaný?a co je česká cena?
18.2.2001 20:04 [roman]
Re: diamant
dobrý už mám deanguitars -vynikající
19.2.2001 19:49 [roman]
Re: matey
adresa je www.deanguitars.com,když ti to nepude zkus www.yahoo.com,potom dej music a do vyhledavače napiš dean nebo deanguitars a ono to to napíše
je to skvělej web!
8.6.2001 18:21 [roman]
Re:
strašně bych chtěl ted koupit Gibson Explorer..
5.2.2001 10:18 [slados]
Re: Ziza
Plně s tebou souhlasím. Gipson (Les Paul) = Těžká, masivní kytara, která nepřinesla žádný nový konstrukční prvky. Fender (Stratocaster) je o něčem úplně jiným a myslím si, že jemu patří budoucnost.
30.1.2001 20:29 [ziza]
Re: ziza
Co je to za otázku, když už celý svět dávno na ní zná odpověď? Nic? Nechytáte se? No přece nejlepší kytarou na světě je kytara, která doslova "udělala" rock and roll. Fender Stratocaster !!! :-)
1.2.2001 15:24 [ziza]
Re: Jan
KAŽDÁ elektrická kytara vychází z fendera. A že se velký Leo trefil hned druhým hodem a že dodnes NIKDO nevymyslel nic doopravdy lepšího? No, co se dá dělat, ale kytarou dvacátého století je fakt ten strat! Dějiny to potvrdí :-)))
Jak to říká BIG Eric? Nedá se na něm vylepšit vůbec nic.
1.2.2001 15:33 [ziza]
Re: Diamant
Omlouvám se, už držím hubu. Ale odmlouvat začal JAN :-)))
4.2.2001 22:45 [ziza]
Re: diamant ETC
...ale hádku na téma Strat X Les paul jsem čekal...
no jo no jo...jak taky jinak, že?? :-))) moc se omlouvám, ale nedá mi to.

Asi to bylo nějak takhle:

Už před druhou světovou se tu a tam pokoušeli někteří muzikanti "elektrifikovat" svůj nástroj. VŽDYCKY to ale byla dutá kytara, téměř vždy "gibsonka" a téměř vždy to byla individuální úprava s nevyhovujícími důsledky (vazbení, dozvuk, barva). V roce 1941 postavil Les Paul první masívní elektriku: "The Log". Ve válečných letech experimentovali s masivními kytarami jak Leo Fender (první Leova konstrukce je z r.1943) tak Les Paul a Paul Bigsby. Podle George Fullertona (muzikant, Leův spolupracovník) Fender obě jejich masivní konstrukce dobře znal a možná se jimi nechal i ovlivnit, ale to co Fender dokázal přivést v listopadu 1950 na svět pod názvem Broadcaster (resp. jeho jednosnímačovou verzi = Esquire), to u konkurence neměl na světě nikdo. Tedy technologicky i zvukově novátorský, muzikantsky použitelný nástroj, seriově vyráběný a běžně DOSTUPNÝ každému v obchodech. V roce 1951 z licenčních důvodů musel být Broadcaster přejmenován na Telecaster a vyrábí se beze změn dodnes.
Pozn.: V roce 1951 Leo také vymyslel, postavil a seriově začal vyrábět Precision Bass.
Podle mne je to daleko nejrevolučnější Leův počin, doslova vynález "muzikantskýho" století. Tvrdím, že basa pověšená na krk basáka byla větším převratem ve VŠECH žánrech, než všechny straty, lespauly, gretsche a hofnerky dohromady. Všimněte si, prosím, na co letos (v roce 2001!) hrají prakticky všichni basáci na světě! Ale to je o něčem jiném...

Leovi se - a to je velmi důležité! - prvnímu podařilo Telecaster "prodat" muzikantům. Telecaster byl první prakticky a široce používanou elektrickou kytarou v blues, rockabilly, začínajícím rokenrolu a hlavně v country; Telecaster byla z počátku ryze "kovbojská" kytara. Teprve po tomto úspěchu se probudila konkurence a tak koncem roku 1952 dal Gibson na trh svého neméně slavného, vynikajícího "Les Paula".
Nezahálel však ani Leo a tak se v květnu 1954 rozjela první serie Fender-Stratocaster. Tehdy vypadal jako nástroj "z jiný planety"! Už jsem starý, ale dobře si pamatuju, jak na mne a všchny mý kámoše působily fotky třeba Buddy Holyho s dvourohým Stratem na krku. Bylo a je to umělecké dílo s nedostižným designem a funkcí... a to hned, napoprve: připojení jacku, vibrato, štelovatelný kameny, celá elektrika na panelu, tři snímače, ten příšernej přepínač z rádia, "volume" u malíčku, bytelnost a ideální vytvarování korpusu, vyváženost... ne, říkejte si co chcete, nezměníte fakt, že vzhled Stratocasteru se stal pro celý svět obecnou představou, synonymem elektrický kytary a jeho zvuk se stal nenahraditelnou a nezfalšovatelnou součástí soundu celých hudebních ér až dodnes.
Jeho další pohnuté osudy už určitě znáte asi lépe než já a i když možná je nějaká kytara v nějakém detailu vyrobená lépe, nikdo nikdy nic celkově lepšího nevymyslel. Je to kytara daleko, daleko nejhranější.
Erica Claptona s jeho Blackie jsem tu již citoval. Tak ještě jeden citát, od Keitha, který říká: Je to, jako když člověk vezme do ruky Stradivárky a řekne si: "fajn, tak teď už hraju první ligu". Je to nástroj jen pro velký kluky, ruzumíte. To není žádná hračka, to jsou už dovopravdický bouchačky! Nikdo už nemůže udělat pro elektrickou kytaru víc, než Leo Fender a Jimmy Hendrix a já myslím, že se právě teď z výšin svých obláčků (určitě ve tvaru Stratocasteru) na nás dívají a usmívají se, jak to tady u Kamziho vedeme. Dokud budeme hrát, vždycky se budeme hádat o to, jestli má Les Paul teplejší zvuk a jestli Strat neúnosně bzučí. Ano, jsou vynikající a mistrovské kytary, které nebzučí, ale taky žádná z nich nezní jako Strat. Ani zdaleka! Fender Stratocaster s Fenderovým Bassmanem 100. To duo je asi nepřekonatelný. Stejně jako Velká pyramida, jako Ferrari, jako Buonarottiho David. Možná máte pocit, že se vám snažím nějaký Strat prodat? Bohužel, nikdy jsem žádný nevlastnil a ani už vlastnit nebudu. Nevadí, několikrát jsem ho držel v ruce, do Louvru také nejezdím každý rok a o koupi Mony Lisy vůbec neuvažuji. Stačí mi, že existuje. :-)
7.2.2001 15:13 [ziza]
Re:roman
....za LesPaula se určitě budu rvát....
7.2.2001 15:56 [ziza]
Re:roman
....za LesPaula se určitě budu rvát.... Jéžiši, klídek, dyť ti ho nikdo nebere, LesPaul je opravdu moc dobrá kytara a možná je ještě víc než lepší, možná je dokonce nejlepší, ale kytarou století prostě není. To máš jako s foťákama, Leica je Leica i když s Hesselbladem byl Armstrong až na Měsíci. :-))) Diamant má pravdu, preCBS Strat! Gibson měl moc velký štěstí, že to Leo nedokázal rozjet opravdu ve velkým. A vůbec nemá cenu se hádat o naše pocity, tak to prostě je. Já bych např. vůbec Strat hrát nemohl, zkoušel jsem to, neumím toho tolik abych z něj dostal to, co se sluší z něj dostat, co mu sudičky daly do kolíbky. A co tak slýchávám z desek i podií, většina "majitelů" Stratu je na tom dost podobně. To je potom fakt jedno, jestli LesPaul a nebo Strat. Když ho ale má v rukou nějaký opravdový mistr, který ví jak a umí na něj hrát, tak...tak....co holt naděláme? ON je opravdu jenom pro velký kluky:-). A design? No to přece není jen chrom, lak a perleťový serepajzličky, koukněte se do encyklopedie co to slovo znamená!!!
8.2.2001 12:11 [ziza]
Re: Jan
No, třeba ta tvoje Ibanezka bude kytarou 21. století :-))), přál bych jí to, proč ne?
Nechci se vás tady nikoho dotknout, ale možná (téměř určitě!) bude ten pohled na kytaru DVACÁTÉHO století ovlivněný i věkem. Těžko se dnes popisuje tomu, kdo to nezažil, hudební atmosféra padesátých a začátku šedesátých let. To nadšení pro kytarovou hudbu a celosvětový poprask z ní. To byl doopravdy převrat, revoluce, změna společenského řádu!!! Jestliže bych celou posvingovou éru označil 100%ty, pak se v tehdejší době odehrálo 95% změn. Bezvýhradně na Strat. Ono se dá dokonce říct, že ON je vyvolal! A kdo ho tenkrát neměl, tak ho chtěl. Stoprocentně! Tvdím, že tisíce a tisíce kytaristů přivedl - apriori, sám o sobě - k hudbě právě DESIGN Stratu. Zažil jsem to, je to tak:-). Kluci na celým světě se začali učit na kytaru, protože chtěli VYPADAT jako Holly, Marvin, Beach Boys aj.aj.aj.aj. na fotkách vždy se Stratem na krku. Tak to bylo jednoduchý a tak to bylo na každým dvorku v Praze i všude na světě. Miliardu lidí privedl k týhle hudbě právě Strat. Hráče i posluchače. LesPauly, ty přišly do velké módy o dost později. Pro LesPauly se horovalo až tak v polovině šedesátých, začátkem sedmdesátých let. Já to řeknu ještě tvrději, nebýt Fendera, tak si tady dneska možná nepíšeme o elektrických kytarách. A propo, Jane, není Ibanez následnou firmou po "Fender Japan"? Tohle přesně nevím..
[0..44 / 44] Strana:  1 | Všechny | Poslední