Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: dilema: LINE 6 POD XT nebo ZOOM G7.1ut
[Petr_70]
dilema: LINE 6 POD XT nebo ZOOM G7.1ut -
Nástroje > Efekty > Konkrétní modely
Dobrý den všem,
Velmi vás prosím o názory k následujícímu:
Koupil jsem v aukci na ebay.com Fendera Stratocastera (AM) a je to moje první elektrika vůbec. Nyní řeším klasický problém "kam to připojit". Samozřejmě vím, že nejlepší řešení je kombo, které také hodlám časem pořídit (finanční otázka)- zatím u mne "vede" Fender Hot Rod Deluxe.
Proto jsem se rozhodl, že koupím kytarový multiefekt a dočasně hrát přes PC případně aktivní repro.
Dost mi ale záleží na tom, abych ten multiefekt nemusel okamžikem koupí toho komba vyhodit - jinými slovy abych jeho efekty s vypnutými simulacemi a modelingy mohl nadále využívat zapojené v fx smyčce..
Na tomto místě bych se rád omluvil všem Heavymetalovým hráčům - nechť mi odpustí, ale jejich názory mne moc nezajímají. Hraji, resp. snažím se hrát jako Mark Knopfler tj. zajímá mne jeho myšlení a technika hry a jeho kytarový zvuk. Dále pak styly jako blues či bluesrock a podobné.
Po dlouhém hledání padlo rozhodnutí na uvedené dva modely: LINE 6 POD XT nebo ZOOM G7.1ut.
Osobně se více přikláním k té G7.1ut - jednak má minimálně na vstupu lampu 12AX7 a hlavně jsem před časem objevil tento výborný portál, kde je po zaregistrování možno stáhnout patche se zvuky a simulacemi nej(žádanějších) kytaristů resp. konkrétních skladeb:
http://giasso.s42.eatj.com/ZooM/home.jsp
Je tam i ten Knopfler a je to k nerozeznání stejně jako u těch ostatních. Schválně poslechněte ukázky...
Naopak ve prospěch PODa Line6 mluví jeho rozšíření a bezesporu i zvuková kvalita protože jeho efekty používá i řada úspěšných a známých kytaristů a to dokonce i ve studiu! Viz např. Radim Hladík a jeho rozhovor s ním na http://www.music-store.cz a řada dalších.
Takže... Můžete psát svoje zkušenosti, doporučení, porovnání pokud jste někdo oba nebo některý z nich měl/máte a pomohl mi správně se rozhodnout i s ohledem na budoucí koupi celolampového komba (viz výše)
Děkuji všem!
dilema: LINE 6 POD XT nebo ZOOM G7.1ut -

Dobrý den všem,
Velmi vás prosím o názory k následujícímu:
Koupil jsem v aukci na ebay.com Fendera Stratocastera (AM) a je to moje první elektrika vůbec. Nyní řeším klasický problém "kam to připojit". Samozřejmě vím, že nejlepší řešení je kombo, které také hodlám časem pořídit (finanční otázka)- zatím u mne "vede" Fender Hot Rod Deluxe.
Proto jsem se rozhodl, že koupím kytarový multiefekt a dočasně hrát přes PC případně aktivní repro.
Dost mi ale záleží na tom, abych ten multiefekt nemusel okamžikem koupí toho komba vyhodit - jinými slovy abych jeho efekty s vypnutými simulacemi a modelingy mohl nadále využívat zapojené v fx smyčce..
Na tomto místě bych se rád omluvil všem Heavymetalovým hráčům - nechť mi odpustí, ale jejich názory mne moc nezajímají. Hraji, resp. snažím se hrát jako Mark Knopfler tj. zajímá mne jeho myšlení a technika hry a jeho kytarový zvuk. Dále pak styly jako blues či bluesrock a podobné.
Po dlouhém hledání padlo rozhodnutí na uvedené dva modely: LINE 6 POD XT nebo ZOOM G7.1ut.
Osobně se více přikláním k té G7.1ut - jednak má minimálně na vstupu lampu 12AX7 a hlavně jsem před časem objevil tento výborný portál, kde je po zaregistrování možno stáhnout patche se zvuky a simulacemi nej(žádanějších) kytaristů resp. konkrétních skladeb:
http://giasso.s42.eatj.com/ZooM/home.jsp
Je tam i ten Knopfler a je to k nerozeznání stejně jako u těch ostatních. Schválně poslechněte ukázky...
Naopak ve prospěch PODa Line6 mluví jeho rozšíření a bezesporu i zvuková kvalita protože jeho efekty používá i řada úspěšných a známých kytaristů a to dokonce i ve studiu! Viz např. Radim Hladík a jeho rozhovor s ním na http://www.music-store.cz a řada dalších.
Takže... Můžete psát svoje zkušenosti, doporučení, porovnání pokud jste někdo oba nebo některý z nich měl/máte a pomohl mi správně se rozhodnout i s ohledem na budoucí koupi celolampového komba (viz výše)
Děkuji všem!
Seznam příspěvků:
[Sandon]
Re:
Tak ja sem asi taky spis metalista - nebo prinejmensim "higainista", takze muj nazor te urcite nezajima - ale budu na tebe hodnej a pridam aspon malou napovedu:
podivej se, z kteryho roku je interview a zkus se mrknout, kdo pouziva POD v roce 2009 a co ma R.H. (uz nekolik let) za aparat. Pred x lety byl POD velka bomba, podobne jako Variax a dalsi "prevratny" vynalezy Line6 - ale dneska uz je trochu jina situace. Pokud touzis po efektaku, v jehoz "prospěch mluví jeho rozšíření a bezesporu i zvuková kvalita protože jeho efekty používá i řada úspěšných a známých kytaristů a to dokonce i ve studiu!", tak si rozhodne s PODem "uzijes" neuveritelnyho zvukovyho kouzleni, protoze efekty se ovladaji hardwarove jen jednim cudlikem, cha cha.
Re:
Tak ja sem asi taky spis metalista - nebo prinejmensim "higainista", takze muj nazor te urcite nezajima - ale budu na tebe hodnej a pridam aspon malou napovedu:
podivej se, z kteryho roku je interview a zkus se mrknout, kdo pouziva POD v roce 2009 a co ma R.H. (uz nekolik let) za aparat. Pred x lety byl POD velka bomba, podobne jako Variax a dalsi "prevratny" vynalezy Line6 - ale dneska uz je trochu jina situace. Pokud touzis po efektaku, v jehoz "prospěch mluví jeho rozšíření a bezesporu i zvuková kvalita protože jeho efekty používá i řada úspěšných a známých kytaristů a to dokonce i ve studiu!", tak si rozhodne s PODem "uzijes" neuveritelnyho zvukovyho kouzleni, protoze efekty se ovladaji hardwarove jen jednim cudlikem, cha cha.
[Petr_70]
Re: Sandon
OK, díky alespoň za tuhle odpověď.. Já s tím co píšeš nikterak nepolemizuji ba dokonce souhlasím, psal jsem to spíše jako reakci na to, že je ten Line6 některými uživateli "výnášen do oblak", ale pokud jim roky nic jiného (nebo novějšího srovnatelného) neprošlo rukama...
A jaký aparát má teď R.H. se mi nikde dohledat nepodařilo.
A co říkáš - byť jako metalista - na ten ZOOM G7.1 ? Uváděl jsem výše v dotazu jeden zajímavý odkaz...
Stormhammer:
Tohle jsem nějak nepochopil.
Re: Sandon
OK, díky alespoň za tuhle odpověď.. Já s tím co píšeš nikterak nepolemizuji ba dokonce souhlasím, psal jsem to spíše jako reakci na to, že je ten Line6 některými uživateli "výnášen do oblak", ale pokud jim roky nic jiného (nebo novějšího srovnatelného) neprošlo rukama...
A jaký aparát má teď R.H. se mi nikde dohledat nepodařilo.
A co říkáš - byť jako metalista - na ten ZOOM G7.1 ? Uváděl jsem výše v dotazu jeden zajímavý odkaz...
Stormhammer:
Tohle jsem nějak nepochopil.
[fbm]
Re:
kup si co je levnejsi, jak si poridis HotRoda, tak to pude stejne do kose (nebo na bazar :)
Re:
kup si co je levnejsi, jak si poridis HotRoda, tak to pude stejne do kose (nebo na bazar :)
[Petr_70]
Re:
Hezky, ale možnostmi a rozsahem použití efektů na tom kombu stejně nikdy nedosáhnou možností multiefektů, jinak řečeno na tom kombu stěží dosáhnu přesně ten zvuk co chci.. A řešit to krabičkama je drahé a taky je to běh na dlouhou trať při hladání čím toho zvuku dosáhnout.. Prostě nějaký mulťák zapojený ve smyčce toho komba bude stejně žádoucí.
Re:
Hezky, ale možnostmi a rozsahem použití efektů na tom kombu stejně nikdy nedosáhnou možností multiefektů, jinak řečeno na tom kombu stěží dosáhnu přesně ten zvuk co chci.. A řešit to krabičkama je drahé a taky je to běh na dlouhou trať při hladání čím toho zvuku dosáhnout.. Prostě nějaký mulťák zapojený ve smyčce toho komba bude stejně žádoucí.
[nixx]
Re: Petr_70
Mezi ty "zadouci multaky" bych ale ani jeden ze zminovanych neradil. Kdyz multak, tak neco rozumnyho (G-Major, Xpression...)
Re: Petr_70
Mezi ty "zadouci multaky" bych ale ani jeden ze zminovanych neradil. Kdyz multak, tak neco rozumnyho (G-Major, Xpression...)
[Ioannes]
Re:
Neporadim ti, jen reknu svuj nazor. Pokud si chces koupit sve "prvni" kombo a nemas uplne jasno o zvuku, tak si kup nejaky relativne laciny multiefekt (i nektere lacine jsou dosti kvalitni... Rocktron, Gmajor (ted jej nekdo prodava za 6500)) a laboruj. Najdes si zvuk, zjistis co do nej potrebujes a podle toho kdyztak koupis "lepsi" krabicky. Ale na druhou stranu, myslim ze multak na hrani live skoro staci. Muzika je o napadech a ne otom, zda pouzivas live studiovy efekt. Stejne toho efektu tam primichas relativne minimum.
Ve studiu pak bude mit jasno co tam chces a co ne a porucis si to. Tam budou mit spickove procesory.
jen tak na zamysleni.
Re:
Neporadim ti, jen reknu svuj nazor. Pokud si chces koupit sve "prvni" kombo a nemas uplne jasno o zvuku, tak si kup nejaky relativne laciny multiefekt (i nektere lacine jsou dosti kvalitni... Rocktron, Gmajor (ted jej nekdo prodava za 6500)) a laboruj. Najdes si zvuk, zjistis co do nej potrebujes a podle toho kdyztak koupis "lepsi" krabicky. Ale na druhou stranu, myslim ze multak na hrani live skoro staci. Muzika je o napadech a ne otom, zda pouzivas live studiovy efekt. Stejne toho efektu tam primichas relativne minimum.
Ve studiu pak bude mit jasno co tam chces a co ne a porucis si to. Tam budou mit spickove procesory.
jen tak na zamysleni.
[Petr_70]
Re: Ioannes
Díky za kvalitní názor, já jsem v tom s tebou v zásadě za jedno možná s tím rozdílem, že já o zvuku jakého chci dosáhnout z zásadě jasno mám, ale co nevím jak resp. čím ho dosáhnout. V tom mi myslím multiefekt dost pomůže jak a čím ho nalézt. Jde mi o to, aby když do toho vrazím nějaké peníze (řádově několik tisíc - třeba i s bazaru) tak aby to trochu za něco stálo a nemusel to hned jak koupím kombo vyhazovat...
Rocktron, Gmajor, Xpression... Tohle mi nic se přiznám neříká - všichni vynášejí Line6, Boss, Zoom.. budu muset ještě hledat dál.
btw: Vím, že se už trochu opakuju, ale ty patche na Zoom G7.1/G9.2 na stránce, kterou jsem odkazoval, nezní vůbec špatně!
Re: Ioannes
Díky za kvalitní názor, já jsem v tom s tebou v zásadě za jedno možná s tím rozdílem, že já o zvuku jakého chci dosáhnout z zásadě jasno mám, ale co nevím jak resp. čím ho dosáhnout. V tom mi myslím multiefekt dost pomůže jak a čím ho nalézt. Jde mi o to, aby když do toho vrazím nějaké peníze (řádově několik tisíc - třeba i s bazaru) tak aby to trochu za něco stálo a nemusel to hned jak koupím kombo vyhazovat...
Rocktron, Gmajor, Xpression... Tohle mi nic se přiznám neříká - všichni vynášejí Line6, Boss, Zoom.. budu muset ještě hledat dál.
btw: Vím, že se už trochu opakuju, ale ty patche na Zoom G7.1/G9.2 na stránce, kterou jsem odkazoval, nezní vůbec špatně!
[Ioannes]
Re:
Rocktron je Xpression (radove kolem 7tisic, Gmajor je za tu samou cenu.... dle meho plus minus stejna kvalita, jen jina firma a jine ovladani... ja mam Xpression).
Je jasne, ze mas ve zvuku jasno, ale na multaku si prave vyzkousis cim to dosahnout, na cem to zavisi. Na cem hodne, na cem malo a co dokazes ozelet.
Jinak Line6 bych nebral, zoom se asi zlepsil, ale taky zadnej slagr. Boss je dost kvalitni (dle meho).
Jde o to, zda si poridis multak ktery ma zkresleni uvnitr (to nebyva nikdy moc extra, ale po chvilce laborovani s tim se da dosahnout nejakeho vysledku, za ktery se clovek nemusi stydet) a nebo jen multak s efekty (bez zkresleni) a to pouzijes z komba (hlavy, jine krabicky apod)
Pokud chces jenom multak, tak sahni po Gmajorovi, Rocktronu Xpression, nebo Boss VF1, ci podobne.
Re:
Rocktron je Xpression (radove kolem 7tisic, Gmajor je za tu samou cenu.... dle meho plus minus stejna kvalita, jen jina firma a jine ovladani... ja mam Xpression).
Je jasne, ze mas ve zvuku jasno, ale na multaku si prave vyzkousis cim to dosahnout, na cem to zavisi. Na cem hodne, na cem malo a co dokazes ozelet.
Jinak Line6 bych nebral, zoom se asi zlepsil, ale taky zadnej slagr. Boss je dost kvalitni (dle meho).
Jde o to, zda si poridis multak ktery ma zkresleni uvnitr (to nebyva nikdy moc extra, ale po chvilce laborovani s tim se da dosahnout nejakeho vysledku, za ktery se clovek nemusi stydet) a nebo jen multak s efekty (bez zkresleni) a to pouzijes z komba (hlavy, jine krabicky apod)
Pokud chces jenom multak, tak sahni po Gmajorovi, Rocktronu Xpression, nebo Boss VF1, ci podobne.
[Petr_70]
Re:
Díky za vysvětlení...
Tedy jestli jsem tě správně pochopil, tak řada těch multiefektů realizují to "zkreslení uvnitř" pomocí preamp/amp modelingů, často simulací různých "vintage" aparátů, zatímco ta druhá skupina Rockton, G-major) obsahuje "jen" efekty a "kreslit" musím něčím jiným (kombem apod.)
Jestli je to takhle tak by ta druhá skupina, kterou preferuješ byla "použitelná" až to kombo budu mít a to je trochu problém - nevím kdy to bude. S tím samotným si asi moc nezahraju, ale opravte mne jestli se mýlím.
Re:
Díky za vysvětlení...
Tedy jestli jsem tě správně pochopil, tak řada těch multiefektů realizují to "zkreslení uvnitř" pomocí preamp/amp modelingů, často simulací různých "vintage" aparátů, zatímco ta druhá skupina Rockton, G-major) obsahuje "jen" efekty a "kreslit" musím něčím jiným (kombem apod.)
Jestli je to takhle tak by ta druhá skupina, kterou preferuješ byla "použitelná" až to kombo budu mít a to je trochu problém - nevím kdy to bude. S tím samotným si asi moc nezahraju, ale opravte mne jestli se mýlím.
[Ioannes]
Re:
Ano, pochopil jsi to spravne...;o))
Ale zauvazuj... ted koupis neco co kresli, za 3.000 pak uz skoro neprodas. (takze ty penize vyhodis). Neni lepsi si neco usetrit a koupit neco lepsiho?
Jinak kreslit umi docela Boss dobre. Mam VF1 a ten hraje rekneme slusne.
Re:
Ano, pochopil jsi to spravne...;o))
Ale zauvazuj... ted koupis neco co kresli, za 3.000 pak uz skoro neprodas. (takze ty penize vyhodis). Neni lepsi si neco usetrit a koupit neco lepsiho?
Jinak kreslit umi docela Boss dobre. Mam VF1 a ten hraje rekneme slusne.
[Sandon]
Re: P70
R.H. pouziva uz leta Matchless, aparat za opravdu dost penez. Ani R. Pastrnak z Buty uz davno nepouziva POD, byt ho na Kosmostour mel hrde pred sebou na stojanku. Pochybuju, ze nekdo z nich ho pouziva ve studiu - prave z toho duvodu, ze na efektech nejde nic moc nastavit bez pomoci PC. Byla to proste moda, nahravaly se na to desky atd. S odstupem casu z toho 90% kytaristu vystrizlivelo. A to plati obecne o simulacich.
Ten Zoom nevim, z tech novych modelu jsem mel v ruce jen ten "akusticky" a efekty mi prisly hodne dobry.
Mas opravdu 2 moznosti: multiefek se zkreslenim nebo bez. Ja jsem zrovna priznivcem Bossu a jsou to kvalitni masiny. Nekdo neda dopustit na Rocktron nebo TC Electronic, mne vzdycky prislo, ze Boss byl za podobnou cenu mnohem lip vybavenej (ale to zase beru z hlediska experimentovani se zvukem a efektama - kdo to nepotrebuje, tak si koupi jednodussi / min vybavenej efekt).
Zbytecne bych se neupinal na presety z nejake stranky - podle toho se multiefekt nekupuje. Knoplfer nikdy moc efektu nepouzival a brzo prijdes na to, ze neni dulezity jak mas nastavenej efekt, ale jak dobre dokazes hrat v jeho stylu (pokud tohle je opravdu tvuj cil, napodobovat nekoho). Knopfler hraje pravou rukou prstama, to nejvic ovlivnuje jeho zvuk! Pokud to nekdo umi dobre zahrat, pak to bude nejspis znit jako Knopfler i pres krabicku DeathMetal.
Re: P70
R.H. pouziva uz leta Matchless, aparat za opravdu dost penez. Ani R. Pastrnak z Buty uz davno nepouziva POD, byt ho na Kosmostour mel hrde pred sebou na stojanku. Pochybuju, ze nekdo z nich ho pouziva ve studiu - prave z toho duvodu, ze na efektech nejde nic moc nastavit bez pomoci PC. Byla to proste moda, nahravaly se na to desky atd. S odstupem casu z toho 90% kytaristu vystrizlivelo. A to plati obecne o simulacich.
Ten Zoom nevim, z tech novych modelu jsem mel v ruce jen ten "akusticky" a efekty mi prisly hodne dobry.
Mas opravdu 2 moznosti: multiefek se zkreslenim nebo bez. Ja jsem zrovna priznivcem Bossu a jsou to kvalitni masiny. Nekdo neda dopustit na Rocktron nebo TC Electronic, mne vzdycky prislo, ze Boss byl za podobnou cenu mnohem lip vybavenej (ale to zase beru z hlediska experimentovani se zvukem a efektama - kdo to nepotrebuje, tak si koupi jednodussi / min vybavenej efekt).
Zbytecne bych se neupinal na presety z nejake stranky - podle toho se multiefekt nekupuje. Knoplfer nikdy moc efektu nepouzival a brzo prijdes na to, ze neni dulezity jak mas nastavenej efekt, ale jak dobre dokazes hrat v jeho stylu (pokud tohle je opravdu tvuj cil, napodobovat nekoho). Knopfler hraje pravou rukou prstama, to nejvic ovlivnuje jeho zvuk! Pokud to nekdo umi dobre zahrat, pak to bude nejspis znit jako Knopfler i pres krabicku DeathMetal.
[kremator]
Re:
Přidám se se svojí troškou do mlýna, ač taky metalista:) Tady je něco o aparátech a efektech, co Mark používal - http://www.geocities.com/Nashville/3399/
Sandon má pravdu v tom, že ten zvuk je daný hlavně tím, jak hraje a ne tím, na co hraje. Co jsem tak četl, tak používal na základní zvuk volume pedál, kompresor a maximálně delay - to vše do lampáče Fender.
Dneska jsem zkoušel nalovit zvuk, který by připomínal staré surf-rockové nahrávky - sice bez sigle coil snímačů, ale přesto se mi to podařilo i na ZOOM 505 II, i když to není ideální. Já za sebe bych pro začátek doporučoval něco ve stylu Digitech RP150 nebo ZOOM G2 - a až si koupíš kombo, tak k tomu něco pořádného - takový malý mulťák je na domácí hraní super - a hlavně se tam dají nalovit kompresory, delaye, reverby, obsahuje to jakž takž použitelné simulace aparátů. Nic dražšího bych si asi na začátek nekupoval, protože pak můžeš stejně zjistit, že se ti to do aprátu nehodí. Přes PC nebo aktivní repro to stejně nikdy nebude ono. Z druhé ruky za pár šupů - a za stejnou cenu to pak taky prodáš, takže ztráta je minimální. Jinak třeba RP150 má špičkové modulace/delaye/reverby - takže by s vypnutou simulací aparátu šla použít i do efektové smyčky. Míval jsem RP200 a výhrady jsem měl akorát ke zkreslenému zvuku, který nebyl stoprocentní.
Re:
Přidám se se svojí troškou do mlýna, ač taky metalista:) Tady je něco o aparátech a efektech, co Mark používal - http://www.geocities.com/Nashville/3399/
Sandon má pravdu v tom, že ten zvuk je daný hlavně tím, jak hraje a ne tím, na co hraje. Co jsem tak četl, tak používal na základní zvuk volume pedál, kompresor a maximálně delay - to vše do lampáče Fender.
Dneska jsem zkoušel nalovit zvuk, který by připomínal staré surf-rockové nahrávky - sice bez sigle coil snímačů, ale přesto se mi to podařilo i na ZOOM 505 II, i když to není ideální. Já za sebe bych pro začátek doporučoval něco ve stylu Digitech RP150 nebo ZOOM G2 - a až si koupíš kombo, tak k tomu něco pořádného - takový malý mulťák je na domácí hraní super - a hlavně se tam dají nalovit kompresory, delaye, reverby, obsahuje to jakž takž použitelné simulace aparátů. Nic dražšího bych si asi na začátek nekupoval, protože pak můžeš stejně zjistit, že se ti to do aprátu nehodí. Přes PC nebo aktivní repro to stejně nikdy nebude ono. Z druhé ruky za pár šupů - a za stejnou cenu to pak taky prodáš, takže ztráta je minimální. Jinak třeba RP150 má špičkové modulace/delaye/reverby - takže by s vypnutou simulací aparátu šla použít i do efektové smyčky. Míval jsem RP200 a výhrady jsem měl akorát ke zkreslenému zvuku, který nebyl stoprocentní.
[Sandon]
Re:
To Soldano si pamatuju. On ale muze hrat fakt i na trubku od hajz*lu a kazdej po dvou tonech pozna, ze je to on.
Re:
To Soldano si pamatuju. On ale muze hrat fakt i na trubku od hajz*lu a kazdej po dvou tonech pozna, ze je to on.
[Stormhammer]
Re: Petr
Přesně jak říká kremator, kup si zpočátku něco levnějšího a pak až budeš mít aparát tak uvidíš. Když ti to pak nebude vyhovovat dohromady, nic moc se neděje, moc si do toho neinvestoval a hlavně to relativně jednoduše prodáš. Navíc je to dobrý na cvičení, je to malý a skvěle to poslouží.
Co se týče velkejch mulťáků - tady je celkem horší vybírat, modulace bejvaj dost kvalitní na všech, zkreslení je věc jiná, ale záleží jestli ho budeš používat nebo ne. Pokud ne, tak už to je pak jen otázka priorit: radši budeš mít třeba looper než lampu nebo tenhle a tenhle efekt atd.
Já bejt na tvym místě, tak koupim něco menšího, časem kombo, potom, až budou peníze, tak systémem pokus-omyl zkusim co pude a pak teprve koupim.
Re: Petr
Přesně jak říká kremator, kup si zpočátku něco levnějšího a pak až budeš mít aparát tak uvidíš. Když ti to pak nebude vyhovovat dohromady, nic moc se neděje, moc si do toho neinvestoval a hlavně to relativně jednoduše prodáš. Navíc je to dobrý na cvičení, je to malý a skvěle to poslouží.
Co se týče velkejch mulťáků - tady je celkem horší vybírat, modulace bejvaj dost kvalitní na všech, zkreslení je věc jiná, ale záleží jestli ho budeš používat nebo ne. Pokud ne, tak už to je pak jen otázka priorit: radši budeš mít třeba looper než lampu nebo tenhle a tenhle efekt atd.
Já bejt na tvym místě, tak koupim něco menšího, časem kombo, potom, až budou peníze, tak systémem pokus-omyl zkusim co pude a pak teprve koupim.
[Petr_70]
Re:
Všem vám děkuji za názory - určitě o tom co jste napsali budu přemýšlet...
Jinak jsem se díval na reference ohledně toho Digitecha RP150 a jsou překvapivě velmi dobré! Nečekal bych, že v dané cenové relaci je možné koupit něco alespoň trochu kvalitního. Někteří jeho efekty dokonce hodnotí lépe než u zmíněného PODa xt, což je docela co říct...
Teď jsem ho viděl v inzerci za 1500 peněz téměř nepoužitý ještě v záruce.
ad Knopfler:
Naprosto souhlasím s tím, že v jeho případech to není o efektech jako o technice hraní.
http://knopfler.gerlant.com/oskupine/kap.php
http://www.music-store.cz/testy3.asp?ID=249
http://www.music-store.cz/testy3.asp?ID=250
Re:
Všem vám děkuji za názory - určitě o tom co jste napsali budu přemýšlet...
Jinak jsem se díval na reference ohledně toho Digitecha RP150 a jsou překvapivě velmi dobré! Nečekal bych, že v dané cenové relaci je možné koupit něco alespoň trochu kvalitního. Někteří jeho efekty dokonce hodnotí lépe než u zmíněného PODa xt, což je docela co říct...
Teď jsem ho viděl v inzerci za 1500 peněz téměř nepoužitý ještě v záruce.
ad Knopfler:
Naprosto souhlasím s tím, že v jeho případech to není o efektech jako o technice hraní.
http://knopfler.gerlant.com/oskupine/kap.php
http://www.music-store.cz/testy3.asp?ID=249
http://www.music-store.cz/testy3.asp?ID=250
[Sandon]
Re: kremator
Ja to taky nevedel a doufal jsem, ze si toho nevsimnes :-)
Ale je fakt, ze on mival ten zvuk vzdycky takovej kulatej a hodnej a heavymetal nehraje...
Zvuk v Brothers In Arms je naprosto uzasnej, ale to je proste hlavne hracem. Mne se libi i Redluv zvuk (nebo aspon libil), a ten ma v Acousticovi taky tusim EV.
Mimochodem ten jeho "ZIVEJ" (=clovek) ovladac zesilovacu je taky kouzelnej forek :-)
Re: kremator
Ja to taky nevedel a doufal jsem, ze si toho nevsimnes :-)
Ale je fakt, ze on mival ten zvuk vzdycky takovej kulatej a hodnej a heavymetal nehraje...
Zvuk v Brothers In Arms je naprosto uzasnej, ale to je proste hlavne hracem. Mne se libi i Redluv zvuk (nebo aspon libil), a ten ma v Acousticovi taky tusim EV.
Mimochodem ten jeho "ZIVEJ" (=clovek) ovladac zesilovacu je taky kouzelnej forek :-)
[Placka]
Re:
ted je na hudebnibazar.cz RP250 za 2000 vcetne postovnyho. Myslim,ze to nema konkurenci...v tyhle cenovy kategorii a na seznameni se svetem elektricky kytary to vic nez staci. A az si poridis poradny kombo,klidne ho muzes s cistym svedomim pouzit do smycky,presne takhle to mam ja.
Re:
ted je na hudebnibazar.cz RP250 za 2000 vcetne postovnyho. Myslim,ze to nema konkurenci...v tyhle cenovy kategorii a na seznameni se svetem elektricky kytary to vic nez staci. A az si poridis poradny kombo,klidne ho muzes s cistym svedomim pouzit do smycky,presne takhle to mam ja.
[Petr_70]
Re:
Stormhammer tady zmínil "looper". Mohl by mi prosím někdo vysvětlit o co se přesně jedná? Dekuji..
Re:
Stormhammer tady zmínil "looper". Mohl by mi prosím někdo vysvětlit o co se přesně jedná? Dekuji..
[Placka]
Re:
looper ja masinka,ktera vychazi z delaye a slouzi k tomu,ze si urcitej riff,podklad,beglajt nahrajes a on se pak opakuje a ty do nej muzes hrat treba solo. Jsou uplne jednoduchy loopery,ktery se ovladaj jednou slapkou,az po slozity masiny,kde si muzes predehrat treba celej song. Jak to funguje v praxi je videt treba tady:
http://www.youtube.com/watch?v=OM490EXk8v0&feature=related
Re:
looper ja masinka,ktera vychazi z delaye a slouzi k tomu,ze si urcitej riff,podklad,beglajt nahrajes a on se pak opakuje a ty do nej muzes hrat treba solo. Jsou uplne jednoduchy loopery,ktery se ovladaj jednou slapkou,az po slozity masiny,kde si muzes predehrat treba celej song. Jak to funguje v praxi je videt treba tady:
http://www.youtube.com/watch?v=OM490EXk8v0&feature=related
[Petr_70]
Re:
..anebo tady v mém veleoblíbeném songu Blue Jean Blues:
http://www.youtube.com/watch?v=keR7kRNg05Y&feature=related
Je tam vidět okamžik před sólem kdy ten zaznamenaný beglajt sešlápnutím zapne...
Akorát to nazývá "looping pedal", ale mělo by se jadnat o to samé, není-liž pravda?
Re:
..anebo tady v mém veleoblíbeném songu Blue Jean Blues:
http://www.youtube.com/watch?v=keR7kRNg05Y&feature=related
Je tam vidět okamžik před sólem kdy ten zaznamenaný beglajt sešlápnutím zapne...
Akorát to nazývá "looping pedal", ale mělo by se jadnat o to samé, není-liž pravda?
[Placka]
Re:
jojo,looping pedal je kupodivu to samy co looper:-). Oboji je odvozenina od "loop",coz znamena smycka
Re:
jojo,looping pedal je kupodivu to samy co looper:-). Oboji je odvozenina od "loop",coz znamena smycka
[Petr_70]
2 dotazy k tématu...
Jěště bych si dovolil využít vaší ochoty a požádal o vysvětlení těchto dvou otázek, ve kterých nemám tak úplně jasno:
1)
Jde mi o to samotné zkreslení kytarového zesilovače. Jak známo kytarová komba mají většinou dva kanály - čistý a zkreslený. A mne by zajímalo, jak je to v případě toho čistého kanálu: pracují skutečně zcela bez zkreslení jako běžné audio zesilovače a nebo tam nějaká "malá" míra přebuzení/zkreslení za účelem dosažení konkrétního zvuku? A jak tento aspekt řeší multiefekty s amp modelingem? Ty žádné oddělené kanály (čistý/zkreslený)nemají(?). Já osobně bych tipoval, že tam je ta míra zreslení po navolení konkrétního aparátu řešená potenciometrem (nebo jinak) s nastavením zkreslení od nuly do maxima..
2)Důvod proč se na ad1) ptám je mj. ten, že mám možnost získat víceméně darem starý TESLA lampový zesilovač, který bude - teda pokud ho nepřebudím - hrát bez zkreslení, tak co by případně řešilo aby se na to dalo hrát - jestli je nezbytný efekt typu distortion apod. aby mi to alespoň trochu hrálo jako tomu Knopflerovi. Vždyť on přece vždy byl a je průkopníkem čistého zvuku, či ne?
Děkuji za objasnění a omlouvám se za delší text, ale stručněji mi to nějak nešlo...
2 dotazy k tématu...
Jěště bych si dovolil využít vaší ochoty a požádal o vysvětlení těchto dvou otázek, ve kterých nemám tak úplně jasno:
1)
Jde mi o to samotné zkreslení kytarového zesilovače. Jak známo kytarová komba mají většinou dva kanály - čistý a zkreslený. A mne by zajímalo, jak je to v případě toho čistého kanálu: pracují skutečně zcela bez zkreslení jako běžné audio zesilovače a nebo tam nějaká "malá" míra přebuzení/zkreslení za účelem dosažení konkrétního zvuku? A jak tento aspekt řeší multiefekty s amp modelingem? Ty žádné oddělené kanály (čistý/zkreslený)nemají(?). Já osobně bych tipoval, že tam je ta míra zreslení po navolení konkrétního aparátu řešená potenciometrem (nebo jinak) s nastavením zkreslení od nuly do maxima..
2)Důvod proč se na ad1) ptám je mj. ten, že mám možnost získat víceméně darem starý TESLA lampový zesilovač, který bude - teda pokud ho nepřebudím - hrát bez zkreslení, tak co by případně řešilo aby se na to dalo hrát - jestli je nezbytný efekt typu distortion apod. aby mi to alespoň trochu hrálo jako tomu Knopflerovi. Vždyť on přece vždy byl a je průkopníkem čistého zvuku, či ne?
Děkuji za objasnění a omlouvám se za delší text, ale stručněji mi to nějak nešlo...
[nixx]
Re:
1) Cisty kanal komba/hlavy je vlastne preamp, kde se zvuk urcitym zpusobem zabarvuje... Jeho vystup se pak posila do koncoveho stupne, kde se signal zesili tak, ze je schopny rozkmitat membranu repraku. Ten koncovy zesilovac uz byva pro vsechny kanaly stejny.
Cisty kanal tim padem neni stejny pripad, jako bezne audio zesilovace... ty signal, pokud mozno, nijak nezabarvuji.
Ten preamp ma nejak polozene korekce, ma svuj urcity zvuk... proto cisty kanal Voxe nehraje stejne jako Fender nebo Mesa (ted pominu vliv koncaku, zpetne vazby atd.). Jinak vetsinou jde i cisty kanal prebudit do crunche.
2) Ta Tesla nejak hrat bude... a vzdycky pred ni muzes zapojit nejaky modelingovy efekt.
Re:
1) Cisty kanal komba/hlavy je vlastne preamp, kde se zvuk urcitym zpusobem zabarvuje... Jeho vystup se pak posila do koncoveho stupne, kde se signal zesili tak, ze je schopny rozkmitat membranu repraku. Ten koncovy zesilovac uz byva pro vsechny kanaly stejny.
Cisty kanal tim padem neni stejny pripad, jako bezne audio zesilovace... ty signal, pokud mozno, nijak nezabarvuji.
Ten preamp ma nejak polozene korekce, ma svuj urcity zvuk... proto cisty kanal Voxe nehraje stejne jako Fender nebo Mesa (ted pominu vliv koncaku, zpetne vazby atd.). Jinak vetsinou jde i cisty kanal prebudit do crunche.
2) Ta Tesla nejak hrat bude... a vzdycky pred ni muzes zapojit nejaky modelingovy efekt.
[Petr_70]
Re: nixx
Děkuji za odpověď, myslel jsem si, že to takhle je, chtěl jsem se ujistit..
Tedy ten druhý, zkreslený kanál komba/hlavy je vlastně druhý preamp a volbou čistý/zkreslený s přepíná vstup jednouho nebo druhého.
A před tu Teslu by tedy mohlo teoreticky stačit zapojit modelingový efekt "napodobující" barvu konkrétního preampu.
Re: nixx
Děkuji za odpověď, myslel jsem si, že to takhle je, chtěl jsem se ujistit..
Tedy ten druhý, zkreslený kanál komba/hlavy je vlastně druhý preamp a volbou čistý/zkreslený s přepíná vstup jednouho nebo druhého.
A před tu Teslu by tedy mohlo teoreticky stačit zapojit modelingový efekt "napodobující" barvu konkrétního preampu.
[vasek]
Re:
Ano.
Ale pozor ještě na jednu věc. Zjednodušeně řečeno, modeling (jako třeba POD) řeší dvě věci - modelace zvuku preampem a modelaci reproduktorem. Pokud pustíš modelaci preampovou do preampu, tak to bude znít hnusně stejně jako když pustíš modelaci kytarového reprodutkoru do kytarového reproduktoru. Mezi hi-fi reproduktorem a kytarovým reproduktorem je velký rozdíl, ten mění výrazně barvu. To jen tak, až budeš zkoušet, tak aby ses nelekl... pokud k Tesle zapojíš kytarový reprák, tak musíš vypnout modeling reproduktoru. Pokud budeš mít širokopásmový (hi-fi) repro, tak musíš modeling repra zase zapnout, protože jinak by to strašně bzučelo.
Re:
Ano.
Ale pozor ještě na jednu věc. Zjednodušeně řečeno, modeling (jako třeba POD) řeší dvě věci - modelace zvuku preampem a modelaci reproduktorem. Pokud pustíš modelaci preampovou do preampu, tak to bude znít hnusně stejně jako když pustíš modelaci kytarového reprodutkoru do kytarového reproduktoru. Mezi hi-fi reproduktorem a kytarovým reproduktorem je velký rozdíl, ten mění výrazně barvu. To jen tak, až budeš zkoušet, tak aby ses nelekl... pokud k Tesle zapojíš kytarový reprák, tak musíš vypnout modeling reproduktoru. Pokud budeš mít širokopásmový (hi-fi) repro, tak musíš modeling repra zase zapnout, protože jinak by to strašně bzučelo.
[havran]
1) Čistý kanál vícekanálového kytarového zesilovače. Může být čistý až do konce dráhy potenciometru, ale také nemusí. Záleží na konstrukci preampu, kde se přebuzení většinou primárně generuje, a na celkové hlasitosti zesilovače (při vyšší celkové hlasitosti může mít zesilovač tendenci zkreslovat i koncákem, přičemž vyšší hlasitost preampu tento jev umocňuje). U některých zesilovačů by ses musel hodně snažit, abys i na čistém kanálu dosáhl zkreslení, u jiných by zkreslení nebylo problémem na žádném z kanálů. Obecné pravidlo, že čistý kanál bude ve všech polohách čistý, není. Je to různé značka od značky i typ od typu.
2) Otázkou je také pojem zkreslení. Kytarista tím většinou rozumí až přebuzení zesilovače. Hifista zkreslením rozumí, jestli se nepletu, dokonce už změnu EQ či kompresi a to ať už ji generuje zesilovač nebo reproduktor (což v případě kytarových aparátů činí hojně oba i v nepřebuzeném stavu, natož v tom přebuzeném). O kytarových zesilovačích (a reproduktorech) se rozhodně nehovoří hifistickou terminologií, protože se od obou očekává něco zásadně jiného. U hi-fi je to high fidelity reprodukované hudby, u kytarových aparátů je to slyšitelnost kytary v kapele (nebo nahrávce).
3) Amp modeling většinou simuluje 3 součásti zvukového řetězce. Předzesilovač s koncovým zesilovačem + reproduktor + mikrofon. Přinejmenším u Line 6 (nevím jak u jiných výrobců) jde z řetězce vypojit simulace reproduktoru + mikrofonu. Pořád ale zbývá modelovaný předzesilovač a koncový zesilovač. Když to i v této podobě píchneš do svého komba, stále bude jeho předzesilovači a koncovému zesilovači předcházet ještě dvojice modelovaná. Nechám na ostatních, aby se k tomuto výsledku vyjádřili.
4) Kanály na modelingových multiefektech nebývají, protože tuto funkci na nich plní banky. Na bance X si nastavíš čistý, na bance X+1 zkreslený dle svého gusta, přičemž na obou může být model stejného zesilovače, pouze jinak nastaveného.
5) Spousta lidí hraje pouze na čistý kanál a zkreslení nevyužívá ze zesilovače, ale z krabiček, z overdrivů nebo distortionů, z nichž některé se speciálně pro čisté kanály navrhují (jiné jsou vhodnější pro již mírně přebuzené zesilovače).
6) O tom, jakou roli hrál ve zvuku Marka Knopflera kompresor Orange Squeezer od Dana Armstronga se vedou spory.
1) Čistý kanál vícekanálového kytarového zesilovače. Může být čistý až do konce dráhy potenciometru, ale také nemusí. Záleží na konstrukci preampu, kde se přebuzení většinou primárně generuje, a na celkové hlasitosti zesilovače (při vyšší celkové hlasitosti může mít zesilovač tendenci zkreslovat i koncákem, přičemž vyšší hlasitost preampu tento jev umocňuje). U některých zesilovačů by ses musel hodně snažit, abys i na čistém kanálu dosáhl zkreslení, u jiných by zkreslení nebylo problémem na žádném z kanálů. Obecné pravidlo, že čistý kanál bude ve všech polohách čistý, není. Je to různé značka od značky i typ od typu.
2) Otázkou je také pojem zkreslení. Kytarista tím většinou rozumí až přebuzení zesilovače. Hifista zkreslením rozumí, jestli se nepletu, dokonce už změnu EQ či kompresi a to ať už ji generuje zesilovač nebo reproduktor (což v případě kytarových aparátů činí hojně oba i v nepřebuzeném stavu, natož v tom přebuzeném). O kytarových zesilovačích (a reproduktorech) se rozhodně nehovoří hifistickou terminologií, protože se od obou očekává něco zásadně jiného. U hi-fi je to high fidelity reprodukované hudby, u kytarových aparátů je to slyšitelnost kytary v kapele (nebo nahrávce).
3) Amp modeling většinou simuluje 3 součásti zvukového řetězce. Předzesilovač s koncovým zesilovačem + reproduktor + mikrofon. Přinejmenším u Line 6 (nevím jak u jiných výrobců) jde z řetězce vypojit simulace reproduktoru + mikrofonu. Pořád ale zbývá modelovaný předzesilovač a koncový zesilovač. Když to i v této podobě píchneš do svého komba, stále bude jeho předzesilovači a koncovému zesilovači předcházet ještě dvojice modelovaná. Nechám na ostatních, aby se k tomuto výsledku vyjádřili.
4) Kanály na modelingových multiefektech nebývají, protože tuto funkci na nich plní banky. Na bance X si nastavíš čistý, na bance X+1 zkreslený dle svého gusta, přičemž na obou může být model stejného zesilovače, pouze jinak nastaveného.
5) Spousta lidí hraje pouze na čistý kanál a zkreslení nevyužívá ze zesilovače, ale z krabiček, z overdrivů nebo distortionů, z nichž některé se speciálně pro čisté kanály navrhují (jiné jsou vhodnější pro již mírně přebuzené zesilovače).
6) O tom, jakou roli hrál ve zvuku Marka Knopflera kompresor Orange Squeezer od Dana Armstronga se vedou spory.
[Petr_70]
Re: vasek
Díky moc za doplnění - já jsem to ještě zapoměl napsat..
Konkrétně to, že když před ten zesilovač "hodím" nějaký řekněme multiefekt (třeba ten POD) s modelací zvuku preampem, tak bych se měl snažit zapojit přímo na vstup koncového zesilovače resp. ten preamp v té TESLE nějak přemostit!
Ideálně kdyby měl linkový vstup na koncový stupeň vyvedený - pak by asi nebylo moc co řešit. Ale i tak by to mělo být řešitelné - schéma na tu Teslu by se určitě někde sehnat dalo...
Re: vasek
Díky moc za doplnění - já jsem to ještě zapoměl napsat..
Konkrétně to, že když před ten zesilovač "hodím" nějaký řekněme multiefekt (třeba ten POD) s modelací zvuku preampem, tak bych se měl snažit zapojit přímo na vstup koncového zesilovače resp. ten preamp v té TESLE nějak přemostit!
Ideálně kdyby měl linkový vstup na koncový stupeň vyvedený - pak by asi nebylo moc co řešit. Ale i tak by to mělo být řešitelné - schéma na tu Teslu by se určitě někde sehnat dalo...
[Petr_70]
Re: havran
Děkuji ti za vyčerpávající odpověď...
k bodu 3.
Tohle mne také napadlo - ideální by byla simulace čistého preampu, ale to se asi moc nedělá.. Uvědomuji si, že postupem, který jsem popsal v předchozím příspěvku spojím dva koncové zesilovače za sebe (jeden modelovaný, druhý reálný), ale s tím asi nic nenadělám - za vyzkoušení by to snad stálo..
k bodům 5 a 6:
Pokud vím Mark Knopfler používá/používal kompresor Boss CS-2 ale jak zásadní vliv na jeho zvuk to má neumím posoudit. Spíše bych řekl, že zásadní bude ta barva zvuku preampu, které používá nebo používal (Mesa série Mark, Fender, Soldano SLO100...), tak jak to pěkně popsal výše nixx.
Re: havran
Děkuji ti za vyčerpávající odpověď...
k bodu 3.
Tohle mne také napadlo - ideální by byla simulace čistého preampu, ale to se asi moc nedělá.. Uvědomuji si, že postupem, který jsem popsal v předchozím příspěvku spojím dva koncové zesilovače za sebe (jeden modelovaný, druhý reálný), ale s tím asi nic nenadělám - za vyzkoušení by to snad stálo..
k bodům 5 a 6:
Pokud vím Mark Knopfler používá/používal kompresor Boss CS-2 ale jak zásadní vliv na jeho zvuk to má neumím posoudit. Spíše bych řekl, že zásadní bude ta barva zvuku preampu, které používá nebo používal (Mesa série Mark, Fender, Soldano SLO100...), tak jak to pěkně popsal výše nixx.
[Placka]
Re:
jenom doplnim ze svych zkusenosti-i ten digitech RP250 za dva jumbiky ma, co se simulace tyce, tri vypinatelny bloky - stombox, kde simuluje krabicky,vetsinou zkreslujici, predrazeny aparatu, pak samotnej amplifier,kde simuluje cely aparaty (tedy predzesilovac+koncovej zesilovac) a reprobox simulaci, ktera ktera simuluje pripojenou bednu. Vsechny jdou vypnout,takze se klidne da nechat jen simulace krabicek,zbytek vypnout,nebo jenom simulace aparatu...vzhledem k tomu,jak ruznorody efekty se daji najit a jak moc verny jsou jednotlivy simulace bych vubec neresil,jestli mas do komba pripojenou simulaci lampovyho zesilovace,nebo simulaci krabicky, hlavni je stejne vzdycky nastavit nejakeej rozumnej zvuk. Samozrejme simulace boxu zvuk ovlivnuje nejvic a je potreba ji vypnout,kdyz hrajes do kytarovyho repraku a naopak zapnout,kdyz hrajes treba do aktivnnich bedynek u kompu.
Re:
jenom doplnim ze svych zkusenosti-i ten digitech RP250 za dva jumbiky ma, co se simulace tyce, tri vypinatelny bloky - stombox, kde simuluje krabicky,vetsinou zkreslujici, predrazeny aparatu, pak samotnej amplifier,kde simuluje cely aparaty (tedy predzesilovac+koncovej zesilovac) a reprobox simulaci, ktera ktera simuluje pripojenou bednu. Vsechny jdou vypnout,takze se klidne da nechat jen simulace krabicek,zbytek vypnout,nebo jenom simulace aparatu...vzhledem k tomu,jak ruznorody efekty se daji najit a jak moc verny jsou jednotlivy simulace bych vubec neresil,jestli mas do komba pripojenou simulaci lampovyho zesilovace,nebo simulaci krabicky, hlavni je stejne vzdycky nastavit nejakeej rozumnej zvuk. Samozrejme simulace boxu zvuk ovlivnuje nejvic a je potreba ji vypnout,kdyz hrajes do kytarovyho repraku a naopak zapnout,kdyz hrajes treba do aktivnnich bedynek u kompu.