Články
Články týkající se hudební teorie, hudebních nástrojů a hry na ně
Statistika: 240 článků | 17 autorů
![]() | Zakk Wylde a jeho chorus : MXR ZW38 Black label chorus- Kategorie: EfektyKrabičky MXR se mi líbí čím dál, tím víc. Proti všem Bossům, Hardwirům, Fulltonům a kdoví čemu všemu ještě, jsou úžasně kompaktní. Jsou krásně lehké a přitom je vidět a cítit, že je to prostě odolné kovové šasi navíc velmi malých rozměrů, takže ideální pro začlenění do pedalboardu.
|
- Level (míra efektovaného signálu v celkovém zvuku). Pomocí tohodle prvku lze nastavit, jak moc bude vlastně chorus výrazný. Plné vytočení se hodí třeba do pomalu vybrnkávaných tónů, kdy se snažíme aby vyzněly hodně hluboce, výrazně a melancholicky. U rychlejších sól, lze pomocí chorusu přidat zvuku na tloušťce, ale zde je lepší mít chorus méně výrazný, tedy pustit tam efektovaný signál tak napůl, aby bublání chorusu nepřebilo ten prvotní feeling, který chtěl kytarista do soundu dát. Podobně je to třeba u hraní riffů, beglajtů. Tady sice moc o feelingu mluvit nemůžeme (hrají se přesně, stejně), ale přílišný chorus tyto korektní riffyaž příliš rozvlní. Naopak případě tohoto Black Label chorusu má zhruba poloviční intenzita opravdu za následek zvuk, který bychom mohli zhruba nalézt v některých pasaážích Zakkových nahrávek.
- Rate - jednoduchá záležitost, v podstatě rychlost toho, jak chorus zvuk rozvlní. Velká "rychlost" už vytváří zvuk trošku podobný tremolo efektu a na tenkých struných si můžeme zahrát zvuky podobné písničce "rozvíjej se poupátko", tedy vysoký tremolovitý zvuk, možná až podobný nějakým elektronickým varhanům.
- Depth - jak název napovídá, je to hloubka. Částěčně je to také způsob jak udělat efekt výraznější. Je zde vidět větší houpavost a samozřejmě také větší typické chorusové "rozladění".
- High a Depth - dva nezávislé knoflíky zde plní podobnou funkci jako na jiných chorusech třeba knoflík EQ. Zde je samozřejmě výhoda v jejich samostatnosti. Knoflík Hogh můžete třeba použít při razantnější hře akordů, kde se pomocí knoflíků dá zmírnit přílišná ukřičenost tenkách strun. Basy už pak podle mně jsou hlavně osobní preferencí kytaristy. Svým způsobem také definují prostorovost efektu