Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Objev - Cabinet+Speaker Sim. pro kytaru
[torst2]
Objev - Cabinet+Speaker Sim. pro kytaru -
Nahrávání > Software
Nazdar kolegové kytaroví bustřiči!
Nejlepší objevy se stávají náhodou! Už nějakou dobu přemýšlím, že bych mezi těmi vše-mi SW distortion a amp simulátory, kterými se internet jen hemží, našel pouhý čistý, nezkreslující Cabinet Speaker Simulator – tedy jen poslední stupeň všech těhlech počítačových Marshallů“. Včera jsem chtěl v multitracku nahalit nějakou kytarovou stopu a tak jsem jen tak namátkou sáhl po plg-ině, kterou mám dávno v provozu, ale v podstatě jsem jí nikdy nepoužil – Room Machine 844 od Silverspike. Jaké bylo moje překvapení, když se namísto obligátního reverbu ozval velice zajímavý, hutný, plnokrevný kytarový sound. Po chvilce laborování jsem zjistil, že spíš než jako hall se tenhle efekt chová právě jako Cabinet Sp. Simulator. Dovede dát zkreslení opravdu věrohodnou plasticitu, hloubku, dunivost, prostě zvuk okouřený bedny. Samozřejmě, nesmí se to přehnat, pak už je výsledek trochu karikatura, ale jinak je to opravdu použitelný udělátko. Jo, nechá se dát jak za jinou zkreslující plug-inu, která sama tak dobrý Speak. Sim. nemá (v mém případě freeware JCM900 od SimulAnalog), tak na zvuk nahraný z nějakého externího reálného předzesilovače nebo krabičky, která opět nemá na výstupu zvukově dotažený, věrný signál (v mém případě Marshalll DRP-1)
Ta plug-ina je volně ke stažení na :
http://www.silverspike.com/?Download
Objev - Cabinet+Speaker Sim. pro kytaru -

Nazdar kolegové kytaroví bustřiči!
Nejlepší objevy se stávají náhodou! Už nějakou dobu přemýšlím, že bych mezi těmi vše-mi SW distortion a amp simulátory, kterými se internet jen hemží, našel pouhý čistý, nezkreslující Cabinet Speaker Simulator – tedy jen poslední stupeň všech těhlech počítačových Marshallů“. Včera jsem chtěl v multitracku nahalit nějakou kytarovou stopu a tak jsem jen tak namátkou sáhl po plg-ině, kterou mám dávno v provozu, ale v podstatě jsem jí nikdy nepoužil – Room Machine 844 od Silverspike. Jaké bylo moje překvapení, když se namísto obligátního reverbu ozval velice zajímavý, hutný, plnokrevný kytarový sound. Po chvilce laborování jsem zjistil, že spíš než jako hall se tenhle efekt chová právě jako Cabinet Sp. Simulator. Dovede dát zkreslení opravdu věrohodnou plasticitu, hloubku, dunivost, prostě zvuk okouřený bedny. Samozřejmě, nesmí se to přehnat, pak už je výsledek trochu karikatura, ale jinak je to opravdu použitelný udělátko. Jo, nechá se dát jak za jinou zkreslující plug-inu, která sama tak dobrý Speak. Sim. nemá (v mém případě freeware JCM900 od SimulAnalog), tak na zvuk nahraný z nějakého externího reálného předzesilovače nebo krabičky, která opět nemá na výstupu zvukově dotažený, věrný signál (v mém případě Marshalll DRP-1)
Ta plug-ina je volně ke stažení na :
http://www.silverspike.com/?Download
Seznam příspěvků:
[Sandon]
Re:
zajimalo by me jaky si pouzil nastaveni, zkousel jsem to ale nepodarilo se mi odstranit z kytarovyho zvuku ten neprijemnej bzukot (kterej odstranuje reprak)
Re:
zajimalo by me jaky si pouzil nastaveni, zkousel jsem to ale nepodarilo se mi odstranit z kytarovyho zvuku ten neprijemnej bzukot (kterej odstranuje reprak)
[torst2]
pro Sandona
Čoveče, takhle z hlavy nevím. Mam doma nějaké presety, klidně ti je zejtra pošlu mailem.
Nemůžeš tyhle efekty přeceňovat. Furt je to jen mizernej digitál. Chce to zkoušet. Mě tahle věc kytaru vylepší hodně. Ale nemůžeš nahrát třeba signál z nějakého obyčejného Distortionu/Overdrive a věřit, že z něj Room Machine udělá kompletní vytavenou Mesinu. :)
Ale mám jinej problém, možná je to normální (?). Presety efektu, který si uložim z multitrack programu Kristal pak nenačtu v Nuendu a naopak. Dá se s tím něco dělat?
pro Sandona
Čoveče, takhle z hlavy nevím. Mam doma nějaké presety, klidně ti je zejtra pošlu mailem.
Nemůžeš tyhle efekty přeceňovat. Furt je to jen mizernej digitál. Chce to zkoušet. Mě tahle věc kytaru vylepší hodně. Ale nemůžeš nahrát třeba signál z nějakého obyčejného Distortionu/Overdrive a věřit, že z něj Room Machine udělá kompletní vytavenou Mesinu. :)
Ale mám jinej problém, možná je to normální (?). Presety efektu, který si uložim z multitrack programu Kristal pak nenačtu v Nuendu a naopak. Dá se s tím něco dělat?
[vasek]
Re:
torst2: lepší než presety by bylo hodit nějakou ukázku, což? Jinak máš (co já vím) v podstatě 2 druhy presetů - interní pluginový, kdy si plugin ukládá do svých vlastních souborů preset - anebo preset multitracku, kdy se ukládá preset do souboru MT a ten MT pak podle toho vnutí pluginu to svý nastavení. Ten první typ má výhodu, že ho můžeš naloadovat potom teoreticky v jakýmkoliv MT. Nevýhoda je, že je to otravný, většinou to po tobě chce zadat cestu a název souboru.
Re:
torst2: lepší než presety by bylo hodit nějakou ukázku, což? Jinak máš (co já vím) v podstatě 2 druhy presetů - interní pluginový, kdy si plugin ukládá do svých vlastních souborů preset - anebo preset multitracku, kdy se ukládá preset do souboru MT a ten MT pak podle toho vnutí pluginu to svý nastavení. Ten první typ má výhodu, že ho můžeš naloadovat potom teoreticky v jakýmkoliv MT. Nevýhoda je, že je to otravný, většinou to po tobě chce zadat cestu a název souboru.
[Sandon]
Re:
Aha, mne prave podle toho tvyho popisu prislo, ze to je takovej malej zazrak :)))
Pro me je spk simulator hlavne chytre nastavenej EQ, kterej simuluje frekvencni prubeh repraku sejmutej v urcitym miste - a to se este zadne frime nepovedlo udelat ani v HW ani v SW podobe. Kdyz zapojis PODa nebo jakyhokoliv "simulanta" do zesilovace a klasickyho kytarovyho boxu, ve vetsine pripadu je to uchazejici - ne-li dobrej az vybornej zvuk! Ale obracene - spickovej lampac pres HW/SW spk.sim - jsem jeste aspon "slusnej" vysledek nikdy nedosahl. Udajne dobra vec je spk.sim od Palmera :) ale tu sem si este neosahal... Takze pro me je porad nejjednodussi zapnout aparat a nahrat to pres mikrak (mam to permanentne nachystany vedle PC :) - i potichu se z toho da dostat 100x lepsi zvuk nez z jakyhokoli "simulatoru". Proto me zaujalo, ze si nasel neco, co tohle resi :)
Re:
Aha, mne prave podle toho tvyho popisu prislo, ze to je takovej malej zazrak :)))
Pro me je spk simulator hlavne chytre nastavenej EQ, kterej simuluje frekvencni prubeh repraku sejmutej v urcitym miste - a to se este zadne frime nepovedlo udelat ani v HW ani v SW podobe. Kdyz zapojis PODa nebo jakyhokoliv "simulanta" do zesilovace a klasickyho kytarovyho boxu, ve vetsine pripadu je to uchazejici - ne-li dobrej az vybornej zvuk! Ale obracene - spickovej lampac pres HW/SW spk.sim - jsem jeste aspon "slusnej" vysledek nikdy nedosahl. Udajne dobra vec je spk.sim od Palmera :) ale tu sem si este neosahal... Takze pro me je porad nejjednodussi zapnout aparat a nahrat to pres mikrak (mam to permanentne nachystany vedle PC :) - i potichu se z toho da dostat 100x lepsi zvuk nez z jakyhokoli "simulatoru". Proto me zaujalo, ze si nasel neco, co tohle resi :)
[torst2]
omluva
Ne, zázrak se nekoná, vše je na úrovni freevarovejch programů, že. :o/
100% souhlas, že žádný mršítko ti nenapodobí opravdovou bednu s mikrákem. Taky jsem už zkusil lecos, ale mám nahranou jako referenční stopu kytary, kterou jsem nahrál od boxu Shurkou 58 a ta jednoznačně vede! Zesilovač ještě napodobit jde, ale tu dutost, dunivost, odrazy v dřevěný kysně, na to jsou všechny krabičky krátký! Určitě nejde jen o equalizaci, frekvence. Jde opravdu o chování prostoru a zvuku v něm. Jenže měj v pokoji vytavenej aparát. Musel bych převážet ze zkušebny a zpět. A v neposlední řadě sousedka nerudná říkala něco o potřebě spánku...
Zatím nejlepší použitelný výsledek mimo reálný aparát mi dává Behringer GDI21 a za ním Speak. sim. Behr. ULTRA GI100. Samozřejmě, mám na mysli hi-gain nátěry.
Jo, narazil jsem na netu na Axetrak, to je taková vytlumená škatule a v ní repro+mikrofon. Že jako tam se ta simulace dělá reálnou cestou. Poslech jsem si demonstrační mp3. Kdepak, ani náhodou. Možná malinko lepší než ULTRA GI100, ale určitě to není zvuk 4x12 boxu. Nemá ty litry a bez nich to nejde.
omluva
Ne, zázrak se nekoná, vše je na úrovni freevarovejch programů, že. :o/
100% souhlas, že žádný mršítko ti nenapodobí opravdovou bednu s mikrákem. Taky jsem už zkusil lecos, ale mám nahranou jako referenční stopu kytary, kterou jsem nahrál od boxu Shurkou 58 a ta jednoznačně vede! Zesilovač ještě napodobit jde, ale tu dutost, dunivost, odrazy v dřevěný kysně, na to jsou všechny krabičky krátký! Určitě nejde jen o equalizaci, frekvence. Jde opravdu o chování prostoru a zvuku v něm. Jenže měj v pokoji vytavenej aparát. Musel bych převážet ze zkušebny a zpět. A v neposlední řadě sousedka nerudná říkala něco o potřebě spánku...
Zatím nejlepší použitelný výsledek mimo reálný aparát mi dává Behringer GDI21 a za ním Speak. sim. Behr. ULTRA GI100. Samozřejmě, mám na mysli hi-gain nátěry.
Jo, narazil jsem na netu na Axetrak, to je taková vytlumená škatule a v ní repro+mikrofon. Že jako tam se ta simulace dělá reálnou cestou. Poslech jsem si demonstrační mp3. Kdepak, ani náhodou. Možná malinko lepší než ULTRA GI100, ale určitě to není zvuk 4x12 boxu. Nemá ty litry a bez nich to nejde.
[Sandon]
Re:
Spatne sem se vyjadril - urcite nejde jen o tu frekvencni charakteristiku, samozrejme je to velmi komplexni jev a zalezi na mnoha nastavenich (uz jen poloha a typ mikraku!), ale vetsina spk. simulatoru zni tak nejak tupe. Ale doma nahravam v panelaku na 1x12" a fakt dost potichu a ten zvuk se mi proste libi. Na higain nemusi byt aparat tak vytavenej, precejen to zkresleni se kona trochu jinde - nekdo oponuje tim, ze repraky pri malych vykonech v radech wattu (ani to mozna ne) proste nehrajou tak dobre, nevim, je mozny,ze to jeste "neco dela" (minimalne je pri vyssich hlasitostech ve zvuku vic basu (to sem kdysi zkousel na nahravce)) - ale kazdopadne je to porad lepsi nez spk. simulatory :-) Az bude na svete neco dobryho, tak tohle rad odvolam :)
ad Axetrak - no jo, je slyset, ze je to zavreny v malinkym prostoru :( je tam takovej ten charakter, jako kdyz pustis stack do sklenicky od okurek :)
Re:
Spatne sem se vyjadril - urcite nejde jen o tu frekvencni charakteristiku, samozrejme je to velmi komplexni jev a zalezi na mnoha nastavenich (uz jen poloha a typ mikraku!), ale vetsina spk. simulatoru zni tak nejak tupe. Ale doma nahravam v panelaku na 1x12" a fakt dost potichu a ten zvuk se mi proste libi. Na higain nemusi byt aparat tak vytavenej, precejen to zkresleni se kona trochu jinde - nekdo oponuje tim, ze repraky pri malych vykonech v radech wattu (ani to mozna ne) proste nehrajou tak dobre, nevim, je mozny,ze to jeste "neco dela" (minimalne je pri vyssich hlasitostech ve zvuku vic basu (to sem kdysi zkousel na nahravce)) - ale kazdopadne je to porad lepsi nez spk. simulatory :-) Az bude na svete neco dobryho, tak tohle rad odvolam :)
ad Axetrak - no jo, je slyset, ze je to zavreny v malinkym prostoru :( je tam takovej ten charakter, jako kdyz pustis stack do sklenicky od okurek :)
[kremator]
Re: Sandon
Souhlas. 1x12" potichu - třeba ještě přehodit spacákem - a simulátory se nechytají...
Re: Sandon
Souhlas. 1x12" potichu - třeba ještě přehodit spacákem - a simulátory se nechytají...
[torst2]
1x12
Ale zkoušel jsem nahradit 1x12 místo 4x12 a opět změna obrovská. Ostrej, ukřišenej zvuk. Chyběla hloubka, dunivost.
1x12
Ale zkoušel jsem nahradit 1x12 místo 4x12 a opět změna obrovská. Ostrej, ukřišenej zvuk. Chyběla hloubka, dunivost.
[kremator]
Re: torst2
Já s tím problém neměl. Možná to je tím, že ta 1x12, co mám, je s basreflexem. Ostrej a ukřičenej zvuk bez hloubky a dunivosti uděláš i na 4x12.
Re: torst2
Já s tím problém neměl. Možná to je tím, že ta 1x12, co mám, je s basreflexem. Ostrej a ukřičenej zvuk bez hloubky a dunivosti uděláš i na 4x12.
[Sandon]
Re: torst2
Urcitej rozdil 1x12 vs 4x12 samozrejme je, ale to fakt pricitam spis tomu, ze 1x12 honim doma v loznici na par set miliwattu a 4x12 se okouri ve velkym prostoru ve studiu...tezko rict, priste ve studiu to vyzkousim (ruzne hlasitosti a jejich vliv na zvuk) znova.
Re: torst2
Urcitej rozdil 1x12 vs 4x12 samozrejme je, ale to fakt pricitam spis tomu, ze 1x12 honim doma v loznici na par set miliwattu a 4x12 se okouri ve velkym prostoru ve studiu...tezko rict, priste ve studiu to vyzkousim (ruzne hlasitosti a jejich vliv na zvuk) znova.
[Sandon]
Re: kremator
he he, ja tam mam taky bassreflex :) To asi taky pomaha pri mensich hlasitostech...
Re: kremator
he he, ja tam mam taky bassreflex :) To asi taky pomaha pri mensich hlasitostech...
[torst2]
Re: nové free pluginy
Na týhle adrese jsou ke stažení selkem slušný simulace analogovejch krabiček. Je tam i amp simulátor X-amp. Ten je o něco horší, prostě digitální šustítko. Na pluginu JCM900 nemá. Ale za pokus stojí. Tyhle věci prej vyvinuli ve spolupráci se Steinberg. (?)
www.pxe.buntweb.de
Re: nové free pluginy
Na týhle adrese jsou ke stažení selkem slušný simulace analogovejch krabiček. Je tam i amp simulátor X-amp. Ten je o něco horší, prostě digitální šustítko. Na pluginu JCM900 nemá. Ale za pokus stojí. Tyhle věci prej vyvinuli ve spolupráci se Steinberg. (?)
www.pxe.buntweb.de
[torst2]
Re: Studio Devil
Na týhle adrese je ke stažení pěknej free VST Amp Simulátor. Jediná nevýhoda je poměrně vysokej šum. Ale jinak zní fakt dobře. Ještě ho testnu doma. Už se připravuje zdokonalená verze.
http://www.studiodevil.com/
Re: Studio Devil
Na týhle adrese je ke stažení pěknej free VST Amp Simulátor. Jediná nevýhoda je poměrně vysokej šum. Ale jinak zní fakt dobře. Ještě ho testnu doma. Už se připravuje zdokonalená verze.
http://www.studiodevil.com/