Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: hraní bez trsátka
[twister]
hraní bez trsátka -
Hudební teorie
Začínám "drnkat" své první akordy a nemůžu přijít na to jak se provádí takové to "trampské hraní" pravou rukou bez trsátka.Nemůžu najít návod jakými prsty se hraje.Jestli se drnká nehtama nebo bříškama atp. Mám na mysli to klasické "nahoru,dolů" ,žádné vybrnkávání. Dík.
hraní bez trsátka -

Začínám "drnkat" své první akordy a nemůžu přijít na to jak se provádí takové to "trampské hraní" pravou rukou bez trsátka.Nemůžu najít návod jakými prsty se hraje.Jestli se drnká nehtama nebo bříškama atp. Mám na mysli to klasické "nahoru,dolů" ,žádné vybrnkávání. Dík.
Seznam příspěvků:
[Jenda]
Re:
Klasické nahoru-dolů se neuč. Podle mých osobních zkušeností je to slepá ulička v pedagogice kytarové hry, protože se to nedá použít jako základ k výuce dalších technik. Jestli se chceš naučit písničky k ohni, tak doporučuji knížku Toulavá country kytara od Jiřího Macka ("Čiksika", basista od Paběrek). Je to nejlepší knížka na ohňovky, co se mi dostala do ruky. Když jsem pak začal hrát klasiku, zjistil jsem, že pro mě není problém aby hrál každý prst nezávisle na ostatních prstech, protože už jsem to uměl.
Re:
Klasické nahoru-dolů se neuč. Podle mých osobních zkušeností je to slepá ulička v pedagogice kytarové hry, protože se to nedá použít jako základ k výuce dalších technik. Jestli se chceš naučit písničky k ohni, tak doporučuji knížku Toulavá country kytara od Jiřího Macka ("Čiksika", basista od Paběrek). Je to nejlepší knížka na ohňovky, co se mi dostala do ruky. Když jsem pak začal hrát klasiku, zjistil jsem, že pro mě není problém aby hrál každý prst nezávisle na ostatních prstech, protože už jsem to uměl.
[Brouk]
Re: twister
Myslím, že Jenda má částečně pravdu. Za chvíli ti to stejně přestane stačit, budeš se chtít naučit něco pestřejšího a stejně k vybrnkávání dojdeš a ještě se ti do toho bude blbě přeučovat špatná technika hry (jako mě). Ale hraní úhozem přes všechny struny je taky důležité, ať už trsátkem nebo prsty a dá se využít i nejenom pohyb zápěstím, ale i nezávislý pohyb prstů (rasquado), jako to dělají hráči klasické kytary a flamenca. Zkus to s nějakou slušnou učebnicí country, možná tou, jak doporučuje Jenda, já jí neznám. Můžeš zkusit hrát některé základní odposlechnuté rytmy úhozem - valčíkový rytmus a "pionýrák" určitě uchem chytneš a nemusíš se vždycky v úhozech držet přesných pouček, kdy nahoru a dolů. Slyšel jsem spousty slušných kytaristů, který tyhlety způsoby úhozů používají a každý to hraje trochu jinak, důležité je, že to zní rytmicky dobře. Ale určitě začni co nejdříve s některou slušnou country nebo jinou kytarovou školou, hlavně ne takovou tou "Na kytaru za deset dní", to jsou slušný paskvily.
Re: twister
Myslím, že Jenda má částečně pravdu. Za chvíli ti to stejně přestane stačit, budeš se chtít naučit něco pestřejšího a stejně k vybrnkávání dojdeš a ještě se ti do toho bude blbě přeučovat špatná technika hry (jako mě). Ale hraní úhozem přes všechny struny je taky důležité, ať už trsátkem nebo prsty a dá se využít i nejenom pohyb zápěstím, ale i nezávislý pohyb prstů (rasquado), jako to dělají hráči klasické kytary a flamenca. Zkus to s nějakou slušnou učebnicí country, možná tou, jak doporučuje Jenda, já jí neznám. Můžeš zkusit hrát některé základní odposlechnuté rytmy úhozem - valčíkový rytmus a "pionýrák" určitě uchem chytneš a nemusíš se vždycky v úhozech držet přesných pouček, kdy nahoru a dolů. Slyšel jsem spousty slušných kytaristů, který tyhlety způsoby úhozů používají a každý to hraje trochu jinak, důležité je, že to zní rytmicky dobře. Ale určitě začni co nejdříve s některou slušnou country nebo jinou kytarovou školou, hlavně ne takovou tou "Na kytaru za deset dní", to jsou slušný paskvily.
[DIMEBAG DARRELL]
Re:
Já jsem začínal hrát tak,že jsem jel jenom dolu a blbě to znělo.Časem jsem se to odnaučil.Když budeš hrát nahoru a dol,tak zahraješ akorát tak slečnu závist.Jinak prsty to hraji bud ukazovákem a to tak,že dolu jedu nehtem a nahoru bříškem a myslímsi,že je to nejlepší.Rytmus tě sám naučí jak to hrát.Chce to jenom cvik !
Také jsem hrál bříškem palce dolu a břískem ukazovaku nahoru,ale nestálo to za nic.
Re:
Já jsem začínal hrát tak,že jsem jel jenom dolu a blbě to znělo.Časem jsem se to odnaučil.Když budeš hrát nahoru a dol,tak zahraješ akorát tak slečnu závist.Jinak prsty to hraji bud ukazovákem a to tak,že dolu jedu nehtem a nahoru bříškem a myslímsi,že je to nejlepší.Rytmus tě sám naučí jak to hrát.Chce to jenom cvik !
Také jsem hrál bříškem palce dolu a břískem ukazovaku nahoru,ale nestálo to za nic.
[Linux]
Re:
Ale bacha, ten rytmus ve Slecne zavisti je pekne zaludnej, kdyz jsem se ho kdysi ucil, abychom ji posleze hrali, tak jsem ji s cedeckem hral bezvadne, ale jakmile jsem ji mel zahrat sam, byl jsem v pr***i.
Re:
Ale bacha, ten rytmus ve Slecne zavisti je pekne zaludnej, kdyz jsem se ho kdysi ucil, abychom ji posleze hrali, tak jsem ji s cedeckem hral bezvadne, ale jakmile jsem ji mel zahrat sam, byl jsem v pr***i.
[fbm]
Re: twister
naopak já doporučuju se klasické nahoru-dolů naučit! a k tomu i vybrnkávat. Když se omezíš jenom na jedno buď tě u ohně nebude slyšet (brnkálista) anebo zase do toho budeš jenom tupě mlátit(nahoru-dolů). ......jinak možnost hrát bříšky samozřejmě je (hrát můžeš klidně i ušním boltcem, když to bude dobře slyšet, jak je tady zmiňováno v jiné diskuzi) ale hodí se to spíš jen pro tiché pasáže, rozjezdy písniček (problém bývá při větších rychlostech :), jinak se bez trsátka (nahoru-dolů) hraje tzv. špetkou (jako bys trsátko držel) a hraješ tak vlatně nehty (ukazovák a palec, méně často i prostředník).......po zvládnutí této techniky ji postupně zkoušet v jiných rytmech (ať to není jenom tupé nahoru-dolů)
Re: twister
naopak já doporučuju se klasické nahoru-dolů naučit! a k tomu i vybrnkávat. Když se omezíš jenom na jedno buď tě u ohně nebude slyšet (brnkálista) anebo zase do toho budeš jenom tupě mlátit(nahoru-dolů). ......jinak možnost hrát bříšky samozřejmě je (hrát můžeš klidně i ušním boltcem, když to bude dobře slyšet, jak je tady zmiňováno v jiné diskuzi) ale hodí se to spíš jen pro tiché pasáže, rozjezdy písniček (problém bývá při větších rychlostech :), jinak se bez trsátka (nahoru-dolů) hraje tzv. špetkou (jako bys trsátko držel) a hraješ tak vlatně nehty (ukazovák a palec, méně často i prostředník).......po zvládnutí této techniky ji postupně zkoušet v jiných rytmech (ať to není jenom tupé nahoru-dolů)
[fbm]
Re: Jenda
!!!!! to chceš říct, že např. moje brilantní akustická hra je založena na "slepé uličce pedagogiky kytarové hry"!!??!!! no to je opovážlivost :))))))))))) nahoru-dolů je základ!!! :))
Re: Jenda
!!!!! to chceš říct, že např. moje brilantní akustická hra je založena na "slepé uličce pedagogiky kytarové hry"!!??!!! no to je opovážlivost :))))))))))) nahoru-dolů je základ!!! :))
[fbm]
Re: Pantera
nemá! a ty zrovna bys to měl vědět že bez nahoru dolů by z tebe nebyl žádný cowboy from hell :))))) anebo má pravdu? kdo ví........podle mě je dobré z takových základních technik znát co nejvíc.....ale dost řečí, radši du cvičit nahoru-dolů....nahoru-dolů ......:)))))))
Re: Pantera
nemá! a ty zrovna bys to měl vědět že bez nahoru dolů by z tebe nebyl žádný cowboy from hell :))))) anebo má pravdu? kdo ví........podle mě je dobré z takových základních technik znát co nejvíc.....ale dost řečí, radši du cvičit nahoru-dolů....nahoru-dolů ......:)))))))
[Brouk]
Re:
Nevím, ale nejlepší je zkoušet různé techniky, ať už prstové hraní, hraní trsátkem, já někdy hraju trsátkem a dvěma prstama, aby bylo líp slyšet basy, nebo někdy s palcovým prstýnkem - to mi ale nijak zvlášť nejde. Rozhodně nahoru a dolů je nutné umět taky, ale jenom to je dost nuda. Já chodím hrát do jedné hospody, kde pár lidí tříská do kytar a musím říct, že poslouchat tři hodiny pořád dokola tři základní rytmy - a ještě s přibývajícím alkoholem čím dál hlasitější - mě dost leze na nervy, i když nejsem nijak skvělý kytarista.
Re:
Nevím, ale nejlepší je zkoušet různé techniky, ať už prstové hraní, hraní trsátkem, já někdy hraju trsátkem a dvěma prstama, aby bylo líp slyšet basy, nebo někdy s palcovým prstýnkem - to mi ale nijak zvlášť nejde. Rozhodně nahoru a dolů je nutné umět taky, ale jenom to je dost nuda. Já chodím hrát do jedné hospody, kde pár lidí tříská do kytar a musím říct, že poslouchat tři hodiny pořád dokola tři základní rytmy - a ještě s přibývajícím alkoholem čím dál hlasitější - mě dost leze na nervy, i když nejsem nijak skvělý kytarista.
[Jenda]
Re: all
Je to slepá ulička (nenapsal jsem nepoužitelná technika, to je rozdíl). A hlavně, dolu-nahoru se naučíš za deset dnů, pokud umíš hrát nezávisle palcem (úmyslně nepíšu prsty, protože v knížce, kterou doporučju se do toho taky tříská) ale oddělit jednotlivé prsty pokud umíš dolu-nahoru je o dost složitější.
Re: all
Je to slepá ulička (nenapsal jsem nepoužitelná technika, to je rozdíl). A hlavně, dolu-nahoru se naučíš za deset dnů, pokud umíš hrát nezávisle palcem (úmyslně nepíšu prsty, protože v knížce, kterou doporučju se do toho taky tříská) ale oddělit jednotlivé prsty pokud umíš dolu-nahoru je o dost složitější.