Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Dvojhlasé sóla
[ernie]
Dvojhlasé sóla -
Hudební teorie
Zdravím borci, zaujímalo by ma ako tvoriť dvojhlasé sóla. Mám na mysli také ako napr. to pomalé sólo v Master Of Puppets. Tam som si všimol že jedná gitara hrá základnú melódiu sóla a druhá hrá akoby o pár tónov vyššie, a dohromady to znie dobre. Ide mi o to že neviem ako ku základnej melódii urobiť tú druhú gitaru, tak aby to znelo dobre. Dúfam že ma chápete.
Dvojhlasé sóla -

Zdravím borci, zaujímalo by ma ako tvoriť dvojhlasé sóla. Mám na mysli také ako napr. to pomalé sólo v Master Of Puppets. Tam som si všimol že jedná gitara hrá základnú melódiu sóla a druhá hrá akoby o pár tónov vyššie, a dohromady to znie dobre. Ide mi o to že neviem ako ku základnej melódii urobiť tú druhú gitaru, tak aby to znelo dobre. Dúfam že ma chápete.
Seznam příspěvků:
[Jean]
Re: ernie
Úplně nejjednodušší je hrát o tercii vejš nebo níž. (Přápadně můžeš o kvartu nebo kvintu - to zní dost goticky :-)) Je to ale trochu primitivní metoda a navíc ten druhej hlas občas vybočuje z akordů.
Nebo můžeš vymyslet úplně jinou melodii, která bude k tý první melodii a do akordů pasovat. Jak to melodie musí pasovat do akordů je asi jasný. Aby ale šla dobře k tý první, to je o dost složitější. Na těžký doby by měly bejt většinou konsonantní intervaly (prima, mala a velka tercie, čista kavarta, čista kvinta, velka a mala sexta a oktava). Ostatni intervaly (velka a mala sekunda a septimy a zvětšena a zmenšena kvarta a kvinta) se používaj spíš na lehký doby jako takový průtahy, který zněj disonantně (nelibozvučně) a je potřeba je rozvést do těch konsonantních (libozvučnejch souzvuků).
No to jsem řekla asi strašně krátce a nevim jesti zrovna srozumitelně. Navíc tomu až tak moc sám nerozumim, takže jestli sem přijde někdo kdo tomu rozumí pořádně, asi mě vyjebe.
Jo, kdyžtak tomu vedení dvou nezávyslejch melodií se říka kontrapunkt a učitě o tom najdeš v knihovně nějakou knihu. Je to ale strašná teorie. V tý knize co jsem si půjčli (už nevim jak se to jmenovalo) jsem nevydržel víc než asi 30 stran. Něco mi to ale myslim dalo. Tak čau.
Re: ernie
Úplně nejjednodušší je hrát o tercii vejš nebo níž. (Přápadně můžeš o kvartu nebo kvintu - to zní dost goticky :-)) Je to ale trochu primitivní metoda a navíc ten druhej hlas občas vybočuje z akordů.
Nebo můžeš vymyslet úplně jinou melodii, která bude k tý první melodii a do akordů pasovat. Jak to melodie musí pasovat do akordů je asi jasný. Aby ale šla dobře k tý první, to je o dost složitější. Na těžký doby by měly bejt většinou konsonantní intervaly (prima, mala a velka tercie, čista kavarta, čista kvinta, velka a mala sexta a oktava). Ostatni intervaly (velka a mala sekunda a septimy a zvětšena a zmenšena kvarta a kvinta) se používaj spíš na lehký doby jako takový průtahy, který zněj disonantně (nelibozvučně) a je potřeba je rozvést do těch konsonantních (libozvučnejch souzvuků).
No to jsem řekla asi strašně krátce a nevim jesti zrovna srozumitelně. Navíc tomu až tak moc sám nerozumim, takže jestli sem přijde někdo kdo tomu rozumí pořádně, asi mě vyjebe.
Jo, kdyžtak tomu vedení dvou nezávyslejch melodií se říka kontrapunkt a učitě o tom najdeš v knihovně nějakou knihu. Je to ale strašná teorie. V tý knize co jsem si půjčli (už nevim jak se to jmenovalo) jsem nevydržel víc než asi 30 stran. Něco mi to ale myslim dalo. Tak čau.
[ernie]
Re: Jean
Vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď, ale aj tak tomu veľmi nerozumiem. Čo sa týka hudobnej teórie tak v tom som dosť blbý. Netušil som, že to je také zložité. No, možno to niekto bude vedieť vysvetliť lepšie, ale aj tak dík.
Re: Jean
Vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď, ale aj tak tomu veľmi nerozumiem. Čo sa týka hudobnej teórie tak v tom som dosť blbý. Netušil som, že to je také zložité. No, možno to niekto bude vedieť vysvetliť lepšie, ale aj tak dík.
[Bailey]
Re: ernie
Nič svetoborného a zložitého v tom nehĺadaj - je to proste o tom, aby tóny melódie (prvá aj druhá, prípadne tretia gitara) boli obsiahnuté v akorde, ktorý znie v doprovode - pre začiatok je dobrý príklad ako uviedol Jean tú terciu. Nič viac, nič menej, proste počúvaj doprovod, analyzuj akordy a pridávaj druhý hlas.
Re: ernie
Nič svetoborného a zložitého v tom nehĺadaj - je to proste o tom, aby tóny melódie (prvá aj druhá, prípadne tretia gitara) boli obsiahnuté v akorde, ktorý znie v doprovode - pre začiatok je dobrý príklad ako uviedol Jean tú terciu. Nič viac, nič menej, proste počúvaj doprovod, analyzuj akordy a pridávaj druhý hlas.
[kolouch]
Metalové tlumení?
Ahoj, dokáže mi někdo poradit, jak získat tlumení u metalových skladeb? Při všem snažení stále slyším flažolety nebo jiné zvuky. Struny mám dadario 10-tky. Jak snížit zvuk při přehmatech nas jiné pole?
Dík všem
Metalové tlumení?
Ahoj, dokáže mi někdo poradit, jak získat tlumení u metalových skladeb? Při všem snažení stále slyším flažolety nebo jiné zvuky. Struny mám dadario 10-tky. Jak snížit zvuk při přehmatech nas jiné pole?
Dík všem
[paax]
Re: kolouch
no, na to ti tu asi těžko někdo odpoví :-))) prostě to cvič a musíš to dostat do pracek, je to jen o cvičení a zase cvičení... PM je maras věc, když ji dokážeš ovládnout, když tam zní falžolety je něco špatně...
Re: kolouch
no, na to ti tu asi těžko někdo odpoví :-))) prostě to cvič a musíš to dostat do pracek, je to jen o cvičení a zase cvičení... PM je maras věc, když ji dokážeš ovládnout, když tam zní falžolety je něco špatně...
[nuclear]
Re: kolouch
asi tlumis malo :o)) .. zkousej si nejdriv takovy ty zasekavany ze tam je treba par rychlejch ale vicemene spis pomalej rytmus.. casem to prijde
Re: kolouch
asi tlumis malo :o)) .. zkousej si nejdriv takovy ty zasekavany ze tam je treba par rychlejch ale vicemene spis pomalej rytmus.. casem to prijde