Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Zahoření reproduktorů
[klepeťák]
Zahoření reproduktorů -
Nástroje > Boxy a reproduktory
Máte s tím někdo zkušenosti? Má smysl to u nových reproduktorů řešit? Co to vůbec obnáší?
Zahoření reproduktorů -

Máte s tím někdo zkušenosti? Má smysl to u nových reproduktorů řešit? Co to vůbec obnáší?
Seznam příspěvků:
[Jura The Riot]
Re: klepeťák
Připojit na zesák (tranzistorový) a mučit reprák ve volném vzduchu den dva, ale ne jak to prase na videu. Lepší je jako zdroj signálu použít rozmítaný signál (signál s proměnnou frekvencí a konstantní amplitudou) a pohlídat si voltmetrem kolik do toho repráku leze "výkonu" třeba při 1kHz a nechodit s frekvencí moc pod fs - tedy pohybovat se s výchylkou někde v rozumných mezích nejvýše do Xmax.
Řeší se to na různých fórech, většina názorů tvrdí pro hifi a PA to má pozitivní vliv (k tomu se přikláním).
Mimo zmíněné parametry má rozehrávání vliv na spektrum harmonického zkreslení (tuhost membrány, středičky, závěsů, rozložení elmag. pole v mezeře a podobné nesmysly...)
Re: klepeťák
Připojit na zesák (tranzistorový) a mučit reprák ve volném vzduchu den dva, ale ne jak to prase na videu. Lepší je jako zdroj signálu použít rozmítaný signál (signál s proměnnou frekvencí a konstantní amplitudou) a pohlídat si voltmetrem kolik do toho repráku leze "výkonu" třeba při 1kHz a nechodit s frekvencí moc pod fs - tedy pohybovat se s výchylkou někde v rozumných mezích nejvýše do Xmax.
Řeší se to na různých fórech, většina názorů tvrdí pro hifi a PA to má pozitivní vliv (k tomu se přikláním).
Mimo zmíněné parametry má rozehrávání vliv na spektrum harmonického zkreslení (tuhost membrány, středičky, závěsů, rozložení elmag. pole v mezeře a podobné nesmysly...)
[klepeťák]
Re:
no, pokud je to takhle jednoduché, tak to asi zkusím, uvidím jestli to bude mít nějaký efekt k lepšímu....v práci to můžu nechat vrčet třeba dva dny:)
FBM: ty jsi psal že máš v AVATAR boxu HELATONE což by měl zahořený Celestion, srovnával jsi to pak s něčím "nezahořeným"?
Re:
no, pokud je to takhle jednoduché, tak to asi zkusím, uvidím jestli to bude mít nějaký efekt k lepšímu....v práci to můžu nechat vrčet třeba dva dny:)
FBM: ty jsi psal že máš v AVATAR boxu HELATONE což by měl zahořený Celestion, srovnával jsi to pak s něčím "nezahořeným"?
[fbm]
Re:
- ja sem se na to video nedival :) jenom sem si vzpomel ze sem na neho kdysi davno narazil....
- nesrovnaval, a ja bych si avatary koupil i kdyby byly nezahorele. Nevim, pro toho kdo trosku hraje je to capina, zahoris po par zkouskach a je to. Prijde mi to stejne jako se vyklada, ze jak zajizdis auto tak ti bude potom jezdit :)
ale proc kolem toho nesirit dalsi bludy, hype a nenaplnene ocekavani..... kdyz prokazatelne uplne novy reprak nehraje jak rozehrany, ze :) Pro me je to kolonka "dalsi zazracna dieta" a smysl to ma tak pro nekoho kdo hned po vybaleni z krabice jde do studia nebo hrat koncert ve Wembley (i kdyz i tam by to fuk :)
Re:
- ja sem se na to video nedival :) jenom sem si vzpomel ze sem na neho kdysi davno narazil....
- nesrovnaval, a ja bych si avatary koupil i kdyby byly nezahorele. Nevim, pro toho kdo trosku hraje je to capina, zahoris po par zkouskach a je to. Prijde mi to stejne jako se vyklada, ze jak zajizdis auto tak ti bude potom jezdit :)
ale proc kolem toho nesirit dalsi bludy, hype a nenaplnene ocekavani..... kdyz prokazatelne uplne novy reprak nehraje jak rozehrany, ze :) Pro me je to kolonka "dalsi zazracna dieta" a smysl to ma tak pro nekoho kdo hned po vybaleni z krabice jde do studia nebo hrat koncert ve Wembley (i kdyz i tam by to fuk :)
[klepeťák]
Re: fbm
no u mě je to spíš o tom, že těch boxů(repro) mám víc a nemám moc času a prostoru je rozehrát, studio mě čeká a chtěl bych tam už jít připravenej se vším všudy. Na "zahoření reproduktoru" jsem narazil nedávno a nic pořádného jsem se o tom nedozvěděl. Tož teď jsem chytřejší a vyvodím z toho neukvapené závěry.:)
Každopádně díky Vám za info.
Re: fbm
no u mě je to spíš o tom, že těch boxů(repro) mám víc a nemám moc času a prostoru je rozehrát, studio mě čeká a chtěl bych tam už jít připravenej se vším všudy. Na "zahoření reproduktoru" jsem narazil nedávno a nic pořádného jsem se o tom nedozvěděl. Tož teď jsem chytřejší a vyvodím z toho neukvapené závěry.:)
Každopádně díky Vám za info.
[pavlucha]
Re: klepeťák
V dobrém poměru kvalita/cena, na což samozřejmě můžeš nazrazit i jinde.
Na zahořování kyt. repráků se vybodni. ;)
Re: klepeťák
V dobrém poměru kvalita/cena, na což samozřejmě můžeš nazrazit i jinde.
Na zahořování kyt. repráků se vybodni. ;)
[fbm]
Re:
....V čem BYL vlastně avatar tak vyjimečný?
tenkrat nesla sehnat slusna bedna za takove penize, dnes uz bych si ji nechal udelat v cesku......
a mohl sem customizovat, orange/black sou proste moje barvy :)
Re:
....V čem BYL vlastně avatar tak vyjimečný?
tenkrat nesla sehnat slusna bedna za takove penize, dnes uz bych si ji nechal udelat v cesku......
a mohl sem customizovat, orange/black sou proste moje barvy :)
[paax]
Re:
Proč vlastně chcete zapalovat lepráky? To jdete s novýma hned do studia? Nebo poznáte rozdíl, mezi zajetým a nezajetým repákem?
Čínské pořekadlo praví: Nic není ani moc pozdě a ani moc brzy, vše je včas. Taky jsem měl dříve tu tendenci a vysral jsem se na to, po 5ti 2hodinových zkouškách to musí být OK.
Re:
Proč vlastně chcete zapalovat lepráky? To jdete s novýma hned do studia? Nebo poznáte rozdíl, mezi zajetým a nezajetým repákem?
Čínské pořekadlo praví: Nic není ani moc pozdě a ani moc brzy, vše je včas. Taky jsem měl dříve tu tendenci a vysral jsem se na to, po 5ti 2hodinových zkouškách to musí být OK.
[Jura The Riot]
Re:
U vlivu na zvuk kytary je to takové hypotetické tlachání, do se chce dozvědět víc ať to zkusí.
Re:
U vlivu na zvuk kytary je to takové hypotetické tlachání, do se chce dozvědět víc ať to zkusí.
[torst2]
Re:
Spíš jde o původ Cedlestionů. To už jsme taky řešili, mám v boxu 2x starý England a 2x "nový" (dnes už asi 3 roky) China. Ty čínský prostě hrajou hůř, plastikově, nemaj barvu, hloubku. A žádné zahoření ani vyhrání jim už moc nepomůže. To není duchařina, zjistil jsem to při nahrávání mikrákem, kdy jsem nahrál postupně všechny repra v áčku. Tak mám teď Číny v horní, šikmé části - do počtu, zvučím zásadně spodní EN.
Re:
Spíš jde o původ Cedlestionů. To už jsme taky řešili, mám v boxu 2x starý England a 2x "nový" (dnes už asi 3 roky) China. Ty čínský prostě hrajou hůř, plastikově, nemaj barvu, hloubku. A žádné zahoření ani vyhrání jim už moc nepomůže. To není duchařina, zjistil jsem to při nahrávání mikrákem, kdy jsem nahrál postupně všechny repra v áčku. Tak mám teď Číny v horní, šikmé části - do počtu, zvučím zásadně spodní EN.
[batty]
Re:
Ja mam dve bedny VHT/Fryette. Jednu starou vyhranou , druhou fungl novou. Obe maj stejnej reprak, ale kazda hraje trochu jinak. Stara ma vic basu a hodnejsi vejsky, nova je ostra. Cekam, ze se hranim casem srovnaj.
Jak je to u basovejch nebo PA repraku, maj se nejdriv jen lechtat, nebo je muzu rovnou trapit?
Re:
Ja mam dve bedny VHT/Fryette. Jednu starou vyhranou , druhou fungl novou. Obe maj stejnej reprak, ale kazda hraje trochu jinak. Stara ma vic basu a hodnejsi vejsky, nova je ostra. Cekam, ze se hranim casem srovnaj.
Jak je to u basovejch nebo PA repraku, maj se nejdriv jen lechtat, nebo je muzu rovnou trapit?
[torst2]
Re: batty
ony ty repráky nebudou stejný. I ty moje 2 anglie hrajou každá jinak, obě líp než China.
Re: batty
ony ty repráky nebudou stejný. I ty moje 2 anglie hrajou každá jinak, obě líp než China.
[sotek]
Re:
no ja hral na 2 VHT bedny. Jednu jsem kupoval pro kamose - acko, mel jsem ji asi mesic, nez si pro ni prijel. Vedle mesy standarda mi to prislo slaby. Tak byla ve zkusebne jako stolek na popelnik a pak jsem si ji pujcil do klipu :-D.
S odstupem casu jsem hral na tu samou, ale becko na koncerte a zvuk me dostal. To acko nebylo vyhrany a becko bylo, rozdil jako prase. Treba u novejch a zajetejch V30 jsem takovej rozdil nepozoroval, ale u tech P-50 to bylo fakt markantni. Navic ta vaha ..., by tam mel Mr.Frajet davat reklamni slogan - "Vase zada Vam budou vdecna."
Re:
no ja hral na 2 VHT bedny. Jednu jsem kupoval pro kamose - acko, mel jsem ji asi mesic, nez si pro ni prijel. Vedle mesy standarda mi to prislo slaby. Tak byla ve zkusebne jako stolek na popelnik a pak jsem si ji pujcil do klipu :-D.
S odstupem casu jsem hral na tu samou, ale becko na koncerte a zvuk me dostal. To acko nebylo vyhrany a becko bylo, rozdil jako prase. Treba u novejch a zajetejch V30 jsem takovej rozdil nepozoroval, ale u tech P-50 to bylo fakt markantni. Navic ta vaha ..., by tam mel Mr.Frajet davat reklamni slogan - "Vase zada Vam budou vdecna."
[torst2]
Re: sotek
hlavně je rozdíl mezi A a B. Vůbec se mi nelíbí zvuk horních reper, vždy snímám spodek.
Re: sotek
hlavně je rozdíl mezi A a B. Vůbec se mi nelíbí zvuk horních reper, vždy snímám spodek.
[sotek]
Re: torst2
no s tim snimanim spodku, hodne zvukaru prave snima vrsek, ze je tam min odrazu od zeme, jak mi bylo vysvetleno. Btw, jak hraje vrsek, hraje i spodek preci ne? :-) Kdyz bude hrat vrsek hnusne, co cekat od spodku :-)
Re: torst2
no s tim snimanim spodku, hodne zvukaru prave snima vrsek, ze je tam min odrazu od zeme, jak mi bylo vysvetleno. Btw, jak hraje vrsek, hraje i spodek preci ne? :-) Kdyz bude hrat vrsek hnusne, co cekat od spodku :-)
[torst2]
Re: sotek
právě, že ne. Nahoře je kvůli šikmině menší prostor, z toho vyplývají jiné odrazy, míň basů, jedovatější zvuk. Dole je litráž jako u B boxu, navíc i stabilita celku díky postavení na zem, prostě dolní tepra jsou hutnější. Já to slyším hned u těch impulsů, jestli víš. Tam jak je A box, tak je impuls dělanej podle horních reper, jako typická vlastnost, ale mě se právě tento model nelíbí, pak preferuju B-čka, ..., ale to už jsme strašně z tématu !
Re: sotek
právě, že ne. Nahoře je kvůli šikmině menší prostor, z toho vyplývají jiné odrazy, míň basů, jedovatější zvuk. Dole je litráž jako u B boxu, navíc i stabilita celku díky postavení na zem, prostě dolní tepra jsou hutnější. Já to slyším hned u těch impulsů, jestli víš. Tam jak je A box, tak je impuls dělanej podle horních reper, jako typická vlastnost, ale mě se právě tento model nelíbí, pak preferuju B-čka, ..., ale to už jsme strašně z tématu !
[sotek]
Re: torst2
Tak jasne, ja vlastne ani nevim, jestli ten impuls "4x12" je a nebo b, proste bud se mi libi, nebo je to shit. Jenom me to prekvapuje. Bych cekal, ze ten zvuk v ackovy bedne poleze ze vsech repraku stejnej. No evidentne ne :-)
Proste mi neprijde zasadni rozdil, kdyz dam vedle sebe acko a becko, sehnu se k tomu, tak mi proste prijde, ze to hraje stejne. Jasne, kdyz clovek stoji, tak acko vic rve, pac jede i nahoru. Samozrejme mluvim o stejnejch bednach, reprakach, tuhosti bedny jako takovy, akorat a/b. A zahorelejch :-)
Re: torst2
Tak jasne, ja vlastne ani nevim, jestli ten impuls "4x12" je a nebo b, proste bud se mi libi, nebo je to shit. Jenom me to prekvapuje. Bych cekal, ze ten zvuk v ackovy bedne poleze ze vsech repraku stejnej. No evidentne ne :-)
Proste mi neprijde zasadni rozdil, kdyz dam vedle sebe acko a becko, sehnu se k tomu, tak mi proste prijde, ze to hraje stejne. Jasne, kdyz clovek stoji, tak acko vic rve, pac jede i nahoru. Samozrejme mluvim o stejnejch bednach, reprakach, tuhosti bedny jako takovy, akorat a/b. A zahorelejch :-)
[Kinx]
Re:
mam stejnej pocit jako sotek. s Ackem se na podiu MALICKO lip slysim, s Bckem je to defakto to same. nejlepsi je samozrejme fullstack na velkym podiu venku ;) to s tim zvucenim spodniho repra mi prijde jako blbost protoze imho hrajou stejne - ty tri centaky zkoseni zas tolik litru neuberou ;)
Re:
mam stejnej pocit jako sotek. s Ackem se na podiu MALICKO lip slysim, s Bckem je to defakto to same. nejlepsi je samozrejme fullstack na velkym podiu venku ;) to s tim zvucenim spodniho repra mi prijde jako blbost protoze imho hrajou stejne - ty tri centaky zkoseni zas tolik litru neuberou ;)
[torst2]
Re: Kinx
tak si vem SM57 a nahraj, uvidíš. Vím o čem mluvím, při výrobě vlastních impulsů jsem nasekal kolem 60ti vzorků od jedné bedny, postupně ode všech reper. O rozdílu nahoře/dole ani nemluvim. Je rozdíl i mezi jednotlivejma reprama, ale i u jednoho repráku podle toho, je-li mikrák od středu vlevo nebo vpravo, nad středem nebo pod. Prostě hraje i blízkost boku nebo dna, nebo sousedního repra a td.
Re: Kinx
tak si vem SM57 a nahraj, uvidíš. Vím o čem mluvím, při výrobě vlastních impulsů jsem nasekal kolem 60ti vzorků od jedné bedny, postupně ode všech reper. O rozdílu nahoře/dole ani nemluvim. Je rozdíl i mezi jednotlivejma reprama, ale i u jednoho repráku podle toho, je-li mikrák od středu vlevo nebo vpravo, nad středem nebo pod. Prostě hraje i blízkost boku nebo dna, nebo sousedního repra a td.
[torst2]
Re: Kinx
mě to nedá, dal jsem si chvilku práce a vyexportoval jsem 2 wavy. Tentýž dolní levej reprák, tentýž mikrofon, stejné nastavení a td, ale jednou vlevo, podruhé vpravo ve stejné vzdálenosti od středu. Líbí se mi zvuk vpravo, resp. směrem k sousednímu repráku.
http://leteckaposta.cz/322344955
Re: Kinx
mě to nedá, dal jsem si chvilku práce a vyexportoval jsem 2 wavy. Tentýž dolní levej reprák, tentýž mikrofon, stejné nastavení a td, ale jednou vlevo, podruhé vpravo ve stejné vzdálenosti od středu. Líbí se mi zvuk vpravo, resp. směrem k sousednímu repráku.
http://leteckaposta.cz/322344955
[kremator]
Re:
Jen bych podotknul, že všechna 4 repra ve standardních 4x12 boxech sdílejí jeden objem...
Re:
Jen bych podotknul, že všechna 4 repra ve standardních 4x12 boxech sdílejí jeden objem...
[torst2]
Re: kremator
ach jo. kdyby jsme to tady už neprobírali ..., objem ano, tvar okolí nikoli. poslech sis mp3?
Re: kremator
ach jo. kdyby jsme to tady už neprobírali ..., objem ano, tvar okolí nikoli. poslech sis mp3?
[torst2]
Re:
je to tady, téma Kytarový reprobox, str. 18 asi od poloviny.
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?tar=show_tema&id_tematu=250&order=1&page=18
Re:
je to tady, téma Kytarový reprobox, str. 18 asi od poloviny.
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?tar=show_tema&id_tematu=250&order=1&page=18
[torst2]
Re: kremator
Tady mam názorné ukázky, vž nákresu s vyznačenejma pozicema SM57.
http://www.jinovatka.cz/1960A/schema.JPG
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_78.wav
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_65.wav
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_66.wav
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_69.wav
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_71.wav
Re: kremator
Tady mam názorné ukázky, vž nákresu s vyznačenejma pozicema SM57.
http://www.jinovatka.cz/1960A/schema.JPG
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_78.wav
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_65.wav
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_66.wav
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_69.wav
http://www.jinovatka.cz/1960A/Cel-4_71.wav
[kremator]
Re: torst2
Tak když myslíš tvar, tak nepiš objem:)
Jen mě tak napadlo, zkoušel jsi bednu položit na bok nebo vzhůru nohama, jaký by byl výsledek? Na zvuku se podílí hromada různých odrazů a interferencí - nezpochybňuju to, že u tvého boxu a tvých nahrávek se tobě líbí spodní repra. Abych pravdu řekl, tak podle mě jakmile jednou hneš s mikrofonem / bednou / nastavením zesíku, tak už nedosáhneš stejného zvuku - třeba za týden, za měsíc.
Ty ukázky se od sebe liší, to je fakt - jestli se ale nepletu, tak to není reamping a všechno hraješ znova. Neříkám, že to je úplně špatně, vnáší to tam ale další proměnnou.
Re: torst2
Tak když myslíš tvar, tak nepiš objem:)
Jen mě tak napadlo, zkoušel jsi bednu položit na bok nebo vzhůru nohama, jaký by byl výsledek? Na zvuku se podílí hromada různých odrazů a interferencí - nezpochybňuju to, že u tvého boxu a tvých nahrávek se tobě líbí spodní repra. Abych pravdu řekl, tak podle mě jakmile jednou hneš s mikrofonem / bednou / nastavením zesíku, tak už nedosáhneš stejného zvuku - třeba za týden, za měsíc.
Ty ukázky se od sebe liší, to je fakt - jestli se ale nepletu, tak to není reamping a všechno hraješ znova. Neříkám, že to je úplně špatně, vnáší to tam ale další proměnnou.
[Sandon]
Re:
sam jsem to nezkousel, ale musim se torsta trochu zastat: ja mam/mel jsem nekde nejaky impulsy 4x12" bedny a tam jsou zvlast nazvuceny horni a dolni repra a rozdil to byl... ty dolni vic dunely (mozna fakt nejaky odrazy, nevim)... zkusim pohledat...
Re:
sam jsem to nezkousel, ale musim se torsta trochu zastat: ja mam/mel jsem nekde nejaky impulsy 4x12" bedny a tam jsou zvlast nazvuceny horni a dolni repra a rozdil to byl... ty dolni vic dunely (mozna fakt nejaky odrazy, nevim)... zkusim pohledat...
[Sandon]
Re:
tak extra zvuceny spodni repra jsou samozrejme v tech nejpouzivanejsich impulsech na svete - v tech od Guitar Hacka...
EDIT:
tak jsem to poslouchal (impulsy od GH) a ty spodni repra maji vyrazne sudovitejsi charakter - a neni to jen otazka jedne polohy mikrkau, dela to i pri umisteniu na stred, kraj membrany a kraj "cone cupu"...
porovnejte:
Centre-1.wav / Centre -1 bottom speaker.wav
Edge-1.wav / Edge-1 bottom speaker.wav
Between-1.wav / Between-1 bottom speaker.wav
Re:
tak extra zvuceny spodni repra jsou samozrejme v tech nejpouzivanejsich impulsech na svete - v tech od Guitar Hacka...
EDIT:
tak jsem to poslouchal (impulsy od GH) a ty spodni repra maji vyrazne sudovitejsi charakter - a neni to jen otazka jedne polohy mikrkau, dela to i pri umisteniu na stred, kraj membrany a kraj "cone cupu"...
porovnejte:
Centre-1.wav / Centre -1 bottom speaker.wav
Edge-1.wav / Edge-1 bottom speaker.wav
Between-1.wav / Between-1 bottom speaker.wav
[kremator]
Re: Sandon
Podle mě je to dané hlavně blízkostí země. Kdyby se bedna otočila, tak si myslím, že by to znělo podobně.
Re: Sandon
Podle mě je to dané hlavně blízkostí země. Kdyby se bedna otočila, tak si myslím, že by to znělo podobně.
[torst2]
Re: Sandon, Kremator
V tom případě by mě zajímalo, jakej je rozdíl mezi horní/dolní u B boxu, kterej je +- pravidelnej kvádr. U A čka je to jasný, podle mě ta dunivost spodku je dělaná tím větším prostorem za reprama. Odrazy, zpevnění od země? Když je bedna na kolečkách. Tomu moc nevěřim. Když se položí na bok, zplna, tak snad ano, ale přenos dunění přez podvozek se mi nezdá. Znovu upozorňuju na rozdíly při pohybu mikráku po kružnici. Směrem k sousednímu repráku barevnější, směrem k boku plošší, zahuhlanější. pro krematora - ve stejnej den, hodinu, se stejnou kytarou, nastavením, rukama ...
Re: Sandon, Kremator
V tom případě by mě zajímalo, jakej je rozdíl mezi horní/dolní u B boxu, kterej je +- pravidelnej kvádr. U A čka je to jasný, podle mě ta dunivost spodku je dělaná tím větším prostorem za reprama. Odrazy, zpevnění od země? Když je bedna na kolečkách. Tomu moc nevěřim. Když se položí na bok, zplna, tak snad ano, ale přenos dunění přez podvozek se mi nezdá. Znovu upozorňuju na rozdíly při pohybu mikráku po kružnici. Směrem k sousednímu repráku barevnější, směrem k boku plošší, zahuhlanější. pro krematora - ve stejnej den, hodinu, se stejnou kytarou, nastavením, rukama ...
[Jura The Riot]
Re:
To je zase tlachání...
Vliv místnosti je jasný a vyplývá z rozložení akustického tlaku v prostoru, kde se projeví konečné rozměry prostoru, vzdálenost odrazivých ploch, pohltivost ploch... Tudíž pokud spodní repra jsou blíž k zemi, tak nemůžou hrát úplně stejně jako horní. Podlaha vytváří pro spodní repra větší zůžení prostoru než pro horní.
Rozdíly na basech mezi reprama stejné výrobní série je nepostřehnutelný.
Re:
To je zase tlachání...
Vliv místnosti je jasný a vyplývá z rozložení akustického tlaku v prostoru, kde se projeví konečné rozměry prostoru, vzdálenost odrazivých ploch, pohltivost ploch... Tudíž pokud spodní repra jsou blíž k zemi, tak nemůžou hrát úplně stejně jako horní. Podlaha vytváří pro spodní repra větší zůžení prostoru než pro horní.
Rozdíly na basech mezi reprama stejné výrobní série je nepostřehnutelný.
[Sandon]
Re: Jura
Otazka je, jak moc se ta "blizkost" podlahy projevi v blizkym mikrofonu - ja jsem osobne mel velkem problem poznat v nahravce, kdyz jsem odkryl zada bedne 1x12", coz mi prijde jako mnohem vetsi "zasah".
Kdyby ten mikrak byl otocenej do mistnosti, tak to je jina, ale kdyz je primo nalepenej na repraku a dejou se takovyhle psi kusy? Nevim, v jake mistnosti snimal ten manik impulsy sve recto bedny, ani nevim jestli to byla A/B, ale ten rozdil je tam jasne slysitelnej. Samotnyho by me zajimalo, co se s tim deje.
Trezz: no 100% stejne urcite nehraji, ale tohle rozhodne nemuze byt odchylkama mezi jednotlivyma kusama repraku...na to je to moc vyrazny a hlavne by bylo divny, ze v obou pripadech (torstova bedna a guitar hackuv recto box) vic basujou ty repraky, co jsou dole :)
Re: Jura
Otazka je, jak moc se ta "blizkost" podlahy projevi v blizkym mikrofonu - ja jsem osobne mel velkem problem poznat v nahravce, kdyz jsem odkryl zada bedne 1x12", coz mi prijde jako mnohem vetsi "zasah".
Kdyby ten mikrak byl otocenej do mistnosti, tak to je jina, ale kdyz je primo nalepenej na repraku a dejou se takovyhle psi kusy? Nevim, v jake mistnosti snimal ten manik impulsy sve recto bedny, ani nevim jestli to byla A/B, ale ten rozdil je tam jasne slysitelnej. Samotnyho by me zajimalo, co se s tim deje.
Trezz: no 100% stejne urcite nehraji, ale tohle rozhodne nemuze byt odchylkama mezi jednotlivyma kusama repraku...na to je to moc vyrazny a hlavne by bylo divny, ze v obou pripadech (torstova bedna a guitar hackuv recto box) vic basujou ty repraky, co jsou dole :)
[Jura The Riot]
Re: Sandon
Jasně, vliv odkrytí bedny se tu řešilo a poslouchalo, slyšet rozdíl tam rozhodně v nahrávce je, ale není to markantní změna. Ono je to celé dost zvláštní, protože reprák by při open back měl mít totálně jinou výchylku než v uzavřence. Horní repra v Ačku by měly mít teoreticky stejnou výchylku jako spodní, ale to je předpoklad pro PA a hifi, kde je snaha co nejvíce minimalizovat stojaté vlnění v uzavřené ozvučnici a každému z nás musí být jasné, že odrazy uvnitř ozvučnice vytváří jinak horní repro a jinak spodní.
A také podle všech logických úvah opravdu záleží na tom v jakém místě je měřící mikrofon/posluchač umístěn (kmitna nebo uzel SPL).
Ideální by bylo, kdyby někdo z nás natočil ukázku boxu pomocí mikráku na husím krku přidělaném pomocí svorky na bočnici a pak by bednu otočil a udělal druhou ukázku, snímané místo na repru by bylo stále stejné, takže by se hned vědělo kde je kámen úrazu.
Myslím, že další debaty jsou bezpředmětné bez ukázek a praktických zkušeností.
Re: Sandon
Jasně, vliv odkrytí bedny se tu řešilo a poslouchalo, slyšet rozdíl tam rozhodně v nahrávce je, ale není to markantní změna. Ono je to celé dost zvláštní, protože reprák by při open back měl mít totálně jinou výchylku než v uzavřence. Horní repra v Ačku by měly mít teoreticky stejnou výchylku jako spodní, ale to je předpoklad pro PA a hifi, kde je snaha co nejvíce minimalizovat stojaté vlnění v uzavřené ozvučnici a každému z nás musí být jasné, že odrazy uvnitř ozvučnice vytváří jinak horní repro a jinak spodní.
A také podle všech logických úvah opravdu záleží na tom v jakém místě je měřící mikrofon/posluchač umístěn (kmitna nebo uzel SPL).
Ideální by bylo, kdyby někdo z nás natočil ukázku boxu pomocí mikráku na husím krku přidělaném pomocí svorky na bočnici a pak by bednu otočil a udělal druhou ukázku, snímané místo na repru by bylo stále stejné, takže by se hned vědělo kde je kámen úrazu.
Myslím, že další debaty jsou bezpředmětné bez ukázek a praktických zkušeností.
[Sandon]
Re:
No vida, ja uz jsem pred chvili torsta vyzval k cinu v jinem tematu ;-)
Mne prave prijde, ze to odkryti bedny je tak velkej zasah, ze to musi naprosto evidentne svym efektem prebit nejakej efekt odrazu od mistnosti/podlahy... a presto podle ukazky slysim, ze to je spis naopak...takze jedine vyzkouset. Ja 4x12 doma nemam, tak nemuzu slouzit. leda ze bych udelal test 1x12 na zemi a na zidli treba... ale to se mi ted nechce, mam to tu hodne slozite naskladany a i tahle jednoducha vec je momentalne pro me dost prace :-)
Re:
No vida, ja uz jsem pred chvili torsta vyzval k cinu v jinem tematu ;-)
Mne prave prijde, ze to odkryti bedny je tak velkej zasah, ze to musi naprosto evidentne svym efektem prebit nejakej efekt odrazu od mistnosti/podlahy... a presto podle ukazky slysim, ze to je spis naopak...takze jedine vyzkouset. Ja 4x12 doma nemam, tak nemuzu slouzit. leda ze bych udelal test 1x12 na zemi a na zidli treba... ale to se mi ted nechce, mam to tu hodne slozite naskladany a i tahle jednoducha vec je momentalne pro me dost prace :-)
[rgx]
Re:
No nazdár. Tak jsme si do obýváku konečně koupili nábytek. Reprobedny, které do té doby stály na koberci u zdi jsem položil na nové komody. Ó, pěkně to spolu barevně ladí, odstín "dřeva" na reprobednách je blízko odstnu "dřeva" na nábytku. Tak si k tomu zážitku pustím nějakou hudbu. Ale běda! Kde jsou ty basy??? Tolik vlastní zkušenost s vlivem blízkosti podlahy a stěny na mohutnost basů...
Re:
No nazdár. Tak jsme si do obýváku konečně koupili nábytek. Reprobedny, které do té doby stály na koberci u zdi jsem položil na nové komody. Ó, pěkně to spolu barevně ladí, odstín "dřeva" na reprobednách je blízko odstnu "dřeva" na nábytku. Tak si k tomu zážitku pustím nějakou hudbu. Ale běda! Kde jsou ty basy??? Tolik vlastní zkušenost s vlivem blízkosti podlahy a stěny na mohutnost basů...
[rgx]
Re:
... ještě bych dodal, že repráky jsou staré 25 let, takže zahořené už by mohly být docela dobře.
Re:
... ještě bych dodal, že repráky jsou staré 25 let, takže zahořené už by mohly být docela dobře.
[torst2]
Re: Sandon
To mi vrtá hlavou u toho Genz benz G flex 2x12. S těma bassreflexama prej duní jako velký áčko. Věřim. Ale bude to stejné při blízkém snímání Shurkou? No nic, už jsme to tu rozebírali.
Re: Sandon
To mi vrtá hlavou u toho Genz benz G flex 2x12. S těma bassreflexama prej duní jako velký áčko. Věřim. Ale bude to stejné při blízkém snímání Shurkou? No nic, už jsme to tu rozebírali.
[rgx]
Re:
Kdysi jsem u hi-fi repráků získal subjektivně lepší basy jen tím, že jsem jim tu gumovou O-část kolem membrány natřel silikonovým olejem s glycerínem. Basy byly takové měkčí, protože ta guma byla poddajnější. Ale u kytarových repráků to nemá smysl. Mívají membránu celou z papíru a ten by to promaštění nesnesl. Navíc, když ta membrána je moc poddajná, tak není dobře bržděná v maximálních výchylkách a při větší hlasitost ten reprák dřív chrchlá.
Re:
Kdysi jsem u hi-fi repráků získal subjektivně lepší basy jen tím, že jsem jim tu gumovou O-část kolem membrány natřel silikonovým olejem s glycerínem. Basy byly takové měkčí, protože ta guma byla poddajnější. Ale u kytarových repráků to nemá smysl. Mívají membránu celou z papíru a ten by to promaštění nesnesl. Navíc, když ta membrána je moc poddajná, tak není dobře bržděná v maximálních výchylkách a při větší hlasitost ten reprák dřív chrchlá.
[Sandon]
Re:
Je potreba rozlisovat, co se deje v mistnosti a co v blizkosti repraku... urcite neni pochyb, ze zavreny bedny, bassreflexy, QWL a jiny "zduraznovace" basu, funguji... ale dostat to na nahravku, je uz jina vec... jak uz jsem tu jednou daval ukazku "otevreny/zavreny" zada u 1x12", pri sejmuti mikrakem to skoro neslo rozeznat (urcite to byl velmi vyrazne mensi efekt, nez v mistnosti). To same, kdyz jsme zkouseli 1x12" Boogie s EVM12, to byl stejny efekt...
Re:
Je potreba rozlisovat, co se deje v mistnosti a co v blizkosti repraku... urcite neni pochyb, ze zavreny bedny, bassreflexy, QWL a jiny "zduraznovace" basu, funguji... ale dostat to na nahravku, je uz jina vec... jak uz jsem tu jednou daval ukazku "otevreny/zavreny" zada u 1x12", pri sejmuti mikrakem to skoro neslo rozeznat (urcite to byl velmi vyrazne mensi efekt, nez v mistnosti). To same, kdyz jsme zkouseli 1x12" Boogie s EVM12, to byl stejny efekt...
[Jura The Riot]
Re:
rgx: Natření závěsů membrány je pěkné zvěrstvo.
Reprák v bassreflexové bedně má v blízkosti frekvence ladění nižší výchylku než uzavřená bedna stejné litráže, čož se může projevit při blízkém snímání.
Re:
rgx: Natření závěsů membrány je pěkné zvěrstvo.
Reprák v bassreflexové bedně má v blízkosti frekvence ladění nižší výchylku než uzavřená bedna stejné litráže, čož se může projevit při blízkém snímání.
[Sandon]
Re:
tak to nechci vyvracet, nicmene u te me 1x12" je to zrejme moc maly rozdil (nebo je bassreflex spatne navrzeny :-) v mistnosti to sice basuje vic, ale na nahravce jsem si nic nevsiml)
Re:
tak to nechci vyvracet, nicmene u te me 1x12" je to zrejme moc maly rozdil (nebo je bassreflex spatne navrzeny :-) v mistnosti to sice basuje vic, ale na nahravce jsem si nic nevsiml)
[rgx]
Re: Jura
Zvěrstvo to je, ale tehdy jsem to prostě spáchal a výsledek se dostavil. Guma se pěkně leskla ještě pár roků potom.
Re: Jura
Zvěrstvo to je, ale tehdy jsem to prostě spáchal a výsledek se dostavil. Guma se pěkně leskla ještě pár roků potom.
[Sandon]
Speaker Break In: Fact or Fiction?
temer vedecka prace na tema zahoreni repraku....
http://www.audioholics.com/education/loudspeaker-basics/speaker-break-in-fact-or-fiction
komu se to nechce cist - zaver je, ze na rozehrati (break-in) repraku staci dostatecne silnej signal v delce nekolik (max. desitek) sekund, ve vetsine pripadu staci k "zahoreni" jen testovaci signaly v ramci vyrobniho procesu repra...
Speaker Break In: Fact or Fiction?
temer vedecka prace na tema zahoreni repraku....
http://www.audioholics.com/education/loudspeaker-basics/speaker-break-in-fact-or-fiction
komu se to nechce cist - zaver je, ze na rozehrati (break-in) repraku staci dostatecne silnej signal v delce nekolik (max. desitek) sekund, ve vetsine pripadu staci k "zahoreni" jen testovaci signaly v ramci vyrobniho procesu repra...