Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: kompresor

29.9.2002 21:13 [batty]
kompresor - Kategorie Nástroje > Efekty
Jakýpak kompresor(krabka) na trhu se Vam zamlouva?

Seznam příspěvků:

[55..104 / 104] Strana:  1  2  3 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
24.1.2004 14:08 [bernie]
Re:
hm to asi nie je ten kompresor co hladam. ja by som potreboval taky co sa pouziva na gitaru;) Ale vazne,schem na nete je vela ale ktora je ozaj dobra a odskusana. a nerad by som bol keby som mal objednavat suciastku zo zahranicia. Schema z bezne dostupnych suciastok je to co potrebujem.poradte prosim.diky
19.1.2004 14:20 [jpl]
Re: bernie - oprava schema
Ao----(X)----oC
Bo-----------oD
19.1.2004 14:19 [jpl]
Re:
Ao----(X)----oC
Bo-----------oD

(X) to je ta nová sviečka, tzv žiarofka,
na AB je připojen zdroj signálu,
na CD je připojena zátěž.
Nebo je to můžeš zapojit i naopak.
Aby to fungovalo jsou důležité impedanční poměry. Změnou typu žárovky lze v malých mezích měit i časové konstanty náběhu a uvolnění kompresoru.
19.1.2004 0:01 [bernie]
Re:
ziarovka? to je novy typ sviecky? ako to funguje a vobec nemohol by si mi poslat tiez schemu. budem ti velmi vdacny :)
18.1.2004 22:00 [jpl]
Re: bernie
No záleží jaké součástky už Slovensku máte ;o). Jesli tam už máte žárovky, tak bys to mohl zkusit s mima: při malém signálu nesvítí - má malý odpor, při velkém signálu svítí a hřeje, takže má o dost větší odpor.
17.1.2004 15:30 [bernie]
Re:
caute, poradite mi nejaku schemu kompresora, ktory by sa dal postavit zo suciastok dostupnych aj u nas na slovensku? nie velmi zlozity a aspon slusny. dik
16.4.2003 14:56 [lsvs]
Re: z28
Carl Martin (http://www.carlmartin.com/)ma take pry (neslysl jsem, ale bylo mi doporucovano) velmi vychytane jine krabky. Analogovy chorus (fuj fuj vintage :o)) a hlavne mrsitka (Hot Drive'n Boost). Zna to nekdo? Ja vim ze to asi zrovna sem nepatri, ale kdyz z28 uz toho CM zminil ......
15.4.2003 16:25 [batty]
Re:
Ted mam moznost koupit Ibanez TC999 za 2800,-. Co vy na to?
15.4.2003 13:24 [z28]
Re: Linux
rika se, ze nejlepsi je Carl Martin, ale nebude to nejlevnejsi a asi se bude hur shanet...
15.4.2003 6:25 [woodfinger]
Re: linux
nazdar linuxe. ja nepouzivam compr. prilis casto, raz za cas, je fajn na ciste zvuky, do skreslenych ho nemam rad, a ked, tak malinko.
ale aj v cistych (a v skreslenych duplom) pouzivam skor reverb... hodne velka davka reverbu Ti zvuk dost rozsiri do priestoru (zalezi tiez aky, pravdaze - ja mam trojstrunovy v kombe), a pouzivam tiez chorus (bossacky - nastaveny tak na stredne hodnoty) a delay (ked chces delayom vyvolat dojem dlheho tonu, tak dve-tri(az 4) opakovania tonu v kratkom slede za sebou do ticha... tak sa mi to paci)
14.4.2003 22:31 [Linux]
Re:
Zdarec kluci, uvazuji o porizeni nejakeho kompresoru, neceho, co by mi prodlouzilo sustain, uvazoval jsem jeste od signature modelu DOD Ingwie Malmsteen, coz je overdrive, ale potom jsem se spise uchylil k tomu kompresoru, asi tedy. Zatim hraji jenom pres Volume pedál a pouzivam zkresleni zesilovace. Ale ten sustain.... Co s tim? Ne ze by mel muj Fender kratky sustain, to ne, ale jak ho jeste prodlouzit? Dik za rady!
7.10.2002 16:28 [Sandon]
Re: jpl
:o)
7.10.2002 14:42 [jpl]
Re: Sandon
K tomu není co dodat. Ještě, že jsem o těch mejch středně silných signalech napsal :o).
7.10.2002 11:42 [Sandon]
Re: jpl
I takhle se to da napsat. Ale kdyz si vezmes prevodni charakteristiku, muzes jejim nekolikerym "zalomenim" (zakrivenim) ziskat vsechny efekty soucasne - to prave vysvetluj ten kom-lim co ma rgx. Treba v kompu si ve vetsine pluginu - dynamickych procesoru - muzes namodelovat takovou charakteristiku, ze od 0db do -10dB je to limiter (velky kompr. pomer), od -10 do -20dB je to kompresor (mensi komprese), od -20 do -40dB je to linearni (1:1, to sou ty tvoje stredne silny signaly, ktery sem nechtel pred tim rozpitvavat, protoze bych musel psat neco jako tohle :o)))) no a od -40 do -60dB treba expander a pod -60dB noise gate. Vsechny tyhle efekty jsou porad jedna a ta sama vec akorat s ruznou "prevodni" charakteristikou... Vsechny maji threshold, attack, release... (no ber tohle tady jako tutorial pro nezasveceny, ty to urcite vis :o)))
4.10.2002 15:20 [jpl]
Re: Sandon, rgx
Co takhle:
Limiter (omezovač) - velká komprese, treshold vysoko
Kompresor (zplošovač:) - menší komprese, treshold nízko
Expander (zoztahovač) - nějaká expanze, treshold nízko
Noise gate (šumové gaťe) - super komprese, opačný treshold nízko
4.10.2002 15:09 [jpl]
Re: z28
:o) Samozřejmě, že spravnej rocker stredne silny signaly nepouziva. Co si o mně myslíš, trochu trpělivosti. Právě ze Sandona tahám, jak se zbytečných stredně silných signálů zbavit pomocí Expanderu. Kytary Gibson RD tuším měly expander onboard.
4.10.2002 14:51 [rgx]
Re: Sandon
No, já bych ten expander upřesnil takto: Expander zesiluje tím víc, čím je signál silnější. Tím se zvýrazní dynamika a někdy i odstup signálu od šumu - ty slabé (zašuměné) se prostě zesílí míň než ty silnější. Limiter funguje obdobně jako kompresor, to máš úplnou pravdu. Já mám např. kompresor, který změnou gainu (poťák) přejde plynule v limiter a naopak. Záleží na konstrukci.
4.10.2002 14:39 [z28]
Re: jpl
spravnej rocker stredne silny signaly nepouziva. cau.
4.10.2002 14:31 [jpl]
Re: Sandon
Zapoměls na normální (tj. středně silný) signály... :o)
4.10.2002 14:13 [Sandon]
Re:
No jasne, vsechno zalezi na zpusobu nastaveni prevodni charakteristiky, takze se da i sprahnout funkce noise gate/kompersor/limiter. Prave kompresor bez zesilovani tichych signalu se jmenuje limiter! :o) A to co zesiluje jen tichy signaly a hlasity nechava byt je zase expander...
4.10.2002 14:08 [jpl]
Re: Sandon
Aha, když obecně, tak limiter je v podstatě vymyšlenej pro zvýšení wýkonu (průměrnýho):o)


Ad kompresor: dobrej kompresor by šum zesilovat neměl, dobrej funguje až od určité úrovně signálu.
4.10.2002 9:26 [Sandon]
Re: jpl
no ja sem mluvil obecne - ze s limiterem nemusis nutne snizovat "o vykon" :o)
4.10.2002 2:35 [jpl]
Re: Sandon
Jestlis reagoval na toho Banditu (solid state amp), tak tam to snižuje wýkon schválně aby zůstal overroom pro náběhy tónu jako u flašek.
Tj. ova rum & flašky -> li(mi)tr
3.10.2002 23:02 [batty]
Re: Mosquito
Jeden vocas, kterymu vadi ze hraju moc nahlas
3.10.2002 22:31 [MOSquito]
Re: Bailey
OK, ale kdo, (nebo co )je to Běhunek?
3.10.2002 10:15 [Sandon]
Re: jpl
U kazdyho slusnyho limiteru se nastavi nejen threshold ale melo by jit i nastavit vystupni hlasitost - cili "dorovnat" to, o co si prisel tim snizenim thresholdu. Ve vysledku je ten zvuk podobnej kompresoru, akorat ze limiter jen "ureze" dynamicky spicky, kdezto kompresor zesiluje i tichy pasaze (=sum). Mne to takhle vyhovuje vic...
2.10.2002 23:22 [Bailey]
Re: MOSquito
Myslené tak, že Běhunkovi medzi skladbami z leprákov leze hrozný bordel, lebo si nevypne kompresor ani chorus - a to je humus :-))))
2.10.2002 14:46 [jpl]
Re: Sandon
Aha, ach ta čeština, "country" forek = lupnutí :o), jako když někdo drnká (loupe:) na Banjo.
Limiter: To mně na čistý zvuky nenapadlo, to je dobrej fór. Vlatně třeba Peavey Bandit má na koncáku ve zpětný vazbě limiter, v poslední verzi dokonce s ovládáním z panelu jak moc chceš simulovat elky. Snižuješ tím ale wýkon.
2.10.2002 13:36 [Sandon]
Re:
Ja pouzivam na multaku radsi LIMITER - je to dobry na hrani pres cisty zvuky, kdyz clovek nema flasku - pomaha to udrzet rozumnou uroven hlasitosti, protoze kdyz clovek hraje s celou kapelou, ty cisty zvuky se mu tam ztraci a je slyset jenom ten "attack" a zbytek tonu je utopenej. Ten limiter to hodne zlepsuje, ale nesmi ta komprese/limitace byt moc extremni... re: jpl - no, to je myslim prave ten "country" forek...
2.10.2002 11:16 [jpl]
Re: woodfinger
A taky se tím dá zvětšit attack. Myslím, že už to tady nakous Batty. Když nastavíš pomalý náběh (zpoždění) komprese a tu kompresi dáš velkou, tak vznikne takovej "perkusní" zvuk.
2.10.2002 7:21 [woodfinger]
Re:
ja by som funkciu kompresora videl este v tom, ze vyrovnava hlasitost v kombinovanej hre, ked sa meni viachmat (dvoj-troj a pod.) s jednotlivymi solovymi notami, ktore by inak zneli podstatne tichsie oproti tym viachmatom... takto tie tichsie veci zneju hlasnejsie a tie hlasnejsie zneju tichsie, takze takato kombinovana hra (napr. backlight s prechodmi) znie uplne inak ako bez comp.
1.10.2002 21:49 [majk]
Re: zed
Ahaaaaaaaaa !!!
1.10.2002 21:29 [MOSquito]
Re: Bailey
....keď človek zrovna nehrá (Běhunek) :-)))
?????
1.10.2002 19:16 [z28]
Re: majk
kompresor se pouziva predevsim na prodlouzeni tonu bez zkresleni... to se da rukama uz udelat tezko :o)
1.10.2002 19:14 [majk]
Re: kompresor
kuwa! me se zda kompresor tak trochu nepotrebnej. clovek muze dynamiku menit rukou a kdyz si davas pozor jak hrajes tak muzes mit signal vyrovnanej jak jen budes chtit. vzdyt kytarovy zvuk se dela rukama, ne? takze kompresor ja trochu snobarna anebo jsem spatne pochopil jeho funkci.
1.10.2002 19:12 [z28]
Re: batty
s tim country je to mysleny jako compressor na porad hrani, ne jako jednorazovej efekt... je to koneckoncu otazka co se komu libi a ja osobne tenhle efik moc nemusim... stejne sem dosel k tomu, ze z efektu pouzivam jenom trochu reverb a do sol trochu delaye, na cistej zvuk trochu chorusu, jinak je to v podstate vsechno zvuk toho Engla
1.10.2002 19:09 [batty]
Re: bailey
no o to prave jde, ne? Zkus hrat "sex machine" na Les Paula.
1.10.2002 19:08 [z28]
Re: batty
ten stoji docela za howno, je takovej plochej... a dost sumi... sice je analogovej, ale holt ty digitalni veci v Prophesy hrajou lip nez ta jedina analogova :o)
1.10.2002 19:07 [batty]
Re: country
Jak psal Mosquito, RHCHP jsou dobrej priklad.
1.10.2002 19:03 [batty]
Re: z28
a co ten v Prophecy?
1.10.2002 18:36 [z28]
Re: batty
ja kompresory moc rad nemam, pac tech par, ktery sem vyzkousel opravdu kuwily dynamiku hry (coz je vlastne jejich princip)... zmena atacku je pro me zajimava tak asi u country, tam to chapu, jinak ten trik s "lupnutim" tonu cloveka hodne rychle omrzi... co se tyka znacek, z doslechu bych doporucoval Carl Martin, udajne je to No1 mezi kompresorama, nelip reaguje na dynamiku hry a nejmin kuwi ton
1.10.2002 18:11 [Bailey]
Re: bytty
Ale zvuk stráca na plnosti pri vyšších nastaveniach kompresoru...
1.10.2002 10:12 [batty]
Re:
Ta Emphasis u ED-1 je docela sikovna vec.
1.10.2002 10:08 [batty]
Re:
Pro me je dulezitelsi funkci zmena atacku nez sustainu.
1.10.2002 10:06 [batty]
Re: Bailey
Tak to je velice laicky.
1.10.2002 10:05 [Sandon]
Re:
Nechapu - tak bud mam flaskovej aparat (Edge) a nepotrebuju kompresor a nebo je to nejaka habadura! A nebo fakt ten Dynacomp husti pneumatiky (alebo dynamit)
1.10.2002 7:18 [Bailey]
Re: majk
Laicky povedané kompresor zabíja dynamiku hry - to znamená, že vyrovnáva úroveň signálu - slabý zosilňuje, silný oreže na nastavenú úroveň. Výhoda - dlhší sustain, nevýhoda - pri extrémnejšom nastavení kompresoru a zapnutom choruse na skreslenom zvuku sa z leprákov ozývajú velice divné zvuky keď človek zrovna nehrá (Běhunek) :-)))
Druhá vec na čo slúži kompresor - na hustenie pneumatík :-)))
30.9.2002 19:24 [batty]
Re:
Zkousel jsem marshalla (pri nekterych nastavenich trochu ykresluje, ale mozna je to schvalne nebo to byl spatnej kousek) i bosse CS-3(dokud ti kluci japonsky nepochopi co je to bypass tak si ho muzou nechat), ale stale hledam... MXR asi nejsou zrovna nejlevnejsi co?
30.9.2002 0:06 [MOSquito]
Re: batty
Me osobne se nejvice zamlouva MXR Dynacomp, ten i pouzivam. Kdyz si poslechnes zacatek "Under The Bridge" od RED HOT CHILLI PEPPERS, tak s pouzitim Strata je to presne ten zvuk. DYNACOMP pouziva i EDGE z U2 typicky je ten zvonivy zvuk U2 osmdesatych let(Pride, New Years Day, Where THe Streets Have No Name, a vubec prvni tri alba U2) Marshall ED-1 nemusi byt spatny, ale nezkousel jsem. Compressory od Bosse jsem zkousel, ale vic se mi libil ten Dynacomp, je to ale vsechno vec vkusu. DYNACOMP je velice jednoduchy obvod, a mam pocit ze prave v jednoduchosti je jeho sila.
29.9.2002 21:28 [majk]
Re:
muze mi plis nekdo vysvetlit co to je a k cemu se to pouziva?
[55..104 / 104] Strana:  1  2  3 | Všechny | Poslední