Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Tech21 sansamp a jiné podobné...

30.8.2008 22:36 [houdek.z]
Tech21 sansamp a jiné podobné... - Kategorie Nástroje > Efekty > Konkrétní modely

Seznam příspěvků:

[37..86 / 86] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
2.9.2008 12:52 [siegfried]
Re:
vasek: mas naky doporuceni? Uz jsem zkousel s ekvalizerama vsechno mozny... dik... Je ale asi mozny, ze v kontextu celyho mixu se to bude cely zase chovat trochu jinak...?
2.9.2008 22:30 [siegfried]
Re:
Tady je ukazka (omluvte naprosto srackovy hrani) direct zvuku PSA1, bez impulsu, po celovecernim experimentovani... jinak jsou na tom ruzny veci jako eq, comp, saturace... http://www.keepmyfile.com/download/dbe55c2334009
4.9.2008 13:55 [siegfried]
Re:
hele kluci, je to lepsi? http://www.keepmyfile.com/download/d8503a2335118

Je to jedna stopa (tj. mono), PSA1 s impulsem + primichanej dry signal bez impulsu, trochu LP filtru a jinak nic...
4.9.2008 15:41 [siegfried]
Re:
Dekuju za komentare, zkusim ubrat gain...

torst2: nazivo? Nic, nehraju na zivo... nejsem ani schopnej zahrat dvakrat neco "stejne" pro zdvojeni (o quadtrackingu ani nemluvim), natoz abych vylejzal pred lidi. A to bych jeste musel mit neco poradnyho, co by stalo za to predvest. Coz zatim fakt nemam.
5.9.2008 10:44 [siegfried]
Re:
torst2: proboha dyt to JSOU impulsy... akorat jsou v tom pevne zabudovany a muzes pouzivat dva najednou v nakym pomeru...
1.9.2008 12:04 [Sandon]
Re:
Nazvucit bednu!
A sem s kralovstvim ;-)
1.9.2008 12:35 [Sandon]
Re:
Myslim, ze mas dobrej pocit :-) Jeste jsem osobne neslysel dobrej zvuk primo z nejakyho zarizeni (ani ze specialni edice Recto recroding Preamp :) ale nekomu to muze holt vyhovovat...
Akorat neverim, ze ti tvi idolove nahravaji opravdu z PSA primo na HDD...
1.9.2008 13:23 [Sandon]
Re:
Oni urcite vedi, proc maji vlastni bednu na to - zrovna jako Line6. Udajne Celestion Classic Lead 80 ma mit takovy neutralni charakter, ktery se hodi treba prave na simualce (jako ze pres ten reprak nezni vsechny stejne).
S impulsama to je samorejme v pohode, na co kupovat bednu na doma. Jen by to chtelo mit vetsi moznosti - mit vetsi vyber z opravdu POUZTELNYCH impulsu. Zatim jich moc nemam.
2.9.2008 16:56 [Sandon]
Re: Ioannes
Nejjednodussi pouziti: nahrajes si syrovy signal z preampu nebo Loop send hlavy - nebo nahrajes jen primo syrovou kytaru a das na ni nejaky plugin bez simulace repro-mikro - nebo kombinace obojiho (nahrat syrovou kytaru pres plugin jakozto odposlech + pozdeji prohnat preampem/hlavou) a pak za to das konvolucni reverb (SIR, Waves IR-1, KeFir...) a do nej das nejaky (wav) impuls (stahnes z netu). Da se tak hrat i live (pokud konvolucni reverb ma 0ms latenci - treba jako SIR2).
3.9.2008 19:28 [Sandon]
Re: kremator
Ja mam trochu jinej nazor - podle me je u tech spkr. simulaci problem v tom, ze je to bud jen relativne jednoduchej filtr (HW ala RedBox) nebo nejakej algoritmus v SW, kterej ma byt zase naopak co nejvic variabilni (muzes menit velikost repra, typ mikraku, vzdalenost, odchylku od osy repra atd...) ale ve vysledku je to proste bida s nouzi. Ten impuls je proste jako fotka, je to proste pevne dany, nemuzes to menit - ale zase vyhoda je, ze pokud je to impuls udelanej z dobre kombinace repro-mikro, zni to proste nejlip. Nejsou vsechny impulsy pouzitelny na vsechno - v tom je to uskali, ze do nejakyho softwaru nebo HW ala POD tohle proste nejde implementovat - jak bys ten spvhodnej impuls chtel vlastne vybrat, ze... Verim, ze ma vliv i ten "minireverb" boxu atd, jak pises... ale podle me by stacilo vzit dostatecne jemnej "klonovaci EQ" a naklonovat danej zvuk z aparatu na syrovej preamp a vysledek by mohl byt totoznej s konvoluci... Jen takovej EQ doma nemam - Ozone ani Firium na tohle nestaci....
4.9.2008 11:48 [Sandon]
Re:
kremator:
Mno samozrejme veci jako DRC jsou hezky, ale nikdy nenahradi dobrou akustiku mistnosti, stejne jako POD nenahradi Voxe :-) Ja nerikam, ze to pujde udelat dokonale jen pomoci EQ, ale ze by ten vysledek mohl byt totoznej. Ale verim ze jsou tam i dalsi vlivy.

nixx:
IR "simulace" JE 100% (nebo aspon prostym uchem 100%) - to jsem si davno dokazal tim, ze jsem si udelal impuls a porovnal (odecetl) wav nahranej pres mikrak a bednu a to samy pres konvoluci.
Spis jde o to, ze nejde menit parametry jako poloha mikraku atd... na to bys musel mit spoustu impulsu a nejakej sofistikovanej software, kterej by na zadany paarmetry vybral danej impuls... ale podoban vec existuje, nejakej ten drahej digitalni simulator legendarnich kompresoru...
4.9.2008 14:25 [Sandon]
Re:
No ale kdyz udelas impuls koncaku+bedny+mikraku+preampu+zvukovky, tak stejne informaci o zkresleni neziskas. Projevi se to jen jako zmena barvy zvuku - kdyz jsem udelal impuls i s preampem se zkreslenim, projevilo jen nastaveni korekci. Kdyby teda neco zkreslovalo, zrejme by to zpusobilo vetsi podil vyssich frekvenci ve vyslednym zvuku.
4.9.2008 15:19 [Sandon]
Re:
siegfried:
porpavde receno, proc resit zvuk samotne kytary - tak jak to mas ted, tak by se to v nahravce neprosadilo. Nema to spatny charakter - ale divim se, ze na tebe jeste nezautocil nekdo s vetou "moc gainu" :-) LP bych nepouzival vubec, pokud pracujes s dobryma impulsama, tak to tak proste zni z mikraku. Pri mixazi nakonec jeste budes muset treba jeste i bez LP filtru stredy / vysky pridavat, to mi ver.
4.9.2008 15:42 [Sandon]
Re:
s tim gainem to byl rejp hlavne do ostatnich :-)
5.9.2008 9:39 [Sandon]
Re:
nechces to nalinkovat jeste do te nasi Vetese?
5.9.2008 15:35 [Sandon]
Re:
taky mi to nejakou chvili trvalo :-)
http://ariearadaz.googlepages.com/OURCabinetSimulator_v1.0.5.rar
25.9.2008 16:38 [Sandon]
Re: Ioannes
Pises Cakewalk - myslis snad puvodni Cakewalk do verze 10? Protoze dnes uz je to Sonar, Cakewalk je uz jen firma...
OURcabinet je VST plugin, ktery Sonar podporuje az od urcite verze (...ted nevim jake - snad 3, ale do te doby se musely vsechny VST pluginy pro Sonar "zviditelnit" pomoci tzv. VST-DX wrapperu - takovej manager pluginu, kterej z VST udelal DirectX pluginy. Sonar byl zpocatku zastancem formatu DX (DirectX) - ktery se uz moc dneska v audioaplikacich nepouziva. Puvodni Cakewalk snad ani pluginy nepodporoval muhehe...(fakt nevim).
2.9.2008 17:51 [Pavel007]
Re:
To víš, konvoluční metafyzika a highgainová homeopatika :
3.9.2008 23:37 [nixx]
Re: kremator, Sandon
Taky si myslim, ze u simulace boxu pomoci IR ma vyznam ten "minireverb", ktery pres EQ neudelas. Dle meho nazoru je nejvetsi kamen urazu fakt, ze IR nezachyti dynamicke chovani systemu. Je to proste takovej "snapshot" systemu pri urcite urovni vybuzeni. Pri jine urovni se bude ale ten "snapshot" treba zasadne lisit - a proto ta IR simulace porad neni 100%. Tak to je vse, co jsem chtel rict... uz mlcim :)
6.9.2008 17:43 [makman]
Re: all
Trochu mimo poslednych prispevkov, ale prikladam zvuk ukazku Sansamp GT2. Pouzivam Sansamp uz vyse 4 rokov do ampu (Roland Jazz Chorus 50), ale aj na nahravanie priamo do laptopu.

http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/77205/Sansamp_EQd.mp3_1.01MB.html

Pri pouziti EQ sa z toho da vytiahnut celkom kvalitny zvuk. Sam o sebe je niekedy dost çhlpaty, ale o to lepsie sa s nim dalej pracuje.
2.9.2008 14:59 [kremator]
Re: Ioannes
Princip je zhruba takhle. Nějakým způsobem získáš z nějakého systému jeho odezvu na jednotkový impuls. Dá se to buď přímo (tj. odezva na jednotkový impuls) nebo pomocí dekonvoluce s jakýmkoliv signálem. No a pak teoreticky získáš v tom impulzu charakteristiku daného systému (zesilovač-bedna-mikrofon) při jedom nastavení. Konvolucí impulzu s jakýmkoliv signálem dostaneš výsledek, který odpovídá signálu, který by byl na výstupu původního zařízení. Jsou tam nějaké omezující podmínky, tuším, že linearita či něco podobného, ale to se dá v malém rozsahu zanedbat.
3.9.2008 8:37 [kremator]
Re: torst2
Kompletní informace tam určitě není - protože použití konvoluce předpokládá linearitu. Proto se s tím nedá simulovat kompresor a tím pádem ani jiná dynamická zkreslení. Ale jak jsem psal - pro "malé signály v okolí pracovního bodu" to docela funguje.
3.9.2008 10:55 [kremator]
Re: torst2
Moje teorie, proč to docela funguje, je následující - kromě frekvenční charakteristiky to dokáže zachytit právě i ty různé odrazy a dozvuky, které se žádným ekvalizérem dohnat nedají - a to jak odrazy zevnitř bedny přes membránu, tak vlastně i dozvuk místnosti. Při vzdálenosti pár centimetrů je tam toho dozvuku poměrně málo, ale stejně tam je a bez něj to působí nepřirozeně.
3.9.2008 11:49 [kremator]
Re: torst2
Je strašně těžké si odmyslet, že ten impuls není v časové oblasti - člověk se na to pořád kouká jako na obyč. časový průběh signálu a ono to tak vůbec není.
3.9.2008 13:38 [kremator]
Re: torst2
Čemu oponuješ? Vlastní impuls ve výsledku je spíš něco jako frekvenční charakteristika než časový průběh signálu.

Já vůbec nemluvím o výsledku konvoluce - to je jasné, že to signál upraví jak frekvenčně, tak časově.
3.9.2008 14:01 [kremator]
Re: vasek
No jasně - tady se impulsní odezvě říká impuls - i když impulsní odezva je svého druhu také impuls. Úplně přesně řečeno "impulsní odezva" je odezva na "jednotkový (Diracův) impuls" - a je možné ji získat více způsoby.
3.9.2008 14:10 [kremator]
Re: torst2
Jasně, že v sobě obsahuje časovou informaci - ta se ale projeví až po kovoluci. Impulsní odezva (ideálního) delaye je třeba řada pulsů s konstatní vzdáleností od sebe.

Jakýkoliv posun po ose x je zpoždění v systému.

Snažím se říct to, že impulsní odezva sama o sobě v časové oblasti (pust si nějaký "impuls" v media playeru - co uslyšíš?) nemá vůbec žádný jiný význam, než že je to odezva na jednotkový impuls. Je to podobné, jako když měříš frekvenční spektrum pomocí šumu - na vstup dáš širokopásmový šum, na výstupu je energie v různých pásmech jiná. Odečtením se získá frekvenční odezva - podle které můžeš nastavit ekvalizér tak, aby byla rovná.
3.9.2008 22:18 [kremator]
Re: Sandon
Já si právě myslím, že sebelepší EQ nestačí. Dneska není problém změřit frekvenční charakteristiku šumem i na domácím PC a aplikovat EQ na jakýkoliv signál. Hifisti to používají jako Digital Room Correction - vygenerují si vlastní FIR filtr, který kompenzuje vlivy stojatých vlnění a odrazů v místě poslechu s lineární fází. Hledej DRC v Google. I když je vlastně otázka, do jaké míry je to čistě frekvenční záležitost, zase tak podrobně jsem to nestudoval. Postup je víceméně podobný jako při "impulsování". FIR filtry se v podstatě taky aplikují konvolucí, takže by sis vlastně moc nepomohl.
4.9.2008 12:31 [kremator]
Re: Sandon
Já neříkám, že to nahradí, ale je to způsob, jak získat nastavení EQ, po kterém tak toužíš:) IR nemůže být 100 % - protože se tam neprojeví správný průběh nelinearit. Tím myslím, že v impulsní odezvě bude zachycené zkreslení zesilovače/repra/mikrofonu v jedné konkrétní situaci - když do toho pak pustíš signál, který se hlasitostně liší od "pracovního bodu", tak získáváš chybu. Když se to používá tak, jak má, tak může být výsledek blízký 100 %. Prostě jedním "impulsem" nejde simulovat "dynamiku":)
4.9.2008 14:01 [kremator]
Re:
Ještě poslední věc k tématu - digitální audio je vlastně jenom sled jednotkových impulsů s různou amplitudou. Čistě teoreticky by to chtělo pro každou amplitudu změřit impulsní odezvu a pak ji aplikovat - nejsem matematik, takže nevím, jak by se pak ty odezvy sčítaly, asi by tam musel přibýt nějaký filtr - pak by se dal možná simulovat i kytarový aparát. Na podobném principu určitě funguje ten simulátor kompresorů.
4.9.2008 16:02 [kremator]
Re: Sandon
Tak nějak bych si to představoval. Že pro každou úroveň signálu by byla jiná barva zvuku a tím by se v celku projevila nelinearita-zkreslení. Musí to nějak fungovat, jinak by s tím nemohli simulovat kompresory.
4.9.2008 16:08 [kremator]
Re:
Tady je nějaký abstrakt, kde popisujou to, co myslím.

http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=8261
6.5.2010 23:06 [kremator]
Re: dolmar
Sice Ti neporadím, ale mohl bych Ti půjčit GT-2 k porovnání (akorát se musím podívat, jestli ho zrovna nemá půjčený někdo jiný).
1.9.2010 21:52 [kremator]
Re:
Mám novou hračku: http://www.thomann.de/gb/palmer_pepamp.htm

Na první poslech to zní jako GT-2, má to ale navíc XLR výstup a také výstup na sluchátka. Krabice je to docela bytelná, až na ten přepínač, ten je dost nanic. Kdyby tam Palmer dal pořádný přepínač, tak to nemá chybu jako záloha zesilovače. Jenom se přepíchne kabel z mikrofonu a signál se pustí do odposlechu. Cena je taky hodně příjemná. Nový stojí něco přes půlku ceny jetého GT-2.
2.9.2010 8:29 [kremator]
Re: torst2
To sice ano, ale nemá výstup na sluchátka.
2.9.2010 11:26 [kremator]
Re:
fbm: Co tím chtěl básník říci? Je to hodně inspirované GT-2, možná mají od Tech21 i licenci, kdo ví. Každopádně to hraje hodně podobně. Chtěl jsem vozit GT-2 a DI-Box, takhle stačí jenom jedna krabička.

torst2: To byl hlavní důvod, proč jsem si ho koupil - jako sluchátkový zesilovač.
6.5.2010 23:59 [Kinx]
Re:
GT-2 ma gainu kotel. docela bych tu krabku zas zkusil pres cisty lampovy zvuk - pred asi peti rokama takhle hral druhy kytarista z kapely kde jsem hral a ten zvuk byl moc peknej, nicmene pamet zkresluje :)
1.9.2008 12:13 [Ioannes]
Re:
Dotaz na dotaz..;o) Jak myslis s impulsem beden a bez impulsu? To se da nekde nastavit? Ale jako "nejlepsi" reseni take vidim protahnout zvuk pres lampovej konec a bednu. Jinak zkousel jsi za to dat nejaky speaker simulator?
2.9.2008 14:25 [Ioannes]
Re:
Muze mi nekdo prosim vysvetlit na rychlo princip impulse responses? Dikes
3.9.2008 9:31 [Ioannes]
Re: torst
Kurna, tady furt litaji cizi (zrejme sprosta) slova a ja vim prd o co jde. Sice mi to Kremator vysvetlil, ale na mne moc vedecky. Jak se to dela v praxi? Poodhrnete mi trosku rousku tohoto tajemstvi?
Jinak asi k uplne puvodnimu dotazu. Mne prijde dobre dat PSA pres speaker simulator (treba i Behrniger GI100.. tak se to tusim jmenuje, cervenej DI box se simulaci bedny) a hraje to dobre (nebo rekneme slusne)... Na strankach PSA doporucuji si hlavne pohrat s knobem HIGH. Ten pry dela zasadni rozdil pri pouziti pres kytarovou bednu nebo pri pouziti na recording. (nevim, nezkousel jsem).
3.9.2008 10:09 [Ioannes]
Re: torst
Sorry, jsem vul, prehledl jsem to. Diky za vysvetleni, uz v tom mam alespon trosku jasno.
5.9.2008 13:23 [Ioannes]
Re: Torst2
Kurna, jsem asi fakt desny maco. Jak se to da stahnout? Vsude je to nalinkovany na dalsi html stranku. Co jsem kde prehledl? Dikes
21.9.2008 15:16 [Ioannes]
Re: Sandon
Ahoj chlape. Mam (a pouzivam) Cakewalk... jak do nej dostanu tenhle plugin? (OURcabinet)
Dal jsem dll knihovnu snad vsude akm to slo a nic. Potreboval bych "instalaci". Nebo mate nekdo odkaz na cubase ci neco podobneho free?
Diky
22.9.2008 8:35 [Ioannes]
Re:
Prave jsem zkousel dll nakopirovat a nic.;o((( Zrejme veci do cakewalku se musi nainstalovat (jako jsem instaloval ostatni VST)..;o(
30.8.2008 22:37 [houdek.z]
Re:
Character serie.
Koukal jsem jenom na ukázky, ale hraje to moc pěkně.
http://www.tech21nyc.com/character_series.html#
2.9.2008 23:23 [houdek.z]
Re:
Opravdu je to verne svemu nazvu "plocha.mp3".
Zda se mi, jako bych slysel plochu z šumu a okolního bordelu a přes to brnkání na elektriku zapojenou na direkt do zvukovy.
6.5.2010 21:15 [dolmar]
Re:
Mám dotaz k produktům Tech 21. Mám doma SansAmp Tri AC. Původní idea byla taková že přes něj budu cvičit - 1 čistý, 1 zkreslený a 1 sólo zvuk. Taky že by se mohl hodit jako záloha kdyby mi na koncertě zdechnul Engl ( což se zatím naštěstí nikdy nestalo ). Jenže doma hraju přes malý pololampový kombo Kustom a ten zvuk... no nic moc. Zkoušel jsem to do kytarového vstupu i přímo do koncáku. Když to pustím do Screamera tak to už hraje poměrně slušně. Hlavně se mi zdá že Tri Ac má poměrně málo gainu. Neporovnával to někdo z vás s GT-2?? Jak ten je na tom? Různé ukázky na webu a YT jsem samozřejmě slyšel, zajímalo by mě ale jestli někdo z vás nemá zkušenost s oběma efektama. Dík.
18.5.2010 6:31 [dolmar]
Re:
Tak jsem díky Krematorovi vyzkoušel GT-2 a můžu říct že se mi líbí daleko víc než ten Tri AC. No holt Tri AC půjde do světa a budu hledat dál... :-)
3.6.2009 13:20 [Dobrota]
Re:
podle impedance by to nemelo byt problem poznat - vstup komba ma cca 470-1000 kohm, linka jednotky, max. desitky kiloohmu, cili dost velky rozdil. Nicmene snad neni tak hrozna prace podle situace spravne vrazit kabel do jedoho ze dvou vystupu efektu :-))
[37..86 / 86] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední