Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Pojmenovani akordu
[Jago]
Pojmenovani akordu -
Hudební teorie
ahojte zasej :) ted uz chapu vetsinu predeslych ale mam dalsi zadrhel...mam knizku s akordama a je tam akord A7 A Amaj7 ,ale prece maj=major=durovy...nemelo by to byt to same A7 je Adurovy akord a Amaj je taky A durovy akord...akorat ze jeden je A7 a druhy Amaj 7 a zni uplne jinak sou jine..nechapu a tak je to i u ostatnich
Pojmenovani akordu -

ahojte zasej :) ted uz chapu vetsinu predeslych ale mam dalsi zadrhel...mam knizku s akordama a je tam akord A7 A Amaj7 ,ale prece maj=major=durovy...nemelo by to byt to same A7 je Adurovy akord a Amaj je taky A durovy akord...akorat ze jeden je A7 a druhy Amaj 7 a zni uplne jinak sou jine..nechapu a tak je to i u ostatnich
Seznam příspěvků:
[matko]
Re: Jago
Maj sa nerovna Major. Mas pravdu Major je durovy akord.
Maj(Amaj7) sa v tomto pripade mysli, ze akord obsahuje velku septimu.
A7 obsahuje malu septimu. V podstate su obidva durove, obsahuje velku terciu. Dufam ze som to kus vysvetlil ako tak :)))
Re: Jago
Maj sa nerovna Major. Mas pravdu Major je durovy akord.
Maj(Amaj7) sa v tomto pripade mysli, ze akord obsahuje velku septimu.
A7 obsahuje malu septimu. V podstate su obidva durove, obsahuje velku terciu. Dufam ze som to kus vysvetlil ako tak :)))
[JohnyJohn]
Re: jago
To maj se vaze k ty 7, cili teoreticky Amin7=A7, akorat ze Amin7 se spis mysli jako Amol7, cili je to nelogicky a je v tom bordel. No a mozna se i pletu, taky v tom moc prehled nemam, no dyztak se aspon priucim.
Re: jago
To maj se vaze k ty 7, cili teoreticky Amin7=A7, akorat ze Amin7 se spis mysli jako Amol7, cili je to nelogicky a je v tom bordel. No a mozna se i pletu, taky v tom moc prehled nemam, no dyztak se aspon priucim.
[vasek]
Re:
Bordel je akorát v tom, že by se mělo psát A7maj. Pak už je to logický. A to, že 7 znamená 7-, to už se tak nějak předpokládá :-)
Re:
Bordel je akorát v tom, že by se mělo psát A7maj. Pak už je to logický. A to, že 7 znamená 7-, to už se tak nějak předpokládá :-)
[jirkanov777]
Re: JohnyJohn
Amin7 rozhodne neni A7 a A7 rozhodne neni Amaj7. AMaj7 normalni durovej akord s velkou septimou. A7 je normalni durovej akord se zmensenou septimou. Amin7 je molovej akord s pridanou zmensenou septimou. Septima se vzdycky pridava zmensena pokud tam neni napsany jinak - jako treba to Maj
Re: JohnyJohn
Amin7 rozhodne neni A7 a A7 rozhodne neni Amaj7. AMaj7 normalni durovej akord s velkou septimou. A7 je normalni durovej akord se zmensenou septimou. Amin7 je molovej akord s pridanou zmensenou septimou. Septima se vzdycky pridava zmensena pokud tam neni napsany jinak - jako treba to Maj
[JohnyJohn]
Re:
Jak to rika Vasek, spravne by bylo psat A7min a A7maj, pak by se snadno rozlisoval Amin7 treba i Amin7maj(mimochodem jak se znaci to spravne znaci, myslim tim mol s pridanou velkou septimou?)
Re:
Jak to rika Vasek, spravne by bylo psat A7min a A7maj, pak by se snadno rozlisoval Amin7 treba i Amin7maj(mimochodem jak se znaci to spravne znaci, myslim tim mol s pridanou velkou septimou?)
[matko]
Re: all
chlapci, podla mna to zbytocne komplikujete!
ako to je, tak je to dobre! Ked uvidite napr A7, 9, 11, 13, znamena to ze sa jedna o dominantny akord ktory ma automaticky malu septimu. Takze ono je to ok, a ten maj znaci ze septima je velka. that's all folks!
Re: all
chlapci, podla mna to zbytocne komplikujete!
ako to je, tak je to dobre! Ked uvidite napr A7, 9, 11, 13, znamena to ze sa jedna o dominantny akord ktory ma automaticky malu septimu. Takze ono je to ok, a ten maj znaci ze septima je velka. that's all folks!
[Jago]
Re: Jago
aha lidi moc diky a ted uz jen nevim co ej to zmensena a zvetsena....jinak jako me zacina dost byt sekco jasne cumim na to 4h denne a stoji to za to :) nevim proc nekdo rika ze nejde hrat denne nekolik hodin ze by se prehral..to se zda jen staci met motivacu
Re: Jago
aha lidi moc diky a ted uz jen nevim co ej to zmensena a zvetsena....jinak jako me zacina dost byt sekco jasne cumim na to 4h denne a stoji to za to :) nevim proc nekdo rika ze nejde hrat denne nekolik hodin ze by se prehral..to se zda jen staci met motivacu
[matko]
Re: este raz
este raz, ja som to pochopil tak, ze ked uvidite 7 je to stale mala septima, ci je to mol alebo dur, ked je tam maj7 znamena to major7 co je velka septima, nie major ako durovy akord, a uz dost! :)))))
Re: este raz
este raz, ja som to pochopil tak, ze ked uvidite 7 je to stale mala septima, ci je to mol alebo dur, ked je tam maj7 znamena to major7 co je velka septima, nie major ako durovy akord, a uz dost! :)))))
[JohnyJohn]
Re:
Jenomze pokud to zas chapu ja tak v Amoll stupnici je velkou septimou G. Am7 je Am s pridanym G, cili ne se zmensenou septimou jako u duru.
Re:
Jenomze pokud to zas chapu ja tak v Amoll stupnici je velkou septimou G. Am7 je Am s pridanym G, cili ne se zmensenou septimou jako u duru.
[matko]
Re:
nie to G je mala septima, velka by bola G#, jasne v klasickej a molovej to nepouzijes, ale napriklad v harmonickej molovej alebo melodickej molovej ano.
Re:
nie to G je mala septima, velka by bola G#, jasne v klasickej a molovej to nepouzijes, ale napriklad v harmonickej molovej alebo melodickej molovej ano.
[jirkanov777]
Re:
Jago: Zmensena septima je vlastne septima o pul tonu niz... Takze kdyz je septima G# tak zmensena septima je G
S tim delsim hranim - jo jo, to ze se nekdo prehraje je spis nedostatkem treniniku. no a 4 hodiny jsou slusny, ale kdyz chces byt vylozene virtuos nebo jak to rict - proste zabijak :-) tak 4 hodky denne jsou porad malo. Kazdopadne jestli ti to jeste par let vydrzi tak budes super kytarista...
matko: :-) umis to vysvetlit lip nez ja... :-) ale oni do toho porad tak rypou :-)
Re:
Jago: Zmensena septima je vlastne septima o pul tonu niz... Takze kdyz je septima G# tak zmensena septima je G
S tim delsim hranim - jo jo, to ze se nekdo prehraje je spis nedostatkem treniniku. no a 4 hodiny jsou slusny, ale kdyz chces byt vylozene virtuos nebo jak to rict - proste zabijak :-) tak 4 hodky denne jsou porad malo. Kazdopadne jestli ti to jeste par let vydrzi tak budes super kytarista...
matko: :-) umis to vysvetlit lip nez ja... :-) ale oni do toho porad tak rypou :-)
[holkoun]
Re:
tak ja to teda shrnu protoze bych rek ze se to tu trosku zamotalo
bohuzel ve znaceni akordu je obcas dost velkej bordel ale co holt nadelame
znacka A7 se (obvykle) pouziva pro durovy akord se malou septimou (7b) tudiz akord je potom A - C# - E - G
Amaj - no toto je matouci... v anglosaske literature se toto pouziva pro oznaceni DUR ale ne akordu ale stupnice.. tudiz A major je nase durova stupnice od A
akord A maj nebo tez A 7maj nebo tez A maj7 (neni pravda ze neco z toho je "spravnejsi" protoze zadny pravidla bohuzel k tomuto prijaty nejsou)... se pouziva pro akord A - C# - E - G# teda durovy akord A s velkou septimou
Am7 nebo tes Ami7 nebo tez A moll 7 - je molovy akord A (tedy s malou tercii A- C) s malou septimou (A - C - E - G)
Am maj7 nebo tez Ami maj7 nebo Amoll maj7 (popr. 7maj) je molovy akord A s velkou septimou - tedy A-C-E-G#
takze kdykoliv uvidite jen "7" znamena to malou septimu (Pozor! ne zmensenou ale malou protoze zmensena septima je vlastne velka sexta, tady ma hudebni nauka jasny pravidla)....
Re:
tak ja to teda shrnu protoze bych rek ze se to tu trosku zamotalo
bohuzel ve znaceni akordu je obcas dost velkej bordel ale co holt nadelame
znacka A7 se (obvykle) pouziva pro durovy akord se malou septimou (7b) tudiz akord je potom A - C# - E - G
Amaj - no toto je matouci... v anglosaske literature se toto pouziva pro oznaceni DUR ale ne akordu ale stupnice.. tudiz A major je nase durova stupnice od A
akord A maj nebo tez A 7maj nebo tez A maj7 (neni pravda ze neco z toho je "spravnejsi" protoze zadny pravidla bohuzel k tomuto prijaty nejsou)... se pouziva pro akord A - C# - E - G# teda durovy akord A s velkou septimou
Am7 nebo tes Ami7 nebo tez A moll 7 - je molovy akord A (tedy s malou tercii A- C) s malou septimou (A - C - E - G)
Am maj7 nebo tez Ami maj7 nebo Amoll maj7 (popr. 7maj) je molovy akord A s velkou septimou - tedy A-C-E-G#
takze kdykoliv uvidite jen "7" znamena to malou septimu (Pozor! ne zmensenou ale malou protoze zmensena septima je vlastne velka sexta, tady ma hudebni nauka jasny pravidla)....
[holkoun]
Re: johnyjohn
Am7 je Amoll 7 tedy molovy akord s malou septimou (A - C - E - G)
berte to tak a ve vetsine pripadu to tak je ze prvni charakteristika se tyka tercie (pokud tam nic neni znameno to ze je to dur) a pak se to odviji od ruznych alteraci....takze kdyz je treba Akord A9 je to durovy akord a automaticky to znamena ze obsahuje i nonu (9) a malou septimu (7)....pokud neni oznaceno jinak treba jako treba pomoci sus (to je zejmena pro nahraeni tercie bud kvartou nebou sekundou) nebo Add, kdy se pridava nejaky interval ale zadny jiny pod nim takze akord A add9 by neobsahoval 7cku... ale jen a-c#-e a nonu co je v tomhle pripade "h" /takze sekunda/......intervaly pres oktavu se pocitaji pomoci odcitani od cisla 7... takze nona je vlastne 9-7 = 2, tedy sekunda o oktavu vys....
Re: johnyjohn
Am7 je Amoll 7 tedy molovy akord s malou septimou (A - C - E - G)
berte to tak a ve vetsine pripadu to tak je ze prvni charakteristika se tyka tercie (pokud tam nic neni znameno to ze je to dur) a pak se to odviji od ruznych alteraci....takze kdyz je treba Akord A9 je to durovy akord a automaticky to znamena ze obsahuje i nonu (9) a malou septimu (7)....pokud neni oznaceno jinak treba jako treba pomoci sus (to je zejmena pro nahraeni tercie bud kvartou nebou sekundou) nebo Add, kdy se pridava nejaky interval ale zadny jiny pod nim takze akord A add9 by neobsahoval 7cku... ale jen a-c#-e a nonu co je v tomhle pripade "h" /takze sekunda/......intervaly pres oktavu se pocitaji pomoci odcitani od cisla 7... takze nona je vlastne 9-7 = 2, tedy sekunda o oktavu vys....
[holkoun]
Re: Jago
takze zakladni rozdeleni intervalu je:
Ciste:
prima, kvarta, kvinta, oktava
Velke:
sekunda, tercie, sexta, septima
tak a ted to prijde: Ciste intervaly mohou byt bud zvetsene(o pul ton hore) nebo zmensene (o pul ton dole), velke intervaly mohou byt male (to je o pul tonu dolu) nebo zmensene (to je o ton dolu).
Tady vidite rozdil mezi "zmensenym cistym intervalem" (to je o pul ton) a "zmensenym velkym intervalem" (coz je o cely ton)....takze nezamenovat malou septimu /o pul ton dolu od velky/ od zmenseny septimy /o ton dolu od velky, takze je to vlastne sexta/
no a aby to nebylo malo vsechny tyto intervaly (ciste i velke) mohou byt jeste dvojzvetsene/dvojzmensene...ale tim bych to uz nekomplikoval
dobre vysvetleny je to treba v Gitarovy skole od M.Marka nebo v ABC Hudebni nauky od L. Zenkla (kdo chodil do lidusek tak to jiste zna:-)
Re: Jago
takze zakladni rozdeleni intervalu je:
Ciste:
prima, kvarta, kvinta, oktava
Velke:
sekunda, tercie, sexta, septima
tak a ted to prijde: Ciste intervaly mohou byt bud zvetsene(o pul ton hore) nebo zmensene (o pul ton dole), velke intervaly mohou byt male (to je o pul tonu dolu) nebo zmensene (to je o ton dolu).
Tady vidite rozdil mezi "zmensenym cistym intervalem" (to je o pul ton) a "zmensenym velkym intervalem" (coz je o cely ton)....takze nezamenovat malou septimu /o pul ton dolu od velky/ od zmenseny septimy /o ton dolu od velky, takze je to vlastne sexta/
no a aby to nebylo malo vsechny tyto intervaly (ciste i velke) mohou byt jeste dvojzvetsene/dvojzmensene...ale tim bych to uz nekomplikoval
dobre vysvetleny je to treba v Gitarovy skole od M.Marka nebo v ABC Hudebni nauky od L. Zenkla (kdo chodil do lidusek tak to jiste zna:-)
[jirkanov777]
Re: holkoun
Vycerpavajici :-) ale vicemene uz jsem to tu psal
"AMaj7 normalni durovej akord s velkou septimou. A7 je normalni durovej akord se zmensenou septimou. Amin7 je molovej akord s pridanou zmensenou septimou. Septima se vzdycky pridava zmensena pokud tam neni napsany jinak - jako treba to Maj"
Akorat tam nema byt zmensena septima, ale mala, jaks me uz opravil :-) ale vsad se, ze dalsi otazka bude "A co ze je teda to Am7?" :-)
Re: holkoun
Vycerpavajici :-) ale vicemene uz jsem to tu psal
"AMaj7 normalni durovej akord s velkou septimou. A7 je normalni durovej akord se zmensenou septimou. Amin7 je molovej akord s pridanou zmensenou septimou. Septima se vzdycky pridava zmensena pokud tam neni napsany jinak - jako treba to Maj"
Akorat tam nema byt zmensena septima, ale mala, jaks me uz opravil :-) ale vsad se, ze dalsi otazka bude "A co ze je teda to Am7?" :-)
[bazi]
Re:
Mno zkusím taky troškou přispět. Předně pojmy zvětšená a zmenšená bych užíval u intervalů čistých (kvarta a kvinta, prima, oktáva) a malá a velká u intervalů tercie a septima (sekunda, sexta, nona, atd ...). Pokud tedy zjednodušeně rozebereme kvintakordy (trojzvuky) a septakordy (čtyrzvuky) tak to bude vypadat asi takto:
Akordy složíme terciovým systémem, takže A neboli Adur tvoří prima(A) + velká tercie (Cis) + malá tercie (E), rozsah celého akordy je kvinta. U Ami (Amoll, Am, někde i A-) je to naopak -> tzn. prima (A) + malá tercie (C) + velká tercie (E), rozsah opět kvinta. Pokud dáme za sebou dvě tercie malé dostaneme Ami5- (rozsah zmenšená kvinta). Pokud dvě velké dostaneme A+ nebo A5+ (rozsah zvětšená kvinta). Plus a mínus zde zvětšuje/zmenšuje daný interval o půl tónu oproti uvedenému (jak u čistých (např. 5-), tak u malých a velkých (např. 7- což není malá septima ale zmenšená, tedy o tón dolů od velké septimy, tedy velká sexta), ALE od nony nahoru je 9- malá nona a 9+ zvětšená nona (tedy malá decima) tedy např. od tónu C je to Des a Dis, tón D je nona velká, psáno pouze 9).
Pokud přidáme tercii další (4. tón) máme tu akordy na které byl dotaz, tedy na septaakordy. Pokud ke klasickému mollovému nebo durovému akordu (s rozsahem kvinty, tedy ne Ami5- a A5+) získáme přidáním malé tercie akord A7 nebo Ami7 (tedy septima malá, G), přidáním tercie velké získáme akord Ami7maj (Amimaj7) popř. A7maj (Amaj7) - tedy septima velká - Gis. Pokud u 7 není nic, předpokládá se septima malá naopak např. o nony 9 se předpokládá velká. Přidáním septimy se nijak neovlivňuje durový či mollový charakter akordu, tzn. první tercie zůstává beze změn. Samozřejmě to nejsou septaakordy všechny (Ami7/5-, Amaj7/5+, Adim (A7-/5-), atd), stačí si jenom poskládat varianty tercií nad sebou a vyhnout se enharmonickým záměnám - např. tři velké tercie od C -> tedy teoreticky Cmaj7+/5+ -> C-E-Gis-His(C) -> což je pouze kvintakord C+ (C5+).
A pokud zabrousíme dál, např. akord C9, tak se zde předpokládá prima, velká tercie, čistá kvinta (možno vynechat), malá septima a velká nona - C-E-G-Bb-D. Tzn. píše se nejvýšši interval z akordu popř. ten který je změněn. Interval 11 se bez uvedení přepodkládá jako čistý a 13 jako velký. Tedy sedmizvuk C13 (intervaly 1-3-5-7-9-11-13) je C-E-G-Bb-D-F-A :o) Ten se hraje velice pěkne vzhledem k šesti strunám a jedněm nervům :o))) Řeší se to pochopitelně vynecháváním některých intervalů (prima, kvinta). Snad jsem to moc nazamotal :o))))
Re:
Mno zkusím taky troškou přispět. Předně pojmy zvětšená a zmenšená bych užíval u intervalů čistých (kvarta a kvinta, prima, oktáva) a malá a velká u intervalů tercie a septima (sekunda, sexta, nona, atd ...). Pokud tedy zjednodušeně rozebereme kvintakordy (trojzvuky) a septakordy (čtyrzvuky) tak to bude vypadat asi takto:
Akordy složíme terciovým systémem, takže A neboli Adur tvoří prima(A) + velká tercie (Cis) + malá tercie (E), rozsah celého akordy je kvinta. U Ami (Amoll, Am, někde i A-) je to naopak -> tzn. prima (A) + malá tercie (C) + velká tercie (E), rozsah opět kvinta. Pokud dáme za sebou dvě tercie malé dostaneme Ami5- (rozsah zmenšená kvinta). Pokud dvě velké dostaneme A+ nebo A5+ (rozsah zvětšená kvinta). Plus a mínus zde zvětšuje/zmenšuje daný interval o půl tónu oproti uvedenému (jak u čistých (např. 5-), tak u malých a velkých (např. 7- což není malá septima ale zmenšená, tedy o tón dolů od velké septimy, tedy velká sexta), ALE od nony nahoru je 9- malá nona a 9+ zvětšená nona (tedy malá decima) tedy např. od tónu C je to Des a Dis, tón D je nona velká, psáno pouze 9).
Pokud přidáme tercii další (4. tón) máme tu akordy na které byl dotaz, tedy na septaakordy. Pokud ke klasickému mollovému nebo durovému akordu (s rozsahem kvinty, tedy ne Ami5- a A5+) získáme přidáním malé tercie akord A7 nebo Ami7 (tedy septima malá, G), přidáním tercie velké získáme akord Ami7maj (Amimaj7) popř. A7maj (Amaj7) - tedy septima velká - Gis. Pokud u 7 není nic, předpokládá se septima malá naopak např. o nony 9 se předpokládá velká. Přidáním septimy se nijak neovlivňuje durový či mollový charakter akordu, tzn. první tercie zůstává beze změn. Samozřejmě to nejsou septaakordy všechny (Ami7/5-, Amaj7/5+, Adim (A7-/5-), atd), stačí si jenom poskládat varianty tercií nad sebou a vyhnout se enharmonickým záměnám - např. tři velké tercie od C -> tedy teoreticky Cmaj7+/5+ -> C-E-Gis-His(C) -> což je pouze kvintakord C+ (C5+).
A pokud zabrousíme dál, např. akord C9, tak se zde předpokládá prima, velká tercie, čistá kvinta (možno vynechat), malá septima a velká nona - C-E-G-Bb-D. Tzn. píše se nejvýšši interval z akordu popř. ten který je změněn. Interval 11 se bez uvedení přepodkládá jako čistý a 13 jako velký. Tedy sedmizvuk C13 (intervaly 1-3-5-7-9-11-13) je C-E-G-Bb-D-F-A :o) Ten se hraje velice pěkne vzhledem k šesti strunám a jedněm nervům :o))) Řeší se to pochopitelně vynecháváním některých intervalů (prima, kvinta). Snad jsem to moc nazamotal :o))))
[jirkanov777]
Re: bazi
A akord C13Maj je vlastne stupnice C Dur... :-)
A proc to resit vynechanim tonu, mas i druhou ruku ne?
Re: bazi
A akord C13Maj je vlastne stupnice C Dur... :-)
A proc to resit vynechanim tonu, mas i druhou ruku ne?
[bazi]
Re:
Mno zatím jo :o) Ale pokud je to akord a ne arpeggio tak je mi nanic. Ale my sedmistruníci :o)) si s tím po operaci kloubů a šlach nějak poradíme :o)))
Re:
Mno zatím jo :o) Ale pokud je to akord a ne arpeggio tak je mi nanic. Ale my sedmistruníci :o)) si s tím po operaci kloubů a šlach nějak poradíme :o)))
[JohnyJohn]
Re:
Aha mozna zacinam chapat, cili v durovy stupnici je 7. ton velka septima ale v mollovy stunpici je 7. ton mala septima. Nebo ne?
Re:
Aha mozna zacinam chapat, cili v durovy stupnici je 7. ton velka septima ale v mollovy stunpici je 7. ton mala septima. Nebo ne?
[bazi]
Re:
Mno, pokud se podíváme např. na stupnici C dur tak má tońy:
C, D, E, F, G, A, H - tedy septima je velká, proto je v ionském módu (klasický Cdur) na prvním stupni akord X maj7
C moll stupnice má tóny:
C, D, Es, F, G, As, Hes - tedy septima je malá, proto je v aiolském módu (klasická Cmoll) na prvním stupni akord X moll 7
Takze když z toho beres jednotlivé stupně (1-3-5-7) dostaneš v duru C-E-G-H (Cmaj7) a v mollu C-Es-G-Hes (Cmi7). Takto vychází septima ze stupnic, ale může být jaká chce, akorát to pak není tón z uvedené stupnice. Viz např. C7 (C-E-G-Bb) -> Bb v C duru není (je v mixolydickém módu např.), proto C dur má v základu akord Cmaj7. Ale nic ti nebrání C7 v C duru použít např. v kadenci C->C7->F jako průchodný tón.
U akordů je prostě důležité jaké tercie jdou za sebou (u alterovaných už nejde o tercie, např. C6 nebo u sus, add, ...) a jaké jsou jednotlivé intervaly tónů akordu. Jaké akordy pak vzniknou na jakém kterém módu a stupni stupnice je už věc jiná.
Re:
Mno, pokud se podíváme např. na stupnici C dur tak má tońy:
C, D, E, F, G, A, H - tedy septima je velká, proto je v ionském módu (klasický Cdur) na prvním stupni akord X maj7
C moll stupnice má tóny:
C, D, Es, F, G, As, Hes - tedy septima je malá, proto je v aiolském módu (klasická Cmoll) na prvním stupni akord X moll 7
Takze když z toho beres jednotlivé stupně (1-3-5-7) dostaneš v duru C-E-G-H (Cmaj7) a v mollu C-Es-G-Hes (Cmi7). Takto vychází septima ze stupnic, ale může být jaká chce, akorát to pak není tón z uvedené stupnice. Viz např. C7 (C-E-G-Bb) -> Bb v C duru není (je v mixolydickém módu např.), proto C dur má v základu akord Cmaj7. Ale nic ti nebrání C7 v C duru použít např. v kadenci C->C7->F jako průchodný tón.
U akordů je prostě důležité jaké tercie jdou za sebou (u alterovaných už nejde o tercie, např. C6 nebo u sus, add, ...) a jaké jsou jednotlivé intervaly tónů akordu. Jaké akordy pak vzniknou na jakém kterém módu a stupni stupnice je už věc jiná.
[bazi]
Re: JohnyJohn
Ale pozor !! Neplatí, že v durové stupnici jsou všechny septimy velké !!
Když uvedeme akordy v ionském módu stupnice Cdur (C-D-E-F-G-A-H) dostaneš tyto:
1. stupeň Cmaj7
2. Dmi7
3. Emi7
4. Fmaj7
5. G7
6. Ami7
7. Hmi7/5-
Takže velká je jenom na 1. a 4. stupni !!!!
Re: JohnyJohn
Ale pozor !! Neplatí, že v durové stupnici jsou všechny septimy velké !!
Když uvedeme akordy v ionském módu stupnice Cdur (C-D-E-F-G-A-H) dostaneš tyto:
1. stupeň Cmaj7
2. Dmi7
3. Emi7
4. Fmaj7
5. G7
6. Ami7
7. Hmi7/5-
Takže velká je jenom na 1. a 4. stupni !!!!
[holkoun]
Re: jrkanov
jo ja vim.. ja to chtel shrnout... no Am7 sem vysvetlil, ale asi ta otazka stejne prijde:-)
Re: jrkanov
jo ja vim.. ja to chtel shrnout... no Am7 sem vysvetlil, ale asi ta otazka stejne prijde:-)
[jirkanov777]
Re: bazi
Nemusi to byt arpeggio, ale treba to zahrat tappingem... to zni perfektne hrat akordy jenom tappingem a priklepama... je pravda ze je potreba vic prstu na pravacce, ale stoji to za to... a vypadas potom jako velkej Boss :-)
Re: bazi
Nemusi to byt arpeggio, ale treba to zahrat tappingem... to zni perfektne hrat akordy jenom tappingem a priklepama... je pravda ze je potreba vic prstu na pravacce, ale stoji to za to... a vypadas potom jako velkej Boss :-)
[Reddog]
Re:
dreamx: je hafo zpusobu jak to zahrat... hledej si to na kytare sam, to je nejucinejsi na nauceni
Vsem: Tyjo lidi, bacha na tu teorii, to je hroznej zmatek kdyz to ctu :) nemotejte pojmy 'maly' a 'zmenseny' atd atd. ale tak zda se ze nakonec vysvetlenoi spravne :-)
Re:
dreamx: je hafo zpusobu jak to zahrat... hledej si to na kytare sam, to je nejucinejsi na nauceni
Vsem: Tyjo lidi, bacha na tu teorii, to je hroznej zmatek kdyz to ctu :) nemotejte pojmy 'maly' a 'zmenseny' atd atd. ale tak zda se ze nakonec vysvetlenoi spravne :-)
[dreamx]
Re:
Potrebujem to dosť súrne a neviem ako na to musím si natrénovať pár skladieb od NEREZ mám na to 2 týždne, tak ak môžeš poraď alebo napíš mail. Ďakujem.
Re:
Potrebujem to dosť súrne a neviem ako na to musím si natrénovať pár skladieb od NEREZ mám na to 2 týždne, tak ak môžeš poraď alebo napíš mail. Ďakujem.
[Reddog]
Re: dreamx
No tak A7Maj je A - C# - E - G# a E7/4 je to same jako E7sus4 (tzn. akord s prutaznou kvartou, tercie se meni v kvartu), tzn. E - A - H - D...
No a kdybys chtel teda konkretni hmaty, tak treba tady: http://www.all-guitar-chords.com
Re: dreamx
No tak A7Maj je A - C# - E - G# a E7/4 je to same jako E7sus4 (tzn. akord s prutaznou kvartou, tercie se meni v kvartu), tzn. E - A - H - D...
No a kdybys chtel teda konkretni hmaty, tak treba tady: http://www.all-guitar-chords.com
[Reddog]
Re: holkoun
jo jo, ty jo, ale celkove ta diskuze pro zacatecnika... hmmm... prekladatelsky orisek :)
Re: holkoun
jo jo, ty jo, ale celkove ta diskuze pro zacatecnika... hmmm... prekladatelsky orisek :)
[holkoun]
Re: reddog
proto jsem provedl shrnuti:-) no a bazi to jeste doplnil - sice po andrstovsku, takze to zacatecnik asi hned nepochopi..:-)
Re: reddog
proto jsem provedl shrnuti:-) no a bazi to jeste doplnil - sice po andrstovsku, takze to zacatecnik asi hned nepochopi..:-)
[dreamx]
Re:
Vidím, že sa snažíte, ale mne by stačilo len kde to mám chytať, lebo fakt tom nerozumiem.
Re:
Vidím, že sa snažíte, ale mne by stačilo len kde to mám chytať, lebo fakt tom nerozumiem.
[holkoun]
Re: dreamx
urcite jsou akordy i tady na instrumentu... nicmene tohle pro tebe udelat muzu:
PROGRESSIVE GUITAR CHORDS(From Beginners to Advanced Guitar)
http://www.box.net/public/static/acc2zsdmsh.rar
Re: dreamx
urcite jsou akordy i tady na instrumentu... nicmene tohle pro tebe udelat muzu:
PROGRESSIVE GUITAR CHORDS(From Beginners to Advanced Guitar)
http://www.box.net/public/static/acc2zsdmsh.rar
[dreamx]
Re: holkoun
Ten odkaz nefacha, ale mlatil som do gitary a tak nejak sa mi to podarilo nájsť. Som na seba hrdý-:). Zatial ďakujem. Tento server je super.
Re: holkoun
Ten odkaz nefacha, ale mlatil som do gitary a tak nejak sa mi to podarilo nájsť. Som na seba hrdý-:). Zatial ďakujem. Tento server je super.