Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: od kytary ke koncaku
[maftik]
od kytary ke koncaku -
Nástroje
Od kytary az ke koncovemu zesilovaci je obvykle nekolik mist, kde je mozno upravovat charakteristiky zvuku (basy, vysky, volume), pricemz na vetsine z nich (pedal, efekt, kytara) je muze menit i hrac (na nekterych samozrejme ne). Zajimalo by me, s cim hrac pri vystoupeni muze hybat a s cim ne hlavne v tom smyslu, kdyz chce ovlivnit zvuk jdouci k divakum (to hlavne) nebo zvuk co jde k nemu do odposlechu - hlavne vzhledem ke zvuku skladby. Samozrejme, pokud ma kapela vlastniho zvukare, je to neco jineho, ale pokud ne ... Jsem v tomhle docela zacatecnik. S cim tedy hybat muzu a s cim ne a na jakem miste a jak to funguje u kapel bez zvukare ?
Doufam ze je muj dotaz aspon trochu srozumitelny. Jinak se omlouvam jestli jsem ho hodil do nevhodne sekce ale zadna se mi nezdala vhodnejsi
od kytary ke koncaku -

Od kytary az ke koncovemu zesilovaci je obvykle nekolik mist, kde je mozno upravovat charakteristiky zvuku (basy, vysky, volume), pricemz na vetsine z nich (pedal, efekt, kytara) je muze menit i hrac (na nekterych samozrejme ne). Zajimalo by me, s cim hrac pri vystoupeni muze hybat a s cim ne hlavne v tom smyslu, kdyz chce ovlivnit zvuk jdouci k divakum (to hlavne) nebo zvuk co jde k nemu do odposlechu - hlavne vzhledem ke zvuku skladby. Samozrejme, pokud ma kapela vlastniho zvukare, je to neco jineho, ale pokud ne ... Jsem v tomhle docela zacatecnik. S cim tedy hybat muzu a s cim ne a na jakem miste a jak to funguje u kapel bez zvukare ?
Doufam ze je muj dotaz aspon trochu srozumitelny. Jinak se omlouvam jestli jsem ho hodil do nevhodne sekce ale zadna se mi nezdala vhodnejsi
Seznam příspěvků:
[woodfinger]
Re: hmmm
ja si dovolim hybat s hocicim... ale napriklad nastavenie LOW, MIDI a HIGH na combe moc neprestavujem, hoci v bluesovych skladbach je pekne vytiahnut aj stredy... toz, to je od skladby...
ale mimo toho hybem tak s prepinanim (on/off) na distortion, prepinam si snimace na gitare, aby som menil zvuk (hmatnikovy snimac dava hlbsi, zamatovejsi a makksi zvuk, kobylkovy ostrejsi, rezavejsi...)
dalej napr. s overdrive-om na combe musim dost pracovat, nakolko combo nema slapku na to, ide to len rucne (pridanim gain vsak ide hore aj hlasitost, takze tu zase stahujem) - zvyknem totiz pouzivat aj tento overdrive, nielen krabicku, do niekotrych skladieb je uzasny, je taky makkucky lampovy...
... cize, ako vidis, hybem s mnohymi vecami, velmi malo vsak pracujem s nastavenim krabicky, tam skor mam naastavene zvuky, ake najcestejsie pouzivam, i ked raz zacas, ked dojde na improvizaciu, nebranim sa ani tomu... myslim, ze to dolezite je udrzat si priblizne rovnaku hladinu hlasitosti, ak nemate zvukara, pri solach trochu vytiahnut, ale inak co najrovnomernejsie...
Re: hmmm
ja si dovolim hybat s hocicim... ale napriklad nastavenie LOW, MIDI a HIGH na combe moc neprestavujem, hoci v bluesovych skladbach je pekne vytiahnut aj stredy... toz, to je od skladby...
ale mimo toho hybem tak s prepinanim (on/off) na distortion, prepinam si snimace na gitare, aby som menil zvuk (hmatnikovy snimac dava hlbsi, zamatovejsi a makksi zvuk, kobylkovy ostrejsi, rezavejsi...)
dalej napr. s overdrive-om na combe musim dost pracovat, nakolko combo nema slapku na to, ide to len rucne (pridanim gain vsak ide hore aj hlasitost, takze tu zase stahujem) - zvyknem totiz pouzivat aj tento overdrive, nielen krabicku, do niekotrych skladieb je uzasny, je taky makkucky lampovy...
... cize, ako vidis, hybem s mnohymi vecami, velmi malo vsak pracujem s nastavenim krabicky, tam skor mam naastavene zvuky, ake najcestejsie pouzivam, i ked raz zacas, ked dojde na improvizaciu, nebranim sa ani tomu... myslim, ze to dolezite je udrzat si priblizne rovnaku hladinu hlasitosti, ak nemate zvukara, pri solach trochu vytiahnut, ale inak co najrovnomernejsie...
[maftik]
Re: woodfinger
jde mi prave predevsim o to volume, basy, vysky atd., to ze budu prepinat snimace nebo pridavat gain je vicemene jasne. Proste jde mi taky o to, jak se "synchronizovat" se zvukarem (najatym na dane vystoupeni, ne zvukarem kapely),tak abych si ja neco zamerne nezmenil a aby mi to pak on nezmenil "zpatky" - jestli to vubec jde ...
Re: woodfinger
jde mi prave predevsim o to volume, basy, vysky atd., to ze budu prepinat snimace nebo pridavat gain je vicemene jasne. Proste jde mi taky o to, jak se "synchronizovat" se zvukarem (najatym na dane vystoupeni, ne zvukarem kapely),tak abych si ja neco zamerne nezmenil a aby mi to pak on nezmenil "zpatky" - jestli to vubec jde ...
[woodfinger]
Re: sorry
sorry za blbiny... namiesto /BR som pisal /HR ...
ohladom zaskocneho zvukara je to otazka dohody s nim, treba prebrat skladby a pasaze a dohodnut si pripadne signaly, mam take skusenosti so zvukarom, ze je potrebne ako sol, aby bol jednym z clenov kapely - je to totiz clovek, ktory moze pokazit cely koncert len tym, ze nepozna pesnicky a pasaze, ktore kapela hra po svojom a cele to moze tak zohavit, ze to bude ako uspavanie hadov
Re: sorry
sorry za blbiny... namiesto /BR som pisal /HR ...
ohladom zaskocneho zvukara je to otazka dohody s nim, treba prebrat skladby a pasaze a dohodnut si pripadne signaly, mam take skusenosti so zvukarom, ze je potrebne ako sol, aby bol jednym z clenov kapely - je to totiz clovek, ktory moze pokazit cely koncert len tym, ze nepozna pesnicky a pasaze, ktore kapela hra po svojom a cele to moze tak zohavit, ze to bude ako uspavanie hadov
[woodfinger]
Re: ach jaj...
toz, kluci, ja sa straaaaaaaaaasne ospravedlnujem, ani neviem, preco som namiesto tagu /BR pisal /HR a tak su vsade ciary... odpusti kto mozes!!!!
Re: ach jaj...
toz, kluci, ja sa straaaaaaaaaasne ospravedlnujem, ani neviem, preco som namiesto tagu /BR pisal /HR a tak su vsade ciary... odpusti kto mozes!!!!
[Sandon]
Re: maftik
na zvukare kasli, jeho povinnost je co nejverneji prenyst tvuj zvuk z podia do salu. mam zkusenost, ze ti nejaci chytraci kecaji do toho, co si tam mas dat, co ubrat atd., ale pokud je tvuj zvuk dobrej (tzn. citelnej uz na podiu), tak na zbukare z vysoka kasli. prece nebudu kvuli nejakymu ubozakovi u mixpultu preprogramovavat vsechny patche v multiefektu. dobrej zvukar se pozna tak, ze ti nazvuci kytaru tak, ze zni stejne jako na podiu. to se mi ale stalo jenom parkrat za zivot, bohuzel :-(
ale na druhou stranu - kdyz ma kytarista zvuk na h***o, tak neni na skodu, kdyz mu to zvukar aspon naznaci. Kamos je kytarista a dela zvukare ve studiu i live. A kdyz zvucil nejaky kluky, kterym z komba lezlo akorat bzuceni a chrceni, tak jim nekompromisne "sahl" na korekce primo na zesaku! Coz by urcite nemelo byt, ale on sam jako kytarista moc dobre vi, co dobrej zvuk potrebuje a co ne...
Re: maftik
na zvukare kasli, jeho povinnost je co nejverneji prenyst tvuj zvuk z podia do salu. mam zkusenost, ze ti nejaci chytraci kecaji do toho, co si tam mas dat, co ubrat atd., ale pokud je tvuj zvuk dobrej (tzn. citelnej uz na podiu), tak na zbukare z vysoka kasli. prece nebudu kvuli nejakymu ubozakovi u mixpultu preprogramovavat vsechny patche v multiefektu. dobrej zvukar se pozna tak, ze ti nazvuci kytaru tak, ze zni stejne jako na podiu. to se mi ale stalo jenom parkrat za zivot, bohuzel :-(
ale na druhou stranu - kdyz ma kytarista zvuk na h***o, tak neni na skodu, kdyz mu to zvukar aspon naznaci. Kamos je kytarista a dela zvukare ve studiu i live. A kdyz zvucil nejaky kluky, kterym z komba lezlo akorat bzuceni a chrceni, tak jim nekompromisne "sahl" na korekce primo na zesaku! Coz by urcite nemelo byt, ale on sam jako kytarista moc dobre vi, co dobrej zvuk potrebuje a co ne...
[woodfinger]
Re: moj nazor
je, ze si myslim, ze zvukar nie je len clovek, ktory sa vyzna vo zvuku ako takom, ale ze pozna aj zvuk KAPELY, t.j. je z nimi zohrany. Iba tak moze dobre zvucit koncert. DOst dlho sme nemali takeho zvukara, a aj teraz sa stanu hrozne veci, ked cosi upravime na aparature (lebo treba) a on si dojde na poslednu chvilu, bez moznosti dostavit zmeny. To ma ide uchytit.
Inak som myslel ze sa pytas "nehladiac na zvukara", preto som pisal prvy prispevok ako som pisal... vyborny zvukar, ktory je jednym z kapely, sa vie tak zliat s hudobnikmi, ze on sam moze gitaristovi prepinat efekty a nastavovat veci bez toho, aby sa gitarista o to musel starat, napriklad ked pouzivas rack s niekolkymi digitalmi a este kopec veci okolo... ja osobne to nepotrebujem, ale aj tak si navrhujem nejake switche na ulahcenie prepinania urcitych veci, lebo to len zbytocne zdrzuje...
Re: moj nazor
je, ze si myslim, ze zvukar nie je len clovek, ktory sa vyzna vo zvuku ako takom, ale ze pozna aj zvuk KAPELY, t.j. je z nimi zohrany. Iba tak moze dobre zvucit koncert. DOst dlho sme nemali takeho zvukara, a aj teraz sa stanu hrozne veci, ked cosi upravime na aparature (lebo treba) a on si dojde na poslednu chvilu, bez moznosti dostavit zmeny. To ma ide uchytit.
Inak som myslel ze sa pytas "nehladiac na zvukara", preto som pisal prvy prispevok ako som pisal... vyborny zvukar, ktory je jednym z kapely, sa vie tak zliat s hudobnikmi, ze on sam moze gitaristovi prepinat efekty a nastavovat veci bez toho, aby sa gitarista o to musel starat, napriklad ked pouzivas rack s niekolkymi digitalmi a este kopec veci okolo... ja osobne to nepotrebujem, ale aj tak si navrhujem nejake switche na ulahcenie prepinania urcitych veci, lebo to len zbytocne zdrzuje...
[maftik]
Re: Sandon
Ano. Zvuk - to je pulka uspechu. Naucit se pracovat se zvukem je nezbytnost, na to jsem uz prisel. A prave v tomhle mam dost rezervy (taky proto ze na elektriku hraju kratce, tak rok). V tomhle bych potreboval dost poradit - jak se naucit pracovat se zvukem. Vim ze je to dost obecna otazka, ale konkretneji bych ji asi neumel polozit
Re: Sandon
Ano. Zvuk - to je pulka uspechu. Naucit se pracovat se zvukem je nezbytnost, na to jsem uz prisel. A prave v tomhle mam dost rezervy (taky proto ze na elektriku hraju kratce, tak rok). V tomhle bych potreboval dost poradit - jak se naucit pracovat se zvukem. Vim ze je to dost obecna otazka, ale konkretneji bych ji asi neumel polozit
[maftik]
Re: zvukari
kdyz uz jsme u toho, kolik takovy zvukar "stoji" (kdyz si chce kapela najmout vlastniho zvukare) ?
Re: zvukari
kdyz uz jsme u toho, kolik takovy zvukar "stoji" (kdyz si chce kapela najmout vlastniho zvukare) ?
[woodfinger]
Re: matfik
hm... tak teraz si ma dostal. nas vlastny pracuje za to, za co aj my.
cize za pocit dobre vykonanej prace ;-)
Re: matfik
hm... tak teraz si ma dostal. nas vlastny pracuje za to, za co aj my.
cize za pocit dobre vykonanej prace ;-)
[woodfinger]
Re: matfik, co sa tyka zvuku
myslim, ze potrebujes najast ten "svoj". Potrebujes vyskusat par veci, napr. zistit, ake skreslenie sa Ti paci najviac (fuzz, overdrive, distortion) a cez co (analog - krabicky (t.j. tranzistory) ci lampy, alebo digital), potom otestuj nastavenie inych efektov, wah, phaser, flanger, reverb, aby si zistil, co z toho vyuzijes, ako a kde... myslim, ze je to najviac otazka vlastneho vkusu, ale pokial nevies, co mas hladat, budes hladat stale. Najlepsie je vybrat si medzi niecim, co uz poznas...
Re: matfik, co sa tyka zvuku
myslim, ze potrebujes najast ten "svoj". Potrebujes vyskusat par veci, napr. zistit, ake skreslenie sa Ti paci najviac (fuzz, overdrive, distortion) a cez co (analog - krabicky (t.j. tranzistory) ci lampy, alebo digital), potom otestuj nastavenie inych efektov, wah, phaser, flanger, reverb, aby si zistil, co z toho vyuzijes, ako a kde... myslim, ze je to najviac otazka vlastneho vkusu, ale pokial nevies, co mas hladat, budes hladat stale. Najlepsie je vybrat si medzi niecim, co uz poznas...
[maftik]
Re: woodfinger - zvukar
A neni to nejaky vas znamy ? Protoze je asi tezko predstavitelne, ze bych se dozvedel o nejakem zvukarovi ktereho jsem nikdy predtim v zivote nevidel, zasel za nim a rekl mu "nazdar, poslys, nechtel by jsi za pocit z dobre vykonane prace zvucit nasi kapelu ?" :))
Re: woodfinger - zvukar
A neni to nejaky vas znamy ? Protoze je asi tezko predstavitelne, ze bych se dozvedel o nejakem zvukarovi ktereho jsem nikdy predtim v zivote nevidel, zasel za nim a rekl mu "nazdar, poslys, nechtel by jsi za pocit z dobre vykonane prace zvucit nasi kapelu ?" :))
[Sandon]
Re:
zvukar, ktery zna repertoar kapely a je tak trochu soucasti kapely je sice krasna vec, ale mam zkusenost, ze i kdyz jsme takovyho cloveka meli, malokdy se nam povedlo premluvit zvukare-majitele aparatu, aby sveril svou funkci nasemu clovekovi, ktery zna nase pisnicky atd atd... Problem je v tom, ze kapela, ktera jezdi po klubech, nevyuzije svuj aparat, protoze vetsina klubu (uz tak malych) ma svoje aparaty i zvukare (tohle se samozrejme netyka zabavovych kapel). Takze jsem odkazani na profesionalitu zvukare, coz casto vede k nespokojenosti se zvukem apod. :-( BOHUZEL.
Re:
zvukar, ktery zna repertoar kapely a je tak trochu soucasti kapely je sice krasna vec, ale mam zkusenost, ze i kdyz jsme takovyho cloveka meli, malokdy se nam povedlo premluvit zvukare-majitele aparatu, aby sveril svou funkci nasemu clovekovi, ktery zna nase pisnicky atd atd... Problem je v tom, ze kapela, ktera jezdi po klubech, nevyuzije svuj aparat, protoze vetsina klubu (uz tak malych) ma svoje aparaty i zvukare (tohle se samozrejme netyka zabavovych kapel). Takze jsem odkazani na profesionalitu zvukare, coz casto vede k nespokojenosti se zvukem apod. :-( BOHUZEL.
[woodfinger]
Re: matfik
nu, je to tak. Chapem, ze je to privilegium, ktoreho sa nam dostalo, ale vdaka Bohu.
re: Sandon
to je fakt. ked sme uz takto rozmaznani, ze mame vlastneho zvukara, tak mi to asi az tak nepride na rozum... my totiz vzdy hrame s vlastnym hardware, je to sice narocnejsie na stahovanie sa, ale da sa to...
Re: matfik
nu, je to tak. Chapem, ze je to privilegium, ktoreho sa nam dostalo, ale vdaka Bohu.
re: Sandon
to je fakt. ked sme uz takto rozmaznani, ze mame vlastneho zvukara, tak mi to asi az tak nepride na rozum... my totiz vzdy hrame s vlastnym hardware, je to sice narocnejsie na stahovanie sa, ale da sa to...
[woodfinger]
nuz - k comu sme prisli?
od gitary ku koncovemu zoslinovacu, teda k prednym repro je tym najdolezitejsim elementom, okrem vlastneho nastavenia gitaroveho zvuku, jeden clen sustavy, ktoreho mozno v mnohych pripadoch obmenit len zriedkavo aj to v malej miere, cize "za to moze zvukar"... =-(
nuz - k comu sme prisli?
od gitary ku koncovemu zoslinovacu, teda k prednym repro je tym najdolezitejsim elementom, okrem vlastneho nastavenia gitaroveho zvuku, jeden clen sustavy, ktoreho mozno v mnohych pripadoch obmenit len zriedkavo aj to v malej miere, cize "za to moze zvukar"... =-(
[Andi^]
mam mensi dotaz...
jak vypada v praxi takovy ozvuceny koncert? z komba (treba 50Wattovyho) se to snima mikrakem do mixaku stejne jako basa a bici a pak to jde cely do nejakych zvukarovych superbeden?
jsem lama, tohle je skutecne jen moje predstava, jestli je tam neco jinak, tak kdyztak napiste... =))
mam mensi dotaz...
jak vypada v praxi takovy ozvuceny koncert? z komba (treba 50Wattovyho) se to snima mikrakem do mixaku stejne jako basa a bici a pak to jde cely do nejakych zvukarovych superbeden?
jsem lama, tohle je skutecne jen moje predstava, jestli je tam neco jinak, tak kdyztak napiste... =))
[Lukas]
Re: Andi
jo, ale nekteri hluchouni si ty svy 100W zesilovace s bednama poradne ohulej a pak nema smysl zvucit kapelu vubec :)
Re: Andi
jo, ale nekteri hluchouni si ty svy 100W zesilovace s bednama poradne ohulej a pak nema smysl zvucit kapelu vubec :)