Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Zesílení na sólo
[petr_beny]
Zesílení na sólo -
Nástroje > Efekty
Rád hraju backlite i sólo na stejnou úroveň zkreslení. Potřebuju ale zvýšit hlasitost na sólo. Zkoušel sem to přepínáním kanálů na aparátu, točením s volume čudlíkem, ale nebylo to ono. Myslíte že by mi pomohla nějaká nakopávací krabička? Myslím že by mi při zvýšení hlasitosti nevadilo malé zvýšení zkreslení. Přemýšlel sem o Boss SD-1 nebo Ibanez Tubescreamer. Určitě chci analog, nechci digitál a uvítal bych true bypass. Bohužel do toho nemůžu investovat moc peňez, tak hledám něco ve výše zmiňované cenové kategorii. Můžete mi poradit nějaké vaše zkušenosti s uvedenými modely nebo doporučit jiné? Jinak hraju ve zkušebně na celolampu Laney a doma na tranzistor Marshall. Díky za radu.
Zesílení na sólo -

Rád hraju backlite i sólo na stejnou úroveň zkreslení. Potřebuju ale zvýšit hlasitost na sólo. Zkoušel sem to přepínáním kanálů na aparátu, točením s volume čudlíkem, ale nebylo to ono. Myslíte že by mi pomohla nějaká nakopávací krabička? Myslím že by mi při zvýšení hlasitosti nevadilo malé zvýšení zkreslení. Přemýšlel sem o Boss SD-1 nebo Ibanez Tubescreamer. Určitě chci analog, nechci digitál a uvítal bych true bypass. Bohužel do toho nemůžu investovat moc peňez, tak hledám něco ve výše zmiňované cenové kategorii. Můžete mi poradit nějaké vaše zkušenosti s uvedenými modely nebo doporučit jiné? Jinak hraju ve zkušebně na celolampu Laney a doma na tranzistor Marshall. Díky za radu.
Seznam příspěvků:
[Pavel007]
Re:
no to s tím drivem nevím, pokud hraješ na zkreslenej kanál u toho zesíku, tak vlastně jsi už dávno za maximálním volume toho inputu-vlastně ho cíleně přebuzuješ, komprimuješ a dalším zvýšením signálu z tý kytary spíš vzroste to přebuzení, čili zkreslení a hlasitost zůstane v podstatě stejná. Jako když moc přehulíš při zvučení kompresor na vstupu, výstupní hlasitost je od určitý chvíle už stejná-100procent toho, co nastavíš potákem na výstupu-přidáváním inputu se ten signál při stejné hlasitosti jen víc a víc kurví, což u mixu je nežádoucí,
u lamp je to chtěná vlastnost. Co pořešit nějakej ten ekvalizér do smyčky, pokud má štělovatelnou úroveň?
Ale jestli hraješ na ten apec přes nevybuzzenej vstup a kresíš třeba mulťákem-u toho tranzistoru,
tak teoreticky by to šlo, stáhneš o něco výstup z efektu na to běžné hraní-ono se ti to skutečně ztiší
a na ty sóla pak jakoby to vytáhneš na tu původní úroveň, aby ten vstup byl vybuzenej na talk akorát na těch 100 procent. Vlastně nebudeš zvyšovat hlůasitost na sóla, ale při nesólech nebudeš hrát naplno. Ale to chce asi vyzkoušet, každej apec má citlivosti vstupů jinak, záleží taky na krabičkách atd...
Re:
no to s tím drivem nevím, pokud hraješ na zkreslenej kanál u toho zesíku, tak vlastně jsi už dávno za maximálním volume toho inputu-vlastně ho cíleně přebuzuješ, komprimuješ a dalším zvýšením signálu z tý kytary spíš vzroste to přebuzení, čili zkreslení a hlasitost zůstane v podstatě stejná. Jako když moc přehulíš při zvučení kompresor na vstupu, výstupní hlasitost je od určitý chvíle už stejná-100procent toho, co nastavíš potákem na výstupu-přidáváním inputu se ten signál při stejné hlasitosti jen víc a víc kurví, což u mixu je nežádoucí,
u lamp je to chtěná vlastnost. Co pořešit nějakej ten ekvalizér do smyčky, pokud má štělovatelnou úroveň?
Ale jestli hraješ na ten apec přes nevybuzzenej vstup a kresíš třeba mulťákem-u toho tranzistoru,
tak teoreticky by to šlo, stáhneš o něco výstup z efektu na to běžné hraní-ono se ti to skutečně ztiší
a na ty sóla pak jakoby to vytáhneš na tu původní úroveň, aby ten vstup byl vybuzenej na talk akorát na těch 100 procent. Vlastně nebudeš zvyšovat hlůasitost na sóla, ale při nesólech nebudeš hrát naplno. Ale to chce asi vyzkoušet, každej apec má citlivosti vstupů jinak, záleží taky na krabičkách atd...
[miror]
Re:
Pouzivam od Behringeru volume pedal za par stovek. Vykuchal jsem ho tak, ze nepotrebuje baterku a funguje jen jako -horni uvrat (max) -dolni uvrat/nastavitelna (nastavuju na potenciometru, kterej tam Behringer od vyroby ma) - jen je to tak treba zapojit = pajka a par dratu. To vse do efektovy smycky. Mas to bez lupancu, za par penez. Taky mi to vyhovuje pro plynulost pri hre. Na krabicce totiz stojim a zesiluju dle potreby. Prijde mi to prirozenejsi, neni tam navic takovej slysitelnej skok.
Re:
Pouzivam od Behringeru volume pedal za par stovek. Vykuchal jsem ho tak, ze nepotrebuje baterku a funguje jen jako -horni uvrat (max) -dolni uvrat/nastavitelna (nastavuju na potenciometru, kterej tam Behringer od vyroby ma) - jen je to tak treba zapojit = pajka a par dratu. To vse do efektovy smycky. Mas to bez lupancu, za par penez. Taky mi to vyhovuje pro plynulost pri hre. Na krabicce totiz stojim a zesiluju dle potreby. Prijde mi to prirozenejsi, neni tam navic takovej slysitelnej skok.
[vasek]
Re:
petr_beny: kdybys chtěl, můžu ti k tomuto účelu prodat Marshall Bluesbreaker II. Má dva módy - boost a blues. V módu blues je to klasická zkreslovací krabička a v módu boost umí zesilovat prakticky bez zkreslení. Můžeš ji zařadit buď před input jako nakopávadlo nebo do smyčky jako zesilovadlo. Je v záruce, cena 1300 Kč.
Re:
petr_beny: kdybys chtěl, můžu ti k tomuto účelu prodat Marshall Bluesbreaker II. Má dva módy - boost a blues. V módu blues je to klasická zkreslovací krabička a v módu boost umí zesilovat prakticky bez zkreslení. Můžeš ji zařadit buď před input jako nakopávadlo nebo do smyčky jako zesilovadlo. Je v záruce, cena 1300 Kč.
[petr_beny]
Re:
ne díky, nemám zájem. Na něj hraje naše zpěvačka a myslim že je to digitál a ty já nemusim. Ten volume pedál by mi asi nepomoh, protože hraju na Laney VC30 a tam je ta efedktová smyčka paralelní, takže můžu hlasitost jenom přidávat, ne ubírat. Chtěl sem toho Bosse, ale nakonec sem si objednal kopii od Behringera. No nic, každopádně vám všem děkuju že jste mi poradili.
Re:
ne díky, nemám zájem. Na něj hraje naše zpěvačka a myslim že je to digitál a ty já nemusim. Ten volume pedál by mi asi nepomoh, protože hraju na Laney VC30 a tam je ta efedktová smyčka paralelní, takže můžu hlasitost jenom přidávat, ne ubírat. Chtěl sem toho Bosse, ale nakonec sem si objednal kopii od Behringera. No nic, každopádně vám všem děkuju že jste mi poradili.
[Placka]
Re: Petr_Benny
Ehm,tak jestli je ten Bluesbraker digital(jako ze neni:)) a ty jsi to vyresil Behringerem,tak to je fakt reseni:)Nic proti,ale ten Bluesbraker je asi tak 5x poctivejsi pedal,na boost mod proste jenom zesiluje,vyborna vec na cisty zvuky a nbuzeni crunche...a na blues se z toho da vytahnout paradni zvuk...videl jsem to v kombinaci s docela hroznym soltom,ale kdyz se to oboje dobre nastavilo,tak z toho lezl takovej solovej zvuk,ze jsem jenom tise zavidel:)
Re: Petr_Benny
Ehm,tak jestli je ten Bluesbraker digital(jako ze neni:)) a ty jsi to vyresil Behringerem,tak to je fakt reseni:)Nic proti,ale ten Bluesbraker je asi tak 5x poctivejsi pedal,na boost mod proste jenom zesiluje,vyborna vec na cisty zvuky a nbuzeni crunche...a na blues se z toho da vytahnout paradni zvuk...videl jsem to v kombinaci s docela hroznym soltom,ale kdyz se to oboje dobre nastavilo,tak z toho lezl takovej solovej zvuk,ze jsem jenom tise zavidel:)
[blue moon]
Re:
já až doteď používal jako booster boss cs-3, ale má to sklon k napískávání, takže se s tim nedaly hrát delší tóny. na radu pana scofo si asi pořídim ge-7. to bude pravděpodobně lepší řešení :) díky za tip
Re:
já až doteď používal jako booster boss cs-3, ale má to sklon k napískávání, takže se s tim nedaly hrát delší tóny. na radu pana scofo si asi pořídim ge-7. to bude pravděpodobně lepší řešení :) díky za tip
[mi-lan]
Re:
Kdyz jsem drive pouzival krabicky tak jsem take na zesileni sol pouzival GE7. Zkousel jsem to take prikopnout compresorem nebo overdrive pedalem ale GE7 byl jednoznacne nejlepsi a navic je clovek si schopen na tom udelat zvukovou korekci tak, aby se solo daleko lepe prosazovalo. Ted to mam jiz leta vyreseny programovatelnym preampem a je to naprosto 100%.:)))
Re:
Kdyz jsem drive pouzival krabicky tak jsem take na zesileni sol pouzival GE7. Zkousel jsem to take prikopnout compresorem nebo overdrive pedalem ale GE7 byl jednoznacne nejlepsi a navic je clovek si schopen na tom udelat zvukovou korekci tak, aby se solo daleko lepe prosazovalo. Ted to mam jiz leta vyreseny programovatelnym preampem a je to naprosto 100%.:)))
[petr_beny]
Re:
Mám ještě jeden blbej dotaz. Doma mám Marshalla MG10CD a ten nemá normální efektovou smyčku, ale jenom jednu jackovou díru ozačenou jako "Line In & Emulated Line Out". Tuším správně, že do tohohle aparátu ten equalizer za zkreslení prostě nezapojím?
Re:
Mám ještě jeden blbej dotaz. Doma mám Marshalla MG10CD a ten nemá normální efektovou smyčku, ale jenom jednu jackovou díru ozačenou jako "Line In & Emulated Line Out". Tuším správně, že do tohohle aparátu ten equalizer za zkreslení prostě nezapojím?
[Hary.]
Re: All
Zdravím všechny. Koupil jsem si ekvalizér Boss GE - 7. U napájení je napsáno:
• Zdroj napájení:DC 9 V: baterie (6F22/ 9 V), AC Adaptér (řady PSA: volitelný)
• Příkon: 10 mA (DC 9 V)
• Volitelně: AC Adaptér (PSA-serie)
Koupil jsem si univerzální adaptér AC/DC, na kterém je uvedeno 300 mA. Napětí budu mít samozřejmě 9V. Jen si nejsem jistý jestli ten proud není moc vysoký. Kámoš mi říkal, že tam klidně můžu dát i ten koupený adapter s 300 mA, ale nejsem si jist. Neví někdo jestli to hraje nějakou roli v tak slabém proudu? Díky
Re: All
Zdravím všechny. Koupil jsem si ekvalizér Boss GE - 7. U napájení je napsáno:
• Zdroj napájení:DC 9 V: baterie (6F22/ 9 V), AC Adaptér (řady PSA: volitelný)
• Příkon: 10 mA (DC 9 V)
• Volitelně: AC Adaptér (PSA-serie)
Koupil jsem si univerzální adaptér AC/DC, na kterém je uvedeno 300 mA. Napětí budu mít samozřejmě 9V. Jen si nejsem jistý jestli ten proud není moc vysoký. Kámoš mi říkal, že tam klidně můžu dát i ten koupený adapter s 300 mA, ale nejsem si jist. Neví někdo jestli to hraje nějakou roli v tak slabém proudu? Díky
[torst2]
Re: Hary.
Ampérů se neboj. Měli by být stejné nebo vyšší (na adaptéru). Když má adaptér nižší ampéry než je požadováno, může se přehřívat, ale trpí spíš adaptér než krabička.
Re: Hary.
Ampérů se neboj. Měli by být stejné nebo vyšší (na adaptéru). Když má adaptér nižší ampéry než je požadováno, může se přehřívat, ale trpí spíš adaptér než krabička.
[Pavel007]
Re: Hary
10mA na krabici znamena kolik si ta krabice potrebuje vzit, udaj na adapteru znamena, kolik ten adapter je maximalne schopen dodat-cili to nevadi, proste budes mit jen "zbytecne" naddimenzovanej adapter
Re: Hary
10mA na krabici znamena kolik si ta krabice potrebuje vzit, udaj na adapteru znamena, kolik ten adapter je maximalne schopen dodat-cili to nevadi, proste budes mit jen "zbytecne" naddimenzovanej adapter
[pedem]
Re:
Chlapi řešim zesílení na solo a našel jsem cestu...microamp MXR Dunlop do smyčky a je to maso. Mám jednokanál Laney GH 50 L. ALE kurňa šumí to. Je fakt že když fouknu kytaru rovnou to tak je to v poho ale mám na pedalboardu pár efektů který všechny nemaj true bypass.
A tak muj dotaz je.... pořešil by to noice gate. A případně jaký máte s tímto efektem zkušenosti.
Díky za odezvy a hlavně ROCK ON...!
Re:
Chlapi řešim zesílení na solo a našel jsem cestu...microamp MXR Dunlop do smyčky a je to maso. Mám jednokanál Laney GH 50 L. ALE kurňa šumí to. Je fakt že když fouknu kytaru rovnou to tak je to v poho ale mám na pedalboardu pár efektů který všechny nemaj true bypass.
A tak muj dotaz je.... pořešil by to noice gate. A případně jaký máte s tímto efektem zkušenosti.
Díky za odezvy a hlavně ROCK ON...!