Články
![]() | SmrckaEffects : Overdrive Station III TB- Kategorie: EfektyDošlá nám uživatelská recenze na "Smrčkův overdrive" ....
|
Krabka má 5 čudlíků. První je knob JUMP. Ten má za úkol skokově zvýšit hlasitost (dobré na sólo). Druhý v pořadí je LEVEL. Ten netřeba popisovat. Další v řadí je TREBLE. Ten posadí zvuk více do výšek nebo do basů. Předposlední točítko je HiGain. Jak název napovídá, má za úkol drive kanálu stejného názvu. Poslední je čudl CRUNCH. Tím se, stejně jako předchozím, nastavuje drive. Tentokrát, jak je z názvu CRUNCH patrno, jemnějšího ražení.
Dále krabice obsahuje páčkový přepínač, jímž se přepíná charakter zvuku VINTAGE - víc středový a MODERN - bass & treblee (popis si můžete přečíst na stránkách výrobce - viz odkaz níže). Ještě musím poznamenat, že je to napájeno 18V AC adaptérem (v tom bych viděl i část úlohy na dynamičnosti). Jako bombónek to má True Bypass.
Tak, a teď to nejdůležitější. Jak to vlastně zní. Protože je popis zvuku velmi osobní a nepřenositelná informace, tak to prosím berte jako názor jednotlivce, který nikomu nic nevnucuje a chce se jen podělit o své pocity a zkušenosti.
První, co mě chytlo na tomto zkreslovadle byla neuvěřitelná dynamika! Ale k tomu
se dostanu.
Zvuk Crunch je takovej, jakej bych čekal. Klasickej, spíše vintage. Proti
lampovýmu zkreslení z mého LANEYe VC-30 je víc ostrý, modernější. Když jsem dal
gain na cca jednu třetinu a začal brnkat, tak byl zvuk skoro čistej, ale když
jsem se do toho opřel, tak to krásně zkreslovalo. Super. To jsem fakt ještě z
žádný krabičky nedostal! S přidáváním gainu zkreslení vzrůstá a ten rozdíl se
zmenšuje. Ale furt to je dynamický dostatečně. Zkusil jsem i při malém gainu
nakopávat lampové zkreslení a nebyl to žádný problém. Bylo to jen takový víc
řezavější.
Hi-Gain je zvuk podobný (zřejmě je tvořen ze stejnýho čipu) ale je víc tlustej,
chlupatej. Ale stále spíš Vintage. Čili žádná pila. Když se nastaví oba ovladače
Gainu na stejnou hodnotu (třeba na 3 hodiny), tak je poznat stejný základ zvuku,
ale jiný charakter. Ta chlupatost u Hi-gainu je prostě větší a myslím,že i má
větší komprimaci (dobrý na sóla).
Páčkovým přepínačem lze ještě jemně natavit zvuk více do středů či do krajních
poloh. Knobem Jump a nášlapným čudlem stejného názvu jde ještě skokově zvýšit
(třeba při sóle) hlasitost právě hraného kanálu. Má ale dost velký rozsah, takže
se s ním musí opatrně.
Já jsem zkoušel na kytaru Epi LP standard (ještě poctivá, drahá Korea) se
snímači R.M. picups Alnico Neck & Bridge s celolampovým kombem LANEY VC-30
pracujícím v A třídě. Mě osobně se nejvíc líbila kombinace přepínače na vintage,
Crunch na cca 1/3 a Hi-gain na 3/4. Ten chrunh mě "nutil" hrát prstama (klasiku
už jsem dlouho nehrál, ale něco tam zůstalo ;-)). Zkusil jsem i Plíhala a ono to
hrálo skoro čistě, ale když jsem do toho hrábl, tak z toho vyběhla hromada
čertů. Fakt síla!! A při přepnutí na Hi-gain je při tomto nastavení rozdíl více
než dramatický. A ještě ten skvělý JUMP. Je to vlastně takový dvoukanálový
zkreslovač.
Resumé: Chci ho!!! Ale bohužel nejdřív musím vyřešit pila sound (chtěl bych
moderní Hi-gain amerického typu). Hned pak jdu ale do tohoto zkreslovače.
Plusy :
- fortelná konstrukce
- True Bypass
- dynamika
- dvoukanálová filosofie
- Jump
- zvuk
Mínusy :
- knob Jump s velkým rozsahem
- než treble, spíše klasické bas,mid,treb (ale zase ta velikost, že)
- že ho nemám!